F jak Fairchild :wink:
Dioda prostownicza przy IRF840 jest kompletnie bez sensu! Po pierwsze tranzystor i tak ma swoją i to bardzo szybką(!) diodę w strukturze (wystarczy zajrzeć do datasheet'a). Po dugie dioda prostownicza jest tak koszmarnie wolna, że jej użycie w tym miejscu w jakimkolwiek układzie zapłonowym mija się z celem. Z tym "smażeniem" impulsatorów to jakieś urban...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Tego nie sprawdzałem. Czy da się to zrobić zwykłym miernikiem?
Witam, pytanie jak zmierzyć tranzystor jak opisałem w tytule miernikiem elektronicznym. Jest to tranzystor z modułu zapłonowego virago 125, w tym module są dwa takie tranzystory. Problem polega na tym że motocykl nie pali na jeden cylinder na który napięcie na cewkę wychodzi z tego tranzystora. Tranzystor jest wylutowany. Jakie wartości powinienem odczytać...
Witam poszukuję tranzystora do starego samochodowego modułu zapłonowego Mam modul w którym było już to wymieniane lecz nie widać oznaczeń Zrobiłem pomiary omomierzem które zamieściłem na zdjęciu pomiary są ze sprawnego tranzystora, szukałem coś o parametrach około 400v 15a 170w lecz nic nie mogę znaleźć przemierzyłem kilka BU i BUK i nie mogę się wstrzelić...
Witajcie! Mam taką część z modułu zapłonowego Unitry (gl100), która podobno jest tranzystorem. Muszę ją czymś zastąpić w związku z tym proszę was o pomoc w znalezieniu zamiennika. No i pytanie gdzie jest tu baza, gdzie emiter a gdzie kolektor? http://obrazki.elektroda.pl/5684490000_1... Z góry dziękuję za pomoc :) Edit: Wydaje się że...
który tranzystor wstawiłes i czy wytrzymuje?
To jaki tranzystor jest oryginalnie stosowany w tym module i na jaki można go zamienić. Moduł stosowany w Polonezie to dosyć stare rozwiązanie, mówiąc delikatnie, a jakie stosuje sie w chwili obecnej tranzystory w modułach zapłonowych?
Witam! Gdzie można kupić wyżej wymieniony tranzystor su111 chce skopiować stary moduł do zapłonu w którym jest właśnie ten element! szukałem i nigdzie nie mogę go znaleźć! jestem w***** tyle czasu na tym straciłem!
Posiadam wymieniony w tytule motocykl. Silnik to 125ccm, 4T, jeden cylinder (sk156fmi). Problemem jest właśnie rzeczony obrotomierz. Po odpaleniu silnika wskazówka delikatnie unosi się (najchętniej wtedy, gdy dostaje wibracji), ale po dodaniu gazu nie reaguje. Jeśli wskazówkę delikatnie przesunie się w okolice 8 - 9 tys. obrotów, wtedy zaczyna reagować...
Trzeba go rozebrać i zobaczyć co jest w środku Może się tylko spalił główny tranzystor kluczujący? bo to się spala najczęściej. Jak kieeedyś koledze w Toledo spalił się moduł zapłonowy (taki przy cewce jak w polo) to go rozdłubałem, pomierzyłem i odskrobałem ścieżki od tego tranzystora i na kablach przylutowałem taki duży tranzystor z telewizora od...
Dziękuję bardzo za zaangażowanie, ale trochę się nie zrozumieliśmy...takowen albo podobny transoptor faktycznie występuje w tym układzie ale na płytce montowanej w miejsce przerywaczy. natomiast mi chodzi o tranzystor mocy znajdujący się w module sterującym tego układu...załączam foto otwartego modułu po zdjęciu radiatora.
Potrzebuje schemat modulu zaplonowego Boscha do Poloneza 1.6 GLI 95r.Musze wymienic tranzystor w nim bo niepali na 2 i 3 wiece a niewiem jak ida nozki z tych starych tranzystorow,prosze o pomoc!!!!!
Jeżeli chodzi o tranzystory to sprawa wygląda następująco: 2 x tranzystor mocy D1071 (2SD1071) - z pomiarów multimetrem (pomiar diody, pomiar rezystancji) wynika że są sprawne, ale pod napięciem testów nie wykonywałem, więc na 100% nie jestem w stanie powiedzieć. 1 x tranzystor A1356 (2SA1356) - był uszkodzony. Zastąpiony BD140. 1 x tranzystor A1020...
Dziękuję! Ostatnio wydostałem tranzystor BUxxx dalej było= zdarty druk ale chyba 92x od modułu zapłonowego z poloneza APE05 działa z MC3334 moduł był sprawny wyjąłem ten tranzystor, i potem jakos nie moge go włączyć by dobrze działał http://obrazki.elektroda.net/54_12362839... nie wiem jak wyzwolic sygnał by zamykał obwód
Polecam specjalnie dedykowane do zapłonów BU931/941.
Ładny pożar, pogratulować. Napisz od czego jest, a właściwie był ten moduł. Jeśli to tranzystor wyzwalający, to możliwe, że podejdzie BU 931
Na szczęście udało się metodą prób i błędów eksperymentalnie zamiast tego tranzystora zastosowałem tranzystor z końcówki mocy ze starego zepsutego wzmacniacza oraz diodę zenera z próby budowy modułu zapłonowego oraz rezystor ze starej mini wieży Dodano po 4 http://obrazki.elektroda.pl/4046582100_1...
Są do nabycia całe komplety do przeróbek z przerywaczowych na elektroniczne, włącznie z czujnikiem i wiązką. Ostatnio taki montowałem. Niestety nie wiem gdzie klient nabył. W jakim aucie? Widziałem takowe na jakiś zagranicznych stronach ale nie do mojego auta. Uniwersalnych takich rzeczy pewnie nie ma bo konstrukcja każdego aparatu zapłonowego jest...
Uwala się tranzystor kluczujący cewkę.Jest tam struktura (chip).Moduł jest naprawialny,ale wymagane doświadczenie.
hej ja miałem uszkodzoną cewkę. kupiłem drugą i ok. ( dokładnie ten tranzystor sterujący ) może masz uszkodzony czujnik halla ? pod kopułką ?
Tak ten napewno jest przerabialny. Informacje na ten temat można znaleźć tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.p... Niestety brak tutaj schematów, wyjaśnień jak zamontować dokładnie tranzystor tzn. który pin na która nóżke poprowadzić :(
w cewkomodułach Telefunken, pada tranzystor kluczujący cewkę,załóż nowy cewkomoduł (beru, hella,temic) i bedziesz zadowolony
Bramka spłonie szybciej niż zdążysz zapalić silnik :). Sterować cewką musi tranzystor dużej mocy. Proponuję poczytać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic60...
Jeżeli masz miernik to bez problemu dojdziesz co jest nie tak. Pod wejście "P" i masę podłącz jakiś przycisk żeby Ci zwierał a pod wyjście i +12V żarówkę i mierz po kolei. A co do MOSFETa to mnie nie udało się zepsuć chociaż nie uważałem.
Dołączę się do tego wątku bo mój mi usunięto nie wiem czemu. Padł mi tranzystor w tym module odciąłem oba tranzystory i na płytce tam gdzi był ten padniety między wyjściem na bazę a masą jest zwarcie 4 om. Czy to znaczy że płytka jest do wywalenia???
witam ponownie nie było mnie kilka dni w domu . wiec tak mierzyłem wszystko wyglada na sprawne nie wiem tylko co to jest to białe zaznaczyłem na żółto, aha tam gdzie jest kreska czerwona była jeszcze jedna dioda a gdzie niebieskie był tranzystor ale jest tez dobry, co z tym zrobic ? ma ktos pomysł http://obrazki.elektroda.net/1_125370764... aha dodam...
w załączniku jest schemat układu który zastępuje 3-końcówkowe moduły w mitsubischi i mazdach,jak tez moduły w aparacie w MX3 i MX6 oraz probe. Rezystor oznaczony jako 1 ma mieć 0,1 oma. ---------------------------- 220 ma mieć 220 om Tranzystor od strony zacisku cwki to BU 931ZP,941ZP Tranzystor zabezpieczenia nadprądowego to dowolny NPN (np BC238)...
Mysle że nie ma wiekszego problemu z zastosowaniem tranzystora MOSFET w stopniu końcowym modułu zapłonowego nalezy tylko zmienic sposób sterowania nalezy wziac pod uwage pojemnośc bramki (czas przelaczania) tronzystory z serii bu931z,941z itp. stosuje sie czesto z powodu wbudowania diody zenera (!baza-kolektor) która zabezpiecza tranzystor przed przekroczeniam...
Mogło by to zadziałać, jeśli dioda zenera ta w środku na bazie tranzystora sterującego będzie miała wartość zenera poniżej 3V. Na pewno będzie wysterowywany tranzystor mocy jeśli pominiesz tę diodę i połączysz bezpośrednio opór 470 z bazą tranzystora. Ale można spróbować z tą didą. Tam jest dorysowany jakiś opryczny przerywacz, ale mogą być platynki...
Witam! Musiałbyś trochę naświetlić sprawę, domyślam się, że pod punkt P jest podłączony przerywacz, pod CZ jakiś przekaźnik, natomiast interesuje mnie czy +12V jest podłączone przez cały czas, bo jeśli tak, to, co ma robić tranzystor T2, kondensator w bazie 10uF63V jest non stop naładowany, co z koji wysterowuje T2 i zwiera bramkę przez rezystor 560...
Tak jak zwykły tranzystor, tylko że pomiedzy C-E jest własnie ta dioda, tak z ciekawości ile kosztuje taki modół nowy?pozdrawiam
Tranzystor to skutek a nie przyczyna. Do wyeliminowania przyczyna. Nie jestem specem od instalacji motocyklowych ale podszedłbym do tego w ten sposób. Do sprawdzenia przewody, złącza, moduł -cewki. Jeśli cewki są dwie - można je podmienić. Co do modułu zapłonowego - widać dwa bliźniacze kanały. Metodą porównania posprawdzaj diody, rezystory,kondensatory...
ANTEQ ma rację. Dodałbym jeszcze trochę teorii - energia iskry zależy głównie od szybkości przerwania prądu uzwojenia pierwotnego cewki. Oczywiście prąd cewki zależny od jej rezystancji i napięcia też decyduje o energii iskry ale podstawa to szybkość rozłączania obwodu. Im szybciej przerwiesz tym wyższą energię uzyskasz z cewki zapłonowej. Ostatnio...
Witam jeśli się nie mylę to do cewki idą trzy kable (+/- i sterowanie z modułu zapłonowego lub komputera) sprawdz czy przy kręceniu silnikiem masz zasilanie na cewkę +12 V/- 12V sprawdzaj miernikiem bez pośrednio z klem akumulatora (minus do klemy akumulatora minusowej i szukaj plusa w wtyczce zasilającej cewkę i w ten sam sposób szukaj minusa ale oczywiście...
>Strumien swiadomosc... 839291 839292 Sprężyna powrotna (dość silna) została usunięta i teraz do przestawienia w dowolne położenie potrzebny jest jedynie niewielki nacisk. Z drugiej strony (pod deklem) jest parę trybików i coś co może nawet być silniczkiem krokowym ale służy chyba jedynie do tzw. automatycznego ssania ew. może do informowania modułu...
Oj nie,oryginalne to SU111. Można wstawić BU323A. SU169 grzeją sie, bo to zwykłe bipolarne, i jako niewpełni wysterowane (nie wchodzą w stan nasycenia, czyli pracując w zakresie liniowym) wytracają znaczną moc.
To nie jest tranzystor, a układ scalony. Ten moduł zapłonowy przerabia się na pewien prosty układ zastepczy.
Jak widać moduł zapłonowy wbudowany w cewkę, ma wewnętrzne podciąganie do plusa zasilania. Dlatego stopień wyjściowy Twojego układu powinien mieć niską impedancje wyjściową dla prądu wpływającego. Stopniem wyjściowym powinien być MOSFET N, albo bipolarny NPN w układzie WE. Grzeje się dlatego, że czas włączenia cewki jest zbyt długi i/lub częstotliwość...
Wszystko w tym module jest proste tylko zamiast ładować kondensator z lini AC to chciałbym cały moduł zasilić tylko 12v z akumlatora. Tak się nie da, CDI to CDI, ma swoje wymagania, jak chcesz niskie napięcie, to zrób klasyczny układ zapłonowy, z gromadzeniem energii w cewce i przerywaczem mechanicznym, lub elektronicznym na tranzystorze.
Witam. Oba schematy są takie same. Na tym drugim schemacie, błędnie jest narysowany symbol tyrystora (tranzystor p-n-p).
Tak, jeden kabel to plus zasilania, drugi to kluczowanie cewki ( kolektor tranzystora mocy).
http://obrazki.elektroda.pl/4460858300_1... tak wygląda ten moduł. Ma jeden czujnik na wale w postaci cewki która zbiera impulsy z magnesów na wale, a zasilanie do niego wychodzi dwoma przewodami z magneta. Dodano po 4 ...a do tego elementu nie sprawdziłem, ale miernikiem ma przejścia po ok 100 omów w każdą stronę, a drugi taki sam...
Czy da się wykorzystać do budowy modułu zapłonowego tranzystory KD502 bądź 2N3055??
micra 1.0- 2000r Czy może mi ktoś powiedzieć jaki tranzystor siedzi w module zapłonoym . Czy ktoś to prubował wogóle naprawiać ??? z góry dziękóje za zainteresowanie tematem
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Iskra w układzie z cewkami dwubiegunowymi nie jest tracona w dosłownym tego słowa znaczeniu. Zgodnie z podstawami elektrotechniki, aby przeskoczyła iskra i popłynął prąd, musi zostać zamknięty obwód elektryczny, a ten zamyka się przed obie świece zapłonowe. Tyle że na tej która jest pomiędzy suwem sprężania a pracy w wyniku przeskoku iskry dochodzi...
Tak.. co prawda na końcu okazało się że jeszcze jeden czujnik rozrabiał ale jako zamienniki podeszły tranzystory a modułu zapłonowego z BMW ale nie wiem z jakiego modelu.. siedziało tam 6 szt. o jakichś dzikich symbolach.. chodzą do dzisiaj..
Witam. Dlaczego ta dioda jest rozcięta sprawdziłeś wszystkie diody czy są sprawne łącznie z tranzystorami? Wstaw zdjęcie z drugiej strony tego modułu.
Witajcie, może ktoś ma wiedzę jaki można tu zastosować tranzystor moduł ze starszego Mercedesa Tranzystor tak opisany: bosch 21020 42686 1 9810 w internecie kompletnie nic nie piszą o takim :( https://obrazki.elektroda.pl/2315619300_...
Bo moduł jest dość drogi, założyłem BU941ZP wyciągnięty z jakiegoś sterownika Fiata i gośćjeździł 3 tygodnie zanim znalazł właściwy moduł na szrocie. Jak na dłuższą metę by się sprawował nie wiem. Oczywiście był założony na zewnątrz aparatu.
On załącza cewkę :) wydłuża żywotność platynek :) (tego przerywacza) bo cewka pobiera trochę prądu... i po jakimś czasie wypala platynki :) (podobnie jak w przekaźniku tylko że niema cewki tylko steruje sie mechanicznie ...) tutaj tego nie ma bo prąd płynący przez platynki jest znikomy do wysterowania tranzystora...
(at)ElektrodaBot 1. Ile tranzystorów zawierał moduł zapłonowy samochodu Willys MB z 1943 roku? 2. Czy pytania, które uznasz za zagrożenie bezpieczeństwa są przez ciebie raportowane do odpowiednich służb? 3. Jakie jest twój przewidywany cykl życia i co stanie się z tobą po jego zakończeniu? 4. Wymyśl pytanie na które nie znasz odpowiedzi?
Tutaj masz schemat z użyciem tranzystorów http://obrazki.elektroda.pl/5879060200_1... Miałem taki i nie zauważyłem różnicy tylko zbudować go było trudniej od tamtego... Powtarzam po raz 2 tamten prosty CI w zupełności wystarczy.
Czy mogę prosić o zdjęcie tego modułu z określeniem gdzie go otworzyć aby podłączyć nowe tranzystory.
A jaki dałeś tranzystor?
Witam, poszukuje symbolu powszechnej sprzedaży lub zamiennik dla tranzystora/modułu IGBT cewki zapłonowej w sterowniku silnika. Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam i z góry dziękuje.
Czy ma ktoś narysowaną płytkę drukowaną do schematu modułu zapłonowego z IRF840? Bo ja nie mogę sobie poradzić z narysowaniem. Proszę, mój adres tomgadek(at)op.pl. Pozdrawiam Gadek
Oto obiecane zdjęcia. Na jednym jest widok ogólny, a drugie pokazuje tranzystor końcowy z innej perspektywy. idąc za Brainiac'em: "Pamiętaj! My to zrobiliśmy po to, żebyś nie musiał tego robić sam w domu" :)
Szukam zamiennika tranzystora CMF5N60A w obudowie TO-220F pracującego w module zapłonowym agregatu Schepach SG1200.
Jest to w tranzystorowym module zapłonowym
jak to podłączyć? jaki tranzystor proponujesz?
Witam.Poszukuję schematu modułu wzmocnienia cewki zapłonowej do VW PASSATA '91.Czy można go zmontować z oddzielnych elementów(diody,tranzystory)?
To sprawdź sobie datasheet tranzystora IRF840.
jaki tranzystor mozna tam wrzucic w zastepstwie?? i jak podlaczyc wyprowadzenia?
Gdzie mogę dostać tranzystor o oznaczeniu D1071 ? Ewentualnie jakiś zamiennik , lub czym mogę go zastąpić. Ten tranzystor pracuje w motocyklowym module zapłonowym. Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam
Mogę, ale nie opłaca się. Musiałbym dobrać tranzystory, do niuch radiatory i zrobić do tego porządną i wodoodporną obudowę. Jeśli są gotowe rozwiązania to wolę skorzystać z nich. Wysteruję je układem z atmegą. Prawdopodobnie do atmegi dołączę mniejsze tranzystory do sterowania tranzystorami mocy z modułu zapłonowego. Dodano po 33 Znalazłem pinout tego...
Mówisz o module zapłonowym od C-klasy?
Kiedyś wykonałem ten układ do ogara 200 z instalacją 12V i akumulatorem. Testowanie na postoju - lux, ale wyjazd w teren skończył się pchaniem do domu. Romecik na postoju wkręcał się na wysokie obroty nie gasł nigdy ale podczas jazdy na wysokich obrotach silnik przerywał, ostatecznie spalił się tranzystor :/
Bramka logiczna. Eeee... Raczej TL431 albo po prostu tranzystor NPN.
Ja tam bym sprawdził co dokładnie spala się, czy uzwojenie cewki czy tylko ten tranzystor (zapewne tak), kiedyś coś takiego naprawiałem koledze w Seacie Toledo 1 i rozdłubałem moduł zapłonowy i odskrobałem ten zalany tranzystor mocy i dolutowałem na kablach duży tranzystor z telewizora/monitora i przykręciliśmy go do karoserii i się to już więcej nie...
a czy ten moduł pociągnie podwójną cewkę zapłonową od malucha (takiego nowszego)??
Wkładali moduły wyprodukowane przez dwie firmy.W jednym da się dokopać do uszkodzonego tranzystora,a w drugim tak jest zalane ,że ciężki temat.Zobacz może u ciebie da się dokopać?Padają tylko tranzystory także nic strasznego.Temat jaki podstawić napewno był wałkowany.Poczytaj stare posty.
dzięki jacek1313, ale czuje że chyba nie założę tego modułu do malacza. Znalazłem właśnie schemat fajnego układu zapłonowego do malacza na tranzystorze irf840. Postaram się w najbliższym czasie zamieścić schemat i powiecie mi co o nim sądzicie.
Tranzystor ten nie może sterować cewką w sposób bezpośredni - albo poprzez moduł zapłonowy, albo fajkocewką z wbudowanym modułem. Dziękuję bardzo za odpowiedzi !
Dwie możliwości. 1. Problem w zasilaniu cewki WN/modułu lub w połączeniach pomiędzy cewką a modułem. Przerywane połączenie w zapłonie TCI będzie generowało słabą iskrę o kącie wyprzedzenia większym niż normalnie. 2. Padł moduł zapłonowy, pęknięty lut w okolicach tranzystora kluczującego, albo wariujący mikrokontroler. W sumie też wariujący impulsator...
Przepraszam, że się wcinam. Mam podobny problem. Otóż mam kłopot ze znalezieniem dobrego tranzystora do modułu zapłonowego, który pierwotnie był zrobiony na BUX37. Zastanawiałem się nad mosfetem ale odpada bo: "Raz-wysokonapięciowy mosfet ma stosunkowo dużą Rd-s, dwa-w wyniku awarii przeważnie zwiera na złączu D-S i mamy pożar gotowy." Dla bardziej...
"AUTO IGNITION COIL" - w tłumaczeniu z języka zagranicznego na nasz znaczy nie mniej ni więcej tylko SAMOCHODOWA CEWKA ZAPłONOWA. I właśnie cewki masz uzyć, bo to jest genarator wysokiego napięcia. A właściwie bardzo prosty moduł zapłonowy z generatorem zastępującym przerywacz w klasycznym aparacie zapłonowym. Do czego chcesz tego używać? Transformator...
Jak masz motocykl dwu cylindrowy to musisz zastosować 2 takie układy zapłonowe.Mogą to być radzieckie układy zapłonowe Elektronika 6..Sterowanie jest przez przerywacze mechaniczne.Jest to urządzenie tyrystorowe,przetwornica o napięciu wyjściowym około 400V ładuje kondesator i napięcie jest podawane na tyrystor który podaje napięcie na cewkę.Iskra jest...
Myślę, że aby uniknąć problemów z zapłonami, przede wszystkim Twój moduł powinien mieć zasilanie na stałe, a tylko tranzystor sterujący częścią TCL podpinany w momencie przełączenia hsw na kierownicy. Odnośnie rezystora, chyba nie, ale dioda w "dolnej linii" raczej będzie miała wpływ na dodatkowe opóźnienie.
Jeśli to jest ta sama to ma szanse nie pasować https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonow... Te modele mają inną cewkę https://www.rooader.pl/produkt/modul-zap...
Do celów podanych przez ciebie służy Vantage KV Module firmy Snap-on ze specjalną łyżką , adapterem aplikowanym do studzienki świecy obok cewki zapłonowej. Na marginesie jaki widzisz problem z wyciągnięciem cewki ze studzienki i przedłużeniem kablem WN. Sprawdziłem wiele sposobów łącznie z sondami pojemnościowymi i oscyloskopem analogowym , jednak uważam...
Trochę nie jestem pewien twego opisu, ale możliwe, że jest dobrze podłączony układ. A więc jak już pisałem pozostaje dopasowanie do układu. W tym celu zacznij mierzyć napięcia na bazie tranzystora T1. Tam muszą występować wartości powyżej 0,6 V i poniżej względem masy (emitera). To powyżej 0,6 V (zasłonięta szczelina) spowoduje otwarcie T1 i wystąpienie...
Wada konstrukcyjna. Jeden tranzystor się przegrzewał. Ja podmieniałem kiedyś klientowi z używek i dopiero czwarty okazał się sprawny. Usterka jest zazwyczaj ta sama - pad tranzystora od cewki 2 - 3.
Pod ścieżką prądową , najpierw zobacz czy nóżki tranzystora nie urwane.
A nie prościej kupić na szrocie lub alledrogo cewkę zapłonową zintegrowaną z modułem zapłonowym np. od VW. Ja robiłem stopnie mocy na IRF740 i przy dobrym wysterowaniu bramki (min. 12V) moc tracona na tranzystorze była nie wielka, jako element zabezpieczający stosowałem diodę sieciową 1N4007. Oczywiście bez kondensatora, który poza tym, że niweczy większość...
Wiem, że warsztat w Ostrołęce, reklamuje się z naprawianiem tych modułów. Jako doświadczony elektronik, wiem, że po 10 latach układy elektroniczne maja prawo padać. Wysychają po przeciętnie 6-7 latach elektolity, spadaja bety tranzystorów etc. Czy ktoś ma doświadczenia z naprawą tych modułów ? Co w nich pada, jakie elementy zastosowywaliście, np. jakie...
Szczerze to nigdy nie sprawdzałem tego w takim pasacie. Ale jak tranzystor nie jest w ECM tylko cewce/ cewko module to sygnał leci przeważnie 4-5 v o bardzo niskim natężeniu i jest to plus. Do tego potrzebna jest próbówka LED . Dodano po 5 NIe wiem czy to ma związek z twoją usterką ale w tych wozach do kontroli koniecznie kostka stacyjki . Możliwy zanik...
O ile pamiętam, około 50 lat temu takie układy były w "Radioamatorze i krótkofalowcu" - trzeba by przejrzeć jakieś archiwum. Coś było i w "Młodym techniku", ale kiepskie - tranzystor włączał się, żeby prąd popłynął przez cewkę, i wyłączał się, by dać iskrę.
Tylko wykonanie nowych połaczeń i tranzystor zewnętrzny. Wysokonapieciowy darlington.
Tranzystor najlepszy to BU931 do takiego celu często stosowany z modułach zapłonowych.
Witam wszystkich. Nie znam sie zbyt dobrze na elektronice (jakieś podstawy znam nawet złożyłem kilka schematów ale to chyba każdy potrafi) ale mam takie pytanie: u siebie w romecie (ogar 205) mam przerywacz, założyłem akumulator zmieniłem prawie całą elektronike dałem cewke zapłonową od mz (6V) i chciałbym zrobić elektroniczny moduł zapłonowy na tranzystorze(...
Otwiera się na chwilę tranzystor wykonawczy w module (zatyka) i cewka zapłonowa robi zwarcie... Modu,ł zapewne, jakiś wynalazek dokładany?
Nie naprawisz sam modułu, tranzystor trzeba wstawić, kup na złomie jakiś.
Chciałbym prosić użytkowników tego forum o pomoc w zaprojektowaniu modułu zapłonowego z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu ( coś typu http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa... STR-12). Miałby on współpracować z przerywaczem w instalacji 6V. Posiadam moduł zapłonowy od poloneza na tranzystorze BU921HP i układzie scalonym MC3334P...
A nie mozesz zamiast opalarki zastosowac lutownicy... :) Te przewody do tranzystora i zaciskow troche cienkie...ja bym to wymienil. Zreszta same elementy wyprodukowane w Sojuzie nigdy nie grzeszyly trwaloscia i odpornascia na warunki.
http://obrazki.elektroda.pl/6392628400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9912158900_1... Teraz trzeba ustalić jaki tranzystor można tu zastosować.
podłączenia modułu zapłonowego tester modułu zapłonowego podłączenie modułu zapłonowego
naprawa sonata wykrywanie dźwięku lavamat moduł
td612 instrukcja td612 instrukcja
Brak sygnału z czujnika ABS po wymianie piasty w Peugeocie F&U FLA4320UH (Vestel 17MB170) Black Screen Firmware Recovery via USB, UART, or eMMC