To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
Rozkręć alternator i dorób potrzebne wyjscie.
Benzyna czy diesel jeżeli Diesel to impuls z alternatora
w starszych dieslach obrotomierz(wejście) podłączony jest do specjalnego wyjścia z alternatora a zasilanie (+ i -)z instalacji.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Witam. Chciałbym podłączyć obrotomierz pod alternator w zetorze 7211. Pod który pin podłączyć kabel sygnałowy? https://obrazki.elektroda.pl/3237751900_...
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
Myślałem, że ta wsuwka jest do podłączenia obrotomierza.
santrus , obrotomierz jest tak naprawdę częstotliwościomierzem - mierzy częstotliwość prądu przemiennego wytwarzanego w jednej z faz alternatora, pisał o tym moderator carrot . Czyli szukamy takiego wyjścia na alternatorze na którym panuje napięcie przemienne i to wyjście podłączamy do obrotomierza, jeśli takowego wyjścia nie ma można je dorobić, ale...
Witam A można wiedzieć, dlaczego skreśliłeś pobranie impulsów z alternatora. przecież to jest najlepsza metoda.
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
będę wdzięczny jak ktoś mi pomoże i wyśle schemat podłączenia alternatora z góry dziękuje Przeniosłem z: "Schematu/instrukcji/artykułu". <skryn>
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Chciałbym uruchomić obrotomierz w aucie ale nie wiem gdzie wlutować pin pod styk W którego seryjnie brakuje w alternatorze. Alternator jest bosch'owski. Poniżej załączam fotkę. http://images28.fotosik.pl/179/f4f9b707a...
Witam wszystkich, jako iż buduje maszynę sam, jestem na etapie robienia elektryki. Ciągnę wszystkie kable, mam pytanie jak podpiąć alternator, mógł by ktoś opisać co pod czym się znajduje na wzorze tego ze zdjęcia. Oraz zastanawia mnie jak podłączyć zegar obrotów silnika. Silnik stary John Deere, ale nigdzie nie ma żadnego czujnika przy wale, który...
Witam Nawet nie wiem jak nazwać ów układ. Jak ktoś podpowie zmienię temat. Poszukuję kogoś kto potrafił by zrobic układ który były podłączony do alternatora wyjscie W - sygnał obrotomierza. I tak Układ miałby zadanie załączyć przekażnik po osiągnięciu przez alternator określonych obrotów, a po spadku obrotów poniżej określonego poziomu przekaznik miałby...
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
jak podłączyć alternator poloneza z góry dziękuje
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Jak w temacie zmieniłem prądnicę na alternator i wiem ,że B+ do akumulatora, a D+ do kontrolki, ale czy trzeba dawać jakiś wyłącznik, że jak się akumulator naładuje to wyłącza ładowanie.
Witam. Mógłby mi ktoś pomóc, jak przeprowadzić kable z tego alternatora do regulatora napięcia? Instalacja jest na 24V. Miałby ktoś może schemat, jak to podłączyć?
Poszukuje schematu podłączenia alternatora http://obrazki.elektroda.pl/6813299300_1...
Mam pytanie odnośnie połączenia tych dwóch podzespołów. Do rozrusznika dochodzą 3 przewody: - cienki (zacisk 50 - stacyjka) - gruby od alternatora do rozrusznika - najgrubszy (bezpośredni plus z aku) Jaką role spełnia przewód łączący alternator z rozrusznikiem? Rozumiem, że na cienkim przewodzie pojawia sie napięcie po przkręceniu stacyjki (probie uruchomienia...
Witam mam w esiaku instalacje pod prądnice i regulator z żuka koło stacyjki, mogę podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem pod wyprowadzone kable czy muszę ten drugi regulator zdemontować? Bo w tym momencie będą dwa regulatory podpięte na jednych kablach do alternatora czy to przeszkadza?
witam wszystkich !! mam mały problem, ktorego nie wiem jak rozwiazać. Posiadam mercedesa 124 2.0 D który nie ma obrotomierza, kupiłem obrotomierz, ktorego chciałbym podłaczyć do alternatora, ale nie wiem jak wyprowadzić odpowiedni przewód z alternatora, który po podłączeniu do obrotomierza bedzie wskazywał dobre obroty silnika. Oryginalnie tan alternator...
Witam! posiadam BMW524td e28 i mam maly problem, oryginalny czujnik od obrotomierza został uszkodzony przy wymianie skrzyni biegów.Czy mogę podłączy w jakis sposób obrotomierz do alternatora? Pozdrawiam!
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... google Jest tego sporo na form. Wystarczy poszukać. Do alternatora podpina się tylko obrotomierze do diesla. Musisz mieć specjalne wyjście W w alternatorze.
W rzeczy samej.
Dodać można, że źrudła sygnału w możesz też wyciągnąć z alternatora jak nie zadziała czujnik.
tu masz d+ do kontrolki i B+ do aku i możesz nie miec obrotomierza i motogodzin
Witam Z racji że stary alternator poszedł na złom postanowiłem wymienić na trochę mocniejszy .O ile mnie na szrocie nie okłamano pochodzi z jakiegoś renault.Poprzednio byl podpięty z poloneza i tam podpięte były przewody ;czerowny+ ,biały - ,zielony ( idący do regulatora?) I siwy.I jak to teraz prawidłowo podłączyć?Z góry dziękuję. http://obrazki.elektroda.pl/2178161900_1...
Pod warunkiem że obrotomierz jest zasilany impulsami z alternatora a nie z cewki lub komputera? W renówce jak kupiłem zegary z benzyny to nie działały z alternatora chyba że jestes pewien że ten obrotomierz ma sterowanie z alternatora.
:arrow: Robert_k widze ze malo jeszcze wiesz o samochodach jezeli twierdzisz ze nie slyszales o obrotomierzach czerpiacych informacje z alternatora :D
Mnie bardziej interesuje to jak to będzie działać skro MZ250 to 2T a skuter, motocykl oraz quad to przeważnie 4T jak to zrobili że jest uniwersalny... Otóż zapłon jest wykonany tak, że sygnał do zapalenia mieszanki jest wytwarzany przez czujnik położenia wału korbowego (Halla lub elektromagnetyczny). Dlatego iskra jest zapalana zarówno między suwem...
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob... Dzięki, ale trochę nie o to mi chodzi. To wszystko wiem, ale szukam kogoś kto zna elektrykę w Polonezie i pomoże mi podłączyć to tak jak fabryka wymyśliła. A żeby podłączyć...
https://obrazki.elektroda.pl/2770356900_... Kabel ze stacyjki (plus po kluczyku) - żarówka - kabel do alternatora tak w skrócie to ma wyglądać (bo nie rozumiem tego razem jeśli do dwóch biegunów kontrolki to ok). Czyli tak jest źle podlaczone? Od alternatora powinien isc - do zarowki? Dodano po 1 Masz obrotomierz? Bo ten brązowy przewód...
W benzyniaku zegary są podłączone do cewki zapłonowej, a w dieslu do alternatora pod wyjście W.Poza tym obrotomierze też są inne.
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
P (zazwyczaj oznaczane jako W) jest wyjściem na obrotomierz, niekiedy ten sygnał idzie też do tachografu. Teoretycznie, praktycznie i od kiedy pamiętam nie podłączenie pinu obrotomierza nie miało żadnego wpływu na pracę regulatora. Skoro piszesz, że regulatory mają inna liczbę pinów to błędne jest stwierdzenie, że alternatory są identyczne. Stosowanie...
czytając cały temat pojawiły sie chyba wszystkie możliwości , osobiście uważam że najprostszym pod względem montażowym jest typowy układ stosowany powszechnie w samochodach tzn na kole pasowym silnika magnes , na korpusie zamocowany halotron lub cewka autor powrócił do wykorzystania alternatora , oczywiście jest to możliwe tylko wymaga wprowadzenia...
Ta fajka jest od obrotomierza. Wyraźnie opisałem na powyższym zdjęciu. Jak nie ma obrotomierza to luźny kabel nie podłączać.
Nie widzę powodu aby temat był w dziale Na wesoło, jak diesel to proszę, gały na wierzch. Naprawdę nie wiecie że alternatory posiadają dodatkowe wyprowadzenie W? bierze się go z dowolnej fazy przed wyprostowaniem, jest to sinusoida o aplitudzie około 20Vpp, jeśli alternator jest 3-fazowy (a tak jest najczęściej) to przy jednym pełnym obrocie alternatora...
Ja nie mam obrotomierza w dieslu. Można by pominąć ten kabel ?
Obrotomierz W silnikach diesla obrotomierz jest brany z alternatora więc raczej to nie to. Po za tym w corsie B 1.5D nie widziałem jeszcze obrotomierza ;-) W 1.7D bodajże są...
Czemu chcesz kombinować z wyjściem alternatora i przeróbką obrotomierza skoro ten silnik na prawie 100% ma wyjście impulsów do podłączenia oryginalnego obrotomierza.
To wolne wyjście służy do podpięcia obrotomierza (specjalnego do diesli). A jeśli nie masz ładowania, to najlepiej zacząć sprawdzanie od regulatora napięcia. W tym rozwiązaniu jest on zblokowany ze szczotkotrzymaczem i wymienia się od razu komplet. Po prostu odkręcasz boczne śrubki na tym białym plastiku, wyciągasz szczotkotrzymacz i patrzysz, czy ci...
podpytam w tym temacie. Zetor 10145, alternator zwykły na dwa paski 35A na obudowie (wcześniej był 55A-oba z wyglądu takie same i oba sobie radziły). Zaczęło się od tego że chyba padła linka obrotomierza, rozkręciłem i skończyło się na wymianie obrotomierza a i linki też żeby nowa była. Nie chciało mi się przekładać kabelków to przełożyłem sam obrotomierz...
Akurat w B4 wszystkie benzynowe od ADA,ABM,ABT,ABK,NG,ACE,ABC,AAH sygnał wychodził z ecu z tym że NG,ACE sygnał z modułu zapłonu ze względu na mechaniczny wtrysk był osobno sterownik paliwa i osobno zapłonu. Jedynie w TDI-1Z szedł z ecu a z TD-AAZ szedł z alternatora ale prawda jest taka że w przypadku AAZ nigdy nie było obrotomierza i jego założenie...
Witam. Pierwszy raz spotykam się z teorią że w Astrze F obrotomierz działa z cewki(!?) o ile mi wiadomo jedyne podłączenie to podłączenie do alternatora a samochód z "uboższą" wersją wyposażenia nie ma na stanie obrotomierza, jednak po wpięciu licznika z obrotomierzem wszystko powinno działać bez najmniejszych problemów, bynajmniej w samochodach bez...
troche mało wiadomosci na temat tego obrotomierz jast kilka wariantów. 1.zbiera z alternatora 2.informacja z sterownika silnika 3. tak jak wczesniej tylko komunikacja po multipleksie 4. stary typ ale najprostrzy petla na kablu wysokiego napiecia
Witam Poczytałem trochę na forum o alternatorach w tym modelu samochodu i wiem że są z nimi problemy. Postaram się opisać mój przypadek i mam nadzieję że ktoś kto zna się na rzeczy będzie potrafił mi odpowiedzieć. W moim przypadku miałem problem z cieknącą pompka vacum (nie wiem jak dokładnie się pisze, ale każdy pewnie wie o co chodzi). Znajomy przywiózł...
Witam, mam taki problem i nie wiem jak go rozwiązać. Posiadam Ibizę z 2000 roku która miała silnik 1.4 mpi AKK. Zrobiłem swapa na silnik g60 z corrado i teraz chciałbym podłączyć w swoich licznikach jakoś obrotomierz. W g60 sygnał obrotomierza był brany z cewki natomiast w moim samochodzie chyba (wnioskuję po tym że fabryczny alternatow ma wyjście W)...
Witam,wymieniam nieraz te diody w tych alternatorach hitachi ,regulatory rzadziej podają ,jak nie ma obrotomierza z alternatora ,to ja wyprowadzam dwa przewody na zewnątrz i podłączam regulator od malucha , zielony przewód w miejsce 'F', żółty w miejsce 'L' .Robię to ze względu , że nie ma na miejscu w sklepie , na zamówienie , a czasami trzeba szybko...
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
Tak Ciebie te dwa podłączenia nie interesują. Jeśli dobrze pamiętam śruba 2 to masa czyli to samo co cała obudowa, pin 2 wyjście W na obrotomierz elektroniczny.
L - kontrolka IG - plus po stacyjce P - obrotomierz Dwa pierwsze musisz mieć podłączone.
To poszukaj dobrze, albo podłącz sie pod alternator.
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
"W" - to impulsy do obrotomierza. To tak dla dopełnienia całości.
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
alternatora obrotomierza podłączenie obrotomierza podłączenie obrotomierza ursus
ładować nawigacja podłączyć hydrostatu uzwoić wirnik pomiar
naprawa taśmy matrycy naprawa taśmy matrycy
Lancia Thesis 2.0 Turbo – lokalizacja czujnika położenia wałka rozrządu, objawy usterki Toyota RAV4 – brak wyświetlania przebiegu po ustawieniu TISP, licznik nie pokazuje kilometrów