Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
Rozkręć alternator i dorób potrzebne wyjscie.
W rzeczy samej.
To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
Myślałem, że ta wsuwka jest do podłączenia obrotomierza.
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
Tak Ciebie te dwa podłączenia nie interesują. Jeśli dobrze pamiętam śruba 2 to masa czyli to samo co cała obudowa, pin 2 wyjście W na obrotomierz elektroniczny.
To poszukaj dobrze, albo podłącz sie pod alternator.
L - kontrolka IG - plus po stacyjce P - obrotomierz Dwa pierwsze musisz mieć podłączone.
witam wszystkich !! mam mały problem, ktorego nie wiem jak rozwiazać. Posiadam mercedesa 124 2.0 D który nie ma obrotomierza, kupiłem obrotomierz, ktorego chciałbym podłaczyć do alternatora, ale nie wiem jak wyprowadzić odpowiedni przewód z alternatora, który po podłączeniu do obrotomierza bedzie wskazywał dobre obroty silnika. Oryginalnie tan alternator...
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
"W" - to impulsy do obrotomierza. To tak dla dopełnienia całości.
Kolego ten styk zostawiasz ,jest to wyjście obrotomierza.
Witam. Czy mógłby mi ktoś pomóc w podłączeniu obrotomierza do samochodu z silnikiem diesla. Chodzi konkretnie o samochód Peugeot 205 1.9 D. Jakiekolwiek pomysły mile widziane (wersja podłączenia do alternatora już odpada).
tu masz moze pomoze sygnal do obrotomierza idzie z alternatora
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Witam! posiadam BMW524td e28 i mam maly problem, oryginalny czujnik od obrotomierza został uszkodzony przy wymianie skrzyni biegów.Czy mogę podłączy w jakis sposób obrotomierz do alternatora? Pozdrawiam!
Witam Obrotomierz podpięty był jak sądzę do alternatora-zacisk (W),obrotomierz (-)masa,(G)-do alternatora.
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
obrotomierz jest podłączony do alternatora(taki pin W)
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
mam zepsutą prądniczkę w zetorze 7211 i chciałbym jakoś to podłaczyć bez niej :) chociaż sam obrotomierz, a nie wiem czy istnieje możliwość np z alternatora.
Sprawdź ile cienkich kabelków jest podłączonych do alternatora.
santrus , obrotomierz jest tak naprawdę częstotliwościomierzem - mierzy częstotliwość prądu przemiennego wytwarzanego w jednej z faz alternatora, pisał o tym moderator carrot . Czyli szukamy takiego wyjścia na alternatorze na którym panuje napięcie przemienne i to wyjście podłączamy do obrotomierza, jeśli takowego wyjścia nie ma można je dorobić, ale...
Da rade, tylko trzeba przerobić układ obrotomierza pod sygnał z alternatora.
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Wyprowadzenie na obrotomierz ,ale ciągnik posiada prądniczkę więc nie potrzebny.P
Wstaw alternator od diesla, albo podłącz obrotomierz do starego alternatora tak jak jest w dieslu - może będzie dobrze. Pozdrawiam.
No w tym problem że dopóki nie podam prądu na styk S to nie ma, jak podam to ładowanie wtedy startuje razem z obrotomierzem
Witam, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość używałem dość często funkcji szukaj ale nie znalazłem dokładnie jak przerobić obrotomierz z benzyniaka golf II 1.4 benz do diesela 1.6 mianowicie mój problem polega na podłączeniu obrotomierza pod alternator. Podłączyłem czerwono-czarny kabel od obrotomierza do alternatora w diesla a wskazówka...
Pod warunkiem że obrotomierz jest zasilany impulsami z alternatora a nie z cewki lub komputera? W renówce jak kupiłem zegary z benzyny to nie działały z alternatora chyba że jestes pewien że ten obrotomierz ma sterowanie z alternatora.
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
Powinien być jeszcze biały na obrotomierz (wyjście z fazy jest na obudowie na wsuwkę ). Czwartego to ja w Lublinie na alternator nie widziałem raczej to czujnik temp. lub oleju.
Były samochody bez czujnika wału i miały obrotomierz, kiedyś wymieniłem szczotki w alternatorze i nie podłączyłem tej kostki i właśnie nie działał obrotomierz. Być może w nowszych jest tak jak piszesz
Z tego, co pamiętam, to obrotomierz w mietku 250D był podłączony pod alternator, możesz w alternatorze nie mieć wyjścia oznaczonego W. Musisz sprawdzić czy masz to wyjście w alternatorze.
w starszych dieslach obrotomierz(wejście) podłączony jest do specjalnego wyjścia z alternatora a zasilanie (+ i -)z instalacji.
Masz oznaczenia B plus- główne zasilanie B- minus masa , D plus -kontrolka, W- obrotomierz. P
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Miałem ten sam problem...przy sowim escorcie. masz licznik z obrotomierzem od diesla dlatego Ci zaniza. musisz podłączyć obrotomierz pod alternator wyjście "W" (taka wystająca śrubka M5) i wymienić opornik w obrotomierzu na...i tu doświadczalnie...ja założyłem 220kOhm (był 180 kOhm) i teraz pokazuje dobrze. Napisz czy udało Ci się zrobić. Pozwodzenia.
Obrotomierz od Diesla czy benzyny?
Z tego co wygooglowałem to ma W - czyli obrotomierz. Ale u mnie jest obrotomierz a na wtyczce jest tylko 1 pin podłączony. Wnioskuję że obrotomierz bierze info z czujnika położenia wału.
:arrow: Robert_k widze ze malo jeszcze wiesz o samochodach jezeli twierdzisz ze nie slyszales o obrotomierzach czerpiacych informacje z alternatora :D
Żle podłączyłeś obwód obrotomierza (powinien być podłączony do jednej fazy alternatora). Sprawddź to (jest to na 100%).
Pewnie masz D+ czyli wzbudzenie, oraz W obrotomierz. https://obrazki.elektroda.pl/6793758400_...
Zauważcie panowie że ten alternator ma sześć punktów lutowania uzwojeń stojana w każdym punkcie dwa przewody a więc połączenie w trójkąt . I pewnie nie ma znaczenia z pod którego wyprowadzisz przewód do obrotomierza.
Jakie to auto drugi może od obrotomierza
Do obrotomierza.
Witam, Z powodu zbyt małej ilości punktów niemoge założyć nowego tematu. Więc podepne się tutaj... Mam problem z obrotomierzem w silniku diesela. Obrotomierz podłączony jest do alternatora. Licznik co jakiś czas nie pokazuje obrotów, natomiast zegar motogodzin przeskoczył z 2500mtg na 11500mtg. Co może być tego przyczyną?? Prosze o pomoc
Witam Gdzieś czytałem, że można w dieslu podłączyć obrotomierz do alternatora, pod złącze z literką "W" i tu moje pytanie: czy w uno 1.7 diesel na alternatorze jest takie złącze? Może ktoś wie? Niestety nie mam czasu wyciągać alternatora zza silnika i to jeszcze na dole, by samemu sprawdzić czy ma takie złącze. Alternator to Magneti Marelli. Pozdrawiam
Sygnał obrotomierza dochodzi z alternatora. Wolna śruba (prawdopodobnie "D+").
Witam W tym modelu ałta sygnał pomiaru obrotów jest pobierany z alternatora. Przewód niebieski.
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
T4 2,4D 91 rok po podłączeniu obrotomierza (kabelek przy alternatorze pod zacisk W) zapala sie lampka oleju ale dopiero podczas jazdy przy 2500 obrotów wcześniej tego niebyło czy te obwody są ze soba powiązane, alternator wydaje sie być wporządku ładuje. Co trzeba sprawdzić od czego zacząć.
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest...
Witam. Sygnał do obrotomierza masz brany z cewki czy z alternatora(jeśli jest)?
Powinno działać od alternatora.
Do cewki ładowania mozna podłączyć obrotomierz ze starego diesla podłączany do alternatora problem będzie ze zgraniem wskazań z obrotami.
Dzięki za pomoc ale skoro mamy na talerzu serwisanta to czy mógłbyś mi powiedzieć z łaski swojej co zrobić żeby działał mi obrotomierz. Przy alternatorze mam podłączone 3 przewody(+, kontrolka, i jak mniemam nadajnik obrotów ale niestety nie pokazuje obrotów). Co może być przyczyną?
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
Biały kontrolka ,zielony obrotomierz.
Jezeli bardzo ci zalezy na obrotomierzu to możesz go podłączyć do alternatora pod zacisk ''W'' i tez bedzie działał.
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
+/B to główny przewód ładowania a obok plusa masz bodajże A i tam podłączasz wzbudzenie z żarówki. Trzeci zacisk oddalony od tych dwóch to zacisk W/SZ, to wyjście na elektroniczny obrotomierz.
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
Ten obrotomierz będzie działał tylko wtedy jak podłączysz go pod alternator mający wyjście do obrotomierza. Pozdrawiam.
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob... Dzięki, ale trochę nie o to mi chodzi. To wszystko wiem, ale szukam kogoś kto zna elektrykę w Polonezie i pomoże mi podłączyć to tak jak fabryka wymyśliła. A żeby podłączyć...
Witam szukam fragmentu schematu ładowania w tej koparce, alternator jest sprawny po wymianie, nie działa mi obrotomierz i lampka ładowania, a koparka miała spalony alternator po odwrotnym podłączeniu akumulatora. Alternator jest sterowany tradycyjnie D+ i posiada jeszcze zacisk W, ale czy jest wykorzystywane do obrotomierza, nie wiem. Wie ktoś gdzie...
Wtyczka jest jednopinowa. Po odłączeniu jej od alternatora obrotomierz wskazuje obroty tak jak z podłączoną.
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... google Jest tego sporo na form. Wystarczy poszukać. Do alternatora podpina się tylko obrotomierze do diesla. Musisz mieć specjalne wyjście W w alternatorze.
Wydaje mi się że ten obrotomierz nie będzie zbyt dokładny,a to przez różnicę w przełożeniu kół pasowych wału korbowego i alternatora.
Kontrolka od oleju przestaje świecić światłem ciągłym i zaczyna mrugać np. po odłączeniu czujnika. Sprawdź przewody od czujnika, może któryś jest złamany i nie łączy zawsze. Co do obrotomierza...Alternator do którego podłączony jest obrotomierz nie powodował by zapalenia kontrolki oleju... przewody od czujnika ciśnienia i od obrotomierza z alternatora...
obrotomierz ma sygnał z alternatora, sprawdz czy wszystko dobrze podłączyłeś i sprawdz mase
Wszystkiego się dowiesz,jezeli skorzystasz z wyszukiwarki.
Prądnica prądu przemiennego zwana jest alternatorem.
To pojedyncze wejście na konektor to zapewne wyjście sygnału obrotów do obrotomierza...
Diesle bez elektroniki brały sygnał przewaznie z alternatora
Kontrolkę podłącz pod zacisk D+ na alternatorze. Może być zacisk W do którego podłączany jest obrotomierz. Zacisk B+ to główne zasilanie z akumulatora. Pozdrawiam.
Ale dając impulsy na ten przewód przy alternatorze który nie jest podłączony obrotomierz zaczyna podskakiwać a przecież były wersje że czytał z alternatora obroty(mam jeden taki schemat). Czy źle myślę ?
Dzięki jak ustawilem tak jak na rysunku reaguje na podanie napiecia zmiennego. Ale czy 5v czy 8v stoi przy 500obr. Jutro sprawdze czy dziala z alternatora.
Możesz ale do td wymaga przeróbki by podłączyć pod złącze alternatora "w" od biedy może być nawet obrotomierz z pb to tylko skala bedzie inna nie musi być z tdi. Przeróbka znajdziesz na forum audi80 tyczy się obrotomierza tdi i pb bo jed3n i drugi trzeba przerabiać
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
Dodać można, że źrudła sygnału w możesz też wyciągnąć z alternatora jak nie zadziała czujnik.
Co do obrotomierza to fachowiec zawalił. Wsadzony został obrotomierz z benzyniaka a Ty masz diesla. Alternatory z diesla maja wyjście W do którego podłączony jest obrotomierz. Jedynym rozwiązaniem w tym wypadku jest dolutowanie przewodu pod jedno z wyjść uzwojeń (przed mostkiem lub diodami prostowniczymi) i do tego podłączyć obrotomierz. A jak tam regulator...
Kamaz miał obrotomierz podłączony pod trójfazową tachoprądniczkę napędzaną z wałka rozrządu a nie alternator.
W to wyprowadzenie z uzwojeń stojana, w starszych autach było wykorzystywane do "napędu" obrotomierza (częstotliwość zmienna w zależności od obrotów). DFM wyprowadzenie szczotek, które nie pamiętam ale wydaje mi się że to które idzie do regulatora.
L-lampka na desce, inaczej wzbudzenie. S-sensor akumulatora, bez tego alternator będzie pakował na maksa. Jak jest obrotomierz na desce to trzeba sobie wyprowadzić przewód z alternatora. Jak nie ma to się nie przejmować.
Witam. Nie wiem czy dobrze się doczytałem z internetów, że ten regulator jest do alternatora, tak? Jeśli tak to wyprowadzenie "W" służy podłączenia obrotomierza. Na wyjściu tym jest jakaś częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika odczytanych z prądu zmiennego "przychodzącego" z alternatora.
a czym i w jaki sposób zmierzyć na początku ile impulsów wysyła alternator?
Witam ! Mój bracki ma Vectrę A z 95r. 1,7TD. z szalejącym obrotomierzem. Na jałowym wskazuje 0 obr./min. po dodaniu gazu wskazówka wyskakuje poza skalę. Czy ktoś wie jakie napięcie (zakres) powinno być podawane z alternatora, tak żebym mógł podłączyć obrotomierz pod zasilacz i sprawdzić wskaźnik, bo podejrzewam alternator.
Mercedes w autach osobowych (moja pamięć sięga od modelu 123 włącznie) NIE PODŁĄCZAŁ OBROTOMIERZA POD ALTERNATOR!
Diesel 4 cylindry, najlepiej z czujnika położenia wału? Nowe tak mają, ale nie jest to bezpośrednio podłączone. Pytałem: Jaki obrotomierz? Bo rozumiem, że chcesz dołożyć do auta? W starszych i prostych silnikach diesla sygnał obrotów był brany z zacisku W alternatora.
Licznik jest z t3 sygnał wyciągnięty z uzwojenia alternatora przed mostkiem lecz nie mam pojęcia czy dobrze jest wpięty w licznik. Na zdjęciu są opisy pinów na liczniku ja myślicie gdzie ma być wpięty sygnał z alternatora?
alternatora obrotomierza podłączenie obrotomierza podłączenie obrotomierza ursus
podłączenie komputer honda accord antena lesie renault magnum modulator
Brak ciśnienia turbodoładowania w kolektorze dolotowym - przyczyny Dolewanie oleju do ciepłego silnika - zasady i bezpieczeństwo