58 - plus do podswietlenia 31 - masa 15 - pus po "stacyjce" 1 - do cewki (minus albo 1 zależy jak cewka opisana)
To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
W rzeczy samej.
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
sygnał z cewki: na c3 i na masę zasilania. Zasilanie:+ tam gdzie masz +5v
Ok, zakręciłem się :-) . Wersja Momik12 to jedyna opcja.
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Oczywiście sygnał to prostokąt, amplituda 5V
Tak w samej rzeczy.P
Wychodzi na to że można obciążyć każde wyjście 13 mA
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
czerwony plus zielony impulsy z cewki brązowy masa
Czy jest coś jeszcze pomiędzy stykiem cewki, a stykiem nr 2 przy liczniku? Nie nic po drodze nie ma. W oryginale jest przewód w kolorze gn - zielony Pozdrawiam.
W tym gajgerku obroty lecą CANem a w syrius, u 32 na linkę prostokąt.
w sc obrotomierza nie podpina sie bezposrednio pod cewki WN! Skorzystaj z opisu http://seicento.autokacik.pl/manuale/obr... . Mozesz miec problem z wtyczka do obrotomierza - wykonalem ja z kawalka laminatu o grubosci 1.5mm z powycinanymi czterema polami stykowymi i do nich podlutowane kabelki
Witam. Podpinam się pod temat, mam Boxera 96r i chciałbym zmienić licznik na niebieski z obrotomierzem, po podpięciu bez przepinania przewodów oczywiście jest "choinka". Pomoże ktoś w temacie jakie piny gdzie przepiąć żeby to chodziło jak należy? Sygnał do obrotomierza podpiąć z czujnika skrzyni biegów? (w skrzyni mam takowy czujnik bo pewnie była zmieniania...
santrus , obrotomierz jest tak naprawdę częstotliwościomierzem - mierzy częstotliwość prądu przemiennego wytwarzanego w jednej z faz alternatora, pisał o tym moderator carrot . Czyli szukamy takiego wyjścia na alternatorze na którym panuje napięcie przemienne i to wyjście podłączamy do obrotomierza, jeśli takowego wyjścia nie ma można je dorobić, ale...
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
Witam A można wiedzieć, dlaczego skreśliłeś pobranie impulsów z alternatora. przecież to jest najlepsza metoda.
Fiat panda 1,1 2005r silnik z kwadratowym korkiem wlewu oleju
- Nie możesz zasilać bezpośrednio. W MOTOROWERZE, nie w motocyklu, instalcja jest na prąd zmienny, układ wymaga stałego, posiada stabilizator napięcia, ale wymaga on napięcia stałego. - Podłączenie obrotomierza zgodnie z opisem, a nie chce mi się teraz z czeskiego tłumaczyć, więc sam musisz doczytać. - wpisz sobie w google LM3914 i zapoznaj się z dokumentacją...
Witam posiadam starodawny przełącznik ŁUK 40-43, po przemierzeniu go omomierzem wiem, że łączy się w takich kombinacjach jak w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Siedzę już dość długo i nie mogę wykombinować jak go podłączyć żeby zmianiał kierunek obrotu silnika. Może ktoś pomóc?
Cześć. Mam obrotomierz przerobiony i będzie działał na 2 cylindry. Problem bo nie wiem jak po podpiąć pod cewkę zapłonowa. Po prostu do kabli niskiego napięcia podłączyć?
Sygnał w służy właśnie do obrotomierza.
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
Witam, mam Suzuki Alto 2013 i chciałbym podłączyć oryginalny obrotomierz. Ktoś coś na ten temat? Podłączałem i nie działa, jak sprawdzić obrotomierz czy jest sprawny?
muszę się dowiedzieć z czego te zegary są bo to kolega kupował
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
Podłączenie amperomierza https://obrazki.elektroda.pl/8863675100_... Podłączenie radia https://obrazki.elektroda.pl/4882353000_... Co do obrotomierza to czasami alternator ma specjalne wyjście na obrotomierz bądź też można wziąć sygnał z zasilania cewki zapłonowej https://obrazki.elektroda.pl/3785347100_...
Witam, chciałbym do mojej aprili z silnikiem am6, zapłonem ducati energia z cewkomodułem założyć ten obrotomierz https://gmoto.pl/obrotomierz-uniwersalny... Oryginalnie był tam obrotomierz mechaniczny, ale ktoś zmienił na inny silnik w którym nie ma miejsca na mechanizm obrotomierza. Moje pytanie brzmi, jak podłączyć ten obrotomierz, chodzi...
Witam wszystkich widzę ze jest to problem wielu ludzi powiem wam tak mam cintka 900 na wtrysku paliwa do tego kupiłem zegary z CC 1100 Sporting i aby obrotomierz działał przeciągamy dodatkowy kabel od zegara do komputera który znajduje się przy silniku i tam jest wtyczka a w niej odpowiednie piny i ten kabel podpinamy do pinu 23 sa podpisane zadziała...
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
I po co ten temat? Juz ci pisałem- sygnał obrotomierza idzie tam magistralą CAN. Nie potrafisz tego zrozumieć? A centralę jaką masz, IAW5NF?
Potrzebny ci będzie obrotomierz który będzie zdolny działać z silnikiem 1 cylindrowym. Podłączenie jest proste - 1 kabelek plus, drugi minus, trzeci (sygnałowy) z cewki zapłonowej (w przypadku 2 suwa niewiem skąd bierze się sygnał, ale napewno ktoś z elki Ci podpowie). Najtrudniej będzie go zamontować ponieważ niemoże on zabardzo przeszkadzać, a także...
Oznaczenie obrotomierza. Lumel ich robił kilka.
Kupiłem uniwersalny elektroniczny obrotomierz i chciałem go zamontować do mz etz 250 ale nie wiem gdzie podłączyć sygnałowy przewód. kable które wychodzą z obrotomierza to: Czarny cienki : – do podświetlenia Czerwony : + do podświetlenia Czarny gruby : + po stacyjce Zielony masa : Czarno-żółty : sygnałowy https://obrazki.elektroda.pl/7183292700_...
Cekawi mnie, gdzie znajdzie ten "-" w alternatorze. Z tego co wiem to sygnał jest brany ze środka gwiazdy lub z dodatkowej diody. I jest to impuls dodatni. Są jeszcze jakieś inne rozwiązania?
Owszem, jest bo występowały 2 wersje, Valentino Roossi z obrotomierzem i zwykły Aerox R bez obrotomierza. Kable, moim zdaniem, idą do modułu, ale są liczniki Koso GP Style z dużą tarczą obrotomierza i małą cyfrową od prędkości i w tym liczniku oddzielnie kabel idzie do fajki. Obmyśliłem, żeby przylutować kostki z instalacji elektrycznej od licznika....
Muszisz go przeskalować...
Tu masz temat, pare osób w PL już przerabiało według tego schematu i działa http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?...
Witam. Mam do Was pytanie. Czy da radę podłączyć kwadratowy obrotomierz z Fiata 125p do Golfa z silnikiem diesla? W tym aucie obrotomierz podłącza się pod wyjście W z alternatora. Czy z obrotomierzem od Fiata da się coś podobnego zrobić? Pozdrawiam. Z góry dziękuję za pomoc.
Witam potrzebuje schemat podłączenie związki Junak 905 rocznik 2019 potrzebuje podłączenie obrotomierza licznika cyfrowy przycisk awaryjny żeby działy gaszenie tylko że wtrysk był orginalny tylko teraz mam większy pojemność już na gaźnik tylko potrzebuje wasze pomocy schemat podłączenie a trzeba podłączyć innaczej jak jest na gaźnik najlepiej cały schemat...
Witam Na obrotnik w dieslu jest kilka sposobów. 1. jak kolega Fachman napisał czyli wyjście z alternatora. 2. tak jak jest np w poldolotach 1.9GLD czyli czujnik halla przy kole zamachowym bierze impulsy z pierścienia zębatego (tego co kręci za niego rozrusznik) 2a,b,... lub podobne rozwiązania z "zębami" na kołach pasowych, czy wałkach rozrządu i czujnikach...
nie jeżdże CC od paru lat więc trochę zapomniałem ;) ale spróbuję: na szjbce która napędza alternator jest umocowany mały magnes. Widać go odróżnia się od reszty metalu. Ten magnes kręcąc się śmiga w odległości kilku milimetrów od czujnika. Teraz tylko dopiąć się di kabli które od niego wychodzą. Miałem CC rocznik 1993 ale pewnie młodsze mają podobne...
Witam, posiadam Reno twingo rocznik 1995. Brakuje mi w nim obrotomierza który chciałbym sobie zbudować. Sama konstrukcja takiego układu na jakimś mikroprocesorze nie jest dla mnie problemem. Niestety nie potrafię zlokalizować źródła sygnału w samochodzie oraz należycie go zinterpretować. W aucie siedzi taka cewka zapłonowa http://xxxxx.pl/cewka-zaplonowa-renault-...
A jak załatwisz homologacje montazu instalacji LPG ? Tak jak połowa instalatorów którzy też nie mają do tego uprawnień. Po prostu ktoś inny, z uprawnieniami, się pod tym podpisuje i bierze na siebie odpowiedzialność. Jeśli będzie zrobione wszystko zgodnie z przepisami to nie widzę problemu. Więc podłączenie nie jest wymagane? ODB? Nie jest wymagane....
z tego czujnika wału idzie przewód do deski. Dodano po 4 nie wiem czy czasem nie wystarczy wsadzić deski i bedzie hulało. masz obrotomierz do 6000rpm czy 8000rpm? bo do diesla były specjalne właśnie do 6000, ale ten na 8000 też powinien chodzić, chyba że czujnik masz zwalony...temat prosty jak mało który. Pozdrawiam
witam,mam pytanie gdzie podlaczyc obrotomierz w dieslu?czy moze to byc kazdy obrotomierz aby z ropniaka czy komkretnie od modelu,podlaczyc bym to chcial do silnika vw aef czyli bez elektroniki(tylko pompa),jakis schemat moze ktos posiada albo cos...bede wdzieczny pozdrawiam
w starszych dieslach obrotomierz(wejście) podłączony jest do specjalnego wyjścia z alternatora a zasilanie (+ i -)z instalacji.
podłączenie obrotomierza ursus podłączenie obrotomierza diesel honda podłączenie obrotomierza
unitra zodiak schemat wymiana agregatu lodówki android karta pamięci
gniazdko odginanie myjka norwegia
Tryb serwisowy pralki Sharp ES-HFB, ES-HFA, ES-GFD – procedura wejścia i testy Audi A6 C6: Niedziałający przycisk kasowania przebiegu dziennego i FIS