No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
Prędkościomierz benzyniaka przy częstotliwości 33,33Hz powinien pokazywać 1000obr/min, skoro tobie pokazuje 4000obr/min to znaczy że z alternatora dostaje 133,33Hz. Trzeba by więc podzielić tą częstotliwość z altka przez 4. Można zastosować jakiś układ licznika lub przerzutnika z podziałem przez cztery. Mogę Ci podrzucić jakiś schemat jak sam nic nie...
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
daj mi meila nie umiem wstawić schematu na forum przesle schemat i zdjecie pogladowe gdzie jest zamontowany
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
Sprawdź omomierzem miedzy obudową a przewodami, otrzymasz odpowiedź :D
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
Zatem możesz dobrać metodą prób i błędów.
w starszych dieslach obrotomierz(wejście) podłączony jest do specjalnego wyjścia z alternatora a zasilanie (+ i -)z instalacji.
Witam. Zdobyłem licznik z Fiata Ducato (takie same wejścia jak Siena/Palio) i włożyłem go mojego Uno 1.4 1996r. Wszystko ładnie działa tylko nie obrotomierz, nie wiem jak go podłączyć. Jest to obrotomierz od diesla i mam pytanie czy muszę jakoś specjalnie płytkę przerabiać czy można podłączyć go w inny sposób. Dodaje zdjęcia : http://obrazki.elektroda.net/99_12674650...
Obrotomierz już działa:) Poradziłem sobie z nim. Zrobiłem wyjście W w alternatorze, podpiąłem obrotomierz i wyregulowałem. Zamykam temat i dziękuję tym co pomagali i tym co przeszkadzali:)
Korzystając z okazji też się przyłącze do tematu. Potrzebna mi kompletna dokumentacja obrotomierza do diesla do passata 1.6 td. Dzięki
Nie lepiej wstawić obrotomierz z diesla? dlaczego akurat taki?
Witam! Czy wie ktoś jak podłaczyc obrotomierz w uno 1.5 lub 1,4 mam obrotomierz od diesela i mam zamiar go przerobic na benzynowy ale nie wiem gdzie dokladnie go podłaczyc prosze o pomoc oto moj adres mail: lissek80(at)wp.pl
zalezy od predkosci obrotowej alternatora. jak zrobisz przelozenia jak w dieslu to obroty beda pokazywane ok tylko ta skala. moze lepiej bedzie przelozyc obrotomierz od diesla. bedzie bardziej czytelne.
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
W rozwiązaniu fabrycznym impulsy brane są z alternatora Tylko nie wiem jak się do tego podpiąc i jak sprawdzić ile impulsów jest na obrót wału PIOTR
Da się podłączyć. Masz Syncro czy Ducatii?
Hej, temat był już nieraz omawiany na forum szukaj tutaj , lub w podobnych : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... .Pozdrawiam.
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
Do cewki ładowania mozna podłączyć obrotomierz ze starego diesla podłączany do alternatora problem będzie ze zgraniem wskazań z obrotami.
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob...
Witam Z alternatora bierze sygnał obrotomierz tylko w dieslach.
I obrotomierz... Bo inny zakres obrotów.
A jak ustawić czujnik bo nie kumam
Witam! Jestem szczesliwym posiadaczem golfa diesla i nie dawno kupiłem licznik z obrotomierzem do niego. Problem tkwi jednak w tym ze nie mam wyjscia z alternatora do obrotomierza:( w poprzednim poscie wyczytalem, ze kolega mial ten sam problem tylko, że on ma alternator Motoroli a u mnie zamontowany jest firmy Bosh. Czy tobedzie takie same wyprowadzenie?...
Wstaw alternator od diesla, albo podłącz obrotomierz do starego alternatora tak jak jest w dieslu - może będzie dobrze. Pozdrawiam.
Może i bym wziął z cewki jest jedno ale jak zauważyłeś albo nie to jest diesel a diesle nie posiadają cewki !
a da radę podłączyć to pod obrotomierz z zegara od benzyny?
Nie produkuje się obrotomomierzy w formie indywidualnej do diesli.
LK - lampka kontrolna, SZ - szczotka, + - zasilanie po stacyjce, masa - masa. W elektronicznych regulatorach nie podłącza się wyjścia ~, pozostaje ono niewykorzystane. Można sobie do tego podłączyć obrotomierz od starego diesla, bo to wyprowadzenie jednej fazy.
Chodzi o opelka diesel? Sygnał jest bezpośrednio z cewki stojana brany. http://obrazki.elektroda.net/66_12335095...
Obrotomierz z benzyny nie można podpinać do wyjścia W alternatora. Nie ten sygnał sterujący. TD to sygnał z czujnika wału , obrabiany przed moduł zapłonu lub sterownik silnika. Szukaj obrotomierz do diesla.
Zrezygnowali z obrotomierza więc mimo to bardzo dziękuje wszystkim tym co odpisali i zamykam temat.
w jaki sposób podłaczyć obrotomierz w uniaku dieslu? gdzie sie trzeba wpiąć żeby poprawnie wskazywał obroty?
Jest tam pradnica czy alternator? Jak pradnica to wstaw alternator. Badziesz mial dwie korzysci naraz: lepsze ladowanie i gotowy sygnal do obrotomierza (pod warunkiem, ze obrotomierz bedzie z diesla)
Była by ale nie z tymi zegarami muszą być od diesla.
Czy niedzalajacy obrotomierz tez objawia sie brakiem ABSu?? Sprawdz ewentualnosc opisana w tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic98... lub: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Mysle , ze to bedzie przyczyna.
tak na początek: w dieslu obrotomierz jest po prostu miernikiem częstotliwości, czy przypadkiem nie chcesz podłączyć obrotomierza od silnika benzynowego?
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Obrotomierz wgolfie dieslu jest podłączony do jednej z faz alternatora przed mostkiem diodowym.Świecenie lampki i wzbudzenie alternatora zależne jest od regulatora.
A jaki miałeś silnik? Ja przekładałem z benzyny na diesla i obrotomierz nie działa, a wszystko jest podłączone jak powinno.
Witam, Z powodu zbyt małej ilości punktów niemoge założyć nowego tematu. Więc podepne się tutaj... Mam problem z obrotomierzem w silniku diesela. Obrotomierz podłączony jest do alternatora. Licznik co jakiś czas nie pokazuje obrotów, natomiast zegar motogodzin przeskoczył z 2500mtg na 11500mtg. Co może być tego przyczyną?? Prosze o pomoc
Benzyna czy diesel jeżeli Diesel to impuls z alternatora
Witam. Problem jak w tytule. Impuls do obrotomierza podawany jest z czujnika na kole zamachowym. Czujnik ten jest ok, został sprawdzony. Problem tkwi w zegarach. Nabyłem takie zegary w bardzo okazyjnej cenie, niestety ktoś je źle potraktował i nadtopione są dwie ścieżki prowadzące sygnał z obrotka. Postanowiłem więc dolutować kabelki na kostce łączącej...
Nie bardzo, musisz przerobic elektronikę, poza tym obrotomierz do diesla ma inny zakres obrotów, a podpina się go pod alternator ( musi być wyjście, najczęściej oznaczone W )
Skad ty masz taki silnik w swoim wozie z tego co sie orientuje to byly juz 1.9. Licznik chyba ci moze nie podejsc z benzyniaka a jestem pewien ze obrotomierz i tak nie bedzie chodzil. Musisz sie postarac o wklad od diesla.
Cekawi mnie, gdzie znajdzie ten "-" w alternatorze. Z tego co wiem to sygnał jest brany ze środka gwiazdy lub z dodatkowej diody. I jest to impuls dodatni. Są jeszcze jakieś inne rozwiązania?
Obrotomierz od Diesla czy benzyny?
Koledzy! Naprawdę zgadzam się z wszystkimi. To, że nie będzie pasował to już wiem, bo go założyłem. To że czerpie informacje z innych źródeł to też wiem. W moim alternatorze wychodzą dwie wiązki z alternatora (w przeciwieństwie do 1.3 MPI), co wskazuje na to, że samochód powinien być przystosowany do podłączenia obrotomierza. Czyli, po podłączeniu obrotomierza...
Witam Gdzieś czytałem, że można w dieslu podłączyć obrotomierz do alternatora, pod złącze z literką "W" i tu moje pytanie: czy w uno 1.7 diesel na alternatorze jest takie złącze? Może ktoś wie? Niestety nie mam czasu wyciągać alternatora zza silnika i to jeszcze na dole, by samemu sprawdzić czy ma takie złącze. Alternator to Magneti Marelli. Pozdrawiam
Powinno działać bez problemu, chyba że masz silnik diesla.
Witam Problem polega na tym , że nie wiem gdzie podłączyć brązową kostkę 3-pinową "męską ". Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić czujnik obrotów w tym aucie ? Z góry dziękuję za podpowiedzi .
to co trzymasz w palcach służy do podłączenia czujnika prędkości prawidłowy licznik z obrotkiem po prostu podłączasz i działa - wszystkie zasilania i sygnał obr normalnie do licznika dochodzą oczywiście jeśli kostki pasują odnośnie kostek - na folii przy złączu jest opis wszystkiego więc można porównać ale na ogół pasuje mógłbyś zamieścić fotkę całego...
Masz rację Tailorex , jak można teoretyzować na tak piękne zadane pytanie: czy może jest sterowany elektroniczne z ECU ,czy standartowo z cewki lub wtryskiwacza? Jaki to silnik Przeuczony Kolega posiada , do którego ma założyć obrotomierz z diesla? Benzynowy?
lub zamontowac obrotomierz mechaniczny podłączony pod wałek rozrządu
Obrotomierz z beznyzniaka nie będzie pasował do diesla; niemniej jednak sa się przerobić.
Podejrzewam ze musisz miec tam cewke zaplonowa . tylko niekoniecznie musi byc okragla jak w starszych autach , moze ksztaltem bardziej przypominac transformator i byc np. zespolona z modulem sterujacym . Ale jezeli rzeczywiscie nie mas tam nic takiego ( byloby to bardzo dziwne) to mozesz sprobowac podlaczyc obrotomierz po alternator , tak jak jest to...
Sygnał do obrotomierza idzie z alternatora. W obrotku masz 3 złącza. + po stacyjce, masa, i sygnał. jezeli masz obrotomierz z benz to bedzie trzeba przerabiac. a jezeli z diesla to powinno grac.
Diesel 4 cylindry, najlepiej z czujnika położenia wału? Nowe tak mają, ale nie jest to bezpośrednio podłączone. Pytałem: Jaki obrotomierz? Bo rozumiem, że chcesz dołożyć do auta? W starszych i prostych silnikach diesla sygnał obrotów był brany z zacisku W alternatora.
Miałem ten sam problem...przy sowim escorcie. masz licznik z obrotomierzem od diesla dlatego Ci zaniza. musisz podłączyć obrotomierz pod alternator wyjście "W" (taka wystająca śrubka M5) i wymienić opornik w obrotomierzu na...i tu doświadczalnie...ja założyłem 220kOhm (był 180 kOhm) i teraz pokazuje dobrze. Napisz czy udało Ci się zrobić. Pozwodzenia.
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
witam,mam pytanie gdzie podlaczyc obrotomierz w dieslu?czy moze to byc kazdy obrotomierz aby z ropniaka czy komkretnie od modelu,podlaczyc bym to chcial do silnika vw aef czyli bez elektroniki(tylko pompa),jakis schemat moze ktos posiada albo cos...bede wdzieczny pozdrawiam
Jezeli bardzo ci zalezy na obrotomierzu to możesz go podłączyć do alternatora pod zacisk ''W'' i tez bedzie działał.
Witam Jest tak: mam Audi 100 1987 "cygaro" 2,0 diesel. Chcialem sobie zalozyc obrotomierz, niestety nigdzie nie moge znalesc licznika z obrotomierzem z diesla - moge kupic sobie licznik z obrotomierzem z benzyniaka, ale tu wlasnie zaczyna sie problem: 2 elektromechanikow mowi mi ze albo nie bedzie dzialal albo bedzie ale bardzo znaczaco oszukiwal (wiadome...
Co do obrotomierza to fachowiec zawalił. Wsadzony został obrotomierz z benzyniaka a Ty masz diesla. Alternatory z diesla maja wyjście W do którego podłączony jest obrotomierz. Jedynym rozwiązaniem w tym wypadku jest dolutowanie przewodu pod jedno z wyjść uzwojeń (przed mostkiem lub diodami prostowniczymi) i do tego podłączyć obrotomierz. A jak tam regulator...
(B+) (sruba M6,M8, lub dwa grube złacza konektorowe)-zacisk + akumulatora. (D+) podłączony do kontrolki. (W) podłaczony do obrotomierza (diesel)
Zrobię tak, jak Błażej podpowiada. Co do konkretów to ich nie znam, obrotomierze leżały w stercie. A te znaki z płytki obrotomierzy pewnie niczego by nie powiedziały. Ale swoją drogą, to dziwne. Nawet obrotomierz do diesla, chyba nie powinien wychylać wskazówki po podłączeniu tylko zasilania. Pozdrawiam.
D+-kontrolka ladowania ( musi być podpięte) W-obrotomierz w prypadku silnika diesla ( mozna nie podpinać)
W benzynie impuls na obrotomierz idzie z cewki a w dieslu z alternatora w isuzu jest takie wyprowadzenie jak na rysunku
Nie znasz się na kwestiach technicznych, ale nie jesteś laikiem... To wpisz sobie na allegro: obrotomierz do diesla. Albo kup zegary z obrotomierzem do golfa 2.
ten obrotomierz nie będzie tam działał, musisz założyć od diesla co do ładowania to coś masz źle podłączone bo tam nie ma różnic
Na cewkę idą impulsy o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotowej silnika, ale jeżeli model miewał fabryczny obrotomierz, to zapewne sygnał brał z odpowiedniego pinu sterownika. No chyba, że to diesel, wówczas sygnał był brany z alternatora.
Można go podłączyć w dieslu, wszystko można znaleźć na Elektrodzie
jak diesel, do do alternatora. I jeszcze jedno, musisz kupić zegary z obrotkiem od fiesty lub escorta i do diesla ,te od benzyny nie pasują.
No dobra A powiedz ile kabli wystaje z tego obrotomierza i jak je podpinasz?? Napisz czy są one podpisane. No i jeszcze jedno. Obrotomierz z diesla nie bedzie działał w silniku benzynowym i na odwrót. pozdrawiam
Witam dołączę się do postu bo poszukuje licznika z obrotomierzem do diesla w=1111 nigdzie nie moge znaleść pomocy
nie wiem czy aktualne, jak benzyna to przewód z cewki a jak diesel to z alternatora
Diesle bez elektroniki brały sygnał przewaznie z alternatora
Da się trzeba znaleźć schemat (jest gdzieś zresztą na elektrodzie) obrotomierza do diesla. Sygnał pobiera się z alternatora jest on przetwarzany w układach elektronicznych i mozna go podłączyć do oryginalnego obrotościomierza skalibrować wskazania i cieszyć się sukcesem.
Mialem taki obrotomierz i podlaczylem do plusa cewki i wszystko chodzil, wiec po co rozbierac alternator. No popatrz!W dieslu do cewki zapłonowej! Wot' bolszaja tiechnika!
W tym volvo masz pewnie 4 cylindry a w maluchu miales 2 wiec obrotomierz pewnie bedzie Ci pokazywal dwa razy wieksze obroty. Obrotomierz prawdopodobnie sie da przerobic. PS. To 16D chyba oznacza diesiel wiec tam nie ma aparatu zaplonowego i w dieslach obrotomierze podlacza sie do alternatora!
Wcześniej był podłączony do cefki zaplonowej silnika bezynowego, teraz do alternatora silnika diesla
Podaj numer starego licznika...jaki silnik i model rocznikowo,Po podłączeniu i próbie odpalenia na nowym liczniku obrotomierz działa?(niektóre diesle miały juz w przedlifcie komunikacje z zegarami przez can)- jezeli tak nie bedzie większych problemów z przekładką.
Ja nie mam obrotomierza w dieslu. Można by pominąć ten kabel ?
Witam. Przerobiłem silnik z benzyny na diesla i mam problem z obrotomierzem, jak go podłączyć? Mam czujnik na kole zamachowym, wychodzą z niego 3 kable: zielony, czerwony i bez izolacji, reszta instalacji pod obrotomierz jest ale muszę ją znaleźć. Może wie ktoś, jak to podłączyć?
jak obie deszczółki pochodzą od silnika zasilanego takim samym paliwem to tak. Diesel a benzyna sa róźnice.
I gdzie tam jest jakiś przełącznik? I masz napisane wyraźnie, że sygnał tacho leci z centralki silnika? to śruba była może normalna;d ale tam piszą o obrotomierzu 1,9jtd czyli diesel a ja mam od benzyny... czyli co mam zrobić??
To podłącz też pod alternator, ale może być problem z przekłamywaniem, inna średnica kół.
Niestety nie mam. Zegar też jest w warsztacie :( Mam tylko takie zdjęcie http://imged.pl/2803/mercedes-g-klasa-ob...
Podłącz plus, masę i sygnał z cewki dowolnego silnika benzynowego (z tradycyjną cewką, tzn taki gdzie obrotomierzem steruje impuls cewki a nie np. czujnik wału) do obrotomierza i ten powinien działać (na folii licznika są opisy, pod plastikowymi obudowami złącza). Ale... Nawet jeśli zadziała, to nie można go podłączyć do diesla, gdyż całkiem inna zasada...
czy w każdym dieslu jest taki obrotomierz tzn podłączony z alternatora? Jakie są inne możliwości? Ja mam honde civic 1997r 2.0 iTD i obrotek raz działa raz nie. Na forum crx radzą mi bym wymienił moduł zapłonowy ale ja raczej w wysokoprężnym silniku to tego nie wymienie he he. Pomocy może ktoś cos poradzi gdzie zajrzeć
a gdzie szukać tego przekaźnika nie jest to przypadkiem w komorze silnika po prawej stronie??bo pewnie będzie to gdyż wujo podłączył pod samochód rozruch i popalił elektronike..
A ty moderatorze znasz wszystkie marki i modele i ich wersje silnikowe?! Porada jest na temat a nie podłącz smartfon i będzie git. W silniku benzynowym impuls do obrotomierza jest z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora z zacisku 'w' Nie, nie znam wszystkich, a jak nie wiem to nie nie zmyślam i nie robię z siebie głupka. Tak jak piszesz, obroty...
do mojego alternatora idą dwa kable. Jeden z nich idzie do rozrusznika a drugi gdzieś leci do kabiny. Mam tez na alternatorze wolne jedno miejsce W na kabel. J co dalej??? mam podłączyć w to miejsce kabel i gdzie dalej podłączyć????
Na tarczy masz stopkę, na której opiera się wskazówka. Jeśli coś przy niej dłubałeś, to prawidłowo po przekręceniu kluczyka i usunięciu stopki powinna podnieść się nieco i wskazywać zero. Układ scalony po załączeniu zapłonu zeruje wskazanie. Ustrój jest woltomierzem różnicowym i chodzi jakby w kilku etapach w pewnym sensie poprzez odwracanie biegunowości/fazy...
podłączenie obrotomierza podłączenie obrotomierza ursus podłączenie obrotomierza alternatora
mitsubishi falownik cieknie pojemnika proszek komunikat micra satel
Automat bramy Nice Spin nie otwiera się - diagnostyka i rozwiązania Seat Cordoba: Żółta kontrolka ESP świeci po wyjęciu kluczyków