Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob...
Witam Obrotomierz podpięty był jak sądzę do alternatora-zacisk (W),obrotomierz (-)masa,(G)-do alternatora.
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Witam A można wiedzieć, dlaczego skreśliłeś pobranie impulsów z alternatora. przecież to jest najlepsza metoda.
w starszych dieslach obrotomierz(wejście) podłączony jest do specjalnego wyjścia z alternatora a zasilanie (+ i -)z instalacji.
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
Witam. Potrzebuję porady. Posiadam obrotomierz diesel firmy GANZ na licencji VDO.Zakres 3000 obr.napięcie 24v .Posiada gniazdo 4-wtykowe o oznaczeniach-30, 31, M, SZ. Czy można z niego zrobic obrotomierz na napięcie 12v i o zakresie obrotów 6000?Wspomniane urządzenie pochodzi z Bizona.
Benzyna czy diesel jeżeli Diesel to impuls z alternatora
witam , mam problem odnośnie podłączenia uniwersalnego obrotomierza do Boxera 1994 rok 2.5 D firmy auto gage Schemat prosty 5 przewodów , dwa - , dwa + (łącznie z podświetleniem ) oraz jeden przewód zielony na wyjście W alternatora problem jest taki że obrotomierz działa tylko przez chwile gdy odpalam samochód startuje na nie cały tysiąc obr, po czym...
jak zamontować obrotomierz do silnika diesel
Moze powiem tak, jest to passat z rocznika 93 lecz sam silnik jest z 92 badz z 91 i jest to diesel z intercoolerem. To jak moge do takiego dać obrotomierz? jak rozpoznac czy do tego alternatora moge podlaczyc ten obrotomierz?
Ciekawostka, diesel z cewką. No no. zawsze mówiłem że forumowi akustycy i dj'e mają dziwne teorie.
Witam jak zwykle Mam Golfa 2 diesel '86 1,6D i jestem w posiadaniu zegarów z benzyniaka, chciałbym podłączyć je do siebie głównie chodzi mi o obrotomierz, którego nie mam w tej chwili ale chciałbym mieć czy była by możliwość podłączenia go u mnie, proszę o sugestie i z góry dziękuję.
Nie widzę powodu aby temat był w dziale Na wesoło, jak diesel to proszę, gały na wierzch. Naprawdę nie wiecie że alternatory posiadają dodatkowe wyprowadzenie W? bierze się go z dowolnej fazy przed wyprostowaniem, jest to sinusoida o aplitudzie około 20Vpp, jeśli alternator jest 3-fazowy (a tak jest najczęściej) to przy jednym pełnym obrocie alternatora...
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
Prędkościomierz benzyniaka przy częstotliwości 33,33Hz powinien pokazywać 1000obr/min, skoro tobie pokazuje 4000obr/min to znaczy że z alternatora dostaje 133,33Hz. Trzeba by więc podzielić tą częstotliwość z altka przez 4. Można zastosować jakiś układ licznika lub przerzutnika z podziałem przez cztery. Mogę Ci podrzucić jakiś schemat jak sam nic nie...
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
daj mi meila nie umiem wstawić schematu na forum przesle schemat i zdjecie pogladowe gdzie jest zamontowany
Sprawdź omomierzem miedzy obudową a przewodami, otrzymasz odpowiedź :D
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
Zatem możesz dobrać metodą prób i błędów.
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
I obrotomierz... Bo inny zakres obrotów.
Obrotomierz już działa:) Poradziłem sobie z nim. Zrobiłem wyjście W w alternatorze, podpiąłem obrotomierz i wyregulowałem. Zamykam temat i dziękuję tym co pomagali i tym co przeszkadzali:)
Nie lepiej wstawić obrotomierz z diesla? dlaczego akurat taki?
Do dowolnego z tych trzech widocznych przewodów.
zalezy od predkosci obrotowej alternatora. jak zrobisz przelozenia jak w dieslu to obroty beda pokazywane ok tylko ta skala. moze lepiej bedzie przelozyc obrotomierz od diesla. bedzie bardziej czytelne.
Wyprowadź sobie kabelek z jednego z końców uzwojenia stojana alternatora, tylko weź pod uwagę, że diesle mają przeważnie większe przełożenie między wałem a alternatorem, więc obrotomierz będzie przekłamywał
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Witam! Czy wie ktoś jak podłaczyc obrotomierz w uno 1.5 lub 1,4 mam obrotomierz od diesela i mam zamiar go przerobic na benzynowy ale nie wiem gdzie dokladnie go podłaczyc prosze o pomoc oto moj adres mail: lissek80(at)wp.pl
witam,mam pytanko jak podlaczyc obrotomierz do silnika diesla(troche starszy ,bez elektroniki),czy wystarczy kupic pierwszy lepszy zegar z jakiegos innego auta czy trzeba cos przerabiac,dorabiac,podrabiac i wogole dzieki i pozdrawiam
w jaki sposób podłaczyć obrotomierz w uniaku dieslu? gdzie sie trzeba wpiąć żeby poprawnie wskazywał obroty?
W rozwiązaniu fabrycznym impulsy brane są z alternatora Tylko nie wiem jak się do tego podpiąc i jak sprawdzić ile impulsów jest na obrót wału PIOTR
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
Da się podłączyć. Masz Syncro czy Ducatii?
Chodzi o opelka diesel? Sygnał jest bezpośrednio z cewki stojana brany. http://obrazki.elektroda.net/66_12335095...
Do cewki ładowania mozna podłączyć obrotomierz ze starego diesla podłączany do alternatora problem będzie ze zgraniem wskazań z obrotami.
witam,mam pytanie gdzie podlaczyc obrotomierz w dieslu?czy moze to byc kazdy obrotomierz aby z ropniaka czy komkretnie od modelu,podlaczyc bym to chcial do silnika vw aef czyli bez elektroniki(tylko pompa),jakis schemat moze ktos posiada albo cos...bede wdzieczny pozdrawiam
Witam Z alternatora bierze sygnał obrotomierz tylko w dieslach.
Wstaw alternator od diesla, albo podłącz obrotomierz do starego alternatora tak jak jest w dieslu - może będzie dobrze. Pozdrawiam.
Czy niedzalajacy obrotomierz tez objawia sie brakiem ABSu?? Sprawdz ewentualnosc opisana w tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic98... lub: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Mysle , ze to bedzie przyczyna.
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
Może ten licznik nie jest od diesla i dlatego obrotomierz nie działa prawidłowo, tak tylko się domyślam bo nie wiem jakby się zachowywał obrotomierz od benzyniaka w dieslu. A co do kontrolki smarowania to raz jak miałem w takim całkiem odłączony alternatotr bo się spalił to kontrolka wogle nie gasła tylko cały czas migała.
a da radę podłączyć to pod obrotomierz z zegara od benzyny?
A jak ustawić czujnik bo nie kumam
Witam! Jestem szczesliwym posiadaczem golfa diesla i nie dawno kupiłem licznik z obrotomierzem do niego. Problem tkwi jednak w tym ze nie mam wyjscia z alternatora do obrotomierza:( w poprzednim poscie wyczytalem, ze kolega mial ten sam problem tylko, że on ma alternator Motoroli a u mnie zamontowany jest firmy Bosh. Czy tobedzie takie same wyprowadzenie?...
Nie produkuje się obrotomomierzy w formie indywidualnej do diesli.
to co trzymasz w palcach służy do podłączenia czujnika prędkości prawidłowy licznik z obrotkiem po prostu podłączasz i działa - wszystkie zasilania i sygnał obr normalnie do licznika dochodzą oczywiście jeśli kostki pasują odnośnie kostek - na folii przy złączu jest opis wszystkiego więc można porównać ale na ogół pasuje mógłbyś zamieścić fotkę całego...
Jest tam pradnica czy alternator? Jak pradnica to wstaw alternator. Badziesz mial dwie korzysci naraz: lepsze ladowanie i gotowy sygnal do obrotomierza (pod warunkiem, ze obrotomierz bedzie z diesla)
LK - lampka kontrolna, SZ - szczotka, + - zasilanie po stacyjce, masa - masa. W elektronicznych regulatorach nie podłącza się wyjścia ~, pozostaje ono niewykorzystane. Można sobie do tego podłączyć obrotomierz od starego diesla, bo to wyprowadzenie jednej fazy.
podłączenie obrotomierza podłączenie obrotomierza ursus honda podłączenie obrotomierza
oporność głośnik ekran folia aluminiowy mosfet bateria laptop
ogrzewanie podlogowe ogrzewanie podlogowe
Nagrywanie programów telewizyjnych na nagrywarkę - problem z przezroczystymi kanałami Kontrolki w Seacie Alhambra 2.0 TDI 140 KM 2008 - znaczenie i działania