No chyba nie koniecznie tak jak typowo w Japonii IGN i L. R — Relay F — Field Alternator wymaga zewnętrznego regulatora napięcia, a zasilanie wzbudzenia pochodzi z akumulatora. Zacisk R służy do podłączenia przekaźnika sygnalizacji braku ładowania. W tym przypadku połączony z fazą alternatora służy jak wykrywanie pracy alternatora i załączania...
Witam, Z alternatora wychodzi 5 przewodów? Przekaźnik blokady jak źle działa to świeci się kontrolka ładowania. Proponuję sprawdzić przekaźnik poz 50. i stacyjkę.
Tam są 3 przekaźniki - przekaźnik mocy świec żarowych, ogrzewanie filtra i kontrolki ładowania oraz sterownik świec żarowych.P
Do takiego włącznika świateł dołóż dodatkowy lub wymień znajdujący się w nim przekaźnik na taki 40A, choć wielce prawdopodobne że już tam taki będzie. Unikaj automatów sterowanych z kontrolki ciśnienia oleju lub alternatora, wybierz taki z detektorem progowym napięcia ładowania.
Rozkręć przetwornicę i równolegle do włącznika przetwornicy przylutuj przewody i wyprowadź je na zewnątrz. Do tych przewodów podłącz styk NO (normalnie otwarty) np. przekaźnik relpol rm84 z cewką na 24V DC. Do cewki tego przekaźnika podłącz to wyjście "regulowane" z regulatora ładowania. Potestuj i powinno działać.
Nie lepiej zrobić tak że prostownik załącza się gdy jest poprawnie podłączony do akumulatora? Przekaźnik rozłącza jeden z przewodów. Cewka przekaźnika podłączona w szereg z diodą prostownicza i podłączony do przewodów wyjściowych. Tylko poprawne podłączenie pozwoli na ładowanie. W przypadku zwarcia przekaźnik się rozłączy. Przynajmniej u mnie tak się...
Alternator, który miałeś zamontowany ma w sobie wbudowany regulator napięcia, ta srebrna kostka koło szczotek. Dlatego działała lampka kontrolna ładowania. Chcąc teraz ją ożywić musisz zastosować zewnętrzny przekaźnik
Pewnie spaliła się stacyjka, poruszaj kluczykiem może załapie. U mnie stacyjka była wymieniana wiele razy, to wynik kiepskiego rozwiązania gdzie przez stacyjkę płynie prąd podgrzewaczy (60 Amper). Obecnie mam przerobione zasilanie przełącznika świec żarowych (na stałe), a obwód rozrusznika jest zabezpieczony przekaźnikiem podłączonym do kontrolki ładowania....
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
I więcej nic nie zrobisz. Dwie trzy kalibracje i dość. Czasem pomaga jeszcze przytrzymać naładowaną do pełna przez parę dni. I ważne żeby pod laptopem nie było gorąco. A jak lubisz się bawić, to w programie SBW jest fajny analizator co zczytuje ogniwa każde z osobna. Można podłączyć przekaźnik ładowania i rozładowania, prowadzić kalibracje obserwując...
Wpadłem na na pomysł ze możnaby było podłączyć to za pomocą przekaźnika. Gdy podłączyłbym telefon do ładowania to przekaźnik załączylby się i urządzenie które chciałbym podłączyć do telefonu byłoby zasilane przez prąd z ładowarki (oczywiście telefon w tym samym czasie rowniez ładowałby się) . Tylko nie wiem czy telefon bez podłączenie pin id z gnd czytałby...
Ale to będzie załączyć jak nie będzie słońca a nie na odwrót To zależy od tego do którego styku przekaźnika podłączysz fontannę.
Wystarczy chwilowe podanie napięcia na zacisk D+ przez przekaźnik. Wstępnie chwilowo tak dla próby sprawdź czy się wzbudzi za pomocą kontrolki ładowania. Jeżeli zadziała, cewkę przekaźnika podłączył bym, pod zacisk 50 sterowania rozrusznikiem. Być może to zadziała, należy sprawdzić.
Wyjście D+ alterntora (kontrolka) zasila cewkę przekaźnika prądowego ~70-80A a ten po rozruchu ładuje dodatkowe aku.
Dioda na plusie zabezpieczy, bo przy odwrotnym podłączeniu akumulatora układ sterowania nie dostanie zasilania, i nie włączy przekaźnika; można ją dać i na minusie, ale wtedy uwaga, żeby minus sterowania miał połączenie tylko z tą diodą (oczywiście, jak na plusie, to plus sterowania ma być połączony tylko z diodą). W każdym razie czy na plusie, czy...
A podłącz baterię i zmierz prąd ładowania pomijając (mostkując) przekaźnik. I jeszcze raz wszystkie napięcia co pisałem.
Na zacisku D+ i DF powinno być napięcie po włączeniu kluczyka. Przekaźnik z trzema konektorami jest od kontrolki ładowania. Przewód niebieski lub zielony będzie drugim przewodem (końcem) kontrolki ładowania. Gdy jeden lub drugi przewód dotkniesz do masy kontrolka powinna świecić . Przewód żółty steruje przekaźnikiem ,jest podłączony do alternatora(środek...
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
A jak włączasz? Jakoś musisz włączyć przekaźnik, i jak akumulator jest podłączony odwrotnie, to palisz diody... Chyba, że elektronika wykrywa odwrotne podłączenie akumulatora i wtedy nie pozwala włączyć przekaźnika.
Problem polega na tym że ten akumulator od windy nie ma ładowania. Ktoś zrobił takie brakoróbstwo i nie ma ładowania? A może układ jest zamontowany - tylko jest niesprawny i wystarczy go zreperować? Jak można doprowadzić ładowanie do tego akumulatora że tak powiem wdg. sztuki Część Sprinterów 906 ma pod siedzeniem kierowcy wyprowadzone coś podobnego...
Można by jeszcze pójść na łatwiznę i podłączyć przekaźnik pod kontrolkę ładowania zastanawiam się tylko czy nie cierpiał by w tedy regulator alternatora.
Specjalny, styki ma zwarte, do jednego jest podłączona masa a drugiego kontrolka ładowania. Oryginalny był w metalowej puszce z wytłoczonym napisem T5231. Lepiej dołożyć mostek i do niego podłączyć kontrolkę.
vw t2 westfalia-czyli ogórek 73 kamping.Pomysłowi faceci wsadzili mu silnik 1,6d o golfaII chłodnice pod podwozie ja zrobiłem elktryke i jest ok. tylko że auto miało dwa aku jeden od silnika drugi od ebersprachera i lodówki plusy obydwóch połączone przekaźnikiem tylko sterowanie przekaźnika gdzie podłączyć? Pod kontrolke ładowania ? Czy alternator uciągnie?
Ale może prościej byłoby się podłączyć pod kontrolkę ładowania?? Wówczas kontrolka gaśnie - światła się zapalają. Tak to jest zrobione w Oplach.... Według mnie to jet najprostszy sposób, podłączyć przekaźnik pod kontrolkę ładowania i przekaźniki świateł, najmniej elektroniki i nie co się zepsuć.
Alt 6-cio diodowy, musi być przekaźnik lampki ładowania.
Przez przekaźnik.
Witam . Na pierwszym zdjęciu to jest przekaźnik dużej mocy 75A. Alternator ma dwa wejścia ; -kontrolka ładowania -zasilanie (+12V)po kluczyku.
Panowie. Jak podłączyć przekaźnik do kontrolki ładowania taki jak na zdjeciu http://motoczescikapka.pl/userdata/gfx/3... z powyzszym regulatorem zeby to działało prawidłowo. Bo nie mogę końca dojść
Jęśli ten alternator jest szescio diodowy to do podłączenia kontrolki ładowania bedzie potrzebny dodatkowo przekaźnik
No właśnie tak proste to nie jest , przekaźnik sprawdzony , kondensatory ok , ten przekaźnik w którym momencie ma przyciągnąć ? Od razu po włączeniu do sieci czy po podłączeniu baterii ? Jaką funkcję on spełnia ?
Ale to co ma pełni tez rolę przekaźnika lampki ładowania.
W T4 jest takie fabryczne rozwiązanie, przekaźnik podłączony pod D+ alternatora, zaczyna ładować drugi akumulator po odpaleniu auta i wzbudzeniu alternatora
Witam. Ad.1 Ładowanie. Najprostsze i najbardziej idiotobezpieczne zabezpieczenie przed błędnym podłączeniem ładowania akumulatora to poczciwy mostek Gretza zabudowany w każdym samochodziku na wejściu, wystarczy tylko dobrać go prądowo i po kłopocie, jakbyś tej ładowarki nie podłączył to będzie ładowała, spadek napięcia na mostku prawdopodobnie nie będzie...
Jeszcze jak bym mógł prosić oznaczenie na przekaźniku, jak to podłączyć
Kolego. UAZ jako pojazd o długiej historii miał przeróżne rozwiązania konstrukcyjne w tym alternatory. Spróbuj zidentyfikować to urządzenie lub przynajmiej dokładniej opisać. Ja nie wiem, czy ten regulator jest zintegrowany z alternatorem, czy zewnętrzny. Podejrzewając, że chodzi o zewnętrzny widzę konieczność zamontowania przekaźnika (trochę specjalizowanego)...
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Jeden układ t ładowarka 12V 2A do baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych. Drugi układ to włącznik pierwszego układu. Włącznik sterowany napięciem ładowanej baterii. wymagane użycie tyrystora lub triaka. Proponuję triak włączyć pomiędzy sieć a ładowarkę. Triak sterować optotriakiem (schematy w danych katalogowych optotriaków). Diodę optotriaka zasilić...
Dzięki. O aku się nie martwię, przetwornica będzie sporadycznie używana podczas pracy silnika, specjalnie podłączyłem przez moduł sterujący przekaźnikiem po osiągnięciu ładowania 13,5V.
To regulator do alternator 6-coidiodowego i przekaźnik kontrolki ładowania. Bez tego przekaźnika kontrolka zapalałaby się wtedy jak alternator zacząłby ładować. Podłącz to tak jak ci przesłałem na rysunku
Ogólnie rzecz ujmując układ taki wykrywa właściwe podłączenie akumulatora. I tak w sytuacji gdy jest ono zgodne, to płynie prąd przez cewkę przekaźnika, który przyciąga i swoim stykiem załącza prąd ładowania do akumulatora. Gdy niewłaściwie (odwrotnie) podłączymy akumulator, to przekaźnik nie przyciągnie i nie załączy ładowania. Dioda świecąca sygnalizuje...
może lepiej przekaźnik podpięty tak,że zgaszenie kontrolki ładowania powoduje zwarcie styków przekaźnika.
Dzień dobry! Potrzebuję bardzo prostego rozwiązania, aby załączyć/wyłączyć gniazdo ładowania w motocyklu. A mianowicie chodzi mi o to: - gniazdo jest podłączone bezpośrednio pod akumulator (przez przekaźnik?) - powinno być odcięte od zasilania (brak możliwości podłączenia urządzenia na postoju) - w momencie podłączenia ładowarki przekaźnik (układ?)...
Witam. Zle podłączony przekaznik. Jak powyżej zamiast akumulatora podłącz żarówkę
może być alternator podepnij się pod przewód od kontrolki ładowania
Witam, jak w temacie. Podłączyłem automatyczne zapalanie świateł w nissanie navara, standardowo pod przewod ładowania idący do licznikow podłączyłem przekaźnik i dalej do świateł. Wszystko hula tylko po załączeniu przekaźnika zapala się kontrolka ładowania. Ładowanie jest tylko kontrolka sie zapala. Próbowałem użyć diody w szeregu przed przekaźnikiem...
Ale wiecie jaka myśl mnie trapi? Jak podłączę pod jeden akumulator to przekaźnik dostanie 12V + napięcie ładowania :/. Może jakiś mały opornik/stabilizator?
Witajcie. Właśnie jestem po nieudanej próbie podłączenia mojego SPF'a 3500 do agregatu Kruzer TH3900 2,8kW AVR i cóż....nie współpracuje :-( Po podłączeniu wyświetla podstawowe dane w menu ale nie ładuje podłączonych baterii...próbuje się przełączyć na ładowanie (załącza przekaźnik co chwilę i pokazuje się ikonę ładowania) ale generalnie nie ma ochoty...
Na strychu leży ponad 200m kabli, z tego 49m 4 żyłowego kabla 2mm2. Na zimę chcę podłączyć pompkę do pieca c.o. do przetwornicy 24DC->220AC, tak, aby przy silnych wiatrach przetwornicy służyła jako obciążenie. W ten sposób ominę "marnowanie" 2 akumulatorów 18Ah od motocykla podłączonych szeregowo. Akumulatory posłużą do oświetlenia garażu 8 żarówkami12V...
Podejrzewam, że jest jakieś zabezpieczenie przed uruchomieniem rozrusznika przy pracującym silniku. Może jakiś przekaźnik sterowany z kontrolki ładowania? Napięcie wzrasta przy podłączonym prostowniku i układ wyczuwa jakby silnik pracował i odcina rozrusznik.
Regulatory nie są 6 albo 9 diodowe.Ilość diód ma znaczenie dla układu kontrolki ładowania.Przy 6 diodach potrzebny jest przekaźnik kontrolki ładowania.
Cześć. Faktycznie za mało danych z twej strony. Ja napisałem jak to ma wyglądać przy prawidłowym podłączeniu. Nie ruszając przewodów od prądnicy i regulatora. Robiąc nową instalację. Co się tyczy regulatora to jak nie masz od tego alternatora oryginalnego to dostaniesz w punktach kasacji pojazdów od Fiata 125. Przykręcając w dostępnym miejscu będziesz...
(at)theoneabbove Laiku Straszliwy. Ewidentnie masz na płytce uklad z kondenatorami generujacy przerwy w dla przekaźnika! Pisałem Ci już o tym dlatego, że do tego przerywacza masa (-) musi być podłączona. Przekaźnik ma mieć normalnie otwarte styki, więc po co w nim grzebiesz? Dziala to tak: Po podaniu napięcia przez rezystor zaczynają ładować sie kondensatory....
można również zastosowac przekaźnik z diodą (załaczenie ładowania po poprawnym podłączeniu przewodów, prąd ladowania będzie płynąc przez styki przekaźnika ale to nie problem gdyż jest on zwykle poniżej 10A)
napięcie ładujące nie jest stabilizowane tzn. jak solar podaje 6V (max) to tyle idzie na akumulator A jak to mierzyłeś to napięcie, przy podłączonym akumulatorze, czy bez? Pytam dlatego, bo ja wykorzystuję panele PV do ładowania akumulatorów w samochodzie i do oświetlenia garażu. Wcześniej oczywiście porobiłem próby jak ten tandem będzie ze sobą współpracował....
najprościej- zwykły przekaźnik wpięty w obwód kontrolki ładowania... nie tak dawno tłumaczyłem komuś
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).
Do śruby M5 podłączone powinno być zasilanie po stacyjce(+15).Przewód dorobiony , gdyż te alternatory były 6-cio diodowe. Być może ktoś przerobił na 9-cio diodowy, lub wyprowadził środek gwiazdy, do przekaźnika kontrolki ładowania. Jedynie rozkręcenie alternatora wyjaśni przeznaczenie przewodu.
Witam. Steruję ładowaniem telefonu siemens za pomocą układu opartego o atmega8. Całość zasilana z ładowarki ww telefonu. Podczas budowy układu napotkałem na następujący problem. Podczas ładowania telefonu dosyć dużo prądu idzie na ładowanie - mało zostaje dla układu. Do załączania ładowania zastosowałem przekaźnik styczny monostabilny. Ze względu na...
temat rozwiązany i zakończony. zamontowałem dodatkow przekaźnik od fiata 125p do konrolki ładowania i wszystko śmiga
Troche odświeże temat. Na forum nic nie ma a powyższy link nie działa więc post można usunąć. Szukam schematu do elektryki Volvo 340. Interesuje mnie głównie obwód ładowania . Chcę zbudować automatyczny włącznik świateł i po podłączeniu przekaźnika pomiędzy mase a kontrolke ładowania wszystko jest ok. Światła się zapalają tylko że świeci kontrolka ładowania.
Witam ...i nie przekaźnik, bo będzie obciążał Jeśli możesz "poświęcić" kilka mA prądu ładowania to niechciany przekaźnik możesz podłączyć w.g rys https://obrazki.elektroda.pl/5750951600_... wykorzystujesz styki NC; gdy ładujesz odłączasz obciążenie. Pozdr.
Witam! Wydaje mi się, że to powinno Ci pomóc, jest to automat do ładowania i działa właśnie na tej zasadzie, ale styki przekaźnika odłączają zasilanie od sieci, a Ty podłączysz to na dwa akumulatory i raz będzie działał jeden, a raz drugi. Pozdrawiam http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
30 plus z akumulatora 15 plus po stacyjce 67 z alt do 67 na reg kontrolka ładowania po przekaźniku rozwiernym do wolnej wsuwki na alt dotyczy alt sześciodiodowego
Histerezę można łatwo dodać, ale najpierw trzeba jasno określić, czego się chce, jak to ma być podłączone... Akumulatory Li-ion wymagają precyzji ładowania - co ma zapewniać tę precyzję? BMS, ładowarka, ten układ?
Jak masz OFF ta prąd musi być na naładowanie magazynu, uruchomienie grzałki a jak coś wskoczy w obieg to przerywa grzanie grzałką tylko zostawia ładowanie magazynu. Dziś zrobiłem próbę na moim patencie i wyszło rewelacyjnie. Coś podpowiem, co używam w kamperach i na jachtach, gdzie są dwa akumulatory: startowy i domowy. Są specjalne przekaźniki linkujące...
Wyjaśnij dokładniej: W momencie kiedy przekaźnik jest aktualnie wybrany płynie nie tylko prąd cewki przekaźnika ale również ładuje się kondensator podłączony równolegle z cewką. Im większy (pojemność) kondensator tym większy prąd ładowania kondensatora.
A można w jakiś bardzo prosty sposób dorobić takie zabezpieczenie? Czy dołożenie przekaźnika wraz z szeregowo podłączoną diodą do jego cewki , zasilana byłaby z ładowanego akumulatora załatwi sprawę?
Najczęsciej to wina regulatora, jak ktoś źle podepnie. Zacisk + jest mały, zaś L większy. Logika sugerowała by, że na ten większy trzeba podać plus, i tak często się czyni. Co powoduje uszkodzenie stopnia zapalającego lampkę. Rozwiązania są trzy: -nowy regulator -wlutować diody wzbudzenia i wykorzystać oryginalny regulator -zastosować przekaźnik lampki...
Posiadam sterownik, który był używany do prostownika ład Jaki model prostownika? wtedy w sieci być może będą dostępne jakieś informacje. Na płycie PCB brakuje przekaźnika "RL1".
A sprawdzałeś czy czasami nie skleiły się styki w przekażnikach. Zajmij się najpierw ładowaniem. Przy wyłączonych przekaźnikach powinno być napięcie z wtyczki połączone przez przekaźniki do uzw. pierw. trafa.Uzwojenie wtórne powinno być podłączone również przez przekaźnik do mostka prostowniczego i stabilizatora układu ładowania akumulatora.
Jeśli problem jeszcze nie rozwiązany, to proponuję lampkę kontrolną ładowania (żarówka 4W; 12V) podłączyć tak jak na obrazku poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1355974400_1... natomiast oryginalną lampkę kontrolną ładowania zostawić bez podłączenia. Uruchomić silnik i zobaczyć jak zachowuje się nasza zastępcza lampka kontrolna, jeśli...
Witam, posiadam Yamahę XT 600E z 1991r. Jest problem z migaczami - świecą, ale nie mrugają. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc i naprowadzić, gdzie szukać usterki? Gdzie znajduje się przekaźnik i jak powinno to być podłączone. Nie ma ładowania, zależy mi, żeby było, więc to jedna z kolejnych rzeczy do zrobienia. Kupiłem akumulator, podłączyłem kable i...
Napięcie zostało sprawdzone multimetrem ;) I ładowanie jest na pewno, bo nie ma problemu z ładowaniem ;) Mamy zonk. Przed chwilą wziąłem probówkę samochodową i szczypce na kablu od probówki założyłem na wtyk [30] przekaźnika, a czubkiem dotknąłem wtyku [86] (dodam, że przekaźnik był podłączony w obwód) - usłyszałem przełączenie przekaźnika i kontrolka...
Zły przekaźnik kontrolki albo źle podłączony.
Przekaźnik służy do możliwości kręcenia rozrusznikiem, chyba nawet blokuje się stacyjka bez niego. Sprawdź napięcie na samym alternatorze. Jeśli nie ładuje, to podłącz próbówkę pod D+ oraz pod zasilanie alternatora (B+). Jeśli nadal nie ładuje, to wadliwy alternator.
Jeśli dobrze wszystko przejrzałem to termistor był przytulony do ogniw akumulatora i połączony z zaciskiem - i dodatkowym trzecim Zabezpieczenie akumulatora przed przegrzaniem. Trzeci zacisk natomiast po włożeniu baterii do zasilacza łączył się na układzie z czymś podobnym do przekaźnika (elektromagnes i styk zwierny). Do tego styku zwiernego podłączony...
Jakiś prosty układ "odcinający": przekaźnik NO z cewką na napięcie od 6 do 9V i niewielki prąd, do 40mA, szeregowo z cewką trzeba włączyć opornik, żeby zasilać ją z napięcia, jakie jest na wyjściu ładowarki; styki mają łączyć ładowarkę z akumulatorem; równolegle do cewki przekaźnika podłączyć TL431 - tak, by mógł ją zewrzeć; na wejście REF TL431 podać...
W starszych pojazdach, gdzie jeszcze stosowało się alternatory 9-diodowe, były dołożone dodatkowe rezystory równolegle do kontrolki ładowania celem przyśpieszenia wzbudzenia się alternatora. Poza tym kontrolka ładowania była podłączona przez diodę która blokowała efekt rozbłyskiwania się kontrolki przy gaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu). Potem jak...
D+ regulatora - zasilanie po zapłonie DF regulatora- szczotka 18 D- regulatora- masa alternatora 10 19 alternatora- główne zasilanie /akumulator/ ?- w kostce alternatora - wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania ?- wyjście obrotomierza.P
więcej równilegle połączonych aku = większa pojemność Wnioski sam wyciągnij zastanów się jeszcze czym będziesz je ładował bo kaszlak ma raczej słaby altek i ładowanie to trochę długi proces moim zdaniem lepiej jest gdy drugi aku jest dołączny wtedy gdy jest ładowanie np przez przekaźnik sterowany z altka (przewód do kontrolki) i z tego drugiego aku...
Tak ,był zasilany ze środka gwiazdy,dlatego był do tego dedykowany odpowiedni przekaźnik.Lecz w tym przypadku jak pojawia się +12-14V ,na zacisku L ,to jaki problem podłączyć przekaźnik 12V z stykami przełącznymi i w ten sposób sterować kontrolką ładowania.
Proponuję wymienić regulator na elektroniczny "Magneton". Mechaniczny, prawdopodobnie nie będzie dostępny. Konstrukcyjnie czeskie regulatory dopasowane są do alternatorów. Jeżeli chce się założyć inny regulator, to trzeba dołożyć dodatkowy przekaźnik do kontrolki ładowania albo dokładać dodatkowy mostek trójdiodowy wewnątrz. A to się wiąże z przeróbkami...
Do uruchomienia X84 należy podłączyć: - duże PIN'y: 1 - (+) plus 12V, 2 - (-) masa. - małe PIN'y: 8 - (+) plus ze stacyjki. Po podłączeniu powinien się pojawić "klik" przekaźnika. Przy sprawdzaniu należy obciążyć wałek wyjściowy (bez obciążenia nie ma wspomagania) oraz musi być sprawny akumulator / ładowanie (pobierany jest duży prąd). Powodzenia
Ja doceniam wysiłek autora projektu i potwierdzam przydatność jego dla zwiększenia trwałości rozrusznika. Jednakże muszę trochę pomalkontencić :) nad rozwiązaniem. Ładne i dobrze działające, ale po co tyle elementów. Ja w poprzednich samochodach dokonałem samodzielnie podobnego urządzonka ale zrobiłem to zdecydowanie prościej. Sprawdziły się i pracowały...
Jeśli jest to pojedyncza żarówka to obejdzie się bez przekaźnika. Sprawa jest dość prosta. Od żarówki idą ci 3 przewody. Jeden to masa, ten przewód możesz sobie od razu puścić na ramę pojazdu lub minus akumulatora. Dwa pozostałe to będzie: + od światła mijania i drugi + od świateł drogowych. Z tymi dwoma przewodami musisz iść do przełącznika na kierownicy....
Nie chcę się wtrącać ale... podczas włączenia będą ładowały się kondensatory w tych zasilaczach od komputerów (w dwóch może trzech). Jeśli ta listwa będzie wyłączona raz na rok to ok, ale jak będzie to często to nie bardzo widzi mi się taki miniaturowy przekaźnik. Przy niektórych laptopach i komputerach widać jak wypalają się "bolce" wtyczek i jak w...
Przekaźnik jaki bądź,561chyba będzie najlepszy.Bezpieczniki 3A sygnał z ładowania,10A masa na przełącznik zespolony z przekaźnika 561.
Nie wiem czy zauważyłeś, że sterowanie przekaźnika idzie przez czujnik zabezpieczający na skrzyni biegów. Cewka przekaźnika z jednej strony jest podłączona do zacisku D+ alternatora (i kontrolki ładowania), z drugiej przychodzi sterowanie ze stacyjki poprzez czujnik zabezpieczenia. Przekaźnik miał w tych ciągnikach służyć jako zabezpieczenie przed uruchomieniem...
witam kiedyś naprawiałem ładowanie w tawrii, ale było to bardzo dawno temu ale wydaje mi się że kontrolka ładowania podłączona jest przez przekaźnik (jest to tak wykonane jak było w pierwszych modelach Fiata 125p) a wiąze się to z tym że zastosowano alternator 6-cio diodowy , a nie 9-cio pozdrawiam
Połączenie jest następujące: przewód od kontrolki 36 idzie do zacisku K przekaźnika rozrusznika a do tego samego zacisku jest podłączony przewód idący do alternatora.
Najprościej, bierzesz miernik, ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Do 6 diodowego można podłączyć kontrolkę ładowania, tyle, że przez przekaźnik. Pamiętaj, ze regulatory napięcia są inne, w zależności od budowy...
Mam silnik Kuboty w miniładowarce. Kiedy kupiłem ładowarkę, nie było ładowania ani instalacji. Kupiłem nowy alternator Denso 19630-64014, który pasuje gabarytowo do Kuboty. Podłączyłem go i ładuje perfekcyjnie, ale kontrolka ładowania nie gaśnie. Alternator ma oznaczenia P, IG, L oraz jedną dużą śrubkę (prawdopodobnie do podłączenia pod plus na rozruszniku)....
Witam, tworzę automatykę do mojej "elektrowni" i mam taki problem: znalazłem schemat gasika (obrazek na dole) i nie wiem jak go rzutować na moje podłączenie. Mój przekaźnik załącza ładowanie akumulatora z regulatora, ładując akumulator (właściwie to przełącza z jednego akumulatora na drugi). Co w moim przypadku jest odbiornikiem zaznaczonym na schemacie?
Miałem podobny feler w innym autku. Tam alternator wyłączał się na wolnych obrotach i też załączało świece. Ale zapalała się też kontrolka ładowania. Jak jest w Clio podłączenie przekaźnika świec to nie wiem. :)
Może podsunę pomysł.... Do "odpalenia" centrali wcale nie jest potrzebna przetwornica Wystarczy podpiąć akumulator i na chwilę zewrzeć minus akumulatora z com centrali. Centrala wystartuje na samym akumulatorze... Jak podepniesz odpowiednio styki dołożonego przekaźnika podłączonego pod zasilanie centrali .... Centrala będzie startować "sama" przy wymianie...
Ten regulator był zamontowany na alternatorze 6 diod I kontrolka ładowania gaszona przekaźnikiem
Tak to prawda testach z zarówkami prad na aku cały czas wzrastał az do momentu gdy regulator odłaczał panel zeby nie przeładowac. Tu pisząc "prąd na aku cały czas wzrastał", miałeś na myśli napięcie, a nie prąd i tu taka uwaga, żeby to precyzyjnie określać, bo nie trzeba się wtedy domyślać jak coś jest nielogiczne. Druga uwaga, to raczej regulator...
podłączenie przekaźnika wentylatora integra podłączenie przekaźnika satel podłączenie przekaźnika
schematy scania kwarc overtonowy silnik okapu podłączenie
powódź gluchołazy najgorszy zasilacz
Rozrusznik nie kręci w Dodge Caliber - przyczyny i diagnostyka Radioodbiornik Bartek - historia, specyfikacja, konserwacja