Tak, możesz się upewnić i sprawdź gdzie one biegną. Ja obstawiam że jeden do prądnicy, a drugi do stacyjki lub bezpieczników.
Trapez Caro model Mr'93 z 1995 roku
Zdemontuj wszystkie przewody. Kabel z wtyczką podłącz niebieski do N, brązowy na samą górę gdzie masz czarny teraz, uziom do uziomu i testuj kompresor.
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
miała ( + )
https://www.mojahonda.pl/download/silnik... Na 19 stronie jest schemat. Tylko kolorami przewodów się nie sugeruj, bo jeśli to nie jest oryginał Hondy to mogą być inne.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Prawa śruba do rozrusznika, lewa śruba z szerokim konektorem-akumulator ,alternator, wsuwka skośna sterowanie z stacyjki. Prosta wsuwka nie podłączona.P
prawdopodobnie kostka stacyjki ,albo sama stacyjka uszkodzona.
http://forum.skodaclub.pl/fabia-zrob-sam...
A gdzie sterowanie? Nie ma przekaźników/styczników tylko o dwóch wyprowadzeniach. Chyba, że jest to zwykły włącznik przyciskowy, albo chodzi o to, że ma 2 przewody sterujące oraz jeden na akumulator i jeden na rozrusznik? Jeśli tak, to te dwa załączają cewkę, czyli nie ma znaczenia kolejność. Warto przy tym zmierzyć, czy nie ma połączenia wewnątrz jednego...
Oj kolego bez poskładanego (i podłączonego) rozrusznika możesz sobie sprawdzać.
(at)marekmerc Zwróć faktycznie uwagę na biegunowość podłączenia rozrusznika, bo brak obracania sie wału korbowego bez kompresji (wykręciłeś swiece, skoro tam drut wstawileś), wskazywało by na całkowite zniszczenie sprzegiełka lub przekładni.
Dowolny. https://goo.gl/images/e5HxJX https://goo.gl/images/Jwn948 https://goo.gl/images/FTd2Qv
A co za problem przerobić na wsuwkę?
Sprawdź styki, może są zabrudzone i gdzieś nie łączy.
Najprościej to sprawa wygląda tak: Na jeden gwint, ten bliżej rozrusznika przykręcasz przewód wystający z rozrusznika. Na drugi gwint przykręcasz kabel plusowy z akumulatora taki gruby oraz troszkę cieńszy który idzie z prądnicy lub alternatora - nie wiem co masz, ale to nie ma znaczenia. Te dwa muszą być na jednym zacisku bo nie będziesz miał ładowania....
Podłącz rozrusznik 'na krótko', jeśli zakręci to szukaj przyczyny - od stacyjki do rozrrosznika.
Jeżeli rozrusznik nie kręci to nie jest wina czujnika wału, o którym pisałem wcześniej. Uszkodzona będzie stacyjka lub podłączenie rozrusznika.
Zmień plus po stacyjce na niegasnący przy rozruchu.
Podłącz rozrusznik kablem "na krótko" (zasilanie elektromagnesu) będziesz wiedział czy wina leży w rozruszniku czy w instalacji.
Ten czerwony ma być tam gdzie czarny.Czarny sprawdź gdzie leci , czy nie jest to przypadkiem masa.
Pokaż zdjęcie rozruszników?
Schemat jest nieprawidłowy: np. 15 oraz 15a to dwa różne styki i nie mogą być ze sobą pomylone. 15 regulatora daje Kolega do stacyjki, do styku 15/54 czyli "urządzenia pracujące z kluczykiem": kierunkowskazy, wycieraczka czy sygnał. 15a rozrusznika podaje napięcie (pełne 12V) tylko przy rozruchu dla łatwiejszego odpalenia - większe napięcie na cewce...
Czyli zasilanie alternatora podłączone pod akumulator lub rozrusznik. Lecz na rozruszniku jest tylko jeden przewód gruby. Masz zasilanie na tym grubym przewodzie na alternatorze, jak zgaszony silnik? Może przy rozłączeniu rozrusznika, nie został podłączony przewód zasilania alternatora?
Widziałem kilka [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... (jest opcja Szukaj :D ). Jeśli tam nic nie będzie, poszukam u siebie, tylko napisz (może być na priv) jaki silnik (pojemność i benzyna/diesel/TD), to zeskanuję z książki właściwą stronę i podeślę (wszystkiego jest trochę za dużo, poza tym to wyglądałoby bardziej na kradzież...
Okazało się, że rozrusznik ok. Pod pedałem gazu od korozji urwał się miedziany kabel prądowy..
B+ to plus z akumulatora D+ podlącz dokontrolki ładowania
W załączniku opis podłączeń rozrusznika i alternatora.
20 barów dla silnika z wtryskiem pośrednim to mało. Podłącz rozrusznik pod 24 v. Fabryka podawała 28 bar do remontu. No gdzie - 28 to była dolna granica nominalnego sprężania jak pamiętam. Przy takim ciśnieniu powinien palić bez świec.
Może byś pokazał ten przekaźnik?
No właśnie, czyli potwierdza się to co pisałem w pierwszym poście. Bez dwóch dodatkowych przekaźników wpiętych w masę zasilania cewki, albo zwierających przewody przy wyłącznikach (rozrusznika i stopu) się nie obędzie. Czy są jakieś miniaturowe przekaźniki nie do lutowania na płytce (z przewodami jak samochodowy), albo dwu-stykowy na 12v? Pozdrawiam
Nie wolno przerywać zapłonu. Odetnij zasilanie rozrusznika.
Masę podałem prosto z akumulatora na rozrusznik Spróbuj podłączyć "+" bezpośrednio do rozrusznika.
Na rozrusznik.
Witam wszystkich posiadam simsona s51 i chciałbym w nim podłączyć rozrusznik. Pierwszą sprawą jest to ze poszukuje rozrusznika i prosze o stronke z takimi rozrusznikami a po drugie to pewnie trzeba by też dokupić dekielek od stronu magneta z miejscem na rozrusznik z góry wielkie dzięki. Pozdr.
Czerwony kabelek to nic innego jak sygnał ze stacyjki do rozrusznika. Musi być do niego podłączony w okolicach grubszego kabla przykręconego do automatu rozrusznika. Z góry prawdopodobnie nic nie zobaczysz.Potrzebny będzie do tego kanał.
No Panowie! szacun! Jestem coraz bliżej. Ale faktycznie w instrukcji PL (na 96 str) jest, to dość ordanoleptycznie rozrysowane. niestety chyba nie mam regulatora napięcia (w środku go raczej nie ma) więc muszę go gdzieś dorwać. Niestety, w żadnym manualu nie ma symbolu tegoż modułu. wiecie może jaki ma być? Nie ciężko się zorientować, że elektrykiem...
Rozrusznik: przewód czerwono/czarny(2,5mm2) w skrzynce bezpiecznikowej w złączu 10 polowym, lub przy kostce stacyjki; Zapłon: przewód czarny w kostce stacyjki lub w skrzynce bezpiecznikowej w złączu 10 polowym. Raczej czujnika neutralnego położenia dźwigni biegów nieznajdziesz. Pozostaje ci podłączenie do czujnika ręcznego. Pozdrawiam
Witam. Według oznaczeń ze stacyjki do schematu: B - battery/zasilanie z akumulatora podłącz - d. G - ground/masa podłącz do - a. M - magneto/cewki zapłonowe podłącz do - b. S - starter/solenoid rozrusznika podłącz do - c. L - zasilanie po włączeniu stacyjki podłącz do - e.
Już widzę jak Fiat płonie, no cóż. Czarny kabel to główna masa, więc przejście musisz sprawdzić od klemy do oczka fi-8. (przy zdjętej klemie masz otwarty obwód). Na B+ przychodzą dwa kable gruby plus oraz plus na alternator. Cienki sterujący idzie na śrubę fi-6. Nie wiem tylko co to: "poniżej masa (krótki kabel wchodzący do rozrusznika) "
Sprecyzuj pytanie o tą "dawkę" ? A prostownik, kable rozruchowe najpewniej pod akumulator podłącz (- masz na korpusie ciągnika, przyjżyj się ,że masz jeden zacisk aku podłączony do korpusu, a + masz podłączony do rozrusznika, poprzez włącznik rozrusznika). Pozdrawiam.
Na sam pierw warto by sprawdzić czy wgl rozrusznik działa. Do rozrusznika, bezpośrednio, powinien iść min 1 gruuuby kabel. To będzie + (zwłaszcza jeśli jest to kabel czerwony). Drugi kabel, zwykle czarny to -, jednak jego może nie być, gdyż masę może sobie ciągnąć bezpośrednio z obudowy. Podłącz rozrusznik bezpośrednio do akumulatora i zobacz czy zakręci...
Po prostu podłącz rozrusznik i zobacz, czy kręci. Potem przy jakimś obciążeniu.
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
to podłącz na krótko rozrusznik i zobacz czy odpala i czy iskra nie ginie
To odepnij cienki od cewki elektromagnesu i sprawdź wtedy. Jeśli jeszcze rozrusznik rusza to jest sklejony elektromagnes. Jeśli nie, to źle podłączony przewód wzbudzający rozrusznik przy stacyjce.
Jeszcze jedno pytanko 😊 Czy mogę w ramach sprawdzenia podłączyć rozrusznik pod żelowy aku. 12V, 7Ah ? Choć z drugiej strony nie wiem czemu oryginalna bateria nie miałaby dawać teraz rady, skoro takowa jest dedykowana.
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Jest uzwojenie wciągające i trzymające.
Szukam schematu podłączenia rozrusznika.
Weź do cholery, dwa porządne przewody rozruchowe z akumulatorem samochodowym i podłącz rozrusznik na krótko. Opisz wyniki.
Witam, Potrzebuję wiedzieć, jakie przewody podłączyć do rozrusznika Suzuki Jimny. https://obrazki.elektroda.pl/9858905500_...
Alternator: trzeba zasilić uzwojenie wzbudzenia - może z baterii, czy akumulatora, D+ do +, DF do -. A w rozruszniku najczęściej uszkadza się komutator - robi się zwarcie sektorów, albo zużyta szczotka wpada gdzie nie trzeba i coś blokuje mechanicznie. Uzwojenie raczej trudno uszkodzić.
Sprawdź czy dochodzi zasilanie na elektromagnes rozrusznika po przekręceniu stacyjki na rozrusznik. Podłącz tam żarówkę. Wtedy będziesz wiedział czy to wina rozrusznika czy instalacji po stronie auta.
kolego masz żle podłączoną cewkę tam gdzie masz oznaczone plus do akumulatora to idzie do rozrusznika
Prawdopodobnie przez zacisk DF regulatora płynie prąd wzbudzenia prądnicy. Jeśli regulator jest uszkodzony to na próbę można podać napięcie wzbudzenia przez żarówkę 20W na zacisk DF prądnicy i plus akumulatora.
Dobrze masz podłączone kable przy rozruszniku? Nie zamieniałeś? Albo zamieniłeś, albo padł bendix.
Podłącz dodatkową masę do silnika(rozrusznika).
Należy pociągnąć dodatkowy przewód od nowej stacyjki do elektromagnesu rozrusznika.
Posprawdzaj przewody przy podłączeniu rozrusznika i masę przy akumulatorze, choć jak piszesz, ze rozrusznik powoduje, że samochód rusza, to połączenia powinny być dobre.
Raczej po dwóch obrotach silnika to hydraulika sie nie napręży,ale dla sprawdzenia możesz spuścic raz olej na wyjsciu pompy i będziesz wiedzial czy jest jakaś różnica. Ja bym podłączył rozrusznik na próbe kablami(porządnymi) bezposrednio bo mi coś sie wydaje że to jednak kable/masy itp.
Witam. Budowa i charakterystyka pracy rozrusznika jest dostosowana do specyfiki pracy. Przede wszystkim praca dorywcza.. A jak się ma moc rozrusznika do silniczka z zakrętarki? A rozważasz zastosowanie tez takiego silniczka? :) Już bardziej prądnice od malucha czy innego auta możesz użyć jako silnika na 12V.. ale jest tego w necie cała gamma i to za...
Szukaj urwanego przewodu przy rozruszniku, ewentualnie ktoś mógł go tam zostawić nie podłączony, jak robił coś z rozrusznikiem. Wg. objawów z 1 postu to ten przewód jest zwarty do masy, być może nawet przykęcone oczkp pod jakąś śrubę.
Podłącz rozrusznik bezpośrednio do akumulatora, sprawdzisz czy jest dobry. Dobrze to wszystko podłączyłeś?
Na wyjściu C pojawia się napięcie około 8.5 V z podłączonym automatem rozrusznika, bez podłonczenego około 10 V. Świeca żarowa też jest podłączona. No skoro wychodzi napięcie na automat rozrusznika to powinień startować a właśnie niechce. Dodano po 2 Na wyjściu C pojawia się napięcie około 8.5 V z podłączonym automatem rozrusznika, bez podłonczenego...
alternator podłącz 30 z rozrusznikiem prądowy ,67 z regulatorem 67 ,a15 połącz z kontrolką ładowania (trzeba uważać spalenie kontrolki spowoduje brak ładowania).Nie opisaną możesz podłączyć pod masę nie jest to konieczne.
Pozatym do czego używasz silnika pierscieniowego z rozrusznikiem?
MASY nie podłączyłeś
Ten kabel masowy przy cewce rozrusznika jest zbędny. Cały rozrusznik jest masą.
Najlepiej podłączyć rozrusznik do akumulatora.
Spróbuj podłączyć rozrusznik bezpośrednio do akumulatora. Stało się to nagle czy już dłużej tak jest? Akumulator nowy ale czy odpowiedni i dobrze naładowany?
Nie ma żadnego znaczenia jak je podłączysz, w tym przekaźniku jest zwora, która łączy te dwie śruby ze sobą po podaniu napięcia na cewkę (biała wtyczka) I to jest właściwa porada, która powinna zamknąć temat. Może tylko dodam, że trzeba go umieścić w swoim miejscu zamocowania. Tak, aby pasował.
Tak, chce podłączyć rozrusznik przez zwieracz na zdjęciu. Chodzi mi o to w jaki sposób to podłączyć.
elektromagnez do wymiany, klei na stale. Co to takiego?
Zrób zdjęcie jak podłączyłeś kable do rozrusznika, wygląda jak byś podłączył grubego plusa do zacisku szczotek
Powinno się podłączyć rozrusznik i zawór paliwa, powinien palić. Anie pali! Nie ma iskry.
kierunki zielony i zilono/bialy- zlap je pod kolumna kierownicy lub w progu od strony kierowcy, rozrusznik to przy stacyjce zakrec i zmierz kable ale z moich rozpisek jest to gruby czerwony w czarnym zlaczu-wiec zmierz i upewnij sie
Numer 3 sterowanie rozrusznika , do zacisku 2- żadna masa, nic nie podłączone dodatkowo.
Jeżeli twoja listwa nie bierze za dużo prądu to możesz ją podłączyć zamiast tej jednej diody. W innym przypadku najlepiej użyć tranzystora i możesz zasilać prawie wszystko, nawet rozrusznik :)
Wyczyść klemy i podłączenie do masy.
Poniżej schemat podłączenia rozrusznika. Zgadnijcie dlaczego zębatka rozrusznika wycofuje się z zazębienia z kołem zamachowym gdy tylko silnik zaczyna pracować czyli załatwia część zadania urządzenia, które opracował kolega? 761737
Ta przetwornica wybuchnie po podłączeniu do rozrusznika, dosłownie. Patrząc na konstrukcję wewnątrz urządzenia można jej użyć do radia samochodowego, co najwyżej.
Przecinasz przewód sterujący rozrusznikiem (stacyjka-wyłącznik elektromagnetyczny rozrusznika), włączasz w to przecięcie styki dodatkowego przekaźnika, cewkę przekaźnika z jednej strony łączysz ze stykiem 30, a z drugiej strony podajesz masę przez ukryty wyłącznik. Aby rozrusznik zadziałał jednocześnie musisz przekręcić stacyjkę w pozycję ROZRUCH i...
Pewnie że istnieje.
Do rozrusznika dochodzą 2 przewody - jeden gruby, drugi cienki. Musisz podać na ten cienki przewód plus z akumulatora. Rozrusznik wtedy będzie tak długo kręcił jak długo będziesz podawał plusa. Po tym będziemy wiedzieć czy to wina rozrusznika czy instalacji w aucie. Możesz pod ten cienki przewód przy rozruszniki podłączyć żarówkę a drugą stronę żarówki...
Witam działanie rozrusznika realizuje kabel na którym jest podany + od stacyjki . Czyli gruby kabel przykręcany na śrubę (zasilanie rozrusznika ) .Cienki kabel często na wtyczkę , to sterowanie (zasilanie cewki elektromagnesu ) ma spowodować połączenie rozrusznika z kołem zamachowym . Minus jest przez obudowę rozrusznika . Pozdrawiam miłego dnia SH....
Zadziała, jednak zwróć uwagę na przekrój przewodu łączącego zacisk 30 stacyjki z akumulatorem. Kabel ten zasila wszystkie odbiorniki i dodatkowe obciążenie może spowodować jego przegrzanie. Ja podłączyłbym dodatkowy przewód do klemy lub do zacisku na rozruszniku.
Jest to całkiem normalne. Rezystancja cewki "wciągającej" jest niska i przy małych oporach tarcia wirnik spokojnie może się obracać, ale nieco wolniej bo jest spadek napięcia na rezystancji cewki. To jest tak jak szeregowe połączenie silnika i rezystora. Jeśli prąd wywoła moment większy od momentu tarcia to wirnik zacznie się obracać. "Praw fizyki Pan...
Twornik to tam gdzie masz szczotki a wzbudzenie to oczywiscie pozostale sproboj polaczyc wszystko szeregowo i sprawdz co bedzie sie dzialo z reguly silniki ktore startuja pod duzym obciazeniem tak wlasnie sa laczone (np. rozrusznik)
Dobra, zamykam temat, bo problem wstępnie rozwiązany. Robiło się jakieś zwarcie, najprawdopodobniej przez niedokręcony jeden z przewodów. Po podłączeniu kabla plusowego grubego w miejscu masy, rozrusznik zaczął kręcić bez przekręcania stacyjka, co spowodowało, że jak znowu dobrze podłączyłem rozrusznik, to kręci od tamtej pory normalnie. Wiem, trochę...
Czy motocykl zapala z po pychu? Jak przekaźnik "cyknie" to pojawia się napięcie na zacisku dochodzącym do rozrusznika? Jak sprawdzałeś rozrusznik?
Czy chodziło Ci o to? http://obrazki.elektroda.net/23_12272732...
Przewody przynajmniej takie jak są przy oryginalnym akumulatorze. Przycisk i ewentualny bezpiecznik wytrzymujący kilkaset A. Oryginalnie w samochodzie nie ma bezpiecznika w podłączeniu akumulatora do rozrusznika. Radzę aby przycisk załączał wytrzymujący stycznik kilkaset A, bo trudno o ręczny taki przycisk. Woltomierz może być podłączony dowolnymi przewodami...
Witam, Proponuję podłączyć unieruchomienie samochodu poprzez odcięcie elektrycznej pompy paliwa umieszczonej w zbiorniku paliwa. A ja proponuję, żebyś lepiej nie zabierał więcej głosu w tym temacie. firma od systemów wymaga podłączenia odcięcia rozrusznika To jest w pełni zrozumiałe, chodzi o bezpieczeństwo w wypadku zdalnego unieruchomienia pojazdu....
Pod wykładziną bagażnika jest gruby czerwony przewód rozłącz go jeżeli kontrolki swiecą dalej to problem leży w tej przeróbce i kłopot jest przy rozruszniku nejprawdopodobniej źle połączone przewody. Zlikwiduj tą przeróbkę a rozrusznikiem zakręcisz zwierając w czarnej kostce stacyjki przewód brązowy lub czarny z czerwonym. Oczywiście sprawdź podłączenie...
Wypnij z kostki modułu przewód czarno biały. Albo odczep tak, by nie był od niczego podłączony. Bo rozumiem, że rozrusznik kręci, ale nie ma iskry, tak?
Elektromagnes włączający rozrusznik posiada dwa uzwojenia.Jedno wykonane z grubszego drutu jest podłączone do zacisku na który przychodzi prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce.Jego drugi koniec jest podłączony do śruby do której przyłączone jest wyjście na rozrusznik.Prąd płynie przez to grube uzwojenie następnie przez szczotki i uzwojenie rozrusznika,które...
Kabelek ma być podłączony do wyłącznika przy dźwigni hamulca. Podłącz i będzie działał rozrusznik, ponieważ do jego działania konieczne jest naciśniecie przedniego hamulca.
Masz jakieś oznaczenia na przekaźniku? Sprawdź jaki kolor kabla dochodzi do rozrusznika. Dodano po 1 Czy 1 z 2 są ze sobą połączone?
podłączenie rozrusznika lodówki elektryczne podłączenie rozrusznika podłączenie rozrusznika schemat
ciśnienie układ chłodzenia creative inspire p5800 subwoofer wymiana bezpiecznika samsung
telewizor lampowy mikrokomputer cobra1
TomTom biały ekran – reset, firmware, naprawa LCD, Q10-APM2700C, taśma FFC Zmywarka Bosch Siemens Beko LG – wyciek wody, uszczelka, hydrostat, Aqua-Stop