Schemat jest nieprawidłowy: np. 15 oraz 15a to dwa różne styki i nie mogą być ze sobą pomylone. 15 regulatora daje Kolega do stacyjki, do styku 15/54 czyli "urządzenia pracujące z kluczykiem": kierunkowskazy, wycieraczka czy sygnał. 15a rozrusznika podaje napięcie (pełne 12V) tylko przy rozruchu dla łatwiejszego odpalenia - większe napięcie na cewce...
B+ to plus z akumulatora D+ podlącz dokontrolki ładowania
Czyli zasilanie alternatora podłączone pod akumulator lub rozrusznik. Lecz na rozruszniku jest tylko jeden przewód gruby. Masz zasilanie na tym grubym przewodzie na alternatorze, jak zgaszony silnik? Może przy rozłączeniu rozrusznika, nie został podłączony przewód zasilania alternatora?
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Na rozrusznik.
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
alternator podłącz 30 z rozrusznikiem prądowy ,67 z regulatorem 67 ,a15 połącz z kontrolką ładowania (trzeba uważać spalenie kontrolki spowoduje brak ładowania).Nie opisaną możesz podłączyć pod masę nie jest to konieczne.
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
Czy chodziło Ci o to? http://obrazki.elektroda.net/23_12272732...
Gruby kabel do rozrusznika, cienki do ECU (pin A2 w szarej zlaczce).
W załączniku opis podłączeń rozrusznika i alternatora.
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Wydaje się oczywiste, że przewód z zacisku 19 regulatora prądnicy należy podłączyć do zacisku 30 alternatora. Czyli alternator - wskaźnik - zacisk rozrusznika lub akumulatora. Oj poprawiam. A to z powodu że dawno nie dłubałem w takim wehikule. Aby wskaźnik pokazywał także ujemny bilans to połączenie wskaźnika musi nastąpić przez pokład czyli 19 do 30....
opisywane na forum Zamykam
Raczej szukaj solidniejszego połączenia, jak to będzie jedyne to potrafi nim płynąć kilkaset amperów.. Najlepsza byłaby śruba macowania rozrusznika lub alternatora. Pozdr. J.
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Wystarczy odłączyć przewód od D+, jeśli kontrolka zgaśnie to obwód sprawny. Jeśli kontrolka się świeci to szczotki są. Proponuje założyć grubszy przewód B+ rozrusznik, 6-10mm2.
Numer 3 sterowanie rozrusznika , do zacisku 2- żadna masa, nic nie podłączone dodatkowo.
Nie ma przekaźnika do rozrusznika, prąd leci bezpośrednio z kostki stacyjki
Witam! Musiałem zająć się za remont rozrusznika. Wyjąłem więc alternator a następnie rozrusznik. Po podłączeniu przewodów do alternatora i rozrusznika został mi jeden przewód czarny z żółtym paskiem, zakończony mosiężnym oczkiem. Czy ten przewód podpina się do alternatora razem z kablem prądowym?(gruby czerwony) Ile przewodów idzie w sumie do rozrusznika...
Prawa śruba do rozrusznika, lewa śruba z szerokim konektorem-akumulator ,alternator, wsuwka skośna sterowanie z stacyjki. Prosta wsuwka nie podłączona.P
Wiem że trzeba podłączyć akumulator, alternator rozrusznik i aparat. Alternator to ostatnia i najmniej potrzebna rzecz do uruchomienia tego silnika poza budą.
Zakuj nowy przewód 16mm2 z oczkami 6 i 8mm na alternator >-> rozrusznik.
na tym pierwszym rysunku nie jest pokazane gdzie rozrusznik
Z tych twoich konkretów, to wynika, że nie chce ci się sięgać do alternatora. Niestety, wbrew pozorom jest to urządzenie, gdzie się może zepsuć KILKA rzeczy, a ty wymagasz tu od nas JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi: zrób to i ładowania wróci. A nawet nie masz ochoty sprawdzić, czy przypadkiem nie skorodowało ci oczko na przewodzie alternator - rozrusznik. Bo...
Alternator: trzeba zasilić uzwojenie wzbudzenia - może z baterii, czy akumulatora, D+ do +, DF do -. A w rozruszniku najczęściej uszkadza się komutator - robi się zwarcie sektorów, albo zużyta szczotka wpada gdzie nie trzeba i coś blokuje mechanicznie. Uzwojenie raczej trudno uszkodzić.
O jaką elektrykę Ci dokładnie chodzi? Chcesz przełożyć silnik z uno do malucha i podłączyć alternator i rozrusznik z istniejącą instalacją maluszka?
Lepiej dać plus z aku na rozrusznik prosto. Na alternator możesz dać z rozrusznika lub akumulatora, to już nie ma większego znaczenia.
Jeżeli ten czerwony przewód idzie do rozrusznika, => bądź akumulatora na + powinien ładować.
W C- 360 już nie powinno. Śruba plus z rozrusznika. L kontrolka
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
Tak jak piszę. Jeden kabel od prądnicy zostawiasz i podpinasz pod D÷ do kontrolki. Gruby dajesz od B÷ na rozrusznik- śruba M10
Tak, dokładnie jeden jest podłączony do alternatora a drugi do rozrusznika
Sruba M8 przewód do śruby prądowej rozrusznika. Przewód 25mm2. Kontrolka pin L wtyczki regulatora( ten od zaokrąglonej strony).
Doczytaj stąd skąd wziąłeś schemat co autor miał na myśli, najczęściej to różne warianty podłączenia, styk 30 to główny styk zasilający stacyjkę więc równie dobrze możesz ten styk podłączyć bezpośrednio pod akumulator i też będzie dobrze. Akurat najczęściej napięcie brane jest z zacisku rozrusznika tak jak na twoim schemacie
rozumiem , ale chciałem dać bezpiecznik przed przyciskiem start który odpala rozrusznik i podłączyć pod to żarówkę która wzbudzi alternator
Na przewodzie, przy samej kostce wychodzącej z uzwojeń. Na zdjęciach widać. Okolice rozrusznika.
Witam Szukam wszelkich informacji o comodore trafiła mi się przekładka z gaźnika na wielopunktowy . Niestety jest to mój pierwszy kontakt z tym autem wiec proszę o wszelkie możliwe informacje ,problem jest o tyle bardziej skomplikowany ze w aucie w tak zwanym miedzy czasie zamontowany był zamontowany silnik od volvo 2,3 turbo !!! Okablowanie to prawdziwa...
Skoro miałeś prądnice to na pewno + prądnicy i akumulatora miałeś na ramie traktora. Zamieniając prądnice na alternator musisz odwrotnie podłączyć akumulator z tego względu że alternator ma - na obudowie a + na przewodzie. Podłączenie rozrusznika pozostaje bez zmian dlatego że to silnik szeregowy i zmiana polaryzacj zasilania na zaciskach przyłączeniowych...
Na rozrusznik dochodza 2 grube i jeden cieńki wzbudzenie cewki rozrusznika. Na 90% nie podłączyłeś przewodu zasilania alternatora przy rozruszniku. Na śrube M8 przewód. Sprawdziłeś żarówką czy masz zasilanie na śrubie M8 alternatora/??
Tak kostka w górnym rogu.Na alternatorze powinna być na pokrywie naklejka z oznaczeniami pinów.Przekaźnik może być od rozrusznika ,lub świec żarowych jeżeli silnik takie posiada(myślę że raczej od świec ,lub świecy płomieniowej).
Guby kabel (+) do śruby największej i izolowanej o masy, podłączmy do rozrusznika. Cieńszy idzie do kontrolek.
Ponieważ nie mam miejsca na akmulatora czy może jednak zastosować pradnice a światła dać ledowe. Prądnica przy obciążeniu tylko ledowym nie będzie pracować prawidłowo z względu na zbyt małe obciążenie a co za tym idzie mogą (choć nie muszą) występować skoki napięcia które ci te ledy szybko uszkodzą. Prądnica podobniej jak i alternator potrzebują obciążenia...
Cześć ma ktoś może schemat uproszczonej instalacji elektrycznej malucha na aparacie zapłonowym. Chodzi mi w sumie o podłączenie alternatora cewki rozrusznika akumulatora i stacyjki. Buduje buggy i w sumie więcej mi nie będzie potrzebne.
https://as-pl.com/p/A3007 L to kontrolka + to prąd po zapłonie (stacyjka) lub do prądu rozrusznika (jeśli masz hebel). Masę i prąd stały już masz.
Przestrzennie ma być tak: http://obrazki.elektroda.pl/8568284400_1... Przekroje: alternator - rozrusznik = 6mm²; rozrusznik - akumulator = 25mm². ____________________________ Temat może zamknąć także sam Kolega, klikając na odpowiednią opcję na dole. Pozdrawiam!
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
Witam!! Mam C330M przerobioną na alternator od VW. 1. Odwrócić akumulatory tak aby był minus na masę (u mnie musiałem kupić nowe klemy bo org. były nierozbieralne). 2. Zamontować alternator zamiast prądnicy, podłączyć wyjście alternatora grubym przewodem (pow. 6mm²) do przewodu z akumulatora na rozruszniku. 3. Podłączyć zacisk kontrolki alternatora...
Niedawno koleś przyszedł żeby mu w Uralu 650 zrobić z alternatora także rozrusznik, podłączyłem alternator do ttrafo 3 faz. wzbudzenie do 12v i kręcił się. W najbliższym czasie ZAŁOŻĘ MU przetwornice 12v stały na 12v 3faz.(zaprojektowałem ją na liczniku i 6 tranzystorach stp6n06).jak uruchomie to dam znać,
Bez wariacji,jak naprawisz alternator,rozrusznik bez rozpinania zasilania
Nie. To od plusa... Skoro tak to ogólnie w autach grube przewody idą do rozrusznika i trochę cieńszy do alternatora oraz do jakiejś skrzynki z bezpiecznikami.
Od spodu nie podłączysz prostownika do zacisku plusowego rozrusznika lub alternatora i do masy?
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Jak mnie pamięć nie myli dwa z boku to sterowanie, środkowy i pojedynczy z boku to zaciski prądowe, jeden z aku drugi na rozrusznik. Jeden z zacisków sterujących jest podłączony pod wzbudzenie alternatora, zabezpieczenie przed uruchomieniem rozrusznika przy pracującym silniku.
Nie cieńsze niż przewód prądowy alternatora. Nie ma przewodów zbyt grubych. Możesz dać jak do rozrusznika- jeśli nie szkoda kasy i chcesz mieć pewność.
Przewód zasilania nowy 8mm2 . Bezposrednio aku lub rozrusznik. Ten z prądnicy się upali.
Podłączenie się do lamp nic nie da, żarówki się zapalą i tyle Można próbować włamać się pod maskę przez grill, albo pod samochód i podłączyć się pod rozrusznik/ alternator
Zapomniałem jeszcze dodać, że przed pierwszym uruchomieniem zapomniałem podłączyć przewód b+ do + przy rozruszniku i po odpaleniu alternator pracował kilkanaście sekund bez + czy mogło się w nim coś uszkodzić?
Po to , abyś przekręcając kluczyk gdy silnik pracuje nie "zmielił" rozrusznika. To ta mała czarna puszka pod zegarami. Zasilana z alternatora. Nie jestem pewien(dawno było) czy nie ma oryginalnie jeszcze blokady podłączonej na skrzyni biegów, aby podczas np. odpalania na pych nie można było pomóc rozrusznikiem. Tyle mojej pamięci.
Rozrusznik do wyjęcia będzie, pewnie i alternator padł i masę na silniku trzeba poprawić.
Sprawa jest prosta. Jeżeli nie podajesz pod wątpliwość naprawy rozrusznika ani alternatora (maiłem raz taki przypadek że w rozruszniku znajdował się wirnik od 24v a cała instalacja była na 12 v był podobny przypadek ze ciężko kręcił) Masz pewnych gości którzy na pewno nie spartolili roboty to winy możesz szukać w :\ - zaśniedziałych złączach, - ugnita...
Podłączyłem alternator do rozrusznika w miejscu do którego jest doprowadzone zasilanie z akumulatora Dodano po 3 Dodam jeszcze że jak zdejmę klemę plusową z akumulatora przy pracującym silniku to na multimetrze pokazuje napięcie rzędu 14,5V
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
Chodziło mi o to żeby podłączyć przewód prądowy z alternatora pod rozrusznik, a dopiero z rozrusznika drugi kabel do stacyjki. Przy takim podłączeniu wszystki prąd wytwarzany przez alternator nie płynął by przez stacyjkę (chodzi mi o prąd którym ładowane są akumulatory) A do stacyjki płynął by tylko prą potrzebny do zasilania odbiorników.
Może być że 1-alternator 2-stacyjka 3-bezpieczniki Lecz może być tak że na bezpieczniki idzie ze stacyjki.
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
Witam. Zainstalowałem do traktorka z silnikiem S301d alternator od seicento, kontrolka ładowania nie gaśnie, na mierniku też brak wzrostu napięcia. Coś podłączyłem żle, czy alternator uszkodzony. Do "dużego" zacisku alternatora podłączony kabel do rozrusznika, do "małego" zacisku kabel poprzez kontrolkę z żarówką 2W + po stacyjce. Żarówka świeci,ładowania...
Świetny rysunek, dziękuję. Pytanie jeszcze dodatkowe, dlaczego nie powinno byc przewodu alternator-rozrusznik?
Oczywiście zakładam że akumulatory są minusem na masie B+- zasilanie stałe /do akumulatora lub rozrusznika/ D- -masa L-kontrolka R+-zasilanie po zapłonie czyli po włączeniu stacyjki.P
Sprawdź czy przewód "B+" ten co idzie do rozrusznika na połączeniu z przewodem od akumulatora ma dobre połączenie, zielony przewód z regulatora idzie na pojedynczy styk szczotkotrzymacza, a żółty na potrójny styk szczotkotrzymacza. Dodano po 4 Były dwa typy, włoski Magnetti Marelli i polski Elmot, w podłączeniu niczym się nie różniły.
Nie, tam jest jeszcze śruba do podłączenia B+ do akumulatora 15 to stały + po przekręceniu stacyjki, rozrusznik to 50
Witam, sprawdź czy prawidłowo zamontowałeś włącznik elektromagnetyczny na rozruszniku (ew. odwróć). Sprawdź czy nie podłączyłeś przewodu od alternatora bezpośrednio do silnika rozrusznika. Pozdro.
Nic tam nie trzeba kasować ani przyuczać. Sprawdź czy niebieski cienki przewód jest podłączony do alternatora, czy się nie urwał. Jeżeli jest podłączony to czy w momencie kręcenia rozrusznikiem jest na nim +12V, podłącz żarówkę między niego a masę. Wygląda na to jakby niebieski przewód idący z licznika do alternatora był przerwany przez co licznik nie...
alternator byl sprawdzany u elektryka samochodowego Sprawdzany testerem ładowania czy multimetrem podłączonym równolegle do akumulatora ? Ktoś się "pokłonił" temu autu i ubrudził ręce - sprawdzając np. jakość podłączenia przewodów do alternatora, rozrusznika, masy akumulatora, zasilania skrzynki bezpiecznikowej itp ... ?
Czyli nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wg schematu alternator?
Mam pytanie bo nie wiem jak podłączyć alternator taki wiem że d+ ma iść pod kontrolkę ładowania a b+ kabel od rozrusznika tylko co z tym pinem na + ?
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Witam . Przewód zasilający (+) z rozrusznika ,lub akumulatora do śrubyM8,natomiast kontrolka (jej)koniec do zacisku konektorowego.Jeżeli nie masz oryginalnie kontrolki ,to możesz ją dorobić .Zasilanie kontrolki (+ po kluczyku )lub włączeniu wyłącznika prądu (masy),drugi koniec kontrolki do wspomnianej końcówki konektorowej.
Wiem o tym, lecz pytam czy może to być spowodowane źle podłączonym rozrusznikiem czy jest to już sprawa alternatora?
Najlepiej to jedz z nim do zakładu gdzie naprawiaja alternatory ,rozruszniki itp. tam ci go sprawdzą. Pozdrawiam!
Normalnie skóra cierpnie. Czerwone przewody (jeden z akumulatora drugi z alternatora) do górnej śruby automatu, czarny do dolnej. Sterowanie do śrubki "6". Tak jak na foto z postu nr 5, tylko czerwony z dolnej śruby przełóż na górną śrubę.
Napisałem do klemy plus żeby było jasne Widziałem jednego mądrego co podłączył do śruby rozrusznika tylko tej co idzie do szczotek, jeszcze inny przykręcił do masy pod śrubę rozrusznika
Zakupiłem nowy alternator i regulator. Zasilanie alternator jest podłączone przy + na rozruszniku. Jeden kabel przy alternatorze to masa do obudowy kombajnu, drugi podłączony do regulatora. z regulatora idzie żółtym kablem pod kabinę gdy podłączam https://obrazki.elektroda.pl/2000792200_... do + ze stacyjki to spala mi bezpiecznik który...
Dziękuję Krzychu za pomoc ,tak zrobie ale dzisiaj za bardzo nie wypada , zrobie małego browara, pozdrawiam Dodano po 3 Krzysiu, jak podłączyłbyś te trzy przewody niebieski , czarny i czerwony na prądnicy z góry pod 19 był niebieski pod 15 był czarny, a z boku prądnicy był czerwony, ja mam alternator orginalny do C-330 z dodatkowym krótkim żółtym przewodem...
Z wyjścia alternatora plus jest podłączony do rozrusznika a z rozrusznika do plusa akumulatora, dlatego prosiłem byś zmierzył napięcie na wyjściu z alternatora.
Podłączyłem wczoraj wtryski, alternator, rozrusznik, i nie moge znaleść pompki paliwa. W mancie było wcześniej 2.0 na wtrysku. W wiązce od senatora jest takie łacze jak piszesz ale niema w wiązce od manty, chyba nie obędzie się bez elektryka...
Mam silnik Kuboty w miniładowarce. Kiedy kupiłem ładowarkę, nie było ładowania ani instalacji. Kupiłem nowy alternator Denso 19630-64014, który pasuje gabarytowo do Kuboty. Podłączyłem go i ładuje perfekcyjnie, ale kontrolka ładowania nie gaśnie. Alternator ma oznaczenia P, IG, L oraz jedną dużą śrubkę (prawdopodobnie do podłączenia pod plus na rozruszniku)....
Mile widziane zdjęcia alternatora i regulatora.
Witam . Tak jak pisze kolega Krychu0505 ,to takie A to w rosyjskim jest D.Oczywiście do tego zacisku kontrolka.Trzeci zacisk jest zapewne napięciem zmiennym z jednej fazy ,lub środka gwiazdy stojana.Może służyć do zasilania obrotomierza,lub przekaźnika blokady rozrusznika.
a jak w t-25 kluczyk wraca i jak się przekręci to jet prąd a jak się puści to niema to tam musi być podłączony plus na stale czy tylko w czasie włączania rozrusznika
Nie podłanczaj spawarki,bo wiem z doświadczenia,gdyżwykonuję na zamówienie urządzenia spawalnicze i rozruchowe.Do rozruchu najlepszym jest transformator o stałej charakterystyce(jak w migomacie),o napięciu18 max20vi prądzie około 250A,do tego dobry mostek prostowniczy,dotyczy to instalacji 12Vi kręci to świetnie,natomiast transformator do spawania elektrodą...
chodziło mi o B+ bo są 2 i myślałem ze wystarczy podłączyć jeden na aku. ok ten jeden altek wiem jak podłączyć ten drugi podobnie d+ na kontrolkę i zacisk na śrubę na akumulator ... a co z amperomierzem jak bym chciał do nich podłączyc czy to jeden koniec na b+ i drugi na + akumulatora(kabel rozrusznika)
chodzi o zamontowanie alternatora w ciagniku c 330.alternator mam kupiony juz z gotowymi uchwytami.to jakas przerubka alternatora od poldka chyba.uchwyty sa spoko ale w ciagniku + jest na ramie ciagnika a w alternatorze juz o tym njie pomysleli i - jest na obudowie a plus wyprowadzony.z przrobka instlacji niema problemu ale co z rozrusznikiem???? jak...
Najodpowiedniejsze będzie gniazdo zapalniczki - ma grube styki i bezpiecznik o dużym prądzie zadziałania. Przypilnować tylko trzeba by napięcie nie wzrosło zbytnio pod koniec ładowania. Najlepiej nie przekraczać 14.4V. Jeśli kolega ma dostęp do podwozia, to można próbować podłączyć się do alternatora lub rozrusznika.
Jeśli musi mierzyć prąd to między alternatorem a akumulatorem (ale nie między aku i rozrusznikiem z podłączonym alternatorem) - miernik powinien wytrzymać minimum 60A - przy napięciu 14,4V. W iektórych "autach" są takie na stałe wmontowane :-) Zgadnijcie w jakich... R.
Ten sam kabel co leci do rozrusznika, podłączony jest też do alternatora. Rozumiesz teraz, skąd na kablu obciążenie 25A?
Dziękuję za zainteresowanie tematem i za porady. Ale trzeba będzie wyciągnąć alternator i podłączyć na stole. I sprawdzić, jak zachowuje się pod różnym obciążeniem. Bo przecież alternator jest bezpośrednio połączony z akumulatorem poprzez rozrusznik. Między nimi nie ma żadnych przekaźników ani bezpieczników. Więc chyba zacznę od tego. Plus sprawdzenie...
Teraz ten przewód podłączyłeś?.
ursus podłączyć alternator rozrusznik alternator rozrusznik prądnica alternator rozrusznik
przekroczeniu transferu danych sygnał telewizji kablowej multimedia irf9540 irf540
president jackson president jackson
Lodówka Bosch nie włącza się - przyczyny i rozwiązania Błąd E2 w lodówkach Candy - czujnik temperatury