Czyli zasilanie alternatora podłączone pod akumulator lub rozrusznik. Lecz na rozruszniku jest tylko jeden przewód gruby. Masz zasilanie na tym grubym przewodzie na alternatorze, jak zgaszony silnik? Może przy rozłączeniu rozrusznika, nie został podłączony przewód zasilania alternatora?
Bosch Wa-wa ul.Poleczki nr tel. w książce tel. No to muszą mieć niezły budżet. :D Cena, a przez to ilość rozruszników i alternatorów jakie muszą zostać przetestowane aby zapewnić zwrot kosztów urządzenia są astronomiczne. Oferta Boscha w tym zakresie warta jest rozważenia tylko wtedy jeżeli mamy zamiar badać kilkadziesiąt alternatorów i rozruszników...
Do Kolegi z Rudy Śląska jeżeli masz doświadczenie z silnikami BLCD to podpowiedz jak się zapatrujesz na wykorzystanie takiego silnika jako prądnica . Odrzucając cały system sterowania i wykorzystując sam silnik . Z wiadomości które są dostępne w postaci szczątkowej wynika że firma Komel wykorzystuje zasadę budowy silników BLCD do produkcji prądnic do...
Schemat jest nieprawidłowy: np. 15 oraz 15a to dwa różne styki i nie mogą być ze sobą pomylone. 15 regulatora daje Kolega do stacyjki, do styku 15/54 czyli "urządzenia pracujące z kluczykiem": kierunkowskazy, wycieraczka czy sygnał. 15a rozrusznika podaje napięcie (pełne 12V) tylko przy rozruchu dla łatwiejszego odpalenia - większe napięcie na cewce...
1V spadku napiecia pod obciążeniem miedzy alternatorem a akumulatorem to nie może tak być. Przewód od akumulatora plusowy do alternatora pewnie idzie po drodze na rozrusznik do sprawdzenia cala droga. Tak samo masa alternatora rozrusznika.
B+ to plus z akumulatora D+ podlącz dokontrolki ładowania
Zależy od środka.Poeksperymentuj z preparatami do czyszczenia alufelg. Raz miałem próbkę płynu firmy Kranzle ,płyn się nazywał HD Grun (u niemieckie,z kropeczkamu u góry),dobrze trawił i czyścił aluminium,testowałem tez płun o nazwie Dilak,czy Dilac,waniał jak kwas siarkowy,też skuteczny. Albo zapytaj chłopaków na forum odkrywcy: http://www.odkrywca-online.pl/index1.php...
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
Proponuję ci sprawdzić masę (rama- silnik),a na początek weź grubszy przewód i połącz minus akumulatora z masą rozrusznika.Jeżeli będzie dobrze kręcił to masz odpowiedź i musisz sprawdzić gdzie on tą masę traci.
Biorąc pod uwagę grubości przewodów to ten czerwony idzie od alternatora i jest w dobrym miejscu. Chociaż nie, czarny jest od alternatora i jest nie pod tą śrubą co ma być. Jak zostanie tam gdzie jest to po odpaleniu ciągnika i wzbudzeniu się alternatora rozrusznik będzie cały czas pracował zasilany z alternatora ktory sobie z takim obciążeniem nie...
ZBR 3300-03 ; alternator zacisk W - alternator/rozrusznik , nieprawidłowy sygnał.Zajętość pinów A 302 : M/14 (+)
Pytanie brzmi, czy jest ktoś w stanie pomóc mi w ogarnięciu sterowania takiego alternatoro-rozrusznika? Może istnieje takie rozwiązanie zastosowane w którymś z aut, które ma dość proste sterowanie, łatwe do ''zhakowania''. Może ktoś mógłby mi pomóc przy budowie sterownika do takiego urządzenia?
Witam musiał byś sprawdzić ctan styków alternatora ,rozrusznika i przewodu łączącego akumulator z masą karuserii pozdrawiam.
Ze słupka akumulatora, przewód się rozchodzi na skrzynkę bezpieczników pod maskę i na rozrusznik/alternator. Z rozrusznika przewód dalej idzie na alternator. Sprawdź jak wygląda połączenie na rozruszniku. Często przewody gniją i się łamią. Też ostatnio miałem przypadek że słabe lądowanie, a przy demontażu starego alternatora przewód nie łączył całkowicie.
To w końcu alternator czy jednak rozrusznik? Puknąc w rozrusznik z czuciem i może się mu poprawi?
na wyłaczonym kluczyku moga pobierać prąd: alternator, rozrusznik, światła awaryjne, postojowe, radio, alarm, światła oświetlenia wnetrza. sposób sprawdzania rozrusznika i alternatora - odkręcić głowne przewody zasilające. pozostałe jak ci kolega powyżej poradził
Przestrzennie ma być tak: http://obrazki.elektroda.pl/8568284400_1... Przekroje: alternator - rozrusznik = 6mm²; rozrusznik - akumulator = 25mm². ____________________________ Temat może zamknąć także sam Kolega, klikając na odpowiednią opcję na dole. Pozdrawiam!
Brak połączenia masy akumulatora z silnikiem lub karoserią, ewentualnie brak połączenia przewodów zasilających, alternator/rozrusznik/akumulator.
Literka, wyjście "W" alternatora to whele, czyli fala - info o częstotliwości dla obrotomierza, stosowane przeważnie w starszych dieslach. Co do zrobienia takiego stanowiska to już pisałem - "Panowie ja tych stołów nie robię seryjnie. Ten który zrobiłem był wykonany z części z odzysku. Silnik wziąłem od jakiejś maszyny (miał przytarte łożyska), blachę...
Chciałbym alternator samochodowy przerobić tym kitem na- alternator rozrusznik. ...i uruchamiać silnik spalinowy poprzez pasek klinowy.....ohoho... :D
Witam. Sprawdź stan końcówek przewodów łączących akumulator, instalację i alternator z rozrusznikiem (punkt ich połączenia na rozruszniku). Nie jeździj z tym uszkodzeniem bo uszkodzisz alternator.
Witam ! Regeneracja alternatorów, rozruszników i innych silników elektrycznych znajdziesz kolego w Sosnowcu ul.Braci Mieroszewskich [url=http://www.autoelektroczesci.pl/]Li... Praktycznie regenerację robią od ręki
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Wsadź jeszcze kondensator, dobijesz akumulator do reszty, to pukadło nie potrzebuje kondensatora. Zajmij się lepiej instalacją auta, głównymi połączeniami masowymi i plusowymi, zaciski alternatora, rozrusznika, punkty masowe i same klemy akumulatora
To stronka z rozrusznikami,alternatory,sprężarki klimy,przekładnie kierownicze,bardzo pomocna w doborze części można krosować numery wielu producentów. http://www.elstock.dk/
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Poszukaj tu: www.autonarzedzia.pl Zgrzewarka akumulatorowa RZA-1
Z tego co piszesz mogą być tylko problemy z przewodem plusowym. Możesz mieć zły styk ma samym alternatorze lub na rozruszniku. Przewód + od alternatora jest poprowadzony do rozrusznika i dalej do akumulatora. Dlaczego taki wniosek? Po załączeniu obciążenia napięcie na zaciskach akumulatora spadło za dużo. Pomiary pokazują że na drodze masy od alternatora...
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Bez wariacji,jak naprawisz alternator,rozrusznik bez rozpinania zasilania
Kabelki poza wiążką służą do połączeń pod zegarami, oraz taki gruby z szeroką końcówką oczkową to chyba mostek między alternatorem a rozrusznikiem,
Akumulator zależy od silnika i jego rozrusznika, alternator zależy od odbiorników.
Czyżby alternator albo rozrusznik do wymiany? Sprawdź na innym akumulatorze .
Ile kolega już wydał na naprawy? oczywiście w zarejestrowanych firmach a nie "krzak" Ile płaci za usunięcie usterki? 1. Ja widzę na elektrodzie "Problem xxxx po wymianie yyyy" (a taki jest ten temat), to stawiam sobie pytanie "a dlaczego była wymiana, jaki problem był przed" 2. "Wymieńmy, bo u ciotki szwagra ojca kuzyna pomogło, to może pomoże" - technologia...
Z tych twoich konkretów, to wynika, że nie chce ci się sięgać do alternatora. Niestety, wbrew pozorom jest to urządzenie, gdzie się może zepsuć KILKA rzeczy, a ty wymagasz tu od nas JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi: zrób to i ładowania wróci. A nawet nie masz ochoty sprawdzić, czy przypadkiem nie skorodowało ci oczko na przewodzie alternator - rozrusznik. Bo...
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
Jeśli ładowanie było powyżej 14.8V z powodu uszkodzonego regulatora to akumulator został zniszczony. Możliwe że miał zwarcie wewnętrzne i sam się rozładowywał lub coś pobiera ci prąd na postoju. Do sprawdzenia napięcie ładowania aby nie zniszczyć nowego akumulatora i pobór prądu na wyłączonym zapłonie.
Plus z prostownika podajesz na plus"+" alternatora bądź rozrusznika,a mase"-" łapiesz na przykład na bloku silnika.
pytanie od czego ten cienki niebieski? Wzbudzenie alternatora.
Podłącz jak ci kolega wyżej podpowiada amperomierz na masie na aku i po kolei wyjmuj i wkładaj bezpieczniki (zapłon wyłączony, drzwi zamknięte). Jeżeli po wyjęciu jakiegoś z bezpieczników pobór ustąpi to masz sprawcę a jeżeli nie ustąpi to podnieś przewód prądowy z alternatora, rozrusznika. Nie napisałeś, jaki to rok seata, jeżeli przed 2000 to może...
Co warto w tym przypadku zrobić? Sprawdź przewody od akumulatora do: nadwozia, rozrusznika, alternatora. Czy ich zamocowania nie utleniły się. Niech elektryk samochodowy sprawdzi ładowanie i rozrusznik.
Czy chodziło Ci o to? http://obrazki.elektroda.net/23_12272732...
Pierwsze co to brak pradu w systemie....dlaczego....? Pomimo ,ze raz odpala a raz nie to sprawdzilbym akumulator,potem polaczenia plusa i szczegolnie masy . Podczas odpalania obserwuj na mierniku spadki napiecia na akumulatorze oraz silniku ( rozruszniku /alternatorze ) .
A sprawdź napięcie na akumulatorze i bezpośredni na silniku (zacisku rozrusznika, alternatora), to znaczy - weź masę z silnika. Objaw taki, jaki brakowało zasilania. Sprawdź też stan połączenia akumulator - rozrusznik i alternator - akumulator. W escorcie to połączenie idzie przez zacisk rozrusznika i potrafi się na nim trochę gubić. Ja w swoim starym...
kupie stół probierczy do alternatorów i rozruszników w rosądnych piniądzach Zdania rozpoczynamy wielką literą, a kończymy? Proszę to poprawić. Wpis moderacyjny dotyczy wszystkich piszących w temacie! Nie kasować wpisów moderacyjnych!
Moim zdaniem to tylko odwrócić biegunowość akumulatorów tak aby masą był "-" , a nie "+".Wstawić alternator, a rozrusznik po zmianie biegunowości nie zmieni kierunku swych obrotów.
Witam wszystkich Chetnie kupie kazda ilosc niesprawnych,niekompletnych alternatorow rozruszników woj lubelskie
Przewód plusowy od alternatora do górnej śruby na rozruszniku , dolna tylko do rozrusznika, taka plecionka.
myślę żeby dać dodatkowy przewód między alternatorem, a akumulatorem, gdyby się na to zdecydował to jaki bezpiecznik najlepiej zastosować? Żaden - tam nie ma i nigdy nie było bezpiecznika, tylko oryginalny przewód jest w 2 kawałkach (alternator - rozrusznik i rozrusznik - akumulator). Dajesz dodatkowy przewód równolegle do starego, najlepiej w peszlu...
Najlepiej kupić cały regulator ładowania, po co wymieniać szczotkotrzymacz, są serwisy alternatorów i rozruszników, silników elektrycznych i oni mają części do alternatorów itp. bez problemu dokupisz regulator i nie będziesz mieć problemów. Także dobry serwis w okolicy znajdź i dokupisz co trzeba. Ew. na szrot jechać i kupić taki regulator i wymienić...
Lepiej dać plus z aku na rozrusznik prosto. Na alternator możesz dać z rozrusznika lub akumulatora, to już nie ma większego znaczenia.
Witam. Alternator pracuje bez obciążenia i dlatego wszystko będzie ok. oprócz ładowania. Sprawdź czy na alternatorze jest połączenie z akumulatorem, a zwłaszcza na połączeniu akumulator-rozrusznik-alternator.
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Przedewszystkim sprawdz mase silnika i akumulatora i kabel który idzie z alternatora do rozrusznika i z rozrusznika na akumulator i jestem pewny że tam znajdziesz przyczyne swoich problemów POZDRAWIAM gumiś_rzesz
Daj ten 10² tylko od alternatora do rozrusznika ,to wystarczy.
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
To był elektryk od alternatorów i rozruszników.
Przewód główny od alternatora do rozrusznika daj w miarę gruby. Do kontrolki 2,5mm² wystarczy. Dodano po 35 Ewentualnie zostaw jeden kabel od prądnicy, o ile miałeś ją wcześniej.
Mój skuter ma alternator i rozrusznik w jednym urządzeniu. Nie magazynuje energii w kondensatorze. Wykorzystuje to do systemu start-stop. Nie pamiętam czy nawet uzwojenia nie są te same? Honda PCX. Ze schematu wynika że to prawdopodobnie te same uzwojenia.
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
opisywane na forum Zamykam
Na rozrusznik.
Gdzie robiłeś chromy?
A mase mierzyłeś od minusa akumulatora do obudowy alternatora? A najlepiej to daj nowy gruby przewód od nadwozia do obudowy alternatora. Często bywa że masa na silniku jest a na alternatorze jest z oporem. Uchwyty mocowania alternatora zkorodowane.
Masa to obudowa. Klema ta guba to +. Ten rozrusznik to silnik szeregowy. Jak nie chcesz mieć tych problemow wymień go na rozrusznik z przekładnią planetarną. Zapalisz capka na aku od samochodu. Masz alternator czy prądnicę
Dzień dobry, wymieniłem w swojej A Klasie A150 W169 BlueEfficiency następujące części: alternator-rozrusznik, kompresor klimatyzacji i pompę wody. Wszystko było nowe i najwyższej możliwej jakości, produkowane przez firmy, które robiły na pierwszy montaż (Valeo i Denso). Niestety od tego czasu pojawił się dziwny świszczący dźwięk, słyszalny w szczególności...
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Skoro tak to powinno ci auto zgasnąć. Jeśli gaśnie to szukaj na głównych prądowych , rozrusznik alternator, pompa..
A jakie to łożyska chcesz wymieniać w rozruszniku?
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Kilka razy miałem przypadek, że winą był kabel plusowy z akumulatora do rozrusznika/alternatora. Po wymianie problem ustawał.
Witam. Dziś rano hania odpaliła normalnie na dotyk i po krotkiej jezdzie zgasilem ja i wrocilem za 3 min. Kiedy chcialem odpalic silnik nawet nie zakrecil, zaswiecily sie kontrolki alarm zapikał i nic. Pomyslalem - kurde akumulator padl? Dziwne ze po parominutowej jezdzie, podczas postoju wszystko bylo wylaczone. Poprosilem kolege i popielismy kabelkami...
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Vectra c 3.0 CDTI za całokształt, np: dostęp do rozrusznika i alternatora, dostęp do skrzyni biegów(wymontowanie), elektryka ogólnie...
Wydaje się oczywiste, że przewód z zacisku 19 regulatora prądnicy należy podłączyć do zacisku 30 alternatora. Czyli alternator - wskaźnik - zacisk rozrusznika lub akumulatora. Oj poprawiam. A to z powodu że dawno nie dłubałem w takim wehikule. Aby wskaźnik pokazywał także ujemny bilans to połączenie wskaźnika musi nastąpić przez pokład czyli 19 do 30....
Z tego co sie orientuje byly wersje z alternatorem i z (+) na masie tak ze nie do konca pewne ze musi byc minus to zalezy od wersji alternatora bo dla rozrusznika jest wszystko jedno czy bedzie plus czy minus na masie.
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
Sprawdź regulator napięcia. Sprawdź połączenia masy akumalatory-rama-silnik-kabina. Sprawdź przewody prądowe akumulatory-rozrusznik-alternator-kabina...
Ja też prowadzę od chyba 15 lat warsztat. Roboty jest tyle że nie przerobisz. Warunek jest jeden, musisz dobrze robić lub wcale. Konkurencja ? To Ciebie mają się bać a nie Ty ich. U mnie w pobliżu jest 5 (pięć) warsztatów elektroniki pojazdowej. Ale to są zakłady tupu - my tylko alternatory i rozruszniki, my tylko montujemy c.z. , nabijamy klimatyzację...
Jak otworzyć auto bez uszkodzeń? Dostać się od spodu do rozrusznika/alternatora i podać zasilanie.
nie odpala czasami nie ma reakcji na rozrusznik czasami puści prąd na rozrusznik bardzo krótko alternator i rozrusznik sprawdzony błędów nie ma poprostu czasami odpali czasami nie
Do sprawdzenia masa od akumulatora, kabel plusowy z rozrusznika na alternator.
Bez diagnostyki to zgadywanie, ale strzelam, że standardowo dla TDI rozrusznik i alternator do wymiany. Ktoś pewnie stwierdzi, że trzeba ruszać dawki startowe - ale to pudrowanie syfa.
Kolego arkwyl nieźle kombinujesz. Z grubsza tak kombinują współcześni ekonomiści. Mianowicie zadłużanie jest sposobem na rozwój i dobrobyt. Tak i u ciebie. Im więcej tracisz tym więcej zyskujesz. Podpowiem na temat, że w fazie rozruchu silnika alternator znajduje się w stanie minimalnej wydajności.
oto kilka moich przykładów: montaż autoalarmu standart (exusV5)-400zl (moje części) montaż sterownika zamka (pilot) 250zl montaż siłownika w drzwiach-50zl diagnostyka komp i ew. wykasowanie błędów-40 zl demontaż i montaż alternator/rozrusznik 50-100zl (w zależności od dostępu) montaż radioodbiornika-50zl strojenie anteny cb-30zl to kilka przykladów....
Papier ścierny 120 i przeszlifuj do czystego metalu końcówkę masową na rozruszniku i alternatorze (ma być czysta miedź lub aluminium) możesz dodać miedzianego smaru, zabezpieczy przed korozją i poprawi kontakt. Zmierz napięcie na klemach podczas pracy oraz na alternatorze. Może być że alternator już wymaga regeneracji bo nie doładowuje akumulatora....
800 zł?- gdzie jest taki drogi fachowiec, postaram się omijać nawet w pilnej potrzebie. www.ist60c.pl Chcesz mi powiedzieć, że regeneracja tych s&s alternatorów nie różni się niczym od zwykłych i temat powinna ogarnąć każda osoba która regeneruje alternatory/rozruszniki w mieście?
szczotki-weglowe-5x8x20 Za 10pln załatwiły sprawę. Jeszcze końce były ścięte ładnie pod kątem. Kupione w serwisie alternatorów , rozruszników itp. Micra śmiga aż miło 😎
Te nakrętki zakręca się kluczem pneumatycznym, tak robią wszystkie zakłady które specjalizują się w naprawach alternatorów i rozruszników.
wina alternatora
Witam wszyskich. Szukam literatury szczegółowej o naprawie i regeneracji alternatorów i rozruszników oraz podzespołów .Poszukuje też rysunków technicznych szczegółowych w/w częsci. pozdrawiam
Bezpośrednio do instalacji masz włączony alternator i rozrusznik.
albo naprawiać Są firmy zajmujące się regeneracją alternatorów i rozruszników.
Uszanowanie, potrzebuję informacji do czego podłączony jest główny plus akumulatora w Mercedesie W203 2.2 diesel. Jeden przewód od klemy idzie do skrzynki bezpieczników głównych, drugi leci w dół do rozrusznika, rozgałęzia się tam i o to właśnie pytam dokąd jest podłączony. Nie jest to alternator, ten odcinek zostaje na rozruszniku. Powodem jest ciągły...
Może byś porobił jakieś zdjęcia, tak ciężko coś wymyślić. Silnik oprócz alternatora i rozrusznika ma zwykle czujnik ciśnienia oleju i temperatury cieczy, do nich też idą kable
Porównałbym ten efekt do prób odpalenia samochodu przy bardzo słabiutkim akumulatorze Akumulator sprawdził?
Będzie w wiązce z zasilającym grubym zasilającym alternator. Często jest łączony obok rozrusznika(kostka).Musisz po długości tego kawałka co został sprawdzić dokąd sięga, tam szukać reszty przewodu. Kolor przewodu masz.
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
prądnica alternator rozrusznik połączenie alternator rozrusznik podłączyć alternator rozrusznik
uszkodzić kontaktron nagrzewnica scenic pierścienie tłoka
president jackson president jackson
Siła dokręcania zbiornika pralki Bosch - wartości Nm Błąd 4,50000570 przy instalacji BattleEye w GTA V