Zasilanie czyli plus na złącze nr. 16 a przewód od aparatu zapłonowego na złącze nr. 1. Góra czy dół nie ma znaczenia , jest to jedno wspólne połączenie.
Czy powinno być jak w artykule z EdW To są dwa różne układy, jeden gromadzi energię w pojemności, drugi w indukcyjności.
Napięcie w cewce indukuje się pod wpływem pola magnetycznego wytwarzanego przez magnes koła zamachowego, i jest to całkowicie niezależny obwód. Wyjście konektorowe cewki, jest podłączone do stacyjki i łączone z masą przy wyłączaniu. Piszesz, że są dwa przewody, drugi może być podłączony do jakiegoś przycisku bezpieczeństwa, czasami jest taki pod siedzeniem....
Ten silnik jest kompletny, nie potrzebujesz zewnętrznej cewki. Cały zapłon jest osadzony na czopie wału. Widać na zdjęciu fajkę, przewód WN, świecę. Jak się nie mylę to taki sam jest w mini corsie córki. Pozdrawiam
Ta cewka nie ma modułu zapłonowego.Podłącza się tak jak Ci Błażej powiedział,tylko że te minusy(skrajne) to powinny być sygnały z modułu zapłonowego.Te cewki najczęściej się przepalają w taki fajny sposób,że nie ma iskry na 1 i 3 a na 2 i 4 jest,lub odwrotnie.Kiedyś zrobiłem z dwóch przepalonych "jedną"sprawną.trochę dziwnie to wyglądało,ale działało:D
Coś przerabiałeś w instalacji zapłonu, że jest zasilana cewka WN z akumulatora? Miałem kiedyś jawę 50 i tam zapłon był zasilany z cewki o napięciu 8 V.
Prosto nie da się podłączyć, inna wiązka, inny sterownik. Najprościej przełożyć z Twojego starego silnika wałek i aparat
Co do przewodu 4 to się domyślam, że to przewód zasilający cewkę podczas rozruchu silnika z ominięciem rezystora (na podstawie schematu i tego co napisał kolega (at)abart64 ). Ale wszystko musisz sam zweryfikować (ja niema tego pod ręką), więc sprawdzaj i pisz co wychodzi. Przewód 1 to 12V po zapłonie jest podłączony do jednego zacisku rezystora a do...
Drugi styk cewki na przerywacz do aparatu.
Zrobiłeś maszynę do zabijania (paralizator) Brak kondensatora B+/1D. Styki Masz na cewce po dwóch stronach. Dodaj pojemność 0,22mf/600v
Nie. Musi być moduł.
Czyli coś takiego się nie przyda. Możesz mi powiedzieć jakiej cewki szukać ? Może być to np cewka z kosy spalinowej ?
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Podpinasz wtyczkę tak jak stara była podłączona.
Na baterii 9V nie będzie zbyt dużej wydajności po 1 zbyt mała pojemność takiej baterii zaledwie kilka mAh <---mili ampero godzin Jak już to najlepszy byłby akumulator żelowy nie musi być duża pojemność wystarczy zaledwie ok 1Ah - 3Ah (nie będziesz przecież robił rozruchu :) ) Wystarczy ci nawet akumulator 6V przy założeniu że ta cewka i świeca jest...
Posiada ona dwa wyprowadzenia WN, zamiast jednego. Wg mnie, jest to cewka, w której wykorzystywane są obydwa wyjścia WN - wyładowanie następuje między wyjściami WN - taka cewka obsługuje dwa cylindry (tak było w późniejszych maluchach, jak wyeliminowano rozdzielacz zapłonu). Jeżeli jest ciągłość między obydwoma wyjściami WN i jest przerwa między końcówkami...
Czyli ten plus, który wychodzi ze stacyjki po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu. Jak podłączysz plus z akumulatora pod zacisk 16, to po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik dalej będzie chodzić.
Wg opisu ze strony z linku. Coil with 3.0 Ohms or more internal, primary resistance required. (cewka zapłonowa min 3 omy) Resztę łączysz jak w klasycznym przerywaczowym układzie zapłonowym. Czyli: + po stacyjce do wyprowadzenia cewki nr 1. Czerwony kabel układu do drugiego wyprowadzenia cewki (nr 15). Czarny do masy.
Spróbuj podłączyć kabel zasilający cewkę zapłonową.
Moja cewka jest jak puszka od energydrina ale podłączenie identyczne jak przy cewce BERU i wszystko działa jak trzeba,dziękuje bardzo i pozdrawiam wszystkich
Mam spory problem z podłączeniem cewki zapłonowej z dużym fiacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Tak się to podłącza: http://obrazki.elektroda.pl/1409825100_1... ze strony autoprospect.ru Czarne mogą być ze sobą złączone, to zasilanie z kluczyka; Czerwono-czarny to do obrotomierza.
musi być sprzęgacz na rdzeniu ferrytowym typu E to jest ze dwa zwoje taśmy miedzianej i pare zwoi cieńszego drutu osadzone na tym rdzeniu
Konkretniej http://obrazki.elektroda.pl/2396657100_1...
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
jak podłączyć cewkę zapłonową z aparatem co ma czujnik hala. gdzie mase a gdzie plus do cewki idą trzy kable a do aparatu tylko 2. pomocy bo nie ma czym jeżdzić......
http://obrazki.elektroda.pl/4822758500_1... Witam zauważyłem ze w swoim mietku nie posiadam modułu tranzystorowego rys. pozycja 3. Czy istnieje możliwość podłączenia bezpośrednio z stacyjki przez rezystor 0.6 Ohma na cewkę?
Nie wiem jak podłączyć kable do cewki zapłonowej mam 2 kable. Pierwszy jest czerwony, drugi prowadzi do aparatu zaplonowego(zielony). Cewka jest njeorginalna ale powinna dawac iskre . Pytanie do ktorego wejscia na cewce mam podlaczyc kabel czerwony i zielony? 836460 hej ta cewka jest indukcyjna 1 to plus po zaplonie 2 aparat do przerywacza 3 to byl...
Najlepiej czytać wątek od początku. Kółko to symbolicznie narysowane koło zamachowe silnika, na którym zamocowany jest magnes. Wewnątrz kółka jest cewka zapłonowa. Magnes podczas obrotu koła zamachowego wytwarza w pierwotnym uzwojeniu cewki prąd. Dalej to chyba wszystko jasne.
Wiesz gdzie masz cewkę zapłonową? Tej od której idzie fajka? To leć po kablu od niej to się dowiesz gdzie jest moduł. Bo cewka WN jest bezpośrednio podłączona do modułu...
Co autor miał na myśli? Ma być jedna cewka. Jeden przewód WN na jeden cylinder, drugi na drugi. Na cewce pod zacisk 15 podajesz +12V po kluczyku pod zacisk 1 przewód z aparatu zapłonowego. To jest cewka niskoomowa, do klasycznego układu zapłonowego musisz mieć drut oporowy, lub rezystor dużej mocy ok 1,5 oma.
15 zasilanie, ten przewód od cewki 1 cewka zapłonowa, tam gdzie był przerywacz masa wiadomo Przerywacz to ten przewód z platynek, który wcześniej szedł na cewkę zapłonową.
Czy ma ktoś może jakiś schemacik jak podłączyć cewkę zapłonowa tą bez przewodów zapłonowych? Różnią się wtyczkami niestety;/
Jako trafo stosowane są fabryczne transformatory specjalne. Można próbować podłączyć cewkę zapłonową samochodową.
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
Czy może to być diesel? jak podłączyć cewkę zapłonową od auta,tak aby dawała cały czas iskrę ? Silnik Diesla (inaczej wysokoprężny) zwykle jest skonstruowany tak, że temperatura wytworzona przez sprężanie wystarcza do zapłonu paliwa, więc świeca jest zbędna; do silników niskoprężnych z wtryskiem paliwa stosuje się świecę żarową; do wtrysku paliwa jest...
Popatrzyłeś w link ? Jest w nim schemat na którym widać wyraźnie dlaczego cewki nie ma w silniku. Przewód od świecy pewnie pozostał,popatrz gdzie idzie a znajdziesz cewkę zapłonową. Cienki przewód z cewki idzie do modułu zapłonowego,wystarczy po nitce do kłębka. W silniku jest czujnik,który jest podłączony do modułu (CDI) a nie cewka zapłonowa. Popatrz...
Witam, mam mały problem związany z tematem postu, Chciałbym zebrać sygnał z kabli zapłonowych, znalazłem schemat podłączenia ale nie mogę go do końca rozszyfrować: http://www.drivewerks.com/techarticles/s... chodzi o część z cewką - ujemne wyjście z cewki podłączam pod układ, i mam takie pytanie: czy dodatnie wyjście gdzieś podłączam...
Witam serdecznie . Szukam schematu instalacji do Vectry a 1,6 motor C16NZ a dokładnie rozpiski podłączenia cewka,moduł zapłonowy . Miałem mały kłopot z przewodami i teraz nie wiem jak to mam podłączyć. Proszę o pomoc jak by co to piszcie na maila maniana(at)interia.pl
Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
a no tak, co do drabiny to zapomniałem o magicznym przycisku "szukaj" :) a mam jeszcze pytanko: jak podłączyć cewkę zapłonową np. od wspomnianego trabanta601 tak żebym z 6v miał na przykład kilka tyś volt? nie wiem bo słyszałem coś takiego
2 z nich zasilają diodę led) Więc to normalne, że: uzwojenie zasilające diodę led tylko 1ohm Problem leży po stronie uzwojenia wysokiego napięcia. Trafo które założyłem na testy to zatra ts 20/14 Niema prawa działać. Podłącz cewkę zapłonową od auta i sprawdź co się będzie działo. Zachowaj wielką ostrożność. :!:
2 cewki to po dwa zasilania po stacyjce i dwa masowania od przerywaczy. "15" to zasilanie po stacyjce, "1" to masowanie.
Cewka w układzie autotransformatorowym, zaciski 3 i 4 są zaciskami uzwojenia pierwotnego.
To nie ta cewka. Ma byc 3-bolcowa.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Tu opisane podłączenie modułu zapłonowego.
Niebieski kabel plus a minus do ramy. Na cewce powiny byc oznaczenia.
Jest cewka i kopułka. Jest jednostka sterująca układ zapłonowy i jak cewkę podłączyć pod ten moduł zapłonowy wraz z czujnikiem położenia wału?
Cewka to jest 2-pinowa a 6-pinowy jest moduł który jest do niej przymocowany. Jak chcesz tą drugą podłączyć to przewody z pinów 1 i 2 razem do pinu 1, z pinów 3 i 4 razem do pinu 2, z pinów 5 i 6 do pinu 3. Kolorów przewodów nie podam bo podejrzewam błąd w schemacie który mam. Osobiście bym tam jednak wstawił niezawodną cewkę butelkową i jeszcze bardziej...
Witam, mam zrobić wiązkę do podłączenia 4 świec paluszkowych z AUDI, będzie to pracować w innym silniku i sterowane będzie przez EMU. https://obrazki.elektroda.pl/6847775400_... https://obrazki.elektroda.pl/4122961200_... Mam pytania: czy przewód masowy wysokiego napięcia pin 4 cewki musi mieć specjalną izolację...
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
Problem rozwiązałem jakieś dwa tygodnie temu. Nie mam w ogóle czasu siedzieć na takich dużych forach jak elektroda.pl... Sposób opisałem na innym forum. Tymczasem mam już kolejnego Peugeota w naprawie, tym razem z jakimś modułem TCI od samochodu. Cewka nie powinna uszkodzić Ci modułu.
Witam . Gaszenie jest zielony i czarno-biały.Czy chodzi Tobie o samo gaszenie ,czy podłączenie całej stacyjki?.Jeżeli całej to ,zasilanie (+) dasz na czerwony ,wyjście stacyjki czarny na zasilanie cewki wysokiego napięcia(sprawdź czy dochodzi napięcie),wyjście cewki zapłonowej powinno być podłączone do modułu,zacisk górny prawy (cewka wysokiego napięcia)....
Potrzebuje schemat podłączenia sterownika Bingo M .Astra G 14 16v 1998r a konkretnie podłączenie pod cewkę zapłonową!
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 cewka 1z4 i 2z3
pod cewkę zapłonową
witam jak popodpinać cewki wychodzące z zapłonu, Chodzi mi o 2 cewki a dokładnej: 1 przewód z jednej cewki 2 przewody z jednej cewki Prościej do czego mają być podpięte cewki z jednym i z dwoma przewodami i za co odpowiadają A i nie piszcie kolory bo zostały wlutowane jakieś inne i nie podawajcie podpięcia do styku np. 54 tylko regulator napięcia, cewka...
Witam, posiadam cewkę zapłonową z audi z wbudowanym modułem. Potrzebuje do niej schematu podłączenia, zajżałem do googla, i znalazlem opis 4 pinów, i wiem tylko tyle z niego ze pin nr 1 to +12v, a pin nr 4 to masa, pozostalo tylko znalesc dwoch brakującychh pinów, który z nich jest impulsem ? I do czego sluzy pozostaly pin ? Wzucam zdj takie jakie Znalazlem...
Podłącz jeszcze małą świecę od pilarki i sprawdź czy będzie różnica.
no tak tylko że po każdym sprawdzaniu komp mi sie wiesza i reset :D Dodano po 1 zrobiłem tak jak na obrazku i kondensatory sie ładują ale wyładowanie z cewki tc jeszcze mniejsze niżeli bym podłączył cewkę zapłonową pod 50Hz
Ojej, styki NC szeregowo z cewką tego przekaźnika, powstanie ,,brzęczyk" a do NO samochodową cewkę zapłonową.
A nie da sie jej wziąsc razem z modułem ze złomu tak zeby tylko podłączyć i już?
Tak wygląda koło magneto Miałem dwie cewki jedna od zapłonu a druga od światła, jak się spaliła cewka od zapłonu to pod cewkę od świateł podłączyłem zewnętrzną cewkę zapłonową wysokiej mocy (butelkowa) i uzyskałem iskrę, tylko teraz mam problem z zapłonem już mam dość ustawiania zapłonu, zrobiłem wszystko tak jak trzeba, odległość na przerywaczu, nie...
ten elektrozawór jest też nazywany oszczędzaczem paliwa. ma on za zadanie w chwili odcięcia zapłonu (wyłączenia stacyjki) odciąć paliwo od dyszy wolnych obrotów czyli silnik nie ciągnie paliawa mimo że jeszcze ma obroty i nie ma samozapłonu. Podłączenie pod cewkę zapłonową będzie chyba najbliższe.
Potrzebna tylko jedna cewka by odpalić. Chodzi o cewę do której podłączony jest przewód WN świecy zapłonowej. Reszta jest potrzebna dla zasilania instalacji ale do odpalenia jest zbędna.
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Witam. Ostatnio zostałem posiadaczem quada Buyang FA-D300 który został sprowadzony z Niemiec.I niestety taki pech że padła mi cewka zapłonowa, bo quad zaczął gasnąć, nie kiedy nie chciał palić a teraz to już w ogóle nie pali. No i jest drugi problem bo nie umiem dostać tej cewki ponieważ oglądałem na allegro wszystkie aukcje i są tylko takie cewki (...
Witam. Czy ktoś byłby w stanie mi podpowiedzieć jak podłączyć cewke zapłonową do opla kadetta 1.3 z gaźnikiem. Problem polega na tym, że ktoś wyrwał z niego przewody z rozrusznika, kontrolek ładowania, oleju ssania (ta okrągła wtyczka). Rozrusznik i kontrolki podłączyłem już ale nie wiem do czego podpiąć cewke.
Podłączyłem nową cewkę zapłonową taką jak na zdjęciu i nic nie dało. http://www.motocykl.kqs.pl/galerie/c/cew...
Witam , posiadam Chryslera 300c z 2005 roku 5.7 Hemi Czy ma ktoś może schemat w jakiej kolejności podpiąć zapłon? (Cewki ) ponieważ w tej wersji są one jeszcze dzielone przewodami na poszczególne cylindry i nie wiem jaka kolejność od danego cylindra jest prawidłowa Pozdrawiam
Witam szukam schematu podłączenia zasilania cewki zapłonowej w Renault Safrane 2.5 20V 1998 rok. Poprzedni właściciel wyciął cewkę przy kablach kupiłam nową i nie wiem jak dobrze podłączyć wtyczkę które piny do czego bardzo proszę o pomoc zakupiona cewka na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/5621033400_...
Jedyne co przychodzi mi na myśl, to podłączenie RPM, ja mam podłączone pod cewkę zapłonową (przewód sygnałowy). Może u Ciebie jest podłączone pod czujnik obrotów w skrzyni biegów i dlatego dopiero jak auto jedzie to przełącza na gaz.
brązowy pin 1 szary pin 2 żółty 3 biały 4
Obudowa cewki zapłonowej to nie jest jej masa! Cewka zapłonowa powinna być podłączona do iskrownika jednym kabelkiem a do masy drugim. W iskrowniku do zapłonu potrzebna jest jedna cewka, oświetleniowe są jak sama nazwa wskazuje.
Jeżeli aparat z przerywaczem to cewka się nie nada.....
Witam. Mam problem potrzebuje podłączyć cewkę zapłonową w Mercedesie R107 5.0 1982 r . Silnik włożony, kręci, brak iskry, nie wiem jak podłączyć cewkę, niestety nie opisałem sobie kabli. Zdjęcia by były najlepszym rozwiązaniem.
Zobacz przy ECU kolory będą się zgadzać . Lub prostsza sprawa. Uruchom silnik na losowo podłączonych. Jak nie odpali, zamień. Nic nie zepsujesz.
Robiłem już pomiary na wejściu do modułu przy odłączonych przewodach i zarówno cewki ładujące jak i impulsator ok. Podłącze cewkę zapłonową od skutera tak jak radzi BANANvanDYK i zobaczę czy będzie iskra.
Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc Cewka podłączona I silnik pracuje
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
Umiesz czytać? A cewki zapłonowej to nie masz? I ta cewka z jednej strony jest podłączona do plusa zasilania, który pojawia sie po przekręceniu kluczyka, a z drugiej strony do wyjścia z modułu. I właśnie do tego punktu sie podłączasz. I po kłopocie!
Podobnie jak cewkę zapłonową w aucie.
po podłączeniu kolejno żarówki pod zewnętrzne piny (1 lub 3) złączki i pin środkowy (2) złączki (napięcie z przekaźnika) - żarówka nie świeci się ani po włączeniu zapłonu, ani podczas rozruchu auta - czyli brak sterowania masą z ECU :| To nie jest dobry sposób na diagnozę sterowania cewki zapłonowej ze sterownika wtrysku. Żarówka nie będzie świeciła!...
Nadal nie wiem co chcesz Przerabiać. Pokaż co masz i co chcesz podłączyć.
Zamontuj cewkę do auta. Podłącz wtyczkę do niej. Podłącz do cewki przewód zapłonowy a na jego koniec da świece i daj ją do masy. Odetnij środkowy przewód i od strony cewki podawaj na nią impulsy. Przy włączonym zapłonie ma być iskra jak podajesz masę. Możesz użyć diody LED z połączonym szeregowo rezystorem 1J i wpiąć ją pomiędzy plusa wtyczki i środkowy...
Tak z silnika wychodzą dwa przewody jeden bedzie od gaszenia podłączony do cewki zapłonowej a drugi prawdopodobnie od ładowania, Wszystko zależy od tego co chcesz z tym zrobić ?czy zreanimować wiązkę i poprawnie podłączyć odpalanie ładowanie, gaszenie ,jakieś oświetlenie,itp. Czy dalej metodą pròb i błedòw podążać, Masz tu przykładowy schemat...
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
[url=http://jawa50.c0.pl/abcele.htm]Link Google nie gryzie.
Zapinałem cewkę od cienkiego, pozostałe dwie sprawne pary zostawiłem oryginalne
Witam potrzebuje pomocy gdyż kupiłem silnik suzuki gn 250 i do tego silnika dokupiłem nowa instalacje, nowy moduł zapłonowy, regulator napięcia, i cewkę zapłonową, wszystko podłączyłem i nie ma iskry, cewkę sprawdzałem jest ok, mam 2 statory sprawdziłem je i one dają prad, proszę o pomoc.
kurde... cewka wymeniona i jak nie było iskry tak nie ma... pomocy...
Witam. Podejrzewam, że jet to wina cewki zasilającej (do której jest prawdopodobnie podłączony moduł), która po prostu słabnie (też miałem taki problem). Proponuję podłączyć pod cewkę świetlną a pod zasilanie cewki zapłonowej podłączyć kondensator.
Mam takie pytanko, czy ten moduł będzie pasował do czterosuwowego chinola oraz czy można podłączyć do niego cewkę zapłonową W/N np. od fiata 125p taką na 12V. Pytanie po co? Chociażby do poprawienia pracy silnika, standardowa cewka i moduł to makabra w chińskich markach skuterach. Nie mówiąc w moim pechowym skuterze.
w takim razie do których cylindrów jest pierwsza cewka od góry?
Jaka cewka? Jaki kondensator? Podłączony układ zapłonowy według oryginału?
Witam. Według oznaczeń ze stacyjki do schematu: B - battery/zasilanie z akumulatora podłącz - d. G - ground/masa podłącz do - a. M - magneto/cewki zapłonowe podłącz do - b. S - starter/solenoid rozrusznika podłącz do - c. L - zasilanie po włączeniu stacyjki podłącz do - e.
Nie rozumiem czego szukasz, ale mam nadzieje że pomoże: T1-cewka zapłonowa
Przecież masz opisane. Regulator od lewej - dwa przewody z alternatora, masa, plus. Jeśli to sama cewka, to potrzebujesz jeszcze moduł zapłonowy. Inaczej się nie da. Opisy powinieneś znaleźć na forum lub na stronie motelek.net
W kostce cewki jest to połączone tak: U U jeden zielony do komputera, drugi zielony do modułu (kluczowanie cewki), druga zwarta para to czerwony do zasilania modułu i pomarańczowy, czyli plus po stacyjce, cewka zwiera te dwie pary przewodów, czyli wiarygodny pomiar można robić tylko przy podłączonej wtyczce, ale skoro napięcie nie zanika, to stawiam...
Rozumiem, a jeśli cewka zasilająca moduł CDI posiada 2 wyprowadzone przewody, to czy jeden z nich można podłączyć do masy, gdybym chciał zastosować moduł ten 3KJ?
podłączyć cewka zapłonowy motor podłączyć cewka zapłonowy yamaha cewka zapłonowy mercedes
passat czujnik wstecznego schemat instalacji elektrycznej kingway volvo spalanie
Kia Picanto – przełącznik kierunkowskazów śmierdzi topionym plastikiem, przegrzewanie, wymiana Objawy zablokowanego hamulca w Komatsu PW160 – przegrzewanie, trudności z jazdą, alarmy ECU