Jak spojrzysz do tego złącza to masz tam cyferki. Jeśli nie to od strony anteny górny rząd 1-wolne 2-kontrolka code we wskaźnikach (białożółty) 3-zasilanie stałe +12V (30)(czerwonoszary) od strony anteny dolny rząd 4-masa diagnostyczna na pin 16 sterownika wtrysku (czarny) 5-(nie wiem ale jest kolor zielony) - przy opisie nie ma połączenia 6-linia code...
Nic strasznego nie powinno się stać.Co do kostki to powinna mieć zatrzaski,chyba że ułamali, żeby ją włożyć inaczej niż być powinna to naprawdę trzeba się namęczyć, więc nie pozostaje nic jak życzyć miłej pracy
Podmienić musisz stacyjkę lub ew. podłączyć się pod kostkę stacyjki by podać napięcie po zapłonie. Potem podłączyć VAGa i działać dalej. Spec od zamków z pewnością to ogarnie.
zapewne chodzi Ci o stacyjke z rozruchem elektrycznym tu masz schemat elektryczny 126p FL on wszysko wytłumaczy
Schemat i zaznaczona stacyjka. http://obrazki.elektroda.pl/4136799800_1... Jeżeli stacyjka jest na "zero" to do zwartych styków, kabel czarny i zielony do rozwartych, biały i czerwono niebieski.
Co znaczy do innej kostki? ) Sprawdź które przewody są zwarte w stacyjce a które w tej innej kostce na której odpala. Ewentualnie zmienisz sobie potem kolejność kabli przy stacyjce
W standardowej kostce nie ma napięcia 12V na stałe? Posiadane radio da się wyłączyć? Niektóre modele trzeba odcinać od prądu stacyjką lub wyciągać front panel.
Da się oczywiście, musisz albo w kostce przełożyć pin z kablem na miejsce plusa załączanego przez stacyjkę a jeśli takiego pinu nie ma w kostce samochodu to podłączyć radio pod bezpiecznik który ma napięcie po przekręceniu stacyjki.
Kolego to zasilanie lepiej zrób przez przekaźnik bo ci w tym podłączeniu kostka stacyjki długo nie wytrzyma!
Witam wszystkich .Mam skuter chiński 4t zumico guick Po podłączeniu kostki stacyjki nie ma iskry Po podłączeniu akumulatora nie odpala rozrusznik ma 2 kable Często gaśnie po postawieniu Po podpieciu kostki jest iskra W czym problem?
Do kontroli: - połączenia masowe w pojeździe, - podłączenie akumulatora - klem, stan przewodów, - napięcie ładowania, - stan alternatora i jego podłączenie, - kostka stacyjki.
Kup dobrą kostke np. Febi następnie ustaw odpowiednio trzpień(przegnij delikatnie) we wkładce stacyjki.
prawdopodobnie kostka stacyjki ,albo sama stacyjka uszkodzona.
Nie ma przekaźnika do rozrusznika, prąd leci bezpośrednio z kostki stacyjki
Podłącz tylko kostkę nie przykręcając stacyjki do kolumny i sprawdź czy przekręcisz kluczyk. Jeśli przekręcisz to problemem jest montaż.
Dzięki
Np jak poprzestawiam suwaki od temperatury przy nawiewie to mi rozładowuje aku. A tutaj to ktoś podłączył z pominięciem kostki stacyjki, pewnie ma stałe zasilanie teraz. Popatrz także przy radiu, czy nie połączone przewody stały plus i po stacyjce.
Podejrzewam, że masz tam kolego sporo przeróbek w instalacji, a zwłaszcza przy kierukowskazach oraz światłach. Musiało coś się zgrzać w kabelkach - było pewnie trochę dymu. Na pewno to nie jest wina orginalnie podłączonej kostki stacyjki. Pozdrawiam.
Tak, wystarczy odpiąć pięciostykową kostkę (1,2,3,5,6). Stacyjkę kup nową.
Zależy czy włącznik steruje masą czy plusem Jak masą to nie zadziała, wtedy daj na 86 napięcie po stacyjce
Błąd w instalacji elektrycznej był spowodowany błędnym podłączeniem instalacji to kostek przy stacyjce problem został rozwiązany miernikiem uniwersalnym
Musisz podłączyć pod kostkę 26pin - KL.15 - 12V po stacyjce i DFA_L - gala do tego podłącz pod pin RFLS - 12V po wrzuceniu biegu wstecznego. DFA_L i DFA_R są to sygnały czujników ABS z koła prawego i lewego tak powinno być ale można podłączyć pod lewy sygnał prędkości pojazdu gala i odpowiednio ustawić w radiu.
Młotek do stukania po rozruszniku a kontrolkę trzeba podłączyć pod kostkę stacyjki (15,50 )
Potrzebujesz miernik lub kontrolkę do sprawdzania napięcia i opis kostki ISO. Kostki już masz, choć dziwaczne jeśli chodzi o kolorystykę przewodów (będzie trudniej amatorowi) i w średnim stanie. Musisz dopasować zasilanie stałe z zasilaniem po stacyjce do kostki ISO.
Najłatwiej znajdziesz zasilanie podawane przy włączonej stacyjce w kostce zasilającej radia.
Moduł komfortu był również bez elektrycznych szyb. Wystarczy że jest szyberdach. Jedyny cienki kabel przy kostce stacyjki (koloru nie pamiętam) jest podłączony do zacisku P30 i zasila stronami światła postojowe przy wyłączonym zapłonie (dwie pozycje pokrętła na lewo od pozycji "0") Więcej cienkich przewodów przy kostce stacyjki nigdy nie było (pomijam...
żółty kabel z radia musisz podłączyć w miejscu w którym ginie zasilanie po wyłączeniu zapłonu, np. w kostce stacyjki Błąd ! Na żółtym (+B) ma być stale +12V. Na czerwony (ACC) +12V musisz doprowadzić z instalacji samochodu z miejsca w którym ginie zasilanie po wyłączeniu zapłonu, np. w kostce stacyjki lub innym. Do pomarańczowego (ILL) możesz podłączyć...
Witam, Zasilanie jest w kostce bialej: masa - pin 11 +12V bat. -pin 10 +12V po stacyjce - pin 5 Pozdrawiam, Georges
Tam nie będzie żadnych bezpieczników na głównych liniach nie trudźcie się . Od samego aku prąd idzie do kostki stacyjki. I jak nie ma żadnego alarmu to albo kostka stacyjki albo nie podłączone poprawnie kable. A co nie podłączył ? Może przedstawi zdjęcia kabli obok aku co on na to?
Ja nie mam typowej stacyjki z kostką, jest to stacyjka bezpośrednio podłączona bez kostki to klasyk '79, ale spróbuję wymienić całą stacyjkę.
Jeżeli na pinie - A8 - masz zasilanie po stacyjce to radio będzie gasło po wyłączeniu zapłonu.
Tak , lub pomylone podłączenie do kostki stacyjki. Sprawdź też bezpieczniki. Jeszcze pytanie: czy przed odpaleniem , a właczonym zapłonie te 3 fukcje pracują?
Opis powyżej nie pasował. Podłączyłem do kostki ze stacyjki zasilanie i blokadę.
Masz uszkodzone styki w kostce w stacyjce. Nie daje napięcia na brązowoczerwony.
Zamień żółty z czerwonym w kostce ISSO , bo teraz masz właśnie pamięc poprzez stacyjkę podłączoną zamiast pod "stały plus" .
Skoro dłubane przy stacyjce to może źle spięte przewody albo jakaś kostka rozpięta
Masz problem z kostką stacyjki, odlącz i podłącz na krótko, to rozwieje wszystkie wątpliwości. Dodano po 2 Masz też pewnie spalony bezpiecznik, stąd reset zegara i radia.
na kostce zasilającej radio masz + 12v stałe i +12v po stacyjce
z tego co się orientuję tam są przewody od samej stacyjki i kończą się kostką :)
Na początek sprawdź czy jest podpięty prawidłowo , tzn. stały plus , plus po stacyjce i masa są prawidłowo podłączone w kostce . Podpinałeś to radio w innym aucie lub inne radio w Twoim aucie?
czerwono żółty 12v po stacyjce (kluczyk w stacyjce), bez miernika to nie robota sprawdzaj tu nic nie uszkodzisz
Jak dokładnie jest podłączone teraz. Bezpośrednio pod bezpieczniki czy przez kostkę. Jeśli na kostkę to powinien tam być jeden plus na stałe żeby radyjko pamiętało np zaprogramowane stacje radiowe i jeden "po stacyjce" do zasilania radia.
Nie kombinuj. Jest tak jak już pisałem Ci w poprzednim wątku. Wkład stacyjki do wymiany lub naprawy.
Witam, sprawdź czy na przewodzie pojawia się napięci zawsze po przekręceniu kluczyka i będziesz wiedział czy to wina po stronie auta (kostki stacyjki) czy też samego radia.
Więc tak jeśli chcesz radio podłączyć i włączać go przyciskiem (nie stacyjką) to wystarczy w kostce od nowego radia te 2 kable czerwony i żółty co są oba złączone do czerwonego, to odepnij od niego i przylutuj oba do tego żółtego co jest odcięty. Jeśli chcesz załączać stacyjką to w tej samej kostce żółty połącz z żółtym czerwony podepnij do któregoś...
Zasilania w kostce sa podłączone zarowno to po stacyjce jak i stały + tyle, ze zamianilem je miejscami zeby mi sie nie wylaczalo radio po przekreceniu kluczyka. Jeżeli zamieniłeś stałe zasilanie z tym po zapłonie to nie ma co się dziwić, że nawigacja znika i gubi dane. Spróbuj podłączyć je tak jak było oryginalnie i zobacz jak się będzie wtedy zachowywać....
Witam. Multimetr do ręki i kostkę ISO sprawdzamy kostkę czarną gdzie jest +12/ masa i +12V po stacyjce. Jeśli masz antenę wysuwaną elektrycznie musisz poszukać kabelka od niej i wpiąć do kostki.
Panie administratorze niech pan nie krzyczy, że nie wnoszę nic do tematu, ale myślę że każda podpowiedz naprowadzi kolegę na rozwiązanie. Kiedyś tato miał radio z takim filtrem pamiętam że dwa kable były + a jeden - dalej szło to do kostki w radiu i dopiero z tej kostki do stacyjki.
A kolory przewodów nie pasują w kostce??
kostka stacyjki źle podłączone przewody
Jak to dobrze pamiętam to chyba przewód czarny w czerwonej kostce. Zresztą najszybciej byłoby sprawdzić co zresztą i tak musisz zrobić.
Bo samochody z grupy VAG mają odwrotnie stałe zasilanie oraz to po stacyjce. Zamień miejscami przewody na pinach 4 i 7. Sterowanie wzmacniacza podłącz pod pin 5.
Sprawdź gdzie masz zasilanie, w niektórych samochodach było zamienione z ilumination. Odłącz kostkę od radia, weź żarówkę 12V, podłącz masę do budy i przeleć kostkę (A) bez zapłonu i z zapłonem, zapisz wyniki i podaj.
Tylko czy 12V 35A akumulator wytrzyma? Jeśli jest to wzmacniacz dedykowany do Car Audio, to nie ma obaw, przecież jest zaprojektowany do pracy a aucie. Generalnie gdziekolwiek byś go w samochodzie nie podłączył, zawsze będzie korzystał z akumulatora.. Kwestia włączania radia bez stacyjki, to masz bałagan w kablach. W kostce ISO auta masz pin, na którym...
No zamieniałem miejscami ale to nic nie dało i się zastanawiam jak tego plusa bezpośrednio od stacyjki podpiąć Przede wszystkim - dotyczy kostki z instalacji samochodu - na obu przewodach czerwonych powinien być + 12V cały czas. Jeśli nie ma - np. sprawdzić bezpieczniki. Dalej - przewód niebieski z tej kostki to +12V po stacyjce ( TAK! - wymysł Fiata,...
Witam. Doszedłem do ładu. Znalazłem starą kostkę stacyjki, podłączyłem, i działa. Jutro kupie nową kostkę i po sprawie. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Musisz dołożyć brakujący pin w kostce (ten zaznaczony czerwonym kółkiem) i albo podpiąć go pod stały plus albo pod plus po stacyjce.
Rozrusznik: przewód czerwono/czarny(2,5mm2) w skrzynce bezpiecznikowej w złączu 10 polowym, lub przy kostce stacyjki; Zapłon: przewód czarny w kostce stacyjki lub w skrzynce bezpiecznikowej w złączu 10 polowym. Raczej czujnika neutralnego położenia dźwigni biegów nieznajdziesz. Pozostaje ci podłączenie do czujnika ręcznego. Pozdrawiam
To nie podłączaj tego pomarańczowego z kostki ISO, dwa żółte podłącz do plusa, który jest przed włączeniem zapłonu, a czerwony do plusa po włączeniu stacyjki
Stacyjka ok. W pierwszej kolejności zanim skręciłem obudowę kolumny to: Nowa kostka podłączona do kabli wisiała na tych kablach. Kluczyk w stacyjce (poz1 bo immo) Nową kostkę przekręciłem śrubokrętem. Efekt identyczny.
Tak jak napisał jurand87sca - sprawdzić\wymienić bezpiecznik. Proszę zamieścić zdjęcie tego połączenia, bo wygląda na to, że przewody żółty i czerwony od strony radia ma Pan wpięte do przewodu żółtego od strony kostki samochodu, który podłączony jest do słaboprądowego obwodu stacyjki. Tak nie wolno. Pomijając gubienie pamięci, można uszkodzić kostkę...
Zerknij na stronę: http://motocykle.svasti.org/index.html?s...
Problem rozwiązany. Chciałem sprawdzić żarówką kostkę stacyjki po podłączeniu zarowki pod jeden z przewodów nagle deska się zapalila i samochod można odpalić. Tak naprawdę nie wiem co było przyczyną stawian na zblokowany immobilizer.
Zakładam, że podłączając radio wykorzystujesz kostkę, która była z nim w komplecie. Trzeba podłączyć stały plus do żółtego przewodu kostki radia, a plus po stacyjce do przewodu czerwonego.
Prawdopodobnie przewód czerwony to światło białe (dzienne), żółty to światło żółte (kierunkowskaz), Czarny to masa. W kostkach lampy należy znaleźć (za pomocą probówki 12V) multimetru lub żarówki 12V z przewodem) przewód od kierunkowskazu oraz świateł postojowych. Masę podpiąć za pomocą oczka do akumulatora lub elementu metalowego karoserii Żółty przewód...
To sprawdź sobie dokładnie którego napięcia nie masz, później trzeba by poszukać skąd wychodzi i gdzie się usmażyło, w czym już nie bardzo pomogę. A4 to podłączenie pod akumulator /pamięć, memory/, A7 po stacyjce. O ile na szybko A4 mógłbyś dać po swojemu do akumulatora, lub punktu w którym zawsze jest napięcie /+ bezpiecznik/, to A7 "po stacyjce" zależeć...
Ok napisz mi tak co masz +12v stały czy załączany przez stacyjkę, bo to ważne. Piszesz kostka biała kostka niebieska, ja tu widzę tylko kostki czarne, ale ok, napisz jak prosiłem co masz plus stały czy załączany przez stacyjkę Bluetooth narazie zostaw nie podłączaj, ważniejsze jest radio, bluetooth potem podłączymy.
Ważne jest prawidłowe podłączenie stacyjki, a posiadasz stacyjkę od SR50. Czerwono biały ten co masz w stacyjce musi być podłączony do masy, a przewód biało-czarny musi być podłączony do 31c EWR. Jest to sygnał do załączenia zasilania na przednią lampę. Napisz tylko ilu masz przewodową stacyjkę, 5 czy 7 przewodów?
co jeszcze mogę sprawdzić Bez diagnoskopu i kilku innych specjalistycznych narzędzi niewiele sprawdzisz. Musisz zweryfikować czy w kluczyku jest transponder immo, czy antena przy stacyjce jest sprawna, czy sterownik silnika dostaje ze sterownika immo "zgodę na uruchomienie". Czy zostały sprawdzone wszystkie bezpieczniki "niskoprądowe" w kabinie i "wysokoprądowe"...
Czerwony jest ok a teraz przekręć stacyjką i zobacz na którym jest napięcie na 1 pozycji i na rozruchu? Jeśli nie ma na żadnym tylko na czerwonym kostka stacyjki do wymiany.
A ja myślę że to przewód od pętli immo i dla tego nie odpala i masz kontrolkę CODE. Miejsce do podłączenia powinno być przy pierścieniu przy stacyjce.
Zamiast instalować gniazdo do zapalniczki nie lepiej użyć cos takiego? https://obrazki.elektroda.pl/8304028100_... Gniazdo zapalniczki musi być podłaczone tak, aby nic nie zaczęło się palić gdy ktoś wpadnie na pomysł pociągnięcia z niego np 180W. Ponadto gniazdo zaplniczki ma to do siebie, że czasami lubi "wypluwać" wtyczki. A to, co...
Poszukuję schematu podłączenia stacyjki do ciągnika Case 4230. Niestety ta stacyjka nie jest oryginalna i jest podłączona na zwykłe wtyczki a oryginalna prawdopodobnie była podłączona na kostkę. Chodzi mi głównie o to jaki kabelek o danym kolorze idzie do konkretnego pinu.
To był immobilizer Scorpions. Po usunięciu tego badziewia wszystko śmiga. Był podłączony pod kostkę stacyjki i blokował prawie wszystko https://obrazki.elektroda.pl/5606626900_... https://obrazki.elektroda.pl/7176802200_... https://obrazki.elektroda.pl/6425657500_... https://obrazki.elektroda.pl/7488563800_...
Witam... Przed zmiana kostki stacyjki w takim przypadku ja podłączył bym na krótko przewód z kostki stacyjki (gruby czerwony z czarnym paskiem) i zobaczył wted czy rozrusznik przestaje kręcić podczas rozruchu ... jeśli nie to kostka stacyjki powinna byc dobra na moje rozumowanie sprawy ;p
Faktycznie, pomyliłem kostki i podłączyłem stacyjkę do kabli od przednich lamp :) moja wina, dzięki za pomoc.
Przedni nadajnik podłączyłem do plusa stacyjki oraz głównej masy przy kostce od radia Gdzie przewód do przełączania na obraz z kamery wstecznej? Problem jest w tym iż po włączeniu biegu wstecznego nie przełącza się samo na obraz kamerki tylko trzeba ręcznie włączyć av in Patrz wyżej. drugi problem jest taki że nie raz w ogóle nie ma obrazu ( no sygnal)...
radio nie wyłącza się po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. To znaczy że radio gra bez załączenia stacyjki ? Przewody w kostce iso są podłączone prawidłowo ponieważ inne radio reaguje na wyciągniecie kluczyka Nie jest to tak do końca prawdą, różne radia mogą mieć inne połączenie. Jeśli na moje pierwsze pytanie, jest odpowiedź twierdząca, to zamień...
Wolty ;) Czarny to masa. Jeden czerwony to stały plus. W radiu pewnie PERM+ albo MEMORY Drugi czerwony to plus po stacyjce. IGNITION Bynajmniej tak to powinno wyglądać.
Poprawne podłączenie zasilania radia Audi Gamma CC - kostka A / pin: 3 i 7 = +12V stale 4 = +12V ze stacyjki 8 = masa http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-c... W magnetofonie sprawdzaj (mierz) poczynając od głowicy.
Witam serdecznie, nie mogę nigdzie znaleźć opisu jak podłączyć przewody do kostki stacyjki Nissan Micra 92 tzn. który kabel (kolor) do którego wejścia w kostce stacyjki. W kostce są oznaczenia literowe. Byłbym wdzięczny za podpowiedź. P.S. nie jestem idiotą i nie rozłączałem bez zapisania sobie co i jak tylko ktoś próbował ukraść moją Micrusie i wyrwał...
Sprawdz kostkę stacyjki
Aby mieć pewność weź starą kostkę stacyjki/tą co wymieniłeś/ podłącz do instalacji i spróbuj zapalić śrubokrętem /oczywiście samochód na luzie/ będziesz miał odpowiedź.P
Wypnij wiązkę z kostki stacyjki i podłącz akumulator jeżeli nic nie zaświeci to napraw stacyjkę.
Najprościej to sprawa wygląda tak: Na jeden gwint, ten bliżej rozrusznika przykręcasz przewód wystający z rozrusznika. Na drugi gwint przykręcasz kabel plusowy z akumulatora taki gruby oraz troszkę cieńszy który idzie z prądnicy lub alternatora - nie wiem co masz, ale to nie ma znaczenia. Te dwa muszą być na jednym zacisku bo nie będziesz miał ładowania....
Jak masz klimatronik, to na jego kostce kabelek czarno-fioletowy ma +12V po przekręceniu stacyjki (gdy świeci licznik). Tak ma większość VW, innego napiecia po stacyjce nie znajdziesz;).
a moze byc problem z komputerem? Dodano po 4 podłączyłem nową kostkę do stacyjki i nic...
Od biedy mogę podłączyć zasilanie przekaźnika gdzie indziej po stacyjce Chyba już jest, sprawdź kostkę stacyjki i bezpieczniki z tyłu. https://obrazki.elektroda.pl/8324709800_... Dodano po 5 Szyby działają prawidłowo, czyli po przekręceniu stacyjki. :?: Na innym przekaźniku też ma taki pobór? Jak niewłączony przekaźnik pobiera prąd?
nie ma komunikatu niema błędów po star diag. przewody przecięte w liczniku czerwony w stacyjce biały w kostce kwadratowej małej 4 piny
zobacz czy na kablu sterującym rozrusznikiem czy przy probie zapalania pojawia się 12V, jak nie to kostka stacyjki.
Dla potomności. W alternatorze z drugiego zdjęcia faktycznie nie ma znaczenia który przewód gdzie jest podłączony. Jednak do kostki z pierwszego ma znaczenie. Plus po stacyjce ma iść od strony spinki. Uwaga! Jeśli nic nie jest podłączone ten plus po przekręceniu kluczyka po chwili znika. Także trzeba w miarę sprawnie przeprowadzić pomiar.
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to kabel z diodą wchodzi bezpośrednio do kostki i nie jest w żaden inny sposób połączony z resztą instalacji? Od stycznika idzie gruby, czerwony, kabel do rozrusznika, oraz cienki, też czerwony, przewód. Gdzie jest podłączony drugi koniec tego cienkiego. Jeżeli do akumulatora, to ten wolny z kostki powinien być podłączony...
Szukam schematu kabli do kostki stacyjki volvo fm7
czarno-czerwony - pin 1 -> plus po stacyjce, brązowy - pin 2 -> masa, szaro-żółty - pin 3 -> zegary.
Ręce mi opadają. Nie czytasz ze zrozumieniem! Na zdjęciach pokazujesz kostki z instalacji w samochodzie, a ja napisałem o kolorach przewodów w adapterze (przejściówce). Przecież Kenwood kdc-316u, nie ma wbudowanego gniazda ISO. Do połączenia zasilania radia zastosowano przejściówkę, której nie pokazujesz na zdjęciach. W kostce radia powinno być: czarny...
Pod wykładziną bagażnika jest gruby czerwony przewód rozłącz go jeżeli kontrolki swiecą dalej to problem leży w tej przeróbce i kłopot jest przy rozruszniku nejprawdopodobniej źle połączone przewody. Zlikwiduj tą przeróbkę a rozrusznikiem zakręcisz zwierając w czarnej kostce stacyjki przewód brązowy lub czarny z czerwonym. Oczywiście sprawdź podłączenie...
Z racji wypalonych kostek, podłączyłem przekaźnik 40A dla akcesoriów.
Przecież napisałeś, że kupiłeś kostkę do radia. Nic już nie rozumiem. Weź miernik i namierz plus stały i ze stacyjki. Potem podłącz to i musi działać
W kostce po lewej stronie masz podłączyć plus "Ub" tak jak jest napisane. Plus bezpośrednio z akumulatora. Drugi plus podłanczasz po stacyjce do pina opisanego jako "S.kontr". Minus podłanczasz tak jak masz oznaczone w rogu "-" Do srodkowej kostki podłanczasz głośniki.
wygląda tak jakby ktoś przerobił kostkę stacyjki, może celowo, może źle podłączył, może była wypalona i sobie poprzerabiał
kostek stacyjka podłączyć schemat podłączyć kostek stacyjka kostek stacyjka skoda
xenon temperatura palnik sonoff temperatura usunąłem sterownik ethernet
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Gdzie zdobyć część DHD Co1 230 V 1/240 do kawiarki Melitta M 808? Jak wyciągnąć pierścionek z szuflady w pralce?