Plus np. można wząść z kabla zasilającego zapalniczkę. Zastosować taki konektor/rozgałężnik na kabel jak podałem na kabel zasilający zapalniczkę za skrzynką bezpieczników i pociągnąć pod deską rozdzielczą do kostki radia, radio i zapalniczka byłyby na tym samym bezpieczniku. http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=3...
Dział serwis :!: - przenoszę do Początkujący Elektronicy 2. Posty, z których wynika, że ktoś nie bardzo orientuje się w temacie napraw proszę zamieszczać w dziale "RadiaSamochodowe Początkujący". Jest to dział dla nieposiadających odpowiedniego doświadczenia w naprawianiu urządzeń RTV, ale bezwzględnie posiadających podstawową wiedzę z zakresu elektroniki...
Radio wymaga tylko jednego zasilania (bez podtrzymania pamięci) Podłączasz tylko jedno zasilanie 1 Zasilanie bezpośrednio z akumulatora-radio będzie grało również na postoju. 2. Zasilanie po stacyjce- radio będzie grało tylko po załączeniu stacyjki.
Podłączyłem radio pod stacyjkę.
Powinno być w porządku.
Witam, mam problem z podłączeniem radia ze stacyjki (gdzie dać plus a gdzie minus). Dodam też że jestem początkujący.
Te przewody spinasz razem z wtyczką ISO wedle kolorów. Można je spiąć w innej konfiguracji, jeśli radio ma działać bez przekręconego kluczyka w stacyjce.
To nie podłączaj tego pomarańczowego z kostki ISO, dwa żółte podłącz do plusa, który jest przed włączeniem zapłonu, a czerwony do plusa po włączeniu stacyjki
Po wyjęciu kluczyka prawidłowo podłączone radio powinno się wyłączyć, stacyjka trzyma Ci ACC i tu masz problem
Zasilanie jest standardowe jak we wszystkich innych radyjkach. W kostce są przeowdy: - czerwony - żółty - i czarny masa, mogą być dwie Czerwony to +12V zasilający główny a żółty to pamięć radia, także +12V Oba przewody musisz podłączyć w miejsce w którym jest napięce +12 po wyłączeniu stacyjki. Najprościej podłączyć radio bezpośrednio do akumulatora...
Żółty kabel musi mieć zasilanie, nawet po wyłączeniu stacyjki. Podepnij go w miejsce gdzie jest +12V (po wyłączeniu stacyjki)
czy podpinając tylko dwa kable czyli masa i +12 instalacja zostaje bezpieczna? Tak. gdyby kable +12 i masa zwarły się za radiem zadziała jakieś zabezpieczenie w samochodzie? Fabryczna instalacja radia jest zabezpieczona bezpiecznikiem, a ponieważ zasiliłeś radio z fabrycznej kostki to nie musisz tego dodatkowo zabezpieczać bo już jest zabezpieczone...
Znajdź w puszce z bezpiecznikami bezpiecznik przez ,którego płynie prąd a po wyłączeniu zapłonu zanika za masę podłącz jakaś śrubę i przez przewód od bezpiecznika do radia podłącz szeregowo bezpiecznik o ile radio nie ma wbudowanego powodzenia. Pisownię i ortografię poprawiłem , a na przyszłość polecam klawisz "Pisownia".
to jest tak proste ze az nie da sie tego wytlumaczyc :) radio ma 2 kable (zolty i czerwony) spinasz je razem i podanczasz pod iso-pod jeden kabel (drugi zostaje wolny-ten od stacyjki)
a w jakim aucie jeździ i czy jest podłączone po stacyjce?
Pod radiem powiniene mieć przełącznik. Przełącz go i zresetuj radio. Zegarek nie powinien się już pojawiać. Jeśli nie masz przełącznika pozostaje podłączenie radia przez stacyjkę. Pozdawiam.
Da się oczywiście, musisz albo w kostce przełożyć pin z kablem na miejsce plusa załączanego przez stacyjkę a jeśli takiego pinu nie ma w kostce samochodu to podłączyć radio pod bezpiecznik który ma napięcie po przekręceniu stacyjki.
Sprawdź jak podłączyłeś przewody zasilające radia. Czarny -Masa Żółty - +12V na stałę Czerwony - +12V po stacyjce
Wygląda jakby ktoś zrobił zabezpieczenie przed słuchaniem podczas pracy i podłączył wyjście radia ze stacyjki pod styk pozycji parkingowej.
Czy udało się koledze podłączyć to radio po stacyjce tak, żeby po ponownym przekręceniu kluczyka pamiętało ustawienia? Mam radio Dalco i jak podłącze tak jak w schemacie to po przekręceniu kluczyka błyśnie przez ułamek sekundy i cicho dopiero jak włączę go powerem to gra ale nie pamięta ustawień, sprawdzałem go w autach dwóch rożnych marek i zachowuje...
Zamienione plusy - cały czas (BATT, kl. 30) i po stacyjce (ACC, kl.15). Dla weryfikacji - przy poprawnym podłączeniu, radio bez stacyjki da się włączyć na 1h i po tym okresie czasu samo się wyłącza.
A gniazdo zapalniczki nie jest przypadkiem odłączane stacyjką?
Witam. Wzmacniacz podłącz bezpośrednio pod akumulator,musi mieć dobre zasilanie. Remote wzmacniacza możesz podłączyć do plusa za stacyjką, wzmacniacz będzie się uruchamiał tylko po przekręceniu kluczyka. Możesz też podłączyć do sterowania wychodzącego z radia a samo radio podłączyć do plusa,który pojawia się po przekręceniu stacyjki,wtedy cały system...
A może masz żle podłączone radio stacyjka może wyłącza tylko panel a stałe zostaje na wzmacniaczu.
O ludzie :) Prosta sprawa, podłącz radio przez stacyjkę tak by grało po ustawieniu kluczyka w 1 pozycję. W radiu masz dwa przewody plusowe. Żółty i czerwony. To złącze które znalazłeś to wtyczka do oryginalnego radia Forda, a do niej podłączona przejściówka do jakiegoś innego radia. I teraz po kolei, w starych Fordach kolory wyglądają następująco: przewód...
Czy można to radio podłączyć pod stały plus? Krzychu7 napisał: Podłączyłem się do modułu kierownicy - niebieski przewód od stacyjki. Radio działa tak jak chciałem - włącza się po włączeniu zapłonu a wyłącza po wyjęciu kluczyka. Tym warto się zająć. Twoje założenie pierwotne było, aby radio grało nie zależnie od stacyjki (podłączone na stałe do zasilania)...
Jeśli masz +12V ,,sztywne ,,To 1)odcinasz przewód+12v który poprzednio podłączyłeś (prawdopodobnie czerwony) 2)w miejsce tego przewodu podłącz przewód +12V to ,,sztywne,, Powodzenia.radio ma grać bez przekręcenia kluczyka w stacyjce.
Co to za "radio"? Dokładny model oraz sposób podłączenia podaj.
A jak to możliwe że gdy wsadzę oryginalne radio to normalnie na stacyjkę reaguje ?
G1 masa, G2 zasilanie stałe (30) G3 zasilanie po stacyjce (15)
W standardowej kostce nie ma napięcia 12V na stałe? Posiadane radio da się wyłączyć? Niektóre modele trzeba odcinać od prądu stacyjką lub wyciągać front panel.
Nie musisz ciągnąć przez cały kombajn przewodu. Skoro masz plus po stacyjce to podłącz radio przed stacyjką.
Jeżeli na bezpieczniku radia jest stale +12V, a na żółto czerwonym (pin4), pojawia się +12V po włączeniu zapłonu, to radio będzie uruchamiało się po włączeniu zapłonu i wyłączało po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Wyrwany konektor to plus po stacyjce. Napraw,radio zagra.
Wszystko jest jak najbardziej w porządku. Radio pioneera możesz podłączyć na dwa sposoby: po stacyjce i niezależnie od niej. Załączanie radia podłączonego po stacyjce bez jej przekręcenia NIE JEST możliwe. Tylko niektóre radia posiadają taką funkcję (oprócz seryjnych), np: Blaupunkt. Podpięcie równocześnie przewodu czerwonego pod stały i załączany plus...
Czerwony +12V po stacyjce, żółty bezpośrednio do +12V.
Pamięć podłączasz pod 12V przed stacyjką tam gdzie ono jest stale.
Witam. Można jeszcze za radiem połączyć ze sobą przewody od zasilania radia (czerwony i żółty) wówczas będzie grało niezależnie od stacyjki. Prawdopodobnie masz uszkodzoną kostkę w stacyjce. pzdr
Witam.Radyjko podłączone i ładnie gra-nawet bardzo ładnie. Jest kilka problemów: 1.Wtyczka od anteny radiowej do philipsa ccrt700 jest inna jak do pioneera DEH-2900MP.Wymagana albo przejściówka albo przeróbka. 2.Pioneer nie działa na wyłączonej stacyjce bez kluczyka.Philips działał.Co to może być?Żeby radio gralo trzeba uruchomić zapłon. Wyczytałem...
1. Spalone żarówki pod wyświetlaczem. 2. Na górze działu masz link do strony z wyprowadzeniami radii. Musisz połączyć w radiu razem zasilanie główne z podtrzymaniem i to do plusa na stałe w aucie.(plus po stacyjce odpiąć.)
Stare radio nie wymaga dwóch plusów, dlatego ci gra. Po prostu w aucie nie masz plusa po stacyjce.
Witam Odłącz całkowicie radio, powrót napięcia może być przez źle podłączone lub uszkodzone radio ponieważ tam się spotykają trzy "+" - prosto z akumulatora, po stacyjce i światła. Pozdrawiam
Oryginalnie jakie miałeś radio?
radio nie wyłącza się po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. To znaczy że radio gra bez załączenia stacyjki ? Przewody w kostce iso są podłączone prawidłowo ponieważ inne radio reaguje na wyciągniecie kluczyka Nie jest to tak do końca prawdą, różne radia mogą mieć inne połączenie. Jeśli na moje pierwsze pytanie, jest odpowiedź twierdząca, to zamień...
Witam. Wesołych i spokojnych świąt. :) W jaki sposób jest to radio podłączone w samochodzie ? Powinno być: czerwony-> + po stacyjce żółty -> + stały (pod akumulator) czarny -> - (masa) w przeciwnym wypadku radio będzie cały czas działało i będzie poberało sporo prądu. Możesz zmierzyć amperomierzem ile tego prądu jest pobierane z akumulatora ?
Pamiętaj o podłączeniu wszystkich plusów bądż przekręceniu stacyjki w aucie.
Kombinuje dobrze, ale nie będzie to czujnikiem spadku napięcia. Poza tym wystarczy podłączyć radio po stacyjce i nie trzeba będzie kombinować.
Zdziwiłbym się gdyby to radio miało stałą pamięć. Sprawdź czy jest poprawnie podłączone. Jeden plus ma być na stałe [Memory właśnie] , drugi po przekręceniu stacyjki.
Kolego masz takie rozwiązanie. Czarny -uziemienie: podłączasz do brązowego. Żółty: czyli podtrzymanie napięcia podłączasz do czerwonego. Na ten żółty musi być stałe zasilanie żeby pamiętało ustawienia. Czerwony -zasilanie: podłączasz tak: 1. do czerwonego - razem z żółtym jeśli chcesz żeby radyjko grało nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. 2....
na kostce zasilającej radio masz + 12v stałe i +12v po stacyjce
Pokaz jak jest podłączone, jak dla mnie albo radio nie dostaje informacji po CAN że jest +12V po stacyjce albo brakuje stałego +12V
I znowu: jak podłączyć radio omijając stacyjkę... Po raz cztery miliony sześćset tysięczny osiemnasty. Zamykam.
Masz uszkodzone styki w kostce w stacyjce. Nie daje napięcia na brązowoczerwony.
Tylko miernik lub żarówka Cię uratuje. Szukaj stałego + i tego po załaczeniu stacyjki. Powinny być w wiązce orginalnej
Jaki czerwono-żółty? Tak, podłączyć zasilanie po stacyjce pod zapalniczkę.
wydaje mi się ze kluczyk jst tutaj zbędny. starczy tylko zostawić włączko radyjko bez przekręcania kluczyka (jeżeli nie jst podłączone radio do stacyjki)
Tego chwilowego spadku nie da się uniknąć gdziekolwiek byś nie podłączył tego radia. Tak że jeżeli to jest ta przyczyna to jej w ten sposób nie wyeliminujesz. Spróbuj jeszcze podłączyć radio pomijając stacyjkę (na stałe) i odpal samochód, ciekawe czy będzie ten sam efekt.
Tylko czy 12V 35A akumulator wytrzyma? Jeśli jest to wzmacniacz dedykowany do Car Audio, to nie ma obaw, przecież jest zaprojektowany do pracy a aucie. Generalnie gdziekolwiek byś go w samochodzie nie podłączył, zawsze będzie korzystał z akumulatora.. Kwestia włączania radia bez stacyjki, to masz bałagan w kablach. W kostce ISO auta masz pin, na którym...
Więc tak jeśli chcesz radio podłączyć i włączać go przyciskiem (nie stacyjką) to wystarczy w kostce od nowego radia te 2 kable czerwony i żółty co są oba złączone do czerwonego, to odepnij od niego i przylutuj oba do tego żółtego co jest odcięty. Jeśli chcesz załączać stacyjką to w tej samej kostce żółty połącz z żółtym czerwony podepnij do któregoś...
Tak.Plus stały i ten po stacyjce razem.
jak to podłącze wszystko po przekręceniu stacyjki radio na chwile się uruchamia i gaśnie
Nie wiem jaką masz tam instalację jeśli przewody podłączyłeś prawidłowo radio powinno po wyłączeniu stacyjki się uśpić po pewnym czasie. Kluczowe przewody to B+, Masa i ACC. Gdy na ACC napięcie spada wtedy radio wie że ma się uśpić.
Żeby to radio nie gubiło ustawień, musisz zamienić między miejscami 12v stałe i 12v po stacyjce (ten czerwony grubszy z czerwonym cieńszym). Jest też opcja podłączenia radia niezależnie od stacyjki, wtedy trzeba przełożyć bezpiecznik w odpowiednie miejsce w radiu, patrz foto.(wtedy instalacji w aucie nie ruszasz) http://obrazki.elektroda.net/36_12766184...
Nie lepiej podłączyć radio przed stacyjką i nic nie kombinować z radiem? Po co wywalać otwarte drzwi? Chyba, że jest jeszcze coś, o czym autor nie napisał.
Wynik jaki uzyskałem był taki,że najpierw wyświetla 0,40 (400 mA?) i spada do 0,04 (40mA?). Czy taki wynik jest normalny i dopuszczalny czy za wysoki? Auto ma instalację gazową i radio podpięte w taki sposób, że działa bez kluczyka w stacyjce. Może być, ale podłącz radio tak by grało po włożeniu kluczyka to pobór jeszcze się zmniejszy.
Pod 6 podłączasz napięcie po stacyjce, pod 16 napięcie stałe z akumulatora i radio powinno smigać, a jeszcze przewód brake (3) podłącz do masy bo w innym przypadku nie będziesz miał obrazu na filmach. Nie wiem tylko czy w swojej audi znajdziesz napięcie po stacyjce, ale to najwyżej pociągniesz kabelek.
Żółty przewód zostaw bez zmian. Zlokalizuj przewód po stacyjce i podłącz do niego przewód zasilający radio (przeważnie czerwony), i nie będzie gubiło ustawionych stacji.
w trakcie ruszania przygasza się Podłącz do testów dwa przewody z instalacji radia (plus 12V po stacyjce [15] i stały plus 12V [30]) bezpośrednio do akumulatora. Sprawdź czy wtedy też są problemy z wyłączaniem radia. Jeżeli to pomoże - stwórz nowy fragment instalacji 12V po stacyjce [15] i stały plus 12V [30] dla radia. Zweryfikuj również podłączenie...
Jeśli nie ma w radyjku wyjścia typowo na wzmacniacz tzw rem. to można to zrobić z wyjścia na antenę wysuwaną. Zazwyczaj niebieski kabelek w kostce iso. Co do zasilania wzmacniacza najczęściej poleca sie łączyć prosto od klemy akumulatora. Oczywiście z bezpiecznikiem na kablu. Widziałem tam jeden przewód nie podpięty, czy to własnie ten odpowiada za...
witam. nie jestem szpecem w kabelkach ,ale z tego co pamiętam do każdego głośnika idą dwa kable.Tzn. do jednego biały i biało-czarny do kolejnego zielony i zielono-czary itd.gruby czerwony stały plus(dla pamięci radia)cienki czerwony impuls pod stacyjki, czarny masa.
Podłącz to radio na stacyjkę - tylko prawidłowo UB+ pamięć stały plus , ACC + 12v po przekręceniu stacyjki.
Na pin 14 (Accessory) należy podać +12V ze stacyjki. W jakim samochodu ma być to radio zamontowane?
Z pomocą np. multimetru (lub układu z żarówką) rozszyfrujesz styki stacyjki. Środkowy (grubszy), to plusowy z akumulatora, I pozycja może być np. tylko radio, II zapłon a III i ostatnia pozycja "sprężynująca", to uruchamianie rozrusznika.
czerwono żółty 12v po stacyjce (kluczyk w stacyjce), bez miernika to nie robota sprawdzaj tu nic nie uszkodzisz
To radio wyłącza się po 1h gdy ma podłączony tylko jeden "stały" plus. Po podłączeniu drugiego "po stacyjce" gra cały czas. A idea jest taka by po wyłączeniu stacyjki mogło grać 1h , aby nie rozładować akumulatora.
Witam! Jeżeli zły dział proszę o przeniesienie Posiadam Radio kenwood KMM257 i mam małe pytanko Jak podłączyć radio by po wyłączeniu stacyjki radio się wyłączyło, lecz można było je włączyć też bez kluczyka
Wymiana nie jest zbyt skomplikowana. Jak golf jest bez poduszki bedzie łatwiej ,jeśli z poduszką troche wiecej roboty. Zdejmujesz kierownice ,potem przełączniki zespolone ,następnie tuleje i odkrecasz stacyjke. Jak ja odwrocisz odkrecasz srube trzymajaca kostke. Składasz w odwrotnej kolejnosci. Koszt kostki ok 25PLN. Można też nie wymieniać kostki ,tylko...
Szynę CAN masz raczej poprawnie podłączoną bo nie musisz za każdym razem wpisywać kodu. Prawdopodobnie radio masz podłączone do zasilania po stacyjce. Wysuń radio poszukaj stałego plusa i podłącz go w miejsce w które jest podłączony ten po stacyjce.
Standardowo radio jest zasilane 2 napięciami, oba 12V, ale: jedno podłączone przez cały czas, służy do podtrzymywania pamięci a drugie to właściwe zasilanie, które może być podłączone bezpośrednio do instalacji lub przez stacyjkę. Kable to żółty i czerwony
Te radio musisz podłączyć pod stacyjkę kablem czerwonym żółty stały plus i wszystko działa nie załączając czerwonego z żółtym bo to nie będzie działać.
1. Z pewnością z radia wychodzą dwa przewody zasilające. Jeden do akumulatora i drugi tzw plus po stacyjce. Trzeba je oba spiąć razem i podłączyć do akumulatora. Będzie można też wtedy słuchać radia bez kluczyka w stacyjce. Skoro poprzednie radio działało bez kluczyka to w gniazdku instalacji jest odpowiedni przewód. Wystarczy go znaleźć. Nie dostałeś...
Witam, sprawdź czy na przewodzie pojawia się napięci zawsze po przekręceniu kluczyka i będziesz wiedział czy to wina po stronie auta (kostki stacyjki) czy też samego radia.
Pomarańczowy przewód to zasilanie pamięci,jeśli radio będzie na stałe w aucie warto go podłączyć do zasilania niezależnego od stacyjki.
Interesują cię tylko kable zasilające , wyjmij radio i już będzie widać po kablach, zasilanie idzie do skrzynki bezpieczników i jeden po stacyjce .
Na początek sprawdź czy jest podpięty prawidłowo , tzn. stały plus , plus po stacyjce i masa są prawidłowo podłączone w kostce . Podpinałeś to radio w innym aucie lub inne radio w Twoim aucie?
Radio ożyło po podłączeniu plusa po stacyjce pod oznaczenie Di Sens, stałego plusa pod +UB, a kabel masy pod masę oznaczonym na radiu.
Ok napisz mi tak co masz +12v stały czy załączany przez stacyjkę, bo to ważne. Piszesz kostka biała kostka niebieska, ja tu widzę tylko kostki czarne, ale ok, napisz jak prosiłem co masz plus stały czy załączany przez stacyjkę Bluetooth narazie zostaw nie podłączaj, ważniejsze jest radio, bluetooth potem podłączymy.
Witam. Gdzie w radiu Beta V podłącza się podświetlenie? Chodzi mi o to czy kabel od podświetlenia jest podłączony pod stacyjkę, swiatła czy może gdzie indziej. Jak fabrycznie jest to rozwiązane?
Położenie bezpiecznika w gnieździe - dla prądu - nie ma istotnego znaczenia. Natomiast pozostałe symptomy wskazują na uszkodzone lub źle podłączone radio. Jeżeli samochód posiada instalację LPG, to również sterownik pobiera prąd, jeżeli zasilanie nie jest rozłączane przez stacyjkę. Proponuję obejrzeć filmik, który co nieco wyjaśni, w temacie podłączenia...
nie ma takiej opcji aby na +12 po stacyjce było zasilanie cały czas, albo tak jak kolega pisze jest przejściówka albo ktoś obciął gdzie kabelek i podłączył pod niego stały plus aby radio właśnie grało na wyłączonym zapłonie patrz np. taxi (każdy ma tak podłączone bo oni przez wiekszosc czasu w aucie maja wyłączony zapłon)
Can, czyli co robić? Pobrać zapłon (kabel na którym pojawia się zasilanie po przekręceniu kluczyka( ze stacyjki albo z modułu bordnetz nad nogami kierowcy. Opcja druga-zakupić inwerter CAN który stworzy fizycznie ACC z polecenia odczytanego z sieci CAN auta (dość kosztowne, ok.200zł)Z opcją drugą radio będzie zachowywało się jak fabryczne czyli włączało...
Potrzebujesz miernik lub kontrolkę do sprawdzania napięcia i opis kostki ISO. Kostki już masz, choć dziwaczne jeśli chodzi o kolorystykę przewodów (będzie trudniej amatorowi) i w średnim stanie. Musisz dopasować zasilanie stałe z zasilaniem po stacyjce do kostki ISO.
Pobór prądu na postoju powinien wynosic max 0,08A taka jest norma, przeważnie pobór wynosi 0,05A. Sprawdz radio bo to ono najczęściej jest przyczyną rozładowywania sie aku na postoju. Ja mam ten sam problem, mam nowe radio ALPINE i mam pobór prądu bez radia 0,07A a jak podłącze radio to mam 0,20A i rozładowuje mi nowy aku 62AH który mam kilka miesięcy...
A4 to podłączenie na stałe do akumulatora, A7 to +12V ze stacyjki. Tak powinno działać.
Zakupiłem radio na allegro i podłączyłem i wszystko spoko Czy mowa tu o tym radiu: Kenwood BT-302 ? Jeśli tak, to w ISO przyłącza radia, podłącz tylko konieczne przewody do działania radia, tzn.: żółty (+12V stale), czerwony (+12V po stacyjce) czarny (masa) i niebieski (zasilanie wzmacniacza antenowego).
Tylko nie wiem pod które styki podpiąć zasilanie (Nie wiem o co chodzi z np. ,,Napięcie pod stacyjkę'')
Witam, miałem podobny problem w swoim audi. U mnie podłączyłem radio przez stacyjkę i to rozwiązało problem. Nie zapomnij o pamieć radia. Jeśli to nie pomoże to odłącz radio od zasilania i wtedy sprawdź pobór prądu, będziesz wiedział czy to radio czy może komputer rozładowuje ci aku.
Podpinając się pod temat, ja mam podłączone radio z ominięciem stacyjki (działa cały czas) i pobiera ok 0,5 A , jest się czym martwic?
Weź zapłon ze stacyjki
Na jednym masz plusa przy wyjętym kluczyku,tam jest mały prąd,do podtrzymania pamięci radia potrzeba parę mA.Plus po stacyjce wiadomo,około 5 A.Zastanawia mnie te -12V,to jest przy podłączonym radiu ?
radio podłączyć stacyjka podłączyć stacyjka skuter kostek stacyjka podłączyć
wymiana uchwyt wiertarski głowica decka fan7930 fan7930c
termostat czajnika termostat czajnika
Czas pracy Bosch BBHL21841/01 18V Li-Ion w trybie normalnym i turbo Bezpiecznik wzbudzenia alternatora w Iveco Trakker 2011