Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Schemat przykładowy alternatora do fiata
16=51 18=67 19=30
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
67 jest do szczotkotrzymacza, 15 do diod wzbudzenia i lampki kontrolnej. Ale uważaj są dwa rodzaje alternatorów 6- i 9-diodowe, stosuje się do nich różne regulatory (alternatory i regulatory można rozpoznać tylko po symbolu)
nie lepiej poszukać schematu kaszlaka? 30- + aku 67- wzbudzenie (mniejsza śrubka na prądnicy) 51- prąd z prądnicy (większa śrubka)
Czyli albo pomyłka w podłączeniu regulatora, albo fabryczny bubel. :cry:
Sprawdż diody , opór wirnika ,jeżeli poprawne to regulator. Nie piszesz nic na temat alternatora , zależnie od typu jest możliwość złego podłączenia regulatora.
Nie ma różnicy.
Może nie podłączyłeś regulatora podświetlenia.
Witam. Ostatnio padł mi regulator napięcia w mojej jawie, posiadam regulator z poloneza widaczny na fotce niżej i tu moje pytanie jak go podłączyć. Na dole jest orginalny schemat. Prosze kogoś by przerobił mi ten schemat pod regulator z poloneza. http://obrazki.elektroda.net/97_12288546... http://obrazki.elektroda.net/30_12288555... Czekam na...
Silnik który steruje wentylatorem nadmuchu ? Czy może chodzi ci o silnik wentylatora nadmuchu. Jest to silnik prądu stałego komutatorowy.
Najlepiej tu by pasował regulator od "Poloneza", wyjście D+ do wyjścia 15 regulatora i dalej do kontrolki, wyjście DF do 67 regulatora. Sprawdź w tym mechanicznym od "Fiata" jaką ma literkę (B czy D). Jeżeli D to będzie się nadawał.
Jak podłączyć to w całość żeby było ładowanie? Zapewniam, że w innym ciągniku było ładowanie na tym zestawie. Regulator jest od Fiata 126. Proszę o rozpisanie, które z czym połączyć.
mam regulator do prądnicy 126p i prosze o o pomov\cjak to podłączyc do prądnicy ,dzieki!!
Wielkie dzięki.
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Wzbudzenie tego alternatora jest wykonane w postaci okręgu umocowanego w taki sposób,że pole magnetyczne tej zwojnicy podmagnesowuje wirnik.Nawiasem mówiąc,bardzo mi się ta konstrukcja podoba.Nie ma iskrzeń na szczotkach,nie ma słabych styków itp.Ale do rzeczy.Ponieważ budowa elektryczna tego alternatora w zasadzie nie różni się od budowy 6-cio diodowego...
Dobra dzięki. Podłączę może do tego momentu bez regulatora. Dam znać.
Tak, tam jest C. Jutro pobawię się z tym, co z tego wyjdzie napiszę. B- podłączyć pod masę, a D- na alternatorze??? Alternator ma być w ciągniku, i tam jest zegar amperomierz, więc kontrolka koniecznie być nie musi, ale fajnie by było gdyby była. Podłączyłem jak mi podpowiadaliście i nic, nie było ładowania. Może jednak podłączyć regulator od Fiata...
bardzo przyda mi się ten pierwszy schemat połączeń mam czeski alternator i do niego podłącze regulator od starego fiata
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Ten alternator z Volvo nie pójdzie. Musisz wymienić w nim regulator "na śrubkę" i będzie ładował aż miło. Takie coś : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
Też mam ten regulator i chciałbym go wykorzystać do regulacji. Niestetty też nie wiem jak go podłączyć? Nik nie wie. Może ma ktoś schemat instalacji elektrycznej od dużgo fiata? Może tam będzie rozrysowane jak go wpiąć? Proszę o pomoc
Witam.Z tym nie bedziesz mial raczej wiekszych problemow.Musisz oczywiscie kupic sobie alternator i regulator napiecia.Przewod bialy z zacisku 67 pradnicy wpinasz na zacisk B+ alternatora.Z tego zacisku podlaczasz rowniez kondensator.Na tym przewodzie(bialy) powinienes miec ciagle napiece rowne napieciu akumulatora.Przewod brazowy z zacisku 51 pradnicy...
Cześć. Faktycznie za mało danych z twej strony. Ja napisałem jak to ma wyglądać przy prawidłowym podłączeniu. Nie ruszając przewodów od prądnicy i regulatora. Robiąc nową instalację. Co się tyczy regulatora to jak nie masz od tego alternatora oryginalnego to dostaniesz w punktach kasacji pojazdów od Fiata 125. Przykręcając w dostępnym miejscu będziesz...
Regulator pracy wycieraczek
Jestem za ,stosowałem coś takiego jakies 7 lat temu . Przepadły problemy z ładowaniwem 14,5V jak w instrukcji.Układ taki w moim maluchu działa do dżis.Najczęsciej przerywa przewód łączący rozrusznik z akumulatorem ,masa akku tez,spadek napięcia na tych złączach nioeraz wynosi nawet 2,5V i po ładowaniu. Pzdr.
Nie ma w rejonie silnika wtyczki jaką opisałem ?.Czy podłączone wtyczki od przełącznika pod kierownicą ,połączone z wtyczkami instalacji ,nie pozostają we wtyczkach ,piny nie podłączone?.
A jeszcze poza alternatorem potrzebujesz blachy osłaniającej wentylator (do prądnicy jest inna), oryginalny regulator wywal i jak kolega wyżej napisał do B+ podłącz ten kabel który ze starego regulatora podłączony był do rozrusznika.
czyli pod jedną szczotke mam podłączyć jeden kabel od regulatora napięcia i jeden od kontrolki ładowania. tak?
Jest łatwy do podłączenia tylko tak jak piszesz kontrolą jest amperomierz więc i tu musiałbyś dać albo amperomierz albo woltomierz żeby widzieć jakie jest ładowanie. Podłączasz B+ do akumulatora śrubkę od szczotkotrzymacza do 67 regulatora i na 15 regulatora zasilanie po zapłonie ponieważ jest to alternator obcowzbudny.P
Chciałbym podłączyć regulator napięcia Fiat 125p do MZ 250. Tylko nie wiem w jaki sposób bo od regulatora MZ wychodzą 4 przewody a od regulatora fiata 2. Jak zrobić, żeby w MZ działał?
Ważne, żeby miał wbudowany regulator co ułatwi Ci montaż.
Wymień regulator napięcia. Padł na 100 % po podłączeniu takiego "odwróconego" akumulatora. Mogły też w tyłek dostać diody wzbudzenia. Ale na początek wymień regulator. PS. Eazy'emu gratulujemy brata! :D
Sprawdź czy kontrolka ładowania świeci po włączeniu zapłonu ale jeszcze przed startem silnika. Powinna świecić i zgasnąć gdy silnik pracuje. Jeśli jest inaczej to trzeba dokładnie sprawdzić podłączenie regulatora napięcia, ewentualnie go zareklamować.
Poszukuje schematu jak podłączyć lusterka elektryczne do fiat bravo. posiadam 2 lusterka oryginalne i regulator do nich tez oryginam. potrzebuje pomocy jak to podłączyć
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
Witam , czy może mi ktoś doradzic jak podłączyc alternator z regulatorem od fiata 125p do ursusa c-355 .Z góry dziękuje i pozdrawiam.
http://www.terytorium126p.pl/forum/ladow... Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Witam. W jaki sposób podłączyć prądnicę z alternatora od fiata z regulatorem napięcia. W regulatorze są trzy zaciski 51, 67, 30. Natomiast napięcie z prądnicy czerpię jak podłączę się do masy i przewodu łączącego się z diodami prostowniczymi.
Faktycznie jest to alternator 6 diodowy, dziękuję za pomoc, kupię regulator z dużego fiata a jego schemat już jest na forum.
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne to jaki jest ciąg przyczynowo skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego niektórzy mają ten problem a inni nie? Chyba rozbiorę stary regulator by odtworzyć...
http://obrazki.elektroda.net/35_12899479... Witam!! Chciałem się pochwalić, że udało mi się zaradzić problemom ze stabilnością napięcia w tanim dwusuwowym agregacie chińskiej produkcji takim jak ten. Jest ich pełno na allegro, łączy je niska cena i strasznie niestabilne napięcie. Udało się to dzięki pomocy Fiata 126p :-) Otóż w prądnicy agregatów...
Witajcie. Mam transformator toroidalny 230v/12v 250va. Czy jeżeli wyprostowałbym z niego napięcie odpowiednim mostkiem prostowniczym a na wyjściu podłączę regulator ładowania z alternatora od fiata 126p to cały układ będzie mógł spełnić rolę ładowarki akumulatorów???
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
regulator działa- sprawdziłem stosując trochę inny układ podłączenia. :) pozdrawiam, dzięki za pomoc.
Mostki zmieniałem mam dwa na regulatorze z fiata 125 ładowanie jest nawet 17v ale kontrolka nie gaśnie a na oryginalnym reg. jest ładowanie ok 14 ale kontrolka swieci coraz jaśniej może to być padnięty regulator? .
Wardburgi odkąd pamiętam (353, 353S, 353W, 1.3) miały alternator nie prądnicę... opis styków też pasuje do alternatora. DF to wzbudzenie (67), D+ to + z prostownika pomocniczego (51), B+ to + z prostownika głównego (30) a D- to masa (31). http://www.garbus4.a4.pl/garbologia/tech... Regulator polecam od Fiata 125 lub Poloneza.
Pisząc że to 6 diodowy sugerowałem się między innymi tylną tarczą jest bez łapy do mocowania w alternatorach - A 124N były takie łapy ,w A12M nie pierwsze miały 9 ,a drugie 6 diod .Najlepiej zajrzeć do tylnej tarczy po wyjęciu wirnika i policzyć chyba że są dane na alternatorze to jest najlepiej bo wiadomo jaki podłączyć regulator , i czego szukać w...
Masa to nie czerwony kabelek, bezpieczniki były za akumulatorem, może jak zrobiłeś zwarcie to wywaliło bezpiecznik. Dodano po 1 Pasek naciągnąłeś? Regulator napięcia nowy czy stary? Podaj napięcie na wolnych obrotach i podaj napięcie na wyższych obrotach np 2000tyś/obr. Miałem podobnie jak padł regulator Pisał że nowy alternator. To obstawiam bezpiecznik,...
Daj mu regulator od fiata , łady lub poloneza i po kłopocie.
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
Prądnice mają dwa rodzaje sterowań wzbudzania albo jeden koniec cewki wzbudzania jest podłączony do szczotki prądowej a regulator zwiera drugi do masy tak jest z minusem na masie, regulator od fiata 126p, Ursus C-4011. W drugim rodzaju podłączenie jest odwrotne, regulator zwiera koniec cewki wzbudzania ze szczotką prądową tak jest w prądnicach z plusem...
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Zielony przewód to DF ; zółty: D+ , a masa do obudowy motocykla lub do B-. Z resztą masz tu cały opis zapłonu i wspomnianego regulatora napięcia w fiacie 126p http://elektronika-motocyklowa.pl/samoch...
cze. chce podłaczyc alternator 6-diodowy z fiata 125p do "ciapka" c 330 bo akurat taki mam alternator i mam pytanie czy moge zastosować elektroniczny regulator napiecia zamiast tego dużego regulatora co tam oryginalnie powinien byc? pytam sie o to bo mam elektroniczny regulator a tego własciwegoregulatora nie mam nie mam :(
Trzeba zacząć "naukowo" - czyli od dokumentacji. Poniżej masz opis bezpieczników, z którego wynika, że opisane, wyłączające się urządzenia są na bezpieczniku "I" https://obrazki.elektroda.pl/4801844300_... Daleko nie szukając w tym poście https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Mamy schemat elektryczny z którego wynika,...
Ja u swojego C-360 wsadziłem alternator od duzego fiata razem z regulatorem napięcia też od fiata i wszystko śmiga bez problemu juz prawie rok.
Mam alternator od poloneza i chcę go założyć do C-330, ale nie wiem jaki zacisk przy alternatorze do czego w instalacji podłączyć, co do stacyjki a co do kontrolki ładowania. Oznaczenia zacisków to: 30- przypuszczam że to ładowanie na +, 67, i jeszcze jakiś, który nie ma oznaczenia. http://niegowa.prv.pl/allegro/foto4d.jpg -tutaj jest fotka takiego...
Jeśli ktoś wie i może mi pomóc to proszę o narysuje schematu podłączenia tego alternatora tak aby możliwe było ładowanie akumulatora. kupiłem do niego regulator od fiata chcę go podłączyć do kombajnu o instalacji 12V http://obrazki.elektroda.net/40_12358256... http://obrazki.elektroda.net/88_12358256... http://obrazki.elektroda.net/52_12358257...
Ja na twoim miejszcu dostałbym się do Wyprowadzeń uzwojeń stojana, wstawiłbym 3 małe 1A (50V)diody i zastosowałbym regulator od Fiata 125-Poloneza.Ten regulator który posiadasz powinien być do niego dobry.
Stary Bosch G1 z zewnętrznym regulatorem. Proponuję wywalić ten szczotkotrzymacz,i w to miejsce wsadzić szczotkotrzymacz z regulatorem,uprości to układ.
Zapytam przy okazji, elektrit ktory z tych alternatorow najlepiej kupic do traktora C-360? bo przymierzam sie do wymiany pradnicy na alternator i slyszalem ze najlepiej zalozyc od poloneza, ale slyszalem rowniez ze od duzego fiata...
To jest 6 diodowy alternator więc można zamontować regulator napięcia ze starego dużego fiata 125p, na przykład taki [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
Zdecydowanie stawiam na Bosch.Znajomy miał w C-330 alternator Polonez/Fiat i wieczne problemy.Pozatym Bosch ma regulator w sobie i zero problema z podłączeniem.
Zawsze można sprawdzić jak będzie się sprawował pod warunkiem, że ma się miernik. Jeśli dawał by radę to może być i fiatowski. A jak nie to iść na szrot i kupić coś z wbudowanym regulatorem. Mniej kabli, mniej problemów.
Ostatnio zakładałem do zetora regulator od starego fiata 125p. Jest to regulator z takiego alternatora gdzie jedna szczotka podłączona jest do masy a prąd wzbudzenia regulowany jest dodatnim napięciem z regulatora. Koszt nowego około 20zł więc nie wiem czy jest sens naprawiać orginał... Pozdrawiam...
mam pytanie wymieniłem szczotki regulator i pasek a kontrolka jak się paliła tak pali
No właśnie a te są znowu drogie. A był jakiś fiat 126p który miał regulator napięcia bez wzbudzania?
A tak z ciekawości zapytam czy taki regulator pasuje do jawy: FIAT 126p 126 REGULATOR NAPIĘCIA PRĄDNICY ERNAP 2 Jak tak to proszę o instrukcję podłączenia
Oryginały mają to do siebie, że często są drogie i trudno dostępne. Jeśli masz taką możliwość, to pożycz od kogoś i podłącz dowolny regulator 12V (np. regulator od dużego fiata pasuje do motocykla ETZ). Co do przerywacza, to poszukaj na necie schematu przerywaczy na układzie NE555.
Reglerem nazywano regulator mechaniczny przekaźnikowy a ten jest elektroniczny. Do tego D+ podłączony jest plus instalacji a minus pochodzi z masy metalowej obudowy alternatora.
Masz do wyboru od dużego i małego fiata. Ale skoro na jałowych nie ładuje to przełożenie jest za małe.
mam pytanie czy można by było zamontować w simsonie sr50 regulator napięcia (prostownik) z fiata 126p???? i jaki kabelek powinien być podłączony (z cewki ładowania) trzeba było by podłączyć pod ten regulator.....?????? z góry dzięki!!!!!!!!!!
Ok., rozumiem, że nie da się tego programatora włączyć w istniejącą instalacje i sterować przełącznikiem wycieraczek. Ale czy jest możliwość podłączenia go osobno (niezależnie) z dodatkowym małym włącznikiem impulsowym, aby działał tylko ten przekaźnik z Lublina? Nadal ponawiam pytanie co który pin w regulatorze z Lublina oznacza i do czego go podłączamy?
Witam od paru tygodni borykam się z problemem z ładowaniem w moim motocyklu. Najpierw padło na alternator i został przewinięty. Ładowanie powróciło ale niestety jest niestabilne i gotuje akumulator. Na wolnych obrotach jest około 13v natomiast na wyższych dochodzi do 17v. Prądnica wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/88_12857671... Jest...
a myślałem ze z regulatorem nie będzie problemu to faktycznie jest o jeepa tak jak kolega wcześniej pisał. a co myślcie o jakimś regulatorze zewnętrznym ?? pytałem takiego jednego szpeca i mówił coś o regulatorze od fiata na 6 diod i kontrolkę od wzbudzenia zrobić na przekaźniku żeby gasła ?? kombinować coś czy faktycznie szukać coś innego ??
No o to mi chodziło, żeby tylko szczotki zostawił i główny mostek diodowy https://obrazki.elektroda.pl/2421570600_... poza tym ja w swoim Dużym Fiacie miałem podłączoną lampkę braku ładowania pod zacisk regulatora 67 więc ona migała w takt impulsów wzbudzenia i było to bardzo fajne bo dawało pełny podgląd na pracę regulatora, napięcie akumulatora...
W tamtym: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... temacie Kolega Petrol1 wstawił ładny rysunek, jak podpiąć alternator z wbudowanym regulatorem napięcia (czyli taki, jak we Fiatach).
Witam Odłącz regulator napięcia,podłącz gruby przewód zasilający alternator,zrób pomiar czy nie pobiera prądu.Jeżeli nie ma poboru ,to diody dobre,a winny będzie regulator napięcia.
witam naładuj dobrze akumulator następnie podłącz woltomierz zwiększając naprężenie blaszki sprężynującej regulatora napięcia zwiększasz ładowanie zaś luzując zmniejszasz
Ja też wsadzam od malucha ale sprawdzam opór wirnika i czy jedna ze szczotek nie jest na stałe podłączona do masy
regulator prądu Palcem mi pokaż, albo na zdjęciu, ten regulator PRĄDU!!!
Ok, znalazłem PDF-a z opisem tego stabilizatora, sa tam tez jakies układy - mam je wykorzystac i zbudowac jakis regulator napięcia? Proszę o szczegóły, Pozdrawiam!
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
Najlepiej założyć inny regulator napięcia, taki, który ma zacisk sense, jak go podłączysz do klemy +, to będzie kontrolował napięcie ładowania bezpośrednio na aku
Poczytaj w tym poście http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... i jeszcze na tej stronie jest jakiś regulator http://angler22.webpark.pl/reg.htm Pozdrawiam
mam jeszce pytanko bo znajomi miporadził zeby sprawdzić regulator i diody i czy alternator sprawny to trzeba + z tej śruby m6 podłączyć do jednego wyjścia ze szczotek i wtedy zmierzyc ile daje z masą , oczywiscie odłączajac regulator, dobrze kombinuje ?
Witam. Mam pytanie ponieważ spalił się regulator napięcia w motorze. Alternator jest trójfazowy. Czy można podłączyć jakiś inny regulator żeby wszystko grało.Jeżeli tak to od jakiego samochodu czy motoru?Posiadam elektroniczny reg.napięcia od Fiata dużego ale tam są tylko dwa wejścia a w moim spalonym było 5 wejść( 3 przewody przychodziły z alternatora...
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Były prądnice które miały + na mase (chyba do C-330) Zmień tak jak było ( + na mase a minus na instalacje), jeśli nie pomoże to proponuje założyc alternator od fiata 125,lub poloneza cena na złomie przystępna a ładowanie pewniejsze.
Niekoniecznie. Zależy od typu alternatora. Dla przykładu - w dużym fiacie, jedna ze szczotek była masowana, a w maluchu obie izolowane.
Miałem podobny problem. Podłączyłem dodatkowy przewód między styk 2 regulatora, a masę silnika. Sterownik nie zawsze rozpoznawał bieg jałowy.
Witam! My rozwiązywaliśmy problem zasilania w Syrenkach tak: - alternator i regulator napięcia z Fiata 125, - akumulator podłączony "-" na masę dodam, że nie ma przy tym problemu z odpalaniem tzn. rozrusznik kręci się w dobrą stronę :) Mogę zagwarantować że nie ma problemu z niczym tak naprawdę i chyba w ten sposób będzie Ci lepiej rozwiązać problem...
Witam! W jakim przypadku alternator w polonezie nie jest samowzbudny?! Alternatory w polonezach były samowzbudne -to w Fiatach 125p były obcowzbudne ale w końcowych wersjach też już były samowzbudne. Jeżeli dobrze pamiętam to na samowzbudnym będą trzy zaciski 30-śruba M6, 67-wsówka męska do której trzeba podłączyć regulator napięcia, a do wsówki na...
Do danego typu alternatora musi być odpowiedni regulator i przekażnik kontrolki ,a także żarówka kontorolki o odpowiedniej mocy .Piszesz że wymieniony został regulator czy napewno dostosowany do alternatora ?bardzo ważne jest także podłączenie do masy nie dla każdego oczywistość.Większość opisali poprzednicy ale gdyby były dalej trudności trzeba podać...
A więc tak siedzi w nim silnik 2,3 szczotki są jeszcze w miarę alternator nie jest mocowany na poduszkach, sądzę że to jednak wina regulatora w sklepie wciskali mi regulator boscha a w drugim mieli inny za 30zł ale nie pasuje mocowanie nie wiem czy nie kupić tego za 30zł i przełożyć regulator albo zamontować zwykły regulator z fiata bo taki posiadam...
regulator ładowania fiata fiata scudo zmieniarka fiata
regulacja prędkości falownik naprawa pioneer opticum oprogramowanie
prostownik bester electrolux ewt1066edw
Schemat instalacji piekarnika Electrolux EOB6631AOX Zalany piekarnik zupą - jak go uratować?