Jest to obojętne, z wiatraka wychodzi zasilanie 3fazowe i podpinasz je pod regulator także 3fazowy.
Przełącznik IGN ON/OFF musi w pozycji ON zwierać B+ akumulatora z zaciskiem IGN regulatora napięcia, wtedy będziesz miał ładowanie akumulatora
To nie jest regulator ładowania a sterownik ładowarki, ustawia się na nim progi napięcia kiedy ma zostać ona włączona/wyłączona (ładowarka). 23V to za mało dla dwóch akumulatorów w szeregu, typowe AGM stosowane wUPSach czy zasilaczach buforowych, mają zalecane 13,5 - 13,8 V dla pracy buforowej (dla 12V) co daje 27 - 27,6 V (dla 24V).
W jaki sposób ma ładować, skoro niepodłączone są przewody od regulatora napięcia. Jak podłączysz i dalej nie będzie ładować akumulatora, to jest uszkodzony regulator napięcia lub cewka. Ten schemat może być pomocny. https://obrazki.elektroda.pl/4703017800_...
Zatem o ile dobrze myślę wystarczy mi regulator ładowania 10 A (pwm). Lepiej regulator z mmpt, masz wtedy szybsze ładowanie akumulatora, czyli jest się bardziej odpornym na kaprysy pogody. Jeden z problemów używania akumulatora kwasowego (z płynnym kwasem / AGM / żelowego), że po każdym użyciu (rozładowaniu) powinien być jak najszybciej doładowany...
Prawdopodobnie to będzie działać tylko ze jest jedno ale ... jak agregat ma równa 12V to akumulatora nie doładuje może co go tylko podtrzyma na życiu :) Do pełnego szczęście potrzebujesz to 13.8V z agregatu.
Przecież napięcie będzie spadać tylko podczas zachodu słońca/pochmurnych dni. Większość energii się więc marnuje. Nie ma jakiegoś prostego sposobu na obniżenie napięcia?
Wrzuć zdjęcie regulatora
Segu/Elba prawdopodobnie uszkodzona. Praca silnika bez podłączonego akumulatora skutkuje spaleniem tegoż właśnie regulatora. Niestety taka wada tego układu. Jak sprawdzasz ładowanie to zawsze na podłączonym i naładowanym akumulatorze. Polecam zastosować regulator od skutera, poszukaj na forum. Super sprawa.
Tak dobry, podłącz zgodnie z numerami na prądnicy i regulatorze.
Zobacz film i skomentuj jak tam to działa na trzy regulatory.
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Echhhh. Ten samochód już dawno by był zrobiony, gdybyś myślał.
https://obrazki.elektroda.pl/2770356900_... Kabel ze stacyjki (plus po kluczyku) - żarówka - kabel do alternatora tak w skrócie to ma wyglądać (bo nie rozumiem tego razem jeśli do dwóch biegunów kontrolki to ok). Czyli tak jest źle podlaczone? Od alternatora powinien isc - do zarowki? Tak jest źle. Najpierw uruchom kontrolkę potem...
Cześć, Nie zajmuje się tym zawodowa ale przeglądam instrukcje obsługi. W instrukcji do twojego regulatora napisano: Loads with a higher current consumption than the device output can be directly connected to the battery. However, the solar charge controller deep discharge protection will no longer intervene. Loads connected in this manner must also...
Jakiego producenta silnik tam założyłeś? Czerwony masz na myśli jest podłączony do elektrozaworu przy gaźniku! No to sprawdź czy fioletowy nie jest podłączony do regulatora ! A biały nie jest od gaszenia do cewki zapłonowej. Podobnie jak poniżej.
Ten alternator z Volvo nie pójdzie. Musisz wymienić w nim regulator "na śrubkę" i będzie ładował aż miło. Takie coś : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
Pokaż jak podłączyłeś bo z postu nic nie wynika.P
Panele i tak zapewne podłączysz pod regulator ładowania. Najlepiej było by dać 2 regulatory, jeden na 10A, drugi na 5A. Takie masz prądy w panelach 7,5A i 4A. Czyli jeden kontroler 10A trochę mało, a 10 + 5 będzie super. To rozwiąże problem w najlepszy sposób.
W takich pojazdach zazwyczaj światła są zasilane napięciem zmiennym, regulator tylko ogranicza jego wartość tak aby nie paliły się żarówki. Akumulator jest ładowany małym prądem przez diodę 1A w regulatorze
Dzięki za linka, spróbuję z powielaczem. Obawiam się jednak, że przy większym wietrze i podłączonym kaskadowym regulatorze ładowania zmniejszy się efektywność ładowania.
Wejście masz od strony bezpiecznika. Poza tym to nie dławik a regulator parametrów ładowania dla akumulatora żelowego.
Jak podłączyć regulator napięcia aby ładować akumulator? Do których przewodów? Silnik STORM dwusuw 15km. https://obrazki.elektroda.pl/4269314200_...
Szukam opisu podłączenia regulatora napięcia ładowania dla silnika Hatz 1D81Z. Numer katalogowy regulatora: 01983800. Proszę o identyfikację przewodów niebieski, czarny i biały. Dołączam zdjęcie regulatora.
Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale do regulatora nie jest jeszcze podłączony panel słoneczny. Wpierw podłącz panel do regulatora bez niego nie będzie działało ładowanie i wszystko powinno pracować.
Jeśli sprawdzasz ładowanie poprzez pomiar napięcia na wyjściu regulatora bez podłączonego akumulatora, to nie mamy o czym dalej dyskutować.
Ja trochę z inne beczki. Pod regulator mam podłączony panel, akumulator i odbiorniki. Wiadome, teraz jest dużo mniej słońca i myślę nad rozwiązaniem słabego ładowania. Czy możliwe jest podpięcie do akumulatora, podłączonego do regulatora, alternatywnego ładowania (np. agregat prądotwórczy) bez odpinania go od regulatora i bez wyłączania odbiorników?...
Faktycznie, jeszcze raz i to dokładniej się przyjrzałem temu zdjęciu i jest tak jak piszesz. Zrób więc tak jak napisałem. Podłącz grzałkę poprzez przekaźnik do akumulatorów, a cewkę przekaźnika do regulatora, tam gdzie jest zaznaczona żarówka i zobacz czy regulator będzie wariował. Wg mnie nie powinien. Licz się też z tym, że z tych 340W, które w optymalnych...
Błąd powstał przy rozruchu przetwornicy podłączonej na LOAD... Cały czas piszę ze ikona LOAD w formie żarówki dobrze obrazuje, co najlepiej można do tego wyjścia podłączyć.
Dlaczego pomimo, że dzisiaj o 15-ej (słońce) zmierzony na wejściu do ww. regulatora prąd z paneli wynosił 58V 16A (928W) - regulator ładuje akumulatory z mocą tylko ok. 210W?? Przecież masz już prawie na max naładowane akumulatory, im akumulator bliżej "fulla" tym zmniejsza się prąd. Pozbądź się tej przetwornicy i kup wersję 24V, akumulatory połącz...
Owszem, przebieg napięcia wyjściowego z prostownika może nie będzie piękny książkowy ale będzie ok. Zawsze można dorobić regulator ładowania akumulatora.
Witam Od niedawna posiadam quada ATV 110 z pewnym problemem. Został w nim wymieniony silnik na taki w którym występuje stator bezmasowy (dwa żółte przewody wychodzące z silnika). Regulator zamontowany w oryginalnej instalacji jest 4 pinowy przeznaczony do statora zmasowanego. Efektem tego jest brak ładowania akumulatora. Czy jest możliwość przerobienia...
Witam Ja w twoim przypatku połączył bym te panele w 2 równoległe szeregi a w każdym szeregu dałbym jeden słabszy i jeden mocniejszy i w tym przypatku oba równoległe szeregi będą miały jednakową moc i panele nie będą kradły sobie mocy. Napięcie będzie wynosić około 60V a prąd około 14A .Taki układ paneli podłączony do twojego regulatora powinien najlepiej...
Żarówka ma być wpięta między plus po stacyjce a wyjście L regulatora. Podłącz, sprawdź, czy działa poprawnie. Napisz o wynikach.
Jak podłączyć elektroniczny regulator napięcia z przerywaczem kierunkowskazów 6V w Simsonie SR50? Jak sprawdzić czy jest sprawny regulator napięcia i czy jest ładowanie akumulatora?
https://www.subito.it/accessori-moto/reg... 60Euro , polski nie zaddziała jako dynastarter ,nie ma opcji 0 190 215 015 bosch jak co zamienia sie 350netto
Witam,ten alternator jest od starej Daci,tam był osobny regulator na zewnątrz tak jak jest teraz podłączone daje full ładowanie ,odłącz to bo zniszczysz akumulator i alternator.
Na początek po podłączeniu regulatora należy sprawdzić napięcie ładowania akumulatora (13,8 do 14,4V) oraz jaki prąd pobiera akumulator. Zbyt duży prąd sugeruje uszkodzenie akumulatora (zwarcie wewnętrzne). Nie zaszkodzi sprawdzenie, ewentualnie przylutowanie złącz regulatora i klem akumulatora oraz ciągłości masy ( złącza oczkowe połączenia ,ich czystość...
Może i mało, tyle że mam je całkowicie za darmo(może będzie ich więcej) Przeglądałem inne tematy i nie znalazłem niczego w jaki sposób podłączyć więcej niż jeden panel do regulatora ładowania i czy z jednego regulatora ładowania mogę ładować więcej niż jeden akumulator. Na początku chciałem panele podłączyć równolegle pod regulator ładowania który bym...
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Jutro ma być słonko i chyba dotrze obciążenie to spróbuję przetestować. 20V-23V Do czego takie dziwne napięcie? Do panelu słonecznego chcę podłączyć regulator ładowania i akumulator na 12V. Jeżeli dobrze pamiętam, taki wartości widziałem w specyfikacji regulatorów PWM dla akumulatora 12V (maksymalne napięcie wejściowe, potem musiałbym podłączyć aku...
Przedstawiony wyżej układ regulatora można podłączyć bezpośrednio do cewki ładowania (prostowanie jednopołówkowe), jeden koniec cewki trzeba połączyć z masą. Nie można go podłączyć za mostkiem Graetza ponieważ nie będzie pracował poprawnie.
Sam dałeś sobie odpowiedź- panel ustawiony na zachodzie, gorsza tylko północ. Te 25V bez podłączonego regulatora ładowania?. Pogoda dzisiaj raczej nie należy do słonecznych.
Mam problem podczas mierzenia napięcia na cewce ładowania simsona s51 12V pokazuje 150V na obrotach jałowych bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Nie podłączasz żarówki 230V tylko 12V. Jeżeli na wolnych obrotach świeci, podczas dodawania gazu się rozjaśnia to wszystko jest dobrze. Pod Elbę...
Okej czyli prawy górny pin w regulatorze ma zostać pusty i tylko podpinam żółty do regulatora z prądnicy, masę i ładowanie? Ja osobiście mam podłączone oba żółte i prawy górny i lewy dolny. Jeśli dobrze kojarzę to prawy górny ogranicza prąd na żarówki (regulator stratny), także zostaw go pustego, i zobacz czy będzie działać.
Gruba wsuwka (B+) do rozrusznika lub klemy + akumulatora. Cieńsza wsuwka (d+) do żarówki a drugi styk żarówki do prądu po stacyjce (lub klema +, ale będzie świecic się cały czas) Styk + to miejsce na kondensator, ale jest to zbędne.
W układzie ładowania podłącz zabudowany na tablicy przyrządów amperomierz.Przewód przykręcony na tylnej pokrywie alternatora na śrubie M6 cały czas jest pod napięciem.W ten przewód w szereg podłącz zamontowany amperomierz uważając na biegunowość amperomierza i masz wzrokowo obserwacją pracy układu ładowania.Zwróć uwagę iż po odpaleniu tego Łunochoda...
Standardowo tam powinno być 5V, a więc nic więcej nie potrzebujesz aby podłączyć telefon czy inne urządzenie na USB.
Wystarczy u wujka google wpisać mz ts 150 ładowanie, zaznaczyć grafika i samo rozwiązanie się pojawi.
Witam wszystkich. To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Potrzebuję pomocy w podłączeniu woltoamperomierza do regulatora ładowania akumulatora z ogniwa fotowoltaicznego.Posiadam taki regulator: http://obrazki.elektroda.pl/9869635700_1... i chcę, żeby wskazywał napięcie i pobór prądu z ogniwa fotowoltaicznego. Do dwóch pierwszych...
Podłączyłem go teraz i regulator ładuje go prądem max 0.7A gdzie odlaczyłem i podłączyłem inny kwasowy 100Ah i przy tym samym naslonecznieniu ładuje 2.3A teraz także chyba niestety szmelc.
tu masz Twój aku hazebatteryusa.com/core/media/media.nl?i... zgodnie z tabelą to 75A może oddawać i wytrzyma 33min przy 19-20 to trochę ponad 3h ten panel 160 to masz oczywiście przez regulator ładowania podłączony do aku
Puki jest ładowanie to jest ok
Witam! Dorwałem używany Romet RR 50 po swapie silnika na 125ccm. Wszystko działa git poza ładowaniem. Przypuszczam, że regulator z 50 nie daje rady, kupiłem wiec odpowiedni do 125. Mam jednak 2 problemy - nie umiem zlokalizować owego regulatora w moto - nie wiem jak nowy podłaczyć Poniżej załaczam: -schemat do moto: http://obrazki.elektroda.pl/8893908100_1...
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje.
Regulator ładuje . Dzięki
Rozkręć przetwornicę i równolegle do włącznika przetwornicy przylutuj przewody i wyprowadź je na zewnątrz. Do tych przewodów podłącz styk NO (normalnie otwarty) np. przekaźnik relpol rm84 z cewką na 24V DC. Do cewki tego przekaźnika podłącz to wyjście "regulowane" z regulatora ładowania. Potestuj i powinno działać.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
alternator podłącz 30 z rozrusznikiem prądowy ,67 z regulatorem 67 ,a15 połącz z kontrolką ładowania (trzeba uważać spalenie kontrolki spowoduje brak ładowania).Nie opisaną możesz podłączyć pod masę nie jest to konieczne.
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Wszystko jasne. Alternator masz 6 diodowy, regulator zewnętrzny. Można założyć regulator polskiego producenta JezPol i będzie ładował poprawnie.
Cześć wszystkim! Mam malutki problem. Otóż posiadam 4 akumulatory żelowe 12V każdy o pojemności 9Ah, do tego kupiłem panel 12V 10W. Całość mam podpięte do regulatora PWM, najprostszego za kilkadziesiąt złotych. Problem polega na tym, że wszystko jest dobrze podłączone regulator pokazuje ładowanie a po jakimś czasie napięcie na akumulatorach zamiast...
Jeśli akumulator jest prawie pełen, to regulator nie wykorzystuje pełnej mocy paneli. Czy to możliwe, że był prawie pełen? Akumulator 100Ah nie powinien sam był długotrwałe podłączony pod regulator 30A, ładowanie tak dużym prądem go zajedzie. W pierwotnym planie instalacji pisałeś o drugim do dołączenia - nie zwlekałbym z tym.
Wystarczyło poszukać na forum. Jest tego dużo a tu masz prosty rysunek jak najprościej podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem : http://obrazki.elektroda.net/79_12794001...
(at)kpec rozumiem że moment rozruchu może być wyższy przy starcie , tu chodzi o prostotę i automatyzację żeby nie chodzić na działkę i włączać zasilanie jak jest słoneczny dzień a wyłączać jak jest pochmurno Jak najbardziej dobry pomysł. ,a co jeśli zainstalował bym panel 530w chiński regulator ładowania do tego stary akumulator który nie magazynował...
Witam Mam problem z ładowaniem w traktorku/kosiarce John Deere silnik B&S, z magneta wychodzi prąd stały 30V-40V, kupiłem już drugi regulator napięcia i jak podłączę regulator to jest 6-10V prądu stałego, jeśli nie przykręcę regulatora do masy to wychodzi jakieś 12-16V, czy jest coś nie tak z masą czy jednak te regulatory są nieodpowiednie?
Witajcie. Mam transformator toroidalny 230v/12v 250va. Czy jeżeli wyprostowałbym z niego napięcie odpowiednim mostkiem prostowniczym a na wyjściu podłączę regulator ładowania z alternatora od fiata 126p to cały układ będzie mógł spełnić rolę ładowarki akumulatorów???
Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj podłączyłem REGULATOR ŁADOWANIA 30A 12/24V LCD MPPT i porównałem wielkość prądu ładowania rozdzielając panele po trzy i wyszło, ze ładowanie ładowarką MPPT - (impulsowe) jest wyższe o ok. 20% od drugiego zestawu ładowanego regulatorem PWM. Muszę jeszcze sprawdzić jak sugerujesz poszczególne panele, każdy z osobna jego moc...
Witam, więc na zapalonym silniku opór pomiędzy przewodami wahał się pomiędzy 090a 120
No i na wyjście 50 volt musisz dać diody blokujące. Rzeby wyższe napięcie z regulatorów nie dochodziło do zasilacza i nie powodowało działania jego zabezpieczeń. Witam mam podobne rozwiązanie na trochę mniejsza skale 16 szt agm 100 Ah w układzie 48 V i też mam dołożony podobny zasilacz 1500 W nie dałem żadnej diody ale wg tego co piszesz lepiej dołożyć...
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
podłączę akumulator 48V a ta prądnica nie będzie ładować bo jest np na 24 V. Bez obrazy. Umiesz czytać ze zrozumieniem? Akumulator 48V musisz podłączyć do regulatora ładowania, a regulator do prądnicy. Gdy napięcie na prądnicy z powodu braku napędu ( wiatru ) spadnie do ok. 48V, to regulator przestanie ładować akumulator, to przecież logiczne.
Witam Dużo słów - mało danych. Panele podłączyć do akumulatora przez regulator ładowania. Jako, że nie podałeś żadnych parametrów elementów jakie posiadasz, to nic więcej nie podpowiem. PozdrawiaM.
Co złego stało się akumulatorowi kwasowemu jeśli ładowałem go przez 30 min tak duży prądem? Nic mu się nie stało, będzie działał nadal.
Koniec! Trzeba po prostu użytkownika poprowadzić za rękę i wytłumaczyć raz a porządnie. Masz taki alternator: https://obrazki.elektroda.pl/4364903000_... który ma 9 diód. Masz na nim złącza 15 oraz 67. Poniżej, zaznaczyłem na Twoim zdjęciu które jest które: https://obrazki.elektroda.pl/7438214300_... Następnie - zakup...
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
jeżeli podłączasz tak jak mówisz, regulator jest podłączony to powinien ładować (chyba że wiertarka ma za małe obroty)
Alternator stanowi całość z regulatorem.
Zółto-czerwony podłącz pod konektor w izolatorze na alternatorze. Pod tablicą ten sam kolor podłącz pod kontrolkę ładowania a drugi koniec kontrolki pod plus po stacyjce. Zanim podłączysz te przewody sprawdź czy na pewno ten przewód idzie z pod alternatora do regulatora i dalej pod tablice.
Czy zakupiony regulator jest typowy tj. dedykowany do Twego pojazdu. Na "Elektrodzie" masz schematy oraz różne rodzaje regulatorów, wystarczy znaleźć odpowiedni i podłączyć wg oznaczeń. Żółty i biały kabel jest od światła i ładowania, czarno-czerwony od zapłonu a niebiesko-biały od impulsatora. Zielony - masa (-).
Witam. Robię instalację w takim skuterze i proszę o poradę jak podłączyć najefektywniej ładowanie. Z silnika wychodzi 6 kabli - dwa to zapłon CDI - a 4 na jednej wtyczce to ładowanie. Kolory - 1 zielony i 3 żółte. Zielony - masa. Żółte - na każdym jest ok. 18 V napięcia zmiennego. Jak to podłączyć żeby maksymalnie ładowało akumulator? Jak podłączam...
Orientujecie się dlaczego odpowiedzi firm produkujących/dystrybuujących regulatory słoneczne zawsze wskazują na brak możliwości podłączenia dodatkowych źródeł ładowania do regulatora (część jednej z nich poniżej) Turbina wiatrowa nie powinna być podłączona do regulatora solarnego, nawet przez diodę Shottky’ego. To może nawet w pewnych warunkach...
Ja bym dał zamiast jednego panela dwa, ustawione wschód-zachód i podłączone równolegle, tylko odseparowane diodami. W takim układzie będą ładować akumulator równomiernie przez cały dzień.
Jest łatwy do podłączenia tylko tak jak piszesz kontrolą jest amperomierz więc i tu musiałbyś dać albo amperomierz albo woltomierz żeby widzieć jakie jest ładowanie. Podłączasz B+ do akumulatora śrubkę od szczotkotrzymacza do 67 regulatora i na 15 regulatora zasilanie po zapłonie ponieważ jest to alternator obcowzbudny.P
Z uwagi na fakt, że prąd coraz droższy, spróbowałem utworzyć swóją pierwszą instalację fotowoltaiczną w moim domu. Na małym balkonie zamontowałem trzy panele 100W, które podłączyłem pomiędzy sobą równolegle, całość podłączyłem do regulatora ładowania MPPT 20A. Regulator jest podłączony z akumulatorem 12V 100Ah. Do akumulatora podłączona jest przetwornica...
Witam, może regulator/iskrownik jest źle podłączony skoro był wymieniany?
Witam.Mogę się mylić ale patrząc na te podłączenia to regulator napięcia jest elementem odrębnym poza alternatorem.
Ja podłączyłem ostatnio taki regulator. Nie było ładowania i jak sprawdzałem piny ,żeby dać czerwony na prawo to na żółtym, ( żółty jest od świateł ) to miałem napięcie 17 V na niskich obrotach.
podczas pracy paneli akumulator osiąga 13,1V Epever pokazuję na wyświetlaczu sto procent naładowania. Urządzenie przestaję ładować. pod godzinie rzeczywisty stan akumulatora pod obciążeniem 90W jest 12,5V. Model Epever XTRA3210N / 30A, 92/100V powinien ładować do 380W. mppt zamienia napięcie na prąd, tak żeby nie było strat. 74,9V x 2,2A max = 164,78W,...
Witam, testował ktoś jaka największą moc paneli/panela można podłączyć pod regulator ładowania tracer 3210AN? Będę wdzięczny za odpowiedź.
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
I tu już nie oszczędzisz- mostek 600 zł, regulator 300zł ostatnio wymieniałem. Obie rzeczy na pewno spalone ponieważ jedna faza diod jest podłączona bezpośrednio do regulatora, utnij ale od mostka drut zostaw cały.P
Mógłbym akumulator bez regulatora ładować. I ja tak robię, od początku. Mam tylko kontroler napięcia akumulatora. Po podłączeniu wprost do akumulatora z pominięciem regulatora natężenie prądu wyniosło 4A i tylko 14,4 -14,7v napięcie! I to napięcie świadczy o tym, że akumulator jest już naładowany. U mnie w tym momencie, wkraczałby kontroler napięcia...
mam regulator napięcia na 12v jest podłączony do alternatora i ładuje mi 9,5v jak to zwiększyć ??
Witam. Z tym ładowaniem akumulatora nieodłączonego od instalacji to ja nie był bym taki pewien, znam przypadki uszkodzenia regulatora prądu ładowania przy takim podłączeniu prostownika. Pozdowionka.
Zawsze można kupić panel fotowoltaiczny jakiś regulator ładowania i akumulatorek, żeby Ci się samo ładowało.
Witam, posiadam jawę 250 model 353 i mam problemy z podłączeniem regulatora ładowania. Stary regulator nie działał(nie produkuje się takich) więc zakupiłem elektroniczny i nie potrafię go podłączyć, wychodzą z niego 3 przewody, nie wiem też czy powinien być przykręcony bezpośrednio do masy, czy też odizolowany, jeżeli ktoś ma jakieś rady będę wdzięczny,...
Ja zastosowałem w silniku zaburtowym regulator od skutera chńskiego . Podłączenie do regulatora 2 przewody od cewki ładowania 1 przewód mas i przewód + akumulatora .Akumulator jest ładowany prądem 14V .Regulator kosztuje 19 zł i jest z mostkiem prostowniczym. Może się to się dla kogoś przyda.
Witam, potrzebuje pomocy w doborze regulatora napięcia do panelu słonecznego. Panel 120W ale na wyjściu miernik pokazuje 146 volt i po podłączeniu do regulatora 10A po prostu się kopci z niego. Chcę nim ładować akumulator żelowy 200 Ah. Jaki powinien być tam zastosowany odpowiedni regulator? Proszę bardzo o pomoc. Pozdrawiam. Ten panel nie nadaje się...
podłączyć regulator ładować panel tracer regulator ładować wiatrak regulator ładować
obliczyć okres przebiegu przegub wewnetrzny schemat klimatyzacja volvo
lodówka kapie generator ultradzwieków
Pralka AEG z pompą ciepła - nabicie gazem Kenwood DNX4230BT - problem z uruchomieniem