Pytanie dlaczego mój stojan ma 4 wyprowadzenia? Bo ma wyprowadzony środek gwiazdy.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Chodzi o opelka diesel? Sygnał jest bezpośrednio z cewki stojana brany. http://obrazki.elektroda.net/66_12335095...
Jest to alternator taki jak stosowany był we Wołdze. 6 diodowy z dedykowanym regulatorem i przekaźnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4617524100_... . Jeżeli masz trochę pojęcia to trzeba by alternator pozebrać , zweryfikować i sprawdzić podzespoły, wirnik stojan łożyska prostownik. Jeżeli ok to można podłożyć zastępczy regulator np...
Ja zamieniłem tanią antenę na markę PRESIDENT i problemów masa znikła, te tanie tak wszystko ściągają. Nie wspomnę jak skaczę SWR po zdjęciu i postawieniu w to samo miejsce. (at)arturbajerski nie rób tak więcej z odpinaniem przewodu "+" od alternatorka, bo go uszkodzisz, na wolnych obrotach jak był uruchomiony bardzo w palnik nie dostał, ale dotknął...
Odrazu nie, ale na pewno przyśpieszy jego awarie. Łożyska, korodujące połączenia, puchnący stojan i takie tam :D
Jeżeli alternator przeciągle wyje to albo uszkodzony prostownik, lub jeżeli jest sprawny to uszkodzony sojan-zwarcie międzyzwojwe lub mędzyfazowe. Sprawdzić na zwarcie do masy. To specyficzny alternator, dlatego że ma nieskojarzony stojan, kojarzony jest w prostowniku, podchodzi tam stojan od mondeo diesla.
Kolego elec , co Ty chcesz sprawdzić jak masz regulator z mostkiem prostowniczym połączony. Najpierw je rozlutuj, a później sprawdzaj. Jeżeli wirnik, mostek i stojan sprawny to wymień regulator i po sprawie. Po co się nad nim tyle znęcać? rafbid napisał: Jeśli ma wbudowany regulator napięcia to zmostkuj wszystkie wyjścia z alternatora i podłącz pod...
będę wdzięczny jak ktoś mi pomoże i wyśle schemat podłączenia alternatora z góry dziękuje Przeniosłem z: "Schematu/instrukcji/artykułu". <skryn>
Jak w temacie zmieniłem prądnicę na alternator i wiem ,że B+ do akumulatora, a D+ do kontrolki, ale czy trzeba dawać jakiś wyłącznik, że jak się akumulator naładuje to wyłącza ładowanie.
Koledzy to wszystko prawda Jak coś próbuje i niewychodzi ponawiam próbe itd.Co prawda jest satysfakcja jak coś wyjdzie . Ale co do alternator czy prądnica szczególnie do wiatraka aby nie tracić na mocy porzez napęd prz zwiękrzaniu obrotów proponuje prądnice z cężarówki 24V stojan podłączyć szeregowo .Ja taką mam i prubowałem obracając ok.70 obrotów...
Po dłuższej analizie stwierdziłem że stojan ma przebicie na masę.
Witam. Mógłby mi ktoś pomóc, jak przeprowadzić kable z tego alternatora do regulatora napięcia? Instalacja jest na 24V. Miałby ktoś może schemat, jak to podłączyć?
Witam jak wyzej jak to wszystko spiac do kupy alternator,regulator, stacyjka,i wskaznik naladowania?? zeby dzialalo ladowanie prosze o pomoc i jakis schemat, ponizej zamieszczam obrazki Alternator: http://img77.imageshack.us/my.php?image=... Regulator: http://img464.imageshack.us/my.php?image...
Tak wiem. Zauważyłem to na prostym przykładzie gdy wirnik nie chciał się do stojana zmieścić. Dobrałem taki wirnik i taki stojan aby przerwa była jak naj mniejsza. W sumie to spotkałem się na pewno z trzema typami alternatorów jak nie z czteroma w polonezach i to tylko w tych z silnikami krajowymi. Teraz próbuję odpalić alternator na którym jest przykręcany...
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Witam mam w esiaku instalacje pod prądnice i regulator z żuka koło stacyjki, mogę podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem pod wyprowadzone kable czy muszę ten drugi regulator zdemontować? Bo w tym momencie będą dwa regulatory podpięte na jednych kablach do alternatora czy to przeszkadza?
Czy jakas dobra osoba pomoze mi w podlaczeniu takiego alternatora do ciagnika.W zaden sposob nie moge uzyskac z niego ladowania https://obrazki.elektroda.pl/4184012100_...
Poszukuje schematu podłączenia alternatora http://obrazki.elektroda.pl/6813299300_1...
Witam. Chciałbym sie dowiedzieć, jak mógłbym podłączyć dodatkowy Alternator i Akumulator. Miało by to wyglądać następująco: Silnik od hulajnogi/skutera elektrycznego dający 2800 obrotów/min, kręcący Alternatorem, który jest bezpośrednio podłączony pod akumulator. Jest możliwość, bezpośredniego podłączenia Alternatora z Akumulatorem bez stacyjek i instalacji...
Witam kupiłem taki alternator czy ktoś mógł by mi pomoc i opisać jak go mogę podłączyć do akumulatora żeby światła z niego się świeciły a akumulator miał ladowanie https://obrazki.elektroda.pl/4873565200_... https://obrazki.elektroda.pl/4977382700_...
Witam! Mam do podłączenia alternator widoczny na zdjęciu. Alternator ma być (jest) zamontowany w starym ciągniku rolniczym (niepodłączony). Z tego co widzę alternator nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, czy to możliwe ? Dostępne są piny: D+ ( chyba + wzbudzenia ze stacyjki), B+(główny zacisk ładowania). Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić. Alternator...
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
mam problem jawa 350 st totalna rozsypka wszystko podłączyłem według schematu poskładałem i jest gitara ale nie wiem jak podłączyc kable od alternatora znaczy cewki podłączone ale nie wiem jak podłaczyc inne:cry:[/b]
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Witajcie ;) Może ktoś wie, gdzie w samochodzie mogę się "wpiąć" aby uzyskać 12V dopiero po uruchomieniu silnika, czyli tak na prawdę po rozpoczęciu pracy alternatora?
Zwracam się z prośbą o pomoc w podłączeniu alternatora. Kopałem troszkę w internecie nigdzie nie mogę znaleźć schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5144825300_...
Witam, posiadam jawe 350ts w której nie mam prostownika, regulatora itd po prostu z prądnicy idą dwa kable z przerywaczy do cewek i jeżdżę tylko na akumie jak naładuje moje pytanie brzmi czy da rade jakoś na krótko wyprowadzić z alternatora + i - tak żeby od razu było napięcie 12v albo czy da rade jakoś bez akumy tak ja ma np jawka 50? Czekam na odpowiedzi...
Witam Ostatnio zdobyłem alternator i wpadłem na pomysł przerówbki go na silnik beszczotkowy. Posiadam sterownik 24v 350wat. Mam problem z podłączeniem go do sterownika ze względu że jest dosyć nietypowy 1,2,3 wspólne przejście 4,5,6 wspólne przejście https://obrazki.elektroda.pl/7404854500_...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Witam, mam problem z ładowaniem w Chrysler Voyager 94' 2,5 mianowicie, znikło... W/g mnie alternator nie wzbudza się. Alternator obejrzałem i pomierzyłem, stojan ok, wirnik ok, diody ok, szczotki wymieniłem. Podobno mógł paść sterownik. Ok, mam regulator napięcia do tego alternatora, tylko jak go podpiąć? Dołożyłem mu 3 diody prostownicze jako wzbudzające,...
http://obrazki.elektroda.pl/7893844000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2255329200_1...
Witam!!! Mam pewien problem z alternatorem z zabytkowego samochodu . Alternator to Bosch o numerach 0120400554 . Alternator rozebrałem do ostatniej śrubki i odnowiłem oraz pomierzyłem 6 diodowy mostek oraz stojan i wirnik czy są sprawne wymieniłem w nim diody wzbudzenia oraz przewody na nowe. Problem polega na tym ze nie wiem jak go podłączyć aby wzbudzić...
Bo to lichy alternator o prądzie wyjściowym 33A, stosowany m. innymi w Zastavie 110. Co to jest 33A? Zakłada się coś typowego, cos, co w razie awarii nie uruchomi nam sprzętu na dłużej. Jak myślisz, czy tak od ręki dostaniesz do takiego stojan albo prostownik?Będziesz przerabiał uchwyty aby zamontować inny zwłaszcza w czasie jak robota pili? A zakładasz...
Witam mam kilka pytań gdyż chciałbym kupić mała elektrownie wiatrowa i tak: mam na oku dwie parametry pierwszej: moc znamionowa (W) 1000 moc maksymalna (W) 1500 napięcie znamionowe (V) 48 średnica wirnika (m) 2.7 startowa prędkość wiatru (m/s) 2.0 znamionowa prędkość wiatru (m/s) 9.0 graniczna prędkość wiatru (m/s) 35.0 odchylanie do kierunku wiatru...
Na temat alternatora od stara pisałem. Jeżeli go nie przerabiałeś to popróbuj pokręcić go czymś. Np: silnikiem. Podłączyć 24 wolty do wirnika i po 10---15 minutach kręcenia bez obiążenia, sprawdż czy stojan niejest ciepły. Ale najlepiej go zmień. Nawet 12 to woltowy spokojnie da ci kilkadziesiąt woltów. To zależy tylko od obrotów.Niewiem czy chcesz...
Chyba że możesz mnie oświecić jeszcze jak to wzmocnić żeby nie było takiego oporu Podłączyć słabszą żarówkę, np. 21 lub 6 W.
Zielony pod fazę na stojanie
Musisz rozebrać alternator i zrobić wyprowadzenie z jednego z trzech wyjść ze stojana, przed mostkiem prostowniczym.
Tu masz serwisówke do swego skutera. http://www.motorscooterguide.net/Manuals... Jest tam między innymi schemat alternatora z którego wynika ze jest to układ 3~połączony w gwiazdę. Środek gwiazdy jest izolowany od masy pojazdu. Początki uzwojeń są wyprowadzone w postaci białych przewodów i łączą się z takimi samymi regulatora...
W to wyprowadzenie z uzwojeń stojana, w starszych autach było wykorzystywane do "napędu" obrotomierza (częstotliwość zmienna w zależności od obrotów). DFM wyprowadzenie szczotek, które nie pamiętam ale wydaje mi się że to które idzie do regulatora.
To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Jestem nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Ostatnio kupiłem alternator 75 A/14 V i chciałbym go najprościej, jak się da, przerobić na silnik elektryczny (do szlifierki taśmowej). Usunąłem układ prostowniczy i wszystkie diody. Ze szczotek wychodzą 2 kable, na które daję zasilanie 6 V/1 A, a ze stojana 3. Jak podłączyć stojan? Są to 3 fazy? Jeśli 3 fazy,...
może uzwojenie stojana pada,bez obciążenia coś produkuje prądu ale jak podłączysz obciążenie to napięcie spada,sprawdż stojan
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
54-szczotki B- masa MD-środek gwazdy stojana
Przecież masz alternator. Zasada działania jest taka sama - indukowanie prądu przemiennego w stojanie. Więc obrotomierz od diesla sprawdzi się tutaj, jednak trzeba będzie popracować nad wskazywaniem, bo u ciebie siedzi pewnie bezpośrednio na wale, a w silnikach z "tradycyjnym" alternatorem jest przekładnia w postaci paska klinowego i kół różnych średnic....
Bo te lucasy są liche. -słabe mostki -z tyłu łożyskowanie na złożeniu wałeczkowym -gniją stojany
To jest LUCAS Magneti to robi na licencji. Sprawdz po złozeniu przez otwory obudowy czy nie przywiera ci stojan do masy , żarówką to rób. Tam akurat łatwo mozna popełnic błąd. Mostek sprawdzaj tak jak pisałem 55W samochodową. Dobrze że umiesz drążyć temat ,powodzenia
bizon_126 napisał: Chcąc podłączyć ten RNC12 musisz zmienić szczotko trzymacz na inny-izolowany A diody wzbudzenia tam są? Raczej bo ten alternator wygląda na taki z poloneza a tam 6 diodowych nie było To zwykły Elmot a występowały jako 6 i 9 diodowe. Z zewnątrz nie różnił się niczym tylko tyle że wzbudzenie w środku było podłączone pod stojan.
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Lampka w tym układzie jest wyłączana przez specjalny przekaźnik wysterowany ze środka uzwojenia stojana, w tym alternatorze styk N. Możesz ppszukać przekaźnika kontrolki ładowania od bizona, stara czy czegoś takiego albo zamontować wskaźnik napięcia. Jeśli prąd wirnika jest problemem bo np maszyna musi stać z wlączonym zapłonem to zamontuj 3 dodatkowe...
Sprawdż w końcu WSZYSTKIE 9 DIÓD oczywiście po wylutowaniu stojana.
Do wirnika 12V DC, do stojana przebieg 3 fazowy 12V 400Hz, będzie się kręciło.
Jak elektromagnes którym jest wirnik alternatora przywrze/dotknie do stojana (bo ma tyle luzu - nieprawidłowego) to na amen. Dopóki elektromagnes nie puści alternator się nie ruszy.
Kolorystyka standardowa: zielony - masa czarny - zasilanie po stacyjce czerwony - akumulator, czarnoczerwony - zasilanie modułu niebiesko biały - impulsator żółty i biały - wyjścia uzwojeń "alternatora" (znajdź sobie dokładnie na schematach, który to odczep na światła, nie pamiętam w tej chwili) żółty i różowy w regulatorze - wejścia I właśnie to mnie...
Zwojnica magnesuje wirnik a ten wzbudza sem w stojanie.
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Można się podłączyć konektorem 2x do przewodu z cewki iskrownika (znajduje się na stojanie alternatora) do modułu CDI - tam jest sygnał co jeden obrót wału korbowego.
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Witam, mógłby ktoś napisać jak sprawdzić elementy alternatora (wirnik, stojan, regulator, mostek) tak krok po kroku, chodzi mi o to gdzie co podłączyć i co mierzyć. Alternator z vectry A delphi, kontrolka nie działa ale prawdopodobnie się przepaliła podczas uszkodzenia, podłączyłem kontrolkę bezpośrednio w alternator i świeci ale ładowania nie ma, nie...
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
W to zazwyczaj wyjście do obrotomierza, prąd zmienny z jednej z faz uzwojeń stojana. Podłącz + po stacyjce poprzez żarówkę 3W do cienkiej śruby alternatora, jak się okaże, że to nie jest D+, to do tego konektora W, nic nie uszkodzisz
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
chodzi mi o to że potrzebuje jeszcze przyłączyć przewód który wychodzi z twornika stojana , do którego pinu go podłączyć ?
stojan alternator alternator stojan podłączyć stojan
koparka ładowarka jazda wymiana grzałki nagrzewnica iskra
wzmacniacz audio wzmacniacz gitarowy
Zmywarka Electrolux ESL4500L0 błąd i30 i wyciek wody Ferroli Bluehelix 25C błąd A7 - czujnik NTC