Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
Chciałem zapytać czy chodzi o: przejście na szczotka alternatora, czy regulatorze w miejscu gdzie te szczotki są podłączone.
DF to szczotka sterowania alternatora
Przecież wszystko masz napisane ale masz jeszcze raz . Alternator-B+ zasilanie główne /akumulator/ B- masa 54-szczotka -łączysz z masą DF-szczotka-łączysz z regulatorem DF Mo-przekaźnik kontrolki Regulator D+-zasilanie po zapłonie DF-alternator DF D--masa
Podłączenie jest złe , jeżeli został zastosowany zwykły regulator a alternator ma wyizolowane szczotki to podłączenie jest następujące; - do styku M /szczotka sprawdzić/ podłączyć styk 67 regulatora -styk D wyjście na przekaźnik kontrolki śrubka M4 zmasować 15 regulatora zasilanie po zapłonie.P
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
Plusem, druga szczotka podłączona jest do obudowy alternatora i stanowi jedność z masą silnika i aku.
Przy podłączeniu ze zdjęcia musi sie świecić kontrolka D+ zamyka wstępnie obwód kontrolki masą,jak zaczyna ładować pojawią sie napięcie na mostku i kontrolka gaśnie bo ma 2x+. Tak prosto i w skrócie. Także albo regulator padnięty albo zły styk pierścień-szczotka.
Paski i inne mechaniczne sprawy są OK. Alt jest fabrycznie nowy, ale od innego forda. Typ 6G, ma tylko inny regulator. Czy można tak, w/g schematu podłączenia regulatora napięcia RNc12?: -zielony szczotka -żółty diody wzbudzenia , kontrolka ,szczotka Regulator do alternatorów gdzie żadna szczotka nie jest umasowiona. http://obrazki.elektroda.net/34_12679459...
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Alternator ma pierścienie a nie komutator więc materiał z którego wykonane są szczotki nie ma tak wielkiego znaczenia. Postaraj się je dopasować aby dobrze dolegały.
czyli R to zasilanie regulatora i lampka M szczotka sterowana z regulatora
to te polskie niby U to szczotka to gdzie mam to doprowadzic gdzie to podlaczyc
zielony szczotka zółty diody wzbudzenia , kontrolka ,szczotka Regulator do altrnatorów gdzie żadna szczotka nie jest umasowana!
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
Może taki układ jak w 125p, żuku czy starszych polonezach-jedna szczotka na masie a druga na regulator zewnętrzny...
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
https://obrazki.elektroda.pl/7992685800_... Zakupiłem alternator z takim regulatorem ,jak wyżej czarny masa ,czerwony diody wzbudzenia kontrolka szczotka, obudowa druga szczotka ,śruba niebieski i co tam podłączyć ? Jest jakaś strona producenta tych wynalazków ?jakiś schemat ?
D+ regulatora - zasilanie po zapłonie DF regulatora- szczotka 18 D- regulatora- masa alternatora 10 19 alternatora- główne zasilanie /akumulator/ ?- w kostce alternatora - wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania ?- wyjście obrotomierza.P
Tak alternator jest "walnięty" jeśli podłączyłeś jak piszesz. Odkręć regulator zobacz czy są szczotki nic więcej sam i tak nie zrobisz.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Zico, ale ten alternator (z zastavy) miał izolowane obie szczotki. Zaś tu mówimy o PAL Magneton, jedna szczotka idzie na masę.
Poddaję się. Przecież to nawet na zdjęciu widać... Nie wspomnę, że możesz okręcić i sprawdzić miernikiem, która szczotka gdzie i z czym. A podłączając na pałę zniszczysz.
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
Ostatnio zakładałem do zetora regulator od starego fiata 125p. Jest to regulator z takiego alternatora gdzie jedna szczotka podłączona jest do masy a prąd wzbudzenia regulowany jest dodatnim napięciem z regulatora. Koszt nowego około 20zł więc nie wiem czy jest sens naprawiać orginał... Pozdrawiam...
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
To regulator elektroniczny z ogranicznikiem napięcia który może pracować z zwykłym alternatorem A-120 D+ - zasilanie po zapłonie DF - szczotka D- - masa Y - wyjście z gwiazdy X w kółku - kontrolka
Czegoś nie rozumiem przecież schemat jest idealny tak trudno popatrzeć że jedna szczotka zmasowana druga idzie do DF regulatora itd. Nie rób się kaczką.P
Regulator fiata 126 p nie nadaje się do alternatorów, w których jedna szczotka jest połączona z masą. Chyba, że odczepiłeś, to będzie działać. Czy reszta auta też pochodzi z lat 50?
Alternator: trzeba zasilić uzwojenie wzbudzenia - może z baterii, czy akumulatora, D+ do +, DF do -. A w rozruszniku najczęściej uszkadza się komutator - robi się zwarcie sektorów, albo zużyta szczotka wpada gdzie nie trzeba i coś blokuje mechanicznie. Uzwojenie raczej trudno uszkodzić.
Co mu da zapłon CDI jeśli on nie ma go skąd zasilić bo ma alternator obcowzbudzalny. Musiałbyś przerobić ten alternator na samo wzbudzalny ( to kwestia chyba podłączenia szczotek alternatora ) ale nie jestem tego pewien i mogły by nastąpić problemy z odpaleniem (początkowy brak prądu). Nie lepiej kupić jakiś mały AQ 12V i przyspawać jakąś półkę na niego...
NIe tak hop siup, skoro jest DF to jest szczotka a więc bez regulatora i schemat kolegi wyżej jest temu co w awatarze w d.... :D potrzebny zewnętrzny regulator
Alternator jest oryginalny, chyba obcowzbudny, bo są podłączone do niego trzy przewody jeden przykręcany na śrubie 6mm(cały czas jest tam prąd), drugi podłączany do jednej ze szczotek ( druga szczotka jest podłączona do obudowy) i trzeci przewód przykręcony do obudowy alternatora, regulator to Niewinem, ale wygląda tak jak ze starszego poloneza ma dwie...
Chyba to 6-cio diodowy wynalazek, W rosyjskie czyli "sz" to szczotka i podpinasz pod W regulatora a 2 pin pod zapłon a śrubę M6 na akumulator
Regulator powinien być pewnie podłączony tak ; -żółty przewód pod śrubę -czerwony pod drugą szczotkę -czarny masa Pierwsza szczotka połączona mostkiem razem z diodami wzbudzenia.Daj zdjęcie jak masz to połączone ,lub narysuj odręcznie jak masz to połączone. Tu na zdjęciu regulator nie posiada trzeciego przewodu,gdyż obudowa regulatora jest trzecim przewodem...
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
to bardzo rachityczny alternator, zółta nalepka oznacza model 35A, i raczej nieszczególnie nadaje się do diesla. D+ to mostek diod pomocniczych, DF ( dynamo field-czyli inaczej pole magnetyczne) to szczotka-odpowiednik zacisku 67 w alernatorze poloneza czy fiata
Witam ponownie W uzupełnieniu dodam że alternator jest 3 fazowy posiada swój mostek prostowniczy na który wchodzą uzwojenia stojana. Uzwojenie wzbudzenia zasilane jest przez pierścienie ślizgowe. Na regulatorze jest tylko oznaczenie 1J18 i jest to scalak w obudowie 3 nóżkowej, obudowa podobna do tranzystora 2N3055. Regulator, mostek oraz szczotki stanowią...
Jedna szczotka jest zmasowana, a druga wyprowadzona na zewnątrz. pozdrawiam, Maciek
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Tak 67 to szczotka(+) 15 to zasilanie reglera powinno być z diod pomocniczych albo z przekaźnika ładowania ale w ostateczności może być po stacyjce (ale nie polecam) Na próbę możesz tak podłączyć.
Mam następujący problem. Podczas jazdy rozładował się akumulator jednak nie zapaliła się kontrolka od ładowania. Myślalem że to alternator, jednak po odpięciu i podłączeniu klem ładowanie wróciło ( wcześniej po odpięciu klemy auto gasło) . Przejechałem 500 km i znowu to samo. Wymontowałem alternator i zauważyłem że jedna szczotka jest o połowe krótsza...
Jeżeli to co tu piszą - http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... jest prawdą i regulator jest wbudowany to zrób tak: Odłącz cienki przewód, zostaw go nie podłączony. Weź żarówkę 12V min, 5W i podłącz ją pomiędzy grubym zaciskiem a cienkim. Akumulator podłączony cały czas. Na zgaszonym silniku powinna świecić, na uruchomionym...
To masz cały czas zasilanie na L (zbieg płyta-regler-szczotka ) po podłączeniu plusa z akumulatora do śruby czy nie?
Ma to to czarno białe na 2 śrubki razem ze szczotkami.
Już było ale powtórzę alternator ma oznaczenia M-szczotka, R- diody wzbudzenia. Regulator ma oznaczenia 54-zasilanie po zapłonie, masa czyli minus oraz dwie wersje oznaczeń M lub DF, R lub D+. Wystarczy połączyć i chyba wiadomo że do D+ kontrolka.P
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
A może taki regulator ? . Znajomy mi go wczoraj dał i mówił że on działał razem z tym alternatorem , tylko niestety jak go rozkręciłem to wygląda w środku tak https://obrazki.elektroda.pl/1475163600_... https://obrazki.elektroda.pl/7788528400_... https://obrazki.elektroda.pl/4736117900_... https://obrazki.elektroda.pl/7380524300_...
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Przepraszam mostek jest jeden tylko diody sa w takim ukladzie jak na zdjeciu. Dodano po 24 A od strony tylnej regulatora wyglada to tak Jesli patrzymy na regulator z gory to kable sa skierowane do gory i kabel z prawej strony polaczony jest z niebieskim przewodem ktory jest podlaczony z plusem na mostku, natomiast kabel po lewej stronie polaczony ze...
kolego alternator jes podłączony do rozrusznika brązowym kablem na nim powino byc 12V zobacz szczotko trzymacz do po tym co zrobiłeś prawdopodobnie pękła szczotka i zobacz połączenie kontrolki do altrnatora
Oznaczenia wyprowadzeń to: IG- zasilanie po stacyjce F- szczotka wzbudzająca wirnika S- pomiar napięcia akumulatora L- lampka kontrolna E- masa P- obrotomierz Możliwe że pomyliłeś szczotki.
Witam, proszę o pomoc bo mam problem z podłączeniem alternatora w c 385, jeśli nie podłącze kontrolki to na amperomierzu pojawia mi się ładowanie, a jak podłącze kontrolkę to nie ma ładowania. Alternator jest stary produkcji czechosłowackiej, z tego co wiem to 6 diodowy z oznaczeniami B+, M, R, T-, a regulator mam 15 i 67. Przejrzałem kilka tych schematów...
podam ci prosty sposób sprawdzenia nigdy mnie nie zawiódł. Ten alternator ma regulowane wzbudzenie minusem ,dolna szczotka ta z trzema przewodami jest podłączona do mostka lampki ładowania i regulatora ,na pracującym silniku powinno być tam napięcie. górna połączona tylko z regulatorem, to tam regulator podaje minus do sterowania wzbudzeniem. Podłącz...
Ogólnie do sprawdzenia czy wogule są sprawne mam jeszcze jeden, są to znaleziska po sprzątaniu firmy i chcemy to sprawdzić wiertarką czy działają czy od razu na złom je wyrzucić. Znalazłem filmik żeby zapodać przez żarówkę 12v na szczotkę żeby wzbudzić, ale dziwna sytuacja się robi, prąd płynie a żarówką nie świeci gdy dotykam szczotki, szczotka ta...
dzis troche pózno na zabawe ale spróbuje tak podłączyć. hmm... czyli od regulatora dwa ida na szcztotki? myslałem ze regulator potrzebuje zjednej strony pradu np ze stacyjki a druga strona ze szczotki??
Wzbudzenie to D+ lub R Szczotka to M lub DF; druga szczotka na masę a regulator na 15 lub 54 i tu dajesz napięcie +12V , kontrolka ładowania to D+. Jak coś nie wiesz to pytaj .:D Tego co nie możesz odczytać to może być:54 lub 15 lub zacisk B- (masy).
Wg mnie agregat nie posiada AVR, ale najlepiej jak sam sprawdzisz. Zwróć uwagę, czy do wirnika podłączone są szczotki (podobne jak w samochodowym alternatorze), ja ich na załączonych fotkach nie widzę. Agregat ma układ prostownikowy do ładowania akumulatorów oraz kondensator do wzbudzenia prądnicy. Wg mnie jest to inny typ prądnicy, niż podałeś w linku.
Jak się otrzymuje takie informacje: " Czarny masa/31, czerwony szczotka górna pod triodę, niebieski do śruby wystającej z szczotkotrzymacza- z informacji jakie udało mi się uzyskać śruba ta to sensor akumulatora." Lampa elektronowa w alternatorze do tego "sensor akumulatora" kosmiczne bzdury i tyle. Ten czarodziejski zaciska to czujnik obrotomierza...
To raczej prądnica niż alternator. Bo ma szczotki ? :D
Załóz RNA2 i spokój masz . Potrzeba tylko plusa po zapłonie na pin 15 regulatora i z pinu 67 dajesz na szczotki alternatora. Koszt ok.50zł Na szczotki to który zacisk ? Dodano po 12 Załóz RNA2 i spokój masz . Potrzeba tylko plusa po zapłonie na pin 15 regulatora i z pinu 67 dajesz na szczotki alternatora. Koszt ok.50zł Na szczotki to który zacisk ?
Ręce opadają... JAKI miałeś alternator? JAKI TYP?? ILE DIOD?? JAKIE podłączenie szczotek?? Dlaczego nie kupiłeś WŁAŚCIWEGO dla tego alternatora regulatora napięcia?
Jasne, że nie trzeba odkręcać alternatora. Na tym plastiku na alternatorze masz trzy śruby i boczna, to jest właśnie ~ (dwie pozostałe to szczotka i wyjście plusowe). Odkręcasz od niej przewód i zapominasz o tym wyjściu. Radzieckie regulatory nie budzą we mnie zaufania. Awaryjne były strasznie.
mam jeszcze jedno pytanie - czy jest inna możliwość wpięcia tego regulatora od poloneza - tak żeby jedna szczotka pozostała podłączona do plusa diod pomocniczych?(tak jest w chwili obecnej) Teoretycznie mógłbym to jakoś rozłączyć - ale wtedy to już się straszny bałagan zrobi z tym alternatorze - bo będę musiał prostownik ze szczotkotrzymaczem jakoś...
Dokładnie, a jak świeci dołożone do masy, to szczotki lub wirnik uszkodzone. Wszystko łatwe do weryfikacji.
podłączyć przez szczotki od starego pierścienia od alternatora a co, taśma zerwana czy ktoś ukradł ?
Przy stacyjce są dwie lampki , jedna zapala się po przekręceniu kluczyka , a druga wgl nie świeci, panowie również często gasili i odpalali go. Regulator masz mieć dla alternatora 9 diodowego i musi posiadać dwa piny: 67 oraz 15. Na regulatorze: 15 - idzie przewód do kontrolki ładowania oraz do alternatora do tego samego zacisku (na altku to złącze...
Szczotka powiedzmy minusowa na osobnym konektorze ,nie jest przymasowana do śruby mocującej szczotkotrzymacz do alternatora.Takie jest rozwiązanie w alternatorze 6-cio diodowym . Dodano po 9 Przewody regulatora napięcia mogą mieć inne kolory (takie kolory ma regulator ELMOT).Jednak by nie było pomyłki ,przewody mają różne końcówki konektorowe. Zasilanie...
O czym Wy tu mówicie, oczu nie macie, że regulator jest podłączony? Oba przewody na jedną szczotkę, zielony z regulatora na ten pin z boku, a ten, który wychodzi z alternatora, na tą samą szczotkę co żółty. I to samo kabel od kontrolki. Te 3 piny, które tam są, to piny z jednej szczotki, a ten z boku jest z drugiej szczotki.
Ta wypustka ( pewnie to alternator Bosch, tylko on ma taką) czasami nie pozwala na to, aby pierścienie ustaliły się w swojej pozycji, stąd czasami szczotka bangla po izolacji jaka jest pomiędzy pierścieniami. Po prostu wychodzą za wysoko, o ile wcześniej nie ułamie się ta nadlewka. Niestety, nim się ułamie, to pęka łącznik łączący pierścień z wąsem...
Witam. Regularnie odwiedzam wasze forum szukając rozwiązania mojego problemu. Niestety znalazłem tylko jedna wskazówkę, ale nieprecyzyjną. Odpowiedź pana Tomka665 na zapytanie: "Za wysokie napięcie ładowania". Na początek trochę danych. Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad 1987 r. Alternator Nippon-Denso 60 A. Cztery diody dodatnie,...
karola44-81-ten regulator który podałeś nie będzie pracował z tym alternatorem, bo on współpracuje z tymi, które nie mają żadnej szczotki umasowanej.
Masz źle podłączony regulator do alternatora... Alternator 9 diodowy. Według schematu który wrzuciłeś powinieneś zamienić przewody miejscami (napięcie po kontrolce idzie na styk 15 regulatora a następnie na diody wzbudzenia!! Styk 67 regulatora do styku 67 alternatora (szczotka, u Ciebie kolor przewodu zielony) Do styku 15 regulatora idzie napięcie...
Odepnij przewody regulatora od szczotek i może się kręcić bez aku.
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Szukałem tych alternatorów jednak grafika ich jest dość uboga. Z tego co widzę to jest tam zastosowany chiński regulator wraz z szczotkami w jednym członie nakładany na komutator wirnika. Co do samego ładowania to prócz tych 14,8V jest ok, napięcie nie wzrasta przy zwiększaniu obrotów ani nie spada. Taka specyfika tych regulatorów, ogólnie 0,4V to nic...
Regulator od alternatora 6-cio diodowego, jeśli to był komplet to alternator pewnie też. Jak podłączysz zacisk 15 regulatora do zasilania po stacyjce, a zacisk 67 regulatora z zaciskiem 67 (czyli szczotkami) alternatora to powinien ładować. Kontrolki bez przekaźnika nie uruchomisz. Osobiście jestem zwolennikiem przerobienia takiego alternatora na 9-cio...
jeśli nie katować alternatywki na maxa przez długi czas to i diody 1A wystarczą a podłączenie : anody do uzwojenia ( to samo miejsce gdzie anody diód plusowych ) a katody razem i do regulatora + kontrolka jeśli chodzi o schemat to taki sam jak np 126p - znajdziesz bez problemu
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Uszkodzone wzbudzenie w alternatorze. Cewka wzbudzająca ma przerwę lub jej połączenia. Oczywiście mówimy o oryginalnym alternatorze. W innym były by to zapewne szczotki.
To może brak masy alternatora albo ślizgający się pasek, a podłączenia kabli na alternatorze odkręcałeś sprawdzić w ostateczności sprawdzić szczotki.
Były samochody bez czujnika wału i miały obrotomierz, kiedyś wymieniłem szczotki w alternatorze i nie podłączyłem tej kostki i właśnie nie działał obrotomierz. Być może w nowszych jest tak jak piszesz
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Starszy model regulatora napięcia od Poloneza ma właśnie takie gabaryty jakie opisałeś Regulator musi być przykręcony do masy pojazdu gdyż jest to minus zasilania regulatora. Oznaczenie 15 to zasilanie +12v regulatora. Napięcie na tym zacisku wystąpi wtedy gdy kluczyk stacyjki włączysz w pozycję zapłon i dopiero zanika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki....
Witam .Elektroniczny regulator napięcia ma 3 podłaczenia masa, plus ,i wyjście na szczotki do wirnika. Plus jest brany z dodatkowych 3 diód małej mocy Jest to poto żeby prąd z akumulatora nie zasilał uzwojenia wzbudzenia gdy silnik nie pracuje. Tak więc w alternatorze musisz znaleść ten drugi plus. Czasem jest to blaszka do której dotyka inna blaszka...
ciągnik stał sporo czasu nie użytkowany. Teraz niestety ta lampka nie gaśnie Może szczotki wiszą.
alternator wygląda na Jubana. kontrolkę podłączasz do tej jednej wolnej wsuwki przy szczotkach . Na niej po wzbudzeniu pojawia się napięcie i kontrolka gaśnie.
słuchaj,wszystko zależy w jakiej konfiguracji alternator u ciebie pracuje-czy jako 6 diodowy czy 9-cio.Rozwazmy jako 6.Więc zobacz czy masz napięcie na zacisku 67 regulatora (przewód z tego zacisku idzie do szczotkotrzymatrza).Jak nie to zobacz czy jest na zacisku 15.Jak tak to uwalony regulator.Jak nie ma na 15 to szukaj w kierunku instalacji ciągnika-stacyjka,kable,bezpieczniki.Jeż...
Witam mam takie pytanko chciałbym ten alternator podłączyć do takiego ciągnika ESA być może ktoś już takie coś podłączał on jest z regulatorem napięcia są dwa wyjścia za szczotek i dwa na obudowie jest B- i B+ tylko nie wiem jak podłączyć te wtyki z szczotek mógłby mi ktoś rozrysować podłączenie tego alternatora bo sam akumulator długo nie wytrzyma...
Radio blaupunkt dresden z cd, podłączone tak że gra bez kluczyka. A nowy regulator chcę bo w starym jest nadtopione gniazdo szczotki ponieważ jak szczotka się skończyła to sprężynka dociskowa zerwała połączenie miedziane i stąd wypalenie. Zobaczę, jeśli regulator będzie tani to go kupię. Dziś mam nadzieję to zrobić i dam znać czy działa.
Witam Wczoraj umyłem cześć silnika kola alternatora, później odpaliłem i po 15 min z alternatora poleciał dym. Okazało sie ze szczotka sie ułamała (nie widzę związku z tym myciem ale moze ...) Pytanie - jak sprawdzić regulator napięcia. Cewki i diody sa ok, ale nie wiem jak sprawdzić regulator. Wymontowanie alternatora w tym aucie to "przygoda" wiec...
Witam tak jak w temacie. Alternator czeski orginał regulator pod konsola nie świeci kontrolka ładowania. Przewody miedzy regulatorem oki jak dotknę przewodzik od małych diod do masy zapala się kontrolka. Masa na alternatorku jest plus jest diody sprawne stojan sprawny podmieniałem nawet jedynie wirnika nie sprawdzałem ale po podłączeniu pod miernik...
szczotka alternator alternator szczotka podłączyć szczotka
zimnego nawiewu piasta łożyska samsung error
wizjer smart regulator ładowania
Dobór bezpiecznika dla silnika 2,2 kW napędzającego turbinę Zabezpieczenie przed kradzieżą Mazda CX-3: Odcięcie zapłonu