Witam - czyli na razie jest bałagan , lużne przewody . Proponuję kupić i zamontować odpowiednią tabliczkę zaciskową -kostkę i ją odpowiednio podłączyć . Proszę napisać jakie oznaczenia i na jakich kolorach one są ? Natomiast co wiemy biały - biały 0Ω wyłącznik uzwojenia pomocniczego Czerwony - czerwony 32Ω uzwojenie pracy . Czarny - czarny 73Ω uzwojenie...
Wstukaj sobie symbol КД-60-2/45Р w google a znajdziesz schemat podłączenia tego silnika asynchronicznego. Uzwojenie pomocnicze , te o większej rezystancji to będzie w szeregu z C.
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Jeśli biało-czerwony jest osobno a pozostałe parami, to najprawdopodobniej masz tak: Biało-czerwony: wspólny Szary i brązowy: uzwojenia prania Niebieski: uzwojenie główne wirowania Pomarańczowy: uzwojenie pomocnicze wirowania
Jednocześnie silnik wolno się rozpędza, tak jakby nie miał kondensatora rozruchowego. Czy silnik może w ten sposób pracować? Wolny rozruch nie jest problemem. Silnik nie startuje pod obciążeniem. Czy przy takim podpięciu z silnikiem może coś się stać? Czy silnik nie traci mocy? Tym przełączeniem zamieniłeś role uzwojeń: główne > pomocnicze, a pomocnicze...
Następny schemat: http://ovh.nowyelektronik.pl/cms.php?id_...
http://obrazki.elektroda.net/35_12899479... Witam!! Chciałem się pochwalić, że udało mi się zaradzić problemom ze stabilnością napięcia w tanim dwusuwowym agregacie chińskiej produkcji takim jak ten. Jest ich pełno na allegro, łączy je niska cena i strasznie niestabilne napięcie. Udało się to dzięki pomocy Fiata 126p :-) Otóż w prądnicy agregatów...
No dobrze, ale skoro nie mam tego wyłącznika do rozruchu to co teraz ? Btw. Oba uzwojenia w szereg i prosto do sieci ? Dobrze rozumiem ? Połącz np. tak: N- uzwojenie robocze -L N- uzwojenie pomocnicze- przycisk dzwonkowy - L albo tak: Przełącznik 0- rozruch -praca Ten silnik potrzebuje cały czas zasilanie uzwojenia roboczego. Uzwojenie pomocnicze musi...
Ja bym podłączył raczej U1 U2. Z1 Z2 przyjęto oznaczać uzwojenie pomocnicze, ma z reguły więcej zwojów cieńszym drutem (większą rezystancję) i powinno być w szeregu z kondensatorem.
Jeśli pomyłkowo odwrotnie podłączyłeś uzwojenie pomocnicze to faktycznie UC mógł otrzymywać sporo ponad 30V. Wartość rezystora rozruchowego nie jest krytyczna, równie dobrze może być 300k - wtedy start zasilacza będzie trwał trochę dłużej. Nie ma co się przejmować rozlanym mlekiem - mi też zdarzyło się spalić 2 szt. UC gdy robiłem próbne pomiary na...
Witam Ale coś zle jest w tej chwili połączone nie wiadomo które jest uzwojenie pomocnicze . Jak był podłączony? ktoś już grzebał sciagnoł mostki ?
Ten rezystor (R607) podłączony pod uzwojenie pomocnicze trafa impulsowego po pierwotnej stronie ( druga nózka od lewej) potem łączy się z rezystoreem R601-75kom a R601 podłączony do 5n. TEA1523P.
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Mam radziecki silnik jednofazowy o takich samych parametrach (napięcie, moc i obroty) i ma dwa uzwojenia: główne oraz pomocnicze. Uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność niż uzwojenie główne i jest podłączone równolegle do uzwojenia głównego na stałe za pośrednictwem kondensatora pracy (pojemności nie pamiętam). Do rozruchu, do kondensatora...
Witam . Skoro wolne obroty są ok. , a z zachwania wynika że w czasie wirowania silnik otrzymuje napięcie na uzwojenie robocze to jedyną przyczyną uszkodzenia jest przerwa w obwodzie zasilania uzwojenia pomocniczego 2800obr/min . Prawdopodobnie przy wymianie programatora przewód z tego uzwojenia wylądował na innym styku programatora . Spróbuj prześledzić...
Efekt jest taki, że silnik buczy, nie zawsze chce wystartować i strasznie wibruje. Dodatkowo nie zawsze kręci się w tę samą stronę. Po próbie podłączenia wg drugiego schematu jest to samo. A ja nie jestem pewny czy dobrze odczytałeś który to U1 /U2-Z1/Z2 . Czy przypadkiem nie odwróciłeś sobie schematu. Jeśli masz multimetr zmierz bo uzwojenie robocze...
W tym silniku sa 2 uzwojenia - robocze i pomocnicze. oba są połączone z jednej strony razem i podłączone do sieci(jeden koniec wtyczki). Z drugiej strony uzwojenie robocze jest też podłączone do sieci(drugi koniec wtyczki). Do tego drugiego końca wtyczki podłączony jest kondensator,a jego drugi wtyk jest podłączony do uzwojenia pomocniczego. Oczywiście...
Kondensator musi być podłączony do uzwojenia pomocniczego szeregowo. Jedno uzwojenie (nawinięte grubszym drutem, jeżeli jest różnica w grubości, jest podłączone bezpośrednio do sieci), a pomocnicze poprzez szeregowy kondensator. Jak podłączysz odwrotnie, nic nie powinno się stać.
Dwa cienkie żółte to bezpiecznik polimerowy zabezpieczający przed przegrzaniem silnika. Czerwony i czarny to uzwojenie główne, a zielony z białym pomocnicze dla kondensatora. A jak połączyć, to dostępne są dziesiątki schematów na Forum. :D
Weduług tego co rozrysowałeś to nie działa. Między 1-4 jest uzwojenie pomocnicze. Pomieszałeś chyba uzwojenia.
Moim zdaniem jest to wyłącznik Watta. Silnik oprócz uzwojenia głównego ma jeszcze uzwojenie pomocnicze wraz z kondensatorami. Uzwojenie główne podłączone jest na stałe do przewodu zasilającego, a uzwojenie pomocnicze przez tenże wyłącznik. Gdy silnik rozkręci się wyłącznik ten odłącza uzwojenie pomocnicze które jest niepotrzebne przy pracy bo służy...
Zakładamy, że te przewody są źle podpięte. Ustal, gdzie zaczyna się uzwojenie główne i pomocnicze. Użyj ohmometru i przy rozłączonych przewodach zmierz jedno i drugie uzwojenie. To z wyższą rezystancją będzie pomocnicze, z niższą główne. Potem pierwszy lepszy schemat, jak podłączyć silnik jednofazowy, odpowie Ci na pytanie, jak to podłączyć.
Witam ! Popatrz na schemat który wstawił kol. Qadam12. W miejsce U1-U2 podłącz U-V, to jest uzw. robocze. W miejsce R1-R2 podłącz W-Z, to jest uzw. pomocnicze Reszta ( kondensator, wyłącznik odśrodkowy, zasilanie) jak na schemacie. Zastosuj tylko dwie blaszki ( zworki ).
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
3mm iskra to znacznie za mało w stosunku do tego co można uzyskać na trafopowielaczu. Typowo jest zasilany w telewizorze z około 120V i to przekłada się na 25kV. Częstotliwość generatora w TV to 15625Hz gdyż jest on jednocześnie układem odchylania poziomego. Trafopowielacz posiada jedynie transformator i prostownik wysokiego napięcia. Kondensator do...
(at)crusader 17 Sprawdź styki wyłącznika odśrodkowego i mechanizmu na wale. (!!) W tym silniku jest on niesamowicie tandetny. Kondensatory, szczególnie rozruchowe (200 µF) także są beznadziejnej jakości. Wał się obraca, nie jest zablokowany ? Silnik ma dwa uzwojenia - główne i pomocnicze, do którego podłączony jest na stałe kondensator pracy,...
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
http://obrazki.elektroda.pl/7396334400_1... 1. Przewody po 0,2 Ohm -wyłącznik odśrodkowy 2. Przewody czarne -uzwojenie pomocnicze 3. Przewody zielone - uzwojenie robocze.
Myśle o takim podłączeniu: pod uzwojenie 2-3 podaje zasilanie,następnie podaje napięcie pod uzwojenie pomocnicze 2-1 gdzie jest podłączony w szereg kondensator.Po uzyskaniu odpowiednich obrotów odłączam zasilanie z uzwojenia pomocniczego 2-1 Co sądzicie o taki podłączeniu?
Czyli sprawa jest prosta : - masz wyprowadzone dwa przewody uzwojenia głównego( podłączone na stałe na zasilanie faza- zero po oczywiście wyłączniku głównym) -masz wyprowadzone dwa przewody uzwojenia pomocniczego połączone szeregowo przez kondensator -na kostkę połaczeniową wchodzi jeden przewód z silnika i jeden z kondensatora. Przełącznik przełącza...
Witam ! Prawdopodobnie jest to silnik SFe90L4 z lat 70tych 20wieku, EMA-Wiefamel Poznań. Tak połącz przewody na tabliczce zaciskowej. http://obrazki.elektroda.pl/6947100300_1... Przerywane linie na rysunku pokazują zmianę kierunku obrotów na przeciwny ( zmiana położenia blaszek, mostków ). Oporności uzwojeń: uzwojenie główne ( robocze ) około...
Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować z odłączonym kondensatorem rozruchowym i od razu wszystko stanie się jasne. Silniki od pralek miały najczęściej kondensator pracy a nie rozruchowy i ta dodatkowa faza była podłączona na stałe. Praca na jednym uzwojeniu nie musi być...
morrisDJ - skoro masz przejście po stronie pierwotnej ( 2-3 ) , to prawdopodobnie masz całe uzwojenie . Po stronie wtórnej też wygląda dobrze (1-2-3 , symetryk 32V + 4-5 powinno być uzwojenie pomocnicze) . Zaznaczyłem Ci na niebiesko , jak wyglądało fabryczne podłączenie , a na czerwono - jak ma wyglądać teraz . Podaj napięcie z sieci (daj bezpiecznik)...
Posiadam piłę stołową TOOLS N41-30, wyposażoną w silnik komutatorowy 230V, 2200 W. Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze - mają wspólny początek. Jak one względem siebie pracują? Do czego służy to uzwojenie pomocnicze? Z silnika wychodzą 3 końce i podłączone są do wyłącznika DKLD dz-6-4 pięć pin. Proszę o wyjaśnienie sprawy i jeśli to możliwe...
Przepraszam, jeszcze zapomniałem. Ten silnik prawdopodobnie ma wbudowany wyłącznik termiczny czyli zero omów szeregowo z zasilaniem. Sprawdził bym osobiście w ten sposób bo tu się zaczyna wszystko mylić z tymi rezystancjami : Tam gdzie większa rezystancja podłączył bym kondensator ok. 40 µF/400VAC, a gdzie mniejsza rezystancja zasilanie. Bez obciążenia...
Jeśli przyjąć, że tak jak w klasycznym silniku tej mocy uzwojenie pomocnicze ma większą rezystancję, to należy podłączyć: silnik przewód biały czarny brązowy brązowy niebieski niebieski
Na schemacie widoczny jest tylko jeden kondensator połączony szeregowo z uzwojeniem pomocniczym i nie widzę na schemacie żadnego wyłącznika (odłącznika) odłączającego uzwojenie pomocnicze z kondensatorem spod napięcia po rozruchu. Nie wiem jaka jest rola wyłącznika widocznego na schemacie, ale on jeżeli zadziała, to odłącza spod napięcia równocześnie...
Ten silnik przy 220v pobiera 1.20A więc ma 275 Wat kondensator 6µf wystarczy może pomyliłeś uzwojenia i kondensator jest podłączony w szereg z uzwojeniem roboczym a nie z uzwojenie pomocniczym uzwojenie robocze ma troszeczkę grubszy drut na uzwojeniu niż uzwojenie pomocnicze to uzwojeniem pomocnicze w szereg powinien być podłączone z kondensatorem...
Witam ! Zrób zdjęcie całego silnika. Stare silnik zazwyczaj miały wyłącznik odśrodkowy który odłączał uzwojenie pomocnicze i kondensator od zasilania. Pokaż też uzwojenie silnika.
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym, czyli tak jak jest to pokazane na klapce. Silnik zasilasz na 230V ! Zamień miejscami przewody brązowe. To jest właśnie uzwojenie pomocnicze. Podłącz i daj znać o efektach :-)
Było już kilka takich pytań na elektrodzie, ale z moim silnikiem nie mogę sobie poradzić. Jest to silnik 1-fazowy 0,55kW 220V od wiertarki kolumnowej. Chciałbym mu dorobić przełącznik zmiany obrotów. Teoretycznie wiem, że powinienem zamienić miejscami wyprowadzenia uzwojenia pomocniczego. Rozebrałem silnik i zamiast 4 wyprowadzeń z uzwojeń mam ich 6:...
Witam.Są to schematy pokazujące jak zmienić obroty silnika.Czyli zamiana miejscami przewodów uzwojenia pracy zmienia kierunek obrotów silnika. Capacitor Cr to kondensator konieczny do wytworzenia rozruchu i działania uzwojenia pomocniczego. Primary to uzwojenie pracy .
Rozumiem, więc jeśli nawet falownik by ruszył spalił bym uzwojenie pomocnicze, dobrze myślę?
Posiadam maszynkę do glazury z podobnym silnikiem ( 800W ) jest w niej kondensator 12uF/450V. Proponuję abyś zastosował kondensator 10uF/450V. Nie wiem jak podłączyć Twój silnik, bo nie wiem które uzwojenie jest robocze a które pomocnicze.
Witam, Zakupiłem prądnicę Linz E1W10220DC po kolizji ze sztaplarką. Wszystkie kable poucinane i AVR HVR -10E. Proszę Was o pomoc w podłączeniu AVR do prądnicy, chcę pominąć moduł spawania i zostawić jedynie prace prądnicową. W czym mam problem: Zdjęcie 1) ze stojana wychodzą kable 2x czarnej( to chyba uzwojenie pomocnicze) 2x białe - nie potrafię ich...
Witaj. Jeśli chodzi o kondensator, to wyjaśnienie masz na samej tabliczce (tak przy okazji - wkleiłeś zdjęcie odwrotnie). Tabliczka informuje, że potrzebne są dwa kondensatory: CA: 100 µF / 320 V i CB: 14 µF / 500 V. Kondensator rozruchowy 100 µF przeznaczony jest do pracy krótkotrwałej (tylko chwilę po włączeniu). Kondensator 14 µF...
Witam, pisząc bendix masz na myśli zapewne włącznik elektromagnetyczny, więc żeby zadziałał prawidłowo musi być podłączony do rozrusznika ( ma uzwojenie pomocnicze łączone z masą poprzez uzwojenia rozrusznika). Zmontuj wszystko tak jak ma być i podaj napięcie na zacisk sterowania elektromagnesu, jeśli zadziała to masz coś z przewodem od stacyjki albo...
Nie za bardzo rozumiem schematu na dekielku. Może ten schemat pomoże Ci to zrozumieć: https://obrazki.elektroda.pl/2572370100_... Uzwojenie główne U1-U2 jest podłączone bezpośrednio do napięcia 230V Zmianę kierunku wirowania uzyskujesz przez zmianę kierunku przepływu prądu przez uzwojenie pomocnicze Z1-Z2.. Uzwojenie to jest podłączone...
z ciekawości czy można zamienić ten wyłącznik odśrodkowy rolą na kondensator ? H Nie, bo uzwojenie rozruchowe załączane jest na bardzo krótki okres czasu, kilka -kilkanaście sekund, dłuższe podłączenie pod napięcie spowoduje spalenie się, a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem (z pozoru podobne w działaniu)pracuje cały czas.
Witam. Mam problem z jednofazowym silnikiem komutatorowym. Na tabliczce znamionowej widnieje: Ua 180V Ia 0,7A Ue 200v Ie 0,15A 0,07kW 3000U/min Rezystancja wirnika 30R. Rezystancja stojana 1200R. 4 kable (2 na szczotki, 2 na uzwojenie pomocnicze). Nie wiem jak to podłączyć. Przy próbie podłączenia szczotek wirnika do sieci a uzwojenia pomocniczego przez...
Jeśli dysponujesz miernikiem, to zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami z silnika. Stawiam, że to będzie silnik z fazą pomocniczą. Jeśli tak, to zapewne jeden przewód wyprowadzony z silnika będzie wspólnym, a dwa pozostałe to uzwojenie główne i pomocnicze. Do przewodu wspólnego daj sobie jeden przewód zasilający przez bezpiecznik....
Z teorii wiedziałem, że silnik indukcyjyn 1 fazowy wytwarza pulsujące pole magnetyczne a bez wirującego pola magnetycznego nie może ruszyć. Ale jeśli z silnika mamy wyprowadzone: a)4 przewody, dajmy U1, U2, uzwojenia główne, V1,V2, uzwojenia pomocnicze. To kondesator podpinamy np. pod U2 i V1 a zasilanie dajemy na U1 i V2? 3 przewody (kondesator już...
W uzwojeniu roboczym płynie prąd 7A (na biegu jałowym), a jaki prąd powinien płynąć w uzwojeniu pomocniczym ? Po podłączeniu kondensatora 25 uF w uzwojeniu pomocniczym płynie 2A.
Ok. Wielkie dzięki. Jeszcze jedno pytanko. Czy uzwojenie pomocnicze będzie miało większą rezystancję?
Biały - czerwony 28.3 om Biały czarny 08.4 om Czerwony - czarny 36.1 Uzwojenie główne jest więc miedzy białym czarnym, pomocnicze między białym i czerwonym. Czyli zasilanie dajesz na przewody biały i czarny, kondensator między czerwony a czarny.
Z tego co widać na foto to silnik ma dwa uzwojenia,połączone wspólnym wyprowadzeneim na które podajesz '0' na uzwojenie robocze dajesz faze przez uzwojenie cewki rozruchowej na uzw. pomocnicze faze przez styk cewki rozr.. omomierzem sprawdzisz które uzwojenie jest robocze(zwykle ma większą oporność a rozruchowe mniejszą) tagże omomierzem dojdziesz wspólny...
|-------NNNNNN------| -12ohm uzwojenie główne |-------NNNNN--C----| -24ohm uzwojenie pomocnicze |xxxxxxxxxxxxxxxx| |xxxxxxxxxxxxxxxx| |xxxxxxxxxxxxxxxx| oxxxxx220Vxxxxxxo Przewód wspólny x-puste pola NNN-uzwojenia C -kondesator
Witam ! Sześć przewodów wychodzi ze silnik- zgadza się. Dwa przewody uzwojenie robocze. Dwa przewody uzwojenie pomocnicze. Dwa przewody od wyłącznika odśrodkowego. Czy na przewodach są koszulki z oznaczeniami np. R1 ? Sam musisz rozpoznać które pary przewodów są uzwojeniami, wyłącznikiem odśrodkowym. Jeśli wszystkie przewody nie mają oznaczeń potrzebny...
Mnie się wydaje, że jeżeli ten silnik pracował na bieżni i był zasilany przez falownik, to będzie to silnik trójfazowy, może nie taki typowy. Przemawia za tym to co podał autor - jednakowe oporności wszystkich trzech uzwojeń. Znane mi silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia - uzwojenie główne ma dużą mniejszą oporność, niż uzwojenie pomocnicze.
Między jednym końcem uciętego przewodu do którego podłączony był kondensator a przewodem brązowym opór wynosi około 0,8 omów, a między niebieskim 8 omów. Wygląda na to,że oba uzwojenia-robocze i pomocnicze są dobre. Kup nowy kondensator, to koszt kilkunastu zł. i spróbuj. Na moim schemacie brakuje symbolu cewki od uzwojenia rozruchowego i/lub wyłącznika...
https://obrazki.elektroda.pl/2934347200_... W tego typu silnikach są dwa uzwojenia: główne i pomocnicze. Kondensator pracuje szeregowo z uzwojeniem pomocniczym, co widać na schemacie. W celu właściwego podłączenia kondensatora należy więc rozszyfrować budowę tego silnika (rozpoznać uzwojenia). Wskazówki: - należy przy odłączonym kondensatorze...
Witam ! Uzwojenie o mniejszym oporze ( nawinięte grubszym drutem ) jest uzwojeniem roboczym/głównym. Cieńszym drutem o większym oporze jest nawinięte uzwojenie rozruchowe/pomocnicze. Mam nadzieję że pierścień wyłącznika odśrodkowego ze stykami/przewodami przykręcasz do kapy silnika na stałe ? Pozdrawiam. Stefan
Te grube kable to uzwojenie wtórne transformatora. Nawinięte jest na wierzchu (widać drut nawojowy). Pierwotne to zapewne potrójne złącze. Te żółte kabelki to jakieś napięcie pomocnicze z którego być może była zasilana elektronika. Szkoda, że nie popatrzyłeś jak te kable były podłączone w UPS. W podobnych przypadkach sprawdzam omomierzem oporność uzwojeń....
W silnikach z jednym kondensatorem, uzwojenie rozruchowe było po rozruchu odłączane. Później zastosowano drugi kondensator włączony tak jak opisałem i w ten sposób podczas pracy wykorzystano uzwojenie rozruchowe jako uzwojenie pomocnicze, dzięki temu wzrosła moc silnika. Schemat kolegi sp3ots jest prawidłowy dla silnika z jednym kondensatorem, Twój...
a czy jest jakaś możliwość aby sprawdzić które z uzwojeń jest główne a które pomocnicze, czy już mogę przyjąć ze na 1-2 jest główne a na 3-4 pomocnicze, a co do kondensatora to tez jest problem bo z wyprowadzeń wynika ze niby kondensator powinien byc na 2 i 6 bo ma inne wyprowadzenie takie do dolutowania, a reszta jest normalna i to mnie tez dziwi,...
Też myślę że rozruch powinien pracować tylko przy rozruchu jednak nie ma ani wyłącznika odśrodkowego a włącznik jest zwykły, tzn. kjd6 5e4. To nie jest takie jednoznaczne. Ja mam silnik jednofazowy w którym uzwojenie rozruchowe, a w tym wypadku ja bym nazwał pomocnicze podłączone jest równolegle poprzez kondensator z uzwojeniem roboczym. Ale mam też...
Uzwojenia masz dwa - główne i pomocnicze nawinięte cieńszym drutem, oraz zaciski bezpiecznika termicznego 1 i 2 (zwarcie 0 Ω). Zasilanie do uzwojenia 22 Ω, kondensator do uzwojenia 29 Ω. Czyli: Zasilanie 1 i 5 2 i 3 zmostkowane 4 i 5 zmostkowane 2 i 7 kondensator.
Jest to silnik jednofazowy Wstępna ocena dostępnych informacji: Z Twojego pytania wynika, że mierzysz przejście (ciągłość obwodu) między zaciskami U2 i V2 w silniku jednofazowym . Zastanawiasz się, czy obecność przejścia między tymi zaciskami jest prawidłowa, zwłaszcza że silnik jest podłączony zgodnie ze schematem i pracuje w lewą stronę. Pytania...
Również skłaniam się ku temu, że ktoś podłączył przewód trzyżyłowy, zamiast czterożyłowego i ochronny (żółtozielony) wykorzystał jako fazowy (na schemacie czarny). Jeżeli tak, to pompa jest w tej chwili pozbawiona ochrony. żółto-zielony pełni rolę przewodu do uzwojenia pomocniczego Raczej głównego, pomocnicze jest w zacisku nr 6.
Witsam Tak K to krancówki regulowane imbusem. Pomiary: 2-3 3,4OM 2-5 to samo 3,4 3-5 6,4OM Co sugeruje identyczną opornosc dwóch uzwojeń (w takich silnikach chyba pomocnicze i głwne to to samo uzwojenie).
Witam - pomocny by był multimetr ( omomierz ) do zmierzenia rezystancji uzwojeń 1-2 oraz 1-3 , mniejsza rezystancja uzwojenie pracy . Łączymy przewody jedynkę z piątką , zakładając że z pomiaru wynika że uzwojenie 1-2 jest uzwojeniem Pracy to łączymy ; przewód dwa silnika do dwójki kondensatora ,przewód zasilający czwórka do kondensatora jedynki ( mostek...
Z reguły uzwojenie rozruchowe powinno posiadać większą rezystancje. Oto schemat. http://obrazki.elektroda.net/7_122298668... Dodano po 19 Tutaj lepsza jakość zdjęcia http://obrazki.elektroda.net/7_122298799...
Podłączyłem dobrze, tak jak powinny być podłączone, tak jak na zdjęciach. A powinno być tak http://obrazki.elektroda.pl/6860012400_1... Gdzie U1 i U2 uzwojenie pracy, Z1 i Z2 uzwojenie pomocnicze. Tak też podłączyłem. CA - rozruchowy, CB - pracy. Skąd kolega wie, które przewody przy zaciskach na zdjęciu to kondensatory: pracy i rozruchowy,...
Jedynym rozwiązaniem jest pomiar uzwojeń jak podpowiada kolega Osiniak75 . Ja bym zmierzył oprność pomiędzy poszczególnymi przewodami, to o większej rezystancji było by główne, to o mniejszej pomocnicze Jednak to uzwojenie o większej rezystancji jest pomocnicze, a to o mniejszej główne.
wiatm Chodzi mi przede wszystkim o to że silniki z kondensatorem mają uzwojenie pomocnicze nawinięte takim samym jak uzwojenie robocze a silniki z fazą rezystancyjną mają tą fazę nawiniętą cieńszym drutem . Jak to się sprawdzi podłączenie kondensatora do takiego silnika (do tego uzwojenia pomocniczego, czy dobór kondensatora jest taki sam jak dla silnika...
Zmierz omomierzem, które uzwojenie jest rozruchowe i dołącz do niego kondensator rozruchowy 7,5µF. Uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) to gdzieś 1/3 uzwojenia a 2/3 to uzwojenie główne. Więc uzwojenie rozruchowe ma mniejszą oporność. Pozdrawiam, Matt. PS W razie problemów napisz, a postaram się pomóc.
Witam !! Kolega wyraźnie napisał że chodzi o silnik jednofazowy. Ciekaw jestem jak w tym wypadku falownik poradzi sobie ze zmianą kierunku :D Zwykle w silnikach jednofazowych są dwa uzwojenia - robocze i pomocnicze (rozruchowe). Uzwojenie robocze jest podłączone bezpośrednio do zacisków L i N sieci, natomiast uzwojenie rozruchowe jest podłączone jednym...
Ale jak go włączać najpierw na uzwojenie pomocnicze czy razem i ile sekund ma chodzić pomocnicze
W tym modelu nie da się zmienić obrotów bez ingerencji w uzwojenie. Musiały by być 4 przewody, a są tylko 3. Uzwojenie główne, pomocnicze z kondensatorem i wspólny. Chyba, że obydwa uzwojenia są takie same. Da się zrobić zdjęcie z wnętrza silnika?
Witam ! Tam niestety nie ma jak podłączyć. Fiński a nie polski ? Aby podłączyć do zasilania silnik trzeba odszukać uzwojenia, robocze i pomocnicze. To Ty musisz zrobić, weź omomierz i zmierz wszystkie oporności i napisz tutaj: 1-2 1-3 1-4 2-3 2-4 3-4 Nie zaszkodzi obejrzenie uzwojenia. O pomiarze izolacji już nie wspomnę.
2 przewody robocze 2 przewody pomocnicze z kondensatorem. Kierunek obrotow ustalamy połączeniem uzwojenia pomocniczego.
(at)AGnat Czy oprócz kolorów na przewodach są oznaczenia literowe (B1 C1 C2) ? (at)jharlan Schemat w załączniku - w jaki sposób wg kolegi zasilane jest uzwojenie pomocnicze ?
Nie da się silnika który ma tylko dwa uzwojenia połączyć w trójkąt :D Nawet gdybyś podłączył go pod falownik to wraz ze zmianą częstotliwości musiałbyś zmieniać pojemność kondensatora, bo jego opór zmienia się wraz z częstotliwością. Podłączenie uzwojenia pomocniczego pod inną fazę falownika również nie pomoże bo przesunięcie fazowe prądu między uzwojeniami...
mniejsza rezystancja to uzwojenie robocze mniejsza to pomocnicze podłączone z kondensatorem. A to co za herezje ? Poza tym rezystancje się w miarę zgadzają, tylko Kolega jakoś dziwnie to mierzy...
Jest dokładnie jak napisałeś. Wyciągnąłem też czarne przewody i do jednego podłączone jest jedno uzwojenie, a do drugiego trzy. Odciąłem je i faktycznie teraz pomocnicze i robocze uzwojenie juz nie są połączone, a robocze nawinięte jest podwójnie. Super. Teraz kondensator podłączam szeregowo z uzwojeniem pomocniczym i jak chce zmienic kierubek wirowania...
Witam postanowiłem zanieś silnik do elektryka i on stwierdził że jest to jednofazowy i ma uzwojenie robocze i pomocnicze tak jak przypuszczałem podłączył dwa kondesnatory jeden pracy i jeden na roruch załączany dodatkowym przyciskiem.Dzienki za waszą pomoc:)
Bez pomiaru rezystancji między wyprowadzeniami się nie obejdzie, żeby ustalić które jest uzwojenie główne, a które pomocnicze (rozruchowe). Ciekawe, że silnik jest na napięcia 220V i 110V. Tak na pierwszy rzut oka to do przewodów w białej izolacji powinien być podłączony kondensator, a czarne przewody to wyprowadzenie zasilania z odczepem na 110V, ale...
mam 4 przewody wychodzące i nie mam pojęcia jak to podpiąć, jest czarny czerwony i dwa niebieskie? Omomierz do ręki i pomierzyć między którymi przewodami są uzwojenia. Uzwojenie o większej rezystancji to pomocnicze - włączyć je do sieci przez kondensator. uzwojenie główne właczyć do sieci bezpośrednio.
Te chińskie silniki jednofazowe na dwa kondensatory (wyłącznik odśrodkowy) to tragedia jeśli chodzi i sposób połączenia. Kolory przewodów nie trzymają jakiegoś ściśle określonego standardu, nawet jeżeli są podłączone do bloku zaciskowego to w zupełnie losowej kolejności. Jedynie kondensatory — ten od rozruchu (wyłącznika odśrodkowego) 200–300...
Musisz zidentyfikować przewody wychodzące z silnika (uzwojenie główne U1-U2, uzwojenie pomocnicze Z1-Z2, wyłącznik odśrodkowy X1-X2). Tu masz schemat:
Włączę się do tematu ponieważ mam też silnik o takich samych parametrach. Też dwa uzwojenia nawijane takim samym drutem. Jedno nawinięte jest pojedynczym drutem, a drugie podwójnym. Wyłącznika odśrodkowego nie ma. Podłączyłem go w ten sposób, że uzwojenie nawinięte podwójnym drutem potraktowałem jako robocze, a uzwojenie nawinięte pojedynczym drutem...
Zastosowałbym kondensator silnikowy 0,5 uF (na napięcie minimum 400 V), całość podpiął według schematu z #11. Zmierzyłbym też prądy pobierane przez uzwojenie główne i pomocnicze, tak żeby zobaczyć czy wszystko gra.
Ten silnik ma 1.5 kW. Jest chyba stary i jest w nim wyłącznik odśrodkowy. Mnie zastanawia, czy można by było zamiast tego wyłącznika zamontować odpowiedni kondensator, aby uzwojenie rozruchowe działało jako pomocnicze. Przy tym silniku są dwa kondensatory. Niestety nie znam ich pojemności.
Patrząc na Twoje zdjęcie z #1 i na to z linku widać różnicę w podłączeniu przewodu zasilającego. https://obrazki.elektroda.pl/4159549400_... Na zdjęciach z linku również widać, że w silniku zastosowano przełącznik odśrodkowy. Za pomocą omomierza, należałoby sprawdzić, które uzwojenie jest którym (główne, pomocnicze).
Dziękuję Rzuuf za odpowiedź! tojuż mi coś mówi. Nie widzę jednak schematu. Moderator podał uprzejmie linka to instrukcji załączania zdjęć, ale mimo postępowania zgodnie z nią zdjęć nie mogę dodać. Może moderator się wypowie na temat możliwych przyczyn! Serwer po prostu nie przyjmuje plików - nawet zmieniałem rozdzielczość, bo może za duże itp... rozszerzenie...
Witam ! Silnik na zdjęciu to SOFe 90L4 Wiefamel-Poznań. Silniki z kapą kołnierzową były produkowane do hydroforów z Grudziądza. 1,1kW, 1470obr/min. Przewody czerwony i czarny to uzwojenie główne, pozostałe dwa to uzw. pomocnicze. Ze silnika powinny wychodzić jeszcze dwa przewody, z wyłącznika odśrodkowego. Schemat jet na forum, jak go znajdę, wkleję....
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
Witam! mam mały problem mianowicie mam silnik od wirówki ma on cztery wyprowadzenia nie wiem jak go podłączyć ma też cewkę rozruchową, próbowałem ale po podłączeniu silnik buczy nie obraca się! proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.net/55_12588859... Ustalmy że 1 i 2 -to uzwojenie robocze ( mniejsza rezystancja) a 3 i 4 to uzwojenie pomocnicze(...
Do tej blaszki powinien dochodzić trzeci przewód z wnętrza silnika. W tych silnikach najczęściej paliło się uzwojenie pomocnicze, a wtedy najprościej było usunąć to uzwojenie, a silnik odpalać na sznurek. np. do mini piły tarczowej.
uzwojenie pomocnicze uzwojenie główne pomocnicze moduły pomocnicze
lodówka polar zwarcie obwodu radia wyjście trybu standby
ekspres tchibo zasilacz warsztatowy
Prawidłowy montaż zaworka zwrotnego w VW Passat B3 Kod błędu D156 w wózkach widłowych Linde - przyczyny i diagnostyka