Jednocześnie silnik wolno się rozpędza, tak jakby nie miał kondensatora rozruchowego. Czy silnik może w ten sposób pracować? Wolny rozruch nie jest problemem. Silnik nie startuje pod obciążeniem. Czy przy takim podpięciu z silnikiem może coś się stać? Czy silnik nie traci mocy? Tym przełączeniem zamieniłeś role uzwojeń: główne > pomocnicze, a pomocnicze...
Silnik jednofazowy zmiana obrotów -> szukaj. Podpowiedź- uzwojenie główne, pomocnicze (rozruchowe), które zamienia się miejscami (początek- koniec), omomierz, nie ma czegoś takiego jak zero ochronne. Poszukasz czy mam zostawić wszystko i poświęcić swój czas żeby wklepać w wyszukiwarkę- Ty możesz zrobić to samo. Mój syn powiedziałby rusz chłopie dupę...
Witam. Nie chce wprowadzać w błąd ale czy nie jest to przypadkiem opór rozruchowy taki jak w kątówkach? Pozdrawiam.
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
Jeśli dysponujesz miernikiem, to zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami z silnika. Stawiam, że to będzie silnik z fazą pomocniczą. Jeśli tak, to zapewne jeden przewód wyprowadzony z silnika będzie wspólnym, a dwa pozostałe to uzwojenie główne i pomocnicze. Do przewodu wspólnego daj sobie jeden przewód zasilający przez bezpiecznik....
Silnik ma 6 wyprowadzen (dwa od kondensatora i 4 z uzwojeń), przesyłam, wyniki pomiarów: 1-2 : 65,5R 1-3: brak połączenia 1-4: brak połączenia 1-6: 0,5R kontakt 2-3: brak połączenia 2-4: brak połączenia 2-6: 65,6R 3-4: 59,4R 3-6: brak połączenia 4-6: brak połączenia 6-7: połączone 5 nie jest wyprowadzone. http://obrazki.elektroda.pl/4196294300_1...
Jeśli biało-czerwony jest osobno a pozostałe parami, to najprawdopodobniej masz tak: Biało-czerwony: wspólny Szary i brązowy: uzwojenia prania Niebieski: uzwojenie główne wirowania Pomarańczowy: uzwojenie pomocnicze wirowania
Z tego co pamiętam to jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz z uzwojeniem głównym a drugą końcówkę pomocniczego szeregowo przez wyłącznik odśrodkowy z kondensatorem i do drugiej końcówki uzwojenia głównego a na główne zasilanie. Jeśli A-B to uzwojenie główne C-D to uzwojenie pomocnicze E-F to wyłącznik odśrodkowy G-H to kondensator to podłączasz...
Mam radziecki silnik jednofazowy o takich samych parametrach (napięcie, moc i obroty) i ma dwa uzwojenia: główne oraz pomocnicze. Uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność niż uzwojenie główne i jest podłączone równolegle do uzwojenia głównego na stałe za pośrednictwem kondensatora pracy (pojemności nie pamiętam). Do rozruchu, do kondensatora...
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
Zakładamy, że te przewody są źle podpięte. Ustal, gdzie zaczyna się uzwojenie główne i pomocnicze. Użyj ohmometru i przy rozłączonych przewodach zmierz jedno i drugie uzwojenie. To z wyższą rezystancją będzie pomocnicze, z niższą główne. Potem pierwszy lepszy schemat, jak podłączyć silnik jednofazowy, odpowie Ci na pytanie, jak to podłączyć.
W tym modelu nie da się zmienić obrotów bez ingerencji w uzwojenie. Musiały by być 4 przewody, a są tylko 3. Uzwojenie główne, pomocnicze z kondensatorem i wspólny. Chyba, że obydwa uzwojenia są takie same. Da się zrobić zdjęcie z wnętrza silnika?
Jeżeli silnik ma coś napędzać poprzez pasek klinowy wystarczy obrócić silnik o 180 stopni.( tzn. jego mocowanie do podstawy)
Patrząc na Twoje zdjęcie z #1 i na to z linku widać różnicę w podłączeniu przewodu zasilającego. https://obrazki.elektroda.pl/4159549400_... Na zdjęciach z linku również widać, że w silniku zastosowano przełącznik odśrodkowy. Za pomocą omomierza, należałoby sprawdzić, które uzwojenie jest którym (główne, pomocnicze).
Uzwojenia masz dwa - główne i pomocnicze nawinięte cieńszym drutem, oraz zaciski bezpiecznika termicznego 1 i 2 (zwarcie 0 Ω). Zasilanie do uzwojenia 22 Ω, kondensator do uzwojenia 29 Ω. Czyli: Zasilanie 1 i 5 2 i 3 zmostkowane 4 i 5 zmostkowane 2 i 7 kondensator.
(at)crusader 17 Sprawdź styki wyłącznika odśrodkowego i mechanizmu na wale. (!!) W tym silniku jest on niesamowicie tandetny. Kondensatory, szczególnie rozruchowe (200 µF) także są beznadziejnej jakości. Wał się obraca, nie jest zablokowany ? Silnik ma dwa uzwojenia - główne i pomocnicze, do którego podłączony jest na stałe kondensator pracy,...
Dwa cienkie żółte to bezpiecznik polimerowy zabezpieczający przed przegrzaniem silnika. Czerwony i czarny to uzwojenie główne, a zielony z białym pomocnicze dla kondensatora. A jak połączyć, to dostępne są dziesiątki schematów na Forum. :D
Witaj. Jeśli chodzi o kondensator, to wyjaśnienie masz na samej tabliczce (tak przy okazji - wkleiłeś zdjęcie odwrotnie). Tabliczka informuje, że potrzebne są dwa kondensatory: CA: 100 µF / 320 V i CB: 14 µF / 500 V. Kondensator rozruchowy 100 µF przeznaczony jest do pracy krótkotrwałej (tylko chwilę po włączeniu). Kondensator 14 µF...
Sprawdzić należy połączenia fazy głównej i pomocniczej (rozruchowej) tzn. połączenia uzwojenia połączonego z zasilaniem przez kondensator. Sprawdzić uzwojenie główne, pomocnicze i kondensator, ewentualnie wymienić.
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
Czy oba uzwojenia są takie same ? Ilość zwojów, średnica drutu ? Tego nie wiesz, nawet nie sprawdziłeś oporności uzwojeń, nie pokazałeś uzwojeń. Mam wątpliwości bo schemat pokazuje jedno uzwojenie główne i dwa uzwojenia pomocnicze połączone szeregowo, dlaczego producent tak narysował schemat ?
Posiadam piłę stołową TOOLS N41-30, wyposażoną w silnik komutatorowy 230V, 2200 W. Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze - mają wspólny początek. Jak one względem siebie pracują? Do czego służy to uzwojenie pomocnicze? Z silnika wychodzą 3 końce i podłączone są do wyłącznika DKLD dz-6-4 pięć pin. Proszę o wyjaśnienie sprawy i jeśli to możliwe...
Biały - czerwony 28.3 om Biały czarny 08.4 om Czerwony - czarny 36.1 Uzwojenie główne jest więc miedzy białym czarnym, pomocnicze między białym i czerwonym. Czyli zasilanie dajesz na przewody biały i czarny, kondensator między czerwony a czarny.
Ależ tu spaghetti w tej skrzynce zaciskowej. idą do niego 4 kable ze skrzynki. Z PE oczywiście. Jeżeli od poczatku były dwa kondensatory , to silnik musi posiadać wewnętrzny wyłącznik odśrodkowy rozruchu. Faktycznie beznadziejnej jakości kondensatory i o troche zbyt niskim napięciu pracy. Najprawdopodobniej zamieniono miejscami kondensator rozruchowy...
Witam ponownie ! Jeszcze raz, w tego typie prądnicy napięcie zależne jest od kondensatora i obrotów silnika tj, prędkości synchronicznej 3000 obr/min. Jeśli to Ty rozbierałeś agregat to jedną parę konektorów odpinałeś od kondensatora. Ta prądnica ma na stojanie dwa niezależne uzwojenia : główne i pomocnicze zwarte przez kondensator .
https://obrazki.elektroda.pl/2934347200_... W tego typu silnikach są dwa uzwojenia: główne i pomocnicze. Kondensator pracuje szeregowo z uzwojeniem pomocniczym, co widać na schemacie. W celu właściwego podłączenia kondensatora należy więc rozszyfrować budowę tego silnika (rozpoznać uzwojenia). Wskazówki: - należy przy odłączonym kondensatorze...
Witam ! Jest to silnik prawdopodobnie od pralki POLAR. A właściwie są to dwa silniki w jednej obudowie: 1. silnik wysokoobrotowy ( około 2700obr/min) czarny-szary-9,5 om - uzwojenie główne żółty-szary-18 om - uzwojenie pomocnicze żółty-czarny-26 om - suma oporności obu uzwojeń 2. silnik wolnoobrotowy, około 400obr/min Ten silnik miał trzy uzwojenia...
Moim zdaniem jest to wyłącznik Watta. Silnik oprócz uzwojenia głównego ma jeszcze uzwojenie pomocnicze wraz z kondensatorami. Uzwojenie główne podłączone jest na stałe do przewodu zasilającego, a uzwojenie pomocnicze przez tenże wyłącznik. Gdy silnik rozkręci się wyłącznik ten odłącza uzwojenie pomocnicze które jest niepotrzebne przy pracy bo służy...
Zmierz omomierzem, które uzwojenie jest rozruchowe i dołącz do niego kondensator rozruchowy 7,5µF. Uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) to gdzieś 1/3 uzwojenia a 2/3 to uzwojenie główne. Więc uzwojenie rozruchowe ma mniejszą oporność. Pozdrawiam, Matt. PS W razie problemów napisz, a postaram się pomóc.
Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować z odłączonym kondensatorem rozruchowym i od razu wszystko stanie się jasne. Silniki od pralek miały najczęściej kondensator pracy a nie rozruchowy i ta dodatkowa faza była podłączona na stałe. Praca na jednym uzwojeniu nie musi być...
Z teorii wiedziałem, że silnik indukcyjyn 1 fazowy wytwarza pulsujące pole magnetyczne a bez wirującego pola magnetycznego nie może ruszyć. Ale jeśli z silnika mamy wyprowadzone: a)4 przewody, dajmy U1, U2, uzwojenia główne, V1,V2, uzwojenia pomocnicze. To kondesator podpinamy np. pod U2 i V1 a zasilanie dajemy na U1 i V2? 3 przewody (kondesator już...
Zastosowałbym kondensator silnikowy 0,5 uF (na napięcie minimum 400 V), całość podpiął według schematu z #11. Zmierzyłbym też prądy pobierane przez uzwojenie główne i pomocnicze, tak żeby zobaczyć czy wszystko gra.
Tak jedno uzwojenie jest główne(pracy), drugie pomocnicze(rozruchowe). Jaki jest to do oceny po pomiarach.
Musisz zidentyfikować przewody wychodzące z silnika (uzwojenie główne U1-U2, uzwojenie pomocnicze Z1-Z2, wyłącznik odśrodkowy X1-X2). Tu masz schemat:
Chodziło mi o transformator co jest na płytce ma dwa dojścia tak uzwojenie główne i pomocnicze i na jednym jest prawie 700v a na drugim 0 czemu tak ?
Zapewne jedno uzwojenie główne i jedno pomocnicze. Zmierz chociaż oporność, z zasady pomocnicze ma trochę większą.
https://obrazki.elektroda.pl/5496555500_... 1 - uzwojenie główne, wysokonapięciowe. 2 - uzwojenie pomocnicze. 3 - uzwojenie wtórne. Kondensator - 100 nF lub więcej. Zwykły, nie elektrolityczny, Dioda "szybka" - impulsowa. Miejsca wyprowadzeń uzwojeń 1 i 2 mogą się różnić od tych na rysunku. Trzeba je zlokalizować omomierzem. 1 ma największą...
Pozwolę sobie na chwilę dedukcji. Trafo pochodzi ze wzmacniacza tranzystorowego więc zapewne główne uzwojenia zasilające to te 72V. 20V to zasilanie pomocnicze o znikomej wydajności prądowej. Więc jak najbardziej się nie nadaje
Witam ! Oto Twój schemat połączeń silnika: https://obrazki.elektroda.pl/1020583300_... Tu mnie zastanawia czy to Twoja pomyłka czy fabryki ? Chodzi mi przewody: pomarańczowy U3 zielony U3 kawowy R2 niebieski R2 ( kolory przewodów mnie nie interesują ). Powinny mieć oznaczenia: R1, R2, U3 i U4. Zasilanie podłącza się na S-S. ( sieć)...
Zaciski X1-X2 sprawdzaj na wyłączonym silniku z zasilania(230V),najlepiej miernikiem (multimetrem pozycji Ω). Uzwojenia; główne i pomocnicze ,zwłaszcza to drugie ,również Multimetrem.
Witam, posiadam silnik z dwoma kondensatorami, jeden rozruchowy wyłączany wyłącznikiem odśrodkowym, drugi roboczy. Zmiana ułożenia mostków z pionowego na poziome przynosi efekt w zmianie kierunku obrotów, ale chodzi mi o coś praktyczniejszego. Chciałbym zmieniać kierunki obrotów przełącznikiem, lewo prawo. Znalazłem coś takiego "włącznik 1 faz prawo...
|-------NNNNNN------| -12ohm uzwojenie główne |-------NNNNN--C----| -24ohm uzwojenie pomocnicze |xxxxxxxxxxxxxxxx| |xxxxxxxxxxxxxxxx| |xxxxxxxxxxxxxxxx| oxxxxx220Vxxxxxxo Przewód wspólny x-puste pola NNN-uzwojenia C -kondesator
W Wikipedii znalazłem coś takiego: "W przypadku silnika jednofazowego, zmianę kierunku obrotów silnika uzyskuje się poprzez przełączenie kondensatora rozruchowego z jednego uzwojenia na drugie. Wówczas uzwojenie pracujące jako główne zamienia się w pomocnicze (rozruchowe), a pracujące wcześniej jako pomocnicze, staje się uzwojeniem głównym dając w rezultacie...
Witam ! Silnik na zdjęciu to SOFe 90L4 Wiefamel-Poznań. Silniki z kapą kołnierzową były produkowane do hydroforów z Grudziądza. 1,1kW, 1470obr/min. Przewody czerwony i czarny to uzwojenie główne, pozostałe dwa to uzw. pomocnicze. Ze silnika powinny wychodzić jeszcze dwa przewody, z wyłącznika odśrodkowego. Schemat jet na forum, jak go znajdę, wkleję....
Bez pomiaru rezystancji między wyprowadzeniami się nie obejdzie, żeby ustalić które jest uzwojenie główne, a które pomocnicze (rozruchowe). Ciekawe, że silnik jest na napięcia 220V i 110V. Tak na pierwszy rzut oka to do przewodów w białej izolacji powinien być podłączony kondensator, a czarne przewody to wyprowadzenie zasilania z odczepem na 110V, ale...
Również skłaniam się ku temu, że ktoś podłączył przewód trzyżyłowy, zamiast czterożyłowego i ochronny (żółtozielony) wykorzystał jako fazowy (na schemacie czarny). Jeżeli tak, to pompa jest w tej chwili pozbawiona ochrony. żółto-zielony pełni rolę przewodu do uzwojenia pomocniczego Raczej głównego, pomocnicze jest w zacisku nr 6.
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
.... w budowie niczym sie nie różni są tylko inne liczby zwoi to jakie wasza firma produkuje te pradnice??? 1-fazowe mają uzwojenie główne i pomocnicze przesunięte o kąt 90° co ciekawe uzwojenie pomocnicze zajmuje więcej miejsca w stojanie żadko bywa 1/1 czasami jest stosunek pomocniczego do głównego jest 2/1. łączy sie początki uzwojeń a do końców...
Proszę bardzo ,cieszę się że jest Pan zadowolony z głośników. Mam nadzieję ze po grają długo. Pozdrawiam serdecznie.
Witam Mam problem z silnikiem jednofazowym tzn. z identyfikacją uzwojeń ,które jest główne ,a które pomocnicze [tabliczka jest rozłączona] ,które z uzwojeń ma większą oporność Pozdrawiam
oraz wyłącznik odśrodkowy . Masz dwa uzwojenia główne, bo silnik jest dwunapięciowy, są łączone szeregowo albo równolegle, oraz uzwojenie pomocnicze do kondensatorów. Co do wyłącznika odśrodkowego, trzeba sprawdzić czy silnik go posiada, ale raczej wątpię, zbyt mała moc, za to w pełni nawrotny.
Witam ale czy mierzyłeś na rozłączonych końcach uzwojeń??miałeś rozpięte??? - uzwojenie główne praca- uzwojenie pomocnicze --wyłącznik odśrodkowy . Tak jak koledzy pisali wieksza oporność uzwojenie rozruchu w szeregu z wyłącznikiem odśrodkowym oraz uzwojenie pracy mniejsza oporność zastanawia mnie tylko to co piszecie o kondensatorze przy takim siniku...
Aby uniknąć powtarzających się tematów o podłączenie silnika indukcyjnego dwubiegowego, podam może prosty algorytm do wyznaczania przewodologii takiego silnika na podstawie pomiarów rezystancji. Algorytm działa dla prawie wszystkich silników tego typu. 1. Weźmy sobie takie wyniki pomiarów (pierwsza kolumna to pary numerów wyprowadzeń, mogą być też pary...
1-2 uzwojenie główne 2-3 uzwojenie pomocnicze Między 1-2 podpinasz 230V, między 1-3 kondensator pracy. Wkradła mi się pomyłka, kondensator tak jak podał kolega kris669, czyli 1-3 a nie tak jak napisałem 2-3. Poprawiłem.
Kolego mam nadzieję że schemacik w załączniku pomoże. Ale przed zabraniem się do przełączania czegokolwiek, proponuję wykonać pomiary rezystancji aby upewnić się które uzwojenie jest głównym a które pomocniczym. Uzwojenie pomocnicze potrzebne do rozruchu ma zawsze większą rezystancję od uzwojenia pracy. Poza tym ten temat był wiele razy poruszany na...
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
a czy jest możliwe, że przez zwarcie i tym samym niższą oporność mogłem uznać uzwojenie pomocnicze za główne? tylko czy na pomocniczym silnik ruszy?
Witam. Czy ktoś potrafi wyjaśnić zjawisko wzrostu prądów w gałęzi głównej i pomocniczej w silniku indukcyjnym jednofazowym z kondensatorem rozruchowym i kondensatorem pracy? Prąd główny silnika dla napięcia 230V podczas badań wyniósł ok 5A, natomiast w fazie głównej zmierzona wartość to ponad 7A, a w pomocniczej 6A. Jak to możliwe, że 5A rozpływa się...
Znane mi silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia - uzwojenie główne ma dużą mniejszą oporność, niż uzwojenie pomocnicze. Kolego to nie jest silnik jednofazowy. Jedno co go odróżnią od silnika standardowego trójfazowego to to że ma specyfikę pracy przy innych częstotliwościach niż 50 Hz .
Witam ! Uzwojenie o mniejszym oporze ( nawinięte grubszym drutem ) jest uzwojeniem roboczym/głównym. Cieńszym drutem o większym oporze jest nawinięte uzwojenie rozruchowe/pomocnicze. Mam nadzieję że pierścień wyłącznika odśrodkowego ze stykami/przewodami przykręcasz do kapy silnika na stałe ? Pozdrawiam. Stefan
Tylko, że napięcie pomocnicze pojawi się dopiero wtedy gdy załączy się główne uzwojenie (napięcie o odpowiedniej polaryzacji pokazuje się tam dopiero w fazie przekazywania energii na stronę wtórną, czyli po wyłączeniu MOSFET'a). Czyli musi być załączony MOSFET, a MOSFET się nie załączy dopóki sterownik nie dostanie napięcia. I właśnie w pierwszej fazie...
Jedynym rozwiązaniem jest pomiar uzwojeń jak podpowiada kolega Osiniak75 . Ja bym zmierzył oprność pomiędzy poszczególnymi przewodami, to o większej rezystancji było by główne, to o mniejszej pomocnicze Jednak to uzwojenie o większej rezystancji jest pomocnicze, a to o mniejszej główne.
Uzwojenie główne( V/Z - U ) 25 ohm Uzwojenie pomocnicze ( V/Z- W ) 30 ohm Razem ( U - W) 55ohm .Powodzenia
No teraz już wszystko jasne. Z silnika wyprowadzone są cztery przewody, uzwojenie główne na zaciski W1 i W2, uzwojenie pomocnicze na zaciski V1 i U1. Reszta zacisków nie ma znaczenia, to tylko "kostki połączeniowe". Uzwojenie pomocnicze jest i musi być połączone szeregowo z kondensatorem. Zmiana kierunku obrotów polega na zmianie kierunku przepływu...
Z ciekawości, czy jest tam pod obudową kondensator? Dodano po 4 W dmuchawach pieców jest zazwyczaj silnik jednofazowy indukcyjny ze zwojem zwartym. Jeśli masz kondensator, to fazowo steruje się uzwojenie główne a pomocnicze z kondensatorem bezpośrednio do sieci. Daje trochę lepsze efekty. Dodano po 7 Przy sterowaniu napięciowym silników jednofazowych...
zmierz rezystancję uzwojeń i to uzwojenie które ma mniejszą rezystancję to jest uzwojenie główne i podłącza się je do gniazda wyjściowego natomiast uzwojenie z większą rezystancją to uzwojenie pomocnicze i je podłącza się równolegle z uzwojeniem głównym ale poprzez kondensator około 30-50uF. jeśli napięcie będzie zbyt wysokie to należy zmniejszyć pojemność...
Jedno uzwojenie ma 42Ω, drugie uzwojenie ma 22Ω. Żadne uzwojenie nie ma przejścia do masy. Więc silnik jednofazowy klatkowy? Kondensator 8µF wystarczy? Zatem 22 Ω uzwojenie główne, 42 Ω pomocnicze. Nie, nie wystarczy, powinno być ok. 16 µF / 400 VAC
Witam ! Do pracy ten silnik nie potrzebuje kondensatora, chyba że był przewijany ? Normalnie ten silnik ma jedno uzwojenie główne i jedno uzwojenie pomocnicze odłączane wyłącznikiem odśrodkowym widocznym na fotografi z lewej strony. proszę sprawdzić wyłącznik odśrodkowy. Jedna część na ośce wirnika powinna pod wpływem narastających obrotów odłączyć...
Witam. A niech m ktoś powie jaki sens ma zasilanie silnika jednofazowego z 3 faz??? Chyba że z nudów. Jednakowa rezystancja uzwojeń nie świadczy o tym że są symetryczne - wszyscy znają zasadę działania silnika indukcyjnego i wiedzą że przynajmniej na czas rozruchu potrzebne jest pole wirujące najlepiej kołowe a co za tym idzie uzwojenia muszą być rozłożone...
Według tego schematu wyszło mi że: zielony(II) i żółty to uzwojenie główne czerwony i żółty to uzwojenie pomocnicze zielony(I) i żółty, czarny i żółty to uzwojenia rewersów. Czyli jeżeli chciałbym uzyskać prędkość wirowania to gdzie podaję 230 V a gdzie wpinam kondensator ?
Żaden z podanych sposobów nie będzie dobry gdy nie znamy typu silnika ani układu wyprowadzeń tego silnika poza tym że jest zasilany napięciem 230V i moc 10W. Zamiana przewodów między L a N niczego nie zmieni natomiast przełączenie zasilania z uzwojenia głównego na pomocnicze doprowadzi do zmniejszenia mocy a nawet do spalenia silnika. Najlepiej jak...
Przy wyłączonym zapłonie świeci się kontrolka ładowania. Uszkodzone zostało uzwojenie,diody główne,diody pomocnicze,regulator lub poprostu wszystko na raz. I tu kolego jesteś w błędzie więc nie zabieraj głosu.P
Podstawową wadą silnika jednofazowego jest brak momentu rozruchowego. Moment rozruchowy może powstać gdy istnieje strumień wirujący. Natomiast pole wirujące może powstać jeżeli istnieje przesunięcie zwojów w przestrzeni i są one zasilane prądami przesuniętymi w fazie. Aby spełnić ten warunek, w silnikach tego typu prócz uzwojenia głównego, stosuje...
Witam ! Nie mam takiego silnika, ale patrząc na schematy silnika na pewno nie można podłączyć kondensatora do Z2, U1 bo po zmianie zworek w pion kondensator będzie zwarty. Schematy pokazują jak blaszkami, zworkami zmieniać kierunek obrotu tego silnika. Jeśli silnik jest nie kompletny ( przewody nie przykręcone do zacisków tabliczki zaciskowej ) trzeba...
Witam! Silnik ma 2 uzwojenia. Jeśli oba uzwojenia mają taką sama oporność, to "pierwsze' końce uzwojeń łączysz razem a między 'drugie' końce uzwojeń włączasz kondensator. Sieć łączysz do punktu wspólnego uzwojeń (końce "pierwsze"), i do KTÓREGOKOLWIEK "drugiego" końca uzwojeń. Widzisz trójkąt: dwie cewki i kondensator między nimi jako trzeci bok. Z...
Tylko nie pytaj jak sprawdzić które uzwojenie jest które. Kolego, oporności uzwojeń powinny być różne, główne uzwojenie ma mniejszą oporność, a pomocnicze z kondensatorem większą.
Witam! Twój silnik ma uzwojenie główne o oporności 275Ω włączone wprost do 230V i uzwojenie pomocnicze 335Ω, które powinno być łączone z szeregowym kondensatorem - w tej konfiguracji też do 230V. Zamiana końcówki uzwojenia pomocniczego dołączonego do kondensatora zmienia kierunek obrotów. Tu schemat: Instrukcja zamieszczania zdjęć oraz obrazków...
Uzwojenie główne ma mieć 2x46V, a pomocnicze 2x18 oczywiście zmiennego. Moc trafa 400-600W.
Nie, to jest transformator z zasilacza impulsowego i nie zrobisz z niego tradycyjnego zasilacza. Oprócz uzwojeń głównych z odczepami może zawierać uzwojenia pomocnicze.
Pięknie się broni Kolega :D , tylko zapomniał, jak to jest z tym kondensatorem, impedancją uzwojenia z nim współpracującego no i całość w rezonansie dla 50 Hz. Dlatego też silniki asynchroniczne klatkowe do pracy z kondensatorem, czyli jednofazowe maja różne impedancje uzwojenia głównego i pomocniczego. . Mogą też mieć symetryczne (nie różne impedancje)...
Dziękuję, za wszystkie wypowiedzi, budowę silnika synchronicznego (mam nadzieję) zrozumiałem. Wracając jednak do meritum - czyli wolnoobrotowego (max. 400rpm) silnika asynchronicznego. Myślałem o podobnej konstrukcji jak w tym przypadku - http://www.youtube.com/watch?v=UsT-qWAzT... W tym przypadku są dwie pary uzwojeń - uzwojenie główne...
Witka! Nic nie wymyślisz w silnikach asynchronicznych jednofazowych. W silnikach popularnych jednofazowych spotykane są trzy rodzaje rozruchu,które warunkują kierunek pracy po tymże rozruchu: krótkozwarty(małe moce) pojemnościowy(z uzwojeniem zasilanym przez pojemność) indukcyjny z wył.odśrodkowym lub magnetycznym Występuje w nich uzwojenie główne i...
Na Gulsona.... :cry: . (at)ekolog9 Są wyłączniki krańcowe NO/NC. Na zwartych stykach dojedzie do końca, otworzy je, zamykając jednoczesnie NO, by jechać w drugą stronę. Po drugiej stronie to samo. I tak sobie będzie jezdziło od końca do końca, do nie wyłączenia zasilania. Przy silniku jednofazowym wystarczy, aby to przełączalo albo uzwojenie główne,...
Kondensatory rozruchowe głównie stosowane są w silnikach prądu przemiennego. Podstawową wadą jednofazowych silników jest brak momentu rozruchowego. Moment rozruchowy może powstać gdy istnieje strumień wirujący. Natomiast pole wirujące może powstać jeżeli istnieje przesunięcie zwojów w przestrzeni i są one zasilane prądami przesuniętymi w fazie. Aby...
Jak go podłączyć pod 220V? 4 przewody 600W/2900obr. Silnik nowy, do pilarki glazury. Przewody dwa niebieskie i dwa żółte. http://obrazki.elektroda.pl/3777999900_1... O jakiej wartości ma być kondensator rozruchowy do tego silnika? Powracam do tematu i proszę o pomoc. Jest to zapewne silnik jednofazowy, posiada dwa uzwojenia główne i...
Było już kilka takich pytań na elektrodzie, ale z moim silnikiem nie mogę sobie poradzić. Jest to silnik 1-fazowy 0,55kW 220V od wiertarki kolumnowej. Chciałbym mu dorobić przełącznik zmiany obrotów. Teoretycznie wiem, że powinienem zamienić miejscami wyprowadzenia uzwojenia pomocniczego. Rozebrałem silnik i zamiast 4 wyprowadzeń z uzwojeń mam ich 6:...
Po rozebraniu obudowy widać żłobki a w nich uzwojenie. Po tym jak się do nich Pan dostanie trzeba zidentyfikować jakie jest uzwojenie pomocnicze i główne, a więc ile każde z nich ma cewek, ile każda cewka ma zezwojów i ile jest zwojów w każdym z nich. Należy narysować schemat uzwojenia najlepiej taki jak w atlasie uzwojeń i wszystkie dane w nim uwzględnić.
Witam popsuł mi się wentylator dachowy TFER 316 L. Jest tam silnik klatkowy jednofazowy. Teraz się zastanawiam co mogło się popsuć. Kondensator wygląda ok, nie mam miernika pojemności, to nie sprawdzę, ale teraz oporności między uzwojeniami. Miedzy głównym a neutralnym to 34 Ohm ( między brązowym a niebieskim) Między pomocniczym a neutralnym to ok 800...
Załączam pliki z ostatecznym schematem przetwornicy, montaż elementów oraz wzorami płytek. Nawijanie transformatorów jest podobne do tego jak opisywał to Qwet. Transformator sterujący i przekładnik prądowy wykonane są na rdzeniu EE20 materiał 3C94 z karkasem leżącym oraz transformator główny na rdzeniu ETD39 materiał 3C90 z karkasem stojącym. Ilość...
Te 31 zwojów to powinienem zmieścić. To jest duży karkas, specjalnie wziąłem większy rdzeń by więcej zwoi weszło. (at)jareklnx czyli nie dzielić pierwotnego i nawinąć w jednej lub dwóch warstwach jedna na drugiej a podzielić wtórne w jaki sposób? Uzwojenia wtórne będą dwa, jedno główne wysoko napięciowe i drugie pomocnicze 12V. Pozdrawiam, A.
Temat archiwalny. Dziwne dla mnie jest, że na schemacie nie ma termika. Nie spotkałem jeszcze takiego przypadku aby termik był wbudowany w sprężarkę, ale nie zbadane są ... Zasada działania jest prosta. Po włączeniu zasilania prąd płynie przez dwa uzwojenia silnika. Główne i pomocnicze(startowe). Ptc jest zimny, więc prąd uzwojenia startowego jest duży...
Na zdjęciu masz tak: [1] pomocnicze ---> kondensator [2] główne+ zabez. termiczne ---> kondensator [3] zabez. termiczne ---> zasilanie [4] główne+pomocnicze ---> zasilanie Fabryka ustaliła kierunek obrotów w pkt [4] .Zmiana kierunku polega na odłączeniu z [4] jednego z uzwojeń. Wybierasz główne zamieniasz z [2],gdy wybierzesz pomocnicze z [1] .Które...
mam 4 przewody wychodzące i nie mam pojęcia jak to podpiąć, jest czarny czerwony i dwa niebieskie? Omomierz do ręki i pomierzyć między którymi przewodami są uzwojenia. Uzwojenie o większej rezystancji to pomocnicze - włączyć je do sieci przez kondensator. uzwojenie główne właczyć do sieci bezpośrednio.
Myślę, że można popróbować. Szczególnie jeśli masz 90/16 i nie musisz go kupować. 2x19,8V (90/16) podłącz zamiast 2x19V (90/11) Pewnym problemem jest napiecie pomocnicze 37V (90/11). Nie możesz wykorzystać do tego uzwojenia głównego 2x19,8V (90/16). Należy zastanowić się nad pozostałymi napięciami TS90/16 (pomocniczymi): 16,0V/0,2A 39,0V/0,02A 27,0V/0,06A...
Co należy więc zrobić ? Najlepiej odpiąć wszystko i ustalić końce poszczególnych uzwojeń oraz pomierzyć rezystancje. Uzwojenie pomocnicze ma większą liczbę zwojów wykonaną cienkim drutem dlatego będzie miało większą rezystancję. W tym silniku to będzie: zielony-żółtozielony - końce Z1,Z2. Wartość rezystancji 304 Ohm (uzwojenie pomocnicze). brązowy-zielony...
WITAM KOLEGÓW Silnik z kserokopiarki; bezszczotkowy; zasilanie 230V / AC; z kondensatorem 6uF; bez automatu i uzwojenia rozruchowego; ... Zbigniew 400 , zgadzam się, że z przebiegu dyskusji wynikało, że chodzi o silnik asynchroniczny a nie komutatorowy. Ale niestety nie masz racji. Uzwojenie rozruchowe to takie, które załączane jest tylko na czas rozruchu....
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
żeby silnik jednofazowy obracał w dwie strony to to musi mięć wyprowadzone po dwie końcówki od uzwojenia głównego i pomocniczego, jeśli są tylko trzy to trzeba rozciąć i wyprowadzić drugi koniec uzwojenia pomocniczego
Omomierz na zakres 200 ohm . Przewód pojedynczy we wtyczce zjednym z ostanich po prawej i po lewej masz obroty wolne około 60 ohm. Przewód pojedynczy z jednym ze środkowym około13 ohm uzwojenie główne wirówki z drugim około 24ohm uzwojenie pomocnicze wirówki. Sprawdź też przewód pojedynczy do masy czy nie ma przebicia. Przepraszam Eeban pytanie było...
Przecież jak wyjmowałeś uzwojenie pomocnicze to mogłeś policzyć ile było zwoi w poszczególnych żłobkach, to samo z uzwojeniem głównym. Przecież ono wcale nie jest zniszczone. W jaki sposób usuwałeś uzwojenie pomocnicze, że nie dało się policzyć? Po ile drutów było dołączonych do poszczególnych wyprowadzeń uzwojeń?
uzwojenie pomocnicze uzwojenie główne podłączyć uzwojenie pomocnicze
cewka stator suzuki kalafonia izopropanol prędkość nagrywania magnetofon szpulowy
samsung ue40j6240 samsung ue40j6240
Telefon nie widzi karty SIM - przyczyny i rozwiązania Jak działa przedni napęd w Polaris 335?