Omijam te silnikiem szerokim łukiem. Gniazda zaworowe wypadają , rozrząd też szybko się rozciąga. Traci się ciśnienie oleju na kołach zmiennych faz i wiele innych. Ogólnie nie polecam. Otóż miałem problem z podciśnieniem. Winna była pokrywa głowicy, ale jeden mechanik sugerował nawet wymianę silnika...
Umyj, wydmuchaj, znowu umyj np. płynem do tarcz hamulcowych. Jak będzie suche uruchom silnik i zobaczysz skąd leci. Jak zalany większy kawałek to trudno skumać skąd. Może powrót paliwa, może pokrywa, może dzielona głowica, może -może być wiele.
To nie jest jasne. Dźwigienka zaworu ssącego jest max. w dół, a wydechowego max w górę. I wtedy reguowałem 4 cylinder, gdy na 1 było to. A czy określenie GMP na kole wałka rozrządu może wystarczyć? Jest otwór, który będąc na swojej godzinie 12, czyli 90stopni do powierzchni głowicy pokrywa się z zagłębieniem w wałku rozrządu.
Czyli co pokrywy nie możesz założyć czy co? Tak, pokrywa nie przylega do głowicy tylko jest taka szczelina. Wygląda jakby krzywki były nie w tą stronę co powinny. Dodam że wałki są nowe świeżo kupione.
Nie wiem czy dobrze orientuje ale czapka = pokrywa od głowicy? Jeżeli tak to już ją zrzuciłem. Mam teraz całkowity dostęp do wałków rozrządu i utorowane dojście do rozrządu. I to nie jest tak, że jeżeli chcę wyciągnąć te głowice to muszę wyciągnąć łańcuch i koła rozrządu na wałkach? Bo w innym wypadku ta głowica mi nie wyjdzie? Czy coś pokiełbasiłem?
Jaki ma przebieg ten silnik i kiedy była robiona glowica? Zawory w głowicy szczelne ? Nie strzela jeszcze w dolot ? Mam nadzieję że nie piszę z teoretykiem.😁 Auto ma 28 lat 3 właścicieli czyli Niemiec do 1999r, później organista jeździł na wesela grać na bebnach do 2019r., poprzedni właściciel mial go 2 lata i teraz ja od maja 2021. Na postoju...
Witam. Problem z peugeotem 106 I 92' (1,4l 75KM) Kilka pytań w celu ustalenia wycieków. Na wstępie chcę powiedzieć, że nie jestem mechanikiem, ale po przejściach z moim pierwszym autkiem już trochę "ogarniam". 1. Czy przepustnica powinna być w oleju? 2. Pokrywa przepustnicy jest trochę luźna, zauważyłem, że stąd też pojawił się lekki wyciek(między górą...
Witam, PEUGEOT BOXER BLASZAK 99r. 2.5 TD V8, 79kW, 107KM Miesiąc temu wracając z trasy zaczął dymić na biało-szaro i szarpało silnikiem, diagnoza w pobliskim serwisie wtrysk leje a że nie mogli ich wyciągnąć do sprawdzenia kazali wolno wracać do domu ok 250 km. Na miejscu okazało się że wtryski swoją droga były do regeneracji, uszkodzeniu uległy popychacze...
https://obrazki.elektroda.pl/5439005900_...
Podobno szpilki nie są wkręcane w ślepe otwory. Pokrywę mam solidnie przykręconą z nowiutką uszczelką. Ponadto z tym solidnym przykręceniem to też należy uważać, ponieważ zerwały się już dwie śruby (nowe). A wracając do oleju na głowicy: dokręciłem trochę szpilki i na razie nie pojawił się świeży olej, a zrobiłem już 500 km.
Witam Masz na myśli rurę łączącą pokrywę głowicy z rurą ssącą turbiny? To jest odpowietrzenie skrzyni korbowej "odma" po separatorze oleju. Olej skrapla się w separatorze i wraca do głowicy a powietrze do turbiny. Przyczyną jest wiek i przebieg auta, leje prawie w każdym u mnie też więc zbytnio się tym nie przejmuj. Możesz lepiej uszczelnić dać drugą...
Proszę o pomoc... Obawiam się, że to nie jest prosty silnik na tym forum dostaniesz wiele odpowiedzi nie prowadzących do naprawy samochodu. Moim zdaniem powinieneś jechać do warsztatu, gdzie dobrze znają ten silnik i mają pozytywne doświadczenia z jego naprawą. Podczas całej historii napraw, w którymś momencie mogło dojść do pomyłki i niestety wszystko...
Witam posiadam Peugeota 306 2001r. Z silnikiem 2.0 HDi 90KM. Ostatnio po uruchomieniu w silniku usłyszałem dość głośne klekotanie a podczas jazdy zaobserwowałem wyraźny spadek mocy. Po przejechaniu około 10 km, usłyszałem huk w silniku poczym samochód zgasł i nie chciał odpalić. Po odkręceniu pokrywy głowicy zaobserwowałem że wszystkie dzwigienki zaworów...
Tak więc. Ściągnąłem pokrywę zaworowa w celu sprawdzenia łańcucha łączącego walki. Znalazłem 2 połamane dzwigienki zaworowe 3 leżała obok od strony wydechowej, jutro ściągam głowicę gdyż autem tak jeździli po warsztatach od wakacji. Mam pytanie to jakaś wada tych silników, bo jakbyl rozrząd przedstawiony to powinien komputer zgłaszać błąd synchronizacji,...
Auto jeździ, silnik pracuje o niebo lepiej, naprawa zamknęła się w kwocie kilkuset złotych. Miałem więcej szczęścia niz rozumu;) Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Dodano po 3 Tak jak pisałem powyżej - nie trzeba było robić głowicy, zawory nie są pokrzywione, wystarczyło wymienić nowe dźwigienki zaworowe, nowe koło zębate wałka rozrządu, uszczelka pod...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Samochód ma problem ze zmiennymi fazami rozrządu. Wytarta głowica i pokrywy wałków w miejscu gdzie są pierścienie olejowe, a więc olej ucieka zanim przestawi kółka zmiennych faz rozrządu. 744518 Od skasowania błędów da się normalnie przejechać kilkaset metrów, kilka kilometrów, jednak kiedy pojawi się kontrolka silnika, zaczyna się on czkać, przerywać,...
Witam, posiadam Fiat 1.9 D 290L ( Ducato 1 ) z silnikiem z Peugeot J5 1.9D. Wnioskuje z części które wymieniałem przy remoncie silnika. Przechodząc do meritum. Auto odpalało od delikatnego przekręcenia kluczykiem zawsze i od razu idealnie pracowało. Posiadam je dwa lata i zawsze pięknie odpalał i jeździł. Pewnego dnia odpaliło jak zawsze ( lepiej niż...
peugeot pokrywa peugeot głowicy pokrywa zaworów peugeot
szybko rozładowuje baterie wałka laserowej zgrzewanie drutu
Oznaczenie 3D9-00 52P na module Yamaha YBR 125 Otwieranie bagażnika pilotem - przyczyny awarii