krok 1 - 20Nm krok 2 - 260 stopni
Do sprawdzenia pierścienie teflonowe na wałkach rozrządu. Pewnie już ich nie ma. Jeżeli nie to przyczyną mogą być wypadające gniazda zaworowe głowicy.
Z uszczelką głowicy nie było ściągawki?
Czy chłodnica robi sie całą ciepła jak pokazuje te 90"C? Zrób test uszczelki pod głowica.
Dolej oleju i jedź dalej. Jeżeli nie ma wycieków z silnika, to czeka Cię remont w formie pierścieni i regeneracji głowicy.
Klasyczny przypadek przedostawania się powietrza do układu chłodzenia lub awarii pompy wody. Więc masz wybór, pompa lub uszczelka pod głowicą.
Jeśli zerwał się pasek to oprócz wymiany kompletnego rozrządu do wymiany dźwigienki zaworowe.Zawory przeważnie się nie uszkadzają .Możliwe też że zerwał się łańcuch w głowicy.
Niestety nie.
Witam Będziesz potrzebował klucza dynamometrycznego ,żeby dokrecić głowice odpowiednim momentem (podanym w książce bądź w opakowaniu z uszczelką). jezeli chodzi o lepszą /gorszą to jak wszystko, możesz kupić oryginalną albo zamiennik(który osobiście odradzam). Jak wymontujesz głowice to będziesz wiedział czy trzeba planowac czy nie (nie powinna miec...
Remont głowicy
Wypadało by sprawdzić, co jeszcze strzeliło przy okazji paska - no chyba, że była głowica zdjęta...
Jaki jest moment dokręcenia śrub głowicy w Peugeot 3.0 V6 benzyna?
Masz przestawione krzywki na wałku- wałkach. Sprawdź.
jeżeli chodzi o robociznę to by dużo mniej zapłacił - gdzieś z połowę
Tutaj: http://www.impelshop.com/?item=6067 jest dobre zdjęcie.
Te silniki są znane z tego typu problemów, jest cały temat o tym. Do roboty głowica, wypada gniazdo zaworowe.
2 (+/-0.2) daNm 4 (+/-0.5) daNm 260° (+/-5°)
Kupując nową uszczelkę pod głowicę, będzie instrukcja w zestawie dotycząca kolejności i momentów dokręcania. https://obrazki.elektroda.pl/2192976500_...
Halo, nie można wykluczyć pęknięcia kadłuba, ale jest to stosunkowo mało prawdopodobne. Najczęściej jest uszkodzona uszczelka, objawy są typowe
Wykonaj test szczelności uszczelki pod głowicą .
zawór kulkowy głowicy peugeot A co to jest?
oba biegi wentylatora działają - były sprawdzane. a co sądzicie o uszczelce pod głowicą?
W tym silniku/samochodzie dostęp do świec jest fatalny, jak się urwie to nawet specjalizująca się w takich przypadkach firma będzie miała problem, Dlatego ja rwalem głowicę.
Ściąg miskę jak magnesem nie wyciągniesz
Popieram kolegę. Jedynie naprawa głowicy, po uprzednim jej sprawdzeniu na szczelność. Wyjdzie drożej, ale i bezpieczniej.
W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
Wygląda na pęknięcia w głowicy.
Ok, napraw tę głowicę, załóż nową uszczelkę i pomykaj szczęśliwie.
Możesz samemu trzeba pamiętać aby z nowym czujnikiem zainstalować nowy oring i zawleczkę oraz najważniejsze to odpowietrzyć układ za pomocą zakrętki na króćcu głowicy. Jeden film na YT i sobie poradzisz.
Radio naprawione, wymieniłem układ TEA6848H w głowicy ;).
Pewnie czegoś nie podłączyłeś np wężyka od czujnika MAP, poszukaj dokładnie.
witam potrzebuje schemat z jaką siłą dokręcić głowice przy wymianie uszczelki pod głowicą
Od przodu ponizej głowicy
Jeśli chodzi o wyciek, to uszczelki głowicy pompy do wymiany. Komplet. Reszta wyjdzie w praniu.
Być może właśnie uszkodziła się uszczelka głowicy.
Czujnik do sprawdzenia na gruszce turbo. A map musi być na wężu dolotowym między głowicą a przepustnicą.Sprawdziłem to za ciebie . Zadowolony?
No to mnie bardzo zmartwiłeś. Pojutrze będę robił dłuższą trasę. Mam nadzieję, że nie zrobi się mokro i czarno na głowicy.
Litr oleju na 1000 km to kwalifikuje silnik do naprawy. Możliwe, że tylko uszczelniacze zaworowe. Ja bym zdjął głowicę, oddał do obróbki, przy okazji rozwiązałbym sprawę uszczelki pod głowicą. Gdyby nie ten ubytek oleju, można by dalej zastanawiać się nad słusznymi sugestiami Kolegi 1133.
witam po długiej nieobecnosci. problem rozwiązany - uszkodzona głowica
Mam pytanie, czy przy urwaniu paska rozrządu zawsze uszkadza się głowica ?
Zalewany był wodą demineralizowaną czy kranówą? Może wytrąciło się coś i blokuje przepływ albo kamień pokrył ścianki chłodnicy silnika. Właśnie dziś u mechanika widziałem zdjętą głowicę. W jej kanałach wodnych było mnustwo szlamu powstałego prawdopodobnie w wyniku dolewek wody. Skończyło się na uszkodzeniu uszczelki. Ubywa Ci płynu chłodzącego? Jesli...
W tych radiach nagminnie padały procesory w głowicy radiowej.
Na głowicy.
Jakie koszty naprawy mniej więcej takiej uszczelki pod głowicą?
Ostatecznie wymiana uszczelniaczy zaworowych załatwiła sprawę dymiena i apetytu na olej. Zrobiłem to samodzielnie bez potrzeby demontażu głowicy. Temat zamykam. Pozdrawiam
Jeszcze raz sprawdź wiązkę zielonego czujnika i głowicy.
tylko Szymek, uświadom też gościa żeby zaraz nie szukał głowicy bo mu zawory wypali. Wiesz że to nastąpi szybko... :)
Podejrzewam że radio clariona, jeśli tak to uszkodzona głowica FM.
Jakie mogą być następstwa eksploatacji samochodu z opisaną usterką? Wydmuchanie kanału i konieczność wymiany głowicy. O zwiększonym zużyciu paliwa nie wspominając.
Witam Peugeot 207 1.6hdi 90km 2007r poszukuje screenów z auto daty, wow itp siły,kolejność dokręcania głowicy i pokrywy z wałkami. Moze ktoś takowe posiada i podzielił by się nimi?
Szukam informacji o wysokości nowej (nieplanowanej) głowicy do Peugeot/Citroen 1.4 8v benzyna. Głowica Z06 nr. 9634005110 Kupiłem używkę już raz planowaną. Teraz była planowana powtórnie. Niestety szlifierz nie powie mi ile dokładnie zebrał (szlifował na stołowej) i nie zmierzył przed robotą.Twierdzi , że lekko liznął. Znając wysokość nowej porównam...
A więc, silnik zaraz po odpaleniu (2min-3min) łapie wysoką temp Taka "prędkość" nagrzewania "pachnie uszczelką pod głowicą....
Okarze się po zdjeciu głowicy.
Tylko trzy miejsca mogą być. Pierścienie, uszczelniacze zaworowe lub turbo. Sprawdź pod korkiem, czy nie ma mazi, zajrzyj do przewodów przy turbo, czy tam nie jest dużo oleju. Zawsze możnaby wyeliminować turbo i uszczelkę pod głowicą.
Świece wkręcone w głowicę.
Korek raczej nie powinien mieć na to wpływu. Sprawdzałeś czy uszczelka pod głowicą nie popuszcza? Trochę to podejrzane. Może warto zrobić test uszczelki...
Tak czy inaczej ta mocno hałasująca klawiatura wskazuje, że ten silnik już jest znacznie wyeksploatowany, nie sądzę, żeby pociągnął jeszcze długo bez generalnego remontu głowicy. To niestety nie diesel HDI, który faktycznie byłby w stanie 500 tys. zrobić. Poczytaj sobie o tym silniku: https://www.motobenzyna.pl/silniki/2317-... Saxo...
Stawiam na uszczelkę pod głowicą....
Witam, bardzo proszę o pomoc , wałki zdemontowane a głowica po regeneracji, jeżeli ktoś może podpowiedzieć jak ustawić rozrząd i jakie sa momenty dokręcania śrub głowicy, zaworów , pokrywy zaworów,
Najprawdopodobniej skierowanie na złomowisko - zniszczona głowica.
https://obrazki.elektroda.pl/6030234900_... Witam. Podpowie ktoś czy dobrze rozumiem schemat dokręcania śrub głowicy : Najpierw przykręcamy śruby 1-10, po ich całkowitym dokręceniu dopiero przykręcamy śruby 11-12 i jak już wszystkie są dokręcone dopiero przykręcamy śrubę 13. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi Pozdrawiam
chłodniczki w tych samochodach często padają i to pierwsza rzecz którą bym wymienił bez grzebania przy głowicy..
W dalszym ciągu problem z głowicą. Gniazda do wymiany.
Drożność katalizatora dla tej głowicy sprawdziliście?
Nie, niby w jakim celu miałbym demontować głowicę?
Z jaką siła trzeba dokręcić głowice w Peugeot 306 1.3 1994r. benzyna i ile powinien wynosić luz zaworowy? Z góry dzięki :)
Szukałbym prędzej w silniku , uszczelka , głowica .
Nie za bardzo rozumiem co chcesz zrobić ale chyba czeka cię rwanie głowicy
Udaj się do mechanika. Mogła paść uszczelka pod głowicą.
Blokujesz koło zamachowe tylko są dwie opcje,albo z prawej albo z lewej strony silnika.
Tak, podczas nagrzaneg i pracującego silnika odkręcam korek i jest jedynie lekkie "psssyt" co moim zdaniem wyklucza uszczelkę pod głowicą
Jedyne co to odkręciłem rozrusznik aby dostać się do otworu blokującego koło zamachowe, drugi otwór masz w kole rozrządu i w głowicy,
Witam, problem u mnie jest takowy jak na filmie, wymieniona pompa wody, termostat, odpowietrzony przez ASO... co jest nie tak, czyżby uszczelka pod głowicą?
głowica była planowana ?! Uszczelniacze na zaworach wymieniane ?!
A w czym przeszkadza jazda na LPG po naprawie głowicy . Silnik przeżywał już zagazowanie . Docierasz głowicę , czy co ?
A który czujnik wymieniałeś?
Mam drugiego takiego samego peugeota (anglika na części) i wyciągnąłem radio z niego, przełożyłem i jest to samo. Wyczyścić laser. Wymienić procesor w głowicy ukf . Dopisać prawidłowy nr VIN. I wszystko w temacie.
Witam, mam pytanie, czy mógłby mi Pan doradzić, co powinno się znajdować nad korpusem termostatu w Peugeot 807 2008 r. benzyna 2,0 16V 103 kW 138 km? Dodam, że jest to przy głowicy. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Może albo i nie może. Ale trzeba to szybko poprawić bo wypalisz gniazdo i będziesz głowicę wymieniał
Jakie ciśnienie różnicowe?
Wymiana uszczelki pod głowicą
Poszukuję schematu głowicy Ukf i sterowania z procesora. Glowica na płycie głównej(może byc coś podobnego)
Moja sugestia jest taka żebyś za pomocą "dobrego" testera wykonał procedurę WYMIANY GŁOWICY. Silnik ,a raczej sterownik jest bardzo wrażliwy na różnego rodzaju zmiany (remont silnika) Pozdrawiam
Tak jak w temacie, czy silnik 1.9D w Peugeot Partner ma bez kolizyjną głowicę czy nie ? Może ktoś się spotkał już z tym ?
Witam kolegów mam takie pytanko czy jest możliwość uszczelnienia wycieku oleju z pod głowicy jakimś innym sposobem niż demotaż
Do wymiany uszczelka pod głowicą - spaliny dostają się do układu
Zanim zabierzesz się za nagrzewnice sprawdź dokładnie czy nie masz wycieków w innym miejscu, czy w zbiorniku wyrównawczym nie ma zapachu spalin lub tłustych plam, czy na korku oleju nie ma kremowego tłustego osadu. Możesz też sprawdzić testerem czy nie masz spalin w zbiorniku wyrównawczym. Możesz mieć uszkodzona uszczelkę pod głowicą.
Jak tak bardzo chcesz go znależć, to szukaj w górnych okolicach głowicy , koło termostatu.
Czy to jest w głowicy od strony skrzyni biegów?
Witam. Myślę że spokojnie możesz nalać wody. Moim zdaniem to uszczelka pod głowicą , a ten biały dym to wydaje mi się że spalany olej niestety.
Na przejechane 280 tys., ale chodził idealnie do końca
Przy nowej uszczelce będziesz miał
1.Sprawdź kup korek 2. Sprawdź czy jest chłodnica EGR jak jest trzeba sprawdzić czy nie jest dziurawa. Jak tu będzie wszystko ok to zostaje uszczelka pod głowicą.
Najlepszym rozwiązaniem jest ściągnięcie głowicy niestety ponieważ istnieje realne ryzyko zanieczyszczenia cylindra przez opiłki w trakcie rozwiercania a przy okazji przy tym przebiegu nie zaszkodzi wymiana uszczelki pod głowicą.
albo głowica passthru i konto w stelantis
Nie wydaje mi się, że problem leży w samym sterowaniu wentylatorem. Odczyty temperatur masz z ECU ? prędzej bym powiedział, że problem jest na przykład w samym czujniku. Albo o ile dobrze pamiętam w takim wyłączniki termicznym na głowicy.
No postaram się to jakoś sprawdzić, bo nie uśmiecha mi się po roku znowu całego głowicy wymieniać...
Ja mam problem z zaworem by pass ale silnik trzyma te 90*. Dlatego nie ruszam, tylko go Odlaczylem. Koło filtra na głowicy niebieska wtyczka.
Po pierwsze jakiej firmy radio - clarion czy vdo ? Jak clarion to typowo uszkodzona głowica ukf.
Oj kolego. Masz takie informacje na opakowaniu uszczelki lub załączonej ulotce. Jest to o tyle ważne, że producent uszczelki ma swoje poglądy na technologię napraw. Instrukcje serwisowe dla silnika przewidują rozwiązania dla tzw typowych autoryzowanych dostawców. Czy chodzi o silnik TU5JP4?
dokręcanie głowicy peugeot wymiana głowicy peugeot koszt schemat głowicy głowicy
amica iskrzy silnik świec żarowych przekaznik poziomu naładowania baterii
kable rozruchowe jakie przewody rozruchowe
Oral-B iO 2 – jak rozebrać ładowarkę indukcyjną, budowa, narzędzia, ryzyko utraty szczelności Oral-B iO 2 – jak sprawdzić sprawność ładowarki do szczoteczki elektrycznej?