http://obrazki.elektroda.pl/9328566700_1... Dawno temu kolega namówił mnie do zrobienia komputerka. Nie jestem elektronikiem ale umiem pisać programy. Poczytałem trochę i zrobiłem prosty komputer wyświetlający podstawowe funkcje. Płytkę zrobiłem Positivem a soft napisałem w Bascomie. Potem była wersja kolejna, trochę rozbudowana na...
http://obrazki.elektroda.pl/1670898600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4497860700_1... Jak wiadomo nie każdy samochód wyposażony jest standartowo w komputer pokładowy. Ponieważ moja astra 2 także takowego nie posiadała a wyposażenie w oryginalny byłoby za drogie, postanowiłem skonstruować własny. Oryginalny wyświetlacz...
http://obrazki.elektroda.pl/3140257700_1... Witam, Chciałbym przedstawić pokrótce swój komputer pokładowy, którego celem jest sterowanie niewielkim samolotem bezzałogowym. Projekt można ogólnie podzielić na dwie części: rozwój samej platformy sprzętowej oraz praca nad oprogramowaniem (głównie algorytmami sterowania) z gotowym już modułem....
Używanych jest kilkanaście róznych programów i interfejsów, zależnie od modelu, lat produkcji, rynku na którym był sprzedawany i innych dziwnych rzeczy. Ale one służą do odczytu i kasowania błędów, trzeba naprawdę super sprzętu i supermagika aby grzebnąć coś w konfiguracji. Radio z Androidem byłoby dobrym rozwiązaniem jak chcesz auto odświeżyć, ale...
http://obrazki.elektroda.pl/5090914500_1... Jeśli doprowadzisz alternator i instalację do porządku , błędy znikną same . CA302 - ZBR - znaczy centralny pokładowy komputer Kolega Zbychmg , nie widział nigdy alternatora od MAN-a i niech nie pisze głupot !
A kolega jajaka sobie tutaj robi ? zadając tak dziwolągowate pytania? przecież bez znajomości schematu a co najgosze programu i do tego jeszcze wiedzy czy udolnie podrobiłeś nie mówiąć już o wykonaniu samych płytek - próby odpowiedzi na te pytania - mogą podjąć się chyba jedynie: 1. albo sam autor podrabianego projektu ? (w co trochę wątpię skoro on...
Lista komunikatów wyświetlacza 3B/3BG. - 29-05-09, 13:11 PRIORYTET 1 (Wyświetla czerwone symbole i dodatkowo trzy dzwięki ostrzegawcze) Ciśnienie oleju w silniku. STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) Układ hamulcowy. STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Płyn hamulcowy....
Da sie zaprogramować średnie spalanie, dystans itp ale będą również różne usterki np poziomu cieczy, poziomu płynu spryskiwacza. Trzeba więc albo się przyzwyczaić do ciągłych komunikatów na desce albo pozostać bez komputera pokładowego.
Witam Zasilanie AVCC połącz z VCC przez mały dławik 47µH i do obu wyprowadzeń po 100nF ceramiczne do GND. Do stabilizatora 7805 dodaj 100nF ceramiczny, między we i GND oraz między wy i GND. Można też dać dławik w szereg z diodą D1, będzie zabezpieczał przed szpilkami na zasilaniu.
To nie bedzie taki prosty temat, tutaj znajdziesz wiecej informacji: https://mbworld.org/forums/c-class-w205/... Sygnal LIN jest cyfrowy z modulu SAM. Nie moge na szybko odnalezc jak ten sygnal wyglada, a zeby moze jakis wlasny uklad do tego zbudowac. No latwo nie bedzie ;)
Może to coś pomoże: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Witaj, używany komputer to cena ok. 200zł, naprawa zapewne pochłonie niewiele mniej. Moim zdaniem, lepiej kupić używany z gwarancją rozruchową, niż bawić się w naprawy. Z drugiej strony, ciekawe dlaczego sprzedający sam nie rozwiązał tego problemu, wiedząc iż taka usterka może zaniżyć cenę sprzedaży? Pozdrawiam.
Schemat jest dobry więc nic nie rób z resetem. Jest podciągnięty do Vcc przez rezystor. Programator powinien ściągnąć go do masy jak będzie potrzeba. Nie wiem kednak jakiej wartości jest rezystor. Jeśli programator nie zdołałby wymusić stanu niskiego - szczególnie programator "drutowy" to na czas programowania możesz odłączyć rezystor od Reset'u.
Witam kolego krzysztof scania podaj numer nadwozia konia
Wykrzyknik i 3krotny sygnał to objaw braku płynu hamulcowego ,odłącz złącze od czujnika w zbiorniku-symulacja pełnego zbiorniczka ,zobacz czy coś się zmieni. Zworka na stykach złącza to symulacja braku płynu ale wtedy kontrolka nie gaśnie. Z abs czujnik w zbiorniczku ,bez abs czujnik w korku . 2- nie musisz do aso ale do kogoś kto ma diagnostykę grupy...
Jeśli masz przyciski do sterowania radio po bokach poduszki to oznacza że nie korzysta on z sieci MUX tylko połączony jest przedowami z wyświetlaczem i stamtąd dopiero sygnał przesyłany jest do radia. Prawopodobnie wyświetlacz B wyjęty został z samochodu, który miał ten drugi rodzaj sterowania i dlatego to nie działa.
Teoretycznie tak:) A najlepiej zrób tak żeby, prąd diody był te 15mA. Lepiej mieć pewność że wszystko będzie działać w nasyceniu;) A kondensator daj te powiedzmy 10nF.
Jeśli wymienisz na sterownik o dokładnie takich samych numerach to nie będzie komplikacji. Jeśli numer Bosch lub oryginału będzie się różnił, choćby 1 literką, to mogą być problemy.
A więc tak . Ten sam rocznik , wersja 125 Dci. Poziom oleju, za ile km. przegląd, średnia prędkość, przebyta droga, zasięg na paliwie jakie zostało w zbiorniku, aktualne spalanie, średnie spalanie, ile spalił paliwa.
17 10 wybierasz 02-english Dodano po 1 umknelo mi ze wybierasz kanal 04 a potem zmieniasz na 02
Jak nie wiesz jak = nie zrobisz tak od razu komputera pokładowego w/g swoich pomysłów. Zobacz to na początek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic98...
Sprawdż napięcie bo to co Ci się spaliło to chyba był warystor zabezpieczający przed za wysokim napięciem.(oczywiście jak zapali :) ) Zobacz mój post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Niestety drugi taki sterownik nie ruszył po usunięciu warystora
znam bascoma za słabo żeby napisać coś takiego, ale może kto inny by napisał moje pomysły: prędkość na zasadzie takiej jak licznik rowerowy (chyba zliczanie impulsów) można by dodać przejechaną trasę i temperaturę (ds18b20) oraz woltomierz (chyba przetwornik A/C wbudowany w ATmegę32) ja polecam zrobić to na jakimś lcd alfanumerycznym (z graficznym więcej...
manetki mam zamontowane vcds zmieniłem w zegarze konfiguracje i na razie cisza , czy muszę dodatkową wiązkę pocisnąć od manetki do licznika ? Montowałeś manetki i nie sprawdziłeś czy są odpowiednie konektory w złączu pająka? Ibizy niestety projektował księgowy i zazwyczaj wszelkie dodatkowe instalacje trzeba kłaść od podstaw.
Samochód który jeżdzi wyłącznie na gazie powoduje to iż komputer pokładowy samochodu automatycznie zmienia swoje parametry na gaz i już nie powraca parametrami na benzynie . Musisz udać się do serwisu twojego samochodu celem podłączenia do swojego komputera pokładowego w samochodzie, komputera serwisowego który ponownie przywróci program jazdy samochodu...
Z tego co się oriętuję ten wyświetlacz nie obsługuje km(po lewo)trzeba wejść vagiem w test el wykonawczych i zobaczyć czy jest ikonka od km.Pzdr
wypalona kostka ( szara) w skrzynce bezpieczników. Tak kostka ( biegnąca poziomo) od razu rzuca się w oczy po zdjęciu klapki zasłaniającej bezpiecznik.Wystarczy ją wyczepić, i od razu widać w czym problem.
Brak stałego plusa lub uszkodzony zestaw wskaźników .Sprawdz bezpieczniki w skrzynce w komorze silnika, w zależności od wersji skrzynki bezpiecznik 17 lub 6, jak ok. to do spr. zasilanie przy zegarach.
Chcesz mieć spalanie to musisz mieć FIS lub 1/2 FIS. MFA nie podejdzie bo Ty masz już immo3. Skoro jest zbyt drogi to odpuść lub kup od Passata B5 i go sobie przerób tyle że musisz mieć wtedy obudowę licznika tego samego producenta. Licznik z Twoim nr może być od VDO lub Boscha.
http://obrazki.elektroda.net/99_12494672... Witam szanowne grono. Jestem w trakcie testowania i ulepszeń PKS. Konstrukcję zamówił pewien Pan, któremu uszkodził się nieciekawie wyglądający zegar, który jest fabrycznie montowany w skuterach. Do sprawy podszedłem od strony praktycznej, poniekąd wg planu: 1. Wybór wyświetlacza Musi być widoczny...
Z tego co wiem VW maja dwie sekcje komputera. Jedna zanika po kilku godzinach, druga mozna skasować recznie. Przełącza się je guzikiem na spodzie prawej manetki. http://obrazki.elektroda.pl/8014697300_1...
Diagbox to tester serwisowy, którym robi się kodowania w BSI czyli można usunąć lub dodać nowe wyposażenie samochodu. Generalnie to musisz podjechać do kogoś kto ma diagboxa i ogarnie temat.
Czyli tak z rzeczy potrzebnych mi odrazu: 1.procki (jakieś konkretne polecacie ?) 2.podstawki (mam) 3.LCD (tutaj chyba za dużego wyboru nie ma 2*16) 4.zegar czasu rzeczywistego (powinienem znaleźć) 5.czujniki temp (jakieś konkretne ?) 6.stabilizatory (mam) 7.płytka uniwersalna Co jeszcze dopisać do tej listy ? Od początku :) najwięcej prostego oprogramowania...
Coś mi się wydaje że nic takiego się nie stanie. Gdyby tak się miało stać to po ponownej zmianie powinno wrócić do "swoich danych" Tak czy nie? W tych rocznikach nie było radia z BT.
Śmiało możesz przekładać akumulator nić się nie stanie. Tylko pamiętaj aby nie robić tego na włączonym zapłonie.
Wiem, że post sprzed kilku miesięcy ale czy udało się rozwiązać problem? Jeśli tak, w jaki sposób?
Powiem tak - żadna "zupa". Szkoda na to cudo kasy i straconego czasu. Może to i fajnie wygląda ale żeby to podłączyć to pewnie rożni "magicy" zawołają taka cenę ze klękajcie narody. Naprawdę "skórka nie warta wyprawki". Pozdrawiam. J
ENGINE 01-> LOGIN 11-> kod 11463
Masz wyprogramowany multi info display Ten napis oznacza w przenośni "contact service"
nie musisz go wymieniać wystarczy aktywować
Sposób jest, aktywacja dodatkowych funkcji w serwisie, opcom raczej tego nie ogarnie.
[url=http://forum.fordclubpolska.org/sho...
Z tego co pamiętam i co można zrobić w moim 525 to należy nacisnąć przycisk od komputera na tablicy wskażników i przytrzymać ok 15 sek przy przekręconej stacyjce na poz1 bez wyświetlania stanu licznika. Każde naciśniecie i przytrzymanie zmieni na inny język, tzn po kolei francuski, niemiecki, włoski
Pin C4 w ECU 12V po stacyjce, z tej samej linii wspólne 12V dla wtryskiwaczy.
Sam nic z tym nie zrobisz. Poszukaj w sieci kogoś kto naprawia takie jednostki ( radia , navi ). Najprawdopodobniej wysypał się software i trzeba wgrać na nowo.
Nalezy aktywowac BC za pomoca tech lub op-coma.
http://www.dte.com.pl./ wejdź sobie na tą stronę i ściągnij program inspektor masz tam opisane krok po kroku i nawet są obrazki aby było wiadomo co i jak. Pozdrawiam
pewnie serwis co nie? lexia lub dobry serwis car audio lub od PSA. Ok 80- 120 zł.
To sygnał alarmu po przekroczeniu zadanej prędkości. W czasie jazdy z prędkością np 80km/h należy wcisnąć jeden z przycisków na liczniku - prędkość się zapisze i za każdym jej przekroczeniem będzie aktywowany alarm. Tak to działa u mnie.
Pod kierownicą, pod popielniczką lub pod tunelem środkowym gdzie dostajesz się przez sam schowek w tunelu.
Możesz naprawić możesz kupić nowy są możesz kupić używane też są sprawdzane.
nie kupuj uniwersalnych. możesz kupić z rozbitka. Mam cordobe '95 i zamontowany komputer pokładowy pokazujący te parametry, nazywa się to MFA. między innymi musisz wymienić licznik na taki, który posiada wbudowane MFA, manetkę wycieraczek z funkcja sterowania MFA i kilak wiązek elektrycznych. na szrocie wyhaczyłem to wszystko za 150 zł. Możesz na aukcjach...
Popatrz w komputerze pokładowym czy nie masz tam blokady
Oczywiście że da. Do komputera potrzebny jest licznik z funkcją MFA oraz manetka pod kierownicę, tzw. pająk. Grzanie lusterek również można dodać na dwa sposoby. 1 - zastosowanie uniwersalnych mat grzewczych. 2 - wymiana lusterek na elektryczne co wiąże się z wymianą wiązki i odpowiednich modułach w drzwiach + kodowanie w module komfortu.
W Dieslu też występował FIS https://allegro.pl/oferta/audi-a3-8p-spo...
można zmienić język w MID. Tech 2 lub opscan.
Witam, Z racji zbliżającego się urlopu i przypływu zrobienia czegoś co chciałem od dawna, postanowiłem wykorzystać kiedyś zakupiony wyświetlacz TFT LCD-AG-TFT240320C256K COG 2i4 i zaadaptować go do projektu komputerka pokładowego. Posiadam samochód Audi 80 który posiada moduł mini-check umożliwiający sygnalizowanie różnego rodzaju zagrożeń. Po jego...
Najszybciej przy kole pasowym napędzającym alternator oraz inne oprzyrządowanie typu wspomaganie czy klima, jeśli na kole wału są widoczne ząbki, jeśli nie to proszę szukać pomiędzy łączeniem skrzyni i bloku silnika tam gdzie znajduje się sprzęgło.
W radio, albo tak jak kolega wyżej pisał alternator. Przez to też mogą być zakłócenia na radio. Jeżeli poszło wyższe napięcie, mogło uszkodzić radio i inne rzeczy el.
Dla silnika HDI z komputerem Bosch EDC15C2 wtyczka 88 pin (pojedyncza) jest to 63 pin komputera. Tak podaje np. firma Telwis do układu UKP. Dla EDC15C2 w wersji 3 wtyczkowej - już nie podają informacji.
Jak wszystko działa to w czym problem? Nie kupiłeś czasem manetki kierunkowskazów ze sterowaniem komputera pokładowego OBC?
Na stronie http://www.carsoft.ru/index.html są schematy do 406. Należy wybrać PEMOHT z lewej, później z górnego menu, a dalej to już poleci.. ;-).
obok nóg pasarzera z prawiej strony
Wymienić manetkę i aktywować komputerem diagnostycznym. W każdym 307 będzie działało. Na forum 206club.net znajdziesz jak przerobić manetkę.
Witaj. Musiałbyś sprawdzić jaki zakres oporności występuje pomiędzy powiedzmy - 30 a +130°C. Napewno się da wykorzystać go jako rezystor, tylko czy ma charakterystykę liniową? Pobaw się trochę omomierzem,termometrem, zamrażarką i palnikiem:-)
A jakich potrzebnych informacji nie pokazują obecnie użyte kontrolki? Pamiętaj że w traktorze ze względu na warunki pracy to im mniej elektroniki, tym lepiej.
Wiecie może jaki to wyświetlacz MID, wpisz sobie w alledrogo ,,mid astra,, i znajdziesz bez problemu. Tylko się ceną nie przestrasz :D
Poniżej masz przykładowo narysowany schemat do Twojego układu. http://obrazki.elektroda.pl/4353573300_1... Możesz według niego narysować Swój schemat.
W instalacji gazowej 12V jest na zasilaniu elektrozaworów po przełączeniu na gaz.
do ESEM!!!! moja podpowiedź została bez echa.Sprawdź w jakich jednostkach pokazwane są wartości: l/100km czy km/l ewentualnie mpg (mile na galon) bo w takich jednostkach możemy wyświetlić zuźycie paliwa w avensisie (i nie tylko).Wartości te moźemy sami zmieniać . Komputerk dostaje informacje o czasie wtrysku z 1go wtryskiwacza i prędkośći z czujnika...
Witam! Posiadam Peugeota 307 z 2001 roku i nie mam przycisku w manetce i chciałem uaktywnić komputer pokładowy, tylko czy posiadam odpowiedni wyświetlacz? Nie chce zmieniać na inny niż oryginalny.
ale o co chodzi, chyba że masz problem z opisaniem problemu
Wyświetlacz można przełożyć tylko czy jest sens, trzeba mieć dawce i dłubać w obecnym. Wg mnie zakładasz cały drugi jak coś nie działa możesz wrócić do poprzedniego Jeśli nie ma czujników trzeba je uzupełnić, z tego co pamiętam wsadu licznika nie zaprogramujesz vagiem. Liczników też było kilka wersji i trzeba szukać odpowiedniej dla Twojego rocznika...
Licznik do naprawy.
Bardzo mile widziane byłoby podanie typu silnika tej vectry ;)
To może mieć związek z opcją BiPower, czyli fabryczną instalacją CNG...
To op-com w oryginale albo CLIP .
1. Włączyć zapłon 2. Wybrać w komputerze pokładowym stronę dotyczącą wymiany oleju 3. Nacisnąć i przytrzymać naciśnięty jeden z przycisków komputera pokładowego 4. Wskazanie przeglądu miga i wraca do wartości wyjściowej 5. Zwolnić przycisk kasowania
ZBR 3303-06 sygnał D+ uruchomienie silnika zwarcie do zasilania EDC 3809-08 nieprawidłowa wartość w meldunku FFR3 EDC 3810-08 nieprawidłowa wartość daty i godziny ZBR 4002-12 prawe światło mijania - błąd niezdefiniowany. Komunikat usterka komputera pokładowego może być wywołany jakimkolwiek błędem ZBR lub FFR. Po naładowaniu akumulatorów sprawdź wszystkie...
Sprawdź bezpieczniki w skrzynkach i na akumulatorze
nie wiem za bardzo jak jest to zbudowane ale podejzewam ze styk wyswietlacza z plytka drukowana jest realizowany na gumie przewodzacej w pionie... trzeba sprawdzic to polaczenie moze jest gdzies mala przerwa.. po prostu rozbierz to i przeczysc styki moze pomoze..
http://obrazki.elektroda.net/86_11534271... Witam Chciałbym zaprezentować wszystkim moją skromną konstrukcje o nazwie "Rowerowy komputer pokładowy".Kiedyś pomyślałem, że fanjnie byłoby mieć rejestrator prędkości na rowerze i po wycieczce obejżeć sobie zapis. Ostateczna konstrukcja okazała się bardziej skomplikowana niż początkowo zakładałem :P .Schemat...
No to teraz masz sygnał chwilowego spalania w jednostce czasu. A pwnie chcesz miec w jednosyce odległości, wtedy musisz podzielić przez sygnał drogi odpowiednio wyskalowawszy. i w ten sposób działają te wszystkie MIDy, MFA itp komputerki.
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Wrzuciłem tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Są tam schematy. Powinno pasować.
Jeśli nie będziesz przepuszczał większych prądów, to nie widzę przeciwwskazań.
Tak,jest możliwość.Konieczny w tym celu tester Tech 2. Innej szansy po prostu nie ma.
interesuje mnie kabelek od prędkości wtrysku Jak już to ,,czasu wtrysku,, Wyłapiesz go z kabla impulsowego wtryskiwacza.
Guzik do testu jest w manetce , Wskaźniki z komputerem pokładowym?
W czym jest problem ? po co Ci schemat ? Zmień kierownice, kup przyciski od tempomatu adaptacja w clipie i po sprawie. A komputer pokładowy to nie wiem który chcesz zmienić.
Kasowanie danych komputera pokładowego (kilometry,zużycie paliwa itd) Pozdrawiam
W felicji na słuch w Fabi 1,4 8V mozna VAG-iem.
Zresetuj pamięć komputera pokładowego, jeśli tego nie robiłeś i zobacz od początku...
Witam! Polskiego brak. Mozesz zmienic np. na angielski, niemiecki itd. Zmieniasz poprzez kodowanie zegarow. Do tego trzeba miec VAG, VAS (nie wiem czy cos to jeszcze robi). Pozdrawiam, powodzenia!
Podłącz komputer tam jest włączanie lusterek może ci się wyłączyły a światła automatyczne jak masz nawi to przez komputer pokładowy się włącza
Witam mam takie pytanko chodzi mi o polskie menu ,wiem że serwis citroena nie ma takiej opcji aby ktoś wgrał ale gość w serwisie powiedział aby szukać w necie bo ludziska mają i można zapodać do C 4 proszę o radę i wsparcie ....
Czy w prawej manetce jest przełącznik od wskazań mfa ? Jak nie to będzie tylko temperatura.
Jest tego cała masa pod hasłem "komputer pokładowy", np. http://www.sklep.nestor-electronic.pl/ko... Dokładność jest zależna od sposobu pomiaru i kalibracji, ale generalnie działać to oczywiście działają.
Podłączyć do urządzenia diagnostycznego samochód i przeprowadzić adaptację wskazań komputera pokładowego.
Masz zegary z komputerem pokładowym, wyświetlanie opcji zmieniasz przyciskiem na manetce wycieraczek a kasujesz przyciskiem na zegarach
komputer pokładowy komputer pokładowy ibiza komputer pokładowy zafira
wymiana uchwyt wiertarski projektor telefonu oprogramowanie myszki
wymiana bagnet generator radiowy
Nissan Qashqai radio fabryczne – opis gniazd, pinout ISO, 20/32/52-pin, FAKRA, CAN, USB Błąd P0400 w Opel Astra - problem z EGR