Polaryzacja bez znaczenia. Miganie przycisku najczęściej słaba bateria... Zrób zwarcie na kostce mikroprzełącznika, jeżeli iskra cyka to znalazłeś błąd, jeżeli nie to sterownik.
kolega zamontuj z początkiem 8J0 jeżeli masz taki z drugiej strony i gra.
Wpis omyłkowy, usunąć.
Witam, mam pytanie w w/w aucie czujniki drzwiowe daja "+" a do alarmu potrzebuje "-". Zastosowac przekazniki czy jest w tym przypadku jakies prostsze rozwiazanie. Dzieki
Zaczyna pasować, zmierz czujnik temperatury multimetrem na teście diody w obydwóch polaryzacjach
Czujnik 22-25 kOhm, przy 20 stC. Wykonaj pomiar dwa razy, zmieniając polaryzację omomierza.
Z tymi czujnikami EBSu to spróbuj odwrócić polaryzację. Skoro widzi prędkości, to albo są czujniki nie dosunięte, albo może właśnie kwestia polaryzacji. 1 i 4 cylinder. Czy tam nie ma jakichś wycieków paliwa?
Najlepiej sprawdzić polaryzacje multimetrem.
Ja bym raczej polecił ATMega8 - mniejszy gabarytowo i tańszy: kosztuje tyle co 0.5 sztuki PCF8591. :) Ma 6 kanałów przetwornika o rozdzielczości 10-bit + 2 8-bitowe na dokładkę. Hmmm.... Programowy 8 kanałowy PWM, będzie ścisk... Taktowanie procesora minimum 10MHz. Jeśli pisałbyś to w Bascom-ie to można wykorzystać obsługę sterowania serwomechanizmami...
Ok, wglądu jak tako tam nie ma, ale podłączałem voltomierz pod każdą parę zacisków i te, na których pojawiało się napięcie w czasie pracy, okazały się tym czujnikiem. Jedyne co muszę zrobić, to odwracać polaryzację tego czujnika w zależności od kierunku obrotów silnika. Także temat uważam za zamknięty.
Uc+ i UC- też wiem, ale czy ta 10 nie wpływa na polaryzacje czujnika? no a połączenie wyjścia wzmacniacza z regulatorem fazowym?
Czy polaryzacja czujnika ma znaczenie i czy można przedłużać przewód zasilający czujnik? Warto te pytania zadać w serwisie. Oryginalny przewód widać że jest ekranowany.
Schemat masz na obudowie czujnika. Zamiast żarówki podłączasz pierwotna stronę zasilacza. Do wtórnej strony zasilacza podłączasz LED pamiętając o polaryzacji.
Czy zamiast rezystora mogę podłączyć drugi czujnik temperatury zewnętrznej (posiadam drugi taki), który będzie znajdował się np. wewnątrz, i czy przy jego podłączeniu ważna jest polaryzacja wedle tego na zewnątrz? Lepiej zastosować typowy rezystor, który będzie miał stałą rezystancję. Czujnik zewnętrzny zmienia swoją rezystancję w zależności od temperatury,...
To jest to samo co polaryzacja czujnika - PNP lub NPN. Rownie dobrze mozna polaczyc tak ze drugi czujnik dziala tylko gdy zadziala pierwszy..
Nie brałem tego nawet pod uwagę że może mieć ro znaczenie dodam że kostka była urwana i podłączyłem nową na chybił trafił. Myślałem że działa to jak zwykły czujnik absu Jak już Kolega zaznaczył ma to znaczenie. na starym czujniku błąd był aktywny na nowym robi się aktywny dopiero po odpaleniu auta i błąd mówi właśnie o odwróceniu biegunów a na jakiej...
Echhh. Taki czujnik generuje prąd zmienny. Impulsy przechodzące symetrycznie przez zero, zatem polaryzacja obojętna. Ale żeby ładnie wyglądało, to niebieski do masy. :D
Mógł by ktoś wytłumaczyć o co chodzi z polaryzacja i funkcja wyjścia (NO, NC, NO i NC) w czujnikach.
Czy nowy czujnik jest identyczny ( chodzi mi o polaryzację npn, pnp i wyjście NO, NC)? Czy nie masz czasem problem z przewodem? Czy sprawdzałeś sygnał w sterowniku PLC? Pozdrawiam daro
Próbowałeś z odwrotną polaryzacją na hallu? O jakim Hallu mówisz? Tu takiego nie ma, są dwa identyczne reluktancyjne (indukcyjne) które z Hallem nie mają nic wspólnego. Zmiana polaryzacji może ale nie musi mieć wpływu na pracę silnika, aczkolwiek miałem w życiu przypadek w Volvo FH12 gdzie przy naprawie spalonej (dosłownie) wiązki ECU zamieniłem polaryzację...
Możesz mieć zamienioną polaryzację na czujniku położenia wału.
Zrób zdjęcie tego starego czujnika i tego, jak jest zamontowany. Tak, odległość od czoła czujnika, do występu powinna tyle wynosić. Zamontowany przez was czujnik może mieć odwrotną polaryzację. Spróbuj podłączyć do odwrotnie.
mam wrażenie, że to przez R5 płynie większy prąd - on się dzieli na prąd R1 i prąd Pt100. Przez R1 płynie prąd polaryzacji czujnika, R5 to tylko linearyzacja.
Ja bym zamienił polaryzacje przewodów tego czujnika. Przerabiałem coś podobnego i tak się skończyło. Zmiana polaryzacji przewodów czujnika Halla? Wiem, że Halloween niedługo, ale bez przesady... Uważam, że brak zasilania jest głównym problemem.
Jest to driver z wbudowanym czujnikiem Halla. I wymaga prawidłowej polaryzacji napięcia.
Tak wychyla sie, o ile zamienie polaryzacje zasilania "zegara". A sprawa wyglada tak, ze wskaźnik przy podłaczonym czujniku wychyla sie na maksa do końca i z tamtad nie wraca. Jeśli zamienie polaryzacje czujnika to wszystko gra... Tylko ze silnik ma na sobie cały czas plus, a odizolować czujnik od silnika - masakra. Ale problem będzie rozwiązany wymianą...
Dzisiaj dokonałem zmiany polaryzacji ( obróciłem czujnikiem o 180 stopni ) i wszystko odpaliło. Dziękuję za cenne rady i temat zamykam.
z dokumentacji wynika ze WH-BK jest NC, a WH-BN jest NO, na Q w zaleznosci czy system jest NPN czy PNP masz sygnal sterujacy ujemny lub dodatni, nie mozesz zmieniac polaryzacji czujnika, po takim zabiegu albo czujnik padnie, albo niezadziala
mam problem z podłączeniem czujników ruchu To co nazywasz czujnikiem fachowo nazywa się czujką. Opis złącz czujki masz podany w instrukcji lub w wielu miejscach na tym forum. Jak znam życie to ani jednego ani drugiego nie przeglądałeś. Tamper to obwód sabotażowy który jest normalnie zamknięty Alarm to obwód alarmowy w ogromnej wiekszości czujek także...
Witaj :) Po przemyśleniu mogłoby to wyglądać tak: http://obrazki.elektroda.pl/1477094200_1... Czujnik dolny (prawie cały czas zasypany) powinien mieć styk NC (impuls wyzwolenia przekaźnika R 01 wtedy kiedy już nie ma owsa); natomiast czujnik górny ma mieć styk NO - wysterowywuje R 02 kiedy już ładna "górka" owsa pojawi się w leju zasypowym...
Jak opóźniony 30° to zamieniłeś polaryzacje na czujniku położenia walu.
Czujnik zużycia klocków to zwykła zwora jak hamulce się zużyją przeciera się zwora i robi przerwa. Daje to sygnał do zapalenia lampki na desce, więc niema znaczenia polaryzacja z jaką podepniesz te dwa kabelki.
Znak "-". Wskazanie musi się jakoś zmienić, bo jak wyświetlić -12°C na czteroznakowym wyświetlaczu? Jeżeli LM35 jest zasilany z +5V, to ujemnej temperatury nie pokaże. Robiłem jakiś czas temu termometr wew/zew na dużym ustroju wychyłowym z zerem pośrodku i aby poprawnie pokazywał temperatury ujemne musiałem podbić zasilanie z 12V do 24V oraz skorzystać...
Czujniki 230 AC mają przewody "robocze" brązowy i niebieski; żółto-zielony to ochronny. Elementem łączącym jest triak, więc polaryzacja czujnika jest nieistotna, natomiast od strony "logiki kolorów w automatyce" niebieski powinien iść na "uziemienie" (wg. Twojego rysunku) czyli PEN w sieci TNC. Dodatkowy żółto-zielony (ochronny) również w to samo miejsce....
Witam te czujniki to termopary z polaryzacją +/- tak się zachowa czujnik odwrotnie podłączony.
Wygląda na zwykłą diodę, ja bym spróbował 1N4148 , diody mają mniej więcej 1mV na stopień i da się nimi mierzyć temperaturę. ps. zwróć uwagę na polaryzację.
Zależy jak ten stary pracował w urządzeniu. Jeśli rzeczywiście był podpięty do przekaźnika to będzie łatwo. Jeśli nie, to jednym tranzystorem odwrócisz polaryzację.
dzięki za odpowiedź. czyli domyślam się że trzeba zrobić coś takiego jak na rysunku. wynika z tego że generowany przebieg ma być prostokątny o amplitudzie 5V. jeszcze pytanko. polaryzacja tego czujnika dowolna?
Jakim napięciem jest zasilany czujnik i jakie są kolory przewodów? Najczęściej są to: brązowy, niebieski i czarny. Jeśli tak, to podłącz zasilanie do brązowego (+) i niebieskiego (-), czarny to przewód wyjściowy. Aby sprawdzić polaryzację musisz wziąć sprawny czujnik i woltomierz, najlepiej wychyłowy. Woltomierz przyłóż do wyjścia czujnika i dodatniego...
Naprawiacz myślący, ale już zmęczony całą sytuacją najwyraźniej :-) Montując zawór bieguny są poznaczone, więc zakładając nowy nie było poprawy, a celowo drugi raz zakładając na odwrót lodówka zupełnie nie ruszyła, gdyż brałem pod uwagę odwrotność kapilar. Odnośnie czujników polaryzacja nie ma znaczenia.
Czy magnesy neodymowe N 38 5x5x2 mm do czujnika Halla UGN3120U będą dobre? i czy ich polaryzacja(NS) względem czujnika ma znaczenie?
Podepnij się do diod przy tym dużym kondensatorze i podłącz zasilanie pamiętając o polaryzacji.
Witam. Czujnik będzie pracował z mikrokontrolerem więc nie mam różnicy jakie polaryzacje będą. Czujnik będzie pracował na zewnątrz i wewnątrz budynków. Chodzi mi jedynie o moc diody ir żeby to chodziło na odległości do 3 m.
Jeżeli nie podłączyłeś diody do uzwojenia przekaźnika to impuls o odwrotnej polaryzacji (Samoindukcji) mógł przebić tranzystor. polecam artykuł [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoi...
W związku z licznymi pytaniami zamieszczam rozpiskę modułu od poloneza. Jestem na urlopie i narysowałem z pamięci. Do przeróbek stosowałem moduł APE-05 firmy autopower electronic. Moduł nadaje się do prawie wszystkich silników z impulsatorem indukcyjnym i odśrodkowym lub podciśnieniowym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu. Jedyne problemy jakie napotkałem...
152 to nie przypadkiem czujnik obrotów silnika? Polaryzacja tez ma wpływ. Na silniku są dwie kostki z 1 i 2 Sprawdź oporność. Około 950 om albo 850. 15 lat temu jeszcze pamiętałem :P
Nie ma czegoś takiego jak "polaryzacja działania czujników" . Typy czujników ustaw jako 2EOL/NC. Swoją drogą nie rozumiem sensu brania się za coś o czym nie ma się zielonego pojęcia.
No niestety nie mogę się zgodzić z tym, że przy oderwanych kablach od termopary lutownica będzie grzała nadal. Ciągłe grzanie spowodowane jest zwarciem triaka BT136-600 lub tranzystora smd. W przypadku oderwanych przewodów czujnika temperatury (termopary) lutownica nie będzie grzała. Faktycznie, trzeba pamiętać o prawidłowym podłączeniu (polaryzacji)...
Zgadza się, że tam byłą instalacja dedykowana pod taki biegun masy. Co do rezystancji to nie wiem czy nie byłą umieszczona na oryginalnym schemacie instalacji tego samochodu. Nie była nigdy do tego auta dodawana na schemacie wartość rezystancji. Do innych też jakoś nie pamiętam. Za to w opracowaniu sam naprawiam już tak. Jeśli padł Ci któryś z kolei...
Sprawdzałem baterie odrazu po zaistniałej awarii i bateria ma 3V. Wcześniej też zdarzało się wyłączanie zasilania i nie było problemu. Może napisze skąd wynika awaria. Ogólnie to sterownik ma wbudowany zasilacz 24 V DC z którego są zasilane czujniki. Wejścia czujników w tym sterowniku są NPN. I technik wymieniając jeden z czujników który się uszkodził...
Czujniki dawniej były zabezpieczone przed odwrotną polaryzacją i przeciążeniem. Teraz "chiński" czujnik kosztuje 20..30 zł i nie ma żadnych zabezpieczeń. Zwarcie wyjścia to jego koniec i to absolutny, bo przecież nierozbieralne. I ma to sens ekonomiczny - lepiej żeby się psuły stadami :). Ja stosuję te czujniki z własną płytką ograniczającą możliwość...
Do wejścia wyzwalającego w alarmie o polaryzacji np."-"można podłączyć kilka czujników np.krańcowy wyłącznik drzwi na którego przewodzie w większości samochodów przy zamkniętych drzwiach jest pełne 12V oraz inne czujniki np.ultradżwięki,szok,mikrofala,aleobowią... każdy z tych czujników musi być podłączony do tego wejścia przez diodę separującą np.N4001...
Witam, Spotkałem się ostatnio z czujnikiem temperatury, który posiada rezystancję mierzoną zwykłym multimetrem ok 0.5k w jednym kierunku i około 0.9k przy pomiarze w odwrotnym kierunku. Czy ktoś może podpowiedzieć jaki to rodzaj czujnika? Spodziewałem się, że to będzie zwykły rezystancyjny czujnik, ale zmiana oporności przy zmianie polaryzacji mocno...
Potrzebuje odwrócić polaryzacje aby uniknąć elektrolizy czujnika.
Problem rozwiązany. Klasyczny przykład niedopatrzenia i elektronicznego niechlujstwa - podłączyłem oczywiście odwrotnie GND i +. Po podłączeniu prawidłowym czujnik odpowiadał na sygnał resetu, ale wyświetlał 85, lub 127.5. Jak się dzisiaj okazało, odwrotna polaryzacja załatwiła czujnik. Z nowym, podłączonym prawidłowo wszystko śmiga jak należy. Palę...
Mabos. Nie zawracałbym wam gitary, jeśli problem byłby z ciśnieniem na railu, czujnikami, transmisją między sterownikami, synchronizacją rozrządu z pompą, napięciami polaryzacji czujników itd itp, bo takie rzeczy w naszej branży to się sprawdza "na dzień dobry". Komp ewidentnie nie steruje wtryskami, a opis na wyświetlaczu licznika nie pojawia się przecież...
Czujniki halla to nie jest coś co trudno dostać. W zwykłych sklepach z elektroniką i to nie najwyższych lotów, zwykle jest kilka rodzajów. Jeśli jesteś pewien że to czujnik, to można wymienić, tyle że, czujniki występują w kilku odmianach. Są unipolarne i bipolarne, czyli takie reagujące na pole lub jego brak, a i takie co wymagają zmiany polaryzacji...
Trzy wyprowadzenia ma fotortanzystor a dwa fotodioda. Dla fototranzystora baza wykorzystywana jest do wstepnej polaryzacji lub pozostawiana na potencjale emitera poprzez rezystor ok. 300kOm
Nie. To jest po prostu zasilanie równolegle obu lamp, a tobie chodzi o równoległą pracę obu czujników w lampach. Więc oba czujniki muszą być spięte razem przed jak i po. Pamiętając oczywiście o prawidłowej polaryzacji.
Czujnik najprostszy dwupinowy, po prostu cewka. Tylko nie wiem jaką polaryzacje mają impulsy wyjściowe.
Do jednego ze złącz 3-pinowych podłączasz zasilanie, a do 2-pinowego taśmę LED. Polaryzację masz opisaną na płytce.
to trzeba sprawdzić czy czujnik ma napięcie polaryzacji, cicra 5V podawane z ECU, no i masę
Czy możesz sprawdzić polaryzację tego tranzystora?
no to jeszcze jedno pytanie gdzie na aparacie zapłonowym jest plus gdzie minus- trzeci to będzie sygnał wyjściowy. Podobno zmiana polaryzacji na czujniku halla jest dla niego zabujcza więc dobrze było by wiedzieć jak go podłączyć. Dodano po 10 Sygnał wyjściowy z halla to "-" czy "+"
Po uwzględnieniu uwag, tzn. dodaniu opornika i zamianie polaryzacji czujnika iskra pojawia się (wcześniej nie było jej wcale więc już sukces) i jest dość intensywna, aczkolwiek jest niestała tzn. po odczekaniu jakiegoś tam czasu iskra jest, ale tylko gdy rozkręcę silnik i na takich obrotach go trzymam jak zmniejszę obroty iskra zanika i już się nie...
CZUJNIK INDUKCYJNY. Żadnych voltów nie podajesz. On sam generuje impulsy czytając koło zębate. Konstrukcyjnie jest to najzwyklejsza cewka. Podpinasz pod GND i ADC. Polaryzacja raczej obojętna, ale warto sprawdzić czy lepszych wartości do obróbki nie uzyskasz podpinając w konkretny sposób. Miłego obrabiania "sieczki" którą generuje ;)
Kiedyś naprawiałem podobny przypadek i okazało się że koło na wałku ( impulsator ktoś założył z innego auta) i dodatkowo założył inny czujnik na tym kole który dawał impulsy o odwrotnej polaryzacji npn pnp na oscyloskopie odwrócony wykres . Dodadtkowo niepotrzebnie wymieniony impulsator głównego wału pozd.
Mam już schemat czujnika ze zmienną polaryzacją elektrod (nie niszczy elektrod). Jak ktoś jest chętny to puszczę na pw.
Może lepiej opisz to, o co chodzi? Skąd układ ma "wiedzieć", w którą stronę ma zakręcić silnikiem? Czy jest/będzie tam jakiś czujnik?
Ok. Bede dzialal. Dodano po 20 I zapomniałem się zapytać: Czy jeżeli pomylę polaryzację to może uszkodzić się czujnik?
Ostatnio z czujnikami krańcowymi miałem taki problem że "zamieniona" była polaryzacja magnesów w krańcówkach - taki właśnie był objaw że czujnik "nie widział ich", Spróbuj obrócić magnes w tej co czujnik jej nie widzi, Jakiej firmy masz te foto ? Podłącz je jeszcze raz (zasilanie), podczas przecinania ich pola widzenia powinieneś słyszeć charakterystyczne...
ten kondensatorek jest po to by wygladzic sygnal ktory jest zmienny dzieki niemu dioda bedzie swiecic intensywniej ten uklad bedzie dobry jezeli sygnal ma dwa stany wysoki i zero jezeli sygnal ma wartosci ujemne to musisz dodac diode prostownicza bo nie wolno odwaracac polaryzacji napiecia na takim kondensatorze i diodzie led.
Tego nie brałem pod uwagę.Zaczyna się więc komplikować a miało być proste. No to może krótkie strzały raz na godzinę załatwią sprawę stałej polaryzacji i może też przy okazji oszczędzą nieco prądu.
Więc wtedy wykorzystuje się dodatkowy tranzystor do zmiany polaryzacji i jednocześnie sterujący przekaźnikiem. Niemniej wskazane jest jakieś minimum wiedzy na temat elektryki czy elektroniki. Gotowych czujników masz bez liku np: http://botland.com.pl/czujniki-magnetycz...
Problem rozwiązałem na przekaźnikach i dodałem dodatkowy czujnik indukcyjny.
Witam. Temat nadal aktualny. Nie mam czasu na eksperymenty. Naprawdę nikt nie zna tematu. Dodam że czujnik podłączony jest dwoma przewodami i mają oznaczoną polaryzację.
każdy LM35 ma współczynnik konwersji 10mV/'C. Co oznacza, że dla temperatur ujemnych napięcie wyjściowe powinno być ujemne. W nocie aplikacyjne jest stosowny schemat jak do tego doprowadzić. Bez stosownej polaryzacji czujnik działa od 2 stopni. Rysunek jest na drugiej stronie PDFa poniżej, na pierwszej stronie był gdy National był Nationalem a nie Texasem....
Witam, mam pytanie odnośnie czujnika parkowania a konkretnie chodzi mi o to czy taki czujnik posiada polaryzacje, tzn. czy należy zachować biegunowość wtyczki czy nie? Chcę dorobić wtyczkę do czujnika (żeby wpiąć do centralki) i nie wiem czy zwracać uwagę na kolory? Dziękuje za info.
W pierwszym poście załączyłeś zdjęcie schematu kotła. Jest tam kostka A3. Z niej wychodzą dwa zielone i dwa żółte przewody. Nie wiem jak to fizycznie wygląda w kotle,musisz go otworzyć i zobaczyć, ewentualnie w razie wątpliwości daj zdjęcia. Prawdopodobnie są na końcu tych przewodów jakieś kostki do podłączenia Twojego przewodu. Do zielonych podłączasz...
Wg autodaty czujniki powinny mieć rezystancję 1500-1700 ohma. W moim przypadku wszystkie czujniki abs mają w jedną stronę ok 700 ohm, a po zmianie polaryzacji omomierza wynika iż wszystkie czujniki są spalone (miernik nic nie pokazuje) . Nie patrz na autodatę tylko na miernik :D.To że faktycznie masz inny opór niż "powinno być wedłóg knigi" o niczym...
Po przyłożeniu do jednej jak i drugiej cewki napięcie z czujnika wynosiło 3.15V. Jakie było napięcie zasilające na końcówkach tego czujnika? Dla pewności można powtórzyć pomiary z odległości kilku cm i zmienić polaryzację zasilanych cewek. Jakie napięcie maksymalne uzyskujesz na wyjściu tego czujnika po zbliżeniu magnesu np. neodymowego?
niezła, wielofunkcyjna centralka alarmu to koszt w okolicach 150zł, syrena 25-50 w zależności czy z własnym zasilaniem czy bez, do tego jakieś czujniki, krańcówki pod klapy, przekaźniki do zmiany polaryzacji napięcia sterujacego centralem (w niektórych centralkach juz są wbudowane) i za jakieś 250 zeta masz całkiem niezły alarm sterujący zamkiem. ewentualnie...
Mały silniczek prądu stałego ( prądniczka ) z wiatraczkiem na osi zabudowany w kanale wentylacyjnym . W zależności od kierunku obrotów zmienia się polaryzacja biegunów . Do tego układ elektroniczny reagujący na tę zmianę + sygnalizacja . To tak w skrócie jedno z rozwiązań .
Może nie ta strona magnesu? Próbował kolega w obu polaryzacjach pola magnetycznego?
nie, ale wydaje mi się że to nie jest dobry pomysł, może wiązka się odbić od przejeżdżającego obiektu. Jak już chcesz to poszukaj czujników automatyki przemysłowej które mają wiązkę spolaryzowaną - trzeba użyć reflektora odblaskowego (standardowe świateła odblaskowe) które obracają polaryzację światła o 90 stopni...
Pożyczyłem taki czujnik od znajomego odciąłem kontaktrony i zrobiłem pomiary na działającym, oto co mi wyszło zamieszczam. Polaryzacja przewodów w omomierzu nic nie zmieniała.
Ja bym zaproponował podejście inżynierskie, czujnik ma katalogową czułość ok 1nA/ppm a katalogowy offset <±10ppm przy wzmocnieniu (raczej transimpedancji) 10^6Ω należy się spodziewać offsetu <±10mV. Wziął bym wzmacniacz który ma dużo mniej, dla mnie dużo to 10x nie trudno nabyć wzmacniacz który ma 100x mniej, da to wzmacniacz którego...
Witam! Mam prośbę, czy ktoś mógłby mi sprawdzić schemacik który zaprojektowałem? Nie za bardzo znam się na analogówce i w prawdzie w PSpice coś tam wychodzi.. ale chciałbym żeby to było sprawdzone. Jak już w temacie napisałem będzie to układ do TGS5042 a dokładnie mówiąc ma to być układ zamieniający prąd czujnika na napięcie z zakresu od 0 do 3V. Wyjście...
Optyczny czujnik się nie sprawdzi, ale ultradźwiękowy tak. Nie do końca się z tym zgadzam, stosowałem już czujniki optyczne jak i refleksyjne do wykrywania folii. Co do samej sygnalizacji to lampa alarmowa np: http://www.dacpol.com.pl/pl/s8/Katalog/c...
Witaj Zakładam że bateria zamontowana jest zgodnie z polaryzacją. Sprawdź termostat spalin, czujnik przepływu wody lub mogła uszkodzić się membrana która znajduje się wewnątrz grupy wodno-gazowej. Jeżeli chcesz ją rozebrać to zrób to uważnie gdyż jest dużo małych istotnych elementów. Na maila wyślę Ci instrukcję pdf taj jest schemat elektryczny może...
Czyli czujka zwiera styki przekaźnika - wyjścia typu NO, NC. Pytanie - jak jest zbudowane wejście sterownika? Jeśli jest tam jakieś napięcie, to niby można połączyć je równolegle, byle zachować polaryzację. Zwarcie wyjścia czujnika powinno wyzwolić oba sterowniki. Obmierz swój sterownik - jakie wystawia napięcie na wejściu dla czujnika deszczu. Zmierz...
Ważne jest tez to żeby czujniki w miarę możliwości były jednakowej polaryzacji bo gdy będziesz miał jakąś usterkę to będziesz szukał + albo _ względem masy i tu ważny jest porządek.
Taki układ powinien być wyposażony w sprzęgło hydrauliczne. Przed sprzęgłem są źródła ciepła: kocioł gazowy i pompa z wymiennikiem płytowym, a za sprzęgłem pompa na obieg grzewczy. W sprzęgle umieszcza się czujnik temperatury Vaillant VR10 i podłącza do kotła, a według tego czujnika jest realizowana regulacja ogrzewania. A jakie masz odbiorniki ciepła?...
snow --> jak podłączyłem jedną czy drugą nóżkę odbiornika do oscyla a druga wisiała w powietrzu - to na oscylu było nic - czyli zero moje czujniki nie mają oznaczonej polaryzacji a masz jeszcze gdzieś ten schemat wzmacniacza ?
Czujnik wałka rozrządu:pin 1- połączony razem z pinem 3 czujnika- masa- przewodem 3032 do pinu A14 w UPEC ECU ("A" przy numerze pinu ECU oznacza kostkę A - czyli tą dolną) pin 2 czujnika - sygnał wyjściowy- przewodem 3033 - do pinu A2 W UPEC ECU czujnik wału korbowego : Pin 1 połączony razem z pinem 3 czujnika - masa- przewodem 3031 do pinu A13 W ECU;...
Zamienników nie ma, oryginał da się znaleźć (a..o) ok 100 zł. To nie są zwykłe kontaktrony - mają wbudowane magnesy podtrzymujące kontakt - magnes na szynie znosi pole i kontaktron się rozwiera - w czujce są 2 kontaktrony i 2 różnie spolaryzowane magnesy dla każdego - tak czujka rozróżnia polaryzację magnesu na szynie. Test - podpinasz czujnik do napędu...
Może ktoś się zetkną z takim problemem. Tak, wielu użytkowników zgłaszało nieprawidłową pracę rożnych kotłów przy zasilaniu z agregatów, przetwornic etc. Przyczyną jest czujnik płomienia, który włączony jest w obwód L-PE. Nieprawidłowa polaryzacja L-N i/lub wadliwy obwód PE powoduję, że czujnik nie działa i nie pozwala włączyć palnika.
Jeżeli polaryzacja diody była poprawna to wymieniaj czujnik Halla lub cały aparat zapłonowy.
Kiedyś robiłem impulsator z silnika krokowego (200 kroków na obrót). Tam nie było możliwości "rozmieszczania" czujników. A skąd brałeś sygnał? Ten silnik miał jakieś czujniki (chyba takiego nie spotkałem), czy brałeś sygnał z uzwojeń? Bo uzwojenia są przesunięte w fazie akurat tak, jak trzeba... ;) Standardowe czujniki PAS do kupienia powszechnie,...
Cześć Robię stacje lutowniczą opartą na arduino nano i nie działa mi odczyt temperatury cały czas pokazuje cool. Używam kolby 907A (w opisie było że pasuje do wep 936)klon nieznanego pochodzenia, opór grzałki to 13ohm a zmierzony opór czujnika temperatury to 2 ohma.Wg danych z netu te kolby zazwyczaj mają termoparę typu k 0,8R .(opór czujnika zmienia...
polaryzacja czujnika indukcyjnego elektrozaczep polaryzacja polaryzacja magnesu
zmywarka głośno gorący przewód przygasa płomień
Brak reakcji po podłączeniu smartfona przez USB Thermomix TM5 nie włącza się po podłączeniu Cookidoo