Witam. W samochodach po około 2000r płyn na gorącym silniku może mieć około 110 stopni C , a na wskaźniku będzie pokazywać 90 . Po odkręceniu korka płyn może zacząć wrzeć ze względu na zmniejszone ciśnienie. Może to normalna sytuacja, ale może być też uszkodzenie. Aby się upewnić, samochód powinien obejrzeć fachowiec. Można zastosować jakiś wykrywacz...
To może być sygnał od czujnika poziomu płynu hamulcowego. Albo jest uszkodzony albo źle zczytuje poziom. Zwłaszcza przez tą ingerencje w korek i uszczelke.
Czujnik jest jednym elementem że zbiornikiem
Podziękowania dla tomkab i punkty pomógł. G002000 to jest zalecany orginał FEBI Bilstein (zielony) zamiennik połowe tańszy (biała butelka) Mają te same właściwości i są mineralne , nadają sie do niewysilonych układów wspomagania zalecane do VW. Zastosowanie innych olejów może spowodować powstanie wycieków i skrócić żywotność pompy wspomagania. Ja mam...
Jak się nie zna auta to lepiej nie pleść głupot. W polo 9N jest czujnik poziomu płynu w zbiorniczku. Jak jest niski poziom czy elektrody w zbiorniku skorodowały i nie przewodzą. To zapala się czerwona kontrolka (mruga) i jest sygnał dźwiękowy. Tak że sprawdzenie poziomu płynu gdy jest problem lub wymiana zbiorniczka. Mogą być jeszcze przewody ale to...
Odpowietrzyć sprzęgło odwrotnie niż hamulce. Tzn. płyn podawać w odpowietrznik wysprzęglika i kontrolować poziom płynu w zbiorniczku.
Tam akurat nie chodzi o nieszczelność, tylko mieszanie płynu z powietrzem, jak elementy pompy wynurzą się ponad poziom oleju- błąd konstrukcyjny prowadzenia węża powrotnego i zbyt niskiego (zalecanego) poziomu płynu w zbiorniczku nadmiarowym :) Olej- chyba najlepszy będzie L-AN46, maszynowy. Flaszka 0,9L kosztuje dwie dychy... V.
A inne układy które ją odpalaja ? ABS i poziom płynu hamulcowego
Nie wolno dopuścić by układ się zapowietrzył, bo będzie problem z odpowietrzeniem. Wymieniając płyn kontroluj poziom w zbiorniczku. Odpowietrzyć się da tak jak w modelu bez ABS.
Raczej płyn do oleju się nie dostaje, gdyż sprawdzam poziom oleju regularnie i wydaje mi się że jest taki sam.
choć to oczywiste to zapytam, poziom płynu sprawdzałeś?
Posprawdzaj łożyska amorów ( pokreć kierownica od lewa do prawa, jak słychać stuk to wymiana) a no i jeszcze sprawdz sobie sworzeń wahacza, czyli łączenie zwrotnicy z wahaczem może już wymęczone masz. A jak nie no to jeśli masz wspomaganie, sprawdź poziom płynu
Witaj. Miałem niedawno podobny problem, sporadycznie zaświecała się kontrolka (ABS). Poczyść czujniki i sprawdź poziom płynu, u mnie pomogło.
Sprawdź poziom płynu i w razie potrzeby uzupełnij. Ja raczej obstawiam klapkę w nagrzewnicy.
Mam jeszcze takie pytanko - proszę przeczytać moje posty oraz posty Breżniew. Czy w przypadku opisanym prze Breżniew może dojść do uszkodzenia uszczelki pod głowicą? Ja przed wymianą oleju trochę pojeżdżę i zaobserwuję czy zmienia się poziom oleju i płynu chłodniczego.
Prawdopodobnie wydmuchana uszczelka pod głowicą. Zagrzej go do 90 stopni tak aż włączy się wiatrak i odkręć korek płynu chłodniczego powinno tylko lekko syknąć i lekko podnieść się poziom płynu jeżeli zacznie wyżucać płyn to uszczelka do wymiany
Pierwsze płyn czy jest poziom. Dwa ładowanie. Tu jest wspomaganie elektrohydrauliczne i potrzebuje trochę prądu. Trzy podłączenie komputera i sprawdzenie czy w module wspomagania są jakieś błędy.
Z całego układu?, - potem trzeba to zapewne odpowietrzyć, ile wchodzi na pełne zalanie? W zasadzie coś tam w maglownicy zostanie ale to nie istotne. Płynu 'wchodzi" niespełna jedno litrowe opakowanie. Odpowietrzać nie trzeba, samo się to zrobi. Z początku (jeden, dwa dni) w czasie skrętów można poczuć na kierownicy coś w rodzaju szarpnięcia, uderzenia....
problem z pompą wodną pokrywałby się z niedogrzaniem wnętrza kabiny a o tym nic nie piszesz. Sprawdziłbym poziom płynu chłodniczego. W dalszej kolejności termostat. W dalszej kolejności drożność chłodnicy.
Nie wiem za co się teraz zabrać Wzrósł poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym Proponuję sprawdzić chłodnicę oleju :idea: Jeśli w zbiorniku wyrównawczym pływają oka oleju jak w rosole :D - to chłodnica do szybkiej wymiany :!: Właśnie nie widzę żadnych zmian w płynie, poza wzrostem poziomu (który się normuje) i piany.
Spacewalker, nie chciałem ciągnąć dodatkowego kabla bo bardzo nie lubię druciarstwa. Zwłaszcza, że to nie jest mi potrzebne do odpalenia auta po awarii itp tylko dla komfortu. Więc sprawa nie jest pilna i podejrzewam, że zostanie na wiosnę. Ostatni wolny czas przeznaczyłem na wymianę hamulców tylnych a w święta raczej grzebać nie będę (choć nie mówię...
Witam wszystkich, Od kilku dni mam dziwny problem z samochodem VW Polo 2006r. 1.4 TDI, co jakiś czas (średnio co 5-7) rozruchów samochodu pali się bezpiecznik od pompy wspomagania układu kierowniczego, problem jest o tyle dziwny iż dzieje się to podczas uruchamiania silnika (kontrolka wspomagania nie gaśnie a świeci się cały czas jako błąd) nie podczas...
VW Polo 1,4 TDI 2002 pojawił się ubytek płynu chłodzącego więc dolałem płynu chłodzącego ok 650 ml ,po przejechaniu ok 450 km poziom płynu chłodzącego poniżej poziomu minimalnego . Olej w silniku czysty , płyn chłodniczy czysty w zbiorniczku bez przebarwień ,ale jest trochę spieniony ,temperatura płynu podczas jazdy prawidłowa 90 °C nigdzie nie zauważyłem...
Nie było tak jakiegoś czujnika niskiego poziomu płynu?
zobacz czy nie zamarza Ci parownik, jesli tak to masz niski poziom płynu chłodniczego lub uszkodzona pmpe wody albo uszczelke pod głowicą
Albo to jest opcja z kontrolą okładzin hamulcowych albo masz niski poziom płynu hamulcowego i sprawdz poziom oleju
Czy sprawdziłeś poziom płynu chamulcowego ? Jeśli tak to , zakładając że masz ukł. chamulcowy Lukas to mogą być wytarte klocki chamulcowe.
Dzisiaj robiłem polo 1.6 1997r benzyna. Kontrolka świeci na czerwono po włączeniu zapłonu, po chwili gaśnie zanim uruchomi się silnik razem z innymi(klocki,poziom płynów)nie gaśnie ładowanie.Uruchamiamy silnik gaśnie ładowanie,wystarczy ściągnąć przewód z czujnika ciśnienia a auto po chwili gaśnie,zapala się czerwono ciśnienie oleju i dzwięczy buzer.
Po przekręceniu kluczyka powinny zapalić cię kontrolki na obrotomierzu:ładowanie, EPC, ukł. wspomagania, na prędkościomierzu: kontyrolka układu hamulcowego na wyświetlaczu środkowym: ciśnienie i poziom oleju, płynu chłodniczego, immobilajzer i poziom paliwa Jest to test kontroli działania, powinny zgasnąć po uruchomieniu silnika. U mnie nie zapalają...
Sprawdź poziom oleju w silniku oraz płynu w ukł. chłodzenia. Dawno temu dzwoni kumpel ze chyba kończy mu się sprzęgło, bo czuć jakiś smród po dłuższej jeździe. Mówię; przyjedź, zobaczymy. Przyjechał, wsiadam do auta (Atos) i już miałem pewne podejrzenia co do tego smrodu i wiedziałem że to nie sprzęgło. Otwieram maskę i w nos buchnęło mi smrodem przegrzanego...
Witam! Jestem posiadaczem VW POLO 2006 TDI Mam problem z kontrolka płynu chłodniczego a mianowicie kontrolka miga na zimnym nierozgrzanym silniku ,po kilku sekundach od uruchomienia, gdy silnik tylko troche sie rozgrzeje to po wyłonczeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko jest ok, jezeli nie wyłacze silnika to kontrolka dalej miga Czy...
Vag napewno wiele wyjaśni. Te pompy lubią się psuć od wilgoci. Do pompy idą trzy kostki. Jedna z nich to zasilanie(ta środkowa) i to zazwyczaj przez nią dostaje się wilgoć. Można rozebrać pompe i sprawdzić to tylko trzeba to robić bardzo umiejętnie. Sprawdź na wszelki wypadek poziom płynu. Jakby co to polecam tę stronke http://www.vwpolo-klub.pl/forum/index.ph...
Układ chłodzenia ulega samoczynnemu odpowietrzeniu. Ważną rzeczą jest utrzymywanie dobrego poziomu płynu w zbiorniku. W przypadku gdy posiadamy lpg to zamontowanie reduktora powyżej poziomu silnika może tworzyć korki powietrzne i wtedy również występują problemy z ogrzewaniem
Witam proszę o pomoc bo już naprawdę nie wiem co mogę zrobić w tym temacie.Posiadam VW polo 1.4 diesel 1992 , i od pewnego czasu po zapaleniu silnika czy to na zimnym czy na ciepłym miga mi kontrolka z temperatury , sprawdzałem poziom płynu jest ok , czujnik tez jest ok , ale do tego również doszła kontrolka z ciśnienia oleju , ale ona się świeci czasami...
Może to tylko za niski poziom płynu hamulcowego? Nie czytasz ze zrozumieniem postów.Przecież kolega napisał,że: płyn i hamulce wporządku. Podłącz auto pod urządzenie diagnostyczne (spr.parametrów,błędów).
Posiadam Vw Polo 1.4TDI 2002r wersja okular i mianowicie jest problem z wentylatorem. Problem polega na tym że po załączeniu się wentylatora odchodzą wibracje dość duże po całej podłodze, kierownicy, plastikach. sprawdzałem czy gdzieś nie obciera wirnik przy chłodnicyc ale wskazuje że jest okej. Samochód kupiłem nie dawno i był uderzony <igła z niemiec...
Obracając kołem kierownicy w skrajne położenia, pompa wspomagania wytwarza coraz większe ciśnienie, stawiając tym samym zwiększony opór silnikowi. Opisywane objawy mogą być przyczyną: niskiego stanu płynu w zbiorniczku (zapowietrzenie pompy), zacierających się łopatek pompy, uszkodzonego łożyska. Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku. Po kilkunastu obrotach...
A te piszczenie to nie czasem informacja o niskim poziomie płynu hamulcowego ??? sprawdzałeś stan ???
Witam, Mam problem z autem. Po uruchomieniu wszystko działa w porządku przez jakieś 20 sekund. Po ssaniu zaczynają falować obroty. Nie mam już pojęcia w czym może być problem, rozkładam ręce. Byłem u dwóch mechaników, również nie wiedzą co się dzieje. Dodam, że po odkręceniu korka wlewu oleju wszystko jest stabilne i tak jak powinno być... Może to coś...
Kontrolki które w normalnych warunkach nie palą się ani na pracującym ani na zgaszonym silniku ( obecnośc wody w filtrze, poziom płynu hamulcowego, zużycie klocków hamulcowych, nadmierna temperatura silnika i inne jaśli występuja) połączone są w zetawie wskaźników poprzez np.diody do kontrolki np. ładowania by w ten spiosób kontrolować sprawnośc żarówki...
Jak jest to płyn hamulcowy to hamulce będą działać aż poziom spadnie w zbiorniku do poziomu aż zaświeci się kontrolka to będzie pierwszy znak potem zapowietrzy pompę i hamulce osłabną aż w końcu przestaną działać.
Albo zbyt niski poziom płynu w zbiorniczku pompy hamulcowej.
VW Polo 6N2 Lift, 2001.03, HB 3d., benzyna 1.4 16V 75KM bez lpg, 182000km, manual 5, ABS, klima Opiszę dzisiejszy przypadek: Do dnia dzisiejszego wszystko było ok. Trochę jazdy po mieście (spokojnej i około 8-10km). Nagle temperatura 110° (płynu chłodzącego) i mruganie kontrolki oleju. Zjechałem na prking, wyłączyłem silnik. Pod maską: - zbiorniczek...
tak dokładnie, po odkręceniu zbiorniczka i naciśnięciu na hamulec, płyn cofa się - przy szybkim naciśnięciu pryska jak z fontanny... są dwie sekcje (2 kanały ze zbiornika) i podczas naciskania hamulca pryska tylko z jednego. W drugim utrzymuje się mniej więcej stały poziom
Witam. Posiadam Audi A2 1.6 FSI 110 KM z roku 2003. Samochód ma pompe wspomagania z VW Polo z tego co wiem. Samochód mam od ok roku. Wczoraj coś się zrobiło i chodzi ona bardzo ciężko trzeba używać obu rąk i to nawet na śniegu podczas jazdy jest to samo. Gdy wyłącze silnik to lepiej chodzi, więc pompa padła? Jest nisko umiejscowiona więc nie sposób...
Dzięki za porady. Rozumiem że po prostu muszę upuścić płynu na poziom czujnika i gra ? , pytałem bo pomyślałem że czujnik jest np. w jakiejś kopułce czy coś i wykręcam sprawdzam i wkręcam . Co do błędu z paliwem , tak też to miało być zrobione ale że paliwa się mieszają to postanowiono że jedna po np. 10-ciu tankowaniach się to wytraci - czy racja ?...
W sumie ja to autko kupiłem jakiś miesiąc temu i jak sprawdzałem to cały czas poziom oleju jest w normie. I w tym przypadku aby wymienić uszczelki lub też podkładki pod śrubą trzeba wykonać jeszcze jakieś dodatkowe czynności, czy tylko wykręcić śrubę i pozmieniać podkładki? oznaczenie ślnika to (AEX lub AKV; APQ; ANW) jest to 1.4 60KM 44 kW. I ostatnie...
jestem świeżo (jakieś 2 m-ce ;) ) po operacji wsawienia wskazówkowego wskaźnika temeratury w cc700; proponuje nie adaptować wskaźnika z poldka, tylko kupić fabryczny wskaźnike; elegancko się mocuje trzema (lub czterema) nakrętkami m3 do obudowy zegarów; wszystko jest fabrycznie przyszykowane; koszt w ASO 43zł, na szrocie (jak znajdziesz, mi się nie...
Witam Mam zamontowany w c330 alternator z poloneza z regulatorem napięcia JEZPOL RNA-1. Przez długi czas wszystko było ok. Podczas kontroli poziomu płynu w aku. okazała się susza.Zmierzyłem napięcie, które na wysokich obrotach wynosi 16v. Co może być przyczyną ?
Jak wyje to już po ptakach. Często pompy siadają, jak użytkownik nie dba o poziom płynu, a dodatkowo przeciąża pompę np. wykonując skręty do oporu i utrzymując maksymalny skręt przez kilka sekund. Nie musisz kupować przecież nowej pompy, na szrotach idzie znaleźć, ważne żeby tylko z gwarancją rozruchową była. Osobiście miałem problem z pompą w VW Polo,...
W Polo 9N w mojej rodzinie dzialo sie tak (tzn na zimnym plynie alarmy o poziomie plynu na cieplym brak) kiedy koncowki w zbiorniczku byly juz mocno zakamienione/skorodowane (niepotrzebne skreslic). Zbiorniczek z auta zdemontowalem, litr octu zagotowalem, cieplutkiego do zbiorniczka zaaplikowalem, poczekalem az wyzre co sie zlego nazbieralo I problem...
Pod korkiem oleju jest taki bialy osad, lecz oleju ani nie ubywa, ani nie przybywa. Miarka jest caly czas na tym samym poziomie. Na bialo nie kopci.
Winny może być czujnik bądź termowłącznik wentylatora który odpowiada za włączanie się silnika wentylatora we właściwym czasie, gdy temperatura płynu chłodniczego przekracza określony poziom.Zatem ta część jest do wymiany.
Czy w CARO+ jest czujnik/sygnalizacja poziomu płynu w zbiorniczku?
Właśnie a może tylko oszukuje czujnik .Jeżeli ogrzewanie dobre to czasami wystarczy wykręcić czujnik i przeczyścić papierem polerką na mokro ponieważ na czujniku z biegiem lat osiada się kamień i czujnik może przekłamywać i pokazuje zaniżoną temperaturę .A tak swoją drogą jest zima termostat nie jest drogi około 10-15 zł wymienić i przystawić pół chłodnicy...
Spróbuj jak mówi przedmówca i sprawdź poziom płynu ja zawsze mam na max(przy zimnym silniku)i mrzonki o słabym ogrzewaniu w poldasie rozwiewam:)
Witam. Chciałbym zapytać na jakiej zasadzie działa autodiagnostyka kontrolek w nowych zestawach wskaźników, konkretnie chodzi mi o to że lampki świecą się przez kilka sekund po przekrećeniu stacyjki a następnie gasną (np kontrolka zbyt wysokiej temperatury silnika, zużycia klocków hamulcowych itd). W polonezie caro ten system jest rozwiązany w ten sposób...
Witam Auto vw polo 1,9tdi 2003r, wymiana pompy podciśnienia(vacum-tandemowa) i oleju (5W40). Auto odebrane z serwisu przejechane 60 km, auto traci moc zaczyna zwalniać,silnik zaczyna wydawać metaliczne dźwięki, redukuję bieg obroty idą na 4k silnik dzwoni, gaszę auto, silnik dalej chodzi na wysokich obrotach ok 4k, kupa białego dymu, 5 bieg puszczenie...
Witam. Odkryłem dziwny problem z moim Polonezem. Otóż gdy silnik jest zimny i go odpalę pracuje on normalnie. Jednak gdy temperatura dojdzie mniej więcej do około 70-80 stopni obroty silnika zaczynają spadać i falować. Zauważyłem wtedy też że wskaźnik temperatury także faluje. Po jakimś czasie obroty wracają do normalnego poziomu.Z ciekawości zajrzałem...
A sprawdziłeś poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku nad serwem...? Możesz mieć też uszkodzony czujnik poziomu płynu albo zawiesił się pływak z tego czujnika... Odkręć nakrętkę dolej ewentualnie płynu hamulcowego i sprawdz czy działa ten czujnik odłączając jeden z przewodów i połącz go z drugim z tego korka kontrolka powinna zgasnąć... nie wiem czy...
jeżeli Jesteś pewien , że tyl nie jest zapowietrzony stawiał bym na nieszczelność między sekcjami pompy hamulcowej. Sprawdz czy przy hamowaniu w zbiorniczku nie podnosi się poziom plynu.Po zaślepieniu w pompie hamulcowej odprowadzenia na tyl pedal powinien być twardy i wysoki.Czy niema przecieków płynu z pompy do serwa.
Po co Ci 4200 obrotów - chcesz żeby tłoki wyfrunęły rurą wydechową ... a tak na poważnie to na początek przegląd instalacji gazowej (wymiana filterka), sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego, może problem reduktora parownika....
Witam. Mam vw polo coupe 1,3 z 1990 roku. Mój problem polega na tym, że przez 2 miesiące jazdy musiałem dolać prawie 1 litr płynu do chłodnicy. Co jakiś czas zapalała się kontrolka poziomu płynu i wtedu dolewałem. Wiem, że tak nie powinno być. Czy świadczy to o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą? Może są jakieś inne przyczyny? Pomóżcie.
Witam. Problem którego nie potrafię sam rozwiązać od ponad pól roku a mianowicie do nagrzania silnika do temp około 70 stopni wszystko jest okey.ładna praca tak jak Pan Bóg przykazał. Problem zaczyna pojawiać się po przekroczeniu tej temp. obroty na biegu jałowym zaczynają nieznacznie się podnosić a już swój szczyt osiągają przy temp 85stopni. Podnoszenie...
Witam, mam problem z samochodem, na zimnym silniku odpala bez problemu ale dopiero po wykasowaniu błedów. Za około 30 sec po odpaleniu zapala się check engine, wywala błąd 15 ( zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu chłodzącego CTS ). Wymieniłem czuknik na nowy lecz bezskutecznie. Po włączeniu się check, samochód dostaje z 2000 obr jakieś 2200 i za...
Mam go dotknąć czy cos? Można dotknąć, ale ostrożnie. Zamarzający parownik zazwyczaj jest oszroniony, gdy silnik zaczyna przerywać - gasnąć na lpg. Zwykle wiąże się to z zapowietrzeniem układu chłodzenia. Najczęściej na skutek a)optymistycznie - za niskiego poziomu płynu b)pesymistycznie - wydmuchanej uszczelki pod głowicą Pozdrawiam
Nie wiem jak to jest w polonezach caro, atu czy plus, ale nie rozumiem to jak może cieknąć korek ze zbiornika wyrównawczego. Przecież zbiorniczek wyrównawczy w polonezach jest bezciśnieniowy i korek nie jest szczelny, można jeździć bez korka i nic się nie będzie działo poza dostawaniem się kurzu do zbiornika wyrównawczego. Jeżeli sytuacja z wylaniem...
Zamulona chłodniczka nagrzewnicy,niski poziom płynu w chłodnicy,urwany zawór nagrzewnicy..
Witam, Wraz z wymianą tarcz zegarów w moim Poldku zbiegło się kilka usterek: - przestało świecić kilka żarówek pod zegarami (w tym żarówka sygnalizacji włączonych świateł) - złe wskazywanie poziomu paliwa w baku (pokazuje 3/4, a mam blisko rezerwy, gdyż jeżdżę na gazie) - szybkie wędrowanie wskazówki temperatury silnika do niebezpiecznego poziomu 130...
Witam Sprawdź O ile na zimnym silniku nie wywala płynu[ z oznakami pęcherzy powietrza ] ze zbiorniczka , to głowica i uszczelka OK . W miarę rozgrzewania silnika poziom płynu będzie się podnosił [ to normalne ] . Bo w/g opisu masz nieszczelność , co powoduje zapowietrzanie się układu , w skutek czego nie można utrzymać odpowiedniej temperatury . Pozdrawiam
Sprawdź poziom płynu chłodniczego. Może jest zapowietrzony?
pompa wodna jest bardzo prawdopodobna... oczywiście poziom płynu chłodzącego w normie? - miałem tak, jak miałem mało płynu...
Witam. Parownik powinien być wpięty w krótki obieg chłodzenia - głowica- nagrzewnica. W takim przypadku termostat nie ma nic do powiedzenia. Ja proponowałbym sprawdzić przewody doprowadzające płyn do parownika oraz trójniki. Ściągnać z parownika przewód dochodzący do górnego króćca i sprawdzić, czy dochodził płyn.Jeżeli rozgałęźniki ( trójniki) są plastikowe,...
Sprawdzić trzeba poziom płynu w naczyniu wzbiorczym.Jeśli jest prawidłowy sprawdzić czy oba przzewody zasilające nagrzewnice są gorące,jeśli tylko jeden jest ciepły to zanieczyszczona-zakamieniała nagrzewnica.Jeśli oba ciepłe to uszkodzony-rozłączony napęd przesłon.
idzie z kolektora na górny przewód do parownika dolny przewód z parownika dochodzi do węza przy termostacie a nagrzewnica jest podłączona orginalnie Czyli parownik + kolektor masz połączony równolegle z nagrzewnicą. Zostaje sprawdzić: - poziom płynu - czy przypadkiem w jakiś sposób się nie zapowietrza - czy drożna jest nagrzewnica i ta rurka od obudowy...
A może niski poziom płynu chłodniczego i mrożony parownik? Jak się rozgrzeje to jest lepiej... Hm!
Przedewszystkim skontroluj poziom płynu chłodzacego czesto jak jest go mało dzieje sie tak jak piszesz.
Grzanie tylnej szyby startuje po zgaśnięciu kontrolki ciśnienia oleju. Jeśli silnik prawie staje - ciśnienie spada. Albo jeśli olej chlupnie na zakręcie, a jest niski poziom - pompa zapowietrzy się. To "R" co to jest? Poziom płynu hamulcowego? A może ma jeszcze jakieś inne znaczenie? Czujnik podciśnienia serwa hamulca na przykład? Może serwo nieszczelne...
W tej chwili mogę odpowiedzieć ,że ta kontrolka jest ostrzeżeniem błędu, może byc to zwiazane z silnikiem lub z czujnikami wszelkiego rodzaju,jest to sygnał z procesora o nieprawidłowościach w ukladzie silnika .Moze to byc np. uklad chlodzenia (tez sa czujniki).później napisze wiecej. O Jeeeezuuuniuuu!Jaki procesor nadzoruje pracę tego starawego diesla...
Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia w Polonezie słychać charakterystyczne przelewanie się płyny wewnątrz auta. Co do zasady Poloneza wystarczy zalać (przez zbiornik wyrównawczy, po 5 minutach uzupełnić płyn do stanu, zakręcić korek i uruchomić. podczas pracy sam się ma odpowietrzyć o ile jest odpowiedni poziom płynu w zbiorniku. Pytanie pomocnicze:...
Witam! Jeżeli chcesz posprawdzać to i owo to zmierz sobie na początek napięcie akumulatora na zgaszonym silniku potem na pracującym a na końcu powłączaj wszystkie odbiorniki żeby maksymalnie obciążyć instalację. Napięcie nie powinno spaść poniżej 13.5V. Dalej - PODSTAWA pasek rozrządu, jeżeli nie znasz jego faktycznego przebiegu to wymień profilaktycznie...
Niebieski jest do pomiaru temperatury dla sterownika silnika czarny dla wskaźnika na desce Skontroluj czy masz czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym i czy nie masz mało płynu
Niezła zagadka. Staram się sprawdzać każdego dnia płyn w zbiorniku wyrównawczym co do milimetra. W tym celu został nawet wyjęty, umyty i oznaczony kreskami co do milimetra. Testy trwają od około 600km. Efekt? Nie zniknęło nawet 1mm. Sprawdzam, zawsze w tym samym miejscu w garażu (poziom podłogi i koła ustawione na znakach na podłodze). Jedynym minusem...
Nie miałem dojścia do wasa parametry sprawdziłem texą 1.Obroty silnika-903 2.Ilość wtrysku-3,57-4,12 3.Czas trwania(ustalony) Dodano po 2 Skupiłem się na sprawdzeniu szczelności układu paliwowego (w każdych postach pisał o tym domex32) i znalazłem,ktoś zmieniał filtr paliwa i zamiast orginalnej nakrętki spustowej założył zakrętkę od napoi i tam delikatnie...
kot mirmur, idzie do samochodu, w którym tego nie ma i nie było. Muszę zrobić do tego instalację i dlatego pytam. Wszystko w pytaniu napisałem. d3lta, minimum użycia googla oraz forumowej szukajki, powoduje, że twoja odpowiedź nawet dla mnie jest ewidentnym polowaniem na punkty do swojego konta. milejow, dziękuję za ustawienie przedmówcy. Tego się właśnie...
odpowietrza się z otwartym korkiem. Warszawę , może Poloneza. Układ ma być zamknięty, Pomyśl dlaczego.
Do zamontowania i sprawdzania poziomu płynu możesz również użyć czujnika z zbiorniczka płynu hamulcowego np. polonez. Wyniesie cię to tanio gdyż można zakupiś to w każdej stacji demontażu pojazdów (złomowisko).
POLONEZ CARO 1993 r gaznik
Po wymianie rozrządu lany miałem do chłodnicy koncentrat + woda wszystko jest okej poziom płynu utrzymywał się między min a max i z racji tego że idzie zima postanowiłem dolać koncentratu i teraz w zbiorniczku wyrównawczym jest za duzo płynu. Min/Max jest w polowie zbiornika teraz po dolaniu wypelnione jest 3/4 zbiornika i mam 2 pytania dla znawcy....
Jakiś czas temu jak miałem poloneza 1500 to jeździłem tylko i wyłącznie na LPG nie miałem nawet zbiornika PB jak wiadomo szybko rdzewiały,podstawą poprawnego działania instalacji LPG I generacji jest sprawny reduktor i poprawna regulacja.
Odpowietrzenie to wypchanie powietrza z układu chłodzenia. Odkręć korek od zbiornika wyrównawczego dolej płynu do ok. 3/4 i odpal silnik. Możesz uciskać węże aby wydobyc powietrze, mozesz też popuścić opaskę na wężu koło termostatu i wypuszczać powietrze az zacznie lecieć płyn. Ja często dodatkowo podnoszę na podnośniku ręcznym tę stronę auta po której...
Korek był odkrecony na zimnym silniku, wiem że na gorącym się nie odkręca, Gdyby to kolega zaznaczył na początku to, byłoby mniej gdybania. w instrukcji od 206 z takim samym silnikiem jest napisane że przy odpowietrzaniu układu po wymianie płynu zbiornik ma być otwarty, a tu się tak nie da po prostu, pół minuty i wywala płyn, porażka jakaś i tyle....
Rozumiem to wszystko lecz, spotkałem się z kłamstewkami poprzedniego właściciela. Auto używane przez starszą panią, która miała dorosłego syna. To pierwsze. Druga sprawa, auto używane a ja w nim znalazłem setki kokonów, pajęczyn i syfu, wskazującego na to, że auto stało pod plandeką dość długo. Wydaje mi się, że sprzedać nie mogli. Jedyne co jest prawdziwe...
właśnie, właśnie ale w zbiorniku wyrównawczym nie mam czujnika płynu. Jeśli posiadacie schemat do VW Polo, Vento, Golfa lub Caddy, to ze złącza licznika (28pin) odchodzi z pinu2 przewód na U255 i stamtąd z C/8 na czujnik poziomu płynu chłodzącego, lub, jeśli nie ma czujnika (jak u mnie) to zworka z C/8 na C5, czyli do masy. I wszystko ok, tylko gdzie...
Skoda Felicja 1.3 przebieg 107tys. Rok temu był wymieniany termostat i jakiś czas temu też (w domowych warunkach tata zakładał nowy). Termostat oryginalny. Obecnie jest ok. Tzn. temperatura utrzymuje sie na poziomie 90 chyba że wjade w miasto to 100. A przy jakiej temp. powinna się załączyć chłodnica? Termostat puszcza obieg przy ok 89stC.Wlacznik...
Ale kombinacje. Tu jest prosty i sprawdzony przez wiele lat wielopoziomowy czujnik płynu do spryskiwaczy. Zdaje egzamin już ponad 13 lat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic55... W przypadku płynu chlodniczego wystarczy tylko jeden poziom, a więc tylko jedna bramka, lub tranzystor polowy NMOS. Tranzystor polowy ma tą zaletę, że rezystor w bramce...
Wskaznik temp.wody pod obciazeniem i jesli jest gorąco wychyla sie na druga polowe max o jakies dwie grubosci wskazówki i po jakims czasie wraca do pionu. podejzewam ze visco troszke za późno reaguje . Dlaczego? Myślę że nie za późno. Wentylator, nie ważne w jakim aucie służy do chłodzenia jeśli temp wzrośnie ponad normę - normalnie woda jest chłodzona...
To nie będzie wina termostatu, ponieważ: po kilku sekundach poziom płynu podniósł się do momentu, aż wylała się jakaś szklanka, po chwili opadł do minimum. winna będzie (najprawdopodobniej) pompa wody.
Przedewszystkim to nie dotykaj głowicy to niepotrzebny koszt i wydawanie pieniędzy. Co ma głowica do płynu chłodzącego jeśli Ci olej nie rośnie, to mogą być trzy sprawy korek chłodnicy który działa pod ciśnieniem i jeżeli korek jest zardzewiały to źle działa. Dróga sprawa to poziom płynu chłodzącego i zapowietrzony układ oraz trzecia sprawa to termostat...
Teraz pobiera mniej niz polowe plynu. Jak to naprawic? Wyjąć cały zasobnik na proszek dokładnie wymyć i poskładać. Przed założeniem do pralki sprawdzić - nalać wody zamiast płynu do poziomu, następnie dolać tyle aż zacznie się płyn (woda) wylewać i po przestaniu dolewania sprawdzić czy wyleje się cała woda, jak się nie wyleje to czyścić pojemnik dalej.
poziom płynu poziom płynu spryskiwaczy poziom płynu chłodniczego
prowadnica piła stołowy ustawić rozrząd skoda octavia automapa głosy
wzmacniacz audio oscyloskop hantek
Komputer nie widzi głośników zewnętrznych - kod 10 Lokalizacja DPF w Renault Espace 5 1.6 dCi