Z tymi świecami to w Poldku moga być fanaberie - sam przez nie przechodziłem - moje doświadczenia: 1- Nie zaklądaj 3 elektrodowych do gażnika - nie tędy droga. 2- Nie kupuj Brisk - kupilem ścisły odpowiednik i auto mi na nich chodzić nie chciało, po tygodniu wywaliłem - jezdzić się nie dało - kupiłem ISKRY 2- Najlepsze są oryginalne ISKRY FE65PS - takie...
Tak co tam się ustawia i gdzie. I jak to wygląda. Jak naprawić świece żarową, jak wygląda i gdzie jest. Prądnicy nie naprawiałem nigdy a alternator przerabialem na regulator mechaniczny od poloneza. Świece żarową możesz tylko wymienić (zacisk wystaje z kolektora dolotowego) jeśli jest trafiona.
Witam jesli nie znasz wartosci cieplnej świec to najlepiej kupuj w sklepie prosząc o części według katalogu.Pozatym po wymianie swiec warto przyjrzeć sie przewodom wysokiego napiecia i innym składnikom układu zapłonowego. Pozdrawiam.
spróbuj jeszcze raz sprawdzić bespieczniki ale wyjmij je i sprawdz miernikiem czy mają przejcia bo nieraz gołym okiem nie widać ze są przepalone
zdejmujesz glowice i robi sie tzw redukcje czyli cos w rodzaju tulejki ktora ma gwint wew i zewnatrz.
Witam to mi raczej wygląda na przewody.
A czy silnik jest zagazowany? czy świece i przewody wporządku?
jezeli to nic metalowego to nie bedzie klopotow, po kilku minutach pracy spala sie, sprawdz sobie swiece i wyczysc je, jezeli podejrzewasz podkladke to nie zapalaj silnika, moze byc bardzo zle, trzeba jakos wyciagnac najlepiej u machanika , maja rozne sposoby, pozdrawiam
Jest to typowa usterka w Polonezach - moduł pada. Przyczyn ciężko się doszukać - może być wina cewki, przewodów lub zdejmowania fajek ze świec przy pracującym silniku (nie wolno tego robić). Z reguły jednak wymiana (niestety drogiego) modułu rozwiązuje problem.
Oj stary. 7 lat jezdziłem na Twoim przypadku (poldek1,5'94 + Lovato). Odrzuciwszy temat regulacji zostaje: - wymiana filterka gazu - sprawdzenie palca rozdzielacza/kopułki (miałem takie uszkodzenie) - sprawdzenie przewodów WN - spuszczanie oleju z parownika - oczywiście świece próbuj.
Kiedy były wymieniane świece zapłonowe, jeśli nie wymień na "właściwe".
Mechanik podpowiedział wymianę świec na zwykłe Iskry a nie Bosch Super Plus . I bardzo dobrze, świece Boscha wyrzuć do kosza.
Za mało płynu hamulcowego w zbiorniczku . Zdejm kable z czujnika w korku-nakrętce i zobacz czy po zapaleniu zgaśnie.
1 do 1, 2 do 2 , 3 do 3, 4 do 4. Masz podaną kolejność zapłonu i według tego należy tak pozakładać przewody na świece.Napewno w książce jest kolejność podana.
http://allegro.pl/kontroler-ape17-polone... powinno pasować
Cewki i moduł przeważnie padają w wyniku przebicia na kablach WN . Dbaj o kable i świece to nie będziesz miał kłopotów z modułem .
Jeżeli nie świecą obydwa światła to wina będzie w wyłączniku. Rozbierz i wyczyść styki lub go wymień.
Wsadzam zwykłe Iskry FE65 ( te same co do poloneza)
zamień cewki jak objawy się zmienią na 2 -3 to cewka jak zostanie bez zmian to najprawdopodobniej moduł Z doświadczenia - Świece też numery wykręcają :) pozamieniaj :)
Katalog podaje: BOSCH 0242 235 663 NGK BPR6ES lub zwyczajowo V-LINE NR 2 Pozdrawiam
w c-330 jesli jest alternator z poloneza srawne świece żarowe i dobre kable to nie potrzebne są takie akumulatory wystarczy jeden 12v 800a 120ah lub 100ah też wystarczy bo ten jeden jest tańszy i dwa i jedno miejsce zostaje
dlaczego na wolnych obrotach w polonezie światła świecą raz mocniej raz słabiej nie odpowiadajcie że niskie obroty co jeszcze
1.4 nie ma mod. zaplonu. Komp steruje cewkami w 1.4.
A iskra jest na świecach?
właśnie iskry na świecach są
Witam Mam taki problem z instalacją do św żarowych w swoim polonezie 1.9d otóz to jeżeli przekręcam kluczyk kontrolka od św się zapala (tak powinno być) ale po 7-8s przekaźnik pyka powinna się zgasić kontrolka od św ale nie gaśnie przekaźnik pyka tak na okrągło i nie rozłącza świec ani kontrolki. jeżeli wyciągnę przekaźnik od kontrolki. Przekaźnik od...
Wymień świece, to standard miałem kiedyś takie problemy (kable WN i świece).
Można też wykręcić świece na 1 i 4, kawałek węża i dmuchać ustami, wyczyjesz na którym zawory zamknięte a na którym lekko uchylone.
Sprawdź WN i świece.
To, że cewka sprawna nie oznacza, że jest iskra na świecy.
A jaki przebieg mają te świece? Nie jestem mechanikiem samochodowym, ale wg mnie coś jest nie tak z silnikiem. W moich wszystkich samochodach zarówno dawnych polskich (PF126, FSO i Polonez) , jak i w Megance i Corolli wszystkie świece wyglądały bardzo podobnie. W Polonezie po zagazowaniu na izolatorze pojawiał się biały, a raczej siwy nalot. W megance...
Pompa paliwa sprawdzona ciśnienie mierzone? Przewody wysokonapięciowe wymieniane były i świece?
Stawiam na przewody WN lub świece
A moze po prostu świece
rozłacz kleme i sprawdz czy sie poprawi pozdrawiam ps swiece do gazu to totalna sciema :)
Kiedy wymieniane były kable w.n. i świece?
Świece grzeją?
Czyli ok. W takim razie masz do wymiany którąś ze świec zapłonowych, jest uszkodzony rezystror szeregowy. Drugim powodem może być za duża szczelina iskrowa, ustaw na 0,8mm. Jak by co-nie daj sobie wmówić świec NGK, Bosch czy innych. Polonez najlepiej pracuje na polskich świecach FE65.
Przed sprawdzeniem modułu sprawdź świece i przewody
Wkładasz kawał sznurka przez otwór świecy dopychasz tłokiem do zaworów. Zdejmujesz zabezpieczenie,sprężynę, uszczelniacz.Wyciągasz sznurek .
Zapłon oczywiście też na warsztacie ustawiać ? Od poprzedniego właściciela wiem, że ten silnik jest jakiś dziwny bo jak ustwiony jest zapłon na strobolu to sie nie bardzo da jeździć, zawsze trzeba poprawiać na słuch.
Miałem ten sam problem tylko że w polonezie. Nowe świece i przewody, a mimo to występowały przebicia i silnik nierówno pracował. Zaizolowałem przewody wysokonapięciową taśmą 'Scota'(taką na 15kV). Nawinąłem podwójną warstwę i pomogło. Koniec z przebiciami i świeceniem. [sposób doraźny ale sprawdzony]
Zapytam wprost bo omijasz ten temat: czy jesteś pewien poprawnej kolejności kabli do świec?
Czyli moduł i kondensator w nim (a raczej jego wielkość) nie ma nic do rzeczy? Cewkę mogę podmienić na inną, kolega Strumień świadomości ma na myśli cewkę znajdującą się pod magnetem? Kolego Banan, skąd można wiedzieć, jakiej cewki szukać? Nie sprawdzałem iskry do masy - zawsze sprawdzałem poprzez świecę, pamiętając z poloneza, że sprawdzając bez świecy...
Witam . Jak dobrze pamiętam to jeden jedno pin. jest czujnik temperatury na desce rozdzielczej . Dwa piny do sterownika świec żarowych a jeszcze jeden jedno pin. to czujnik ciśnienia oleju .
Przekaźnik ze starego forda escorta, VW ( patrzeć, żeby nie miał styku T) lub ewentualnie francuza, może nawet z poloneza diesla?
Jeśli byłoby coś z rozdzielaczem w kwestii mechanicznej, silnik kulałby przy dowolnych obrotach bez względu na jego rozgrzanie czy też nie. Więc palec rozdzielacza wykluczyłbym, chyba że ma przebicie, wtedy też niestety kopułka do wymiany. Zacznij od przewodów WN, przeczyszczenia świec. Potem ewentualnie kopułka. Życzę udanych napraw.
Wlej troszkę oleju silnikowego do każdego cylindra. Przerwy na świecach można zmniejszyć na 0,6 mm. Sprawdź czy się olej w silniku nie podniósł.
A świece wymieniałeś ??
ZA 10 KM? Jak? To nie mogło przejść przez wtryskiwacze, więc musi cieknąć! Może gdzieś odpowietrzeniem od baku paliwa. Jeśli by sieknął regulator ciśnienia zalewało by świece.
Wyczyść wszystkie punkty masowe, zapewne nieźle skorodowały. Wymień świece, przewody zapłonowe... Sprawdź cewki, czujnik położenia wału, przeczyść wszystkie styki... I wtedy próbuj odpalać ;)
ja bym zaczą od świec i przewodów wys.. napięcia bo nic nie napisałeś kiedy je wymieniałeś
Witam! Jeśli posiadasz wersję 1,6 GLI, to nie masz aparatu. w tym typie najczęściej wysiadał moduł zapłonu. Dlatego sprawdź czy jest iskra na wszystkich świecach.
Witam, mam pytanie posiadam Fiata 125p z silnikiem Poloneza 1,6 GLI na BOSCH-u ,muszę wymienić świece zapłonowe i proszę o podpowiedź co najlepiej kupić ?
Zakładałem w takich FE65PS, takie same jak do poloneza/dużego fiata i było w porządku. Ludzie, to silnik z lat '70, co wy tam kombinujecie z jakimiś cudami?
Witam, co to jest że na świecy NGK B9ES cross po kilku minutach gaśnie i nie chce zapalić już kilka takich świec kupiłem (świece takie jakie maja być to tego modelu) a jak założyłem świece od starego mojego auta (Poloneza) o numerach świecy NGK FE65PS, i dlaczego tak jest że orginalna nie chce chodzić a od auta chodzi??? Podrawiam :)
Proszę o pomoc, na wszystkich świecach iskra słabiutka moduł czy cewka?
Co mam robić pali mi 18-19l gazu. Filtr gazu wymieniony, parownik wyczyściłem z syfu w środku i nie ma różnicy. Przewody nowe oraz świece.
A po co ci one?Jak jest iskra,i czuć paliwem,to pewnie świece,kable.
nachodzi mnie pewna myśl - wymienić czujnik położenia wału. Nie wiem jednak czy idę w dobrym kierunku? A ja proponuje na początek sprawdzić filtr powietrza oraz świece.
Mam Poloneza Caro Plus (rok produkcji 2000) i ostatnio zaobserwowałem stałe świecenie dwóch lampek na tablicy zestawu wskaźników: lampka sygnalizacyjna zużycia wkładek hamulcowych przednich (lampka nr 3) oraz lampka kontrolna układu elektronicznego silnika (lampka nr 29). Lampki te powinny zgasnąć po uruchomieniu silnika, a nie gasną. Wkładki hamulcowe...
Witam mam problem z moim polonezem z silnikiem rovera nie chce odpalic po mimo tego ze jest iskra i świece są mokre jakis czas temu miałem podobny problem ale po wykręceniu świec i sprawdzeniu iskry okazało sie ze świce maja przebicie więc założyłem nowe i odpalił od pół obrotu na słabym aku z tym ze teraz iskra jest ok nie wiem co może byc myslałem...
A po mojemu silnik łapie tzw "lewe obroty",które sie pojawiają przy zbyt wczesnym zapłonie,złej mieszance,albo nieodpowiedni dobranej ciepłocie świec
Oczywiście moduł zapłonowy, by miał wzmocnioną końcówkę tranzystora mosfet. Sprawdziłem i nie wiem czemu, ale cewka zapłonowa od poloneza podłączona bezpośrednio pod świece robi mniejszą iskrę niż cewkę od malucha... mam 4 cewki od poloneza i wszystkie tak same robiłe małą iskre, wiec nie możliwe by były uszkodzone, czy poprostu, potrzeba ten moduł...
Opisz dokładnie jak wygląda przełaczanie gaz-benzyna? Podczas rozruchu? Podczas jazdy? Skoro samochód pali ok i chodzi równo, to nie będzie wina kabli ani świec.
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
Wykręć świecę i sprawdz kolor elektrody oraz czy jest mokra czy sucha.Porwnaj z pozostałymi świecami.Odpowiedz nasunie ci się sama.
Witam! Myśle, że potrzebna jest regulacja gazu i przejrzałbym także wysokie napięcie(kopułka, palec, przewody wys. nap. i świece.) Pozdrawiam.
Po co szukasz dziury w calym? Swieca, jak nowa. Jesli masz silnik w dobrym stanie, swiece mozesz zostawic w spokoju nawet na 60 - 100 tys. km, choc konstruktor zaleca wymiane co 50 - 60 tysiecy. To nie czasy poloneza z byle jakim gaznikiem.
Witajcie. Mam obrotomierz diodowy pochodzący ze 125p, który widać na zdjęciach w załączniku. Chcę go podłączyć do Poloneza na wtrysku Boscha. Różnice w cewkach następujące: 125p ma jedną cewkę i z niej idzie przewód do kopułki a potem z kopułki dalej na poszczególne świece. Polonez z Boschem ma jedną cewkę, ale nie ma kopułki. Z cewki wychodzą 4 przewody...
A końcówki są takie same?
A ile zrobiłeś kilometrów na świecach, jakie masz, jaki przebieg przewidziany producenta, może świece się przegrzewają.
Panowie, te motroniki to ciekawe sterowniki. Zły odbiór WN z cewki powoduje takie przypadłości, amplituda cofa się w strone sterownika i go resetuje. A więc ważny jest prawidłwoy stan kabli, świec.
Cewka, jak najbardziej, skoro nie chodzi tylko na jednym cylindrze. Oczywiście przewody i świeca sprawne? I faktycznie brak iskry...
W czasach, kiedy jeździło się różnymi "wynalazkami" funkcjonowały dwa powiedzenia: "Świece PAL wyrzuć w dal" "Świece Bosch'a i benzyna harosza" Nie wiem skąd opinia o świecach NGK ale na podstawie własnego doświadczenia mogę stwierdzić, że to jedyne świece, na których poprawnie pracował silnik mojego Poloneza zasilanego gazem LPG. Marki tej będę bronił...
Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
cewke dwubiegunowa podlaczasz tak jak jednobiegunowa.tyle ze jeden kabel WN a drugie gniazdo zaslepic musisz zeby wilgoc nie spowodowala przebicia chyba ze masz sprzet zeby zrobic w glowicy gwint pod jeszcze jedna swiece wtedy jeden kabel do jednej drugi do drugiej....cewka dwubiegunowa daje na obydwu wyjsciach iskre jednoczesnie. licz sie z tym ze...
Najlepiej odpal wieczorem i zobacz czy przewody wys.napięcia świecą.
Posiadam Poloneza 1,6 wtrysk jednopunktowy z gazem. rok produkcji 1996. Problem polega na tym, że nie ma iskry na wszystkich czterech świecach. Postanowiłem sprawdzić moje części tzn. moduł zapłonowy, komputer, cewki W/N, przekaźniki , czujnik położenia wału, kable W/N, świece, w polonezie kolegi i u niego wszystko chodzi. Więc teraz moje pytanie gdzie...
a moze świece by tak wymienił :]
Skoro wtrysk podaje to trzeba wymontować kolejno świece zapłonowe i sprawdzać czy jest iskra na nich. Nie zaszkodziło by wymienić. Mało prawdopodobne by padły dwie cewki na raz. Jęśli padła to jedna a silnik na dwa baniaki powinien choć próbowac się odezwać. Dlatego sugeruje spradzać czy jest iskra na świecach (wszyskich). Widziałem kiedyś taki dziwny...
Jaki problem sprawdzić omomierzem?
ok.dzięki.
Masz tam gaz tzn. w polonezie?94 r to jeszcze był na rozdzielaczu,schemat gaźnika tylko po co ,tam tylko jest elektro zawór a poza tym nic elektronicznego,na początek sprawdź świece i przewody .
Z benzyny na diesla zawsze łatwiej tylko czy masz skrzynie biegów z tym dieslem potem troche zabawy z wydechem i instalacja do świec żarowych. Osobiscie mam na koncie diesla z golfa 1 w polonezie i diesla 1.6 w astrze f po silniku 1.4i
Dobre są świece BRISK. W mojej skodzie 91' przy zimnym silniku jak zresztą i przy rozgrzanym pali dosłownie na dotyk i nie ma żadnych problemów. Jak chcesz to zejde do garażu i spojrze jaki na nich jest numer, ale jak wejdziesz do sklepu skody i powiesz że chcesz świece do favoritki to innych nie powinni ci dać. Mimo że świece powinno się wymieniać...
Sprawdź czy pompka podaje paliwo i czy jest iskra na świecach, to podstawa.
była robiona głowica ibyło sprawdzane ciśnienie na tłokach filtry powietrza i gazu są wymienione tak jak i świece oraz kable wysokiego napięcia
mam problem z polonez gli auto niechce zapalić.pompka paliwa sprawna paliwo nie dochodzi do świec sąsuche pomimo kręcenia silnikiem
nie sprawdzałem. Wymieniłem moduł cewkę i kabel wn i nadal nic. Nawet sprawdzałem czy jest iskra omijając aparat. Podłączałem świece kabla Wn
Jak łapie to prawdopodobnie problem leży w regulacji gazu. Czyszczony parownik, a co z jego regulacją? Ja był spróbował odpalić na benzynie jak się uda to wyregulować trzeba gaz. Oczywiście trzeba sprawdzić jak tam z zapłonem, wyczyścić świece, rozdzielacz.
fakt, nie wymieniłem świec. w sklepie zaproponowano mi NGK po 15 zł za sztukę lub Denso po 13 zł. bo podobno do katalizatora są droższe. nie o cenę mi chodzi, tylko które byłyby najlepsze. jakich świec używacie?
Pewnie świece i kable ma Boscha.
Sprawa rozwiązana na świecach zbiera się nagar .
Witam. Tym razem mam zamiar zamontować silnik diesla w polonezie z silnikeim gaźnikowym (GLE). Chodzi mi o instalacje elektryczną. Wiem że w silniku diesla potrzbny jest prąd tylko na świece żarowe żeby je podgrzać no i jeszcze kabelki od czujnika temperatury i oleju. Czy wszystko będzie działać jeśli założe tego diesla do instalacji elektrycznej z...
Według mnie,to co masz na obudowie filtra jest najwłaściwsze.
Wiesz kable miałem wszystkie dobrze oznaczone. Ponadto mam drugiego Poloneza więc było na czym się wzorować. Bardzo mnie zastanawia dlaczego akurat na dwóch świecach nie ma tej iskry.
to odpal bez filtra i zobaczysz czy jest poprawa
Podstawa, wymiana świec i przewodów WN.
Więcej danych, benzyna, gaz, pojemność, rocznik itd. Zacząłbym od sprawdzenia przewodów WN, świec i rozdzielacza
świece polonez polonez czarne świece świece zapłonowe polonez
ominąć proxy antena zewnętrzna bluetooth toroid zasilacz impulsowy
zatrzymanie wodomierza szukam schematu subwoofera
Zbyt silny wydmuch powietrza w sprężarce Barracuda 2090 Ładowarka LiitoKala Lii-500 a ogniwa 3.6V