W Polonezach ( tylko nie pamiętam od którego roku ) jeżeli nie było ładowania akumulatora nie było możliwości grzania szyby . To ten model co włącznik grzania szyby był z takim długim modułem . A więc raczej ładowanie .
Odnośnie pytania FORESTX. Ładuje go prądem 6A. Akumulator po 14 godz ładowania nie grzeje się ani nie bąbluje, co dziwne gęstość elektrolitu jest mniej więcej taka sama jak przed ładowaniem.Prądów nie mierzyłem.
Jeżeli rozładowuje się akumulator w ciągu jazdy kilkukilometrowej to w grę wchodzą duże prądy rozladowania rzędu kilkudziesięciu amperow.Coś musi się mocno grzać.Polecam ciągłą kontrolę napięcia ładowania w czasie jazdy.Woltomierz można przyłączyć np.do gniazda zapalniczki.
To pozostaje zrobić to co już napisałem jak problem wystąpi podłączyć się kabelkiem do automatu ,a drugi koniec prosto do akumulatora, będzie wszysko parzyło, ale da się to zrobić jak zakręci to rozrusznik jest ok. W moim przypadku winna była kostka stacyjki grzały się wsuwki na jednym kablu.
Ostatnio miałem podobny przypadek w swojej Audi 90. Tyle, że przy włączeniu kolejnych odbiorników prądu kontrolka ładowania żarzyła się co raz mocniej. Okazało się że plusowa klema na akumulatorze była luźna i końcówka przewodu idącego z tejże klemy do skrzynki z bezpiecznikami była zaśniedziała, nie było styku i strasznie grzało się na połączeniu....
Witam, mam prośbę w sprawie alternatora. Posiadam C-330M z prądnicą, mam zamiar wymienić na alternator. Jaki polecacie szukać na szrotach? Czy od poloneza lub o fiata 125 będzie dobry i jak z mocowaniami dużo kombinacji? Ilu amperowy alternator czy jak będzie np 70A to nie będzie zbytnio "grzał" akumulatorów i nie będą przeładowane? O co chodzi z 6-cioma...
Posiadam wyżej wymieniony sprzęt, używam go bardzo rzadko kilka razy w roku i niestety baterie wytrzymują w tym ciągniku bardzo krótko Ja bym tam kupił dobry akumulator np. 12 V 120 Ah i po prostu o niego zadbał - tak jak radzi (at)bearq . Skoro odpalasz swego c 330 parę razy do roku to akumulator możesz trzymać w ciepłym pomieszczeniu. I możesz podpiąć...
25 lat temu gdy na nowy akumulator mało kogo było stać to w mojej okolicy funkcjonowało uruchamianie właśnie silnikami elektrycznymi na koło rowerowe. Mój dziadek miał w garażu odpowiednio ustawiony silnik na wózku zblokowany o ścianę, ciągnik był ustawiany zawsze w tym samym miejscu. Do wału silnika zakładał oś zakończoną kołem do roweru. Koła ze szprychami...
Dowiedziałem się że Mercedes może słabo grzać ponieważ ma duży silnik 2.0 czy to może być prawda ? Nie prawda. JA też mam 2.0 (dokładnie to 201.024....) i grzeje wyśmienicie - nawet w zimę (w ubiegłą zimę). Co prawda nie mam instalacji gazowej ale wątpie żeby fabryka (i to jakiej firmy) wypuściła taki bubel co by nie grzał albo słabo grzał. Auto jak...
Gdyby był + na masie, to diody już w momencie podłączenia do akumulatora poszłyby z dymem. Być może łożyska (nasmarować, a najlepiej wymienić) lub któryś akumulator ma przywartą jedną celę, albo były bardzo niedoładowane i teraz nadrabiają straty ;-), a alternator z malucha nie jest specjalnie wydajny więc się grzeje. Pomijam oczywiście możliwość, że...
Odnawiam temat i znalazłem na forum fso coś takiego "Witam Miałem problem z odpalaniem Poloneza w zimie i zrobiłem tak- wyciąłem z blachy aluminiowej 2 mm - kształt który przylegał do parownika od strony membrany. Przykleiłem do niej 6 oporników 1,5 ohm/5W (distal, kropelka) (może lepsze były by nawet 4x1ohm/10W na jeden obwód) dwa obwody każdy po 3...
Witam po równym roku przerwy. :) Dopiero dzisiaj nadeszła wiekopomna chwila, kiedy stwierdziłem, że czas się za to zabrać. :D Elektryczną nagrzewnicę już zamontowałem w "kombajnie" obok wodnej nagrzewnicy. Pozostaje tradycyjnie kwestia elektryki. Z racji, że jest to grzałka PTC to stwierdziłem, że pominę sobie bajer włączania jej gdy pracuje wentylator....
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Witam, Mam problem z Polonezem truckiem 1,9 D a mianowicie podczas jazdy nagle wszystko gaśnie i świeci się tylko kontrolka akumulatora. Po przekręceniu kluczka ( wyłączeniu i włączeniu zapłonu ) podczas jazdy na biegu auto znowu się zapala (wszystko wraca do normy ) i świeci się kontrolka grzania świec. Czy ktoś wie jak to naprawić? Pozdrawiam.
Ok 15 V, czyli być może 14,5 V? A to nie jest źle. Zatem sprawdź wiarygodność miernika lub zastosuj dokładniejszy. W przypadku uszkodzenia regulatora wystąpiłyby też inne objawy jak np nadmierne grzanie alternatora. Najprościej to próbuj wzbudzić alternator przez żarówkę np 5 W i pomierzyć parametry pracy. Wygląda na to, że inicjator zagadnienia ma...
Na wolnych obrotach alternator nie jest w stanie dać tyle mocy by zasilić światła długie (cztery żarówki w modelu 89r) o mocy ponad 200W a do tego jeszcze postojowe , układ zapłonowy i dlatego zgasł. Ale jeśli nowy akumulator nie jest doładowywany mimo jazdy i bezpośrednio po niej jest problem z wyczerpanym akumulatorem, to albo regulator jest uszkodzony...
Witam, ponieważ musiałem naprawić kilka CD romów i nie chciało mi się instalować ich w kompie( w czasie naprawy) musiałem zrobić zasilacz zewnętrzny. W warsztacie mam zasilanie 12 V i jest to zasilacz 13,8 V buforowany akumulatorem 12V/11Ah. Zasilacz dla CD, okazał się banalnie prosty. Przez diodę SY255 przepływa prąd następnie filtruję to 1000/25V....
Witaj , pomysł ze sterowaniem żarówek metodą regulacji wypełnienia przebiegu prostokątnego PWM ( w namiastce podana przez kolegę ADAMS987) wydaje się najrozsądniejsza, kiedyś nawet samochody Polonez miały takie specjalne moduły elektroniczne działające na tej zasadzie i były nawet fabrycznie instalowane w tych samochodach , ale to było kiedyś gdzie...
Powiedzmy, że DZ jest 4V7, i chcemy uzyskać 12V... Na R2 będzie 7.3V, czyli ma być 36R; R3=150, R4=300, R1=3k. Bez obciążenia na wyjściu będzie 12V, z obciążeniem ze 3A 11.7V. Q1 dałem BD912, Q2-BC337, R2 mocno się grzał więc zastąpiłem 3x110R, reszta tak jak napisałeś choć Q2 mocno się grzeje i myślę że warto by dać jakiś inny co da się przykręcić...
Chodzi o to że w motorze masz instalację 6V a potrzebne Ci do czegoś 12V? Regulator z poloneza nie - bo to regulator do alternatora, a u Ciebie chyba jest iskiernik - prądnica pr. zmiennego. Z cewki oświetlenia masz napięcie zmienne tak wysokie? A na jakie napięcie są żarówki? I ile V jest po włączeniu świateł? Najprościej: dioda, najlepiej jakaś większa...
kontrolka ladowania zachowywala sie normalnie - tj zapalala sie tylko po przekreceniu kluczyka do pierwszej pozycji. po kilku dniach od naprawy silnik gwizdal mi jeszcze jak cholera - po wchodzeniu na wysokie obroty bylo slychac strasznei glosny klekot udalo sie tez to naprawic - pojechalem do znajomego mechanika i wyregulowal mi rozrzad, okazalo sie...
Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
Przekładnia pasowa ma największe opory ze wszystkich znanych mi przekładni. przerobić jakiś silnik bo ma dłuższy rdzeń Nie tylko. Ważna jest również średnica, im większa tym bardziej stroma jest charakterystyka SEM w funkcji obrotów. Oznacza to, że wysokie napięcia są osiągalne przy niższych obrotach. Ale to co uzyskałeś też jest fajną bazą do budowy...
Witam serdecznie miło że piszecie no widać sarkazm i ,, złośliwość,, wypowiedzi i branie mnie za trolla... ,,,Kilogramy waty,,, 1KM to 736W. A po zważeniu pojazdu wtedy wyjdzie kilogramy na waty. Nie znam masy własnej pojazdu. Bo mamy silnik szeregowy o mocy 200W czy nawet 300 W podane przez producenta parametry techniczne tego modelu silnika. I napięciu...
http://obrazki.elektroda.pl/4928510300_1... Witam. Chciałbym zaprezentować oświetlenie roweru jakie udało mi się wykonać dla mojej Żony. Najpierw przednia lampka. Wybór diody podyktowany był tym że miałem zakupiony kiedyś w DX-ie driver do diody 3W Cree. Więc wybór padł na diodę CREE XP-G R5 z płytka MCPCB i do niej soczewkę o kącie...
Witam Wszystkich bardzo serdecznie a w szczególności autora tego zacnego tematu, który zanim się zalogowałem przeczytałem "od deski do deski" ;) Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem zestawu 24 paneli polikrystalicznych ZNSHINE 240Wp oraz inwertera trójfazowego 5kW SMA Sunny Tripower 5000TL-20. Panele połączone są w dwa stringi po 12 paneli...
Panowie zacznę od tego że nazywanie waszych urządzeń układem MPPT jest bardzo niewłaściwe. MPPT > maximum power point tracker czyli układ szukający maksymalnej mocy. I teraz dlaczego są nieścisłości : Układ nie jest automatyczny ( czyli nie biega za punktem mocy paneli a tu jest 1 pułapka bo punkt jest zmienny ) Brak dopasowania rezystancji Paneli do...
Nie wiem co chcesz podnosić skoro napięcie jest utrzymywane przez regulator właśnie na poziomie 14-14.4V. Nie wiem jaki samochód masz na myśli ale jeśli jest to PF126p albo POLONEZ to poprawę oświetlenia radzę zacząć od poprawy badziewnej instalacji, czyli zwiększenia przekroju przewodów, dodania przekaźników i wymiany badziewnych gnijących konektorów....
Przekaźnik świec żarowych Valeo, Polonez 1.9D, diagnozowanie. Auto to Polonez Truck 1.9D (Citroenowski XUD9A na osprzęcie m.in. Valeo) Od jakiegoś czasu był problem z odpalaniem, po przekręceniu kluczyka w pozycję włączenia rozrusznika ten startował dopiero po chwili, albo wcale, dopiero za którąś próbą, słychać było tylko uderzenie bendiksa i nic więcej....
Już kiedyś opisywałem moje boje z futurą w mrozy - o ile pamiętam to już poniżej ok. minus 5 st. C lekko rozładowany aku nie przyjmował ładunku. Napięcie na klemach podłączonego do prostownika 16V, a prąd ledwo 1A !. Dopiero po kilkugodzinnym grzaniu w pomieszczeniu zależność napięcie/prąd wróciła do normy. I piszę o aku na gwarancji. FUTURA = BADZIEWIE....
.......Zastosowałem dostępny silnik wycieraczek od Poloneza. Ze szrotu za 20 zł. Dwie rurki metalowe z odkurzacza. Przekładnię od kątówki. Sruba z blachy Al gr 2mm. przełączniki tył/przód i 1bieg/2bieg. ...........: 1. jeżeli już ten silnik to koniecznie z jakimś chłodzeniem.2. lepiej żeby to był mocniejszy silnik i najwyżej nie pracował na maxa. Poszukuję...
Witam Auto z ciągłym problemem;] W jakim stanie są świece? Czy próbowałeś grzać kilka razy? W jakim stanie akumulator? A dlaczego tak twierdzisz ? Sugerujesz się ilością postów na ten temat czy autopsja ? Miałem „ beczkę” i to nie jedną i nie zauważyłem żeby świece szybciej padały niż w innych samochodach z podobnym typem świec . Ale do...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska dobrej firmy, ze zwiększonym luzem, czyli indeksem...
akumulator polonez polonez akumulator mocny grzać akumulator
parametr maszynowy lodówka turbo schemat gniazdo zapalniczka
trabant schemat trabant schemat
Schemat pompy wtryskowej Land Rover Freelander 1999 2.0 TD Czy można pospawać złamane wiertło widiowe?