Nie dubluje się postów i zobacz czy ci nie dymi wydech. Jak tak to "wycieka" ze spalinami z cylindrów
Np przepalona między cylindrami uszczelka, sprawdź kompresję
No i trochę wysiłku nie zaszkodzi http://mfk126p.nazwa.pl/viewtopic.php?t=...
Witaj! Skoro masz problem z linką gazu to bym się zastanowił o remoncie silnika. Przy tym pomiarze mogą być pierścienie - gładź w cylindrach - zawory. Przy wykręconych świecach kamerką można zobaczyć w środku cylindrów. Najprościej wyjąć głowicę i będziesz widział jak wyglądają cylindry no i zawory. Pozdrawiam Miro.Nasz
no to jesli brak kompresji a auto na gazie jezdzi od dawna to jest duze prawdopodobienstwo ze zawory sie przepalily za dwóch cylindrach na raz a na pozostałych nie ? Chcociaż kto wie. Jeśli brak kompresji na cylindrach 1 i 2 lub 3 i 4 to wiadome o co chodzi. Przebicie na uszczelce pomiędzy cylindrami.
Możliwe że już membrana w parowniku do wymiany. Parownik penie od nowości, nigdy nie wymieniany? A tak na marginesie, 90tyś przebiegu a ciśnienie na 3cylindrach poleciało na ryj:D Ołowiane cylindry i pierścienie:)
Witam, mam pytanie będę wymieniał pierścienie w moim Polonezie cylindry mam już po honowaniu i mam dylemat jakie pierścienie założyć , modę kupić PRIMA lub GOETZ , co wybrać?, PRIMA z tego co czytałem robi pierścień olejowy chromowany a GOETZ nie , GOETZ to pakowacz dobrych części a więc pierścienie mogą być dobre?
Mogła się przepalić uszczelka między cylindrami, co powoduje głośne stukanie.
gratuluje, mialem nadzieje ze to modul a nie komputer,pozdrawiam
prosze o pomoc brak iskry na pierwszym cylindrze
Odświeżam i ponawiam pytanie poprzednika bo sam mam ten obrotomierz a potrzebuje go pod 2 cylindry.
Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
Ciśnienie w cylindrach na początek.
Powtarzam, ciśnienie na cylindrach. Jeśli ok ustalić czy problem jest zawsze na tym samym cylindrze.
Zamień wtryskiwacze miejscami i zobacz czy nadal będzie problem na ty cylindrze.
Tak ale w polonezie sa 4 cylindry a w maluchu 2... Dlatego trzeba wymienic ktorych kondensator.
Kolejnośc zapłonu w cylindrach 1, 3, 4, 2
polonez ma 4 cylindry a cc700 ma 2 takze zalatw sobie obrotomierz odo 2-cylindrowego silnika
Na szczęście nie będziesz musiał się interesować tym korkiem. To jest zaślepka kanału olejowego silnika i jeszcze nigdy nawet nie słyszałem żeby zaistniała wogóle potrzeba jej odkręcania.
Jesteś pewien że przypadkowe iskry masz tylko na 2 cylindrze?
no to co trzeba z tym zrobić ?
Do sprawdzenia ciśnienie w cylindrach.
Trzeba sprawdzić czy w kostce 4 wtrysku jest napięcie. Jeszcze jest możliwość, że nie ma ciśnienia w tym nieszczęsnym cylindrze.
Witam ponownie. Obrotomierz polonez chcę przerobić na dwa cylindry. Jest nota katalogowa CS8190. Są wzory, ale jestem laik i nie wiem, jak wyliczyć. Nap; 180 Stopni/(970 x 150 x 4,7) = 263 Koma Rt = 270/(970 x 4,7) = 592 Koma. Nie skąd wzięły się te wyniki. Pozdrawiam. Zenon
A co jesli jest za male cisnienie na cylindrach
A co ma rozrząd bo braku iskry na dwu cylindrach?
Sprawdź przewody wysokiego napięcia na te cylindry. Objaw może wskazywać na uszkodzenie cewki 1 i 4 cylindra. To jest wspólna cewka dla tych cylindrów.
może zanim coś wymienisz sprawdz cisnienie w cylindrach
Proponowałbym sprawdzić ciśnienie w cylindrach :)
Witam. Chcę przerobić obrotomierz Poloneza MS14-00.1 na dwa cylindry bokser 4K. Instalacja 12V, obroty max 6000. Znam notę, ale nie wiem, jak obliczyć wartości. Może ktoś mi pomoże. Pozdrawiam. Zenon.
Panowie dziś odpaliłem Poloneza celem przesunięcia go o 2 metry, jakież było moje zdziwienie ze Poldek zaczął pracować normalnie. Zero stuków w silniku i zniknął check. Gadałem z kumatym mechanikiem, i powiedział ze może auto zaczęło pracować na 3 gary w momencie szarpania stąd check się zapalił, a jak zgasiłem i ponownie odpaliłem to zaczął na wszystkie...
Jeśli nie pali z zastrzyków w dolot, to należy sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Kabli nie pozamieniałeś między cylindrami?
http://img189.imageshack.us/img189/4739/... To jest schemat elektronicznego obrotomierza od poloneza lumel. Jka go przerobić, żeby działał pod 1 cylinder, a nie pod 4? Potrzebuje tego obrotomierza do simsona. Jak zły dział to przenieście.
Witam mam pytanie odnośnie nawinięcia cewki do obrotomierza na przewodzie wysokiego napięcia ? ile trzeba zrobić zwoi i jakim drutem? czy obrotomierz z poloneza 1,5 będzie dobry tylko polonez ma 4 cylindry a matiz 3
Kompresja w jednym cylindrze w silniku poloneza ma około 3atm. Po wlaniu oleju kompresja podskoczyła do 11atm. Co może być przyczyną? zapieczone pierścienie, czy walnięta tuleja?
Witam. Sprawdż czy czsem nie jest pęknięty kolektor ssący szczególnie obejrzyj dokładnie czwarty cylinder.
Tak, zepsuty, da się go naprawić.
zrób trasę tak z 30km i potem zobacz. Potem będziemy się zastanawiać. teoretycznie: Jednopunktowy wtrysk paliwa czyli najlepszy skład mieszanki mają tylko dwa środkowe cylindry.
amatorski sposób pomiaru sprężania na docisk wykzał niższe ciśnienie w 2 i 3 cylindrze. Czy jest jakiś sposób sprawdzenia ewentualnego przedmuchu pomiędzy cylindrami ?
Ale czy możliwe jest że zamuliły się dwa wtryski jednocześnie i do tego chodzące w jednym cyklu?
Sprawdziłeś, czy na świecach przed i po wymianie pojawia się iskra? Może nie masz kłopotu z zapłonem, tylko z dostarczeniem paliwa do cylindrów
Ja do poloneza :) cewka podwojna, 4 cylindry, rozdzielacz elektroniczny tzn sterowane 2 cewki
Zamień cewki i zobacz czy przestanie palić 1 lub 4 cylinder jak tak to cewka
Google nie boli https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=caro... I tu znalazłem http://www.fsoautoklub.pl/index.php?opti... Kod 17 wadliwe działanie wtryskiwacza
A po co jak 941ZP mają w strukturze?
Aparat jest na frezie i od tego jak jest włożony zależy gdzie jest pierwszy cylinder.Należy ustalić gmp pierwszego cylindra w fazie sprężania, ściągnąć kopułkę sprawdzić jak ustawiony jest palec i tam będzie pierwszy cylinder.
Proponuję zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Pozdrawiam.
Powodem może być nierówny stopień sprężania w poszczególnych cylindrach zwłaszcza w cylindrze pierwszym.
świece na 3 cylindrach ok na 4 osmolona ciśnienia w układzie chłodzenia nie ma płynu nie ubywa tak samo na niskich jak i na wysokich chodzi tylko na 3 cylindry zdejmowałem i zamieniałem świece kable i cewki brak jest iskry tylko na jednym cylindrze
Nie cewkę ale moduł zapłonowy.
Witam serdecznie. Nigdy nie odłączaj przewodów wn na pracującym silniku. Zmierz ciśnienie w tym cylindrze. Pozdrawiam.
Z tego co pamiętam, to przewód podłączało się do cewki a nie nawijało na przewód w.n. (choć kto wie - może tak też działa). W polonezie są 4 cylindry, a w cc700 tylko 2, więc przekłamanie będzie. Jeśli to obrotomierz ze starego poloneza z kwadratowymi zegarami, to szukaj schematu obrotomierza MS2 z Mery (niemal to samo, co w obrotomierzu do dużego fiata)...
Właśnie to mycie wtrysków też mnie dziwi ale nie będe sie wypowiadał.Pisze o czujniku wału,bo podajesz że na gazie silnik też się zalewa.1.4MPi Rovera to wysilona jednostka która w Polonezach potrafiła zmielić tylny most i coś mi mówi,że ona nie bardzo nadaje sie do LPG.Zacznij od sprawdzenia kompresji w cylindrach.
Wody w paliwie nie ma nie odpalił by na LPG .Stawiam na brak paliwa z wtryskiwacza gdy by nie miał iskry nie odpalił by na LPG. Bez paliwa w komorze spalania nie odpali.Do styków może być WD40 ,a czujnik w głowicy cylindrów.
A może sprawdz ciśnienie na cylindrach (tak dla pewności)
O ile mnie pamięć nie myli to w Polonezie 1.4 aparat służy tylko do rozdziału iskry na cylindry,czyli to tylko kopułka i i palec rozdzielacz.o czym tu pisać więcej?co mu dolega?
Gdzie szukać przyczyny braku iskry polonez 1.6 GLI. Silnik chodzi na 1.2 i 4 cylindrze brak iskry na 3 ci. Świeca i kabel oczywiście sprawdzony. Co padło ? Cewka czy komputer silnika ? Czytając ten temat widzę będę musiał szukać cewki ale u mnie nie ma dwóch cewek tylko jedna zespolona na 4 cylindry. Napewno cewka ?
Witam, jak przerobić obrotomierz od poloneza Borewicza na 2 cylindry do malucha.
że twórcy poloneza 1600 zmienili tylko średnice cylindra z 77 na 80 mm To akurat bywa przyczyną pękania bloku "do kanału wodnego" a nie uszkodzeń uszczelki pod głowicą.
Witam, pozwolę sobie odkopać. Również chciałbym przerobić obrotomierz z poloneza na 2 cylindry, również jest on na układzie cs8190, tylko z tą różnicą, że u mnie c5 ma 1n i wpięcie 2 równolegle nic nie dało. Przerabiał może ktoś już taki? Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny. http://img13.imageshack.us/img13/4917/ds...
pojemnością komory spalania, dokładnie średnicą cylindrów.
Wygląda na przebicie w cewce. Kable zapłonowe sprawdzone?
Udało się zrobić. Okazało się że moduł zapłonu do wymiany. Mimo że palił na wszystki cylindry to jednak okazał się wadliwy. Po przełożeniu modułu , autko zaczeło chodzić na benzynie i już nie strzela. pozdrawiam
Regulator podciśnieniowy zapłonu . Jasne. Może kolega obejrzy sobie charakterystykę tego regulatora i odpowie na pytanie, co on zmienia przy pełnym otwarciu przepustnicy? Kolega nikusert ma rację - pomiar kompresji zapewne wiele wyjaśni. Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów.
tak ja wiem ze trzeba przeskalowac bo juz to zrobiłem polonez ma 4 cylindry a maluch 2 wiec wstawiłem drugi kondensator taki sam na wejsciu bo tak znalazłem na forum jak odłacze ten kondesator i podłacze pod 50hz mam wtedy 1500obr/min a jak podłacze jest wtedy 3000 tys. ale zastanawia mnie to dlaczego w malcu mi nie działa a na zasilaczu normalnie pracuje
:arrow: jacuś W maluchu świetnie sprawuje się tani moduł zapłonowy od Poloneza truck obsługujący 2 cylindry. Koszt ok. 45 PLN. Można go sterować z czujnika magnetycznego lub przerywacza i pracuje z normalną cewką zapłonową 2-biegunową od Malucha. Sprawdzone!
jakim gaźniku? to nie polonez...
A nie ubywa Ci lub przybywa płynu chłodniczego?Może niewielka nieszczelność uszczelki pod głowicą i zalewa petrygiem? U mnie coś takiego było - jak gorący, nie było problemu, jak stygł - niewielka ilość płynu chłodniczego wsączała się do cylindra(-ów).
sprawdz rozrzad pasek moze byc caly a przeskoczy i nie zapali wtedy cuda sie dzeja cisnie nie jest ok ale prycha w gaznik, na niektorych kolach byly dwa punkty do ustawienia rozrzadu, nie pomyl sie, sprawdz jeszcze jak przeskoczyl rozrzad to czy nie pogielo popychaczy, widzalem takie cudo i nie zapalalo, sprawdz jeszcze czy nie wywalilo uszczelki miedzy...
Swego czasu przerabiałem kilka obrotomierzy, ten od poloneza ma bardzo dużą bezwładność wskazówki. Najlepsze wg mnie to te typu np AutoGauge. Mają regulacje na 2, 4 ,6 cylindrów, a przeróbka polega na wymianie 1 rezystora.
https://obrazki.elektroda.pl/1053268000_... Jedną diodę połącz ze sterowaniem cewki na pierwszym cylindrze a drugą z cewką na drugim cylindrze. Na liczniku z poloneza działa.
Dobrze Elektrit, jak są znaki i zawory się zmieniają to nie trzeba już kręcić wałem - ustawiamy od razu czwarty cylinder. Pozdrawiam.
Jej usuniecie to też nie jest rozwiazanie. Jest to rozwiązanie i to najlepsze.Zadnych niewiadomych tam nie ma,wsztstko jest jasne i klarowne,zechciej tylko posłuchać rad,ew. rozważyć argumenty.W normalnych samochodach miski są przeważnie gołe od wewnatrz,nit tam się nie łuszczy ani nie koroduje.Blok ,wał i cylindry też pomalujesz żeby nie korodowały?...
Ja na elektryczną popmpę paliwa (w swoim Polonezie) znalazłem jeszcze jeden sposób na wydłużenie jej żywotości. Oprócz tego, że zamontowałem przekażnik do jej odłączania w czasie jazdy na gazie, do benzyny dodaję jeszcze oleju... (jak w dwusuwach...:-) tylko, że u mnie stosunek oleju (Mixolu) do benzyny jest ok. 1:150. W ten sposób zabezpieczam pompę...
fajna sprawa,ale gdzie się tam (w poldku) zmieścisz z taką swiecą?Świece są tam w zagłębieniach. Co do gwintowania-obracamy wałem tak aby zawór ssący na tym cylindrze co gwintujemy był otwarty i następnie wdmuchujemy powietrze to kolektora ssącego. Albo smaruje się gwintownik silikonem-opiłki sie łapią silikonu.
Cewkę wymieniałeś na nową czy używaną? To nie jest praca w trybie awaryjnym, jeśli sonda cały czas pokazuje 0,8 V to jest uszkodzona i lub ewentualnie uszkodzony czujnik temperatury , bo mieszanka za bogata. Na gazie silnika pracuje idealnie? Jesli tak to zapieczony, lub uszkodzony wtryskiwacz. Jesli też kuleje lub wtrysk jednopunktowy, zapchany katalizator,...
mam poloneza caro.trudno go uruchomić na benzynie i gazie. Po długim kręceniu zaskakują po koleji cylindry. gdy silnik nabierze obrotów chodzi jak pszczółka. czy to może być usterka modułu h-161.
Pierwsze-jak się moduł uszkadza-brak generowania iskry na których cylindrach? Drugie-jest gaz?
Mam problem strzelania w silniku w polonezie caro na gaz z jedno punktowym wtryskiem. Przy niskich obrotach słaba moc, tak jakby nie palił na wszystkich cylindrach ( świece nowe, przewody wysokiego napięcia nowe).
Jeszcze Ci zostały do wymiany kable zapłonowe.Miałem przypadek że w Polonezie upaliły się na dwóch cylindrach końcówki kabli zapłonowych i na tych dwóch cylindrach iskra występowała nierównomiernie.Ja poradziłem sobie w ten sposób że odgiełem końcówki zaciśnięte na ww kablach nieco odizolowałem przewód na kablach zapłonowych i ponownie zacisnełem końcówki.Praca...
to 2 i 3 cylinder ,omyłkowo wkradł mi sie błąd.Przygotuję sie na wydatki a swoja drogą to jeszcze poszukam trochę informacji na forum .Dziekuję
Jesteś na 100% pewien że brak iskry a nie słaba kompresja na tym cylindrze lub inna usterka mechaniczna.P
http://obrazki.elektroda.net/47_12308912... To jest schemat elektronicznego obrotomierza od poloneza lumel. Jka go przerobić, żeby działał pod 1 cylinder, a nie pod 4? Potrzebuje tego obrotomierza do simsona.
kolek blokujacy (fi8) na wysokosci rozrusznika- tylko po drugiej stronie silnika ( os strony kierowcy) ciekawe czy wytrzymal to silnik ( jak przesuniecie o zabek w te lub wewte to bedzie zdrowy.a jak juz dobrze ustawisz rozrzad i dalej sie bedzie kolysal to sprawdz cisnienia na cylindrach.
Ciekawe, bo jak to sam zmierzyłem to wyszło 78' przed GMP 2 i 3 cylindra.
walek rozrzadu ci sie wytarl.i powiem ci jeszcze ze na 4 cylindrze na ostatniej krzywce.
Witam. Mam prosbe. Mam wzory na obliczanie pojemnosci na rezystorow kondensatorow do obrotomierza polonez ms14-001 i nie wiem jak to policzyc. On jest na ukladzie scalonym CS8190. Ten obrotomierz chce zrobic do motocykl dwa cylindry 4k. Wychylenie 230stop. 110 Hz i 7000obroty Pozdrawiam Zenon AI: Czy możesz podać konkretne wzory, które próbujesz użyć...
pierscienie mozna wymienic same powinno siw jednak przechonowac cylindry a obrotu moga rosnac poprzez mala nieszczelnosc w wakumpompie
Wypadanie zapłonu można stwierdzić organoleptycznie. Na zimnym silniku zapach benzyny z rury wydechowej + nierówna praca. Jak sie rozgrzeje zaczyna lepiej pracować. Bardziej zaawansowany test: odkręcić kolektor wydechowy i uruchomić zimny silnik. Tam gdzie będzie wydmuchiwać po ściankach kanału głowicy benzyne jest źle. Tam gdzie będzie wylatywać ogień...
Podpinałem nową świece pod przewód wys. napięcia na każdym cylindrze i kręciłem silnikiem i nie było iskry na 2,4,6 cylindrze na pozostałych była. Podpinałem też świece pod przewód idący z cewki i kręciłem silnikiem,iskra była przez cały czas kręcenia silnikiem.Kolejność zapłonu jest dobra.Dziwne bo przecież palec rozdzielacza rozdziela iskrę na poszczególny...
To jest Polonez z układem wtryskowym Abimex.Prawdopodobnie iskra jest na 1 i na 4 cylindrze a nie ma na 2 i 3.Jeśli tak jest to jest uszkodzony moduł znajdujący się pod cewkami wysokiego napięcia.
Tego Poloneza to się chyba nie uda odpalić. Kolega autor wciąż myli hydrauliczne popychacze ze starą, zwykłą klawiaturą. Podaje jakieś luzy, których w przypadku hydrauliki nie ma być wcale. To beznadziejny przypadek, szkoda strzępić języka. Świadczy tylko o poziomie tego forum. Kolega sobie sprawdzi popychacze najpierw, później poda ciśnienia na cylindrach.
Pompka od roweru nie głupi pomysł, ja kiedyś miałem plan zrobić to w sposób o wiele inny. Pompka od roweru była by podłączona do koła zamachowego, a by cały czas nie było ciśnienia w cylindrze parę odcinałbym kawałkiem gaźnika od poloneza. Chodzi o tą część z pływakiem, taki mały "przycisk" który za zaworek by służył. Mam nadzieję, że mnie zrozumieliście.
Witam. Sprawdź kolego kompresje na cylindrach miałem do niedawna dwa poldki i w obu podobny przypadek wypalona uszczelka pod głowicą między cylindrami wiele wymieniałem i doszedłem do uszczelki. Pozdrawiam
A tak z ciekawości, jaką kompresję ma ten silnik? U mnie jak ją sprawdzałem po 170 kkm to na 1-3 cylindrze była 12.4-12.5 bara, a na 4 cylindrze 12.0 barów.
Witam. Kod błędu 35 oznacza również nieszczelności w układzie dolotowym silnika sprawdż też czy czasem nie jest pęknięty kolektor ssący na czwartym cylindrze /bardzo częsta usterka w abimexie/
Też miałem poldka, ale gaźnikowego i też nie lubił bardzo niskich, wtedy odpalałem go na gazie z butli turystycznej - palił za pierwszym razem. W tym wypadku są wg mnie dwie możliwości. Pierwsza, że przy ciężkim rozruchu (gęsty olej) jest na tyle duży spadek napięcia, że nie następuje przeskok iskry na świecach (nie ma zapłonu). A druga, też związana...
Dysze mogły się zapchać. A iskra jest na wszystkich cylindrach? Świece nie są zalane? Zapłon dobrze ustawiony?
... i jeśli jest wszystko OK to tak w kółko. A jeśli nie jest OK to tak trzy razy a potem następny kod - też trzy razy i następny... aż wróci do kodu 12. I tak w kółko. Potencjometr ustawia się raz, na analizatorze spalin. Na oko go nie ustawisz. Aha - i jeszcze wszystkim poldkowiczom radzę przynajmniej raz - dwa razy w roku sprawdzać omomierzem przewody...
Jeśli robiłeś remont kapitalny 40 kkm temu to i pasek powinni Ci wymienić. Trudności z odpalaniem i utratą mocy taki jak piszą koledzy mogą być spowodowane zużyciem uszczelnienia tłok/cylinder ale jest też możliwe przeskoczenie paska rozrządu. Ustaw tłok na 1 cylindrze w ZZ (punkty na kole pasowy silnika i znak na obudowie rozrządu), zdejmij kopułkę...
obrotomierz cylindry focus cylindry zużyte cylindry
głowica tosca komponentu label blokada mastercook
Schemat elektryczny Kawasaki Vulcan S 2023 – gdzie znaleźć, Service Manual, różnice modeli Mastercook F-195AN – tryb AUTO co 3 godziny, piszczenie piekarnika, reset programatora