gratuluje, mialem nadzieje ze to modul a nie komputer,pozdrawiam
Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
Możliwe że już membrana w parowniku do wymiany. Parownik penie od nowości, nigdy nie wymieniany? A tak na marginesie, 90tyś przebiegu a ciśnienie na 3cylindrach poleciało na ryj:D Ołowiane cylindry i pierścienie:)
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Wygląda na przebicie w cewce. Kable zapłonowe sprawdzone?
Panowie dziś odpaliłem Poloneza celem przesunięcia go o 2 metry, jakież było moje zdziwienie ze Poldek zaczął pracować normalnie. Zero stuków w silniku i zniknął check. Gadałem z kumatym mechanikiem, i powiedział ze może auto zaczęło pracować na 3 gary w momencie szarpania stąd check się zapalił, a jak zgasiłem i ponownie odpaliłem to zaczął na wszystkie...
Witam. Mam prosbe. Mam wzory na obliczanie pojemnosci na rezystorow kondensatorow do obrotomierza polonez ms14-001 i nie wiem jak to policzyc. On jest na ukladzie scalonym CS8190. Ten obrotomierz chce zrobic do motocykl dwa cylindry 4k. Wychylenie 230stop. 110 Hz i 7000obroty Pozdrawiam Zenon AI: Czy możesz podać konkretne wzory, które próbujesz użyć...
Widzę, że wcześniej założyłeś drugi wątek (szkoda, że nie wspomniałeś o tym): jaclew bardzo ładnie pokazał obliczenia dla obrotomierza z układem CS8190. Z tym, że on jeszcze zmierzył sygnał wychodzący z układu zapłonowego motocykla. Dlatego wszystko to obliczono zakładając, że układ zapłonowy Twojego motocykla dostarcza założone parametry, a sam obrotomierz...
Witam, mam pytanie będę wymieniał pierścienie w moim Polonezie cylindry mam już po honowaniu i mam dylemat jakie pierścienie założyć , modę kupić PRIMA lub GOETZ , co wybrać?, PRIMA z tego co czytałem robi pierścień olejowy chromowany a GOETZ nie , GOETZ to pakowacz dobrych części a więc pierścienie mogą być dobre?
Wypadanie zapłonu można stwierdzić organoleptycznie. Na zimnym silniku zapach benzyny z rury wydechowej + nierówna praca. Jak sie rozgrzeje zaczyna lepiej pracować. Bardziej zaawansowany test: odkręcić kolektor wydechowy i uruchomić zimny silnik. Tam gdzie będzie wydmuchiwać po ściankach kanału głowicy benzyne jest źle. Tam gdzie będzie wylatywać ogień...
polonez ma 4 cylindry a cc700 ma 2 takze zalatw sobie obrotomierz odo 2-cylindrowego silnika
Witam Posiadam Poloneza Caro 96r 1.6GLI na abimex-ie i mam taki problem ze gdy zapale autko to odpala tylko na 2 cylindry bodajże 1 i 4 a 2 i 3 nie i zrobiłem taką podmiane ze zamienilem miejscami cewki zaplonowe na module i cewki sa sprawne i zapala ale dalej na 1 i 4 , wiec pomyslałęm podstawa cewek moduł zepsuty pojechałem do sklepu po "nowy" moduł...
Witam mam pytanie odnośnie nawinięcia cewki do obrotomierza na przewodzie wysokiego napięcia ? ile trzeba zrobić zwoi i jakim drutem? czy obrotomierz z poloneza 1,5 będzie dobry tylko polonez ma 4 cylindry a matiz 3
witam gdzie naprawić uszkodzony komp do poloneza 1.6 gli 96r? auto pali na 3 cylindry wszystkie elementy sprawdzone wszystkie kable swiece przewody cewki sprawne pozostaje komp jakie koszty, kto to robi i za ile? pozdro T
Pierwsza sprawa to taka że dla tego silnika minimalne ciśnienie sprężania to 0,95MPa więc już tutaj jest coś nie tak,dwa czy przerwa na elektrodzie świecy jest prawidłowa, przewody WN nie mają przebicia ? Trzecia sprawa to zawory. Spróbuje Kolega zalać cylindry odrobiną oleju i po jakichś 10 minutach sprawdzi czy jest poprawa, (przynajmniej zaraz po...
No niestety, zgodnie z przypuszczeniami czyszczenie masy nic nie dało. Jak tylko dorwę lampę stroboskopową, to posprawdzam, czy podczas porannego odpalania na 3 cylindry problemem jest brak iskry na jednym z nich. Nie chcę sprawdzać przez zdejmowanie kabla WN. Będę miał przez to możliwość jednoznacznego stwierdzenia, czy usterka jest elektryczna. Być...
dokładnie obrotomierz będzie pokazywał dwa razy większe obroty silnika z uwagi iz polonez ma dwa cylindry więcej wystarczy kabel ktory masz podłaczcyc do cewki zapłonowej owinąć 10 razy wokół przewodu wysokiego napięcia prowadzącego od cewki do kopółki i obrotomierz będzie sobie liczył sam impulsy oczywiście kabel owinąć nie na siebie tylko zrobić zwoje...
Witam. Mam następujący Problem w Polonezie Caro Plus 1998r. z cewką i modułem bosch'a (nie abimex). Otóż problem polega na tym, iż silnik chodzi tylko na 3 cylindry a nie jak powinien na cztery. Konkretnie na trzecim cylindrze jest brak iskry. Świecie na wszystkich cylindrach zostały wymienione, przewody tak samo. Padło podejrzenie na cewkę, która wczoraj...
Polonez Caro Plus 1.6 GSi multipoint injection problem polega na tym iz po wjechaniu w zaspe przestal chodzic na 1 i 2 cylindrze.Cewka i kable sa ok iskra jest swiece mokre a nie chodz. Kable i swiece zamienialem i to samo pierwsze 2 cylindry nie chodza.Prosze pomozcie:(
Samochód, rower, pociąg zawsze przy rozpędzaniu wytwarzają największy moment. Gdy prędkość się stabilizuje do zadanej moment ten maleje (dlatego samochody wtedy spalają mało paliwa, a przy rozpędzaniu najwięcej). Polonez 1600 miał w gaźniku specjalną pompkę przyśpieszającą i jak ona poszła w ruch to żarł paliwa jak smok. Co do przedmuchiwania przez...
Znalazłem dwie firmy. Jedna z nich nigdy czegoś takiego nie robiła ,ale napisali, że podjęliby się takiego tuningu ,a koszty to około 30tyś (bez tuningu optycznego). Druga firma z tego co się dowiedziałem przekłada silniki i robi nawet samochody prototypowe oraz przeróbki wedle uznania klienta. Przykładem może być Fiat 126p bis: Tekst skopiowany ze...
tak ja wiem ze trzeba przeskalowac bo juz to zrobiłem polonez ma 4 cylindry a maluch 2 wiec wstawiłem drugi kondensator taki sam na wejsciu bo tak znalazłem na forum jak odłacze ten kondesator i podłacze pod 50hz mam wtedy 1500obr/min a jak podłacze jest wtedy 3000 tys. ale zastanawia mnie to dlaczego w malcu mi nie działa a na zasilaczu normalnie pracuje
Udało się zrobić. Okazało się że moduł zapłonu do wymiany. Mimo że palił na wszystki cylindry to jednak okazał się wadliwy. Po przełożeniu modułu , autko zaczeło chodzić na benzynie i już nie strzela. pozdrawiam
pierscienie mozna wymienic same powinno siw jednak przechonowac cylindry a obrotu moga rosnac poprzez mala nieszczelnosc w wakumpompie
Jedna cewka daje iskrę na dwa cylindry jednocześnie, najpierw sprawdź tak jak są, a potem zamień cewki miejscami, a przewody wysokiego napięcia pozostaw tak jak były, jeśli silnik będzie kulał na te same cylindry co wcześniej to masz uszkodzony moduł. A na które kuleje sprawdisz ściągając poszczególne kable ze świec i kierując je w stronę masy, będzie...
Ja na elektryczną popmpę paliwa (w swoim Polonezie) znalazłem jeszcze jeden sposób na wydłużenie jej żywotości. Oprócz tego, że zamontowałem przekażnik do jej odłączania w czasie jazdy na gazie, do benzyny dodaję jeszcze oleju... (jak w dwusuwach...:-) tylko, że u mnie stosunek oleju (Mixolu) do benzyny jest ok. 1:150. W ten sposób zabezpieczam pompę...
Ja stawiam na wałek rozrządu, przy takim przebiegu to normalne w Polonezie. Proponuję sprawdzić wznios krzywek na wałku, potrafią się ścierać dość mocno. Sam widziałem wałek rozrządu od Poloneza po przebiegu 100000 km, brakowało nawet po 5mm krzywek. Silnik pracował równo ale miał znacznie zmniejszoną moc. Przy wolnych obrotach zbytnio to nie przeszkadza...
Kod 42 to albo Hall albo DIS - moduł zapłonu. Problem omawiany juz wczesniej , poszukaj moich postów. Ale trzeba zaczac od odłaczenia i ponownego wpięcia wszystkich kabli do modułu zapłonu, równiez te od czujnika halla. najczestrza przyczyna braku zapłonów to uszkodzenie modułu, pali wtedy na 1-4 lub tylko 2-3 cylindry i stąd te strzelania i trudny...
Witam Mam poloneza atu plus 1998r. na wtrysku boscha Problem jak w temacie czyli auto ledwo sie ciągnie iii słabo sie rozpędza i byle jaka górka a trzeba zejść do 1. z problemem boryka sie od paru tyg. w miedzy czasie wymieniłem na nowe cewkę zapłonową, przewody, świece nawet filtr i pompę paliwowa (efekt bez zmian). założyłem nawet instalacje gazowa...
Witam już obecnie jest po fakcie, tak jak podejrzewałem filtr był rozwalony wewnętrznie i blokował ciśnienie wymieniłem go oczywiście, potem po nocnym moczeniu wtrysków w Dimmerze, zamontowałem je i auto chodzi jak nowe, na wszystkie cylindry a wcześniej jeden wtrysk był zatkany po myciu się odetkał rdza z niego wyszła. Także ciśnienia nie było przez...
Witam, walczę z usterka już dwa tygodnie, a rezultatów nie ma. Samochód to OHV na wtrysku Abimex, ma on inst gazowa Stag L plus. Usterka jest następująca auto po odpaleniu pracuje normalnie zarówno na Pb jak i na LPG, jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów silnik przerywa dławi sięe nie pracuje na wszystkie cylindry i gaśnie. Ponowne odpalenie...
Witaj! Skoro masz problem z linką gazu to bym się zastanowił o remoncie silnika. Przy tym pomiarze mogą być pierścienie - gładź w cylindrach - zawory. Przy wykręconych świecach kamerką można zobaczyć w środku cylindrów. Najprościej wyjąć głowicę i będziesz widział jak wyglądają cylindry no i zawory. Pozdrawiam Miro.Nasz
Nie dubluje się postów i zobacz czy ci nie dymi wydech. Jak tak to "wycieka" ze spalinami z cylindrów
No i trochę wysiłku nie zaszkodzi http://mfk126p.nazwa.pl/viewtopic.php?t=...
no to jesli brak kompresji a auto na gazie jezdzi od dawna to jest duze prawdopodobienstwo ze zawory sie przepalily za dwóch cylindrach na raz a na pozostałych nie ? Chcociaż kto wie. Jeśli brak kompresji na cylindrach 1 i 2 lub 3 i 4 to wiadome o co chodzi. Przebicie na uszczelce pomiędzy cylindrami.
Mogła się przepalić uszczelka między cylindrami, co powoduje głośne stukanie.
Na szczęście nie będziesz musiał się interesować tym korkiem. To jest zaślepka kanału olejowego silnika i jeszcze nigdy nawet nie słyszałem żeby zaistniała wogóle potrzeba jej odkręcania.
Odświeżam i ponawiam pytanie poprzednika bo sam mam ten obrotomierz a potrzebuje go pod 2 cylindry.
Powtarzam, ciśnienie na cylindrach. Jeśli ok ustalić czy problem jest zawsze na tym samym cylindrze.
Zmienić obrotomierz!!!
prosze o pomoc brak iskry na pierwszym cylindrze
Sprawdź przewody wysokiego napięcia na te cylindry. Objaw może wskazywać na uszkodzenie cewki 1 i 4 cylindra. To jest wspólna cewka dla tych cylindrów.
Wlej troszkę oleju silnikowego do każdego cylindra. Przerwy na świecach można zmniejszyć na 0,6 mm. Sprawdź czy się olej w silniku nie podniósł.
Ciśnienie w cylindrach na początek.
Jesteś pewien że przypadkowe iskry masz tylko na 2 cylindrze?
Witam. Chcę przerobić obrotomierz Poloneza MS14-00.1 na dwa cylindry bokser 4K. Instalacja 12V, obroty max 6000. Znam notę, ale nie wiem, jak obliczyć wartości. Może ktoś mi pomoże. Pozdrawiam. Zenon.
Google nie boli https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=caro... I tu znalazłem http://www.fsoautoklub.pl/index.php?opti... Kod 17 wadliwe działanie wtryskiwacza
A co jesli jest za male cisnienie na cylindrach
Trzeba sprawdzić czy w kostce 4 wtrysku jest napięcie. Jeszcze jest możliwość, że nie ma ciśnienia w tym nieszczęsnym cylindrze.
A co ma rozrząd bo braku iskry na dwu cylindrach?
Do sprawdzenia ciśnienie w cylindrach.
może zanim coś wymienisz sprawdz cisnienie w cylindrach
Proponowałbym sprawdzić ciśnienie w cylindrach :)
zrób trasę tak z 30km i potem zobacz. Potem będziemy się zastanawiać. teoretycznie: Jednopunktowy wtrysk paliwa czyli najlepszy skład mieszanki mają tylko dwa środkowe cylindry.
Kompresja w jednym cylindrze w silniku poloneza ma około 3atm. Po wlaniu oleju kompresja podskoczyła do 11atm. Co może być przyczyną? zapieczone pierścienie, czy walnięta tuleja?
Witam. Sprawdż czy czsem nie jest pęknięty kolektor ssący szczególnie obejrzyj dokładnie czwarty cylinder.
Ja do poloneza :) cewka podwojna, 4 cylindry, rozdzielacz elektroniczny tzn sterowane 2 cewki
Jej usuniecie to też nie jest rozwiazanie. Jest to rozwiązanie i to najlepsze.Zadnych niewiadomych tam nie ma,wsztstko jest jasne i klarowne,zechciej tylko posłuchać rad,ew. rozważyć argumenty.W normalnych samochodach miski są przeważnie gołe od wewnatrz,nit tam się nie łuszczy ani nie koroduje.Blok ,wał i cylindry też pomalujesz żeby nie korodowały?...
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
http://img189.imageshack.us/img189/4739/... To jest schemat elektronicznego obrotomierza od poloneza lumel. Jka go przerobić, żeby działał pod 1 cylinder, a nie pod 4? Potrzebuje tego obrotomierza do simsona. Jak zły dział to przenieście.
amatorski sposób pomiaru sprężania na docisk wykzał niższe ciśnienie w 2 i 3 cylindrze. Czy jest jakiś sposób sprawdzenia ewentualnego przedmuchu pomiędzy cylindrami ?
Witam wspominałem o płynie ponieważ bardzo czesto w tym silniku odkształceniu ulega powierzchnia bloku w wyniku czego płyn dostaje sie do 2 lub 3 cylindra poprostu siadają tuleje .Sprawdż dokładnie na zimnym silniku czy na świecach nie ma płynu.Osobiście kiedyś walczyłem z takim polonezem dopiero wymiana uszczelki+patent pomogła i samochód jeżdzi już...
Ale czy możliwe jest że zamuliły się dwa wtryski jednocześnie i do tego chodzące w jednym cyklu?
Nie cewkę ale moduł zapłonowy.
O ile mnie pamięć nie myli to w Polonezie 1.4 aparat służy tylko do rozdziału iskry na cylindry,czyli to tylko kopułka i i palec rozdzielacz.o czym tu pisać więcej?co mu dolega?
Powodem może być nierówny stopień sprężania w poszczególnych cylindrach zwłaszcza w cylindrze pierwszym.
Proponuję zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Pozdrawiam.
Aparat jest na frezie i od tego jak jest włożony zależy gdzie jest pierwszy cylinder.Należy ustalić gmp pierwszego cylindra w fazie sprężania, ściągnąć kopułkę sprawdzić jak ustawiony jest palec i tam będzie pierwszy cylinder.
a jak wyglada sprawa swiec, kiedy ostatni raz byly wymieniane?
Sprawdziłeś, czy na świecach przed i po wymianie pojawia się iskra? Może nie masz kłopotu z zapłonem, tylko z dostarczeniem paliwa do cylindrów
Z tego co pamiętam, to przewód podłączało się do cewki a nie nawijało na przewód w.n. (choć kto wie - może tak też działa). W polonezie są 4 cylindry, a w cc700 tylko 2, więc przekłamanie będzie. Jeśli to obrotomierz ze starego poloneza z kwadratowymi zegarami, to szukaj schematu obrotomierza MS2 z Mery (niemal to samo, co w obrotomierzu do dużego fiata)...
Gdzie szukać przyczyny braku iskry polonez 1.6 GLI. Silnik chodzi na 1.2 i 4 cylindrze brak iskry na 3 ci. Świeca i kabel oczywiście sprawdzony. Co padło ? Cewka czy komputer silnika ? Czytając ten temat widzę będę musiał szukać cewki ale u mnie nie ma dwóch cewek tylko jedna zespolona na 4 cylindry. Napewno cewka ?
fajna sprawa,ale gdzie się tam (w poldku) zmieścisz z taką swiecą?Świece są tam w zagłębieniach. Co do gwintowania-obracamy wałem tak aby zawór ssący na tym cylindrze co gwintujemy był otwarty i następnie wdmuchujemy powietrze to kolektora ssącego. Albo smaruje się gwintownik silikonem-opiłki sie łapią silikonu.
Swego czasu przerabiałem kilka obrotomierzy, ten od poloneza ma bardzo dużą bezwładność wskazówki. Najlepsze wg mnie to te typu np AutoGauge. Mają regulacje na 2, 4 ,6 cylindrów, a przeróbka polega na wymianie 1 rezystora.
A może sprawdz ciśnienie na cylindrach (tak dla pewności)
że twórcy poloneza 1600 zmienili tylko średnice cylindra z 77 na 80 mm To akurat bywa przyczyną pękania bloku "do kanału wodnego" a nie uszkodzeń uszczelki pod głowicą.
Chłopie, sprawdź że czy nie masz zamienionych kabli pomiędzy cylindrami 2-3 i 1-4 -sprawdź że czy nie masz podstawionych zaworów, jak masz podstawiony któryś ssący albo nie otwiera się wydechowy to będzie prał w dolot jak jasna cholera. Mógl się zatrzec konik na osi i zwaliło laske popychacza. -sprawdź czy wydech drożny. Jak można mieć problem z takim...
Kolego przytknij palcem na pierwszym cylindrze i obracaj wałem ,poczujesz sprężanie i to jest to Wypnij kopułkę patrz na palec ma być tak ustawiony jak pierwszy przewód na kopułce .Potem tylko dograć i gotowe.
Wygląda na to że, nie pracuję jeden z cylindrów, albo co gorsze obróciło panewkę lub luz na sworzniu tłokowym. Na początek do sprawdzenia czy nie ma wypadania zapłonu, potem luzy zaworowe, ciśnienie oleju, itd... Ale jak Napisałeś że, nie masz o tym pojęcia to zostaje Ci tylko warsztat.
Witam, jak przerobić obrotomierz od poloneza Borewicza na 2 cylindry do malucha.
jakim gaźniku? to nie polonez...
Witam, pozwolę sobie odkopać. Również chciałbym przerobić obrotomierz z poloneza na 2 cylindry, również jest on na układzie cs8190, tylko z tą różnicą, że u mnie c5 ma 1n i wpięcie 2 równolegle nic nie dało. Przerabiał może ktoś już taki? Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny. http://img13.imageshack.us/img13/4917/ds...
pojemnością komory spalania, dokładnie średnicą cylindrów.
Jeśli na pierwszym cylindrze masz zawory lekko uchylone gdy tłok u samej góry uprawiasz luz na 4. Jeśli ta sytuacja jest na 4 to na 1 Jeśli na 2 ustawiasz na 3 Jeśli na 3 ustawiasz na 2. Niezbędny będzie szczelinomierz do weryfikacji luzów.
Stare polonezy miały nawet taki zegar na desce rozdzielczej pokazujący ciśnienie oleju. Jeżeli ciśnienie to jest za niskie to może być spowodowane ono np brakiem kompresji przez tłoki Ale pleciesz głupoty ! Co ma wspólnego kompresja w cylindrach z ciśnieniem oleju w układzie smarowania ?
Odcinasz 4 wtryskiwacze osobno a nie jeden sygnał czterema przewodami ;). Dlaczego miałby wyłączać wszystkie? Wyłącza ten cylinder który aktualnie przełącza na gaz. Poza tym na obudowie pisze ze możesz założyć wtryskiwacze które maja oporność powyżej 3 Ohm. Mniejsze palą sterownik;);). Full grupy dość dobrze chodzą na matrixach:)
Regulator podciśnieniowy zapłonu . Jasne. Może kolega obejrzy sobie charakterystykę tego regulatora i odpowie na pytanie, co on zmienia przy pełnym otwarciu przepustnicy? Kolega nikusert ma rację - pomiar kompresji zapewne wiele wyjaśni. Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów.
:arrow: jacuś W maluchu świetnie sprawuje się tani moduł zapłonowy od Poloneza truck obsługujący 2 cylindry. Koszt ok. 45 PLN. Można go sterować z czujnika magnetycznego lub przerywacza i pracuje z normalną cewką zapłonową 2-biegunową od Malucha. Sprawdzone!
Regulujemy 1 cylinder- na czwartym mijanka czyli wydech się zamyka ssący się zaczyna otwierać popuszczamy śrubę regulacyjną tak żeby między laską a dźwigienką był luz.Następnie dokręcamy śrubę regulacyjną aby luz był zerowy i przykręcamy 1 obrót.Analogicznie ustawiamy resztę 1 patrzymy na 4 , 3 na 2, 4 na1 , 2 na 3.
Łatwiej odróżnić Abimexa po : Niepali mi na 2 cylindry: niż po roczniku ale skoro ma CHECK ENGINE to znaczy że nie Plus iak. Gaźnik też nie.
Podpinałem nową świece pod przewód wys. napięcia na każdym cylindrze i kręciłem silnikiem i nie było iskry na 2,4,6 cylindrze na pozostałych była. Podpinałem też świece pod przewód idący z cewki i kręciłem silnikiem,iskra była przez cały czas kręcenia silnikiem.Kolejność zapłonu jest dobra.Dziwne bo przecież palec rozdzielacza rozdziela iskrę na poszczególny...
Wody w paliwie nie ma nie odpalił by na LPG .Stawiam na brak paliwa z wtryskiwacza gdy by nie miał iskry nie odpalił by na LPG. Bez paliwa w komorze spalania nie odpali.Do styków może być WD40 ,a czujnik w głowicy cylindrów.
mam poloneza caro.trudno go uruchomić na benzynie i gazie. Po długim kręceniu zaskakują po koleji cylindry. gdy silnik nabierze obrotów chodzi jak pszczółka. czy to może być usterka modułu h-161.
przenosić odmę jest sens jeśli silnik ma już duże przedmuchy (zużycie cylindrów objawiające się spalaniem oleju przez silnik) obrotomierz w zasadzie dowolny dla silnika 4 cyl (najprościej wymienić licznik bo po prostu drugi tylko podłączasz) może być od poloneza czy fiata 125 zielony kabelek to ten który wychodzi z pinu nr 1 modułu zapłonu przepływomierz...
Dobrze Elektrit, jak są znaki i zawory się zmieniają to nie trzeba już kręcić wałem - ustawiamy od razu czwarty cylinder. Pozdrawiam.
Robie dzienie okolo 50-80km temperatura utrzymuje sie w granicach 90c a przy okolo 70-80c dopiero startuje ,zaowazylem taka zecz niepokojaca : plyn chlodniczy znika mi szybko pojawiaja sie babelki powietrza w zbiorniku :/ szukalem wycieku nalotu ale nic nie znalazlem zadnych oleistych mazi w zbiorniku nie znalazlem .Przy starcie slysze jak cos mi bulgocze...
Mam problem strzelania w silniku w polonezie caro na gaz z jedno punktowym wtryskiem. Przy niskich obrotach słaba moc, tak jakby nie palił na wszystkich cylindrach ( świece nowe, przewody wysokiego napięcia nowe).
Nie ma z tym kłopotu, jest to system z tzw. iskrą traconą. Iskra zawsze pada w tych cylindrach w których tłoki wznoszą się i opadają razem, tak jak wykorbiony jest wał, a więc 1-4 oraz 2-3, jak w jednym padnie w suwie pracy to w drugim w suwie wydechu. Ważne, abyś sobie znalazł tylko parę, dwa skrajne idą na jeden bank tłoków czyli 1 i 4, nie ważne...
A nie ubywa Ci lub przybywa płynu chłodniczego?Może niewielka nieszczelność uszczelki pod głowicą i zalewa petrygiem? U mnie coś takiego było - jak gorący, nie było problemu, jak stygł - niewielka ilość płynu chłodniczego wsączała się do cylindra(-ów).
https://obrazki.elektroda.pl/1053268000_... Jedną diodę połącz ze sterowaniem cewki na pierwszym cylindrze a drugą z cewką na drugim cylindrze. Na liczniku z poloneza działa.
obrotomierz cylindry focus cylindry zużyte cylindry
zwiększenie momentu obrotowego cewka wolne obrót wyprowadzić akumulator
kociol gazowy mieszany radio blaupunkt daytona
Odpowietrzanie pompy ekspresu Bistro – instrukcja krok po kroku, ULKA EP5, zapowietrzenie Symbol linii przerywanej i dwóch ukośnych kresek na schemacie – ekranowany kabel, sprzężenie mechaniczne IEC, IEEE