Mnie padł moduł przez brak masy.
Witam To co napisał Wiktor62 to nic dodać nic ująć. Robiłem identycznie i efekty też były identyczne (mój moduł "przejechał" zaledwie kilkaset metrów). Wg mnie można spróbować jakąś zgrzewarką punktową, problem tylko w tym aby prąd nie poszedł bokiem i nie uszkodził innych elementów. Są też kleje przewodzące prąd np. klej do naprawy ogrzewanych szyb....
Witam to znowu ja :-) Doszedłem ze to jednak padł moduł na 100%. Teraz mam dylemat, czy kupić nowy oryginalny DELCO czy nasz (po regeneracji) firmy AEP http://www.ape.com.pl/ ten moduł na końcu strony. W APE kosztuje on 165 zł. Czy Ktoś z Was miał moze do czynienia z tymi modułami, i wogóle wyrobami AEP ??? POZDRAWIAM
częsta usterka to moduł z cewkami,tylko podmiana wchodzi w grę jeśli chcesz mieć 100%pewności
Krótko-ten moduł będzie chodził bez sterownika silnika, ale kąt wyprzedzenia zapłonu będzie sterowany tylko w funkcji obrotów. Maksymalne wyprzedzenie 26 st. przed zz. Tak że silnik nie będzie miał nalezytej dynamiki. Jeżeli ten inny pojazd to jakaś lekka własna konstrukcja (plażowiec, ciągniczek) może tyle wystarczyć.
A masz taki moduł zapłonu który jest na rysunku co ci wysłałem to wszystko jest opisane wystarczy powiększyć obrazek . Jeśli masz dodatkowy kabel czarny to masa na moduł pod śrubkę a czerwony to sprawdź czy jest na nim napięcie cały czas 12V czy dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycji zaświecenia się kontrolek? A ten zielony .Sprawdzisz jak zapali...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
dzieki za podpowiedz ale powiem szczerze jak opowiadalem objawy znajomym , ktorzy pracuja w warsztacie to wlasnie wskazywali na moduł zapłonu ale nie byli pewni. wiec dzieki za podpowiedz moze cos da pozdrawiam
Miałem takie objawy w moim poldku gdy moduł elektroniczny zapłonu się psuł , a drugim razem gdy moduł miał słabe połączenie z masą .
KOLEGO JEST TO MODÓŁ WZMOCNIENIA ZAPŁONU BEZSTYKOWEGO DO WSPÓŁPRACY Z CZUJNIKIEM MAGNETOINDUKCYJNYM STOSOWANY W SAM FIAT POLONEZ NIE PRZERYWACZEM Nie krzycz!
Dziękuję bardzo za odpowiedź bardzo pomagasz mi i nam tutaj obecnych i tych przelotem zaglądającym tutaj. Napis na biało muszę się bać? Impulsator to kto to jest? Czujniki Halla czy platynka? Bo to jest duża różnica. Cewka wyzwalająca podobno jako czujniki Halla. Czy całkiem coś innego? W końcu nie wiem co to jest co mam. Czarne pudełko dwa razy. Umieszczony...
Czujnik położenia wału korbowego w tych polonezach jest żywotny za to moduł zapłonu pod cewkami niestety nie, palą się też czasami cewki. Sam moduł to mniejszy koszt od kompletu. Sprubuj z kimś zamienić całość. Ewentualnie weź spryskiwacz i popryskaj odrobine wody w czasie pracy silnika na cewki - najlepiej w nocy, jeśli zobaczysz przeskok iskry to...
Cześć. Nazbierało się trochę dłubaniny przy samochodach. Pierwsza sprawa to mój własny projekt. Polonez GSI 2001 r z fabryczną instalacją LPG marki BELDINI, potrzebuję zlikwidować LPG (koniec legalizacji), usunąć sterownik i emulator wtrysków zgodnie ze sztuką. Auto kiepsko pali z benzyny. Wymieniłem: Sonda lambda listwa wtryskowa pompa paliwa filtr...
Z tego co wiem komputer pod schowkiem steruje wyprzedzeniem zapłonu i wtryskiem, a moduł cewek jest samowystarczalny do wygenerowania odpowiedniej iskry. Więc ten temat cały to zagadka .
Nie ustawia się , wymienia się moduł lub czujnik. . Jaki moduł człowieku, z zeznań wnioskuję że ma MPI a więc na Multecu S, więc kątem zapłonu steruje sterownik silnika zaś iskrę wytwarza cewkomoduł.
a sprawdziłeś cewkę w generatorze imusów halla (chyba ta to się pisze) jest ona w aparacie zapłnowym ( ten model nie ma już młotka i kowadełka) ona odpowiedzialna jest za generownie impusów do cewki a z tamtąd na świece przez to może ci szaleć silnik lub moduł zapłonu ale to można szybko sprawdzić
Udało się zrobić. Okazało się że moduł zapłonu do wymiany. Mimo że palił na wszystki cylindry to jednak okazał się wadliwy. Po przełożeniu modułu , autko zaczeło chodzić na benzynie i już nie strzela. pozdrawiam
U mnie podobne objawy były gdy moduł od zapłonu nie miał "dobrej" masy . Oczyściłem połączenie , dokręciłem i zaczął palić "na dotyk".
Pod cewkami zapłonowymi jest moduł elektroniczny który steruje cewkami. W trybie awaryjnym zapłon wyznaczany jest z czujnika położenia wału. W trybie normalnym przetworzony w module zapłonowym sygnał z czujnika położenia wału wraca na sterownik (styk B5), a ze sterownika przychodzi sygnał momentu zapłonu (D4)
Witam, jak przedstawia się moduł zapłonu (napisałeś że sprawdzałeś cewkę)? czy jest sprawny, z tego co się orientuję w poldkach wywalało moduł i te strzały to może być przypadek że pracowały dwa gary na full a dwa od czasu do czasu i w momencie przekroczenia obrotów cewka stawała i nadmiar mieszanki nie spalonej dostawał się do kolektora pod wtryskiem...
To jeszcze napisz co to było - może innym w przyszłości pomoże. A tak na marginesie to gdyby nie wtrysk paliwa to wystarczy odpiąć przewodzik od modułu zapłonowego do kompa i silnik też by chodził. Ale ponieważ impulsy do wyzwalania wtrysku też idą z modułu zapłonowego to i wtrysku niebędzie. Moduł sam steruje kątem wyprzedzenia zapłonu do jakichś 450...
masz tam może moduł zapłonu z dwoma cewkami i czujnik na kole fonicznym?? to ta wersja? jeśli tak to z własnej praktyki wiem że padały na różne sposoby
zapłonu nierozbierałem t,zn, cewki i moduł nieruszane co do zaworów to jak chodzą niejestem pewien niemam jak zdiąć spręrzyn na gazie problem prawie nieistnieje tylko na benzynie sprubuje podmienić głowice od innego silnika to powinno zawenzić pole poszukiwań
Skoro gażnik i na LPG to samo. Czy przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym (ten w zielonym pancerzu) zmieniony???. W skrócie -> kiedy dodajesz gazu przyśpieszacz zapłonu zmienia położenie płytki na której zamocowane są cewki aparatu, cewki zasilane są własnie przez ten przewód z modułu. Przewód non stop pracuje (wykonuje ruch prawo-ledwo) i się...
Problem polega na tym, że nie ma iskry wcale. Mam blokade zapłonu (przekaźnik rozłącza/załącza przewód który idzie od stacyjki do zacisku B cewki) i myślałem, że to może sie blokada zepsuła, ale chyba blokada jest ok bo mam 12V na zacisku B cewki jak przekaźnik załączy. Zmieniłem profilaktycznie moduł i też iskry nie ma więc czepiłem sie cewki. Przewody...
Witam. Kontynuuje temat po krótkiej przerwie. Kilka rzeczy zostało sprawdzonych. Pompka jest sprawna, filtr paliwa nie zatkany. Moduł zapłonu i wtryski będą rozebrane i sprawdzone do poniedziałku. Nieszczelności nie dostrzegliśmy, ale będzie wszystko jeszcze sprawdzane. Zauważyliśmy także że jakoś kiepsko chodzi na pierwszej świecy i jej wymiana nic...
Tzn zależy jak te obroty się zmieniają czy skaczą czy falują ? Jak skaczą to moduł u mnie miałem nowy modół poleciał i obroty dziwnie skakały (niskie) natomiast jeśli falują to albo coś z resztą zapłonu alebo zużycie silnika. Może po prostu już nietrzymać ciśnienia na którymś cylindrze. Jak na benzynie się objaw nasila tzn że silnik już jest bardzo...
NAJCZĘŚCIEJ TO WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW kłania się remont głowicy ??? Wypalone gniazda - to efekt finalny złego obchodzenia się z gazem, a nie najczęstsza przyczyna strzałów. Jeśli komuś wypaliło gniazda - to prawdopodobnie długo jeździł np. na zbyt ubogiej mieszance. A jeśli chodzi o strzały: -po pierwsze układ zapłonowy. Nie tylko świece i kable,...
W czasach gdy naprawiało się te samochody wyprowadzałem kable od cewki impulsatora z aparatu i montowałem moduł z dużego Fiata/Poloneza gdzieś w okolicach cewki WN
... w pierwszej kolejności do wykręcenia sonda i sprawdzić czy katalizator nie jest zatkany i nie blokuje większego ciśnienia spalin, potem sprawdź impulsy z czujnika wału przy obrotach wysokich, jednak może być sterownik silnika uszkodzony ale to wszystko do sprawdzenia, odepnij kabel ze świecy i zobacz czy iskrę podaje po przegazowaniu. Ogólnie sprawdź...
przepraszam przejęzyczenie, myślałem o rozdzielaczu (najwyższy czas iść spać bo już pierdoły pisze) mam moduł zapłonowy wiec wiec nie mam ukladu z przerywaczem sorry za wprowadzenie w błąd znalazłem na forum info ze jezeli cewka ma rezystancje uzwojenie pierwotne ponizej jednego ohma to nadaje sie do elektronicznego zapłonu a jezeli około 3 to do klasycznego...
Mam uszkodzony moduł zapłonowy w polonezie 1,6 GLI (2 podwójne cewki zapłonowe - wtrysk Abimex), ponoć można to naprawić , ale nie mam schematu . Może ktoś posiada taki schemat. Byłbym bardzo wdzzięczny.
mam poloneza caro.trudno go uruchomić na benzynie i gazie. Po długim kręceniu zaskakują po koleji cylindry. gdy silnik nabierze obrotów chodzi jak pszczółka. czy to może być usterka modułu h-161.
Mój niedawno nabyty poldek ma strasznie roszabrowane instalacje. Cz ktoś mi odpowie odnośnie kierowania nadmóchów pokrętłem na desce tzn na szyę nogi itd. Rozebrałem ten panel z tymi pokrętłami i przy tym od kierowania nadmóchów są gumowe wężyki tylko jak zauważyłem nic tam się nie dzieje. wentylator przy nagrzewnicy chodzi na 4 a tu na szbie tylko...
A więc: Postanowiłem zamontować elektryczne szyby i moduł wyzwalany z centralnego. Szyby to: http://stig.pl/produkty.php?id_produktu=... moduł domykania: http://stig.pl/produkty.php?id_produktu=... Na początek podłączyłem szyby i dałem na nie +12 z aku w celu testów - szyby śmigały. Później podłączyłem przyciski - szyby chodziły...
Nie wiem co robić. Odcina zapłon przy 3000obr./min zarówno na paliwie jak i na gazie. Podmieniłem już trzy cewki, dwa moduły i rozdzielacze zapłonu. Przewody sprawdzone. Nie wiem już do czego się przyczepić. Pomóżcie.
Witam, w polonezie nie działa pokrętło zmiany wylotu nawiewu (dmucha cały czas na szybę i na nogi, nie da się zmienić, żeby dmuchało np. na twarz). Na zdjęciu zaznaczyłem, które pokrętło nie działa. Na początku myślałem, że przekręcając pokrętło, pociągam za jakąś linkę, ale tak nie jest. Rozebrałem panel i nie mam pojęcia, na jakiej zasadzie to działa....
Jak sterowany jest obrotomierz w Poldku dieslu. Nie znalazłem nic przy alternatorze, za to w okolicy koła zamachowego jest jakiś czujnik. Obrotomierz działa w momencie gdy silnik załapie , a rozrusznik jeszcze kręci. Jak puści się kluczyk to wskazówka spada do zera. Nie jestem pewny wszystkich składników instalacji, bo oglądałem go wczoraj o 22.00 przy...
brak iskry na cewkach 2 i 3 stwierdzona usterka-uszkodzony moduł, po zamontowaniu nowego modułu samochód nie odpalił założyłem inny nowy moduł i nadal nic, po ponownym zamontowaniu mojego starego modułu samochód zapalił na dwa cylindry (1 i 4) zauważyłem, że na nowym module jest naklejka której nie ma na starym czy to może być przyczyną niezadziałania...
Witam od dłuższego czasu mam problem z nawiewem w tym samochodzie, motyw jest taki ze powietrze tylko idzie na szybe i na nogi a na ciało ani troche i tak przy każdej zmianie funkcji, podejrzewam ze urwało tam się coś ale nie wiem jak się do tego zabrać. Proszę o pomoc
Witam kolegow Potrzebuje schemat podlaczenia modulu zaplonu do polda na gazniku wieec modul na 2 wtyki jedna na 2 piny to czujnik walu i pozostaly 3 piny z drugiej wtyczki zasilanie, masa, i wyjscie na cewke potrzebna mi kolejnosc i jaka opornosc musi miec czujnik walu. Pozdr.
autko jak w temacie. Usterka pojawiła sie po próbie ponownego uruchomienia silnika po prostu nie palił na 2 garze na pozostałych ok . diagnoza brak iskry podstawiłem więc cewkę i usterka sie pogłębiła a mianowicie nie pali teraz na dwóch garach na 3 i 2 , podstawiłem więc moduł i nic to samo . Podstawiałem również komputer i brak jakiejkolwiek poprawy...
Witam! Mam dziwny problem z nawiewem i ogrzewaniem w Poldku C+. Na początku działo się coś z nawiewami, raz powietrze leciało raz nie, magik coś porzeźbił i zrobił regulacje tak, że działał tylko nawiew na szybę i nogi plus szyba. Tłumaczył, że więcej zrobić nie może bo to za duże koszty i się nie opłaca - nie było mnie wtedy przy tym wiec nie będę...
Samochód zgasł podczas jazdy i już nie odpalił.Musiałem go holować z 2km i oczywiście probowałem odpalić go na biegu - bezskutecznie.Na miejscu okazało sie brak iskry na każdej świecy..Wymieniłem moduł na używany ale sprawny( sprawdzany w innym poldku palił jak marzenie) nadal Brak iskry..czujnik obrotu wału czysty..paliwo i lpg jest..pompka paliwowa...
Witam! Jestem mechanikiem maszyn ale jeżeli chodzi o samochody, to jestem początkujący. Problem zapewne dotyczy elektryki, bądź elektroniki dlatego zwracam się z prośbą o pomoc. Marka Polonez rok95. Poldożer - jak go nazywam ma dziwną usterkę, mianowicie brzęczy przekaźnik zapłonu, ten co znajduje się pod schowkiem od strony pasażera. Grzechocze najczęściej...
I zaczęło się. Podjechałem pod sklep, zgasiłem samochód zapakowałem zakupy próbuję zapalić a tu zonk, nie pali, kolega szarpnął zapalił, dojechałem do domu zgasiłem i już nie odpalił. Teraz kilka szczegółów, samochód wyposażony jest w układ zapłonowy BOSH, instalację LPG LOVATO. Usterka polega na całkowitym braku iskry, po włączeniu zapłonu nie słychać...
Pytanie: Co można bezpiecznie odcinać aby utrudnić odjechanie takim samochodem. Chcę sobie zamontować immo i proszę o poradę fachmanów aby nie zrobić tak że odłącze jakieś obwody komputerka a on mi się rozprogramuje albo coś się uszkodzi itp (np. z czasem katalizator lub sonda lambda bo będzie niewłaściwy skład mieszanki). Myślałem m. in. nad zasilaniem...
mam starszego poldka ,wali mi bezpiecznik po zał.stacyjki ,bezpiecznik jest od wycieraczek,spryskiwacz,i dmuchawa,jak zlokalizowac najłatwiej usterke,czy wszystke kable zasilajace te urzadzania wychodza pojedynczo z bezpiecz? czy jest to jeden przewod i pozniej dopiero sie rozchodza na urzadzenia?gdzie mam szukac?kiepski jest dostep do skrzynki
czy ktos wie jak zdjac blokade obrotow z modulu od poloneza teraz wkreca sie do ok 6000 obr a potrzebuje ok 12000 obr oczywiscie niechce tak wkrecac poloneza
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
ale który moduł-od poloneza z aparatem zapłonowym,czy moduł od poloneza na wtrysku?
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Do modułu poloneza potrzebne jest bezstykowy aparat zapłonowy.Jaki to motor?
Do modułu dochodzi stałe zasilanie ,pod schowkiem są bezpieczniki skrajny to właśnie moduł ale jak będzie przepalony to zwarcie na module.P
Witam posiadam zuka 82 rok mam problem ze zlokalizowanie modułu nie wiem czy w tym roczniku występuje u kolegi jest moduł obok zbiorniczka wyrównawczego u mnie go brak nie ma też charakterystycznego niebieskiego kabelka jak w polonezie.
To zapłon o wyzwalaniu magnetorezystancyjnym, jak np polonez-elektronik lub Fiat Uno.
Cewka od poloneza,ale nie elektronika Typ BE200B lub 4232 (zdaje się...)
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
a moze podasz dokładne dane twego auta nawet w polonezie było kilka wariantow zapłonu
kup uzywany ja kiedys chciałem naprawic i mnie szlak trafił,na giełdzi 20zł
no nie przesadzaj.40-45 zł nowy moduł do poloneza. Najlepiej Jezpol.
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
przenosić odmę jest sens jeśli silnik ma już duże przedmuchy (zużycie cylindrów objawiające się spalaniem oleju przez silnik) obrotomierz w zasadzie dowolny dla silnika 4 cyl (najprościej wymienić licznik bo po prostu drugi tylko podłączasz) może być od poloneza czy fiata 125 zielony kabelek to ten który wychodzi z pinu nr 1 modułu zapłonu przepływomierz...
pewnie że moduł.
zabezpieczony darlington NPN.Typowa usterka tego modułu-brak zapłonu w 2 i 3 cylidrze.Moduł łatwo naprawialny,około 1,5 godziny wystarcza. Zrobiłem ich juz około z 500.
Siema, mam nadzieje że macie na uwadze to, że każdy silnik potrzebuje modułu z inną mapą zapłonu? Jak możesz włożyć moduł poloneza czy tam innego auta do MZ skoro kazdy z nich ma inną mapę zaplon!!Moduł musisz mieć oryginalny albo jak już dobierasz od czegos innego to musisz do niego wpisać mapę zapłonu pasującą do silnika MZ!
Czy zasilanie modułu Abimex w polonezie, czyli przewód biały z czerwonym paskiem jest odłączane po wyłączeniu stacyjki? Według schematu w książce jest ono na stałe ale schemat ten źle podaje opis przewodów do Abimexu. A w tej chwili po wyłączeniu stacyjki z kluczyka, silnik zachowuje się jak rozgrzany maluch. Dostaje jeszcze kilku zapłonów. Jeśli zasilanie...
moduł zapłonu polonez moduł zapłonu polonez schemat polonez zapłonu
oporność głośnik schemat oleju samsung odtwarzane formaty
zasilacz antenowy wzmacniacz zasilacz antenowy wzmacniacz
Amica OKP6651S – okap nie działa po gwarancji, typowe usterki i naprawa Canon MP140 – optyczny czujnik położenia głowicy, typ enkodera liniowego, transoptor