Kolego przytknij palcem na pierwszym cylindrze i obracaj wałem ,poczujesz sprężanie i to jest to Wypnij kopułkę patrz na palec ma być tak ustawiony jak pierwszy przewód na kopułce .Potem tylko dograć i gotowe.
Najpierw sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu (może poluzował sie aparat) a potem szukaj wadliwej cześci. Ale w obrębie zapłonu.
Znaki do ustawiania zapłonu w samochodzie FSO Polonez, patrząc od przodu silnika: 10°, 5°, 0°.
Najprościej z Poloneza. Jeśli kupisz nowy gdzieś.
posiada ktoś szchemat iterfejsu do poloneza z systemem zapłonu BOSCH? pilne dzięki
Jakaś awaria zapłonu raczej kolega wyżej sugeruje.
Od malucha i wielu innych pojazdów były też cewki jednobiegunowe, bo taka jest tu potrzebna. Ma ona JEDNO wyjście wysokiego napiecia na środku cewki. Jedyny problem, to cewki występują w dwóch zasadniczych typach: do zapłonu klasycznego - przerywaczowego. Mają wtedy opór około 2,8 - 3,4 oma. Oraz do zapłonu elektronicznego. Wtedy ich opór wynosi 0,5...
czy ktos wie jak zdjac blokade obrotow z modulu od poloneza teraz wkreca sie do ok 6000 obr a potrzebuje ok 12000 obr oczywiscie niechce tak wkrecac poloneza
ktory rocznik tego poloneza?,fabryczne immo w polonezie nie odcina zapłonu
ale który moduł-od poloneza z aparatem zapłonowym,czy moduł od poloneza na wtrysku?
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Abimexa i tak nie ogarniesz a w gażnikowcu na jednej śrubce ma być po włączeniu zapłonu +12V a na drugiej tyle samo.
Oczywiście - czyli masa jest niezbędny dla kondensatora za dławikiem. Oczywiście nie jest to fitlr dla radia 4x100W- były stosowane przy safarii, skaldach itp. dla gaszenia zakłóceń od zapłonu czy aternatora w maluchach i polonezach..... Pozdr.J.
15 to napięcie po włączeniu zapłonu.
mam cewke od poloneza taka plastikowa niska plaska ma 4 zlacza 2 zasilajace i 2 wyjsciowe nie widzlem 2 biegunowej .. nie wiem jak to polaczyc jaka ty masz
a moze podasz dokładne dane twego auta nawet w polonezie było kilka wariantow zapłonu
Proponuję wymianę świec na nowe (aby wykluczyć zły dobór świec i samozapłon) i ewentualnie potem regulację zapłonu ...
Ogólnie w zasilaniu zegarów, tym, które powinno się pojawić po przekręceniu stacyjki do pozycji zapłonu. Możliwe, a wręcz bardzo prawdopodobne, że jednak bezpiecznik.
1. Podłączasz lampę - plus.minus, najłatwiej do akumulatora, przewód sygnałowy na przewód pierwszego cylindra. 2. Luzujesz śrubę dociskającą aparat zapłonowy. 3. Odpalasz silnik. 4. kierujesz lampę na koło pasowe i znaki na nim, które dobrze było wyczyścić (jeszcze przed odpaleniem silnika - łatwiej jest). 5. Poprzez przekręcanie aparatu ustawiasz zapłon...
Ja musiałem widzieć jakiś inny artykuł Stefana Roguskiego, bo tam były cztery ramiona wirnika, więc pewnie był to zapłon do Poloneza lub 125p. Może ten?
Do modułu dochodzi stałe zasilanie ,pod schowkiem są bezpieczniki skrajny to właśnie moduł ale jak będzie przepalony to zwarcie na module.P
Kolejnośc zapłonu w cylindrach 1, 3, 4, 2
Hej - WITAM ! poldek 1,6 GLI Abimex - Multec padł zdaje się mi moduł ale żeby wiedzeić na 100% musiał bym go omomierzem sprawdzić. Macie moze gdzieś rozpis wyprowadzeń tego modułu oraz ile na poszczególnych pinach powinno być oporu - wydaje mi się że gdzieś kiedyś na Elektrodzie widziałem coś takiego ale teraz za diabła nie mogę znaleść POZDRAWIAM i...
Jeżeli nie ma kontrolki na desce(świecącej kontrolki akumulatora po włączeniu zapłonu)nie ma również ładowania. Na 90% awarii uległ mostek prostowniczy.
Wpis omyłkowy, usunąć.
Do modułu poloneza potrzebne jest bezstykowy aparat zapłonowy.Jaki to motor?
Wystarczy aby włączony był jakiś odbiornik prądu, choćby mały np. żaróweczka, opornik kilkanaście/ kilkadziesiąt om odpowiedniej mocy albo banalnie naciśnij hamulec w momencie wyłączania zapłonu (doraźne rozwiązanie).
Regulator podciśnieniowy zapłonu .
cześc Muł niesamowity ten mój poldek :evil: Czarny ALe kat mozna sprawdzic niezaleznie czy sie ma z kmputerm samochod czy tez nie. Gdzies na kole pasowym wychodzacym z silnika jest kolo zebate z czujnikiem. Przyczyn tego ze jest mulowaty moze byc wiele. Mozna sparwdzic kat, swiece , przewody WN, cisneinei w cylindrach, jesli tu wszystko jest OK to...
Czy jest jakaś możliwość ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu w polonezie z wtryskiem Abimex. Jeśli tak to jaka i co jest potrzebne?
http://obrazki.elektroda.pl/4379440800_1... Dodano po 16 W tych Polonezach niekoniecznie wysiadają cewki czasem uszkadza się moduł zapłonu lub impulsator w aparacie zapłonowym a przeważnie jego kabel łączący się z modułem zapłonu.
Wydech sprawdzisz na podnośniku lub kanale.
Kolego silnik krokowy działa po przekręceniu zapłonu.
Witam jak w temacie ,teść ma poloneza i co pół roku wymienia moduł zapłonu nie jest to normalne , co może być przyczyną?Mechanicy do których jeżdzi twierdzą że się to spotyka i wymieniają nie dochodząc dlaczego.
Witam.We wtrysku jednopunktowym firmy Bosch jak rowniez w innych wyprzedzeniem zaplonu steruje czujnik polozenia walu korbowego.Podczas zwiekszania obrotow silnika wyprzedzenie zmienia sie w zaleznosci od obciazenia silnika.Na wolnych odrotach i na postoju po zwiekszeniu obrotow wyprzedzenie jest inne a podczas jazdy tez jest inne.Tak wiec takie zachowanie...
Witam Stały + (30) na brązowym Rozrusznik (50) na czerwonym Po włączeniu zapłonu napięcie jest na wszystkich kablach oprócz czerwonego Można tez po włączeniu zapłonu podać napięcie do pojedynczej złączki na kablu idącym ze stacyjki do rozrusznika w pobliżu akumulatora Pozdrawiam
Przecie gazownia nie odłączy mu zapłonu
Sprawdź ustawienie zapłonu, bo jeżeli jest za wczesny to odgłos spalania stukowego można pomylić z klepiącymi zaworami.
Skąd instalacja LPG ma podłączony sygnał zapłonu?
Centralka Lecho WR nie pozwoli przełączyć się na gaz w trybie awaryjnym gdy nie ma sygnału prędkości obrotowej. Chodzi o to aby elektrozawory nie otwierały się w chwili włączenia zapłonu. Pozdrawiam.
Przecież w polonezie jest odcięcie obrotów, jeśli masz wtrysk.
Czy czerwona podkowa na desce zapala się i gaśnie po włączeniu zapłonu?
w takim wypadku,w czasie podróży,wystarczy zdjąć wężyk w pneumatycznego przyśpieszaczab zapłonu.
Witam posiadam zuka 82 rok mam problem ze zlokalizowanie modułu nie wiem czy w tym roczniku występuje u kolegi jest moduł obok zbiorniczka wyrównawczego u mnie go brak nie ma też charakterystycznego niebieskiego kabelka jak w polonezie.
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Ile masz przejechany, który to rocznik i jak kopci - na niebiesko czy na czarno? To są istotne sprawy! Branie oleju nie musi być związane z klepaniem zaworów. Powodem może być np. zmiana punktu zapłonu podczas pracy. Na początek sprawdź czujnik położenia wału korbowego
Wygląda na wyrobioną wkładkę elektryczną w stacyjce.Spróbuj włączyć zapłon i poruszać kluczykiem jeżeli kontrolki zgasną to wiesz gdzie usterka.P
pytanie brzmi czy jak zgaśnie i nie chce odpalić to iskra jest? Drugi test to zobaczyć co będzie się działo na samostarcie. Może to wina zapłonu.
Motronic ma rację, często łamie się biały przewód w aparacie zapłonowym z powodu ruchu regulatora podciśnieniowego wyprzedzenia zapłonu
Najłatwiej i najtaniej będzie ci zdobyć cewkę z poloneza z zapłonem elektronicznym. Tutaj masz fajny artykulik o zapłonach i mały katalog polskich cewek: http://www.126fan.pl/www/moduly.htm i to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42...
kup uzywany ja kiedys chciałem naprawic i mnie szlak trafił,na giełdzi 20zł
Nie wiem, skąd brany jest sygnał w Polonezie do obrotomierza, chociaż takowe auta też miałem, ale już z wtryskiem i elektroniką zapłonu. Trzeba tutaj uważać, żeby nie uszkodzić tego obrotomierza. W Polonezie sygnał do obrotomierza pochodzi z przewodu sterującego cewką zapłonową... Tzn w tych starszych Polonezach tak było. W tych nowszych np Caro Plus...
Miałeś blokade przez alarm , musisz szukać po kablach z alarmu który przewód idzie do przekażnika odcięcia zapłonu lub pompy i zmostkować tą blokade, czyli jak to było fabrycznie zrobione w samochodzie. Najszęściej kolor przewodu do przekażnika jest pomarańczowy lub niebiesko-pomarańczowy.
Dzięki za odpowiedź. Czy jak przetne te kable to będę mial centalny zamek czy nie? Masz bez żadnego przecinania i odłączania od centrali zewrzeć razem te dwa przewody. Wtedy blokada zapłonu przestanie istnieć.
Witam! Jestem mechanikiem maszyn ale jeżeli chodzi o samochody, to jestem początkujący. Problem zapewne dotyczy elektryki, bądź elektroniki dlatego zwracam się z prośbą o pomoc. Marka Polonez rok95. Poldożer - jak go nazywam ma dziwną usterkę, mianowicie brzęczy przekaźnik zapłonu, ten co znajduje się pod schowkiem od strony pasażera. Grzechocze najczęściej...
Po pierwsze charada1.3 16v jest na penym wtrysku i nie posiada goźnika Po drugie nie ma przerywacza sam to sprawdziłem Po trzecie cewka posuje od poloneza z zapłonem modułowym tylko kwestia odpowiedniego podłączenia. Dodano po 1 Przejdź na www.charade.pl tam na forum na pewno ktoś ci pomoże.
Pisałem o kolejności zapłonów, czasy Poloneza. Klient kupił komplet nowych kabli zapłonowych, wyciągnął wszystkie stare naraz i założył nowe bez patrzenia na kolejność zapłonów. Nadlewka z numerami na bloku. Efekt znany.
Jak do silnika dwusówowgo to niemusisz nic przerabiać pod warunkiem że ten polonez niemiał zapłonu abimexu, wtedy możesz zamienić cyferblat na taki ze skalą 15,000rpm bo inaczej będzie ci pokazywał dwa razy więcej. Na górze tych zegarów poinna być pięczęc, zobacz czy pisze na niej abimex. Jeśli pisze abimex to możesz go podpiąć bezpośrednio do silnika...
Sprawdź układ zapłonowy palec (musi być bez opornika)kopułka, ustawienie zapłonu ,rozrząd.
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
Gdy właczam zapłon silniczek wciaga trzpien o jakies 2-3 mm i tak zostaje az do wyłączenia zapłonu i po wyłaczeniu wraca do pozycji z przed właczenia zapłonu.
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
Temat jakis czas długo wałkowany, tym szpecem od naprawy modułów jest Elektrit, dogadaj sie z nim.
Zapłon dobrze ustawiony? Może przyspieszacz zapłonu.
Szukasz przewodu od zapłonu i masz napięcie dopiero jak kluczyki przekręcisz na zapłon.
Gaźnik -dysze ,pompka przyspieszająca , ustawienie pływaka w komorze i ponownie kąt wyprzedzenia zapłonu.
Tłoka ustaw w górze (znaki na obudowie rozrządu żeby sie pokryły) wtedy zęby reluktora pokryją się z występami nabiegunnika i tak wstaw drugi. Ale ileż to roboty podjechać na ustawienie zapłonu?
mały przycisk monostabilny ukryty Dawno temu, w polonezie caro (benzyna, zapłon rozdzielaczowy) zastosowałem ukryty w okolicy cięgna ssania wyłącznik bistabilny zwierający styki przerywacza. Rozrusznik kręcił do padnięcia akumulatora, a silnik nie zagadał.
Możesz też mieć złą cewkę , od platynkowego zapłonu. Zmierz jej rezystancję.
A znasz polonesa? Masz ma aparacie, sprawdz wyprzedzenie zapłonu lampą stroboskopową.
To rzeczywiście klops, zastanawiam się jak ustawiali w polonezach z elektonicznym ( bezprzerywaczowym) zapłonem. :):) Co to za uno- z modułem na aparacie czy z modułem microplex, bo widziałem dwa rozwiązana?
Witam! To wyglada na przestawiony zaplon.Pozdrawiam.Stefan. Ostrzeżenie. Doczytaj sobie o ustawianiu zapłonu w Polonezie Atu.
Cewki wyglądają identycznie... Nie chodzi o wygląd lecz o oporności uzwojeń do zwykłego zapłonu cewka ma nr 4220 a do elektronicznego 4226 - piszę z pamięci ale rano mogę sprawdzić i podać oporności
Bo taki podzespół powinien być zamontowany nieruchomo, Niby tak, ale były też konstrukcje zrobione bezawaryjnie - wszystkie gaźnikowce chociażby, z tzw. elektronicznym (bezstykowym) zapłonem.
Nie wiem jak jest u Ciebie ale raczej tą kontrolką bym się nie przejmował. U mnie miga jak chce a na 100% nie było alarmu. Zacznij od bezpieczników, pompę masz w bagażniku pod metalowym deklem. Bez zdejmowania baku nie da jej się wyjąć chyba że rozetniesz trochę podłogę ;) Po włączeniu zapłonu powinno ją być słychać przez kilka sekund do czasu nabicia...
Luzy w aparacie zapłonowym , słaba masa w module elektronicznym od zapłonu . W moim polonezie miałem takie usterki .
Wygląda na to że, nie pracuję jeden z cylindrów, albo co gorsze obróciło panewkę lub luz na sworzniu tłokowym. Na początek do sprawdzenia czy nie ma wypadania zapłonu, potem luzy zaworowe, ciśnienie oleju, itd... Ale jak Napisałeś że, nie masz o tym pojęcia to zostaje Ci tylko warsztat.
Dziekuje za wszystkie podpowiedzi wymieniłem zestaw naprawczy parownika i zrobiłem regeneracje gaźnika i wszystko wróciło do normy.A z zapłonem w poldkach to jest tak jak mówił krzychol66
Witam! A jak w czasie jazdy? U mnie temp. jest na min. Mam termostat do wymiany. W czasie postoju dochodzi do miejsca jak na zdjęciu i włącza się wentylator. Po wyłączeniu zapłonu wentylator zatrzymuje się. W Polonezach, Ciquecento itp. po wył. zapłonu wentylator chłodzi silnik nadal. Chociaż to bez sensu, bo chłodzi tylko chłodnicę gdyż pompa i tak...
Polonez atu plus 1.6 gsi pompa paliwa chodzi bez zapłonu,dopiero wyciągnięcie bezpiecznika ją wyłącza,wcześniej auto przerywało i na ciepłym silniku gasnęło...
Z gazem nie ma żartów jedź do mechaniora. Wcześniej sprawdź połączenia zapłonu, itp.
Przepraszam może kolega mi wyjaśni bo niebardzo rozumiem co w polonezie GLE ma do odpalania czujnik temperatury i czujnik zapłonu i gdzie ten drugi niby znaleźć?????????????
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
WITAM Jeżdżę POLONEZEM CARO PLUS 1.6 gli (1-punkt BOSH) z instalacją gazową RENZO LANDI (typ reduktora SE 81 VITON) Zapalam go zawsze na benzynie na gaz przełączam gdy silnik osiągnie temperaturę 50-70st. Tankuję tylko na BP i tylko na 2-3 stacjach w Krakowie, do baku leję zawsze Pb98. Nedawno wymienione: -filtr powietrza 500km -świece i kable 6000km...
Czy na bęzynie zachowuje się tak samo jak na LPG 2 czy sprawdziłeś świece kable osprzęt od zapłonu itp
przyczyną najprawdopodobniej jest zielony kabelek (ten od rozdzielacza zapłonu do modułu zapłonowego)
A czy - tak, jak pisał Piotr36 - jest ok 2 ohm na pompie lub napięcie na kablach w chwili włączania zapłonu(ok.3 sek)?
Od kierunków sie zaczyna . Kiedyś w maluchu trzeba było odpowiednio wczesniej właczyc kierunek bo bimetal działał z opóżnieniem przy hamowaniu i na swiatłach. Sprawdż ładowanie i regulator napięcia ( zasniedziałe lub nadpalone styki) Dzięki radę za radę a czy kierunki mają coś wspólnego z zapłonem bo podczas kiedy przestają działać kierunki to wiem...
Jest to jedno punktowy elektrowtrysk, także nie ma kopułki... Dodano po 1 Jakie są potrzebne przyrządy do ustawienia zapłonu?
Sprawdż pierwszy cylinder czy gra z palcem na 1 w kopułce! Powodzenia. Jak to sprawdzić ? I jeszcze jedno pytanko kolejnośc zapłonu jest 1,3,4,2 ? bo tak mam kable na kopułce powpinane.
Benzyna bezołowiowa dzisiaj: Zawartość ołowiu - 5,0 mg/l - (PN-EN 237) (orlen.pl) I inne aromaty... Tak, ale dla tych głowic tego jest za mało. Są dodatki teraz nie związane z ołowiem, a skuteczne. Co d filtra "takiego i takiego" legendarny 125p miał taki nie mylić z silnikiem od poloneza na pasku rozrządu.
Procedura wykręcenia szczotkotrzymacza trwa 0,5 minuty, oględziny 3 sekundy. To powinno być zrobione w pierwszej kolejności. Samo pisanie postów nic nie załatwi, dopóki nie sprawdzisz tego, co napisałem. Co do kontrolki, to powinna zapalać się przy włączeniu zapłonu. Szczotkotrzymacz ok. 5 PLN regulator napięcia ok. 20PLN Sprawdź czy nie zsunęły sie...
witaj! sprawdz cewke niskiego napiecia w aparacie zaplonowym. pozdrawiam
Coś z zapłonem nie było ruszane?
Słuchaj,wiem to z doświdczenia-ten monomotronic jest taki dziwny,że jezeli masz wypadanie zapłonów tak się dzieje-zaświeca się na chwile pierunek i skacze obrotomierz. Po prostu "dziki przeskok iskry" go niejako resetuje.
Witam. Mam problem z cewką WN. Przerobiłem swój motor z oryginalnego zapłonu na zapłon od Poloneza (gl-118) Wszystko gra, moto działa, teraz potrzebuję mniejszej cewki WN żeby schować ją pod zbiornik. Wielkość, połowę tej od poloneza. Od czego można założyć cewkę do tego modułu? Proszę o pomoc bo ciepło idzie a moto by się przydało odkurzyć ;)
.....???? ...! ..... To forum to już parodia. A czego się spodziewałeś. Rozpracowywania map zapłonu ,, chyba w polonezie na gaźniku a i to by cuda były wypisywane i przypisywanie nadprzyrodzonych właściwości zielonemu kabelkowi.
Najprościej byłoby wymienic immobilizer tylko: po dokładnym oczyszczeniu czujnika położenia niby problem znikł z tym że była też wygrzewana kabina poloneza farelkiem było to w niedzielę. Natomiast w poniedziałek cały dzień jeździłem i ani razu uszkodzenie nie wystąpiło. Dzisiaj leje nie ruszam samochodu niech z powrotem nasiąknie wilgocią jesli dalej...
To ze nie masz odciecia na lpg to normalne. Załóż sobie sekwencje to bedziesz je mial!! Jak bys go dokręcał do 6tys obr na piątce to byś chłopie zapier.... 220km/h!! A to chyba nie możliwe...
Witam, tak jak pisze mój poprzednik. Wycieraczki programuje się podczas pracy przerywanej. Klika się szybko dźwignią spryskiwacza, a wycieraczki wykonują 1 ruch i czekają. Od tej chwili elektronika czeka na drugie kliknięcie, po którym wycieraczki będą pracowały z czasem przerwy takim, jak między tymi kliknięciami. Będą również pamiętały to ustawienie...
polonez moduł zapłonu przestawienie zapłonu polonez schemat zapłonu polonez
klawiatura labtec serwis pozna wzmacniacz router airlive hasło
mobilus martwy silnik mobilus maret
Sprawdzanie elektromagnesu pompy hydraulicznej – testy, pomiary, diagnostyka Ford Focus Mk2 radio 6000CD Sony nie działa po odłączeniu akumulatora – kod PIN, blokada, bezpieczniki