Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
Wykręć świecę i sprawdz kolor elektrody oraz czy jest mokra czy sucha.Porwnaj z pozostałymi świecami.Odpowiedz nasunie ci się sama.
Jest nowy czujnik
Ja? Nie chcę.
Niestabilne wolne obroty -> nieszczelność w układzie serwa hamulców (lewe powietrze w dolocie).
Sprawdź przewody wysokiego napięcia na te cylindry. Objaw może wskazywać na uszkodzenie cewki 1 i 4 cylindra. To jest wspólna cewka dla tych cylindrów.
Wrócę do pierwszego (swojego) postu. Obecnie, po naprawie gazu, objaw się nasilił, do tego stopnia, że po przełączeniu na benzynę, nie chce chodzić w ogóle, chyba że po wyciągnięciu ssania. Gazownicy stwierdzili przepuszczający elektrozawór, podejrzewam, że to jest przyczyna - razem z benzyną idzie też niewielka ilość gazu. Jak sądzicie?? Cóż, na razie...
Z gazem nie ma żartów jedź do mechaniora. Wcześniej sprawdź połączenia zapłonu, itp.
Tylko że w Polonezie z wtryskiem Boscha luzy zaworowe kompensowane są hydraulicznie!
Na początek sprawdz dobrze układ zapłonowy
Proponuję zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Pozdrawiam.
zapomnialem dodac mam silnik 1800 z fiata 132 zrobiony na abimexie ale to niema znaczenia . remont silnika i glowicy zrobilem szlifierz na warsztacie ustawil zawory. ten silnik w polonezie juz jezdzi od 3l a problem jest od pol roku z tym ze nasila sie coraz bardziej.
Auto juz od zarania mialo problemy z rowna praca na benzynie i gazie. Na gazie chodzilo jeszcze gorzej.. instalacja była prosta.. emulator + mikser.... servisy torunskie nie potrafiły sobie z tym problemem poradzic i mojego przedużytkownika namówili do sprzedaży tego auta... kupiłem go bo myslalem ze problem jest bardziej banalny.... postanowilem w...
Witam wszyskich znawcow i szpecow. Jestesm do niedawna bardzo zadowolonym i szczesliwym posiadaczem samochodu polonez z silnikiem rovera 1.4mpi. Do niedawna poniewaz jakis czas temu motor zaczal nierowno chodzic na wolnych obrotach. Slyszalem ze moze to byc serce czyli komputer ale nie ma tak zwanej dziury w gazie i dlawienia sie silnika po gwaltownym...
Napisałem że odcięcie paliwa zdemontowałem i od kąd mam benzynę w zbiorniku to pompa działa normalnie na gazie. A nierówna praca była powodem złej emulacji sondy. Wyłączyłem emulacje i teraz sterownik gazu odczytuje wartości z sondy, reguluje skład mieszanki i te same wartości wysyła do sterownika silnika i chodzi dobrze. Dzięki za zainteresowanie i...
Witam . Mam kłopot z niedawno nabytym poldkiem caro plus 1997 r . Stwierdziłem że silnik nie osiąga odpowiedniej temperatury w czasie jazdy. Oczwiście przyczyna się znalazła. Po wymianie termostatu samochód osiąga ok. 90 stopni i tak utrzymuje w czasie jazdy. Jednak przy tej temperaturze nagle silnik zaczyna nierówno pracować szarpie itpjak by miał...
Mogę się mylić, ale zawór na butli zamyka się samoczynnie przy wyłączonym LPG, więc mógłby palić, ale tylko dopóki nie skończyłby się gaz w wężu. Inna sprawa, że mógł się i ten zawór w butli zablokować, ale do doprowadzenia gazu chyba jeszcze służy jeden zawór gdzieś przy parowniku. Co kolega powie na sugestię "sprawdź czujnik położenia przepustnicy"?...
Wcale nie napisałem żeby odłączać podczas pracy silnika. Przeczytaj dokładniej post!!!
kolek blokujacy (fi8) na wysokosci rozrusznika- tylko po drugiej stronie silnika ( os strony kierowcy) ciekawe czy wytrzymal to silnik ( jak przesuniecie o zabek w te lub wewte to bedzie zdrowy.a jak juz dobrze ustawisz rozrzad i dalej sie bedzie kolysal to sprawdz cisnienia na cylindrach.
Jeśli nie jeździłeś ani nawet nie odpalałeś auta na bęzynie tylko przez dłuższy czas jeździłeś na gazie być może zpiekły sie wtryskiwacze i teraz zamiast rozpylac paliwo przy podawaniu na tłok leje sie onio jak ze butelki. Może byc to również przyczyną nierównej pracy silnika a podczas przyśpieszania może go poprostu zalewa.
prawdopodobnie masz dziurawy plywak bo jezdzac na gazie ,gaznik wysychal i plywak opada na dno gaznika i nastopilo przetarcie,mialem takie przypadki w 125 i polonezie
to będzie cewka założył ci jakiś chiński szajs, ja pamietam jak kiedyś do poloneza gsi kupilem cewkę z firmy BEAR kielce to ciężki było zrozumieć co w radiu gadają a jak wjeżdzałem na podwórko to tata mówil że takie zakłócenia były w TV że hej, pojechałem na szrot wyciągnąłem stara ale oryginalną cewkę i poldek chodzi jak ta lala. Pozdrawiam wszystkich...
czym można sprawdzić poloneza z silnikiem rovera nierówno prauje na wolnych obrotach
Wydaje się że oddanie samochodu w ręce kogoś kto ma pojęcie o jego naprawie, będzie dla Ciebie najtańszym rozwiązaniem. to nie polonez.
Jaśniej kolego. Jak wystaje delikatnie nad blok- przyspawanie nakretki do niej i wykręcenie. W polonezach często tak się działo.
Napisałem ci masz silnik w przepustnicy to nie polonez gdzie miałeś linię od gazu i ssanie na lince
Uszczelka pod głowicą.
załóżmy ze szkoły do domu mam jakieś 4-5km nie idzie jechać przez ostatni kilometr. Naciskając sprzęgło silnik łapie obroty 300-400 po czym gaśnie (obrotomierz opada..opada..opada... i zdycha silnik). Zaznaczam iż dzieje się tak tylko gdy jeżdżę szybciej (lub ucze się lekko zarzucać tyłem jako że zima). Czy w tym czasie załącza się wentylator chłodnicy?...
Komputer ci nic nie wykryje, prędzej oscyloskopowa diagnoza układu zapłonowego. Swiece wymień. Cewka tylko Delco, jest taka sama ja w polonezie MPI, jeżeli jesteś ambitny to podłożysz cewkę od opli na z astry z silnikiem X16SZ.
Powodem może być nierówny stopień sprężania w poszczególnych cylindrach zwłaszcza w cylindrze pierwszym.
"polonez" nie ma tu żadnych "docinek" masz tylko życzliwe podpowiedzi, nie wymyślaj głupot... Wnioskuję że kolega polonez15 potknął się niechcący na aucie klienta. Czasem pękają dźwigienki - odpalenie silnika z pękniętą dźwigienką skutkuje rozpięciem zaworu i opadnięciem do cylindra...
Do sigi: Iskra jest. Na pasku rozrządu nie zauważyłem żadnych pęknięć czy rozwarstwień. Do dakus: Zdjąłem przewód przewód z gaznika i pokręciłem rozrusznikiem, paliwa nie zauważyłem. Gdy zatkałem palcem przwód i kolega pokręcił rozrusznikem ok. 2-3 sek. po puszczeniu przewodu było słychać syknięcie czyli niby pompka pompuje, tyle że powietrze. Dodam...
A czy filtr nie jest dziurawy lub nieszczelny,ponieważ tam jest podciśnienie.Podałeś za mało szczegółów,jak silnik pracuje po przełączeniu na benzynę.Odnośnie nierównej pracy ważne świece i kable wysokiego napięcia,ponieważ silnik spala gaz lekko gorzej niż benzynę.
Polonez 1.6GLI 2000r benzyna jednopunktowy wtrysk. Wypadanie zapłonów,silnik słaby,ale jak się rozgrzeje jest dobrze. Wymiana świec i przewodów nie pomogła, więc szukamy gniazda diagnostycznego ,powinno być pod schowkiem,ale go tam nie ma ,jest dmuchawa a ponoć powinny być bezpieczniki natomiast znalazłem jakieś złącze z trzema kablani w komorze silnika...
i co mam ustawiac Od razu mówię ze jestem trochę zielony w tych sprawach Nic nie ustawiaj tylko pojedź do kogoś kto ma analizator spalin. Oraz jakby mi ktoś mógł powiedzieć co to jest za instalacja Z góry dziękuje Najbardziej badziewna jaką można zamontować. Tego typu instalacje montuje się do kredensów i polonezów na gaźniku :D
Sprawdź luzy na zaworach tak jak napisał Swidniczanin. Sprawdź jak przyśpiesza jeszcze gdy jest na ssaniu. Tylko nie za ostro i nie na zupełnie zimnym silniku(szkoda go forsować). Możliwe, że faktycznie jest coś przytkane w gaźniku. Miałem coś podobnego w polonezie i z pracy(9km) wracałem na wciąż zaciągniętym ssaniu bo nie dało rady ujechać na wyłączonym....
Wypadanie zapłonu można stwierdzić organoleptycznie. Na zimnym silniku zapach benzyny z rury wydechowej + nierówna praca. Jak sie rozgrzeje zaczyna lepiej pracować. Bardziej zaawansowany test: odkręcić kolektor wydechowy i uruchomić zimny silnik. Tam gdzie będzie wydmuchiwać po ściankach kanału głowicy benzyne jest źle. Tam gdzie będzie wylatywać ogień...
Jak byś jeszcze napisał z jakim wtryskiem to silnik (jednopunktowy abimeks czy bosz a może wielopunktowy bosz). Jeżeli to abimeks to one nigdy nie tszymały równych wolnych obrotów.
Wydaje się że jadnak brak styku jałowego może powodować nierówną pracę na b.jał. a ponadto sonda lambda lub przestawiony potencjometr przepustnicy,nieszczelność w kolektorze ssącym.
Witam, Mam problem taki jak w temacie. Łada wcześniej była remontowana przez niezbyt utalentowanego mechanika, który zreszta i tak juz nie naprawia aut, a ja też lepszej wiedzy o autach nie mam :/ Łada ma silnik 1.3 z gaźnikiem z poloneza typu 34S2. Po włączeniu zapłonu napięcie na akumulatorze pokazuje 12 V, a gdy juz ją zapalę to pokazuje 16 V ( może...
Kiedyś na TVN Turbo pokazywali zakład elektroniki samochodowej, którego właściciel mówił o uszkodzeniach komputera w silnikach Rovera, objawiających się nierówną pracą na wolnych obrotach. Demontowali stary, a klientowi dawali już zregenerowany po naprawie. PS. TPS jest to czujnik położenia przepustnicy.
Ja polecam Ci sprawdzić dwie proste do sprawdzenia rzeczy. Zakładam, że to moduł sterujący Abimex. Może auto z 1995? 1. Sprawdź napięcie ładowania akumulatora po podniesieniu obrotów. 2. Sprawdź, czy podczas pracy silnika, wężem powrotnym leci paliwo do baku (u mnie nie leciało - ciśnienie było zbyt niskie, by popchnąć membranę regulatora ciśnienia...
W takim razie sprawdz ciśnienie pompki paliwa,regulator ciśnienia paliwa.Ciśnienie powinno wynosić 0,07MPa.Nie wykluczone też,ze siada pompka paliwa.Osobiście proponuję wymontować całe urządzenie wtryskowe(wcześniej nalezy zaopatrzyć się w komplet uszczelek) i dokładnie przeczyścić.Sprawdz też silniczek krokowy.Za wysokie napięcie odpada,ponieważ ECM...
Fiat 125p (FSO 1500) 1.5 ME z silnikiem Poloneza fabrycznie tak wyszedł rok produkcji 87 Samochód jest w stanie ogólnym dobrym i silnik był jakiś czas temu remontowany , osprzęt sprawdzony, gaźnik był regenerowany, pompa paliwa była zamontowana nowa. Występuje następująca sytuacja: Problem z ssaniem - podczas odpalania wyciągnięcie ssania powoduje nieprawidłową...
Witam. Mosiężne pływaki to historia, bywaja w Syrenach, Polonezach, o Fiatach nie wspomnę;) Na LPG jeździłem ponad sześć lat i nigdy pływak mi się nie przedziurawił. Miałem silnik 1,8 na gaźniku Pierburg 2E2. W tym gaźniku pływak jest z tworzywa sztucznego.
Mam wtrysk jednopunktowy. Co do przekaźnika-po włączeniu kluczykiem słyszę pracę pompki paliwowej oraz stuk przekaźnika- czyli jest to prawidłowe-a mimo to nie mogę uruchomić silnika. Ściągnąłem nowa cewkę zapłonowa i wymienię . Zobaczę co będzie się działo. Zastanawia mnie też nierówne obroty silnika, a to chyba nie sprawka cewki. Jest jeszcze jedna...
Witam. Pływaka jeszcze nie sprawdziłem , ale mam pytanie. uszkodzony pływak bedzie powodował skoki obrotów, czy przerywanie pracy silnika w w/w sytuacji. ? Podkreslam jeszcze że zmiana szybkosci obrotów jest równomierna np. dwie sekundy ma ok. 3000 obrotów i dwie sekundy ma ok 800 obrotów i tak na przemian . Pozdrawiam.
Panowie potrzebuje jasnej odpowiedzi na temat jak ustawia się te zawory w książce pana Morawskiego brak opisu ich regulacji jet tylko wymiar montażowy wynoszący 0,007-0.043 mm przeszukując fora i czytając nie dostałem jasnej odpowiedzi bo szukając przyczyny nierównej pracy na ciepłym silniku dotarłem do zaworów i zwątpiłem brak luzu na zaworach silnik...
A ciężko podjechać, zapłacić 50 zł i mieć diagnozę komputerową? Tak na początek? A co w tym aucie diagnozować komputerowo i dlaczego za 50 a nie za 150 ? Sprzęt (legalny) i wiedza kosztują a po takich wypowiedziach przyjeżdża klient i mówi zeby podpiąć komputer za 30 zł bo na forum tak było napisane. "Podpięcie komputera " to jest taki skrót myślowy....
padniętą masz najprawdopodobniej pompkę 3, pierwsza nadrabia. A nie na odwrót?
Witam. Problem którego nie potrafię sam rozwiązać od ponad pól roku a mianowicie do nagrzania silnika do temp około 70 stopni wszystko jest okey.ładna praca tak jak Pan Bóg przykazał. Problem zaczyna pojawiać się po przekroczeniu tej temp. obroty na biegu jałowym zaczynają nieznacznie się podnosić a już swój szczyt osiągają przy temp 85stopni. Podnoszenie...
Dzisaj postanowiłem troche pogrzebać w moim polonezie (1.6 GLI z 1997 roku).Miałem problem z alarmem i radiem.Udało mi się to naprawić ale niestety popsółem coś innego. Przy próbie zapalenia zwróciłem uwage że nie gaśnie mi kontrolka, która jest opisana jako lampka kontrolna układu elektronicznego silnika (popularny wtrysk). Samochód wydawało mi się...
Jestem tutaj nowy więc chciałem się przywitać,przeczytałem całe forum i muszę powiedzieć że szkoda że na wstępie temat nie został rozdzielony na patelnie i przerabianie palnika z oo na op.Bo przeczytanie tematu od dechy do dechy zajeło mi dwa wieczory ,ale w końcu niemożna mieć wszystkiego podanego na patelni :D. Więc tak przerobiłem już palnik na op...
Jedziesz takim maluchem i hamujesz silnikiem i skąd taki maluch wie żeby teraz nie podawać paliwa bo akurat się hamuje? I gro starszych samochodów "o tym nie wie" więc spalają tyle co i jazda na luzie.. Lepsze, nowocześniejsze Maluch nie wie. Ale już nawet polonez na gaźniku jak ma nie więcej niż 20 lat to mocno zmniejsza ilość podawanego paliwa przy...
Radzę sprawdzic ssanie czy się otwiera do końca i czy druga przepustnica nie jest uchylona podczas pracy na ssaniu
Polonez Caro GLI 96r. monowtrysk abimex. silnik 116 000 przebiegu. Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik temperatury, potencjometr przepustnicy, wtryskiwacz, filtry powietrza i paliwa. Wyregulowałem zawory, zmieniłem pasek i koła rozrządu. A silnik na benzynie pracuje nierówno. Co kilka sekund zaczyna nim majtać trwa to dwie, trzy sekundy i znów kilka...
Witam, trosze się oziębiło i problem powraca. Dawno temu miałem FSO POLONEZ. Gdy zbyt wcześnie wyłączyłem ssanie silnik pracował nierówno podczas przyspieszania. Przypomina mi to prace mojego Modusa. Polonez miał możliwość przestawienia skąd ma czerpać powietrze. W okresach zimniejszych powietrze czerpał z kolektora wydechowego, który był gorący, przez...
Moja usterka: Po nagrzaniu silnika (3-7 minut pracy), prycha, dławi się, nierówno pracuje czasem gaśnie. Co charakterystyczne - w chwili gdy silnik kaszle obrotomierz spada raptownie do zera, by nagle powrócić na skalę. Jakieś rady? Przed nagrzaniem (po ostygnięciu) nie ma problemów z odpaleniem i pracuje normalnie. Dodam że obadałem gniazda i łączówki...
Witam, Problem jest z Poldkiem Atu Plus 1.6 na wielopunkcie - z instalacją gazową. Mianowicie odpala bez problemu na benzynie i gazie, niezależnie od temperatury silnika/otoczenia. Po około 30 km jazdy na gazie jest odczuwalny spadek mocy i silnik pracuje nierówno - jakby nie palił na jeden cylinder, na benzynie spadek mocy jest dużo większy. Obroty...
Skoro mierzyłeś trzy czujniki i żaden z nich nie miał przejścia, to obstawiał bym że masz multimetr z biedronki za 15 pln który szaleje i żle pokazuje :D Co do przekładania całej przepustnicy od np. Poloneza hmnn lepiej idż na piwo lub zamień sonde "Lambda" :D Ogólnie to nie wierze żeby na prawidłowo przeprowadzonej diagnostyce komputerem parametry...
Mam problem z Polonezem 1.5 GLi na Abimexie. Nie mogę go uruchomić. Próbowałem na zaciąg i po dłuższych mękach odpalił ale chodził jak traktor. Nierówno , dymił - coś strasznego. Odkręciłem więc dekiel od filtra powietrza i przyjrzałem się pracy wtryskiwacza. Okazało się że po przekręceniu kluczyka i próbie rozruchu podaje takie ilości paliwa jakby...
przyciagnieto go wczoraj objaw nierowna praca silnika diagnoza padła cewka brak iskry na 1 cylindrze wymienilem cewke odpalil chodzi jak zegarek niestety po dodaniu gazu strzela w filter i rure wydechowa wiec dalsze szukanie iskra jest w calym zakresie obrotow prawidlowa wyprzedzenie zaplonu tez cisnienie pompy 1 bar kable swiece nowe rozrzad sprawdzony...
Temat ten ma charakter ogólny i poświęcony jest diagnostyce silnika przy pomocy programu diagnostycznego, w tle jest naprawa auta, która jednakże jest opisywana w innym wątku (Polonez GLI 1600 abimex - błąd 45, sonda dobra, za dużo pali, gaśnie na gorąco n ), jak na razie bez rozwiązania. oraz, po zmianie objawów uszkodzenia, w (- Polonez GLI abimex...
mniej ważne jest to ile przejechałeś, ważniejsze ile lat ma parownik a więc i gumy w nim, po prostu stare są twarde i słabo pracują aż w końcu pękają i gaz syczy do króćca podciśnieniowego (jeśli jest) a jak niema to i tak tego już nie idzie wyregulować a reguluje się tak, że: - rozgrzewasz silnik na benzynie, wskazówka przynajmniej 1/3 temperatury,...
Tak więc po kolei -pompa paliwa daje 3, 5 bara wartość książkowa -bak wymyty i uszczelniony -przewody drożne przedmuchane spreżarką -filtr paliwa jest drożny -wtryski paliwa zostały podmienione rozpryskują mgiełkę -nie bierze lewego powietrza -zawór od parownika zamyka się auto nie dostaje gazu -silniczek krokowy podmieniony -zawór powrotny wraz z listwą...
Widzisz, zawodowo zajmowałem się czymś podobnym, tyle, że 50 lat temu, a teraz jestem niepełnosprawnym emerytem, który musi naprawiać samochód na chodniku przy jezdni w ruchu ulicznym. Powiem tylko, że mam trochę inne nastawienie. Te prawie 50 lat temu robiliśmy rzeczy na poziomie zachodnim, czasem nawet lepsze, ale nic nie wyprodukowaliśmy, bo nas...
nierówna praca silnika polonez seicento nierówna praca silnika nierówna praca silnika megane
powiesić kolumna owija kabel testy akumulatorów
schemat bezpieczników laguna diora ws440 schemat
ESPHome i RS232: Konfiguracja i Obsługa MAN Lion’s Coach R07 – ilość oleju wspomagania, typy układów, specyfikacja M 3289