Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
Wykręć świecę i sprawdz kolor elektrody oraz czy jest mokra czy sucha.Porwnaj z pozostałymi świecami.Odpowiedz nasunie ci się sama.
Wrócę do pierwszego (swojego) postu. Obecnie, po naprawie gazu, objaw się nasilił, do tego stopnia, że po przełączeniu na benzynę, nie chce chodzić w ogóle, chyba że po wyciągnięciu ssania. Gazownicy stwierdzili przepuszczający elektrozawór, podejrzewam, że to jest przyczyna - razem z benzyną idzie też niewielka ilość gazu. Jak sądzicie?? Cóż, na razie...
Na początek sprawdz dobrze układ zapłonowy
Witam wszyskich znawcow i szpecow. Jestesm do niedawna bardzo zadowolonym i szczesliwym posiadaczem samochodu polonez z silnikiem rovera 1.4mpi. Do niedawna poniewaz jakis czas temu motor zaczal nierowno chodzic na wolnych obrotach. Slyszalem ze moze to byc serce czyli komputer ale nie ma tak zwanej dziury w gazie i dlawienia sie silnika po gwaltownym...
Napisałem że odcięcie paliwa zdemontowałem i od kąd mam benzynę w zbiorniku to pompa działa normalnie na gazie. A nierówna praca była powodem złej emulacji sondy. Wyłączyłem emulacje i teraz sterownik gazu odczytuje wartości z sondy, reguluje skład mieszanki i te same wartości wysyła do sterownika silnika i chodzi dobrze. Dzięki za zainteresowanie i...
Jest nowy czujnik
Wcale nie napisałem żeby odłączać podczas pracy silnika. Przeczytaj dokładniej post!!!
A czy filtr nie jest dziurawy lub nieszczelny,ponieważ tam jest podciśnienie.Podałeś za mało szczegółów,jak silnik pracuje po przełączeniu na benzynę.Odnośnie nierównej pracy ważne świece i kable wysokiego napięcia,ponieważ silnik spala gaz lekko gorzej niż benzynę.
Ja? Nie chcę.
Powodem może być nierówny stopień sprężania w poszczególnych cylindrach zwłaszcza w cylindrze pierwszym.
Niestabilne wolne obroty -> nieszczelność w układzie serwa hamulców (lewe powietrze w dolocie).
Sprawdź przewody wysokiego napięcia na te cylindry. Objaw może wskazywać na uszkodzenie cewki 1 i 4 cylindra. To jest wspólna cewka dla tych cylindrów.
Co to może być? Silnik jak jest zimny słabo pali (pracuje na 4 cylindrach na 100%), gdy sie nagrzeje, praca i moc silnika na wyższych obrotach nie budzi zastrzeżeń, gdy jest na wolnych obrotach pracuje stabilnie. W czasie przyspeszania wyczuwa sie brak mocy do pewnych obrotów. Po przekroczeniu ok. 2500 obr/min wszystko jest znowu ok. Świece, przewody...
Z gazem nie ma żartów jedź do mechaniora. Wcześniej sprawdź połączenia zapłonu, itp.
Witam! Mam problem z silnikiem w poldku z gaźnikiem z 92 roku. Silnik nie dawno przeszedł kapitalny remont. Problem polega na tym, że po odpaleniu z zimnego pracuje bardzo nie równo, tak jak by jeden cylinder nie pracował, po rozgrzaniu pracuje już normalnie. Co może być tego przyczyną ? Dodam jeszcze, że kiedy było ciepło wszystko było dobrze, problemy...
Jak sterowany jest obrotomierz w Poldku dieslu. Nie znalazłem nic przy alternatorze, za to w okolicy koła zamachowego jest jakiś czujnik. Obrotomierz działa w momencie gdy silnik załapie , a rozrusznik jeszcze kręci. Jak puści się kluczyk to wskazówka spada do zera. Nie jestem pewny wszystkich składników instalacji, bo oglądałem go wczoraj o 22.00 przy...
Tylko że w Polonezie z wtryskiem Boscha luzy zaworowe kompensowane są hydraulicznie!
w polonezie po wymianie swiec silnik bardzo glosno pracuje, chyba wpadly jakies paprochy, czy to moze byc grozne
Witam, problem w tym że na odpalonym silniku kierunki zanikają tzn lewa strona wcale nie mryga a prawa mryga ale szybko, a gdy przekręce tylko zaplon tzn bez odpalania jest ok. Zna ktos z was przyczynę tego? (napięcie oki, przerywacz oki)
WITAM problem w tym że jak silnik jest ciepły to gaśnie i nie wchodzi na obroty powyżej 3000. Za kazdym razem jak zgasnie i go zapale jest coraz gożej obroty spadają i tak aż się wcale nie da jechać szarpie itp. POMOCY bo zgradzik jest potrzebny jak nigdy
Witam. Ostatnio mam problemy z zapalaniem mojego poldka Rozrusznik ledwo co kręci i pobiera taka ilość prądu ze bardzo szybko rozładowuje akumulator. Zauważyłem ze dzieje się tak tylko wtedy kiedy silnik jest zimny. Kiedy ciepły to kręci bardzo dobrze. Akumulator na pewno nie ma winy. W innym polonezie kręci jak szalony. Dzisiaj rozebrałem sprawdziłem...
Mam problem strzelania w silniku w polonezie caro na gaz z jedno punktowym wtryskiem. Przy niskich obrotach słaba moc, tak jakby nie palił na wszystkich cylindrach ( świece nowe, przewody wysokiego napięcia nowe).
Witam !!! Od niedawna mam problem ze swoim Polonezem Caro 1,6 96r., auto strasznie wolno się rozpędza i nie chce się wkręcić na wyższe obroty w czasie jazdy 4 tyś i zaczyna się dusić , sprawdzałem na postoju 4-5 tyś i do tego z rury wydechowej zostawia za sobą pełno dymu dwa lata temu miałem podobny problem i wina leżała po stronie modułu ,ale nie przypominam...
OPIS USZKODZENIA:Brak mocy,silnik gaśnie. DIAGNOZA:Brak iskry na cewkach 2-3.Po ...<br/><br/>OPIS USZKODZENIA:Brak mocy,silnik gaśnie. DIAGNOZA:Brak iskry na cewkach 2-3.Po zdjęcie cewek z modułu zapłonowego stwierdzono różne wartości rezystancji na wyjściu do cewek 1-4 i 2-3. USZKODZENIE:Po rozebraniu modułu stwierdzono odłączenie drucika...
Witam wszystkich. Mam pytanie związane z Polonezem 1.6i '94rok. Wolne obroty utrzymuja sie na poziomie ok 2000 obr/min przez ok 10s po zdjęciu nogi z gazu. Wyminiłem silniczek krokowy i czujnik połozenia przepustnicy. Wyświetlił mi sie równiż kod 35 więc znalazłem nieszczelność w ukłdzie dolotowym ale to nic nie dało dale obroty schodzą bardzo powoli...
Proponuję zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Pozdrawiam.
zapomnialem dodac mam silnik 1800 z fiata 132 zrobiony na abimexie ale to niema znaczenia . remont silnika i glowicy zrobilem szlifierz na warsztacie ustawil zawory. ten silnik w polonezie juz jezdzi od 3l a problem jest od pol roku z tym ze nasila sie coraz bardziej.
Auto juz od zarania mialo problemy z rowna praca na benzynie i gazie. Na gazie chodzilo jeszcze gorzej.. instalacja była prosta.. emulator + mikser.... servisy torunskie nie potrafiły sobie z tym problemem poradzic i mojego przedużytkownika namówili do sprzedaży tego auta... kupiłem go bo myslalem ze problem jest bardziej banalny.... postanowilem w...
Witam . Mam kłopot z niedawno nabytym poldkiem caro plus 1997 r . Stwierdziłem że silnik nie osiąga odpowiedniej temperatury w czasie jazdy. Oczwiście przyczyna się znalazła. Po wymianie termostatu samochód osiąga ok. 90 stopni i tak utrzymuje w czasie jazdy. Jednak przy tej temperaturze nagle silnik zaczyna nierówno pracować szarpie itpjak by miał...
Mogę się mylić, ale zawór na butli zamyka się samoczynnie przy wyłączonym LPG, więc mógłby palić, ale tylko dopóki nie skończyłby się gaz w wężu. Inna sprawa, że mógł się i ten zawór w butli zablokować, ale do doprowadzenia gazu chyba jeszcze służy jeden zawór gdzieś przy parowniku. Co kolega powie na sugestię "sprawdź czujnik położenia przepustnicy"?...
kolek blokujacy (fi8) na wysokosci rozrusznika- tylko po drugiej stronie silnika ( os strony kierowcy) ciekawe czy wytrzymal to silnik ( jak przesuniecie o zabek w te lub wewte to bedzie zdrowy.a jak juz dobrze ustawisz rozrzad i dalej sie bedzie kolysal to sprawdz cisnienia na cylindrach.
prawdopodobnie masz dziurawy plywak bo jezdzac na gazie ,gaznik wysychal i plywak opada na dno gaznika i nastopilo przetarcie,mialem takie przypadki w 125 i polonezie
Jeśli nie jeździłeś ani nawet nie odpalałeś auta na bęzynie tylko przez dłuższy czas jeździłeś na gazie być może zpiekły sie wtryskiwacze i teraz zamiast rozpylac paliwo przy podawaniu na tłok leje sie onio jak ze butelki. Może byc to również przyczyną nierównej pracy silnika a podczas przyśpieszania może go poprostu zalewa.
to będzie cewka założył ci jakiś chiński szajs, ja pamietam jak kiedyś do poloneza gsi kupilem cewkę z firmy BEAR kielce to ciężki było zrozumieć co w radiu gadają a jak wjeżdzałem na podwórko to tata mówil że takie zakłócenia były w TV że hej, pojechałem na szrot wyciągnąłem stara ale oryginalną cewkę i poldek chodzi jak ta lala. Pozdrawiam wszystkich...
czym można sprawdzić poloneza z silnikiem rovera nierówno prauje na wolnych obrotach
Wydaje się że oddanie samochodu w ręce kogoś kto ma pojęcie o jego naprawie, będzie dla Ciebie najtańszym rozwiązaniem. to nie polonez.
Jaśniej kolego. Jak wystaje delikatnie nad blok- przyspawanie nakretki do niej i wykręcenie. W polonezach często tak się działo.
Napisałem ci masz silnik w przepustnicy to nie polonez gdzie miałeś linię od gazu i ssanie na lince
Uszczelka pod głowicą.
załóżmy ze szkoły do domu mam jakieś 4-5km nie idzie jechać przez ostatni kilometr. Naciskając sprzęgło silnik łapie obroty 300-400 po czym gaśnie (obrotomierz opada..opada..opada... i zdycha silnik). Zaznaczam iż dzieje się tak tylko gdy jeżdżę szybciej (lub ucze się lekko zarzucać tyłem jako że zima). Czy w tym czasie załącza się wentylator chłodnicy?...
Komputer ci nic nie wykryje, prędzej oscyloskopowa diagnoza układu zapłonowego. Swiece wymień. Cewka tylko Delco, jest taka sama ja w polonezie MPI, jeżeli jesteś ambitny to podłożysz cewkę od opli na z astry z silnikiem X16SZ.
"polonez" nie ma tu żadnych "docinek" masz tylko życzliwe podpowiedzi, nie wymyślaj głupot... Wnioskuję że kolega polonez15 potknął się niechcący na aucie klienta. Czasem pękają dźwigienki - odpalenie silnika z pękniętą dźwigienką skutkuje rozpięciem zaworu i opadnięciem do cylindra...
Do sigi: Iskra jest. Na pasku rozrządu nie zauważyłem żadnych pęknięć czy rozwarstwień. Do dakus: Zdjąłem przewód przewód z gaznika i pokręciłem rozrusznikiem, paliwa nie zauważyłem. Gdy zatkałem palcem przwód i kolega pokręcił rozrusznikem ok. 2-3 sek. po puszczeniu przewodu było słychać syknięcie czyli niby pompka pompuje, tyle że powietrze. Dodam...
i co mam ustawiac Od razu mówię ze jestem trochę zielony w tych sprawach Nic nie ustawiaj tylko pojedź do kogoś kto ma analizator spalin. Oraz jakby mi ktoś mógł powiedzieć co to jest za instalacja Z góry dziękuje Najbardziej badziewna jaką można zamontować. Tego typu instalacje montuje się do kredensów i polonezów na gaźniku :D
Polonez 1.6GLI 2000r benzyna jednopunktowy wtrysk. Wypadanie zapłonów,silnik słaby,ale jak się rozgrzeje jest dobrze. Wymiana świec i przewodów nie pomogła, więc szukamy gniazda diagnostycznego ,powinno być pod schowkiem,ale go tam nie ma ,jest dmuchawa a ponoć powinny być bezpieczniki natomiast znalazłem jakieś złącze z trzema kablani w komorze silnika...
Wypadanie zapłonu można stwierdzić organoleptycznie. Na zimnym silniku zapach benzyny z rury wydechowej + nierówna praca. Jak sie rozgrzeje zaczyna lepiej pracować. Bardziej zaawansowany test: odkręcić kolektor wydechowy i uruchomić zimny silnik. Tam gdzie będzie wydmuchiwać po ściankach kanału głowicy benzyne jest źle. Tam gdzie będzie wylatywać ogień...
Sprawdź luzy na zaworach tak jak napisał Swidniczanin. Sprawdź jak przyśpiesza jeszcze gdy jest na ssaniu. Tylko nie za ostro i nie na zupełnie zimnym silniku(szkoda go forsować). Możliwe, że faktycznie jest coś przytkane w gaźniku. Miałem coś podobnego w polonezie i z pracy(9km) wracałem na wciąż zaciągniętym ssaniu bo nie dało rady ujechać na wyłączonym....
Jak byś jeszcze napisał z jakim wtryskiem to silnik (jednopunktowy abimeks czy bosz a może wielopunktowy bosz). Jeżeli to abimeks to one nigdy nie tszymały równych wolnych obrotów.
Wydaje się że jadnak brak styku jałowego może powodować nierówną pracę na b.jał. a ponadto sonda lambda lub przestawiony potencjometr przepustnicy,nieszczelność w kolektorze ssącym.
Fiat 125p (FSO 1500) 1.5 ME z silnikiem Poloneza fabrycznie tak wyszedł rok produkcji 87 Samochód jest w stanie ogólnym dobrym i silnik był jakiś czas temu remontowany , osprzęt sprawdzony, gaźnik był regenerowany, pompa paliwa była zamontowana nowa. Występuje następująca sytuacja: Problem z ssaniem - podczas odpalania wyciągnięcie ssania powoduje nieprawidłową...
Witam, Mam problem taki jak w temacie. Łada wcześniej była remontowana przez niezbyt utalentowanego mechanika, który zreszta i tak juz nie naprawia aut, a ja też lepszej wiedzy o autach nie mam :/ Łada ma silnik 1.3 z gaźnikiem z poloneza typu 34S2. Po włączeniu zapłonu napięcie na akumulatorze pokazuje 12 V, a gdy juz ją zapalę to pokazuje 16 V ( może...
Kiedyś na TVN Turbo pokazywali zakład elektroniki samochodowej, którego właściciel mówił o uszkodzeniach komputera w silnikach Rovera, objawiających się nierówną pracą na wolnych obrotach. Demontowali stary, a klientowi dawali już zregenerowany po naprawie. PS. TPS jest to czujnik położenia przepustnicy.
Ja polecam Ci sprawdzić dwie proste do sprawdzenia rzeczy. Zakładam, że to moduł sterujący Abimex. Może auto z 1995? 1. Sprawdź napięcie ładowania akumulatora po podniesieniu obrotów. 2. Sprawdź, czy podczas pracy silnika, wężem powrotnym leci paliwo do baku (u mnie nie leciało - ciśnienie było zbyt niskie, by popchnąć membranę regulatora ciśnienia...
W takim razie sprawdz ciśnienie pompki paliwa,regulator ciśnienia paliwa.Ciśnienie powinno wynosić 0,07MPa.Nie wykluczone też,ze siada pompka paliwa.Osobiście proponuję wymontować całe urządzenie wtryskowe(wcześniej nalezy zaopatrzyć się w komplet uszczelek) i dokładnie przeczyścić.Sprawdz też silniczek krokowy.Za wysokie napięcie odpada,ponieważ ECM...
Witam. Mosiężne pływaki to historia, bywaja w Syrenach, Polonezach, o Fiatach nie wspomnę;) Na LPG jeździłem ponad sześć lat i nigdy pływak mi się nie przedziurawił. Miałem silnik 1,8 na gaźniku Pierburg 2E2. W tym gaźniku pływak jest z tworzywa sztucznego.
Mam wtrysk jednopunktowy. Co do przekaźnika-po włączeniu kluczykiem słyszę pracę pompki paliwowej oraz stuk przekaźnika- czyli jest to prawidłowe-a mimo to nie mogę uruchomić silnika. Ściągnąłem nowa cewkę zapłonowa i wymienię . Zobaczę co będzie się działo. Zastanawia mnie też nierówne obroty silnika, a to chyba nie sprawka cewki. Jest jeszcze jedna...
Witam. Pływaka jeszcze nie sprawdziłem , ale mam pytanie. uszkodzony pływak bedzie powodował skoki obrotów, czy przerywanie pracy silnika w w/w sytuacji. ? Podkreslam jeszcze że zmiana szybkosci obrotów jest równomierna np. dwie sekundy ma ok. 3000 obrotów i dwie sekundy ma ok 800 obrotów i tak na przemian . Pozdrawiam.
Panowie potrzebuje jasnej odpowiedzi na temat jak ustawia się te zawory w książce pana Morawskiego brak opisu ich regulacji jet tylko wymiar montażowy wynoszący 0,007-0.043 mm przeszukując fora i czytając nie dostałem jasnej odpowiedzi bo szukając przyczyny nierównej pracy na ciepłym silniku dotarłem do zaworów i zwątpiłem brak luzu na zaworach silnik...
A ciężko podjechać, zapłacić 50 zł i mieć diagnozę komputerową? Tak na początek? A co w tym aucie diagnozować komputerowo i dlaczego za 50 a nie za 150 ? Sprzęt (legalny) i wiedza kosztują a po takich wypowiedziach przyjeżdża klient i mówi zeby podpiąć komputer za 30 zł bo na forum tak było napisane. "Podpięcie komputera " to jest taki skrót myślowy....
padniętą masz najprawdopodobniej pompkę 3, pierwsza nadrabia. A nie na odwrót?
nierówna praca silnika polonez seicento nierówna praca silnika nierówna praca silnika megane
kontrolka tuszy telewizory philips opinie multimetr ciągłość przewód
naprawa baterii makita amica dim4040
Urwany pad masowy baterii CMOS w Toshiba Satellite - gdzie wlutować? Instalacja Bluetooth w Mercedes S320 2009 - porady