Jeszcze jedno: na wirniku masz taki jakby świderek i jeżeli masz na nim jakiś smar to go nie ruszaj, a jak to wymyjesz to posmaruj to smarem, bo jak nie to, jak jest już podtarty aparat, wytrze Ci go w szybkim tempie jeszcze bardziej co będzie skutkowało tym że palec w końcu złapie za kopulkę, resztę można sobie wyobrazić.
Jeśli byłoby coś z rozdzielaczem w kwestii mechanicznej, silnik kulałby przy dowolnych obrotach bez względu na jego rozgrzanie czy też nie. Więc palec rozdzielacza wykluczyłbym, chyba że ma przebicie, wtedy też niestety kopułka do wymiany. Zacznij od przewodów WN, przeczyszczenia świec. Potem ewentualnie kopułka. Życzę udanych napraw.
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
Profesjonalizm tego forum mnie powalił... Przyczyną okazał się palec rozdzielacza.
a zobacz dla pewnosci czy palec sie kręci.
Witam. Ja mam podobny problem. Prawdopodobnie masz spaloną cewkę, sprawdź też palec pod kopułką.
Jak jest iskra to co chcesz od czujnika wału? Może masz przebicie na palcu rozdzielacza? Jak kolega napisał palec i kopułka.
a zmechanicznych usterek czy palec rozdzielacza sie obraca podczas startowania ,noi kopolka jest ok to znaczy polaczenie miedzy srodkowym a palcem jet ok?
Cewka zapłonowa jest O.K. Wyciągnołem z jeżdżącego drugiego mojego mobila i nic. Zasilanie jest. Palec się obraca .
Kopułka i palec to jest aparat zapłonowy.
albo palec zozdzielacza, kopułka. a moze padł rozrząd.
Z pamięci, przy braku iskry nawała tam palec (przebicie), cewka jak i kopułka. Ale sprawdź cewkę. Wepnij zamiast niej żarówkę 21W, czy będzie migać jak startujesz. Psiakrew, Brzesko, moje miasto!
Aparat jest na frezie i od tego jak jest włożony zależy gdzie jest pierwszy cylinder.Należy ustalić gmp pierwszego cylindra w fazie sprężania, ściągnąć kopułkę sprawdzić jak ustawiony jest palec i tam będzie pierwszy cylinder.
Polonez gaźnik. Wysun kostke aparatu zapłonowego. Wypnij przewód Wn z rozdzielacza, i podłącz do niego świece. Włącz stacyjke. Wez przewód i podepnij do + akumulatora następnie dotykaj wypiętych bolców w module. Jak nie masz iskry to modół lub cewka. Jak masz iskre to koółka lub palec lub przewody lub swiece. CDN.....
Sprawdź układ zapłonowy palec (musi być bez opornika)kopułka, ustawienie zapłonu ,rozrząd.
tak ale moj palec to prosta zwykła blaszka wiec dlatego pozostaje cewka w kopułce
Ogólnie pokapowałem już o co chodzi, tylko czy wymiana wężyka pomoże, jeśli przykładając palec do miejsca, gdzie przychodzi wężyk nie czuje zasysania?
Wymień kopułkę palec przewody wysokiego ,oraz świece. Czasem może walnąć czujnik halla.
Witam Mam problem z uruchomieniem mojego poloneza. Iskra jest, benzyny też nie brakuje. Wcześniej był uszkodzony aparat zapłonowy podczas jazdy rozsypał sie w drobny mak. Wymieniłem palec rozdzielacza i kopułke, a nadal nie pali... ma ktoś jakieś pomysły co może być tego przyczyną:?:
Witam. Posiadam Poloneza Caro - rok produkcji 1992, zainstalowany gaz. Problem pojawił sie podczas jazdy, zaczął się przydławiać, zatykać, szczególnie przy zmianie biegów, i w końcu stanął i koniec. Mechanik stwierdził, że uszkodzony jest palec rozdzielacza. Po wymianie jego, odpalił i wydawało się że wszystko jest ok., ale podczas jazdy znów zaczął...
A wogle kreci sie palec w aparacie zaplonowym????Może padł pasek rozrządu????? bywały takie przypadki!!! pozdrawiam Jacek
Miałem podobny problem. Kopułka wyglądała na dobrą, palec również. Weź szkło powiekszające i ujrzysz wypaloną pajęczynkę nie widoczną gołym okiem. Czyszczenie nic nie pomoże.
powiem tak, jest to zazwyczaj kwestia mieszanki paliwa, najważniejszy jest doplyw powietrza ( kiedy wymieniany filtr powietrza ) drugie ( wymiana filtru paliwa jak kupujesz to ulatwie ci to symbol do poloneza to kl-63 ) jesli to jest dobrze to lecimy dalej ( przewody wysokiego napiecia, świece, kopułka i palec rozdzielacza, ustawienie zapłonu ) dodatkowo...
Witam! Wymieniłem akumulator, przewody wysokiego napięcia, świece, uszczelkę pod głowicą, wyregulowałem zawory i nic. Jak miałem FSO 1500 (już z modułem zapłonowym) i występowały podobne objawy, to zawsze wymiana przewodów WN i kpułki aparatu zapłonowego pomagała. Kopułka "fabryczna", nie made in szopa. Możesz jeszcze sprawdzić palec rozdzielacza. Jan
Nie można tak po prostu zmieniać sobie kopułek na inne, nieprzystosowane do danego typu rozdzielacza. Na początek lampa stroboskopowa i sprawdzenie ustawienia zapłonu. Jeśli będzie właściwe to trzeba sprawdzić, czy w momencie rozwarcia styków przerywacza palec rozdzielacza znajduje się dokładnie na przeciwko styku kopułki. No bo zakładam, że pali na...
Witam. Jednak okazało się że winnym był układ zapłonowy. Wymieniłem kopułkę, palec rozdzielacza oraz sprężynki pod palcem(były już mocno zużyte) i odpala bez problemu nawet po długim postoju. Dzięki wszystkim za zainteresowanie (podwójne dzięki dla thomasa ). Pozdrawiam.
Na nim jest nazwa firmy i ewentualnie jakies cyferki i literki :) chodzi o to ze moze ci powiem dokladnie ktora srobka pokrecic. Tak chodzi mi o rezystancje kabli, glownie od cewki do kopulki. Sprawdz palec rozdzielacza i jak wyglada kopulka w srodku, czy nie jest wypalona luz czy nie ma nagaru.
Chwilę po odpalenia silnika, raz ta chwila jest dłuższa raz krótsza, zaczyna szarpać silnikiem.Pół roku temu wymieniłem kable i swiece niestety nie wiem jaka firma i j akie świece bo nie sprawdziłem czy sklep dał mi odpowiednie do mojego auta.3 dni temu wymieniłem kopułkę i palec i czujnik położenia wału.I wczoraj przy zapalaniu zrobił małe bum i nie...
wymienilem swiece kopulke palec kable a on dalej ma to samo chodzi o to jak on daje iskre czy ma jakis modul bo tam tylko widze komputer i jakis elektroniczne urzadzenie kolo niego dzis juz nawet srodkowego tlumika sie pozbylem tak szczelil ze sasiadom alarmy powlaczal
Prawdopodobnie któraś ze świec nie pracuje tak jak powinna,przy tradycyjnym rozwiązaniu tzn, kopułka i palec rozdzielacza radziłbym zwrócić w pierwszym rzędzie uwagę na te dwie rzeczy ,a przy module zapłonowym tj, takie małe pudełko wykonane z aluminium i zbudowane jak radiator zwróc uwagę na przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym. przyczyn może...
a więc tak !....program monitor odpalił....rzeczywiście okazało sie że nie odpalałem go pod dosem tylko z poziomu windy 98....czujnik MAP pokazuje na wolnych ok. 30kPa jak dodam gazu to nieznacznie sie zwiekszy tak do 40-50kPa...jak odepne wężyk podcisnienia to podskoczy do 100kPa...podcisnienie jest bo jak odepne to od razu silnik chce zgasnąć...a...
No przejaja. No czegoś takiego to tylko na elektrodzie można się spodziewać. Montaż jest prosty jak nie wiem co-ustawiasz koło pasowe na znaki, odkręcasz korek wlewu oleju-patrzysz czy koniki na pierwszym garze mają mijankę to wtedy pali na 4. A więc wsadzasz aparat tak, aby palec wskazywał na 4 gar, przy czym należy go tak wsadzić, aby zapewnić sonie...
Witam wszytskich mam problem jw ale zaczne od początku. Posiadam auto dośc archaiczne POLONEZ 1.6GLE i mój problem pojawił się dośc niedawno. Podczas odpalania auta na paliwie i na gazie pojawiają się problemy bo auto nie zawsze chce zapalić. Wymieniłem świece,kable wn, kopułke, palec rozdzielacza, zielony kabelek, sprawdziłem cewke zapłonową i moduł....
Przecież napisałem że przewód , ceweczka , przewody wysokiego napięcia , kopółka , palec , świece zapłonowe są nowe i chodzi silnik tak samo. Dopiero zmiana modułu zapłonowego na stary orginalny- który ma tą wade że jak się nagrzeje to zanika iskra (teraz już padł całkiem)- przywracała regularną praę silnika. Zatem jest jakaś różnica w modułach zapłonowych...
Witam, mam problem z uruchomieniem poldka, sądziłem że problemem jest przewód pomiędzy modułem a rozdzielaczem zapłonu (samochód zgasł w momęcie gdy dotkonołem tego kabla - okazało się że jeden z przewodów jest przerwany) - naprawiłem to. Przy okazji wymieniłem palec rozdzielaca. Niestety samochód dalej nie odpala. Pomyślałem więc że może być jeszcze...
Dzisiaj wykręciłem po wielkich trudach czujnik temperatury. Paskudny dostęp bo musialem ściągać kopułkę rozdzielacza zapłonu by dostać się do śruby i wtyczki. I okazalo się, że nowy czujnik ma za duży gwint. Za tem nie pozostalo nic innego jak zalożyć ten stary czujnik. Ale po rozebraniu kopułki stwierdziłem, że aluminiowe kołki-styki po których ślizga...
Jeśli robiłeś remont kapitalny 40 kkm temu to i pasek powinni Ci wymienić. Trudności z odpalaniem i utratą mocy taki jak piszą koledzy mogą być spowodowane zużyciem uszczelnienia tłok/cylinder ale jest też możliwe przeskoczenie paska rozrządu. Ustaw tłok na 1 cylindrze w ZZ (punkty na kole pasowy silnika i znak na obudowie rozrządu), zdejmij kopułkę...
Witam Zakładam nowy wątek ponieważ szukam już od kilku tygodni i nie mogę nic znaleźć na temat tego silnika... A więc: Polonez Caro, 1994r, silnik 1.5 ,gaźnik, bez wtrysku, komputera, silniczka krokowego i gazu.Podstawowa wersja. Problem: prawie miesiac temu rano wsiadam do wechikułu i podczas jazdy się zaczęło dziwne szarpanie (tak jakby nie dostawał...
... w pierwszej kolejności do wykręcenia sonda i sprawdzić czy katalizator nie jest zatkany i nie blokuje większego ciśnienia spalin, potem sprawdź impulsy z czujnika wału przy obrotach wysokich, jednak może być sterownik silnika uszkodzony ale to wszystko do sprawdzenia, odepnij kabel ze świecy i zobacz czy iskrę podaje po przegazowaniu. Ogólnie sprawdź...
Widzę coś ciekawego na forum... Po pierwsze zapraszam wszystkich na www.fsoptk.pl i na forum FSO-Polonez Tuning Klubu. Tam możemy wymienić się doświadczeniami bo stworzone tam było kilka ciekawych swapów. A odpowiadając na pytanie: Silniki serii k16 są ze sobą zamienne niemal w 100%. zasadniczo różnią się pojemnością, numerem silnika ;). i głowicą (1,8...
Kolego przytknij palcem na pierwszym cylindrze i obracaj wałem ,poczujesz sprężanie i to jest to Wypnij kopułkę patrz na palec ma być tak ustawiony jak pierwszy przewód na kopułce .Potem tylko dograć i gotowe.
Ten przewod o ktorym pisze "leinadzs" to duzo prawdopodobiensstwo. Czesto sie lamie od strony aparatu zaplonowego i silnik glupieje. A tak na marginesie. Jak mialem taki objaw to wymienilem kopulke, palec, swiece i kalble i pomoglo(z reszta w polonezie pasuje to zrobic przed kazda zima). Pozdrawiam
Sprawdź kopułkę, palec.
Pewnie rozciągnięte są i gwint się zrobił inny. Co do regulacji to ja się nie pie....łem - dokręcałem palcem na zero luzu i potem cofałem ćwierć obrotu. Szlifowanie i tak niewiele daje.
Oj stary. 7 lat jezdziłem na Twoim przypadku (poldek1,5'94 + Lovato). Odrzuciwszy temat regulacji zostaje: - wymiana filterka gazu - sprawdzenie palca rozdzielacza/kopułki (miałem takie uszkodzenie) - sprawdzenie przewodów WN - spuszczanie oleju z parownika - oczywiście świece próbuj.
Sprawdź palcem który.
willy1986-bardzo Cię proszę-przestań pisać bzdury wyssane z palca.
A sprawdzałeś je na dobrze nagrzanym silniku gdy krzywka wałka rozrządu nie naciska na popychacz? Były twarde czy miękkie? Bo powinny być twarde, muszą "trzymać"a nie się uginać pod naciskiem palca. Może olej ma za niskie ciśnienie w układzie smarowania na gorącym silniku.
Starym wałkiem sprzęgłowym się to robi, na palec trudno utrafić.
O ile mnie pamięć nie myli to w Polonezie 1.4 aparat służy tylko do rozdziału iskry na cylindry,czyli to tylko kopułka i i palec rozdzielacz.o czym tu pisać więcej?co mu dolega?
stuka palec civic palec czytnik palec
procesor obróbki wideo mazda paliwa nawigacja wince
radio calculator naprawa pokrętła aparat
OpenBeken v1.17.745 DeepSleep Issue on WD-01ADE BK7231N: Device Fails to Wake After Sleep Series vs Parallel Circuits: Tesla, PV Modules, LED Strings, Battery Banks—Current, Voltage, Faults