Nowy pasek i prawidłowo napiąć, potem pomiar ładowania i pogadamy
Pochwal się co tam masz schowane w stodole? Proszę bardzo! I nawet kiedyś puchar na zlocie staruszków dostałem: https://obrazki.elektroda.pl/7102092800_...
Witam. Jak zamontować pasek rozrzadu w polonezie 1.6??? Z góry dziekuje za odp.
Nie musisz od razu oddawać auta do warsztatu żeby się przekonać że to pasek rozrządu padł. Sposób jest prosty . Posadż za kierownicą kogoś , zdejmij korek wlewu oleju . Widać tam jak się przyjrzysz bodajrze dwa zawory. Pomocnik niech zakręci rozrusznikiem , a Ty patrz czy zawory chodzą . jeśli ani drgną , mimo kręcenia rozrusznikiem , no to jest zerwany...
Zwróć uwagę na szerokość paska. W Polonezach były chyba 13mm, a ty prawdopodobnie potrzebujesz na 17mm. Możliwe, że nie trzeba kombinować z zamianą koła pasowego - załóż jak jest i zobacz. Fakt nawet 10 mm. (były na 13 pasek ale dużej średnicy). Lepiej żebyś miał ośkę 17 mm. to Ci podpowiem co założyć
Dzień dobry witam, a widzę że autor tematu nie odzywa się-ja poprosiłbym Kolegę RobertLodz09 oraz mortalbird- mnie akurat interesuje wersja gli 96,97 o informacje może e-book na maila?
Witam, nie wiem czy to coś pomoże ale sprawdź pasek masowy połączenia silnika z karoserią. Miałem podobny problem, pojechałem do mechanika bo miałem problem z silnikiem, facet dodatkowo wymienił pasek bo był w kiepskim stanie i od tamtego czesu problem zniknął. Pozdrawiam
na pewno zakładali za wąski pasek .
Ja natomiast sprawdziłbym pasek i ewentualnie wymienił.Czy napięcie mierzone na alternatorze czy akumulatorze?
Dobry wieczór. Może to komuś się przyda... Jedziemy sobie "Polonezem" w którym zepsuł się rozrusznik. Zatrzymaliśmy się na chwilę, zgasiliśmy silnik. Nie ma w okolicy nikogo, żeby popchnąć... Poniżej jest metoda na samodzielne odpalenie: Prawe tylne koło podnosimy (warto tam podłożyć pod ośkę coś oprócz podnośnika, np. parę cegieł, albo tzw. "kobyłkę")....
Współczesne mechaniczne napinacze mają sprężynę, ona reaguje na zmiany napięcia paska. Natomiast w starych samochodach tak było, ustawiało się raz i koniec. Stare samochody w ogóle nie miały połowy zbędnych pierdół, i jakoś jeździły. A co powiedzieć o Polonezie, gdzie wcale nie było napinacza? Ta mała rolka jest minimalnie przez pasek naciskana, ją...
kolo alternatora ma zuzty rowek na pasek powinno sie nadac od poloneza
wielkie dzięki !!!
A aparat się obraca? Bo po mojemu masz zwalony pasek.
obudowie paska rozrządu jest czujnik,to właśnie to
Dla zainteresowanych tematem słabego ładowania w lublinie, zastąpiłem oryginalny alternator 55A alternatorem od poloneza plusa 70A.Ładowanie z wałczonymi wszystkimi odbiornikami 14.20 na wolnych obrotach.Modyfikacja odwracalna w każdej chwili można wrócić do starego alternatora,koszty tez niewielkie altek od poloneza,nowy pasek 10X1000 i kawałek płaskownika...
A ten cienki pasek jaki jest w poldku jest w stanie przenieść takie obciążenie przez alternator 100A ? Czy przerabiałeś jakoś napęd na wieloklinowy ew. drugi pasek równolegle? To problematyczne taka przeróbka.
Zawory chodzą a pasek jest dobry
Tu chyba tylko metoda prób i błędów zda egzamin dodaj z innego poloneza koło na pasek i próbuj podłączyć. Ale jeśli ma być to przyczepione do karoserii a nie do silnika to daj sobie spokój bo nie naciągniesz paska i będzie on spadał co chwile.
a pasek rozrzadu.
Tak alternator 24 V Przy tym sprawność alternatora na poziomie 50% , to jakim cudem przy 12 V 70 A duży alternator np. Polonez, Urwie pasek, jak w samochodzie to chodzi latami a pobór mocy z silnika jest na poziomie 1,5 Kw :)
Jak łożyska są głośne i luz wyczuwalny- nie czekaj tylko wymieniaj bo alternator stanie ci w najmniej odpowiednim momencie i nie wrócisz do domu. Kilka słów o pasku klinowym i kołach pasowych: pasek dobiera się do kół tzn. pasek ma określoną szerokość powierzchni grzbietowej i kąt klina, tak samo koła pasowe muszą mieć odpowiednią szerokość rowka, zaś...
Może być też koniec szczotek lub regulatora w alternatorze, bądź za słabo napięty pasek klinowy.
No to był jakieś 30 000-50 000 km za późno wymieniony (a w zasadzie przez tyle czasu nie wymieniony). Koszt samego paska około 20-25zł.
Według opisu wymiany paska rorządu w polonezie z silnikiem rovera. Napięcie paska ustala sprężyna napinacza.
Szukam i nie znalazłem samochód ze wspomaganiem. Wyciągnąłem już nawet pompę od wspomagania. I nie znalazłem nic co by przypominało napinacz z silnika 1,6 benzyna. Alternator ma luz osiowy przy dolnym mocowaniu więc on powinien służyć jako naciąg. Mam książkę jednak albo tam rysunek jest od wersji bez wspomagania albo u mnie są jakieś przeróbki bo nic...
12 płatowiec średnica 2.75m na wzór i podobieństwo kolegi EDEK 45. Maszt do prób 4m docelowo 9m , prądnica z silnika z pralki 54żłobki na orginalnym uzwojeniu, przełożenie 1:3 koła zębate ale bedzie zmiana na pasek zębaty od rozrządu z poloneza chodzi hałas. http://obrazki.elektroda.pl/2335024400_1...
Mam alternator od poloneza caro z wbudowanym regulatorem napiecia i chce go zalozyc do C-360 zamiast pradnicy. W ciagniku niestety jest pasek szerszy jak u poloneza. Skad mozna zalatwic takie kolo pasowe, zeby zalozyc na ten polonezoski alternator i zeby pasowalo do paska w ciagniku?
Sprawdzić czy się obraca wałek w aparacie,pewnie pasek rozrządu chybnął
Mam problem! Znikło mi ładowanie w polonezie! Szczotki sa nowe,połaczenia sprawdzone, pasek naciągnięty. Najciekawsze jest to, że kontrolka ładowania normalnie gaśnie. Jeśli ktoś jest w stanie mi coś poradzic to będę bardzo wdzieczny!
Mam rower z przerobionym silnikiem od Komara( obcięta skrzynia biegów :) ). Zdjęcia wrzucę jak będę miał do nich dostęp. Jak ma humor to ponad 50 ciśnie... Nie polecam takich prędkości na rowerze :) Kłopotliwe jest głównie zasilanie w paliwo, początkowo miałem zbiornik z paliwem umieszczony nad silnikiem (napęd na tylne koło - przekładnia cierna)......
Jak wymieniłeś szczotki i regulator napięcia i nic to zobacz czy dobrze kabelki podłączyłeś a jak nie to pasek sobie naciągnij
witam szukam sklepu (najlepiej internetowego) gdzie mozna kupic pasek napedowy (taki zebaty jak rozrzad w VW czy polonezach:) do maszyny do szycia Lucznik.
wynika z tego że wszysto jest ok sprawdz pasek a moż wymień
Być może jakiś Magneti Marelli rodziny A125, ale cienko to widzę, bo nie pójdzie z paska dziesiątki przy tej mocy.
Pasek rozrządu czasem nie pękł?
Ja bym wstawił coś od Poloneza, pozostawiając (dając stare do nowego altka) dotychczasowe kółeczko pasowe (CC ma pasek "10", polonez - "13"). Mocowanie to nie problem: kilka podkładek, w razie potrzeby jakiś gruby płaskownik budowlany - pogłówkować! A także poczytać dział "Rolnicze", o metodach, jak wstawia się w ciągniki różne typy alternatorów.
Naciągnij pasek od sprężarki.
A możeby tak naciągnąć pasek alternatora ... Pozdrawiam
Kolego, co było pierwsze, na początku temperatura skoczyła do 130 stopni, czy pękł pasek klinowy, napędzający pompę wody? :-) Możliwe, że powodem, dla którego zużył się pasek był problem z pompą. Jednakże, w Polonezie, którego mam, po kilku tygodniach nieużywania staje alternator i trzeba go ruszyć żabką - inaczej pasek będzie się ślizgał na zablokowanym...
Raczej łożyska nie wytrzymały naciągnięcia paska.
sprawdz czy rura wychodzaca z termostatu idaca na tyl silnika az w okolice czujnika temperatury nie jest zapchana. jest tam taka wstawka z blaszanej rurki która lubi rdzewiec i sie zapycha. jezeli chodzi o pasek to musisz ustawic wal w pozycji "na znakach" zblokowac gorne kólka rozrzadu aby sie nie przestawiły poluzowac napinacz i ściągasz pasek
Ja w polonezie nigdy nie wymieniałem kół rozrządy tylko pasek. W tym samochodzie jest to tak prosta czynność że, ja wymieniam pasek co 60 tys km. zanim kupisz pasek zobacz jakie masz koła czy z zębami prostymi, czy zaokrąglonymi (takie były w plusach) bo może ktoś już robił rozrząd i dał koła pasowe od plusa. Jeśli by tak było to tutaj zmień koła na...
Sprawdź jakie masz ładowanie alternatora przy obciążeniu światłami, stpopem i kierunkiem, może masz pasek alternatora za luźny:?:
Wymień w końcu to wyślizgane koło pasowe zamontuj nowy pasek i będziesz miał ok.
Gąsienice zrobisz z pasków zębatych. Wywiniesz je na "lewą" stronę i gotowe.Poszukaj ich na allegro, w sklepach z częściami zamiennymi do elektronarzędzi (paski rozrządu do samochodu będą raczej za długie jak na twoje potrzeby). A także w sklepie z zabawkami, bo czasem mają coś, co można zaadoptować. Silniki krokowe do napędu mogą być. Poszukaj w starych...
Przecież w tym silniku nie ma klina. Wał ma płaskie wybranie. A tak w ogóle to musiał się trafić wyjątek, żeby przy nie ruszanym rozrządzie tak się zrobiło. Miałem dużo doczynienia z takimi sinikami i jeśli coś takiego się zdażyło to silnik miał już wymieniany pasek rozrządu.
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
NIGDY nie spotkałem się z urwaniem tego łańcucha w 900-tce w Seicento/Cinquecento/uno/panda/127, jedynie co, to tam się rozpadają napinacze tego łańcucha a konkretnie to wspornik, który można pospawać i to dalej działa, zresztą nawet z uszkodzonym rozrząd nie przeskakuje tylko jarmoli, więc albo ktoś wymienił oryginalny rozrząd na jakiś śmieć (np KAZ)...
pasek juz sprawdzalem i jest ok
Ja bym zaczął o sprawdzenia naciągu paska
Tzn co tak masz? Pasek od Poloneza a może Żuka? A to, że piszczy to była mowa. Albo bardzo duże odchylenie osiowości kół pasowych, albo słaby naciąg, albo wysokie obciążenie przekraczające standardowe obciążenie paska. Poza tym chyba coś pokręciłeś. Pamiętam jak onegdaj w Passacie albo Mazdzie piszczał mi pasek ale kiedy wjeżdżałem w kałużę. Powtórzę,...
Tak jak pisali poprzednicy: wzbudzanie się alternatora 1100obr/min. i ładowanie od 800obr/min. to trochę zbyt późno. Ja mam w C-330 przy alternatorze oryginalne koło od Poloneza 60mm i mam pasek oryginalny i na razie chodzi to bez problemów, alternator wzbudza się przy ok. 800obr/min, a kontrolka zaczyna się świecić przy ok. 600obr/min. ...nie wiem...
Witam Nie chcę zakładać nowego tematu, zapytam więc tutaj - jeśli autor tematu niema nic przeciwko: 1. Czy alternator od poloneza (12V/ok.14A- napędzany silnikiem elektrycznym przez pasek klinowy) mogę podłączyć pod regulator (Tracer 3215RN) razem z panelami celem doładowania awaryjnego akumulatorów 24V? (myślę, że takie ładowanie przez godzine to wystarczy);...
Kolega nie odpowiedział na podstawowe pytanie jakie jest ładowanie bo wystarczy że ma lużny pasek typowe dla poloneza.P
Witam mam kilka pytań co do tego pojazdu. Ile silnik wytrzyma w km??? mam teraz 103 tysiące Co często się psuje w poldku ??? czy mogą mu zaszkodzić wysokie obroty podczas jazdy max do 6 tysięcy ??? co jaki czas należy mu wyregulować zaworki wymienić olej i pasek rozrządu ???
ten silniczek i regulacja zaworów to taki żart,odstaw do mechanika on będzie wiedział co zrobic. Jaki może być koszt wymiany z czesciami paska rozrządu,klocki,szczęki i płynJakiej firmy pasek dobry,rolki,napinacze oraz płyn hamulcowy jest stosowany w VW GOLF 3.Oraz jaki olej zalać do silnika.Czy ufać warsztatowi.Po ilu km następna wymiana oleju w silniku....
Jaki problem zdjać obudowę paska?
Witam. Jskrzenie przy załączaniu klemy to jak najbardziej normalne. W samochodach jest trochę elektroniki, i w zespołach takich jak zegarek, szybkościomierz, radioodtwarzacz, przerywacz kierunkowskazów i inne są tam kondensatory, które po przerwie w zasilaniu,w momencie załączania powodują widoczne iskrzenie. Spadek napięcia przy dodaniu gazu wskazuje...
Tak z ciekawości: sprawdziłeś naciąg paska klinowego ?
Pytanie mam podczas zakladania uszczelki pod glowice mam ja posmarowac smarem grafitowym czy zostawic ja na sucho w sklepie mi powiedziano ze mozna na sucho bez smarowania juz nie wiem zglupialem :/ Tylko na sucho,żadnych wynalazków na uszczelce masz czerwony pasek,który jest jakby silikonem,tak więc pod zadnym pozorem nie smaruj tej uszczelki niczym,pamiętaj...
autolukas to nie polonez.
Pasek rozrządu cały? Iskra jest?-sprawdź! Pozdrawiam.
Silnik ma 190 tysięcy ale dopiero 40 tysięcy po remoncie kapitalnym, zapłon był sprawdzany jest ok. Umyłem cały gaźnik, ustawiłem pływak, pomyłem wszystko z oleju ale dalej to samo, chyba otworzę pokrywę zaworów i sprawdzę jak wygląda w środku. Co do paska to nie wiem kiedy był zmieniany Co do szczeliny ustawiłem 1 ale iskra przebija na cewkę, więc...
Moze masz luzny pasek a najprawdopodobniej zwarta jedna diode prostownicza.
Ja polecę alternator od Poloneza. Pasuje idealnie jak i ładuje. Pomiędzy tylne mocowanie alternatora a ciągnika potrzebujesz kawałek rurki jako dystans i jest ok. U mnie pasek ma rozmiar 1280. Nie wiem czy wszystkie alternatory w Polonezie miały takie samo koło pasowe.
Nie marek1997 nie ok tak to się nazywa ale ja szczerze to nie wiem czy nie kolizyjne jest w polonezie kiedyś rok 99 polonez rok 91 powinienem wymienić pasek dużo wcześniej miłem nowy ale byłem LENIEM walnął bo musiał i jakos nic się nie stało ale sprzęgiłko nacisnąłem szybko .Dlatego tak napisałem .Z wykształcenia jestem mechanikiem.
Witam. Mam problem, z którym wcześniej nie miałem do czynienia w elektryce samochodowej - mianowicie - w Polonezie ojca (40tys. km, pasek wymieniony i nie piszczy, w tamtym roku wymiana regulatora napięcia) alternator przestał dawać prąd - na minimalnych obrotach kontrolka ładowania aku się nie świeci, ale zaświeca się gdy ruszy i jedzie (na obrotach)...
poluzuj alternator, zdejmij pasek i odłącz od niego przewody- musi wyjść bez wyjmowania altka
To odpowiem w tym watku, zeby nie mieszac tematow z podgrzewaniem gazu :) Po ppoerwsze - poszukaj na stronie, z ktorej pochodza oba linki ktore Ci podalem - bo jest nastawiona na FSO, wiec moze tam byc cos o samym poldku (ja poldka nigdy dotad nie "ujezdzalem" :) ) Stronka sprawia dosyc "bogate" wrazenie, jest szansa ze tez cos bedzie. Jak nie - to...
Tak dokładnie
Witam! Strzały te raczej pochodzą od cewki zapłonowej, chodź gdy pasek rozrządu przeskoczy przestawi się zapłon i też będzie taki objaw. Zaś czujnik położenia wału miał by objaw że samochod nie palił by, ale możesz zmierzyc go omomierzem i sprawdź czy nie zarósł brudem od spodu.
Do tego gaźnikowego silnika przekręcasz obudowę paska rozrządu z wersji wtryskowej razem z kołami na których pracuje pasek rozrządu( w zasadzie te jedno większe oraz te na które mocuje się pasek klinowy), w każdym razie te z takimi wycięciami (wycięcia są po to aby czujnik mógł zliczać impulsy), następnie musisz wyciągnąć odkręcić z bloku pompę paliwa,...
to mi wygląda na lużny pasek ,namniejszych obrotach ładuje ,a póżniej się ślizga-sprawdż to
tak tez sobie pomyslalem.... pasek rozrzadu sie sypnal. temat zamykam i pozdrawiam.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... Ciężka jest rola moderatora, oj ciężka.....
Możesz mieć już akumulator w nie najlepszej "kondycji" i tak będzie. Podmień aku i zobaczysz, czy się "polepszy" ;) wlasnie akumulator byl niedawno wymianiany. to nie to. pasek alternatora tez w porzadku...
Ja u siebie mam alternator z 125P w oryginale był 6 diodowy ale przerobiłem na 9 i władowałem regulator od 126p Niestety po roku padła dioda wzbudzenia wymieniłem wszystkie za pół roku znowu aż się wkurzyłem i wsadziłem 5 amper i wreszcie mam spokój Koło pasowe na początku było od silnika frani lecz potem wsadziłem nitowane duże z 125p ale alternator...
zazwyczaj bryzg wodny powoduje znaczny poslizg i tak nienajlepszego, lub luźnego paska klinowego :)
Od oryginalnego alternatora podłączasz tylko lampke ładowania. Problemem będzie pasek 10mm po prostu bez większego kąta opasania spali się szybko. Jak dodasz rolkę 8cm na górne mocowanie alternatora to pasuje pasek 10x1000.
8 zaworówka ( X16SZ, SZR) bez klimy tak. Pasek 925, taki sam jak do poloneza. Klinowy ma też Astra G 1,7 DTL.
sprawdź 'naciąg' paska napędzającego alternator
Jeśli potrzebujesz doraźne rozwiązanie to weż puszke po piwie i wytnij z niej pasek o szerokości długości gwintu świecy, którym owiniesz świece (ale nie na zakładke bo nie wkręcisz). Ja na takim rozwiązaniu zrobiłem ponad 600 km i prawdopodobnie by dalej działało jakbym nie wstawił redukcji. :idea:
Niech poldon najpierw sprawdzi czy wałek aparatu się obraca . Może zerwał mu się pasek rozrządu a on wymienia moduły zapłonowe .
Podobny patent robiłem w czasach Fiata 125p - przeróbka układu rozrządu z łańcucha na pasek, wałek rozrządu FSO Polonez z bitą cechą "W", gaźnik z poloneza typ "S2C", dopasowanie kanałów kolektora ssącego do głowicy, przeróbka ukł. zapłonowego na elektronik (tzn czujnik indukcyjny zamiast platynek), pompa oleju również z Poloneza - i "kredens" zwijał...
Witam mam problem ;zerwałem pasek rozrządu silnik 1,6 na jednopunkcie po wymianie paska i jednego popychacza 4 cyl.ssący niewchodzi w obroty między 2 a 2,5 t. obrotów strzela w gaznik na gazie mniej na benzynie b,często punkty zgrane ,zdiołem głowice zawory w porządku?????Pomocy,
No to masz do wyboru: isc do sklepu modelarskiego i przeplacic, albo pochodzic po jakis komisach gdzie sa zabawki. Ew. jezeli chcesz zrobic nieco wiekszego robota to mozesz wykorzystac pasek rozrzadu np. z poloneza, mozesz do niego dokupic tez prowadnice
Czy nie są za krótkie,jak pierścienie ślizgowe wyglądają.Mocno mruga ta kontrolka?. Sprawdź miernikiem ile ładuje,jakie napięcie jest na alternatorze(gruba śruba +),i na klemach akumulatora.Czy pasek masz dobrze naciągnięty.
Chamulce są lucasa. Wiem że pewnie wszystkie paski będę musiał zmienić ale ten polonez wygląda jak z fabryki. To polonez caro PLUS. Ten WZMOCNIONY😆 ale nie będzie on do codziennej jazdy tylko do niedzielnej i będzie stał w garażu.
Zapewne pasek źle założony, miałem podobny problem w R19, tyle że nie strzelał a się mulił. Nie wiem czy w poldku ustawia sie koło ale wał względem walka rozrządu da się przesunąć zakładając pasek źle o ząbek lub kilka i efekt jak widać.
Poleciłem alternator od poloneza dlaczego ?A no dlatego iż jego przednia pokrywa jest w całoći odlana bez użebrowania i nie ulega uszkodzeniu przy naciąganiu paska oraz nie reaguje na różnicę temperatur.Alternatory tego typu pracują całe lata bezawaryjnie.W moim samochodzie pracuje już ten alternator około 13 lat i tylko jeden raz wymieniłem w nim łożyska...
A wogle kreci sie palec w aparacie zaplonowym????Może padł pasek rozrządu????? bywały takie przypadki!!! pozdrawiam Jacek
Radziłbym raczej od Fiata albo Poloneza. Nie wiem jak autor, ale ja mam wąski (10mm) pasek, alternator od Żuka ma koło pasowe 13mm, więc trzeba by zmieniać.
W traktorze najpraktyczniej zamontować alternator z elektronicznym regulatorem bo przy mechanicznym niewyłaczenie stacyjki skutkuje całkowitym rozłądowaniem akumulatorów. A w 330 wyłączenie silnika nie równa się wyłaczeniu stacyjki jak przy samochodach. Do 360 najlepiej załóż alternator 3 uchwytami bo jest go łatwiej usztywnić tylko musisz coś zrobić...
Witam panowie ponownie. Niestety przy prubie wybicia(wypchania) bebechów do tyłu i zrobieniu wszystkiego tak jak proponowaliście korpus pompy przy łożysku uległ uszkodzeniu. Zakupiłem używaną pompę wody od poloneza 1.6 gli lecz niestety nie pasuje. Sprawa wygląda tak, że za dużo wystaje koło pasowe pompy dzieki czemu pasek nie leży równolegle z kołem...
Jeśli auto jest w tzw. oryginale to raczej opłaca się go remontować zamiast "pasztecić" go podmianą silnika od Poloneza Ten rocznik to już "kundel" - o nazwie FSO1500. Z silnikiem zgwałconym rozrządem na pasek i sprzęgłem na linkę,miast hydraulicznego, z przodu logo już okrągłe FSO. Silniki Poloneza ze zmodernizowanym systemem smarowania były znacznie...
Pasek na 100% się nie ślizga, a więc co może być przyczyną tego żarzenia?
Co trzeba zrobić-napisałem.Dla experymentu-zdejm pasek,będzie gasł aż miło Problem był poruszany na elektrodzie,link do tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/searcht...
Pytanie do fachowca. jakie obiawy daje żle ustawiony rozrząd?chodzi mi o zle załorzony pasek rozrządu,słyszałem o kącie wyprzedzenia zapłonu lub też jego opóżnieniu .
Dobra problem rozwiązany sam sobie odpowiadam w temacie. Na przyszłość dla innych jeśli nie możecie ustawić na lampę poloneza bądź ciągle wam się przestawia zapłon. A jesteście pewni że macie wszystko sprawne. Sprawdźcie czy zgrane są kropki na kołach zębatych rozrządu. U mnie w ogóle małe kółko było ścięte i trzeba było je wymienić wraz z półksiężycem(klinik)....
pasek rozrząd polonez polonez pasek alternatora polonez pasek alternator
sklepy elektronika kraków uszkodzony czujnik wału krups clean
radio honda accord radio honda accord
Lenovo IdeaPad 330-17ICH NM-B67 PQ311 – typ i parametry MOSFET SM4377NSKP Electrolux EWT – pralka nie pobiera wody, pulsuje czerwony START, kod E10, diagnostyka