Nowy pasek i prawidłowo napiąć, potem pomiar ładowania i pogadamy
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
Ja natomiast sprawdziłbym pasek i ewentualnie wymienił.Czy napięcie mierzone na alternatorze czy akumulatorze?
kolo alternatora ma zuzty rowek na pasek powinno sie nadac od poloneza
Szukam i nie znalazłem samochód ze wspomaganiem. Wyciągnąłem już nawet pompę od wspomagania. I nie znalazłem nic co by przypominało napinacz z silnika 1,6 benzyna. Alternator ma luz osiowy przy dolnym mocowaniu więc on powinien służyć jako naciąg. Mam książkę jednak albo tam rysunek jest od wersji bez wspomagania albo u mnie są jakieś przeróbki bo nic...
Ja polecę alternator od Poloneza. Pasuje idealnie jak i ładuje. Pomiędzy tylne mocowanie alternatora a ciągnika potrzebujesz kawałek rurki jako dystans i jest ok. U mnie pasek ma rozmiar 1280. Nie wiem czy wszystkie alternatory w Polonezie miały takie samo koło pasowe.
Być może jakiś Magneti Marelli rodziny A125, ale cienko to widzę, bo nie pójdzie z paska dziesiątki przy tej mocy.
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
Sprawdź jakie masz ładowanie alternatora przy obciążeniu światłami, stpopem i kierunkiem, może masz pasek alternatora za luźny:?:
A ten cienki pasek jaki jest w poldku jest w stanie przenieść takie obciążenie przez alternator 100A ? Czy przerabiałeś jakoś napęd na wieloklinowy ew. drugi pasek równolegle? To problematyczne taka przeróbka.
Dla zainteresowanych tematem słabego ładowania w lublinie, zastąpiłem oryginalny alternator 55A alternatorem od poloneza plusa 70A.Ładowanie z wałczonymi wszystkimi odbiornikami 14.20 na wolnych obrotach.Modyfikacja odwracalna w każdej chwili można wrócić do starego alternatora,koszty tez niewielkie altek od poloneza,nowy pasek 10X1000 i kawałek płaskownika...
A możeby tak naciągnąć pasek alternatora ... Pozdrawiam
Kolego, co było pierwsze, na początku temperatura skoczyła do 130 stopni, czy pękł pasek klinowy, napędzający pompę wody? :-) Możliwe, że powodem, dla którego zużył się pasek był problem z pompą. Jednakże, w Polonezie, którego mam, po kilku tygodniach nieużywania staje alternator i trzeba go ruszyć żabką - inaczej pasek będzie się ślizgał na zablokowanym...
Od oryginalnego alternatora podłączasz tylko lampke ładowania. Problemem będzie pasek 10mm po prostu bez większego kąta opasania spali się szybko. Jak dodasz rolkę 8cm na górne mocowanie alternatora to pasuje pasek 10x1000.
Zwróć uwagę na szerokość paska. W Polonezach były chyba 13mm, a ty prawdopodobnie potrzebujesz na 17mm. Możliwe, że nie trzeba kombinować z zamianą koła pasowego - załóż jak jest i zobacz.
Naciągnij pasek od sprężarki.
Tak alternator 24 V Przy tym sprawność alternatora na poziomie 50% , to jakim cudem przy 12 V 70 A duży alternator np. Polonez, Urwie pasek, jak w samochodzie to chodzi latami a pobór mocy z silnika jest na poziomie 1,5 Kw :)
Możesz mieć już akumulator w nie najlepszej "kondycji" i tak będzie. Podmień aku i zobaczysz, czy się "polepszy" ;) wlasnie akumulator byl niedawno wymianiany. to nie to. pasek alternatora tez w porzadku...
Tak jak pisali poprzednicy: wzbudzanie się alternatora 1100obr/min. i ładowanie od 800obr/min. to trochę zbyt późno. Ja mam w C-330 przy alternatorze oryginalne koło od Poloneza 60mm i mam pasek oryginalny i na razie chodzi to bez problemów, alternator wzbudza się przy ok. 800obr/min, a kontrolka zaczyna się świecić przy ok. 600obr/min. ...nie wiem...
W polonezie nigdy nie było alt.6-cio diodowego. Sprawdzic to-chwycić za wentylator na alternatorze i próbowac obrócic nim.Jeżeli daje się obrócić tak że nie pociągnie za sobą koła pasowego na wale,to znaczy że pasek zużyty,lub zużyte kolo pasowe na alternatorze-wytarta powierzchnia przylegania paska.
Poleciłem alternator od poloneza dlaczego ?A no dlatego iż jego przednia pokrywa jest w całoći odlana bez użebrowania i nie ulega uszkodzeniu przy naciąganiu paska oraz nie reaguje na różnicę temperatur.Alternatory tego typu pracują całe lata bezawaryjnie.W moim samochodzie pracuje już ten alternator około 13 lat i tylko jeden raz wymieniłem w nim łożyska...
sprawdź 'naciąg' paska napędzającego alternator
Czy nie są za krótkie,jak pierścienie ślizgowe wyglądają.Mocno mruga ta kontrolka?. Sprawdź miernikiem ile ładuje,jakie napięcie jest na alternatorze(gruba śruba +),i na klemach akumulatora.Czy pasek masz dobrze naciągnięty.
Może być też koniec szczotek lub regulatora w alternatorze, bądź za słabo napięty pasek klinowy.
Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach 1550 RPM to początek zalecanych obrotów pracy (1600 - 2000) Wracamy do myślenia polskich konstruktorów, którzy zafundowali nam prądnice w tych ciągnikach. Tylko że wtedy nie było obowiązku jazdy na światłach mijania po drogach publicznych. Nie łam sobie głowy podjedź na...
Jak łożyska są głośne i luz wyczuwalny- nie czekaj tylko wymieniaj bo alternator stanie ci w najmniej odpowiednim momencie i nie wrócisz do domu. Kilka słów o pasku klinowym i kołach pasowych: pasek dobiera się do kół tzn. pasek ma określoną szerokość powierzchni grzbietowej i kąt klina, tak samo koła pasowe muszą mieć odpowiednią szerokość rowka, zaś...
Mam alternator od poloneza caro z wbudowanym regulatorem napiecia i chce go zalozyc do C-360 zamiast pradnicy. W ciagniku niestety jest pasek szerszy jak u poloneza. Skad mozna zalatwic takie kolo pasowe, zeby zalozyc na ten polonezoski alternator i zeby pasowalo do paska w ciagniku?
W traktorze najpraktyczniej zamontować alternator z elektronicznym regulatorem bo przy mechanicznym niewyłaczenie stacyjki skutkuje całkowitym rozłądowaniem akumulatorów. A w 330 wyłączenie silnika nie równa się wyłaczeniu stacyjki jak przy samochodach. Do 360 najlepiej załóż alternator 3 uchwytami bo jest go łatwiej usztywnić tylko musisz coś zrobić...
Witam Nie chcę zakładać nowego tematu, zapytam więc tutaj - jeśli autor tematu niema nic przeciwko: 1. Czy alternator od poloneza (12V/ok.14A- napędzany silnikiem elektrycznym przez pasek klinowy) mogę podłączyć pod regulator (Tracer 3215RN) razem z panelami celem doładowania awaryjnego akumulatorów 24V? (myślę, że takie ładowanie przez godzine to wystarczy);...
Radziłbym raczej od Fiata albo Poloneza. Nie wiem jak autor, ale ja mam wąski (10mm) pasek, alternator od Żuka ma koło pasowe 13mm, więc trzeba by zmieniać.
silnik nie kręci się do takiej wartości i wirnik alternatora też nie jest 1 do 1 z prędkością obr. silnika chociażby przez uślizg paska ale zakładam warunki idealne czyli przełożenie 1 do 1. Nie, zmierz sobie średnicę koła pasowego wału korbowego silnika i koła pasowego alternatora, przekładnia wyjdzie Ci 1:2 lub nawet 1:3 Po za tym szczegółem to dobrze...
Kupię koło pasowe alternatora Jobs Jubana przeznaczonego do Ursusa C-330 (na pasek A 13 mm), wykonane z żeliwa lub stali. Chodzi o alternator konstrukcyjnie podobny do tego z Fiata 125p/Poloneza. Cena do 20 zł. Ewentualnie mogę kupić kompletny spalony alternator Jubana od C-330, cena do 50 zł. Dodam że tego koła pasowego nie ma w sprzedaży – te...
Jeszcze można sprawdzic pasek alternatora i woltomierzem czy na zapalonym silniku napięcie wzrasta do 14V.Alternator może słabo ładować.
Ja bym zaczął o sprawdzenia naciągu paska
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
Alternatory mogą być też od VW na pasek "13" - czyli np. Golfa 2. Podłączanie jest jeszcze prostsze, bo mają regulatory napięcia już wbudowane - w Polonezach nie każdy to ma.
I jeszcze stan paska napędu alternatora oraz stan kół pasowych.
Sprawdź czy pasek dobrze naciągnięty ,a jeśli dobrze to zmierz jak jest bezpośrednio na alternatorze, tzn na śrubie i obudowie alternatora czy też tak mało pod obciążeniem.
Witam. Kupiłem niedawno alternator do 30 od Poloneza i chodzi o to, ze tam jest mniejsze koło pasowe a do tego nie mieści się tam pasek klinowy. Trzeba dotaczać nowe koło pasowe? Może macie jakieś propozycje?
Witam, Posiadam Poloneza 1.4 z silnikiem Rovera. Chciałbym założyć wspomaganie kierownicy. Nie wiem jak zamontować koło pasowe do napędu pompy. Na wale głównym jest koło na pasek wielorowkowy, które napędza alternator. Przestrzeń między tym kołem a ramą nie pozwala na założenie dodatkowego koła potrzebnego do napędu tej pompy. Czy trzeba zmienić koło...
poluzuj alternator, zdejmij pasek i odłącz od niego przewody- musi wyjść bez wyjmowania altka
Sprawdź pasek od alternatora. Może się ślizgać i alternator nie mieć odpowiednich obrotów. Przy wyższych obrotach silnika łatwiej go "bujnąć" i wtedy jest ok.
Alternator od poloneza czy fiata 125p bedzie działał jak należy w ciągniku roliczym. Nieważne czy bedzie miał regulator w sobie (z tyłu) czy osobno. Było by dobrze żeby mial regulator elektroniczny taki jak był montowany w Polonezach Caro. Taki mechaniczny, który w przyrodzie już prawie nie występuje ( duży w blaszanej obudowie) też będzie działał....
http://obrazki.elektroda.pl/2288796900_1... http://obrazki.elektroda.pl/5970423100_1... Jeśli masz taki sam alternator to wystarczy obszlifować górne mocowanie alternatora które idzie do stelarza prądnicy. A i długośc paska to 1285. Jeszcze trzeba dorobic dolne mocowanie.
albo pasek, albo po drodze ucieka napięcie, i widać to pod obciążeniem,zmierz na samym alternatorze, sprawdź masę silnika, i wszystko po drodze od b+ alternatora do samego akusia.
tak naprzwde to wszystkie polonezy maja problemy wieksze lub mniejsze na wolnych obr. nie wiem dlaczego polskie inzynierki jeszsze sie nie zwrócili uwage na fakt ze alternator ma zle dobrane przelozenie tzn ma za niskie obroty na wolnych mozna zrobic proste doswiadzcenie postawic obok poloneza jakikolwiek normalny sampchód zapalic w obu swiatla ( wystarczy...
Ciągnik nie był malowany , pasek dociągnąłem do oporu nic to nie dało. Pewnie wymienię cały alternator na nowy...
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od 1000 obr/min lub wyższej. Dodam tylko, że mam na...
8 zaworówka ( X16SZ, SZR) bez klimy tak. Pasek 925, taki sam jak do poloneza. Klinowy ma też Astra G 1,7 DTL.
Pasek i kabelki sprawdziłem.Złączki podociskałem i dalej nic. W końcu wymieniłem alternator i po proglemie.Najwidoczniej było coś nie tak z alternatorem. Dzięki za wszystkie porady.
Tym nie mniej miałem w polonezie 1,6 altka od laguny dci 150A i dawało to radę ale co 3, 4 miechy pasek 13 do wymiany był. Napędzało to subwofer 1000W.
Ewidentny brak ładowania. Jeśli nie świeci kontrolka, to trzeba ją sprawdzić. Może być spalona albo odłączona. Istnieje druga ewentualność i chyba pewna w 90%. Luźny jest pasek klinowy. Obraca on wirnikiem alternatora, jednakże po włączeniu obciążenia nie daje rady utrzymać obrotów alternatora i tenże ślizga się. Jedynie lampka ładowania gaśnie. Rada:...
Tak jest to alternator od Fiata. Nie wiem jaki masz pasek klinowy, ale podejrzewam, że jest to szerokość 17 mm, więc najlepiej jak zamontujesz alternator, który pracował w samochodzie żuk, bo miały ten sam rozmiar paska. Wcześniej te alternatory pracowały z mechanicznymi regulatorami (zarówno w żuku czy polonezie, lub fiacie), później stosowano elektroniczne...
Alternator leżał max 4 dni od licząc od dnia w którym padł silnik w lublinku to po 4 dniach włożyłem do ciągnika. Bo wcześniej było to już przerobione na alternator ale tamten był od Żuka i miał 50A ten jest mocniejszy, bo ma 70A. Pasek nie slizga, bo też na samym początku jak montowałem pompę od wspomagania też zwróciłem uwagę żeby oba paski dobrze...
Z kirovca mam pompe hydrauliki - rurki jak do centralnego !!!! i To mnie przerosło więc nie chcę nic z tego potwora. Pozatym jezdziłem bez paska i alternatora i świateł. :) I przeżyłem.
http://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1... Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
po uruchomieniu silnika odrazu zaswieca mi sie lampka akumulatora nie wiem dlaczego diody i szczotki w alternatorze było wymieniane w pazdzierniku 2007 i pasek taz jest dobrze napiety wie ktos moze co to moze byc??????
Witam. Mam problem, z którym wcześniej nie miałem do czynienia w elektryce samochodowej - mianowicie - w Polonezie ojca (40tys. km, pasek wymieniony i nie piszczy, w tamtym roku wymiana regulatora napięcia) alternator przestał dawać prąd - na minimalnych obrotach kontrolka ładowania aku się nie świeci, ale zaświeca się gdy ruszy i jedzie (na obrotach)...
Kwestia zamontowania,zalezy od umiejętności manualnych i dostępu do narzędzi slusarskich. Ten od poloneza jest niewskazany,łozysko przednie moze przenieść stosunkowo niewielkie siły promieniowe.W ciągniku jest pasek 17mm,trochę go trzeba naprężyć.
najlepszy chyba będzie od poldka,tylko trzeba dobrać koło pasowe do paska,może pasować od Żuka,oczywiście uchwyt i tak trzeba dorobic
Panowie zdjęcia dodałem do postu i widac wyraźnie, że jeśli koło pasowe by miało 2 paski to pompa wody by leżała równolegle z 2 rowkiem ;) Czyli jeśli zamiast aluminiowego dekielka byłby rowek na pasek to byłoby idealnie. Niestety tak jak mówicie polonezy miały rozrząd na pasku, ten ma rozrząd najprawdopodobniej na łańcuszku. Rozwiązanie jakie widzę...
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Witam, Dzięki za pomoc, z niecierpliwością czekam na szczegółowe rady, a teraz nadmienie tylko (bo coś nawiązujesz do silnika) że poldus miał remont silniczka (planowanie głowicy i takie tam jeszcze dziwne naprawy) w maju 2004 roku (po tym jak poszedł pasek rozrzadu), wymiane wtryskiwaczy, a ostatnio miał wymianę alternatora, więc mam nadzieje że to...
To takie auto-namiastka motoryzacji-dla młodego,żeby się cieszył, ,że kółko się kręci-do jeżdżenia do hipermarketu albo do pracy max 5 km...bo to przecież są koszty-nawet na lpg jest to drogo i taniej jeździć komunikacją miejską.Zresztą na samym paliwie się nie jeżdzi....ciągle jakieś płyny ,paski,opony,rozrusznik,alternator...Każ... auto to skarbonka,a...
Sprawdź okablowanie łączące alternator z akumulatorem. z tego co mi wiadomo mialem wymieniane kable laczace alternator z akumulatorem i rozrusznik z alternatorem... A teraz jak jechalem to uslyszalem piszczenie paska co jest dziwne bo byl wymieniany i naciagany. A mam pytanie bo w moim golfie ejst pasek od Poloneza czy to moze byc przyczyna??
No faktycznie kolega ma fantazję , a za 100zł kupi się dobry sprawny bez rozbierania i papraniny :D . A tak na poważnie to w pierwszej kolejności należy sprawdzić tak jak już napisano napięcie ładowania , Prąd ładowania i naciąg paska klinowego, chociaż wiem że w tych alternatorach padały regulatory. Pozdrawiam.
robokop błyskotliwe, nie zaprzecze, chodziło mi jednak o jakiś konkretny model alternatora popatrzyłbym sobie po cenach, elektryk kaze zostawic mi samochod albo przyjechac jak wygrzebie cos ze szrotu i policzymy mi za niego 2 razy tyle co nowy ;) ile wymiana alternatora może kosztować w małym miesice ( ok 17tys mieszkancow ) i czy naprawde ten zabieg...
Nad elektrycznym się nie zastanawiałem. Dodatkowo nie ma tam miejsca na drugi alternator. Jaki jest pobór prądu przez taką nagrzewnice? Tam kiedyś była prądnica a może alternator sam nie wiem co to było raczej prądnica z regulatorem mechanicznym podobnym do c330 . Wyrób Boscha. Jako że miałem problemy wstawiłem alternator od poloneza. Po ukreceniu śrubek...
Czesc Sprawdz naciag paska klinowego i czy polaczenia przewodow elektrycznych z alternatorem sa dobre (poluzowane zasniedziale).jezeli to niepomorze to albo do wymiany diody wzbudzenia, albo regulator.
Trzeba odkręcić koło pasowe na wale, te z którego jest przekazywany napęd na alternator i pompę wody, ta śruba zawsze mocno trzyma więc trzeba dużej siły aby ja odkręcić, następnie należy odkręcić pokrywę paska rozrządu. wymienić pasek i poskładać. Jeśli nie liczyć odkręcenia tej opornej śruby to cała operacja wymiany paska zajmuje max 30 min.
Pasek jest nowy założony i to z ząbkami. Mierzyłem spadek napięcia między masą bloku silnika a klemą (-) i okazało się że wynosi 0.00V. Oczywiście przy pracującym silniku.
Podłączyłem tak jak radził przedmówca. Kontrolka zaświeciła, jak odpaliłem to lekko przygasła ale nie zgasła całkowicie(myślę, że pasek się ślizga, po szajba się nagrzała, jutro poprawie). Jednak stała się rzecz dziwna: amperomierz przestał cokolwiek wskazywać. Dlaczego? Silnik zgaszony, włączam światła i amperomierz stoi na 0, odpalam silnik, kontrolka...
Od jesieni (padziernik)nie widze zmian w lampach, alternator mam najmocniejszy jaki do paska idzie bo to usa wersja elektryka klima pasy itp więć sie nie obawiam.
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Witam. Mam problem z ładowaniem w bułgarskim widlaku DV 1792 z silnikiem Perkins 4. Alternator nie ładuje kontrolka nie świeci w ogóle czy to na zgaszonym, czy na włączonym silniku. Układ wygląda tak jak na tym zdjęciu poglądowym : http://obrazki.elektroda.pl/8256634200_1... Regulator Elmot RNC 12. Żarówka 4W 12V . Żarówka na 100% dobra...
No chyba nie powiesz mi, ze nie ma w polonezie miejsca na drugi alternator! Ja bym tam jeszcze z pół silnika włożył. Miejsce jest, tylko musze pojechać do znajomego blacharza, żeby mi dospawał uchwyty, potem zakłada się dodatkowe koło pasowe na koło główne, (takie jak do pompy oleju przekładni ze wspomaganiem) i prowadzi pasek. Nic prostrzego. Tyle,...
Witam dzisiaj w c330 zrobiłem modernizację ,założyłem mniejsze koło pasowe [nawet od tego co było montowane w polonezie ,cc 700] zleciłem wytoczenie tak aby było jak się należy pod pasek 13mm i powiem że łapie po odpaleniu i kontrolka zaczyna świecić dopiero jak ciągnik ma poniżej 400 obr[silnik prawie gaśnie] Na pewno alternator sie nie rozsypie bo...
Ja bym wstawił coś od Poloneza, pozostawiając (dając stare do nowego altka) dotychczasowe kółeczko pasowe (CC ma pasek "10", polonez - "13"). Mocowanie to nie problem: kilka podkładek, w razie potrzeby jakiś gruby płaskownik budowlany - pogłówkować! A także poczytać dział "Rolnicze", o metodach, jak wstawia się w ciągniki różne typy alternatorów.
Witam. Posiadam poloneza caro plus z 99r 1.6 gli benz + gaz. przebieg 87 tys km Od jakiegoś już czasu borykam się z problemem nie ładowania. Jak się troche rozgrzeje to pali sie kontrolka od akumulatora. Patrzyłem miernikiem jak kontrolka się nie świeci to na wyłączonym jest 12v a na włączonym 14v i jak przegazowałem troche to nadal było 14. Pasek od...
Tyle że ten prąd nie jest sztywno 50 A i zależy od pojemności akumulatora, stopnia naładowania i napięcia na jego zaciskach (jest spora różnica między 13.9 V a 14.5 V). I tak aku 45 Ah po starcie będzie brał 30 A a 100 Ah w tych samych warunkach 50 A ale to jest i tak w pierwszych sekundach i zacznie łagodnie spadać . Ostatnio badałem w astrze f 1.6...
a spróbuj od tej strony : 1.sprawdź kolejność podłączenia przewodów cewki-świece, jeżeli jest ok. to:poluzuj alternator, zdejmij pasek klinowy zdejmij osłonę paska rozrządu i sprawdź zestawienie kół - inna sprawa - kiedy wymieniałeś pasek ? bo jak przeskoczył albo poszły zęby to wygniesz popychacze o ile już tego nie zrobiłeś pozdro
dobra jeśli chodzi ci o kontrolkę która przy odpalaniu normalnie się zapala i zaczyna migać po czym po wciśnięciu stopu gaśnie to jest to kontrolka sprawności świateł stopu ukryta w urządzeniu mikroprocesorowym albo na podszybiu albo w końcowym polonezie w skrzynce bezpieczników . Piszczenie paska może być efektem uszkodzenia regulatora napięcia który...
Napięcie na zaciskach akumulatora jest zbyt niskie, ważne są też warunki pomiaru. Proszę sprawdzić napięcie przy różnych obrotach (powinno wzrosnąć do ok. 14,5 V już od 1000 obr/min). Skoro regulator został wymieniony, należy wrócić do alternatora, oraz sprawdzić połączenia. Oczywiste jest że sprawdzałem na odpalonym silniku i przy różnych obrotach.Silnik...
Mam zbliżony problem u mnie w Polonezie z silnikiem Rovera. Gdy silnik jest zimny wszystko jest ok. Zapala bez najmniejszego problemu, nawet po dłuższym postoju. Nigdy nie miał i nie ma instalacji gazowej. Po rozgrzaniu silnika nagle zaczyna tracić całą moc (obroty powoli spadają, konieczna staje się redukcja biegu). Spadkowi mocy towarzyszy jednoczesny...
Kolego jeśli masz sprawny alternator to każdy regulator działa tak samo, gorzej jak masz usterkę . Druga sprawa to połączenie alternatora z instalacją musi być bez korozji i nie naderwane przewody. Trzecia sprawa to wolne obroty silnika , nie mogą być za wolne. Czwarta sprawa to nowy pasek bo na starym zmniejsza się przełożenie przekładni pasowej....
Kondensator nie pomógł. Filtr trochę. Po ściagnieciu paska z alternatora tez zakłóca więc to zapłon. Wymienione kable WN więc co cewki ? Komputer chyba niemoźliwe. Od aku pociągnąłem grube 4mm kable
Mam problem z Ładowaniem w polonezie plus gsi Po włączeniu silnika zapala się lampka braku ładowania i nie gaśnie, ładowanie na akumulatorze jest rzędu 12V, więc alternator nie ładuje. Po do dniu gazu i zwiększeniu obrotów do 2tys lampka gaśnie ładowanie jest prawidłowe, później także na wolnych obrotach. w czym może być problem wymieniłem pasek, ma...
Witam.Proponuję na początek sprawdzić połączenie masy.Najpierw pomiędzy akumulatorem a karoserią a następnie pomiędzy karoserią a silnikiem,następną rzeczą którą należy sprawdzić jest pasek klinowy(czy nie ślizga)następnie można rozpocząć sprawdzanie alternatora a w nim szczotki,regulator napięcia jeżeli to wszystko będzie ok to pozostaje trzy rzeczy...
silnik trzeba podniesc zeby wyciagnac rolke, niestety w tym miejscu konczy sie czesc karoserii i nie ma sposobu zeby ja wyciagnac. wiec trzeba odkrecic poduszki pod silnikiem i podniesc silnik. rolka nie krecila sie bo byla peknieta w srodku a ze laczy sie z paskiem alternatora to nie bylo ladowania co powodowalo ze utrzymywalo sie stale napiecie 12...
witam jest taki problem. W polonezie caro 1,6gle po uruchomieniu silnika nie gasnie całkowicie lampka nieładowania akumulatora pomimo tego, że akumulator jest ładowany, wymieniłem szczotki uzwojenia wzbudnicy w alternatorze lecz nie odniosło to żadnego efektu. czy swiadczy to uszkodzeniu diod prostownika, diod wzbudnicy, czy moze uszkodzeniu (nie prawidłowej...
Raz piszesz, że rozrządu nie ruszałeś, za chwilę że mechanik sprawdził rozrząd na oko i przestawił o jeden ząbek. Jedź do serwisu, a nie do "pana Edzia" i niech sprawdzą rozrząd jak się patrzy - na blokadach, bo na oko to można było było w Polonezie ustawiać, tu masz 2 wałki i niczego na oko nie da się ustawić. Jeśli chodzi o czujnik to do sprawdzenia...
Widzę, że nie masz zbyt dużej wiedzy w dziedzinie elektromechaniki, to nam trochę utrudni znalezienie rozwiązania Twojego problemu. Na początek tak jak już poprzednicy stwierdzili niezbędne są pomiary napięć. Następnie wizualna ocena elementów układu ładowania (prądnica, regulator). Jeżeli już zdecydujesz się na wymianę prądnicy na alternator to najlepiej...
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
Witam serdecznie. Mam Poloneza Caro Plus 1,6GLI z 1999r. Ostatnio spaliły mi się trzy żarówki od przednich reflektorów. Wymieniłem je myśląc, że może wadliwe były. Podczas podróży nagle usłyszałem jakby pisk paska klinowego, zapaliła mi się czerwona dioda sygnalizująca przepalenie się żarówki. Ciekawe było to, że dioda ta przy naciskaniu pedału gazu...
alternator- super sprawa morze być nawet od poloneza tylko do elrktromechanika zanies i powiedz ze do 30 ki chcesz zamątować a on ustawi co i jak tylko troche pokąbinuj z załorzeniem go zeby sie pasek klinowy zgrał i bedzie działac ja tak mam od 3 lat i nie narzekam na ładowanie
Nawet moc 1 kW będzie wystarczająca, o ile nie będziesz załączał wszystkich pomp "naraz". Typowy agregat za kilkaset złotych rozwiązuje problem. Wada rozwiazania: musi być stała obsługa. W tym konkretnym przypadku zrobiłbym coś innego: - UPS o mocy około 1 kW (np UPC typu komputerowego) z baterią akumulatorów 12V (typowe UPC maja najczęściej 24V), całość...
Witam, Od pewnego czasu chodzi mi po głowie myśl, aby wykorzystać stary rower i stary alternator, który mi zalega w piwnicy i zrobić z tego rower do generowania 220V. Całość działała by na zasadzie pedała->przełożenie->pasek klinowy->alternator->mostek prostowniczy trójfazowy->regulator napięcia->akumulator 12V->przetwornica 12/220V ewentualnie UPS....
Witam ponownie. Mój temat został usunięty prawdopodobnie za zły dział. Wklejam ponownie: Samochód Polonez Caro Plus 1.6 GLI +gas 2001r, bosh. Wracając sobie do domku, po jakichś 80km samochód zaczął szarpać i prychać, zjechałem na stację CPN i okazało się, że akumulator jest rozładowany, jako że miałem przy sobie prostownik, podładowałem aku na stacji...
Alternator ze zdjęcia pochodzi z Fiata 127 i podobnych, czyli min. Zastawy. Nie da się go wlepić do "ciapka", ze względu na jego nietypowe mocowanie - miejsca tam pod sprężarką jest mało, a zaraz idzie drążek kierowniczy. Ponadto w razie awarii do wyrzucenia - sam koszt zamiennego regulatora napięcia zniechęci. Najprościej, najtaniej i najłatwiej to...
Witam serdecznie. Ja do swojej c330 po wymianie akumulatora i pradnicy zastosowałem alternator od VW Passata b3 który wygląda tak samo jak na zdjęciu tanym przez jednego z fotumowiczow. Alternatory te występowały w dwóch wersjach amperazowych tzn z zieloną tabliczką które miały 55amper oraz z czerwoną tabliczką na której pisało 90a. Ja 90amperowy od...
alternatora polonez pasek alternatora polonez pasek
falownik sterować moment tda2030a zasilanie amica śmierdzi
Jak wyjąć szufladę w pralce Mastercook PF-73? Pojemność jednostkowa w elektronice: definicja i zastosowania