do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
alternator w poldku ma wydajność ~44A. Cięzko będzie napełnić te dwa akumulatory za pomocą tego alternatora.
Musisz tylko obrócić akumulatory i podłączyć alternator oraz regulator i to wszystko.
po odlaczeniu czerwonego cienkiego gasnie ,jest obok czarny,ale on na nic nie wplywa,no i dwa grubsze idace od akumulatora i rozrusznika,ale to one musza byc juz na stalem,ja odlaczalem akumulator podczas pracy silnika wlasnie,no i dzialal on dobrze bez akumulatora,gasl na wolnych obrotach,po wlaczeniu silnika kontrolka ladowania gasnie i niby jest...
Usterki pojawiły sie zaraz po złym podłączeniu akumulatora.
Jeżeli tak się dzieje, najpewniej instalacja gazowa posiada juz komputer. Takie odpinanie akumulatora to typowy reset komputera (-ów). Problem raczej nie wystąpiłby przy prostej instalacji "na śróbkę". Moim zdaniem nie ma co gdybać tylko trzeba podjechać do warsztatu który gaz zakładał. Albo dobrego serwisu instalacji LPG. Małe szanse na usunięcie wady...
Jest to obojęte, oby tylko było podłączone.
To co masz na nakrętkę to do akumulatora, a na wsuwkę to do lampki. (temat postu bardziej pasuje do Usterki Samochody)
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Podłączenie powinno być odwrotne. B+ do akumulatora, a D+ do stacyjki, przez kontrolkę.
Poszły diody w alternatorze.
alternator podłączony do akumulatora ,podaj (+) z akumulatora.
Podłącz woltomierz i zobacz czy jest ładowanie. Jak masz dobry akumulator to bez problemu dojedziesz te 10km. Ja na akumulatorze kupionym w Tesco ubiegłej zimy przejechałem 115km Mondeo. Po wjechaniu na plac i zgaszeniu auta już nie odpalił. Akumulator był wyczerpany do zera. Zobacz czy nie masz rdzy na konektorach wszystkie kable muszą być podłączone.
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
ile amperow pradu potrzeba zeby podlaczyc pompe oleju od poloneza pod 220V??? wiem ze 12V ale nie wiem ile amperow ma miec zasilacz zeby zastapic akumulator
Nie wolno zrobić zwarcia D+ z B+ bo padną diody wzbudzenia - akurat tu cały mostek prostowniczy do wymiany będzie. Czemu miały by padnąć? Zacisk D+ to odseparowany "B+" - żeby lampka cały czas się nie świeciła i razem z regulatorem napięcia nie zużywały akumulatora na postoju.
Odpowiedź jest po lewej stronie fotki :) . 85 i 86 tam podajesz sterowanie (masę i "+" z przełacznika którym chcesz sterować przekaźnik. Na 30 podajesz napięcie z akumulatora a pod 87 podłączasz "+" zailania odbiornika który chcesz załączać przekaźnikiem. (Odbiornik oczywiście musi być też podłączony do "masy" instalacji - jego drugi zacisk/wyprowadzenie).
Witam serdecznie grupowiczów , znowu potrzebna pomoc a mianowicie chodzi o ładowanie w polonezie podłączyłem miernik pod akumulator powyżej 1 tys obrotów pokazuje 14,5v problem w tym ze podczas chamowania przygasają delikatnie zarówki od podswietlenia deski rozdzielczej i delikatnie zaswieca sie kontrolka od akumulatora(bardzo słabo swieci) podobnie...
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
Pompe paliwa można podłączyć pod osobny akumulator,sprawdzi się wówczas czy pompa działa i podaje paliwo.
Wpadł mi w ręce obrotomierz z poloneza caro z okrągłymi licznikami. Podłączyłem go pod akumulator i przeywacz wymontowałem 1 opornik zamiast niego kawałek drutu i przy układzie scalonym połączylem 2 nużki. Obrotomierz sprawia się dobrze.
A może przyczyna jest banalna i prozaiczna - może zamiast odpinać cały alarm sprawdź stan akumulatora. I jego podłączenia - zwłaszcza masowe.
Witam,proszę o pomoc. Mam poloneza trucka i po ciemku odwrotnie podłączyłem akumulator,efekt jest taki ,że wszystko działa normalnie tzn. są światła,rozrusznik kręci lecz nie ma iskry,co może być przyczyną?,dodam ,że jest to jednopunktowy wtrysk paliwa,a zapłon elektroniczny.Autko jest z 96 roku z instalacją gazową.
Witam, mam problem z zaadoptowaniem alternatora z nissana almery do poloneza 1,4. Alternator to N16 jego wyprowadzania: "B" "L" "S". "B" na śrubie to wiadomo główny przewód ładowania do akumulatora. Problem mam "L" oraz "S", znalazłem w Internecie informacje że "L" to lampka sygnalizacyjna, a "S" to jakiś czujnik akumulatora, w polonezie jest tylko...
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
Witam Mam jeszcze pytanie dotyczące zdjęcia . Dobrze wpiołem ten kabelek co jest zakreślony ? / jest to kabelek od płytki z diodami podłączony do regulatora / pozdr.
Czy żarówka ładowania nie świeci ciemniej niz przed awarią? Czy wykonana została próba z zewnętrzną kontrolką? Objawy wskazują, że alternator budzi się ze swojego magnetyzmu szczątkowego a nie z zewnętrznego wzbudzenia... Czasem pomaga podłączenie wirnika na kilka sekund bezpośrednio do akumulatora celem wstępnego podmagnesowania.
Witam, potrzebuje zamontować alternator z poloneza do gokarda. I potrzbuje jakiegoś schematu. Alternator ma przykręcony do obudowy regulator z żółtym i zielonym przewodem oraz do jednej szczotki można podłączyć aż 3 przewody a do drugiej tylko jeden. Jest też wyjście konektorowe z diód odizolowane oraz plus na śrubie M6. Problem jest w tym że nie wiem...
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Kontrolki wszystkie są jak powinny, alarm, jakieś odcięcie masz zamontowane? Posprawdzaj wszędzie zasilania, zobacz czego nie masz na cewce, masy czy zasilania, pytanie, czy graty, które wstawiłeś są w 100% sprawne. Dodano po 3 ściągnij sobie schemat i pomierz napięcia /poszły punkty na ściąganie/
Proponuję sprawdzić tylny punkt masowy i główną masę przy akumulatorze. Co do wiązki przyczepy, to polonezy mają kontrolkę podłączenia przyczepy na tablicy (w kształcie główki haka) jeżeli ona u Ciebie nie działa to znaczy, że wpiąłeś się w niewłaściwych miejscach.
W syrenie wystarczy odwrotnie podłączyć akumulator i będziesz miał "-" na masie ;) A co z rozrusznikiem i prądnicą? Pozdrawiam Adam
Sprawdź upływ prądu na postoju, bo to może rozładowywać akumulator, sprawdź czy alternator ładuje jak należy. Mogę odłączyć akumulator zupełnie i na drugi dzień podłączyć i jeśli zimo tak samo się dzieje. A na akumulatorze 12v+
Witam! Odłącz akumulator i sprawdź czy nie masz zaśniedziałej wtyczki podłączonej do komputera.
Wcześniej pisałeś, że miałeś problemy z elektryką stąd moje przypuszczenia, że coś jest z zasilaniem nie tak. Nie wiem jak w Polonezie, ale w większości samochodów przewód masowy jest plecionką miedzianą. Powinna ona być przykręcona do blach niedaleko akumulatora. Dla pewności podłącz woltomierz do minusa akumulatora i masy silnika i sprawdź czy jest...
Jak wymieniłeś szczotki i regulator napięcia i nic to zobacz czy dobrze kabelki podłączyłeś a jak nie to pasek sobie naciągnij
Witam Nie chcę zakładać nowego tematu, zapytam więc tutaj - jeśli autor tematu niema nic przeciwko: 1. Czy alternator od poloneza (12V/ok.14A- napędzany silnikiem elektrycznym przez pasek klinowy) mogę podłączyć pod regulator (Tracer 3215RN) razem z panelami celem doładowania awaryjnego akumulatorów 24V? (myślę, że takie ładowanie przez godzine to wystarczy);...
poszukuję schematu kostki od urządzenia mikroprocesorowe polonez chce podłączyć zwykły przerywacz kierunkowskazów druga rzecz to nie wiem czemu ale tam gdzie plus to mam minus i w lewej kostce h4 mam na krótkich i długich i na masie masę na prawej kostce h4 mam tylko minus na masie a krótkie i długie normalnie mam dodam że ta instalacja elektryczna...
mam problem pomóżcie mi staruje na gokartach i niedawno zdjąłem koło magnesowe które no wie co robi iskrze. wiec zdjąłem koło i zrobiłem własnym patentem zrobiłem zrobiłem dodatkowo akumulator do akumulatora podłączyłem cewkę od poloneza i potem podłączyłem do kowadełka które robi przerwy w iskrze.i właśnie iskra jest nawet dobra ale chcę ja polepszyć...
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Z tych twoich konkretów, to wynika, że nie chce ci się sięgać do alternatora. Niestety, wbrew pozorom jest to urządzenie, gdzie się może zepsuć KILKA rzeczy, a ty wymagasz tu od nas JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi: zrób to i ładowania wróci. A nawet nie masz ochoty sprawdzić, czy przypadkiem nie skorodowało ci oczko na przewodzie alternator - rozrusznik. Bo...
Witam. Przykro mi, ale nie mam takiego przekaźnika. Za to - jeżeli można - proponuję zastąpienie oryginalnego innym, najlepiej popularnym. Ja zrobiłem podobnie w swoim peugeocie z tym, że poprawiłem fabrykę i dla każdego włókna żarówki (światła drogowe i mijania) założyłem oddzielny przekaźnik, taki jak od poloneza. Do tego bezpośrednio podłączyłem...
wiec podłączyłem przez mostek gretza I tutaj może być problem ^^. Za mostkiem dałeś kondensator filtrujący (elektrolityczny) i zmierzyłeś jakie masz napięcie zasilające czyli na tym kondensatorze? To, że wymieniłeś płytkę nie znaczy to, że jest ona sprawna. Pozdrawiam Adam Edit a no tak podłączyłeś jeszcze do masy (nie doczytałem), mogłeś spalić mostek....
Tylko chodzi o to, żeby prawidłowo rozumieć, co jest plusem, co minusem, co masą, i nie pogubić się w tym wszystkim. Jeśli w tym układzie podłączysz LEDy między VCC, a WY, to będą miały napięcie stabilizowane, i +LEDów trzeba połączyć z VCC, a -LEDów z WY; w samochodzie pewnie podłączysz VCC z +akumulatora, a -akumulatora będzie połączony z masą; na...
Jesteś w błędzie w polonezach caro nie było 6 diodowych Alternator z poloneza a 125p/żuka różnił sie mocowaniem W polonezie miał 3 uszy a w 125p tylko 2 Tutaj na zdjęciu widać że to z poloneza więc jest 9 diodowy Ewentualnie 3 diody wzbudzenia umarły co często się zdarza
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
Podłącz CB pod oddzielne zasilanie (inny akumulator) i zdaj relacje.
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
Jest to jawa 20p - motorower oldtimer .Posiada instalacje 12V z minusem na masę i zapłon bateryjny. Moc pądnicy ok 65W. Oryginalne cewki zostały przewinięte i poprzez mostki prostownicze zasilają akumulator i instalację .
Albo sie pomyliles w oznakowaniu alternatora albo byl juz wymieniany.Alternatory A-125 55k(55A),zaczeto montowac w Polonezach od modelu MR93,czyli od 1993 roku.W twoim autku powinien byc fabrycznie alternator o oznaczeniu A 124-14V-44A.Ale to mozesz poznac po tym,jaki masz regulator napiecia.W 44A regulator byl osobno,a w 55 A jest przy alternatorze....
Masz syrenkę z własnym zasilaniem Mam do niej kluczyk ale w żadnej z dwóch pozycji nie nie ma efektu. Sprawdź czy do syrenki dochodzi stałe napięcie zasilające +12V, odszukaj miejsce podłączenia przewodu "-" do karoserii samochodu (jeżeli został podłączony w komorze silnika, to często jest mocno skorodowany) , sprawdź czy syrenka w chwili wzbudzenia...
Jeden wężyk idzie do regulatora ciśnienia paliwa a drugi do akumulatora podciśnienia, to ta bańka po prawej stronie przegrody czołowej.
Raczej w Polonezie GLI na Abimexie ,wtrysk Multec TBJ 700 (?) nie ma możliwości regulacji. Według książki należy po podłączeniu akumulatora (reset pamięci) pozwolić silnikowi pracować na niskich obrotach bez dodawania gazu aż do osiągnięcia temperatury 68 stopni. W praktyce chyba podczas jazdy też udaje się zamknąć pętle...
Witam. Nie wiem czy piszę w dobrym dziale, a jak nie to proszę o przeniesienie. Mam w polonezie Caro z 95r CB radio TTI 660 i antene Wilsona. Otóż gdy włączam nawiew albo ogrzewanie tylniej szyby są straszne zakłócenia. Dodam że radio mam podłączone bezpośrednio pod akumulator. Ma ktoś jakiś pomysł jak zlikwidować zakłócenia?
Po pierwsze to musisz sprawdzić i oczyścić styki na akumulatorze, podłączenie akumulatora do masy i styki na rozruszniku. Taki rozrusznik bierze około 100A i nawet niewielkie niedokładności w kontaktach to strata kilku wolt.
Sprawdzając ładowanie robisz tak: odpalasz silnik wszystkie kable podłączone!!, plus miernika(czerwony) dajesz na + akumulatora i minus miernika(czarny) na - akumulatora
Odłączania akumulatora nie raz próbowałem. Bezskutecznie. Da się w jakiś prosty sposób podłączyć do komputera aby sprawdzić jego aktualne parametry?
Miałoby to sens tylko w jednym wypadku: 126 ma dużą odległość alternator-akumulator i cała reszta instalacji, z czego wynikają spore straty napięcia, i gdyby Kolega zamierzał poingerować w wysokość podawanego napięcia. Wówczas owszem, regulator od Poloneza - ale mechaniczny z możliwością regulacji. To rozwiązanie zaś nie ma najmniejszego sensu: oba...
zamontuj syrenke zwyką, ta nie nic nie pobiera, (chyba że wyje), ale jak coś to przy sprawnym akumulatorze pobór syrenki z własnym zasilaniem jest prawie niezauwarzalny
sam kiedys pokazalem elektrodowemu światkowi swój fotel biurowy od poloneza ps jak podłączysz grzałki? może jakiś mały akumulatorek? jak jest u Ciebie z minimalna wysokością siedziska? proponuje pociągnąć te płyte pod siedziskiem czarnym lakierem matowym nie będzie się tak odcinać od całości
Podłącz dodatkowy wentylator bezpośrednio do akumulatora,lub prostownika i zobacz czy działa.Dopiero później można zastanawiać się co dalej z tym problemem.
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa). Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie...
A mam pytanie, taką usterkę mogło spowodować to, że akumulator nie był odłączony podczas podłączania radia ?
Nie no faktycznie trochę głupio to napisałem, wydaję mi się, że dobrze skręciłem , nic nie działa, jakby prądu nie dostawał, akumulator naładowany , tylko nie pamiętam czy masa była na alternatorze, czy gdzies do blachy podłączona.
Alternator od Poloneza obciążony w połowie rozładowanym akumulatorem 45Ah nie chciała ukręcić wiertarka o mocy 700W. Taki wytwarzał hamujący moment elektrodynamiczny.
aha dzięki a czy istniałaby inna możliwośc :?: taka jak np. nawiniecie starej cewki zapłonowej i podłączenie jej do zewnętrznej np. od poloneza czy zdało by to egzamin i czy trzega dozo czesci jesli tak to jakich:?:
W takich sprzętach strasznie lubią sie zasiarczyć klemy przy akumulatorach. Ja aby tego uniknąć zawsze smaruje klemę smarem w pełni to zabezpiecza.
Bardzo dziękuje koledze za pomoc. Ja już prawie 4 miesiące się męczę z tym ładowaniem. U mnie pewien znajomy teraz opracował jeden system ładowania. Też mam podłączony mostek Groetza, ale dodatkowo do obniżenia napięcia podłączyliśmy regulator napięcia z poloneza. Ponieważ prądnica jaką daje motor, daje bardzo duże napięcie i prawdopodobnie spowoduje...
Drzwi zamknięte, aczkolwiek maska otwarta, a też ma czujnik otwarcia (przeróbka dla alarmu). Jak już odchodziłem, to zobaczyłem że się świeci w środku, mimo że drzwi nie otwierałem i po chwili samo zgasło. Może po podłączeniu akumulatora jakiś czas świeci i myślałem że to ma z 0,1A. Ale jeśli 5W, to 0,4A (nadal pozostaje 0,6A) Przy podłączeniu akumulatora,...
Do D+podpinam akumulator. Lampkę mam podpiąć do D+? Co z 3 masami ze starego regulatora? Podpinam je do -?
Z opisu o przygaśnięciu lampek wynika , że włącza się bardzo duże obciążenie albo niknie połaczenie. Nie jesteśmy pewni bowiem nic nie pomierzyłeś. Ponieważ do większych obciążeń zaliczamy światła i ogrzewanie szyb to raczej widzisz, czy są właczone. Jest mozliwość zwarcia w wiązce lub na złaczach ale to dałoby znać przez zapach. Tak więc wychodzi,...
Witam, Posiadam CB Presidenta Johnny i Poloneza atu. Mam problem, ponieważ gdy podłącze CB radio bezpośrednio do akumulatora. Gdy silnik jest włączony to słysze prace silnika w głośniku Cb, jest to bardzo uciążliwe. Co może być przyczyną? Próbowałem dwie opcje, bez pośrednio do akumulatora i wywaliłem diodę z wewnątrz do podświetlenia przyciku i pod...
Witam serdecznie. Otóż ostatnio próbuję podłączyć do inwertera on grid elektrownię wiatrową która jak do tej pory ładuje akumulator 12V 75Ah, elektrownia zrobiona z alternatora od poloneza 12V 55Ah o rozpiętości skrzydeł 120cm. na przełożeniu pasowym. Chcę to podłączyć do inwertera fotowoltaicznego w sposób taki jak widać na schemacie. Schemat nie zawiera...
Kolego z Poloneza, sądzę że montaz jest jak najbardziej mozliwy. Musisz zakupić piec Webasto BW50 lub podobny. Musisz tez znaleźć pod maską miejsce na piec, bo jest jednak ciut większy od ucha igielnego i miejsce montazu nie jest obojetne (najlepiej możliwie blisko nagrzewnicy, by przewody były krótkie). Musisz wymyslic jakis sposób montażu do nadwozia...
ciekawe ile podziała nowa cewka, one są bardzo awaryjne można przerobić na cewkę od poloneza (podłączoną pod przerywacz), tyle, że trzeba mieć wtedy mały akumulatorek do rozruchu, który potem może być ładowany z prądnicy która ma wyjście też 12v ale i tak polecam dokupić sobie koło zamachowe z wieńcem zębatym oraz tylny karter silnika z miejscem na...
Zdecydowanie stawiam na Bosch.Znajomy miał w C-330 alternator Polonez/Fiat i wieczne problemy.Pozatym Bosch ma regulator w sobie i zero problema z podłączeniem.
Eksperci skołowałem sobie obrotomierz ze starego typu poloneza tylko nie jestem pewien czy instalacja 6v podola sobie z nim (potrzebny będzie akumulator???,albo jakiś układzik???)Proszę o szybka odpowiedz z góry dzięki:)
Po pierwsze trzeba zacząć od tego że wartość prądu podana na alternatorze określa jego wydajność, nie jest to informacja ile prądu płynie z alternatora. Jest to jedynie informacja, że do obciążenia maksymalnego X amper, alternator zachowa napięcie znamionowe 14,4V. To ile amper popłynie z alternatora, zależy od tego ile amper potrzebują podłączone do...
Witam wszystkich.mam pytanko odnośnie wyjęcia akumulatora z Poloneza Plusa.Sterownik benzynowy Boscha i sterownik gazu STAG2-W i komputerek LOV"ECO"438046.Co do Boscha,to po wyjęciu akumulatora i włożeniu go,wystarczy rozgrzac silnik do temp. 80 stopni(jak się mylę proszę o poprawienie).A jak wygląda sprawa z gazem?Czy po ponownym podłączeniu,trzeba...
To nic nie da, bo przecież radio i tak nie jest podłączone tym samym kablem, co rozrusznik. Wygląda na to, że akumulator już nie najnowszy. Może ba się coś pokombinować z akumulatorkiem dla pamięci.
Mam regulator napiecia 12v z którego sa dwa wyjscia z opisem: 1) "15D+ 2) 67 wzbudzenie jak podłaczyc do tego akumulator i pradnice ,lup alternator Jestam kompletnie zielony a musze podłaczyc prady do motocykla (regulator jest samchodowy chyba od poloneza) Dzieki za pomoc :):D
Sprawdziłem po podłączeniu akumulatora ładowanie, było poniżej 13V, jednak teraz już wiem, że trzeba zwiększyć obroty do ~ 3 tysięcy by wzbudzić alternator. Jutro sprawdzę jeszcze raz napięcie ładowania i napiszę.
Może i to nie pomoże, ale odepnij klemę z akumulatora i zostaw go tak na jakiś czas. Jest to pseudo reset komputera. Potem podłącz go i przegazuj parę razy - czasem to pomaga gdy silnik głupieje...
Witam Mam problem z alternatorem w wózku widłowym, silnik z ursusa C-330. Po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze dochodzi do 16V i powyżej. Zamontowałem alternator od poloneza 44A 12V z regulatorem elektronicznym RNc-12. Żółty przewód podłączyłem do szczotek, zielony razem z przewodem od kontrolki ładowania do diód. Czy takie połączenie jest...
Napięcie mierzyłeś z obciążeniem? Włącz światła i nadmuch i wtedy zmierz. Jak stary jest akumulator? Jakie napięcie ładowania? Sprawdzałeś poziom elektrolitu? Może być to rozrusznik ale może być też aku. Po odpaleniu dostaje wzbudzenia i później kręci normalnie. Zrób też tak jak napisał kolega przed odpaleniem podłącz aku na 5-10 minut do prostownika.
Witam, Mam problem tzn chciałbym sobie sprawdzić pobór prądu w samochodzie polonez za pomocą miernika TOPEX tylko nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać słyszałem że cza go podłączyć do klemy i do bieguna w akumulatorze tylko na jakie parametry ma być ustawiony miernik i jakie są granice poboru prądu w stanie spoczynku samochodu
Po przekręceniu klucza w stacyjce w pozycję 2, prąd znika - zupełnie, jakby ktoś nagle odłączył akumulator. Cofam klucz w pozycję 1 - zegarek znowu zaczyna tykać. Przestaje również gdy włączam np. światła pozycyjne (które NB też wtedy nie świecą). Problem pojawił się przy próbie uruchomienia auta (przekręcenie klucza w pozycję 3), ale nic nie wskazuje,...
Witam, jeśli można odgrzać temat, to mam pytanie co może być przyczyną mrugania kontrolki na wyższych obrotach?. Zapalam ciągnik kontrolka na małych obrotach świeci, dodaje troche gazu gaśnie, daje więcej zaczyna mrugać:) Ładowanie jest bo pali. Problem tylko że jak dłużej pojeżdżę to rozładowuje akumulator. Także im wiecej jazdy tym słabszy akumulator....
Witam Mam duży problem z autoalarmem. Otóż samochód trochę stał i rozładował się w nim akumulator. Problem chyba w tym, że samochód miał załączony alarm. Akumulator naładowałem, podłączyłem (alarm po podłączeniu akumulatora od razu "uzbroił się" - jedno piknięcie). Problem polega na tym, że nie reaguje na pilota i nie mogę go wyłączyć... Próbowałem...
Polonez gaźnik. Wysun kostke aparatu zapłonowego. Wypnij przewód Wn z rozdzielacza, i podłącz do niego świece. Włącz stacyjke. Wez przewód i podepnij do + akumulatora następnie dotykaj wypiętych bolców w module. Jak nie masz iskry to modół lub cewka. Jak masz iskre to koółka lub palec lub przewody lub swiece. CDN.....
koszt regulatora to ok 40 zł znam lepsze sposoby trwonienia pieniędzy ;) Połączenie aku - alternator jest ok, sprawdziłem Co do wzbudzenia, to właśnie żałuję że nie podłączyłem bezpośrednio do akumulatora, no ale cóż za późno już. co do szczotek, to napisałem tylko, że jedna jest dużo bardziej zużyta
Nie ma takiej potrzeby to nie jest dobry pomysł! 125cc to mała pojemność i moc a czy zapłon będzie typu przerywacz mechaniczny przy zasilaniu z oryginalnej cewki, czy elektroniczny zasilany z akumulatora to oryginalna prądnica jest wystarczajaca. Można zainstalować halotron i układ zapłonowy od np Poloneza z lat przed 1990 i też będzie działał. (p.s....
Podłączanie jednego aku to totalna partyzantka. Potężne akumulatory padały jak muchy po takich "pomysłach z webasto na 12V". Poza tym nie wiem czy każdy z Was wie co to znaczy pociągnąć w ciężarówce (z podnoszoną kabiną) kabelek z ramy do kabiny. Pomijając nawet profesjonalizm (peszle,uchwyty,przepusty) to nie polonez. Taka "przetwornica" (w zasadzie...
Jeśli aku ma mniej niż 12,5 to jest uszkodzony (co najmniej zasiarczony), Można go częściowo zregenerować ładując małym prądem, czyli przez prostownik, a nie w samochodzie, Mój polonez odpali nawet z aku do wyrzucenia, który ma 11V, o ile napięcie rozruchu nie spada poniżej 7V (to było testowane, zmieniłem aku właśnie po tym, gdy napięcie rozruchu spadało...
Witam ! Jeśli alternator ma wbudowany regulator sprawa podłączenia jest prosta obudowa musi mieć dobre połączenie z masą pojazdu jeśli akumulator ma plus na masę to trzeba dostosować do alternatora plus z do akumulatora ,w ciągnikach rozrusznika , oraz ze stacyjki przewód do regulatora z reguły przez żarówkę kontrolną .Styki muszą być czyste bo może...
Jak już zaczęliśmy od rozrusznika. Do rozrusznika idą dwa przewody, prądowy i nazwijmy go sterujący. Prądowy idzie bezpośrednio z akumulatora, a sterujący przez stacyjkę. Jeżeli kolega odpiął przewody przy rozruszniku to wyeliminował kolega rozrusznik, a nie przewody, które mogą mieć gdzieś po drodze uszkodzoną izolację, to samo dotyczy przewodów do...
Witam Moim zdaniem to nie masz dobrych połączeń na przewodach zasilania a najprawdopodobniej masa gdzieś nie łączy.Na próbę pociągnij bezpośrednio dwa kable z akumulatora do radia i wtedy odpal sprzęt to zobaczysz czy dobrze działa. Pozdrawiam
Jeżeli twierdzisz że wszystkie części są sprawne i alternator jest dobrze poskładany to spróbuj po zapaleniu silnika na kontrolkę przy alternatorze podać na chwilę zasilanie 12V /można z akumulatora/ ponieważ zdarza się że gubi się magnetyzm szczątkowy i alternator nie może się wzbudzić ,później jest już wszystko w porządku.P
Witam mam zakładf blacharski i robiłem ostatnio poloneza nowego i gdy zostawiłem go na noc dzwi były otwarte i świeciła się lampka rano akumulator był rozładowany więc go odłączyłem i naładowałem teraz po podłączeniu świeci się czerwona kłudka i samochód nie zapala popimo kręcenia rozrusznikiem prosze o szybkie odpowiedz
Archi . Według mnie - te beczki powinny być osadzone pionowo tak aby zachodziły na siebie około 15 % powirzchni. Zmniejszysz w ten sposób średnice , co da Ci wyższe obroty i poprawisz na pewno sprawność turbiny. Z tego co zauważyłem na Twoim filmiku, obroty nie przekraczają 20/min co przy obecnym przełozeniu nie wystarczy na wzbudzenie alternatora....
wymiana akumulatora polonez polonez kontrolka akumulatora polonez wymiana akumulatora
volvo silnika transformator ferrytowy sprężyna siłownika krups
Jak zmienić kierunek drzwi w suszarce? Aplikacje Android IR dla układów Sigmatel