Wymiana alternatora
Co do trudnosci z odpaleniem po paru dniach mialem ten sam problem. Nie trzymaja zaworki w pompce paliwa i schodzi paliwo z przewodów. Wymiana pompki rozwiązała problem. cena nowej ok 50zł
Witam. To proponuję zacząć od naładowania akumulatora, a jak nie pomoże to wymiana.
Nie trzeba odł aku. Wypinasz tylko wtyczkę i zmieniasz. Ja miałem poloneza na roverze i kata także wywaliłem i było ok
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Zakupiłem nowy ori regulator o numerach 1720001 (nr.20 na schemacie) oraz przekaźnik (niby też regulator) PC702 (nr.5 na schemacie) Ów przekaźnik służy tylko do sterowania kontrolki ładowania. Skoro wymieniłeś regulator ładowania (20) to zostaje tylko alternator. Sprawdź w nim szczotki obwodu wzbudzenia, po takim czasie mogły się powycierać. Jak nie...
Uszkodziłeś alternator. NIE WOLNO jeździć z nieobciążonym alternatorem. Wymiana na inny bądź rozbiórka tego i najprawdopodobniej wymiana diod. To nie zwarcie go uszkodziło a brak akumulatora.
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Jezeli sie nie myle to objaw taki jest przy walnietym regulatorze napiecia przy alternatorze i radze sie pospieszyc z jego wymiana bo wraz z nim wymienisz pewnie taz akumulator. Pozdrawiam.
W FSO-1500 żarzyła mi się kontrolka ładowania akumulatora, przyczyna słaby styk w kostce stacyjki, wymiana kostki pomogła raz na zawsze. Natomiast w polonezie przy uszkodzonej diodzie wzbudzenia kontrolka ładowania nie świeciła się ani jarzyła.
Witam. Mam pytanie o pacjenta, bo tam ręczny jest elektryczny, nie robiłem nigdy czegoś podobnego. Do tej pory tylko Polonez, Opel, Citroen. Tyle gwoli wyjaśnień. Podobno potrzebny jest komputer lub "katapulta". Mój plan zakłada ręczny na off i odpięcie akumulatora. Potem wymiana klocków, bo mają koło 2-3 mm i szoruje mi koło jak jadę. Mam nowe klocki...
u mnie winę ponosił akumulator. założyłem nowy 55ah i jest ok 2000rpm jak odpalę 1500 i mnie przez 3 minuty a potem norma 900
Przed zamknięciem tematu chciałem podzielić się rozwiązanym problemem. Przyczyną braku działania rozrusznika,był rozrusznik. Wymiany nie pomogły fachowcy też. Dopiera pomogła wymiana rozrusznika u elektryka w okolicach Wiatracznej w Warszawie. Do którego kiedyś zawoziłem rozruszniki prądnice i alternatory od malucha,fiata,poloneza. Za naprawę zaplaciłem...
po czym poznać że cewka w aparacie zapłonowym jest walnięta mie przy zapalaniun chwyta a zapalic nie chce do skończenia akumulatora modół cewka Wysokiego zmieniona kabelki z modółu do kopułki też co jescze moze byc bo iskry brak a cewka do kopółki 50zł nie bagatela i czy ciężko ją wymienić.
Bardzo dziękuje koledze za pomoc. Ja już prawie 4 miesiące się męczę z tym ładowaniem. U mnie pewien znajomy teraz opracował jeden system ładowania. Też mam podłączony mostek Groetza, ale dodatkowo do obniżenia napięcia podłączyliśmy regulator napięcia z poloneza. Ponieważ prądnica jaką daje motor, daje bardzo duże napięcie i prawdopodobnie spowoduje...
Bardzo proszę o pomoc : alternator nie ładuje akumulatora, podobno to regulator napięcia .Kupiłem nowy ale kabelki w starym regulatorze były podłańczane do niego a w nowym wychodzą z regulatora napięcia nie wiem co jest nie tak .Proszę bardzo o pomoc ,podobno wymiana miała być prosta .Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.:cry:
A czy przy włączonym oświetleniu też tak ma 17,5V czy już normalnie , alternatory a dokładnie regulatory motocyklowe wymagają sztucznego obciążenia aby działać poprawnie , stosuje się opornik ceramiczny na ok 7 ohm a wat zależy od mocy alternatora. Jeśli padł ci ten opornik ,a to się często dzieje , może wtedy szaleć regulator . Sprawdź też czy wszystkie...
Witam! Mam problem z ładowanie. Po przekręceniu stacyjki wszystkie kontrolki się palą, gdy zapalę silnik lampka od ładowania gaśnie lecz alternator nie ładuje. Niekiedy zdarza się tak że po chwili zaczyna ładować i znów przestaje. W momentach ładowania prąd pulsuje, pulsowanie widoczne jest gdy zapalę światła. Podejrzewałem szczotki i regulator napięcia...
Problem nadal jest. Objawia się tak że co pewien czas obroty wolne są 2000 do 2500. N.p. jest O.K. i w czasie jazdy czuję że auto dostało lekkiego "kopa" i po zatrzymaniu obroty są złe. Trwa to różnie 5min, 20min, 1godz. lub dłużej. Znika samo w czasie jazdy lub po wystygnięciu silnika albo po odłączeniu na około 2min. akumulatora. Zakupiłem na ALEGRO...
Masa silnika jest OK - sprawdzałem podczas pracy napięcie między silnikiem a plusem akumulatora i różniło się o 0,2V w porównaniu z napięciem między biegunami akumulatora. Bardzo byłby mi pomocny opis sygnałów na złaczu regulatora, ale jak do tej pory nie udało mi się dotrzeć do takich danych. Oryginalnie w tym modelu forda były montowane dwa typy 90.amperowych...
Być może problem może być gdzie indziej. Właśnie kilka dni temu usunąłem podobna usterkę. Okazało się, że wkładka ze stykami przy stacyjce miała wytarte kołki i pomaga wymiana jej wymiana. Ja doraźnie włożyłem pomiedzy ową wkładkę a obudowę stacyjki kawałek plastikowek płytki w celu zbliżenia tejże wkładki do bębenka stacyjki. Napewno pomoże, ale nie...
No w takim układzie można by było pokusić się o wymianę regulatora.
diodabg, z pewnością masz rację. Pisząc że od lat mam dobrego mechanika, nie twierdziłem że wszystko sam naprawia. Na elektronice się zna pobieżnie, jednak w tym przypadku od razu kierował mnie do swoich znajomych, do których sam miał zaufanie. Byłem świadkiem niejednego przypadku w samochodach i nigdy nie uważał się za wszechwiedzącego. Co wiedział,...
Trochę przeróbek jest. Obudowa sprzęgła-tzw dzwon-jest inny. Mocowanie silnika jest inne. Trochę przeróbek pod maską też będzie trzeba zrobić, np akumulator jest z drugiej strony, inna tez jest spora część instalacji komory silnikowej. Nie wiem co się tak martwisz tym silnikiem, jak jest on trwały, to most napędowy nie wytrzymywał mocy tego silnika.
Zresetuj ECU . Robi się to tak . 1. Silnik musi byc zimny .Najlepiej po nocy . 2. Odłącz akumulator na jakies 30 sekund . 3. Uruchom silnik nie tykając pedału gazu , ma tak sobie pracować do momentu załączenia się wiatraka . To powinno załatwić sprawę obrotów silnika .
Witam. Mam problem z uruchomieniem mojego Poldka rocznik 99.na podzespołach Boscha. Jeśli koś ma jakąś radę sugestię proszę o odpowiedz. W czym problem. Po dwóch dniach nie użytkowania auta nie chciał odpalić. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce uruchamia się silnik ale nie odpala, działa w ten sposób jak w przypadku słabego akumulatora. Tak też myślałem...
Witam. Mam problem, z którym wcześniej nie miałem do czynienia w elektryce samochodowej - mianowicie - w Polonezie ojca (40tys. km, pasek wymieniony i nie piszczy, w tamtym roku wymiana regulatora napięcia) alternator przestał dawać prąd - na minimalnych obrotach kontrolka ładowania aku się nie świeci, ale zaświeca się gdy ruszy i jedzie (na obrotach)...
witam walczę ostatnio z polonezem . Miałem problem z immobiliserem sprawdź czy gaśnie czerwona kontrolka na tablicy rozdzielczej w kształcie kłódki (maleńka w dolnej części) nie powinna mrugać po włączeniu zapłonu. Jak stawiam auto na więcej niż 2 dni zdejmuje klemę z akumulatora . Tracę 1 minutę ale nie mam problemów z akumulatorem jak chce jechać...
Witam! Wymieniłem akumulator, przewody wysokiego napięcia, świece, uszczelkę pod głowicą, wyregulowałem zawory i nic. Jak miałem FSO 1500 (już z modułem zapłonowym) i występowały podobne objawy, to zawsze wymiana przewodów WN i kpułki aparatu zapłonowego pomagała. Kopułka "fabryczna", nie made in szopa. Możesz jeszcze sprawdzić palec rozdzielacza. Jan
Witam! Jeżeli chcesz posprawdzać to i owo to zmierz sobie na początek napięcie akumulatora na zgaszonym silniku potem na pracującym a na końcu powłączaj wszystkie odbiorniki żeby maksymalnie obciążyć instalację. Napięcie nie powinno spaść poniżej 13.5V. Dalej - PODSTAWA pasek rozrządu, jeżeli nie znasz jego faktycznego przebiegu to wymień profilaktycznie...
Moim zdaniem na takie trasy najlepszy jest stary diesel (najlepiej bez turbiny).Sam 7 lat jeździłem polonezem 1.9D i jak był dobry akumulator oraz paliwo to mu wystarczało.Wynalazki typu EGR-y,filtry cząstek stałych są dobre na autostradę,bo przy krótkich dystansach to się zapycha sadzą.W przypadku benzyny czy gazu dochodzi jeszcze wymiana tłumików...
Poproś sąsiada niechaj pożyczy akumulator, oczywiście sprawny, wykonaj próbę i będzie jasne. Stawiam na wymianę akumulatora na nowy, zwykle po kolizji częściowo lub całkowicie "traci siłę".
Trzy miesiące temu oddałem do regeneracji w moim poldolocie (1,6 GSI '97r) alternator (wymagał przezwojenia) i przy okazji wymieniłem też akumulator na nowy. Od tamtego momentu zaczęły się problemy. Pasek który napędza alternator zerwał się już trzy razy. Mechanik w zakładzie stwierdził że to wina koła pasowego, ale wymiana na nowe przedłużyła żywotność...
Jak to naprawiłem - udało mi się w końcu odpalić go na gazie (po dwukrotnym podładowaniu akumulatora - na szczęście auto stało w garażu). POjechałem do Autocentrum Rzeszów (duży wielostanowiskowy zakład) - stwierdzili awarię pompy (bez badania) i koszt koło 500 stówek. Mówię gościom - słysze pompę, nie było żadnych objawów nieprawidłowej pracy itp....
e luzak by piszczal okrutnie co nie oznacza ze nie zagladac :) heh - też tak myślałem - ale u mojego szfagra szczelił pasek, założyli mu nowy - po czym po kilku dniach siadł akumulator. - diagnoza - coś z ładowaniem, potem jeszcze dwie wizyty w warsztacie, potem ja- 4 razy wyjmowałem i sprawdzałem alternator, potem wkładałem - dopiero po dłuższej pracy...
Witam!Jak jest uwalony?Przerwa w którymś uzwojeniu?Ma być około 60 om.Czy też uwalony mechanicznie? Z pomiarów wynika, że jest przerwa na uzwojeniu. Jednak kaby było mało to dodatkowo mechanizm jest zatarty. Próbowałem już z czystej ciekawości "wykąpać" go w WD-40 jednak nawet taka kąpiel nie pomogła mechanizmowi :twisted: Dziękuję wszystkim za zainteresowanie...
Witam, mam problem - od jakiegoś bowiem czasu dzieje mi się coś takiego w samochodzie (seicento sporting), że jak mi schodzi z wyższych obrotów na biegu jałowym po całkowitym zdjęciu nogi z pedału gazu wskazówka obrotomierza spada tak jak powinna, ale czasem zdarza się, że przekroczy tą granicę wartości niskich obrotów i samochód tak jakby sie wyłączał,...
Witam. Az wstyd sie przyznac ale ostatnio w moim poldonie odwrotnie podlaczylem akumulator:| Na pierwszy ogien poszedl alternator. Wymienilem go i myslalem ze wszystko bedize ok ale niestety na sweicach nie ma iskry. Zauwazylem ze bezpiecznik pomiedzy + od alternatora a dwupinowa wtyczka na module jest przepalony. Niestety jest jeden mankament - zamiast...
osobiście zacząłbym od pomiaru napięcia (na podłączonym akumulatorze) przy obrotach 2-3 tys. (jak do tej pory nic nowego nie napisałem ;))... przy zbyt małym napięciu posprawdzałbym styki na przewodach ładowania, masy, oczyściłbym klemy... ponowny pomiar - jak za mało, alternator na stół i czyszczenie komutatora, sprawdzenie szczotek, sprawdzanie diod...
Witam po dłuższej przerwie. Ze względu na fakt iż oryginalny silnik wyzionął ducha zabrałem się za przeszczep. Dla planujących podobną operację parę uwag: -elektryka: ze względu na fakt iż oryginalny silnik 1.6 mpi ma komputer zabudowany we wnętrzu postanowiłem wymienić wiązkę przednią elektryki ne tę z poldorowera. Udało mi się kupić nową wiązkę z...
Kolego Narek 1 , kupując markowe narzędzia kupujesz pewnośc , że inne dziadostwo nie stanie Ci podczas roboty i to po godzinie pracy. Przykłady z moich narzędzi: wkretarka bosch 12V mała niebieska -służy ciężko bez ŻADNEJ awarii osiem lat ( tylko wymiana akumulatorów po 5 latach), wiertarka metabo UHE 22 multi - 8 lat ( jedna wymiana łożyska za 10 zł),...
Widzisz, zawodowo zajmowałem się czymś podobnym, tyle, że 50 lat temu, a teraz jestem niepełnosprawnym emerytem, który musi naprawiać samochód na chodniku przy jezdni w ruchu ulicznym. Powiem tylko, że mam trochę inne nastawienie. Te prawie 50 lat temu robiliśmy rzeczy na poziomie zachodnim, czasem nawet lepsze, ale nic nie wyprodukowaliśmy, bo nas...
Kolego crunky - zgadzam się z Tobą w 100%. Jest jednak w naszym kraju nadal pewien problem, który tak naprawdę dotyczy wielu dziedzin - pieniądze. Typowy Kowalski nie zastanawia się kto i co mu montuje, nie jest też zainteresowany umową, projektem, konserwacją itd. ze względu na koszty. Firmy czy urzędy z listy wojewody mają narzucony obowiązek dokonywania...
Tylu bzdur ile tutaj wypisano trudno szukać w innych miejscach. Kolega gilus1 jak widać jest znanym ekspertem w sprawie maszyn rolniczych, ale jego zakres stosowania ogranicza się do pługa. Radzę zapoznać się z szeroką gamą współczesnych maszyn rolniczych. Ciekawe jak według niego funkcjonują bez zasilania maszyny natkane komputerami, sterownikami,...
Jak skutecznie wykręcić sondę (130 tyś km. zapieczona) tak by jej nie uszkodzić oczkowy klucz pasujący rozmiarem do cokołu sondy plus młotek 500g rozwiązać powinny wszelkie problemy. Załóż dobrze klucz na sondę (tak by przypadkiem nie omsknął się i oczko nie zawisło na ceramicznym cokole) i spróbuj delikatnie pukać w klucz młotkiem. Przy dobrej jakości...
Truciciele zawsze liczą na swoją wersję. Koszt akumulatorów TROJAN (z praktyki, przejechałem na EV już ponad 250 tyś. km) po aktualnych cenach do auta elektrycznego wynosi prawie 10 gr / 1 km. Koszt energii ok. 2 gr / 1 km. W spalinowym oleje są droższe (nikt nie wlewa najtańszych), dochodzi (często kilkakrotnie) wymiana chłodnicy, rozrusznika, pompa...
Witam, mam taki problem w swoim polonezie(paliwo+inst. gazowa). W ostatnim czasie wymieniałem pompkę paliwa i linkę gazu. Po tych wymianach przeprowadzona była regulacja samochodu na paliwie i na gazie. Niestety samochód nie pracuje poprawnie po kolejnym zabiegu a mianowicie: Wiem że komputer w polonezie należy zrestartować i odczekać do momentu załączenia...
Ja mysle ze w Astrach nikt by ni ekombinowal i nie robil az takiej duzej roznicy w wydajnosci alternatorow. Ja mam Diesla. Pracuje w nim 65A Delco Remy. Akumulator mam 72Ah Banner. Autem woze sie juz 3 lata, a ile wczesniej ten akumulator tam byl to nie mam pojecia. Jeszcze dziala wszystko bez zarzutu. Mysle ze w twoim przypadku aku 45Ah spokojni emozesz...
Witam mam problem z moim BMW E61 530d touring z 2004 roku , mianowicie odłączyłem akumulator w samochodzie i po ponownym jego podłączeniu w radiu znikneły basy . W samochodzie jest zamontowany zestaw głośników + subufery pod fotelami i wzmacniacz w tylnym lewym schowku . Dodam że jest to zestaw fabryczny i nikt tu nic nie grzebał do czasu wymiany tego...
Od roku jestem posiadaczem Omegi 2.2 dti'2001. Poprzednio miałem Poloneza którym jeździłem od nowości. Samochodzik byłby super gdyby nie blacharka. Zrobiłem nim ponad 110 tys km. Lałem paliwo i wymieniałem olej ( od nowości Mobil1 5W-40). Z poważniejszych usterek była wymiana uszczelki pod głowicą , ale rdza nie dawała mi spokoju( no i wyjący tylny...
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Problemy z uruchomieniem silnika<br/><br/>W kilku przypadkach (także i swoim) przyczyną rozruchu zimnego silnika jest zużycie panewek!!!, szczotek i komutatora wirnika rozrusznika. Często rutynowa wymiana samych szczotek i spr. rozrusznika na luzie wskazuje na ego prawidłową pracę, jednak te prozaicznie niewielkie luzy łożysk powodują, że...
Rozrusznik nie oddaje pełnej mocy.Po przekręceniu stacyjki w pozycje zapłon rozrusznik zakręci ze dwa razy nie oddając pełnej mocy i nie odpala,(tak jak by był akumulator rozładowany). Po wyjęciu rozrusznika i rozkręceniu go na czynniki pierwsze wyczyszczeniu podejrzenie pada na szczotki i tulejki.Po wymianie i skręceniu rozrusznika,podłączeniu go na...
wymiana akumulatora polonez polonez podłączenie akumulatora polonez kontrolka akumulatora
podtrzymać sekunda peugeot partner rozrząd romet kierunkowskazy
Citroen Saxo 1.5 Diesel - Opis pinów ECU, przekaźnik pompy paliwa, czujniki Krups EA 9000 - młynek mieli za długo i się zatyka