A125-70
Ano. Żeby kolega szukać nie musiał podpowiem - odlutować uzwojenia i przelecieć po diodach głównych żarówką H4 połączoną szeregowo z akumulatorem, mało tego - każda dioda kilkanaśie sekund w kierunku przewodzenia i dopiero małą probówką w kierunku zaporowym - jak się podgrzeje to cuda potrafi robić. Diody wzbudzenia probóweczką bo słabe. Zrozumiał kolega?
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Jeżeli altek 44A lub 55A to 1N4007 Jeżeli altek 70A to 1N5407
M12x1,5
Tak czy siak - proponuje zmierzyć prąd ładowania i się wyjaśni, jeśli akumulatory są nie za nowe i będą ładowane dużym prądem to alternator szybko je wykończy :(
Tak, te same.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
Przyjrzyj się również szczotkom. Niemce mają lepsze alternatory.
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
Załóż tam przekładnię 1 : 4 a będzie dobrze.
Szansa na podwieszeni szczotek, czy jakieś ich niekontaktowanie po polaniu wodą jest raczej niewielka. Woda nie rozpuszcza węgla, a pierścień ślizgowy też od razu cały nie zzielenieje. Woda zrobiła gdzieś zwarcie i poleciała jakaś elektronika. Proponuję obrać kierunek na jakiś warsztat.
Poszukaj na forum. Było już i o tym. Żeby pozbyć się problemu raz na zawsze trzeba troszeczkę przerobić obwód wzbudzenia alternatora...
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
Spóbuj delkatnie rozwiercic i przegwintowac, a śrubki muszą byc bo stanowią połączenie miedzy regulatorem a obudową alternatora.
Pomogłem ? Ale jeszcze podaj napięcia przy buczeniu na rozruszniku i na akumulatorze .Pozdrawiam ,powodzenia w innych naprawach
Alternator A125-55K, oryginalny.
Witam. Teraz nie pamiętam dokładnie jakie przeróbki były ale widziałem kiedyś jak kumpel adaptował do malucha alternator z poloneza. I to działa.
0,3 Ω jest zakładam wartością prawidłową, . No co ty. Wiesz jak to by się grzało? Z pamięci-0,145 Ω to rezystancja jednej fazy w alternatorze w polonezie.
Temat poruszany parę postów niżej.Pozdr.
Alternator z Poloneza też dobra sprawa(widziałem takie montowane) ,gdyż ma dwie łapy do mocowania,tylko jeden minus,jak padnie to tylko regeneracja,lub następny ze szrotu.
Wstawię znów, bo kiedyś dałem: http://obrazki.elektroda.pl/3438324200_1... Zacisk "15" w C330 ma chyba oznaczenie "54", w każdym razie to ten na którym jest napięcie po włożeniu kluczyka. I jeszcze jedno: BIEGUNY AKUMULATORA ! Alternator ma minus na masie , musi Kolega w ciągniku mieć taki układ! A ten "kondensator" to faktycznie kondensator...
jeśli miał już tyle części wymienione to wymieniłbym jeszcze te diody a alternator może pasować od uno tylko czy wysadzenie koła pasowego jest to samo? http://bendiks.lublin.pl/PL/index.php5?o...
Zanim zadasz pytanie poszukaj czy nie było tematu wcześniej :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
Diody na fotografii to diody o max prądzie przewodzenia 10A, choć jak na ruskie diody przystało znoszą większe przetężenia. Proponuję zakpić sztabę profilu aluminiowego ( gruby na 7 do 10mm) i po wywierceniu otworów 12,5mm wcisnąć diody od alternatora poloneza. Będą potrzebne dwie sztabki-na diody z katodą i anodą na obudowie.
Uszkodzona jedna z diód wzbudzenia.
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
Musisz tylko obrócić akumulatory i podłączyć alternator oraz regulator i to wszystko.
To zależy co to za alternator bo w starszych polonezach były 6302 i 6201 a w nowszych 6203 i 6201.P
Na diodach smiga jak nowy ze sklepu.Zastosowałem diody z alternatora (Polonez ,Fiat).
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Z tyłu alternatora była taka osłona,zawsze mi sie kojarzyła z donicą. Regualator był zamontowany zaraz na szczotkotrzymaczu. Alternatorowi w tym Fordzie Kartonie :) nie szkodziła woda,a cieknący gaźnik.
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Jutro wezmę alternator na warsztat, i sprawdze co w nim piszczy, jakis link?
ale nie mam możliwości podłączenie do samochodu bo chce go założyć do ciągnika a czy nie da sie jakoś inaczej sprawdzić jakimś przyrządem
Wzbudzenie podpięte prawidłowo przez lampkę?
Zniszczyłeś alternator podłączając go do instalacji z plusem na masie. Teraz musisz go naprawić lub założyć inny.
Polonez ma słaby obwód prądu masy . Wystarczy z tylnego dekielka alternatora podłączyć przewód 6mm2 prosto do - klemy.
Witam. Wymieniłem łozyska w alternatorze od poloneza i mam problem. Po założeniu wiatraka oraz kolka pasowego, wiatrak szoruje o obudowę i nie da rady obrócić. Czy jest jakiś dystans pod wiatraczkiem czy jak bo zgupialem? Dodam że zgubiłem gdzieś klin, może to przez to? Pozdrawiam
Poleciłem alternator od poloneza dlaczego ?A no dlatego iż jego przednia pokrywa jest w całoći odlana bez użebrowania i nie ulega uszkodzeniu przy naciąganiu paska oraz nie reaguje na różnicę temperatur.Alternatory tego typu pracują całe lata bezawaryjnie.W moim samochodzie pracuje już ten alternator około 13 lat i tylko jeden raz wymieniłem w nim łożyska...
A czy koło pasowe ma być z jakiegoś danego modelu poloneza? Jeżeli grubość ośki Twojego alternatora ma 15 mm to od dowolnego Poloneza, Fiata jeżeli 17mm to od tych pojazdów nie nada się.
Wyjąć na wzór i kupić.
potrzebuję oznaczenia diód w alternatorze do poloneza 1.6GLi 95 r. popsuła mi sie jedna z diód wzbudzających i nie wiem jaką kupic. Nie wiem też jak dokładnie je sprawdzić. Proszę o pomoc
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
Oj Romoo, to chyba tylko układ Leonarda ratuje...
To co brakuje weźmie z akumulatora. Na biegu jałowym wydajność alternatora niska.
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
jak podłązyć alternator w polonezie z regulatroem i stacyjką
Więc tak-elektrycznie różnią się mocą, mechanicznie powiększona jest średnica wirnika i wewnętrzna średnica jarzma stojana. Inny jest też szczotkotrzymacz, i 55N ma na sobie regulator. Reszta ( przednia obudowa, diody) są takie same, rozstaw łap też, tak że nie ma problemu z zamianą obu.
jak podłączyć alternator poloneza z góry dziękuje
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
Tutaj masz podłaczenie alternatora ze zintegrowanym regulatorem , jeśli masz regulator osobno to wstawię rysunek dla drugiej wersji https://obrazki.elektroda.pl/8493779400_... Dodano po 1 Jeśli masz alternator ze zintegrowanym regulatorem to ten "stary" pomiń. Dodano po 36 Tu masz kolego wersję z regulatorem zewnętrznym. https://obrazki.elektroda.pl/3521354500_...
Pewnie skończyła się kostka w stacyjce albo przewody na alternatorze nie łączą. Pozdrawiam.
Do autora: Czy jesteś pewien, że od początku był założony regulator właściwy do alternatora? RNA-1 jest przeznaczony do alternatorów 6-cio diodowych (Fiat 125p), natomiast Polonezy posiadały alternatory 9-cio diodowe. Podaj dokładny model alternatora, bądź zamontuj po prostu właściwy regulator i dopilnuj poprawnych połączeń masy. pozdrawiam
alternator w poldku ma wydajność ~44A. Cięzko będzie napełnić te dwa akumulatory za pomocą tego alternatora.
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
Mam takie pytanie jak przerobic alternator samochodowy 12V od polonea na silnik elektryczny ,najlepiej pradu stalego.
Czasami pomaga mi ' rozchodzić' łożyska. Właśnie mam do sprzedania ok 300kg alternatorów polonez żuk 126 125p jak wiecie sa one przystosowane do zewnętrznych regulatorów.
Witam Może masz '' głodne aku '' i wtedy potrzebuje więcej prądu do chwili naładowania . Chociaż normalnie było by do około 14,6 V ale i mówią że 15 V też nie szkodzi , czego lepiej unikać no chyba że głodne aku np. po uruchomieniu kiedy był duży pobór prądu . Pozdrawiam
witam czy ktoś wie jakie parametry mają diody prądowe w alternatorze (polonez maluch) mają one oznaczenie D204 20 i D104 20. dziekuje za pomoc
ładowanie,alternator :?:
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji. O tym regulatorze mówisz https://obrazki.elektroda.pl/8490752400_... Ten regulator to idzie ale do nowszego typu alternatora od Poloneza.
Może... Tylko dziwi mnie, czemu są obroty dla których jest OK. Przełożenie jest standard C330+standardowe koło alternatora z poloneza. Jeszcze zauważyłem, że jak kontrolka świeci to mam 14,2/14.3V, a jak nie świeci to 14,4V.
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Patrząc na to co kolega napisał w temacie, to tak akumulatory mogły się skończyć, ale tu też trzeba zwrócić uwagę na przewody którymi są połączone akumulatory, bo jeśli są w kiepskim stanie, np zaśniedziałe, albo też po prostu zczarniały, to wiadomo też będzie znaczna utrata mocy, do tego przy tak rzadkim użytkowaniu warto by było zerknąć, co się dzieje...
W C 360-3P mam zamontowany alternator od poloneza z mniejszym niż standardowe kołem pasowym. Alternator kilkadziesiąt motogodzin temu był kompleksowo regenerowany. Od jakiegoś czasu (robiłem coś przy silniku i rozłączałem instalację, ale wydaje mi się że to nie ma związku), brak ładowania na wolnych obrotach, a dokładniej to: Do tej pory uruchamiałem...
To wygląda na alternator z Poloneza, który był 9-cio diodowy. Bez rozbierania też łatwo sprawdzić, czy jest 9-cio diodowy.
Masz wybite na bloku nad łapą alternatora.
Zmierzyć prąd czerpany z alternatora.
Nic nie pokutuje i nic sie nie pali jak jest dobrane z głową. Prąd zwaciowy trafa jest ok 120A a diody wytrzymują 25A więc gdzie tu myślenie. Tam wystarczy prostownik alternatora Polonez Maluch DF można sobie zwierać dopuki nie zapali sie ogniem a diody wytrzymają.
Witam w ciągniku rolniczym mam założony alternator od poloneza ,jeździłem tym ciągnikiem bez akumulatora kilka dni po założeniu nowego akumulatora brak ładowania , jaka przyczyna
Idź człowieku na byle szrot i poproś o alternator z wbudowanym regulatorem od poloneza za30zł takie cudo kupisz, a szczotki czy regulator diody czy coś innego dostaniesz byle gdzie,a zaoszczędzone pieniadze przeznacz na 3 kraty piwa
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
Ja polecę alternator od Poloneza. Pasuje idealnie jak i ładuje. Pomiędzy tylne mocowanie alternatora a ciągnika potrzebujesz kawałek rurki jako dystans i jest ok. U mnie pasek ma rozmiar 1280. Nie wiem czy wszystkie alternatory w Polonezie miały takie samo koło pasowe.
Uszkodzona dioda w alternatorze.
zamontowałem alternator od poloneza i śmiga do dziś...
Poszły diody w alternatorze.
Znaczenie ma napiecie.
Najtaniej wymień alternator.
do kupienia w sklepach motoryzacyjnych,diody do alternatora poloneza,około 4-5zł sztuka.
Tak , masz uszkodzony alternator.
benzyniaki biorą od alternatora
To już było na forum, nie szukasz, a to źle!!!!
Witam własnie robię kapitalkę silnika w 30 i pomyslałem o zmianie prądnicy na alternator od poloneza tylko z tego co pamietam miałem w polonezach alternator z regulatorem elektronicznym ze szczotkami oraz ze zwykłym regulatorem takim jak w maluchu, który będzie lepszy?
Może być ze się tylko zawisiły .Sprawdz kabel z alternatora do aku./zwłaszcza poł. z oczkiem przy alternatorze.
Stary alternator 9 diodowy od poloneza, z zewnętrznym regulatorem, miał jedną szczotkę na masie. Maluch miał na zasilaniu. Nowe alternatory poloneza, te z wbudowanym regulatorem, już też miały obie szczotki izolowane. Tak więc trzeba dobrze znać typ, by się wypowiadać.
Procedura wykręcenia szczotkotrzymacza trwa 0,5 minuty, oględziny 3 sekundy. To powinno być zrobione w pierwszej kolejności. Samo pisanie postów nic nie załatwi, dopóki nie sprawdzisz tego, co napisałem. Co do kontrolki, to powinna zapalać się przy włączeniu zapłonu. Szczotkotrzymacz ok. 5 PLN regulator napięcia ok. 20PLN Sprawdź czy nie zsunęły sie...
Ten kontroler ( na ST62) często się zawiesza, wystarcza mu byle szpilka z alternatora.
Wymiana alternatora
Sprawdź dobrze alternator.
Ewentualnie może być poluzowana śrubka na alternatorze.
sprawdź 'naciąg' paska napędzającego alternator
Sprawdź też ładowanie, może to być awaria alternatora.
Prawdopodobnie przy tych eksperymentach poszły Ci diody w alternatorze.
polonez alternator alternator polonez schemat alternator polonez szczotka
czujnik ciśnienie oleju lokalizacja studzienki kanalizacyjne avensis funkcja radio
electrolux ew6s406bpi skrzynia schemat
Demontaż obudowy filtra powietrza Chrysler Town & Country Falowanie obrotów piły po rozgrzaniu - przyczyny i diagnostyka