Wykręć płytkę regulatora obrotów- dostęp od spodu obudowy dmuchawy- pod schowkiem pasażera. Często wystarczy przylutować niekontaktujący styk/blaszkę widoczną po demontażu. Sprawdź wcześniej jeszcze bezpiecznik- PN ma dwa bezpieczniki- jeden do czwartego biegu wentylatora( przez przekaźnik) a drugi do trzech niższych biegów. Ale najczęściej jednak płytka......
Podobny problem miałem u kolegi z powodu braku takiego rezystora został zaadaptowany regulator od poloneza z płynną regulacją i koleś strasznie był zadowolony
Czesc. Ten rezystor da sie kupic w zasadzie bez problemu. Oczywiscie chodzi mi o ten co jest za schowkiem. Mozna go zamowic u producenta na stronie www.ape.com.pl . Rezystor ten ma symbol APE 31T kosztuje 32zl+przesylka. Kupilem od nich i moge ich polecic, bo troche taniej niz normalnie w sklepie ;)
Przełącznik ze zdjęcia jest z poloneza z przed 94r. tam nie było rezystorów dmuchawa miała dwa uzwojenia. Trzeba znaleźć przewód plusowy w kostce dwa pozostałe to będą 1 i 2 bieg ,i sprawdzić dmuchawę na krórtko zwierając plus do jednego lub drugiego przewodu.
może sprężyna stacyjki już słabo odbija i kluczyk z pozycji "rozruch" nie wraca dobrze na pozycję wcześniejszą "zapłon" tylko cofa się troszeczkę - w Uno to częsty problem - trzeba kluczyk cofać ręcznie kawałeczek i wszystko działa jak należy, a Lublin to zlepek części z Fiata Żuka i Poloneza
Pytałem ponieważ taką konsolę spotkałem parę razy w truckach i tam na 99% nie ma rezystora dmuchawy tylko regulator elektroniczny który najpewniej znajduje się w samej konsoli.
zamiast kupować jakiś drut oporowy za tak dużą kasę proponuję zastosować układ np od Poloneza płynną regulację obrotów dmuchawy lub wykonać taki układ samemu na triaku,tyrystorze albo wykorzystać gotowca np ze starej wkętarki
tak więc już mam 12 v z prądnicy . SPOSÓB - plusową szczotkę przez większą diodę podłaczamy do plus aku . plus po stacyjce podłączamy do wzbudzenia ALE w szeregu OD STRONY STACYJKI wstawiamy regulator napięcia starszego typu fiat , polonez i następnie dodatkowo rezystor dużej mocy taki aby w momencie gdy regulator przepuszcza pełne 12V { przy niepracującym...
samochodzie Opel Astra F, ale można go zastosować wszędzie, gdzie sterowanie dmuchawą odbywa się przy pomocy przełącznika 3 lub 4-pozycyjnego wystawiającego plus zasilania na odpowiednią końcówkę rezystora dużej mocy włączonego w szereg z silnikiem dmuchawy. To jest co najmniej dziwne. Jak już ktoś wspomniał stare polonezy miały regulację prędkości...
Rozwiązali to na skróty, dopasuj rezystor od dmuchawy np od vw golf3 i poszczególne biegi będą odpowiadać za prędkość opuszczania, działa to na zasadzie mniejszy prąd na cewce mniejsze ciśnienie sekcji rozdzielacza, można coś autorskiego stworzyć na mocnym tranzystorze fet i mieć płynną regulację via PWM ;) Stosowałem oba rozwiązania skutecznie i zamiennie...
LM 317 nie wytrzyma że wzgledu na za mały prąd.Rozwiązaniem jest:Regulator PWM lub rezystor około 2 om i przełacznik 2 biegunowy-tak jak jest w 126BIS.Albo regulator nawiewu z Poloneza od '93 A ile wynosi ten prąd i skąd go wziąleś?? Nikt nie apisał co to ma być za wentylator, wg mnie nawet w nowych maluchach nie było wentylatorów do ogrzewania, jedynie...
Pozwoliłem sobie odgrzać temat, bo po wyjęciu wczoraj filtra p.pyłkowego w swojej Astrze stwierdziłem totalne upalenie/zardzewienie opisywanego tutaj rezystora. Mam jednak wewnetrzne zapędy,żeby zamienic ten rezystor (koszt nowego-115zł) na regulator PWM,bo aż sie tu o to prosi. Szukajac na elektrodzie nie znalazłem jednak,poza sugestią zastosowania...
Sprawdziłem panel wymieniłem żarówki i nic. Kupiłem też dwa inne panele i na tych też nie działa podświetlenie więc to raczej nie wina paneli. Czy jest jakiś osobny przekaźnik lub bezpiecznik do tego podświetlenia, dodam że reszta na desce się świeci wszystkie przełączniki i kontroli działają. Jeżeli chodzi o nawiew to jest zrobiony - przepalony był...
Witam, Czy ktos moze podpowiedziec skad idzie + do regulatora nawiewu, nie działa mi nawiew, silnik dmuchawy sprawny, po podłaczeniu napiecia kreci się ok. Rezystor regulacyjny wyrzuciłem, był skorodowany, choć nie wiem czy działa, wyciagnelem przełacznik obrotów, widze ze tez jest w kiepskim stanie, ktos go "naprawiał". Chciałem chociaż zmostkować...
polonez dmuchawa dmuchawa polonez dmuchawa rezystor
junkers cerapur podłączyć sterownik bezpieczniki mitsubishi carisma karta zabezpieczona zapisem
protokol pomiarow energii zgrzewarka transformatorowa
Płyta główna EVA MAIN 454050200 w ekspresach Siemens EQ.7 Seat Altea - niestabilny tempomat: przyczyny i rozwiązania