Odcięcie pompki zrobiłem sobie jakieś pół roku temu jak w baku było bardzo mało paliwa, to żeby jej nie katować na sucho to zrobiłem odcinke na przekaźniku, ale aktualnie jest 3/4 baku paliwa więc odcięcie zlikwidowalem. Doszedłem do tego że po resecie kompa chodzi równo a jak tylko przełącze na gaz i chwilę po jeżdżę to zaczyna chodzić źle. Obstawiam...
Mam pomysł autora w zestawie: silnik ze skrzynią od malucha, tylna oś Poloneza i koła od kosiarki konnej. Dyfer malucha zespawany bez rozbierania skrzyni Traktorek i mocny i szybki.
Wyjmij radio, włóż w powstały otwór dłoń, wymacaj tył pokrętła "ciepło zimno" Wychodzi z niego linka w pancerzu, idź wzdłuż linki, aż trafisz na mały, biały zatrzask, trzeba go wcisnąć w otwór który bez problemu znajdziesz. Linka nie przebiega tak jak powinna i poprostu nie zamyka do końca klapy, miałem to samo, roboty na 10 minut, ale ja grzebałem...
To wygląda na alternator z Poloneza, który był 9-cio diodowy. Bez rozbierania też łatwo sprawdzić, czy jest 9-cio diodowy.
centralka T100 nowa kosztuje około 35-40PLN więc szkoda chyba zachodu z naprawą. Schematu nie mam ale mogę podać oznaczenie przewodów: - biały zawór benzynowy -pomarańczowy- czujnik rezerwy -szary - dawka startowa - elektrozawór na reduktorze -zielony - elektrozawór gazowy - brązowy - plus po stacyjce. Jeżeli nie świeci żadna dioda to zacznij od znalezienia...
Zasilanie ze skrzynki bezpieczników z fioletowego przewodu 2,5 mm2 przez bezpiecznik 15A, masa z nadwozia tylko solidna np. śruba M6 mocująca wiązkę pod zegarami. Rozbierasz tapcerki drzwi, wciagasz wiązkę 5 przewodów do drzwi kierowcy przez gumowy przepust, do pozostałych drzwi po 2 przewody.Mocujesz siłowniki przód : pionowo w dolnej części pod zamkiem....
Dziękuję za odpowiedzi :) Niestety, w misce olejowej łuszczy sie farba. To co widać na zdjęciu to efekt stania ok 10 dni bez oleju. Co chwila farba tak puchnie w innym miejscu. Jej usuniecie to też nie jest rozwiazanie. Farby brak nawet w miejscach, w których nie ma stałe oleju. Polonez robi rocznie ok 1000km. Wilgoć + ciepło = korozja. A jej drobinki...
Witam Mam podobny problem: Po naciśnięciu pilota drzwi prawe prawe przednie i lewe tylne otwierają się od zewnątrz a drzwi kierowcy otwieram kluczem natomiast drzwi lewy tył jedynie klamką od środka. W lecie tego problemu nie było. Zamek rozbierałem i czyściłem dwa razy i był spokój przez jakiś czas. Polonez15 pisał o lutowaniu styków ale w moim zamku...
Na maluchowskich silnikach robią ciągniki to i od tico da radę. Chodź, żeby 2 skiby ciągnął w orce bez szwanku to przydało by się kilka koni zapasu. Silniki benzynowe mają nieco inną charakterystykę niż ropniaki. A te ciągnikowe mają jeszcze specjalne regulatory obrotów które automatycznie zwiększa dawkę paliwa przy zwiększających się obciążeniach....
tak tylko czym pojadę po te łożyska ??? a 10 razy nie chce mi się tego rozbierać
1.9 Diesel ze stajni peugeota. Kiedyś jeździłem polonezem z takim silnikiem :) A jakiś konkretny model, rok itp.? Zakładałem kiedyś silnik od Fiata 132 (nie pamiętam czy P)ze skrzynią Polonez do samochodu Gaz 69 M. Wszystko dało się połączyć z zachowaniem napędu 4 x 4 , Może coś Fiat 131 Mirafori był w dieslu 1.6 Bardziej chodziło mi o silniki które...
Jeny,7 złotych nowy,komu by się chciało to rozbierać :)
schematu nie mam, ale to się łatwo rozbiera, popatrz po scieżkach, z pamięci podpowiem,że wchodzi tam : 1 masa 2 masa po wyłączniku drzwiowym 3 zasilanie stałe 4 zasilanie po stacyjce 5 sterowanie lampki masą.
Jak rozbierzesz to melduj! Ale za nim sie rozbiera to należy się upewnić czy istnieje tak konieczność - może wada być tylko w szczotkach. Pozdrawiam.
Przegląd może i przejdzie ale chciałem to zrobić już tak jak ma być niż rozbierać po kilka razy. Cofnąć się może nie cofnie ale nie będzie kasowany luz. Ale parę dni pobędzie.
a programowanie: rozbiera sie centralke zwiera dwie zworki-odłacza akumulator i po podłaczeniu przykłada sie pastylkę!
Faktycznie odczepy w tych trafach się urywały, ale jak widziałem w Besterze nikt nie rozbierał rdzenia, oni to spawali Tigiem na żywca. Napięcie jest tak niskie, między zwojami, że nawet jak się spaliła przekładka papierowa, to nie było problemu ;) A jeżeli chodzi o diody, to wkładałem SY170/1 DDR-owskie, od poloneza, urywałem ogonki z D204 i je lutowałem...
Brakuje 4 biegu bo wałek sprzęgłowy pracował na jednym łożysku. W cenie samego tylko wałka sprzęgłowego kupisz sprawną skrzynię używaną. czyli mówisz nie bawić się w rozbieranie poszukać używanej wymienić uszczelniacze sprzęgło jeśli jest do roboty i założyć
Parownika nigdy nie rozbierałem ale jaką mam pewność że to wina parownika nowy pewnie ze 200zł kosztuje?
ale modul byl juz rozbierany i tranzystory sa wyprowadzone na zewnatrz, nie wiem czy beda chcieli taki naprawiac
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy.
No faktycznie kolega ma fantazję , a za 100zł kupi się dobry sprawny bez rozbierania i papraniny :D . A tak na poważnie to w pierwszej kolejności należy sprawdzić tak jak już napisano napięcie ładowania , Prąd ładowania i naciąg paska klinowego, chociaż wiem że w tych alternatorach padały regulatory. Pozdrawiam.
Ja na zagazowanym polonezie przejeździłem 6 lat (w tym 6 zim) zawsze odpalałem na gazie. Ani raz nie doszło od zamarznięcia parownika. Pierwszy raz parownik rozbierałem po 85tys.km (po wystąpieniu problemu z niestabilnymi wolnymi obrotami), dla wymiany zdrewniałych membran i wyczyszczenia (wyskrobania) parownika z osadu podobnego do koksu. Może to było...
Kol. Q-mac Właśnie o to mi chodzi. W rozbieraniu miałem na myśli zdjęcie góry. Kol. michal_rybka Z tą "ropą" to niestety masz racje. Dlatego zaopatrzyłem się w naftę. Tylko w naftę a nie ten olejek do lamp co potocznie nazywany jest naftą. Dodatkowo kupie ten preparat liqi moli czy jak on się nazywa. I rzeczywiście mam wrażenie, że bez zdjęcia górnej...
Zastanowić się jakim cudem zabrakło - albo robisz coś źle, albo masz pogięte wahacze, albo nadwozie straciło geometrię. Wogóle od czego się to zaczęło, po co rozbierałeś? Nie był uderzony przodem ?
Co ty tam robiłeś ze pozrywałeś te przewody nikt tego nigdy nie rozbiera przy naprwie . Jak to ci pomoże to styki A B to jedna cewka a C D druga
Czy owy kondensator 20nF to ten na schemacie który zaznaczyłem w kółeczku na czerwono ? link nowy poniżej http://obrazki.elektroda.net/100_1262465... A potencjometr ten rozbiera się w jaki sposób ?
aha już rozumiem,bardzo dziękuję wam za pomoc,jestem naprawdę wdzięczny,w sobotę po południu napiszę o efektach ponieważ będę rozbierał rozrusznik,jeszcze ras dziękuję i gorąco pozdrawiam :D
.takie proste pytanie: jak dostać się do żarówek podświetających tablicę wskaźników (połowa mi nie świeci)... w starszych poldkach trzeba bylo pół samochodu rozbierać, w caro plus chyba trochę mniej :?: (może jakieś patenty na to?)
reaven22 A pobór mocy mierzyłeś przed transformatorem czy tuż przed pompą. ? Jak przed pompą to jeszcze zrób i przed trafo. Jeżeli zejdziesz 70 Wat to sporo i więcej nie szukaj. Silnik pracuje w stabilnym obciążeniu więc jeśli temperatura nie rośnie to ok. Ale jeszcze termometr załóż coby pacjent nie wykitował. Manio taką pompę uszczelnialiśmy właśnie...
Co tutaj nie zagrało ? Kuzyn poprosił aby uruchomić poldka który stał dwa lata .Ok . Na pierwszy rzut poszła pompka paliwa . Obsypała się przepona i farfocle dostały się pod zaworki . Płytki ebonitowe wypracowane więc wymiana głowiczki . Dobra wymieniamy . Wymieniamy również gażnik bo zatarta przepustnica drugiego stopnia . Po wymianach i regulacji...
Czy posiada ktoś informacje na temat komputera ECM w polonezie '95 z potencjometrem CO - budowa, schemat, program??? Mam zamiar zmienić nastawy ECM lub zapisać w nim nową mapę. Wydaje mi się że zmieniając nastawy wtrysku i zapłonu uda się nieco zmienić parametry silnika a co za tym idzie i osiągi. Jeszcze nie rozbierałem ECM i nie wiem na jakiej pamięci...
Zrób sobie test na CO2. Oleju w wodzie nie ma? Albo odwrotnie? Termostat wywalony praktycznie to jak? Nie masz go wcale a i tak się gotuje? Pompy nie musiałeś rozbierać, wystarczy, że odpalasz auto i odkręcasz odpowietrznik, wtedy sika albo nie.
Zawór zwrotny w pompie to podstawa. Co do zaworu zwrotnego to szybciej łatwiej jest założyć taki zaworek na wężu niż pompę rozbierać.
Kolego mam takie alternatory o oznaczeniu A124F2 -14V44-A53 i A124F-14V44-A53A i z pewnością są to alternatory 9 diodowe.Były i są montowane, nowy typ Żuka,ciągnik Ferguson,Polonez. A o czym ja piszę? Przecież to łatwo sprawdzić, bez rozbierania. Miernik, jedna końcówka na złącze 15, druga na jedną ze śrub mocujących wyprowadzenia faz. Jak okolo 0Ω...
Ten alternator można bardzo łatwo przerobić na samowzbudny, zastosować regulator od poloneza i kontrolkę ładowania. Robiłem coś takiego i pracuje już 15 lat w ciągniku. Trzeba zamontować trzy diody 1A i w ten sposób utworzyć wyjście nr 15. Nawet alternatora nie trzeba rozbierać do takiej przeróbki.
Mogles przestawic na wieloklinie i na przegubach.Teraz wal jest zle wywarzony i dlatego sa drgania.Przed demontarzem nalezy zaznaczyc rozbierane czesci aby zlozyc je poprawnie
Teoretycznie w książce serwisowej do Poloneza jest napisane, że zaworów hydraulicznych nie reguluje się i co więcej, nie wymienia, ponieważ, jak jest napisane, są one na tyle trwałe, że nie ulegną uszkodzeniu przez cały czas pracy silnika. Prawda w tym względzie może okazać się inna, ponieważ zależy to napewno od sposobu eksploatacji silnika, częstotliwości...
polonez15 być może kombinuję za bardzo, ale jest to pierwszy samochód i poważniejszych rzeczy wolałbym nie rozbierać bez poradzenia się kogoś bardziej ogarniętego w temacie, aby nic nie usypać :) Idę niedługo walczyć z tym radiem ;)
........... 10letniego poloneza nikt mi przeciez nie ukradnie :P A tutaj to nie byłbym taki pewny. Dziś nie kradnie się samochody, aby sprzedać w całości. Rozbiera je się na części i "zasila" różne giełdy.
Dzięki Wam, ciekawe że tostało sie tylko kilk razy swoją drogą, zobacze tą stacyjke bo rozrusznik jest raczej w porządku (rozbierałem, szczotki są ok), a nie wiecie czemu jak chwile postoi z 10 minut to pali jak gdyby nic sie nie działo?
Witam Koledzy ostatnio padł mi uszczelniacz w tylnym moście, przydrożny mechanik wymienił go ale, po wymianie most zaczął strasznie drżeć i wyć!. Podejrzewam ze za mocno dokręcił nakrętki, i uszkodził tulejkę rozprężną. Pytanie moje jest następujące czy warto rozbierać most i wymienić tą tulejkę oraz łożyska, czy lepiej poszukać gdzieś mostu? Kolejne...
No właśnie lepiej to rosyjskie o ile trafisz na rosyjski orginał (podobno z lepszej stali były - z niemieckich czołgów 😁 co je Hitler zostawił). Ogólnie chodzi o to że nie wiadomo jaką jakość teraz prezentują -najlepsze z komunistycznych zapasów Nie pamiętam już dokładnie, bo skrzyni Poloneza z 15 lat nie rozbierałem - ale były dwa rodzaje...
Co planujesz chłodzić? Jaki przepływ Cię interesuje? Kiedyś rozbierałem uszkodzoną pompkę paliwa w polonezie i wiem, że może ona pracować z wodą. Jeśli miałaby pracować dłużej niż kilkanaście minut to trzeba ją zanurzyć w czymś chłodnym (najlepiej w oleju). Silnik jest w zupełności odizolowany od przepływającej cieczy).
No coż omegi nie sprzedałem tylko mój brat nią jeździ bo ma blisko do roboty a w omedze zawieszenie całe nowe przy 2tys. obr. ma przyśpieszenie o wiele większe od poldka, poloneza kupiłem za 1000zł jest w dobrym stanie kupiłem go ma nowy lakier wydech a mam rachunki za naprawy to wszystkie graty 3 lata temu były robione rozrusznik chłodnica nowa itd....
Czyżbym zapomniał podłączyć coś? Z całym szacunkiem Ty to rozbierałeś i składałeś wiec skąd mamy to wiedzieć czy o czymś nie zapomniałeś? Skąd mamy wiedzieć czy spaliło Ci kable? Zadajesz pytania jak dziecko z przedszkola. Sprawdź cokolwieg, akumulator naładowany, kręci rozrusznikiem? Cokolwieg innego działa np. światła?
no mogło tez tak być, kiedyś wymieniałem silnik do poloneza 1.9 d nowy został przywieziony od citroena i trzeba było przełożyć misę po jej odkręceniu okazało się ze cześć pompy wraz ze smokiem była wyłamana może u Ciebie jest coś podobnego jeśli oczywiście coś się stało z misą ale przed rozbieraniem sprawdź ciśnienie oleju na ciepłym silniku
A widziałeś jak wygląda wyklepana klawiatura ? Wyklepuje się kółko i dookoła ma rant, żaden szczelinomierz nie ogarnie tego W przeciwieństwie do Ciebie widziałem, nawet rozbierałem na drobne i składałem ponownie. Obejrzyj dokładnie młoteczek konika -dołek jest głębszy z jednej strony, z drugiej praktycznie go nie ma. Wiesz dlaczego?
z serwem to raczej odada bo nie mam problemów z hamulcami a na gazie jest oki.hamulce LUKASA cisnienie paliwa mam 0.09MPA tak wiec jest oki.i dalej walcze z tym bulem. caly dolot juz rozbieralem i czyscilem i nic nie pomoglo. POMOCY POZDRAWIAM
Ja proponowałbym narazie nic nie rozbierać i nie wymieniać Na początek: >zalać dobrego paliwa, przejechać kawałek trasy przy większych prędkościach obrotowych. >odłączyć akumulator na pare minut >sprawdzić połączenia kabli wtrysku,komputera (czy nie zaśniedziały) >sprawdzić masę silnika (od karoserii do prawej łapy silnika lub skrzyni biegów) >sprawdzić...
Nie dwoma a trzema, nie śrubkami a nakrętkami, i nie pogubi wsporników bo wystarczy popuścić nakrętki i przesunąć wsporniki w bok. Sorry, możliwe że trzema, dawno nie rozbierałem, poza tym rak rozbierze to zobaczy jak to jest. Poza tym pewny jesteś że to cewka? Ten typ tak ma że często nawala przewód łączący moduł z aparatem.
Jeden ze sposobów to pomiar miernikiem ustawionym na "Test diod", pomiędzy B+ a D+ w obydwie strony. Jeśli brak jest przejścia 9 diodowy, jak przejcie tylko w jedna stronę to 6 diodowy. Jeśli alternator nie sprawny (zwarta dioda wzbudzenia) test jest niemiarodajny. Trzeba zastosować drugi sposób, lub rozbierać, akurat w tych alternatorach to chwila...
Polecam przeczytanie (zawartości linków też !) http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ) Jak nie chcesz rozbierać podsufitki i uzupełniać płaszczyznę metalową połączoną z masą w wielu miejscach pod tym plastykowym dachem, to zostaje montaż w głównej metalowej...
Witam, w polonezie nie działa pokrętło zmiany wylotu nawiewu (dmucha cały czas na szybę i na nogi, nie da się zmienić, żeby dmuchało np. na twarz). Na zdjęciu zaznaczyłem, które pokrętło nie działa. Na początku myślałem, że przekręcając pokrętło, pociągam za jakąś linkę, ale tak nie jest. Rozebrałem panel i nie mam pojęcia, na jakiej zasadzie to działa....
Witam znam się dobrze na napędach strugowodnych ponieważ robię je i naprawiam a także modernizuje od prawie 30 lat więc mam doświadczenie smaruje się jedynie łożyska przy wale kardana są one w specjalnej obudowie łożysk nie rozbiera się tego bez powodu no chyba że wymienia się z jakiegoś powodu wał pędny wtedy należy przed założeniem takich łożysk posmarować...
Witam.Instalacja gazowa była montowana w lutym 2002 r. tak przynajmniej jest napisane w wyciągu za świadectwa homologacji.Parownik rozbierałem i go dokumentnie oczyściłem,ale nic to nie dało.Zwróciłem uwagę,że membrana w komorze gazowej jest dość twarda(sztywna) ale w związku z brakiem doświadczenia w tym temacie nie byłem w stanie ocenić tego faktu.Czy...
Teraz jak wcisnę przycisk grzania szyby problem z mocą silnika pojawia się natychmiast po wyłączeniu grzania problem znika, ale lampka hamulca nie przestaje migać. Gdzie szukać problemu? Pamiętam poloneza z usterki :P Jak pamiętam tam są masy przykręcone do budy zalne w żywicy zacznij od tego a potem rozbieraj wiązki pod kierownica i szukaj pękniętych...
Jesteś w błędzie w polonezach caro nie było 6 diodowych W caro nie ale te alternatory były wszędzie, samochody, agregaty, silniki stacjonarne, ciągniki. Wiele sztuk już nie raz czy dwa były rozbierane i nie wiadomo co siedzi w środku. Również uważam że to 9d alternator ale spotkałem się nawet z sztukami które były niemal kopią tych elmotów tylko wszelkie...
Wymieniłem mechanizm przednich wycieraczek bo stary się zatarł (ciężko ale chodził) - poskręcałem wszystko założyłem wycieraczki i problem. Wycieraczki zostają na środku szyby tj. załączam, idą w dół, potem do góry i w dół i zatrzymują się na środku szyby. Rozpiąłem kostkę zasilania i z aku kabelkiem przesunąłem w dół tak jak powinno być ale po przekręceniu...
Kiedys rozbierałem poloneza na złom, zdemontowałem wszystko;drzwi klapy maske błotniki lampy tapicerkę tylko został fotel kierowcy i goła kasta. Oczywiście został także silnik 75KM, i pojechałem na przejazdżkę polonezem odciążonym o pareset kilo, to powiem że tak wymiatał na każdym biegu. Na 3 przy predkości ok 80km/h można było zrywać przyczepność...
Witam ponownie, kostki i styki posprawdzałem i nic nie znalazłem, może to ten pstryk przy pedale szwankuje? Co do kierunków, rzeczywiście, bolec ułamany, zaraz będe dorabiał (zamierzam wywiercić otworek w kierwonicy i zakleic kropelka kawałek metalu (śrubki, gwoździka), tylko muszę najpierw klucz 24 kupić :). A co do tego rezystora to czy ktoś móglby...
to możesz rozbierać już górę, głowice;p Uwielbiam takie posty, ciekaw tylko jestem kiedy ludzie się nauczą korzystać z narzędzi, które nie są drogie a koszt diagnozy obniżają do minimum. Tzw. próby olejowe to robiło się za komuny w polonezach. Pierwsze co to test kompresji na zimno, potem to już tylko coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=dJhsavxX...
Nie, no z tym kowalem, to tak powiedziałem, by Cię naprowadzić :wink: Musisz znaleźć gościa, co zajmuje się cięciem gazami i pogadać z nim, by wygiąć ten resor na gorąco... Jak będziesz próbował coś z nim robić na zimno, w najlepszym wypadku - pęknie 8-) Bzdura. Resory "hamruje" się na zimno. Najprostszy sposób /ja tak robiłem i działało jak ta lala...
Witam Co miałeś dotychczas w C330. Dodano po 3 To masz z Poloneza ,czy tak . Dodano po 9 Alternator łatwo sprawdzić bez rozbierania ,czy jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy.W tych dwóch wersjach są montowane inne regulatory.Przy 9-cio diodowym był metalowy Rc2/12D niebieski plastik ,6-cio diodowy Rc2/12B zielony plastik, jak dobrze pamiętam .To były regulatory...
Byc moze chodzi Ci bpiq o czujnik predkosci jego nie sprawdzalem ale zaraz to zrobie .Dzieki pozdrawiam. Dodano po 11 Co do silniczka wolnych obrotow to rozbieralem go,poniewaz mialem obiekcje do czujnika wolnych obrotow nie za kazdym razem po nacisnieciu bylo przejscie oczyscilem mu slizgi i ok. lecz zmian w pracy silnika nie bylo.Sprawdze rowniez...
Przechwaliłem, jest to samo, lub nawet gorzej, wymieniłem sondę gdyż wyrzucało mi błąd check engine i silnik działał na awaryjnym, podwyższone obroty itd. obroty się uspokoiły po resecie. Ale teraz np. mam problem z rannym rozruchem na paliwie i na gazie nie chcę odpalić, strasznie długo trzeba go kręcić, jak już odpali to trzeba pilnować go żeby nie...
Co do silnika miałem coś poobnego tyle że po chwili sam gasł na bęzynie i na gazie usterka znikneła sama. Co do kontrolki , u mnie była zaśniedziała kostka z prawej strony odkęcasz listwe przy dzwiach i takie plastikowe coś wyżej odchyłasz dywan i wygłuszenie są tam kostki dwie duże i jedna mała rozłączte duże i zobacz czy nie są zaśniedziałe ( uwaga...
Pewnie coś się zepsuło, lewe powietrze raczej usterka :) A na poważnie niewiem ale dla mnie raczej zbieg okoliczności. Zdejmij magnetyzer i zobaczymy czy za trzy miesiące spadną obroty. A propo nulonu i tym podobnych preparatów, ładnych kilka lat temu wlałem coś takiego do poloneza o przebiegu ok 90 000 tyś km. Na oko nic to nie dało samochód jak jeździł...
... Niestety jest jeden mankament - zamiast zalecanego 7,5 ktos wlozyl 10. Roznica moze niewielka stad moje pytanie czy to moglo doporwadzic do usterki modulu a jezeli tak to czy mogl dostac rowniez komuputer lub czujnik polozenia walu. ... Niezależnie od tego jaki był bezpiecznik, moduł miał małe szanse przeżyć. Bezpiecznik nie jest po to, żeby uchronić...
Dzień dobry. Wczoraj wieczorem przy deszczowej pogodzie, okazało się że nie mam nawiewu na przednią szybę w moim poldku. Wcześniej nawiew nie dawał żadnych sygnałów uszkodzenia i zrobił mi się kłopot niemały, bo szyba zaparowała i było dość niebezpiecznie. Póki co pozostałe kierunki nawiewu działają i wygląda że jest system na podciśnienie, bo syczy...
WItam. Posiadalem 2 polonezy 1,6gli na wtrysku z 95 roku w jedym byla instalacja lpg lecz juz sie sypal to postanowilem go wyzlomowac lecz czesci zostawilem...przepiolem instalacje lpg do tego ktorym teraz jezdze ale silnik jest bardzo apetyczny (40tys km najechane od nowosci)na gaz...ponizej 15 nie chce zejsc przy czym koledzy mi mowia ze ich polonezy...
Przeważnie jak rozbieram (rozbieralne) tepesy to przy takich oscylogramach są wytarte,ale ostatnio miałem przypadek TPS Golfa MPI oscyloskop wykazywał cuda w całym zakresie i silnik też wariował.Sprawdzałem go też testerem diodowym o zakresie 5v też potwierdził uszkodzenie .Po rozbiórce ścieżki były jak nowe więc podgiełem druciki podałem odpowiedniego...
Może już wymieniacie następne regulatory napięcia tak jak ja robiłem w swoim T25. W lutym wywaliłem ruski alternator i wmontowałem alternator ze szrotu wyjety ze starego opla kadeta -kwadraciaka - nawet go nie rozbierałem , tylko dorobiłem nowa podstawe . Kosztował mnie on 50 zl. Od tej pory mam święty spokój i zalternatoerem i jego regulatorem , jak...
Koledzy czy ktoś z was rozbierał kiedyś tego suba ?? Czy wiecie ze oryginalna obudowa nie jest wogóle wygłuszona?! Co według mnie jest sprzeczne ze sztuką konstrukcji zamkniętych obudów. Moim zdaniem jest to przyczyna tak słabego grania tego suba. Ja rozebrałem swojego i porządnie go wygłuszyłem poprawa jest zaskakująca !!! Zniknął pusty bas który spowodowany...
Jezeli mialbys zabrudzony silniczek krokowy,to falowalyby ci obroty.czyszczenie silniczka ogranicza sie tylko do jego wykrecenia z urzadzenia wtryskowego(przykrecony jest dwoma specjalnymi srubkami,gwiazdkami) i wyczyszczeniu go w benzynie lub rozpuszczalniku.Nie rozbiera sie go na czesci.Po wyczyszczeniu wkrecasz go spowrotem(nie wazne w jakim stopniu...
mysle ze sonda lambda nie ma tu nic do rzeczy, do 70 stopni nie jest brana pod uwage,najlepiej pozyczyc modul i przetestowac, jak bedziesz zdeterminowany mozesz rozebrac modul bardzo ostroznie, mowisz ze czesto jest wszystko ok, wiec masz uszkodzenie ruchowe, w modulach moga sie zdazyc rozne niespodzianki, zimne luty, popekania,posprawdzaj wszystkie...
A ja jestem stary i pamiętam jak było jak nic nie było i żeby kupić to co teraz restaurujesz stało się w kolejkach albo trzeba było mieć znajomości ,A sprzęt klasy zachodniej było można sobie obejrzeć w pewexie (https://pl.wikipedia.org/wiki/Pewex) Dlatego irytują mnie wspomnienie tamtych czasów pozdrawiam Złomowałbym co najwyżej te wyroby samochodopodobne....
Jeśli chodzi o spawarkę to mam takiego dziada Pirotec se150/1 Prąd spawania 45-100 może coś tym pospawam jak nie to będę dawał do mechanika. Prace trochę stanęły ponieważ mam sporo wydatków remont w domu itd. toku74 myślałem nad takim mostem ale nie jest już praktycznie dostępny więc jeśli skończą mi się te 2 polonezowskie co mam to będę myślał nad...
do: Edek45. Jeśli dobrze pamiętam, to przełożenie mostu tylniego w Polonezie jest 4:1. Jeśli zablokujesz jedno koło, wtedy bedzie 2:1. Tak działa mechanizm róźnicowy. Cześci samochodowe na szrotach sa dostepne i tanie, i warto je zastosować w naszych konstrukcjach wiatraków. Bardzo podoba mi się pomysł z wykorzystaniem silnika od wózków widłowych,które...
Witam mam duży problem z zapłonem w polonezie. Przed zmianą reduktora gazu silnik palił idealnie miał przyśpieszenie ale gasł na wolnych obrotach. Wymieniono mi reduktor na brc i zaczęły się schody - tragicznie zapala na gazie a nawet niekiedy nie zapali całkiem, ale ten sam problem jest na benzynie, muszę go chełtać nawet 1-2 minuty zanim zaskoczy,...
parownik rozbieralem i jest gitara zreszta ma rok czasu Dodano po 1 acha to czemu niepali nawet na benzynie Na podstawie p. 10.9 i 15 Regulaminu Forum, proszę o poprawienie wszystkich swoich postów w temacie. W przeciwnym razie temat trafi do kosza, a Kolega otrzyma stosowny wpis do swoich akt.
mam maly problem okolo 1roku temu zrobilem (remącik) w maluszku wymienilem glowice,cylindry,tloki,pierscienie,wal,k... z obudową simerigi i inne ale po remącie maluszek ma niepokojące tykanie tak jak w polonezie i to na wolnych obrotach,sprawdzilem prawie wszystko zaplon zawory to co mozna bez rozbierania spowrotem serduszka:)...
Padł sterownik.Latwe w naprawie,w 2 godziny się wyrobi. normalnie jakbym serwis slyszal znaczy sie ASO, zawsze jak sie do nich pojedzie to tak gadaja, na falujace obroty u kolegi tez gadali, kompa wymienic, komp pewnie siadl, tym czasem czyszczenie przepustnicy pomoglo inny kolega pracujacy w warsztacie mial inny przypadek z fiatem, tez kompa juz rozebrali,...
Tych skoków obrotów ja nie miałem. Niestabilne wolne obroty pojawiły się jak reduktor dojrzał do regeneracji. Po regeneracji też mi początkowo skakały, rozbierałem chyba ze cztery razy reduktor zanim trafiłem z dźwigienkami i ośkami w "stare koleiny". Ustawień gaźnika i zapłonu po ustawieniu na benzynie nie ruszałem, żeby silnik po przełączeniu na benzynę...
Nie interesowałem się modelami innymi poza audi 80 po roku 90 ale jestem pewien ,że problem tkwi w przełączniku przy kierownicy.Jest jednak jeden warunek mianowicie reszta układu zasilania jest sprawna tj. żarówki bezpieczniki i instalacja wraz z konektorami i terminalami .Audi nie ma przekażników sterowania światłami tak jak polonez dla przykładu....
Witam! Niektórzy koledzy elektrodowicze wypalili z wielkich dział! Zanim zaczniesz rozbierać alternator sprawdź ,popraw kontakty,przewód od alternatora do aku. Spadek napiecia na nim objawia sie dokładnie tym co opisałeś. To jest jedna z prawdopodobnych przyczyn,choć nie pomylę sie gdy ten sam objaw ma miejsce gdy przełącznik w stacyjce(styki,konektory...
Wszystko zalezy od tego jaki masz moduł. Jesli jest on oryginalny amerykanskiej firmy to kiedy bedziesz go rozbierał cła elektronika jest zalana zelem, masz mozliwosc podmiany tranzystorów, jesli jednak bedzie zalany twrda miką to znaczy ze jest produkcji firmy ape http://www.ape.com.pl/reg.htm i razcej w warunkach amatorskich nie ma szans na otwarcie...
proszę http://obrazki.elektroda.net/3_123735791... co autor miał na myśli?? podstawowa rzecz reguluje sie . Wszystko opisane jest w książce Trzeciaka. a w skrócie: -napełnić hydropopychacze olejem (jeśli masz je w ręku) -po złożeniu silnika skasować luz zaworowy a następnie tak jak kolega pisał 2,5 obrotu jeszcze wkręcić. -kolejna ważna rzecz...
Samochód muszę po zapaleniu zawsze potrzymać na gazie kilka minut i wtedy jedzie. Zimą dłużej latem krócej. Po postoju np. 1 godzinnym jedzie. Gdy nie podgrzeję to przerywa, dławi się. Wada jest od 10 - ciu lat.Diagnostyka komputerowa oraz inne nie dały rezultatu. po nagrzaniu parametry silnika są fabryczne. Mam wakacje i w końcu wypadało by to usunąć....
sefcio1983 Chłopie uderz na rozne fora FSO,napewno znajdziesz kogos kto Ci to sprzeda za normalne pieniadze,mase ludzi rozbiera polonezy.Dostac takie czesci uzywane ale na 100% sprawne to przeciez nie moze byc wielki problem... Nie masz zadnego sasiada,kolegi ktory jezdzi abimexem aby cos niecos podmienic na próbe?? http://www.fsoptk.pl/forum/ Przegladnij...
Więc tak , jeszcze raz wykręciłem dysze boczne oraz elektrozawór , przedmuchałem i żadnych rezultatów . Pozostaje jedynie podjechać na warsztat i liczyć na cud , ewentualnie na minimalnym ssaniu żeby na skrzyżowaniu nie gasł . W końcu i tak więcej LPG używam a benzyna jakby w rezerwie czy na rozgrzanie silnika . Co do mechaników , to trzeba trafić na...
Wiem tylko nie wiedziałem jak to dokładnie się nazywa. A przy okazji ponawiam pytanko co do ustawienia zaworów bo nie mam siły jeszcze raz rozbierać kopuły od zaworów. Dołączam zdięcia aby lepiej zobrazować ten zatkany wężyk i czy musi być w nim jak by mała dysza. A co do tych zaworów to może ustawić tak jak napisali w innym problemie że do "0"+2,5...
Witam.Panowie,swego czasu pisałem na forum,że w owym autku stuka coś w skrzyni biegów,jeżdzi nim żona,głównie po mieście.Dzisiaj po okresie około 3 miesięcy siadłem za kierownicę jadąc z Mielca do Krakowa,słyszę że skrzynia wyje.Jadąc do 60/h,słychać zrzędzenie przy przyśpieszaniu,ale większa prędkość,zmiana na 5-kę i równa jazda z prędkością około...
Witam już zlokalizowałem usterkę i śpieszę się podzielić z Wami by nie rozebrał który połowy samochodu. Nic nie trzeba rozbierać! zabezpieczyć cewkę wys.nap. To jedna cewka takie jaja robiła. Był strzał iskry do masy i jest blokowany moduł dlatego nie ma iskry i obrotomierz leci w sekundzie w dół bo brak zasilania przez komp. Wyłączena i włączenia stacyjki...
Przerabiałem temat kiedyś u siebie..... Prawdopodobnie wał został źle złożony znaczy inaczej niż fabrycznie był wyważony stąd drgania.... a kombinacji jest znacznie więcej niż dwie. a wiec: W plusie flansza za podporą jest na wielowypuście znacznie drobniejszym niż w starym poldku (tam już było o ile pamiętam 8 kombinacji) do tego dodać 2 x ustawienie...
Skoro komputer nie jest informowany ani o stanie alternatora (sprawności elektrycznej) ani o jego temperaturze pracy , to co powoduje to "inteligentne" ładowanie ?? Czy to sam alternator jest tak inteligentny ??Rozbierałem nie jeden alternator i ten w mojej M 6 też rozbierałem po szoku jakim był spadek do 12,9 V. Przemierzyłem wszystkie podzespoły i...
Też myślałem że to silniczek ale przecież gdyby to była jego wina to obroty by nie spadały jak to jest u mnie tylko by się podnosiły bo był by w tym momencie otwarty całkowicie dopływ powietrza... Gdy nie ma silniczka obroty stabilizują się na poziomie 2500 -3000 czyż nie tak???? Poza tym kupiłem parę dni temu silniczek podobno do mojego poldka przychodzę...
No widzisz, producenci pralek już jakiś czas temu wymyślili utrudnienie w postaci nierozbieralnych, zgrzewanych zespołów piorących. Wątpię że wrócą do rozbieralnych zespołów piorących tylko pod wpływem tej dyrektywy. Nie jest to żadne utrudnienie tylko ułatwienie i to znaczne ułatwienie w procesie produkcyjnym. Czas produkcji ulega znacznemu skróceniu...
No cóż, elektrykiem nie jestem i mam jakieś podstawowe pojecie o elektronice, nie boje się natomiast pobrudzić sobie rąk i jak ktoś mi powie co i jak to to zrobię. Altka oddam pewnie w ręce kolegi, który się tym zajmuje ale to dopiero jak wróci po świętach do akademika, a samochód potrzebny mi jest teraz i jak jest taka możliwość to zrobił bym to sam,...
Nie wiem z jakiego samochodu pochodzi skrzynia biegów ? ale w przybliżeniu 4 bieg jest przeważnie 1:1 tzn. Obroty silnika i wałka głównego w skrzyni są takie same potem mamy przekładnie główną w układzie klasycznym przeniesienia napędu (polonez ,mercedes) jest w tylnym moście ,w samochodach osobowych przybliżone przełożenie wynosi 4:1 w ciężarowych...
silnik rozbiegany chłodnica polonez polonez chłodnica mikroprocesor polonez
kosztorysy elektryczne chłodziarko zamrażarka ariston zasilacz anteny televes
Podłączenie silnika DC 310V do zasilania AC 230V - skutki Jak zdemontować nagrzewnicę w Nissan Micra K12?