Brak informacji o silniku.
Wyczyszczałeś intercooler i resztę układu?
Niestety szukaj drugiego,Isuzu nie nadaje się do remontów.
Wypowiem się może na temat rozbiegania się silników bo zrobiło się trochę zamieszanie. Rozbieganie się dotyczy silników szeregowych, nie ważne czy prądu stałego czy zmiennego. Wiertarka się nie rozbiega ponieważ już sam opór stawiany przez przekładnię nie pozwala na to. Silnik obcowzbudny i bocznikowy także może się rozbiegać gdy dojdzie do zaniku napięcia...
Szanowni Forumowicze, nie róbcie proszę człowiekowi krzywdy, ten silnik nie powinien być już odpalany! \czytajcie dokładnie posty, jest napisane, że silnik rozbiega się, trzeba go gasić "biegami", to wyklucza usterkę w układzie zasilania. \paliwem staje się olej z uszkodzonej turbiny!\ Tu nie ma żadnej filozofii dodatkowej! Takie sprawdzania zawsze...
Pisze pan szeregowo bocznikowy to właśnie uzwojenie bocznikowe ogranicza max obroty silnika a to co piszecie na temat rozbiegania się silnika dotyczy tylko silników szeregowych.
Witam! Odpowiedź zawarta jest we wzorze na prędkość obrotową silnika bocznikowego: ω=(Ua - Ia•Ra)/(CeΦ) Jeżeli Φ-->0 to ω-->∞ Silnik się rozbiega w niekontrolowany sposób, co grozi w skrajnych przypadkach rozerwaniem silnika! Myślę, że tak krótko wystarczy. Pozdrawiam Jan
Kolego ten silnik uruchomisz ale miej na uwadze fakt iż on pracuje z elektronicznym regulatorem obrotów pobierającym dane z prądniczki tacho. Łącząc go bez użycia regulatora możesz sobie zrobić krzywdę bo silnik będzie się rozbiegał co w konsekwencji go zniszczy a tobie narobi kłopotu. Silnik ten będzie tak chodził ale musi być obciążony by nie dopuścić...
Problem polega na rozruchu silnika kiedy jego prad jest kilkakrotnie wiekszy o znamionowego. Jezeli silnik można rozbiegac bez jego obciążania na wale to proponuję zastosować najprostsze rezystory lub grzałki podłączone w szereg z uzwojeniami silnika, a nastepnie te rezystory po rozbieganiu się silnika zwierać czyli symulowć rozruch gwiazda trójkąt....
To jest silnik przystosowany do pracy z regulatorem obrotów ( kontrola obrotów) i do pracy szeregowej. Bez regulatora obrotów i bez obciążenia ( małym obciążeniem) silnik zacznie się rozbiegać co spowoduje że wirujące części zaczną z ogromną prędkością odrywać się.
Tak właśnie tak. ewentualnie jakieś uszkodzenie może sprawiać wrażenie rozbiegania .
Sprawdź i zapamiętaj dawkę na wolnych obrotach. Potem rozbieraj nastawnik. Usuń opiłki. Spróbuj ustawić go potem w możliwie tej samej pozycji. Precyzyjnie do dawki wrócisz przesuwając całą górną część. Nie pomyl się za dużo, żeby silnik się nie rozbiegał. Zlikwiduj nieszczelność albo inne źródło opiłków metalowych.
Wina tylko i wyłącznie użytkownika. Tym bardziej jeśli doszło do rozbiegania silnika z uszkodzoną turbiną.
Zaślepiony jest tym korkiem koniec listwy zębatej regulacji dawki paliwa. Skoro silnik się rozbiegał to albo zacina się owa listwa albo uszkodzony jest regulator obrotów. Tak czy siak pompa na stół do pompiarza. Przy okazji wymieni uszkodzony korek.
zjechałem pod blok dodałem lekko gazu i samochod sam z siebie wkrecil sie na szalone obroty jakbym trzymał gaz wcisniety w podloge,trwałoto około 1-2min.po zgaszeniu silnika nadal pracował,i zakopcił dosłownie chmura białego dymu całe osiedle....moje pytanie jest nastepujące co moze byc tego przyczyną?dodam ze na starej kopcącej turbinie przejechałem...
Ale raczej wyciek z połączeń nie panikuj . Nie tak do końca bo się mu silnik rozbiega lub utopi i co w tedy mu powiesz
Pompa na stół - ryzyko rozbiegania się silnika.
Jak puściła turbina i olej pójdzie np. w wydech i zawali cały układ . Dopóki nie wypije z silnika oleju to nic silnikowi nie będzie. Ale jak olej pójdzie w dolot i zassie go silnik to rozbiega się po silniku. Nie wiem co się stało bo przez forum nie widać ale przy każdej z tych opcji jazda niezalecana.
Daruj sobie jazdę, wezwij mechanika i niech lawetą ściąga. Turbina wywala ci olej (sprawdź poziom), nie ryzykuj jazdy. Mechanik jak miałem coś takiego , przyjechał odrazu lawetą , powiedział że nie zaryzykuje odpalenia silnia bo może się rozbiegać. Rozbieganie silnika powoduje w większości wypadków katastrofalne zniszczenia w silniku. Nawet nie próbuj...
Prąd min.16 A (może być większy) . Przełącza się,gdy silnik wejdzie w obroty znamionowe.Trudno określić tu dokładny czas. Dla cyrkularki, będzie to chwila. Natomiast np.dla młockarni może to być do kilku minut--aż maszyna się dobrze "rozbiega"
Może silnik się rozbiega? Bierze olej?
Witam . Przykładowo; -zasilanie(L) do zielonego -biały z czarnym razem -brązowy do (N) Oczywiście przewód żółto-zielony PE Ostrożnie z dłuższym uruchomieniem silnika bez obciążenia ,gdyż bez niego ma tendencję do rozbiegania.
Źle usunięty dpf a raczej fap w sterowniku silnika - załącza wymuszoną regeneracje. Zrobić porządnie fap off i do tego nowy olej. Nie jeździć z tym bo pewnego razu zachłyśnie się ta mieszanką silnik i się rozbiega= złom.
No i napewno w manualu czujnik wciśnietego sprzęgła. Nie chciałbyś, żeby silnik rozbiegał się Tobie przy wysprzęglaniu do max obrotów. :D Pozdrawiam Repa
(at)Pan.Kropa Na krótki okres czasu. Nie na dłuższy bo silniki ulegają rozbieganiu. Łączysz szeregowo szczotki z uzwojeniem stojanu. Jeśli zobaczysz duży snop iskier połączony z jękiem martwych dusz z piekła to szybko wyłącz zasilanie. Prawdopodobnie uzwojenie rotoru ma przebicie. Zobacz też jak pracuje wtedy silnik. Jeśli silnik tylko głośno pracuje...
[url=http://mojafirma.infor.pl/moto/eksp... Bezpieczniki, przekaźniki, instalacja elektryczna do sprawdzenia, stacyjka również.
Oleju nie było w ogóle, wymieniałem filtry i olej, a silnik się rozbiegał i wybuchł. Silnik pochodził z betoniarki, jak miał wypadek to leżał 60 stopni przechylony. Dodano po 8 Jak silnik się rozbiegał, to może jakieś 3 sekundy, może 4 i wybuch Dodano po 8 To krótki film nagrany przez kolegę przed wyjazdem z garażu. Dodano po 51 To krótki film nagrany...
z dala od salonów Iveco Teraz to już w ogóle nie wiadomo jakiego "busa" jeszcze można bezpiecznie kupić. Wczoraj koledze w kolejnym Transicie przy 120k przebiegu turbina się urwała i silnik się rozbiegał.
Jeśli chodzi o 20 letniego TD-ka z przebiegiem 500 tys km (a kto wie czy nie sporo więcej), zwłaszcza po roku nie ruszania, to bardzo bym się bał go rozkręcić powyżej 3 tys. obrotów. :-) Kto wie czy w czasie jazdy próbnej silnik nie został rozbiegany? Pozdrawiam.
Jeżeli chcesz ograniczyć koszty to możesz zainteresować się silnikami z wycieraczek. Są one dość mocne i spokojnie powinny uciągnąć te 30kg. Ewentualnie możesz zastosować rozrusznik z jakiegoś małego auta, z malucha itp. tyle, że jest to silnik szeregowy i będzie się rozbiegał bez obciążenia, jednak moment będzie duży.
Podłączyć koniecznie pod regulator ze stabilizacja obrotów tak by zapobiec rozbieganiu silnika. Najlepiej zastosować regulator oparty na TDA1085: http://pdf.datasheetcatalog.com/datashee... Schemat podłączenia silnika do regulatora wraz ze zmianą kierunku obrotów: https://obrazki.elektroda.pl/9879320300_...
Przecież to jest silnik komutatorowy i kondensatora rozruchowego nie wymaga. Ale za to wymaga elektronicznego regulatora (stabilizatora obrotów). Inaczej to przy napięciu sieciowym 230VAC będzie miał bardzo duże obroty i może się bez obciążenia rozbiegać, co grozi zniszczeniem silnika.
To musisz sprawdzić czy nie masz nadmiaru oleju w układzie między turbosprężarką, a kolektorem dolotowym. Może się po prostu silnik rozbiega. Lepiej zajmij się tym niezwłocznie. Pozdrawiam
Błąd czujnika wzniosu iglicy złapał stąd, że w tym silniku nie ma czujnika położenia wałka rozrządu, jest tylko czujnik położenia wału, a sterownik początek wtrysku bierze właśnie z wtryskiwacza, jak silnik się rozbiegł, to wyleciał z synchronizacji wał - wtrysk, więc nie ma się czym przejmować o ile odpala i jeździ
Ale udowodnienie, że wiedział a nie powiedział, jest bardzo trudne. Chyba, że sam przyzna iż tak było, albo silnik mu się rozbiegał i dał film na x czy gdzie tam się daje filmy.
A widział jeden z drugim, kiedy w takim czy podobnym dieslu suchy dolot bez oleju? Nie widział, bo takich nie ma, zawsze coś puszcza i to nawet nowa pokrywa. Też mu wymienili EGR na nowy i powiedzieli że ten typ tak ma. Ale robota przyjemna bo przy okazji wymyli mu chłopaki silnik na błysk. Jak zassał olej z intercoolera to właściciel po wyjęciu kluczyka...
Jest tam turbosprężarka? Może doszło do tzw. rozbiegania silnika? https://www.google.pl/search?q=rozbiegan...
W drugą stronę - jak najbardziej, prosty Diesel będzie pracował na benzynie. Czy aby na pewno? :D Pomyśl troche, bo o zatarciu się pompy wtryskowej już nie wspomnę. Osobiście tego doświadczyłem, pomyłka nalewacza na stacji, skonczyło sie definitywnym zniszczeniem silnika - rozbiegał się i zanim zdolałem go zdusić sprzegłem i biegiem na hamulcu - wystawił...
turbina ma luzy poprzeczne i osiowe Na co ty czekasz? Aż się silnik rozbiega?
Zależy ile go jest. Jak relatywnie mało to silnik się rozbiega. Jak więcej pociągnie to pognie korbowody bo "uderzą" w nieściśliwy olej. To samo się stanie jak silnik zassie wody z kałuży.
Chłopie jedz do mechanika i niech naprawia auto bo drugi raz już możesz nie mieć tyle szczęścia. Zwykle silniki TDI po rozbieganiu nadają się tylko na złom. Już było napisane wyżej że masz dużo oleju w dolocie i stąd silnik się rozbiegał , to nie jest żadne wypalanie DPF. Coś puszcza olej w dolot - najpewniej turbo i trzeba to zrobić. P.s filtra DPF...
Jak zachowuje się silnik gdy ulega awarii jeden rezystor po prostu przerwa ? Wiadomo asymetria prądowa w pomiarze prądowym wirnika jak i stojana. Tak suwnica 22kw Podczas wciagania może po prostu nie podnosić ciężaru a przy tym silnik będzie "buczeć" . Gorzej z opuszczaniem bo może upuścić ciężar a silnik sie rozbiegać.
Trzeba sprawdzić bezpiecznik. Mojej żonie też się rozbiegały silnik i nie mogła go zgasić. Okazało się że spalony jest bezpiecznik, wymieniłem i po sprawie.
https://www.youtube.com/results?search_q... https://www.google.pl/search?hl=pl&sourc...
zmieniłem sprężyny w regulatorze obr.(dobierałem coraz bardziej miękkie bo silnik się rozbiegał. Było conajmniej 10 prób) Ta pompa od silnika 2,5l
robokop tak jak mówiłem wcześniej stan oleju się podniósł znacznie , zrobił się bardziej rzadki jak dotkne palcem to wyrażnie widać ze to paliwo. Byłem u pompiarza on stwierdził że pompę muszę mu dowieść bo najprawdopodobniej przyczyną jest zawór ciśnieniowy w pompie i to sprawia że silnik rozbiega się .
Fakt pomylił mi się stycznik z przekaźnikiem :D Co do silnika obcowzbudnego to raczej wątpliwa sprawa żeby w jakichś malutkich silnikach były bezpieczniki. Natomiast silnik robiega się i go rozrywa, zależy to jeszcze od konstrukcji ale jest jak najbardziej możliwe. Z komutatora bucha co prawda ogień od tarcia czy tam temperatury ale to nie spowoduje...
To tzw silnik dozwojony, łączy cechy obu silników. Nie rozbiega się i ma niezłe kopyto na starcie.
Witam, mam silnik elektryczny szeregowy 220V 1500W (z odkurzacza), jak zrobić (o ile to możliwe, słyszałem że tak) ogranicznik obrotów, tak by silnik nie rozbiegał się?
Siema Mam wkrętarkę 18V chciałbym z niej zrobić wkrętarkę sieciową . podłączyłem ją pod zasilacz od ładowarki ale silnik się rozbiega i ma za małą moc . wydaje mi się że jest za małe natężenie zaledwie 400mA , stąd moje pytanie czy da się jakoś zwiększyć jakimś układem ten prąd czy muszę robić nowy zasilacz i na ile amper ?? i czy transformator z tego...
Ty chyba nie wiesz co to znaczy "rozbiegany silnik" bo po takim przypadku to byś nawet rozrusznikiem nie miał ochoty zakręcić ! Chyba że go zadusiłeś w porę. Po drugie świszczeć nie musiała tylko waliła tony oleju do dolotu !
a prądnicę tacho i silnik podłączyłeś prawidłowo? 1) Odłącz silnik mechanicznie od maszyny i zadaj do simoreg małą wartość np. 1V - zobacz czy silnik obraca sie powoli. Jeżeli silnik "rozbiega" się to źle podłączyłeś silnik 2) regulacje powinieneś moim zdaniem robic na module PID control, po sprawdzeniu prawidłowego podłączenia silnika.
Ta cewka to jest opornik.Jak rozbiorę swoją to podam wartość.A ten regulator odśrodkowy to powinien być podłączony szeregowo z silnikiem bo w przeciwnym razie bez obciążenia silnik będzie rozbiegał się do niebezpiecznych prędkości.
Silnik równoległy (?) uniwersalny. Moment obrotowy w tych silnikach jest staly, przynajmiej w zakresie obrotow od 1000 rpm wzwyz. Najpierw piszesz o silniku bocznikowym - równoległy z pytanikiem??? A potem odnosisz się do rozbiegania, które dotyczy silników ....szeregowych. Coś ci się pokręciło. Trochę wentylator, jak i hamulec powietrzny, zapobiegajacy...
Raczej to by przydałoby się tą kompresję sprawdzić. Ściągnij wąż za turbo i zobacz ile masz tam oleju. Jak puściły ci uszczelnienia w turbo to niemożna na takim czymś jeździc bo gdy ci się silnik rozbiega to będziesz mieć pozamiatane. Objawy pojawiły się nagle czy nasilały się stopniowo?
Ten przełącznik , poprzedni właściciel , zamontował przed złodziejami , a nie dla ograniczenia obrotów silnika. Czy masz problem z rozbieganiem się silnika , to nie diesel.
Może zacznijmy od tego, że coś takiego jak silnik magnetyczny nigdy nie rozbiega się powyżej pewnej prędkości wynikającej z konstrukcji. Skąd ta pewność? Może podaj, (at)madrik, link do SM, który się na pewno nie rozbiega aż do zniszczenia. Chciałbym zobaczyć (ew. poczytać), jak działa; czy np. używa cewek do zasilania.
Przeczytaj sobie o rozbieganiu silnika i o jego skutkach. Tyle w temacie.
Po tym co opisałeś, tylko uszkodzone turbo przychodzi mi do głowy, uważaj żeby się silnik nie rozbiegał na oleju i kopyta nie wystawił.
Turbosprężarka poszła papa i dolała oleju do komór spalania i silnik się rozbiegał. Uszkodzenia silnika będą widoczne po zdjęciu głowicy. Zacznij najpierw sprawdzanie ile oleju zostało w misce olejowej.
Jak dwa stany oleju w misce, to puścił tandem albo uszczelniacze na pompkach, ale rozbieganie się silnika/olej w dolocie, to trzeba zajrzeć do turbo.
Bez różnicy. Zapala się tak by zapalił jak najszybciej i najmniej boleśnie. Odprężnik właśnie po to został stworzony by ułatwić rozruch. Odprężnik można stosować jeszcze w sytuacji awaryjnej gdy silnik się rozbiega do jego zgaszenia. Nie wolno używać odprężnika do zwykłego codziennego gaszenia silnika, robi się to gazem zmniejszając go, by odciąć paliwo.
Wszystkie trzy opcje są możliwe, turbo jak by sadziło olejem, miałbyś go od groma w IC. Więc przypuszczalnie może sadzić w wydech. Uszczelniacze rób na 100%. Problem masz w tym, że góra silnika dostała temperatury, zapewne nie było też studzenia turbiny. Ale tu powinien studzić ją nieco olej. Może ocalała. Ja stawiałbym na uszczelniacze zaworów, jakby...
Przestawianie zapłonu i obrotów jałowych. Nagrzać silnik. Utrzymać przez dwie minuty 2000 obrotów na minutę bez obciążenia. Odczytać kody błędów. W systemie nie mogą być żadne błędy. Uruchomić silnik i utrzymać 2000 obrotów na minutę przez dwie minuty. Kilkakrotnie rozbiegać silnik i pozostawić na wolnych obrotach. Wyłączyć silnik i wymontować element...
Google------> Rozbieganie silnika
Miałem niedawno ten sam błąd, urwany bęben był Jaki tam był silnik? ... -> Zwykły szczotkowiec bez paska rozbiega się i wyświetla błąd F-07.
Ok tylko , jaki silnik 1.9 , 2.0 , 2.2 czy 3.0 ??? Jakieś błędy ??? Parametry ???
Czujnik przegrzania silnika. Właśnie widać :D Nie wiesz- nie pisz! (at)slomariusz Gorne zaciski to ewidentnie stojan, dolne to szczotki (wirnik) Musisz połączyc szeregowo stojan z wirnikiem do poprawnej pracy tego silnika. Do zmiany kierunku wirowania zamieniasz to połączenie - biegunowość stojana względem wirnika lub odwrotnie. (at)slomariusz Na koniec...
Podpięcie bez regulatora spowoduje rozbieganie się silnika i jego zniszczenie.
Witam, Trzeba by sprawdzić najpierw prądniczkę tachometryczną. Może szczotki szlag trafił. W napędach DC najczęściej jako sprzężenie zwrotne jest prądniczka tachomeryczna dająca napięcie wprost proporcjonalne do prędkości obrotowej sinika. I jeśli sam napęd nie wywala błędów jak doziemienie (np ABB starej daty) i silnik się rozbiega to najczęściej winna...
Jeśli chodzi o rozpoznanie tych przewodów to nie odpowiem. potrzeba by na miejscu rozpoznać jak działa sterowanie tym zaworem. Proszę zwrócić uwagę na działanie cewki, czy działa ona poprzez odcinanie dopływu paliwa, czy też cofa listwę w krańcowe położenie i w ten sposób gasi silnik. Jeżeli działa na listwę to może rzeczywiście w niej jest problem,...
Panowie,czy my się znamy na silnikach. Dla tak dużych mocy jedyną metodą regulacji obrotów jest zmiana częstotliwości napięcia zasilającego. Silniki asynchroniczne 'rozbiegają' do prędkości biegu jałowego. Przy obciążeniu mają poślizg, niewielki. Przy przeciążeniu wpadają w utyk. Dwa identyczne silniki możesz połączyć wałem. Prądy rozruchowe będą dosyć...
I to mnie właśnie zastanawia. Że jak odłączona to źle. Te siatki o których wspominałeś to na fabryczne wyglądają? Przewody o których mówię to łączniki wlotu i wylotu IC ale już pisałeś że zaglądałeś do nich we wcześniejszych postach. Jak jest dużo oleju to strach żeby się silnik nie rozbiegał. Sprawdzałeś luz na wirniku turbiny?
Jak kolega wspomniał lepiej nic nie robic silnik sie rozbiega i wyskakuje korba bokiem...miałem juz tak z autem na serwisie wiec tylko z chłopakami sie odsuwalismy az sam zgasnie....jak skrzynia jest manualna to go zadusisz a w automacie niestety nic...:( i na złom....:(
Delikatny niebieski dym przy pełnym obciążeniu silnika świadczy o zużyciu turbosprężarki. Kopcenie jest wynikiem spalania oleju wyciekającego z turbiny. Dalsza praca może spowodować do rozbiegania silnika..
Nie ogarniesz tego sam, nie masz żadnej wiedzy na ten temat. Jak tam panewki po rozbieganiu silnika? Urwał się wirnik? A gdzie resztki tego wirnika?
Silnik najprowdopodobniej był rozbiegany z tego co wiem. Trop z wtryskiem na zewnątrz postaram się jutro sprawdzić. Oscyloskopu nie mam. Dioda miga, na kontrolce wyłacza silnik(kontrolka się żarzy przez dwa trzy razy)
Zawozisz pompę do sprawdzenia. Zabawy nastawnikiem w tych pompach kończą się niekiedy rozbieganiem silnika. Pompa nie ma mozliwości przestawiać nastawnika dawki paliwa(wydatku pompy).
Zmierz oporność tachometru, jeżeli chcesz sprawdzić silnik poza pralką to zmostkuj jeden z przewodów szczotek z jednym przewodem stojana na dwa pozostałe podaj napięcie, na kilka sekund bo silnik może się rozbiegać, jeżeli silnik normalnie będzie sie kręcił i tacho też ok, to masz uszkodzony moduł
dużo bierze oleju ok. 0,5 l. na ? km, wycieków nigdzie nie widać Środek nie pomoże, tylko mechanik. Zapewne turbo "cieknie", więc nie ma co zwlekać, ponieważ silnik może się rozbiegać.
sruba która wykreciłes słuzy do dawki po prostu wkrec ja a dawka sie zwiekszy i auto bedzie chodziło normalnie zostanie tylko kwestja dorególowania nie wkrecaj tylko sroby odrazu na max bo silnik sie rozbiega tylko stopniowo
Oblałeś ten egzamin, bracie. :cry: ....Uzwojenie pomocnicze (kompensacyjne), stosowane jest w maszynach DC szeregowo rownoległych, jako uzwojenie rownoległe (do zasilania wirnika -szczotek), w celu poprawy charakterystyki silnika - ograniczając możliwość ,,rozbiegania się " silnika szeregowego przy braku, lub zbyt małym jego obciążeniu mechanicznym....
cięgno turbiny i jego pozycja wygląda porządku przed regeneracją sprężarki silnik zaczął się rozbiegać na oparach oleju i został zduszony na 5 biegu . teraz pracuje normalnie na wszystkich cylindrach , pali na mrozie prawidłowo lecz nie włączą się turbo , cos tam dmucha ale słabo , musze jeszcze sprawdzić egr czy jest domknięty bardziej mnie interesuje...
Koledzy co jeszcze zauważyłem. W misce olejowej było 2 razy więcej oleju niż powinno być. Jest to niespalona ropa. Tylko pytanie skąd się ona tam wzięła? Co jest tego przyczyną? Czy rozbieganie silnika nie mogło być spowodowane tym, że w silniku było za dużo oleju? Kiedy dochodzi do takiej sytuacji, że w silniku jest za dużo oleju?
Aha auto jest po wymianie oleju gdyz wczesniej turbo mial zmieniane na innym warsztacie. I takie do mnie przyjechalo.Na poprzednim warsztacie klientce rowniez powiedziano ze panewki byly zmieniane ale cos mi sie wierzyc nie chce. Silnik po rozbieganiu.
Może masz pękniętą rurkę olejową do turbo. Zlokalizowanie wycieku jest proste. Umyj miejsca zaolejone, odpal i obserwuj gdzie się pojawi. Możesz to robić z kanału jak masz, tylko dobrze by było, żebyś miał kogoś na górze na wypadek jakby silnik się rozbiegał, żeby go szybko zgasił.
To z pewnością jest koniec turbosprężarki i radzę czym prędzej ja wymienić bo będziesz miał okazję się przekonać co to takiego rozbieganie silnika ;)
I tu ponawiam pytanie czy po przeróbce stojana prędkość obrotowa się nie zmieni i czy silnik dalej będzie się rozbiegał? Przełączenie silnika między cewki nie zmieni charakterystyki silnika.
Rury od interculera muszą być szczelne. Jeśli są wilgotne wewnątrz od oleju, to taki objaw dopuszczalny (opary oleju), natomiast jeśli olej jest w interculerze i rurach, świadczy to o usterce turbiny. Taki stan może doprowadzić do "zaciągnięcia" oleju przez silnik i "rozbiegania" się na max. obroty, a wówczas silnik "eksploduje". Jeśli będziesz miał...
Dziewczyna prawdy nie powiedziała. Silnik pewnie się rozbiegał, po zdjęciu głowicy mechanicy nie sprawdzili wysokości tłoków. Prawdopodobnie masz krzywy-e korbowody.
Jeśli diagnostyka nie zgłasza błędu, to prawdopodobnie przeciek wewnętrznego o-ring'a elektrozaworu dawka (+) lub (-). Nawet nowe z zestawu naprawczego potrafią wytrzymać tylko 1000km. Powietrze w układzie oczywiście niewskazane (w skrajnym przypadku może się próbować "rozbiegać" silnik), ale musi być go naprawdę sporo żeby wywołać jakiś efekt.
Oczywiście w jednych konstrukcjach mają zastosowanie regulatory elektroniczne lub mechaniczne (odśrodkowe) w innych spełnia to odpowiednio dobrane obciążenie nawet niewielkie bo w końcu do czegoś muszą być użyte w projekcie bo tak sme z siebie włączenie ich do projektu nie ma sensu. Każdy silnik się rozbiega jeżeli jego magnes stały lub elektromagnes...
(at)jareklnx Jestem w trakcie wykonywania pomiarów, może coś z nich się wywnioskuje, bo na razie nic nie pomogło. W ciągu godziny wrzucę pomiary z podsumowaniem, bo trochę ten temat się rozbiega.
Z dosyć abstrakcyjnych pomysłów, był taki, aby bezpośrednio linkę od gaszenia wyrzucić na zewnątrz zabudowy - w razie "W". To nie taki zły pomysł, na każdej lokomotywie pomimo kilku zabezpieczeń mamy na dole w kabinie np. kulkę rączkę która połączona jest linką z listwą paliwową pomp wtryskowych dodatkowo na silniku mamy awaryjną dźwignię stop. nawet...
Pasek nie jest luźny? Silnik nie strzela? Spróbuj go podłączyć pod napięcie 24V. Jak się nie boisz to możesz podłączyć go do 230V (uwaga na ryzyko rozbiegania się silnika). Moje przypuszczenie to silnik lub moduł (triak silnika lub oprogramowanie)
A sprawdź jeszcze raz, czy to co jest na bagnecie, na pewno jest olejem. Objaw standardowy - rozbieganie silnika przy uszkodzeniu uszczelnień turbiny.
Rzeczywiście, chyba tak jest. Nie pomyślałem o tym. Ale pewnie są jakieś mikrofony/czujniki, które zmierzyłyby tę częstotliwość dźwięku, która by nas interesowała. Tylko nie znalazłem jeszcze jak z dokładnością tego. I na ile można temu wierzyć. Bo jak się silnik za bardzo rozbiega to będzie problem ;)
Witam radze jeździć nie jest to grozne dla auta byle filtr powietrza nie był zabrudzony olejem Jeśli wyciek pochodzi z turbiny (smarowanie ośki) jest to bardzo groźne dla silnika, może doprowadzić do rozbiegania silnika. Należy zdjąć rurę filtr powietrza - turbina, i sprawdzić stan turbiny, luzy wirnika. Bardzo prawdopodobne że olej pochodzi z odmy,...
Jeżeli działa na pełnym napięciu sieciowym 230V musi być obciążony, bo się rozbiega bez obciążenia. Gdy jest obniżone napięcie sieciowe to ma mniejsze obroty i się nie rozbiega.
nie wiem czy czasem nie trafiłeś na moje posty ale uspokoję Cię bo objaw "filmu" olejowego w rurach powietrza doładowanego to normalna sprawa w TDI i jak sam słusznie wyczytałeś jest to olej, który się do tych rur dostaje właśnie z odmy (choć czasami mylnie jest interpretowany przez innych mechaników jako kończące się turbo - co jest oczywiście nieprawdą,...
silnik dyson silnik dogrzewać silnik silnik przezwajać silnik silnik
znajduje filtr oleju sprawdzić model telewizor toshiba wartość skuteczna napięcia tętnień
Grzałka z termostatem bimetalicznym do bojlera CWU – jak podnieść temperaturę wyłączenia z 60°C do 75°C? Volkswagen Golf 4 ESP – odpowietrzanie tylnych hamulców, odblokowanie pompy VCDS