Rozrząd Polonez 1.9D. http://obrazki.elektroda.net/68_12636766...
Ta nakrętka nie jest zwykła. To obniżona M8x1 klasa twardości 8.8.
Pierwsze w takiej sytuacji się sprawdza czy jest iskra,i czy wtryskiwacza siura. Jeżeli tak jest,to najczęściej problem w lichym pasku rozrządu.
Tak jest w polonezie niestety. Rozrząd jest mocno ukryty.
Pochwal się co tam masz schowane w stodole? Proszę bardzo! I nawet kiedyś puchar na zlocie staruszków dostałem: https://obrazki.elektroda.pl/7102092800_...
obudowie paska rozrządu jest czujnik,to właśnie to
Kolo pasowe lepiej zdjąć i na małym kółku rozrządu ostawić (miedzy dwa wybite punkty) http://obrazki.elektroda.net/74_12688375... http://obrazki.elektroda.net/96_12688375...
Znaki na kołach muszą na siebie nachodzić!Pozdrawiam!
Skoro masz wszystko a nie pali wykręć sondę i spróbuj odpalić.
Dzień dobry witam, a widzę że autor tematu nie odzywa się-ja poprosiłbym Kolegę RobertLodz09 oraz mortalbird- mnie akurat interesuje wersja gli 96,97 o informacje może e-book na maila?
w GLI nie ma wiekszego wpływu, nie ma klasycznego aparatu.
dzięki bartekz!!! pozdro
Benzyna bezołowiowa dzisiaj: Zawartość ołowiu - 5,0 mg/l - (PN-EN 237) (orlen.pl) I inne aromaty... Tak, ale dla tych głowic tego jest za mało. Są dodatki teraz nie związane z ołowiem, a skuteczne. Co d filtra "takiego i takiego" legendarny 125p miał taki nie mylić z silnikiem od poloneza na pasku rozrządu.
Nie jest to powiedziane, ja mam 87 r. Oryginalnie z silnikiem fiatowskim a nie poloneza, czyli rozrząd na łańcuchu.
wielkie dzięki !!!
Nie - to droga smarowania krzywek i pozostałych łożysk, zasilanie jest ze środkowego czopa, tego z rowkiem. Wypisz wymaluj jak smarowanie wału korbowego w polonezie. Czemu tak dociekasz?
Kolego już jeden taki post napisałeś : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... pochwal sie emailem to podeslę Ci skan z książki.
Wadliwe materiałowo były wałki rozrządu. Zaglądnij pod pokrywę zaworów i sprawdź skok zaworów.
Jeszcze warto zobaczyć czy wałek rozrządu nie zrobił sie płaski, czyli krzywki mają odpowiednią wysokość.
A rozrząd??
Właśnie, sprawdź rozrząd
Kiedy zmieniałaś rozrząd??
bosch..... hmmm mówisz że regulowałeś zawory? a wiesze na 90% jest tam hydraulika i inaczej się to reguluje!! a co do klepania to nie koniecznie panewka możne być hydraulika,albo wytarty wałek rozrządu. Podłącz jeszcze komputer i sprawdź błędy.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... Ciężka jest rola moderatora, oj ciężka.....
może rozrząd
12 płatowiec średnica 2.75m na wzór i podobieństwo kolegi EDEK 45. Maszt do prób 4m docelowo 9m , prądnica z silnika z pralki 54żłobki na orginalnym uzwojeniu, przełożenie 1:3 koła zębate ale bedzie zmiana na pasek zębaty od rozrządu z poloneza chodzi hałas. http://obrazki.elektroda.pl/2335024400_1...
wymienić popychacze i sprawdzić wałek rozrządu
Ok w takim razie jak sprawdza się ustawienie pompy ?
Jak z luzem zaworowym i lańcuszkiem rozrządu?
.Prostszego rozrządu niema. Jest. W polonezie, maluchu, cienkim.
Podrabiane często wałki rozrządu (nieutwardzane) 1.6i Polonez. Po 3 dniach lecą wióry. Wyglądem nie da się ocenić który jest podrobiony.
tak
Witam .Sprawdż czy nie skończył się rozrząd
albo palec zozdzielacza, kopułka. a moze padł rozrząd.
W takim razie na luzie spróbuje dokręcić na maksa . Jutro jeszcze pokrywe silnika ściągnę i sprawdzę luzy i uszczelniacze bo może też bym to sam zrobił jak już mam dostęp do wału żeby pokręcić. ps.To moje 1 seicento i już wiem ze nie ostatnie strasznie fajne autko . Bardzo fajne i bardzo podatne na modyfikacje. Wystarczy wrzucić lepszy zawias, hamulce,...
rozrząd sprawdzałeś?
To akurat mądre rozwiązanie było. Po co znać przebieg jak wcale nie świadczy on o stanie auta i często jest nieprawdziwy. Przydaje się to jedynie żeby wiedzieć kiedy rozrząd zmienić itp.
Sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu bo coś mi tu nie pasuje
Dźwigienki regulowane zostały ze starszych generacji, po prostu do silników z wtryskiem dali hydrauliczne popychacze i podobno mocniejsze wałki z deczko zmienionymi fazami rozrządu.
rozrząd sprawdź
Trzeba sprawdzić czy dochodzi olej na klawiaturę. Montowane w końcówce produkcji poloneza importowane walki rozrządu były marnej jakości. Wycierały się krzywki a potem uszkadzały hydrauliczny popychacz. Sprawdź czy zawory równo się chowają.
Nie jestem pewien ale pompka jest napędzana z wałka rozrządu chyba a krzywka napędzająca pompkę mogła się przytrzeć . sprawdź kręcąc silnikiem jaki skok ma popychacz .
Na gazie powinien chodzić nawet jeśli są uszkodzenia np "mapa". To jeszcze sprawdź rozrząd może...
Sprawdzić czy się obraca wałek w aparacie,pewnie pasek rozrządu chybnął
Rozrząd przeskoczył na pasku o ząb, ustawienie załatwiło sprawę.
Zagladnij przez korek wlewu oleju czy zawory chodzą. Może pasek rozrządu się skończył.
Nie chce mi się z Tobą gadać No i to by było na tyle.... Na przyszłość sugeruję poczytać więcej, zanim się zacznie dyskusję. Ja kilkanaście - kilkadziesiąt kompletnych remontów tych silników zrobiłem. Nawet z modyfikacjami, typu tłoki z Poloneza, pompa oleju z Poloneza czy wałki rozrządu z cechą "W". Nawet pewnie nie wiesz co to było.
Ja w polonezie nigdy nie wymieniałem kół rozrządy tylko pasek. W tym samochodzie jest to tak prosta czynność że, ja wymieniam pasek co 60 tys km. zanim kupisz pasek zobacz jakie masz koła czy z zębami prostymi, czy zaokrąglonymi (takie były w plusach) bo może ktoś już robił rozrząd i dał koła pasowe od plusa. Jeśli by tak było to tutaj zmień koła na...
Niezamienne , pozostaje poszukać oryginału
Współczesne mechaniczne napinacze mają sprężynę, ona reaguje na zmiany napięcia paska. Natomiast w starych samochodach tak było, ustawiało się raz i koniec. Stare samochody w ogóle nie miały połowy zbędnych pierdół, i jakoś jeździły. A co powiedzieć o Polonezie, gdzie wcale nie było napinacza? Ta mała rolka jest minimalnie przez pasek naciskana, ją...
Dobry wieczór. Może to komuś się przyda... Jedziemy sobie "Polonezem" w którym zepsuł się rozrusznik. Zatrzymaliśmy się na chwilę, zgasiliśmy silnik. Nie ma w okolicy nikogo, żeby popchnąć... Poniżej jest metoda na samodzielne odpalenie: Prawe tylne koło podnosimy (warto tam podłożyć pod ośkę coś oprócz podnośnika, np. parę cegieł, albo tzw. "kobyłkę")....
Zgadza się tam nie ma immo, a uszkodzenia czujnika może mieć takie właśnie objawy. I stawiał bym na czujnik. Co do koła zębatego na wale to obrabia się przez słabe dokręcenia śruby koła pasowego po wymianie paska rozrządu.
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
A sprawdzałeś je na dobrze nagrzanym silniku gdy krzywka wałka rozrządu nie naciska na popychacz? Były twarde czy miękkie? Bo powinny być twarde, muszą "trzymać"a nie się uginać pod naciskiem palca. Może olej ma za niskie ciśnienie w układzie smarowania na gorącym silniku.
Pasek rozrządu czasem nie pękł?
Fiat 125p miał rozrząd na łańcuszku a Polonez już na pasku i dlatego jest różnica w kole pasowym.
Właśnie ta obudowa rozrządu z simeringiem wału :) .
Od rozrządu.
Rozrząd nie jest przesunięty?
Ja mówię tak jak jest a ty możesz wierzyć lub nie mi to lata
Witam mam kilka pytań co do tego pojazdu. Ile silnik wytrzyma w km??? mam teraz 103 tysiące Co często się psuje w poldku ??? czy mogą mu zaszkodzić wysokie obroty podczas jazdy max do 6 tysięcy ??? co jaki czas należy mu wyregulować zaworki wymienić olej i pasek rozrządu ???
A rozrząd się nie przestawił
Lambda=1,3 to bardzo uboga mieszanka ;może być pompa paliwa, filtr paliwa,rozrząd żle spięty.
Zwal pokrywę i sprawdź wałek rozrządu. Objawy mi na to wskazują.
Sprawdź wałek rozrządu przez pomiar skoku krzywek.
Ja stawiam na wałek rozrządu, przy takim przebiegu to normalne w Polonezie. Proponuję sprawdzić wznios krzywek na wałku, potrafią się ścierać dość mocno. Sam widziałem wałek rozrządu od Poloneza po przebiegu 100000 km, brakowało nawet po 5mm krzywek. Silnik pracował równo ale miał znacznie zmniejszoną moc. Przy wolnych obrotach zbytnio to nie przeszkadza...
Witam. Jeśli piszę nie w tym dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie. Jestem zmuszony z względów finansowych samodzielnie wymienić napęd rozrządu. Wymienialiśmy kiedys czy to w polonezach czy w oplu 1.6. Mógłbym prosić o instrukcje jak w skodzie octavi 2.0FSI o kodzie BVX wymienić napęd rozrządu, na co zwrócić uwagę. Głowica jest w naprawie po...
Niestety czeka Cię znów wymiana uszczelki pod głowicą lub głowicy jeżeli po rewizji okaże się że uszczelka była dobra.Przy wymianie uszczelki koniecznie nowe szpilki.Wymiana rozrządu prosta na znakach.
A jak go chcesz tam naciągnąć, jak nie ma tam naprężacza? Zdejm dekiel i zobacz czy rozrząd siedzi w znakach.
No to jak macie takie problemy to powinniście oddać auto do mechanika :D a tak na poważnie to głowica do góry i zawory i wałek rozrządu sprawdzić. pzdr
Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne. Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz...
Pasek rozrządu cały? Iskra jest?-sprawdź! Pozdrawiam.
Szukam kola zębatego do rozrządu na dolny wał w Polonezie z silnikiem Rover 1,4 koło zębate ma oznaczenie LBH 10049
Podobny patent robiłem w czasach Fiata 125p - przeróbka układu rozrządu z łańcucha na pasek, wałek rozrządu FSO Polonez z bitą cechą "W", gaźnik z poloneza typ "S2C", dopasowanie kanałów kolektora ssącego do głowicy, przeróbka ukł. zapłonowego na elektronik (tzn czujnik indukcyjny zamiast platynek), pompa oleju również z Poloneza - i "kredens" zwijał...
pomysł fajny kiedyś miałem w planach zbudować takie cudo ale jakoś nigdy nie było dość czasu proponował bym ci zmienić gąsienice na paski rozrządu z poloneza są stosunkowo krótkie i pasowały by do twojego robota a co ważne znacznie wyciszyły by go i oczywiście znacznie poprawiły by właściwości jezdne
Zawory ma na hydraulice, ale jak było coś grzebane to można doregulować. W tle słychać pukanie jakby był zużyty wałek rozrządu, lub jego łożyskowanie.
Proponuje wymienić wałek rozrządu + popychacze hydrauliczne i po sprawie
Ty masz aparat zapłonowy na wałku rozrządu (jak na zdj. w 1 poście), czy w bloku silnika ?. Ten od passata będzie pasował tylko w tym drugim przypadku Moduł od poloneza nie będzie współpracował z czujnikiem halla, musisz gdzieś zdobyć moduł tsz (golf mk II, passat b2 i inne vw z lat 80)
A może jeszcze dodatkowo pas zębaty? Do głowy mi przyszedł pas rozrządu z poloneza. Dodatkowa dwukrotna redukcja obrotów. A silniki z przekładniami były też sprzedawane przez firme Discotech (nie wiem jakie moce). A może zastosować przekładnię ślimakową?
autolukas to nie polonez.
W ciemno można strzelać że to pasek rozrządu się zerwał. Kiedy był wymieniany ostatnio ?
to wygląda tak jak byś miał problemy z zaciąganiem paliwa, coś z kolektorem dolotowym ,nieszczelności, sprawdz ewentualnie rozrząd.
Nie wiedziałem że wystarczy tylko taka sama zasada i usterki są te sam To teraz już wiesz. Pod koniec produkcji wałki rozrządu robili z plasteliny. Krzywki się sypały i wtedy regulacja nic nie daje. Rozrząd OHV - wałki we wszystkich Polonezach były słabe. Może poza 1.9 i 1.4. Proponuję sprawdzić ciśnienie sprężania, ten silnik kuleje. Jeśli ciśnienie...
Witam. Posiadam poloneza 1.6 GLE i mam takie pytanie. Jaki ustawić zapłon to znaczy na którą kreskę na obudowie rozrządu. Bo już zgłupiałem która kreska która. Każdy pisze odwrotnie. Dodano po 4 Zamykam temat bo już ustawiłem. Jest dobrze
Tłokami ci wali w zawory.Pewnie masz przestawiony rozrząd na skutek tego wyrobienia koła .
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Jak dobrze pamiętam to pompa olejowa zasilana jest z wałka rozrządu. A jedyna pompa zasilana elektrycznie w poloneza to paliwowa, ale polonez musi być na wtrysku. No chyba ze chodzi o pompkę od spryskiwacza.
Z moich info wynika że można mieć silnik obojętnie jaki byle by rower nie jechał szybciej niż 25km/h. Tak w sumie to silnik od motokosy ma ok. 10 tys obrotów, co trochę komplikuję sprawę. Gdzieś widziałem że ktoś założył do hulajnogi silnik z motopiły pierwszą przekładną byl rozrząd z poloneza a potem była rolka cierna na koło. Można pokombinować z...
Zapewne pasek źle założony, miałem podobny problem w R19, tyle że nie strzelał a się mulił. Nie wiem czy w poldku ustawia sie koło ale wał względem walka rozrządu da się przesunąć zakładając pasek źle o ząbek lub kilka i efekt jak widać.
ten silniczek i regulacja zaworów to taki żart,odstaw do mechanika on będzie wiedział co zrobic. Jaki może być koszt wymiany z czesciami paska rozrządu,klocki,szczęki i płynJakiej firmy pasek dobry,rolki,napinacze oraz płyn hamulcowy jest stosowany w VW GOLF 3.Oraz jaki olej zalać do silnika.Czy ufać warsztatowi.Po ilu km następna wymiana oleju w silniku....
No tak ale silnik 3,0 w dzisiejszych czasach raczej odstrasza Chyba w obiegowych opiniach , bo spalanie ma na poziomie poloneza 1,6. Oczywiście drogi jest rozrząd, ale w tej klasie auta i silnika nie jest to wygórowany koszt eksploatacji.
Ale zasadnicza różnica - zawory regulowane, czy hydrauliczne? Bo Daewoo tak mieszało, że momentami trudno się połapać. Ponadto ten element nazywa się poprawnie nie "szklanka" tylko popychacz. http://www.google.pl/search?q=polonez+po... Dodatkowo zainwestuj od razu w wałek rozrządu.
Witam! Strzały te raczej pochodzą od cewki zapłonowej, chodź gdy pasek rozrządu przeskoczy przestawi się zapłon i też będzie taki objaw. Zaś czujnik położenia wału miał by objaw że samochod nie palił by, ale możesz zmierzyc go omomierzem i sprawdź czy nie zarósł brudem od spodu.
chętnie sprzedam za 300zl kompletny silni z osprzętem, z Fiata 125p ale to to samo co od poloneza, a nawet lepszy bo na łańcuszku rozrządu. był w naprawdę dobrym stanie, został mi po moim fiacie który przegnił strasznie i poszedł na złom. Lublin skrzyni i mostu nie mam już
Tam się pakowało całe silniki i zespoły napędowe od większych fiatów. Te z dwoma wałkami rozrządu. I wtedy można je uturbiać. Bo seryjny silnik, to unowocześniana na siłę konstrukcja z 34 roku.
Niech poldon najpierw sprawdzi czy wałek aparatu się obraca . Może zerwał mu się pasek rozrządu a on wymienia moduły zapłonowe .
Nie da się z tego silnika uzyskać mocy większej, niż ma. Silnik OHV z wiotkim wałem, opartym na 3 łozyskach i ciężkim mechanizmie rozrządu nie jest w żaden sposób podatny na tuningowe modyfikacje.
W VW takie popychacze wytrzymywały ok. 200 tyś. (zależy od egzemparza auta). Pewnie FSO nie liczyło na to iż Poldek tyle przeżyje bez kapitalki stąd może taka "wieczna" trwałość popychaczy w Poldku. :) A swoją drogą ciekawe jak wygląda stan wałka rozrządu (krzywek).
nie nf2 to nie nf2 1) samych nf2 są 4 czy 5 rodzajów 2) epox i asrock różnią się -BIOSem -możliwościami -zastosowanymi układami To masz tak jakbyś pytał na forum BMW jak wymienić pasek rozrządu w polonezie bo przecież też ma z przodu silnik o tej samej pojemności i na tył napęd A poza tym (nie pamiętam czy to tobie napisałem) że to jest asrock i nie...
Pewnie rozrząd się kończy i może przeskoczył o ząbek albo dwa
polonez ustawić rozrząd wymiana rozrząd polonez polonez pasek rozrząd
reset pojemnika posuw drutu migomat bester czujnik obwodu mazda
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Error 1: Drive/light barrier defective - diagnostyka i naprawa Kodak EasyShare C763 - brak opcji resetu fabrycznego