Sterownik silnika ECM znajduje się pod siedzeniem pasażera. Sterownik immobilajzera jest pod deską rozdzielczą mniej więcej na wysokości stacyjki po prawej stronie kierownicy (male plastikowe pudeleczko z napisem 'daewoo-FSO megamos'). Z tego co piszesz to masz książkę Morawskiego "Naprawa eksploatacja Polonez" tam jest schemat blokowy jak postępować...
Czerwona kostka jest to stały plus który znajduje się fabrycznie za schowkiem. Nie jest on zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem. Tu musisz zacząć szukać, gdzie masz zwarcie. A co do mikroprocesora, poszukaj zdjęcia takowego w internecie. Jest na nim rozpis kostek. Cyfry są standardowe. Po nich wywnioskujesz co gdzie. 30 stały plus, 31 masa, 15 + po stacyjce...
Poszukaj na www.citroen.autko.pl Jak nie znajdziesz to napisz dokładnie co cie interesuje to wyśle ci. (akurat tak sie składa że pracuje w ASO Citroen) :D Pozdrawiam ja bym sie chcial dowiedziec co sie moglo stac z ZXem, bo: -nie dziela nawiew -nie dziala ogrzewanie tylniel szyby -przy przekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu, samoczynnie wlacza sie...
Mam następny problem z moim Polonezem Caro Plus 1.6 GLI rok produkcji 2000. Mianowicie (co się zdarza rzadko) po przekręceniu kluczyka w stacyjce słyszę tylko start pompki paliwa i nic więcej, rozrusznik nie pracuje. Zapalić silnik mogę bez problemu przez klasyczne pchnięcie i wtedy po ponownym uruchamianiu rozrusznik działa. Dokonałem pomiarów napięć...
Witam. Na konsoli niemam kluczyka . Auto posiada immobilaizer i to gaśnie po przekęceniu stacyjki. Wybudowałem silnik dmuchawy , ale po włożeniu spowrotem sytuacja nieulega zmianie. Pozdr 2009.01.27 Serdeczne podziękowania dla kol. "autoas" zato że nic niepodesłał na PW. Sam rozebrałem wszystkie wiązki i doszegłem do oczywistej oczywistości, że przy...
Gdybyś jeszcze nam wyjaśnił czym się różni prąd od prądu roboczego, to bylibyśmy w domu. Roboczy to prąd wchodzący i wychodzący ze styków przekaźnika na odbiornik w tym przypadku pompę paliwa, a po słowie "prąd" połknąłem słowo sterujący, ten który zasila cewkę przekaźnika. Tak odróżniamy te prądy w instalacji autokarowej, to raczej gwara kierowców...
Witam, tak jak w temacie przekładam z jednego poldka do drugiego wszystkie podzespoły i zastępuję gaźnik znanym systemem BOSCHA (robię to bo ten z BOSCHA już złom, a drugi ma przejechane 50km i jest zdrowiutki). Wszystko się wydaje piękne, poprzekładać podzespoły i dać główną wiązkę pod maskę, lecz w pewnym miejscy wiązka od silnika i komputera łączy...
Trafiła do mnie taka koparyna. Po "naprawie" elektryki. Wiązka silnika spalona, wiązka w kabinie częściowo. Dorobione, naprawione, ale: 1. Do czego służy przycisk na górze prawego dżojstika? 2. Czy warto zamontować tam przekaźnik świec żarowych? Bo oryginalnie świece grzeje się ze stacyjki, a układ czasowy wyłącza jedynie lampkę kontrolną. Mam trochę...
Do kolegów podpowiadających: Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu. Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu. Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej. Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki...
Witam, znabylem na Allegro zupelnie porzadny radioodtwarzacz z panelem. ktory niestety bierze okolo 0,4A w stanie wylaczonym (w warsztacie autoradio powiedzieli mi ze to nic specjalnie wybitnego ;-). Problem jest w tym ze autko sluzy do jazd okazjonalnych i radio trzeba kazdorazowo wyjmowac bo inaczej zdycha akumulator. Oryginalny wtyk ma 2 plusy ale...
Mam taki problem: rono kiedy jest zimny i chcę odpalic Poloneza jest jak w totolotku odpali lub nie, można rozładowac ze dwa akumulatory i może się nie udac odpalic. przez przypadek a to za sprawą syna który pochuchał na kluczk włożył do stacyjki i odpalił wpadłem na pomysł żeby podgrzewac zapalniczką i samochód działa: Diagnozowanie: cweka dobra była...
Witam.Czy ma ktos schemat lub wie jak jest podlaczona i jak dziala lampka kontrolna zuzycia wkladek ciernych przednich w Polonezie Atu Plus?Dodam ze zaciski przy kolach sa rozlaczone a lampka kontrolna swieci caly czas.Jak ona powinna sie normalnie zachowywac?Ma zaswiecic sie po zalaczeniu stacyjki a po zapaleniu silnika ma zgasnac,czy nie ma swiecic...
Witam ponownie.Na wstepie musze powiedziec,ze czytajac schemat,ktory zamiescil w swoim poscie Adampio,sam sie zakrecilem.Zauwazylem,ze schemacik ten ma kilka bledow w adresch.Adres 4(zlacze alternatora),na gniezdzie nr 1,powinien byc adres 58(wylacznik zaplonu),a nie 97(zlaczka).Tak samo ze zlaczki 97 nie ma adresu 204A ani tez 77 i 4(zasilanie z alternatora).Jakby...
Czy zasilanie modułu Abimex w polonezie, czyli przewód biały z czerwonym paskiem jest odłączane po wyłączeniu stacyjki? Według schematu w książce jest ono na stałe ale schemat ten źle podaje opis przewodów do Abimexu. A w tej chwili po wyłączeniu stacyjki z kluczyka, silnik zachowuje się jak rozgrzany maluch. Dostaje jeszcze kilku zapłonów. Jeśli zasilanie...
Tylko jest problem, bo nie mam właśnie schematu. Więc jeśli ktoś ma takowy schemat proszę o zamieszczenie go.
Czy ktoś z kolegów i koleżanek posiada rozpiskę pinów ECU Monomotrocic do Poloneza 1.6 GLI '97rok. Konkretnie to chodzi o stały + i + po kluczyku. Znalazłem kawałek schematu, ale jest niewyraźny i niekompletny. Zlokalizowałem stały + na pinach 16 i 19 wg schematu 29(żółty) to zawór pa ze zbiornika, 16 (zielony z białym paseczkiem) nie ma na schemacie...
Regulator napięcia wymieniłem na nowy i nic to nie zmieniło.Dalej pali się kontrolka ładowania przy wyłączonej stacyjce.Miernik muszę kupić bo wiadomo że bez tego nie ma możliwości sprawdzenia ładowania.Przeanalizowałem schemat połączeń w alternatorze i coś mi wygląda na to że jest to wina diod prostowniczych.
Witam! Mam problem z autem POLONEZ Caro Plus 1,6 GLI rocznik 2001. Problemem jest brak iskry. Ale może od początku: 2 tygodnie temu profesjonalny serwis samochodowy założył mi w nim instalację gazową LPG. Autko działało bez najmniejszych problemów. Tydzień temu wysiadła mi w nim kostka od stacyjki - wymieniłem na identyczną pojeździłem 3 dni bez problemu....
Posiadam regulator napięcia RA2/12v 9d od poloneza, chce go zaadopotować do Fiata126p. Na forach w których adoptowali go do MZki pisano że jest lepszy niż ten z fiata 126p. Ma wyprowadzenie na 3 kabelki: - masa/obudowa - D+/15 - Wzb./67 W tym 1.Podstawę reg. od Poloneza oczywiście łączymy z masą TSki 2.Zacisk regulatora oznaczonego jako DF+ podłączamy...
Mam następne uszkodzenie w moim 20 letnim Polonezie Caro Plus 1,6 GLI. Mianowicie nie mogę korzystać z gazu (samochód posiada fabryczną rzadko spotykaną instalację firmy Bedini, co jest -jak się okazało-poważnym problemem). Normalnie po przekręceniu kluczyka w stacyjce na normalną pracę powinna zapalić się zielona dioda umieszczona w przełączniku gaz-benzyna,...
Drążąc temat programatora wycieraczek podsyłam opis ze strony producenta, aktualnie rozpracowuję wyprowadzenia ze schematu i pewnie zaaplikuje do mazdki głównie chodzi mi o programowanie czasowe wycieraczek bo reszte to mam standartowo URZĄDZENIE MIKROPROCESOROWE TYP: H-167-X... FUNKCJE: Sterowanie wyłącznikiem zwłocznym oświetlenia wnętrza (po otwarciu...
Jeszcze tego nie sprawdzełem bo dzisiaj niedziela to po pierwsze a po drugie zimno jak cholera :) - czytam odpowiedzi i dziekuje bardzo za zainteresowanie postem - bardzo mi pomagacie i wielkie dzieki za to. Mam pytanie - tak sie składa ze jestem elektronikiem i ciekawi mnie jeden fakt - jakie znaczenie ma jakaś zaróweczka od podświetlenia pokrętła...
Wszystko niby wskazuje na nieprawidłową pracę URZĄDZENIA MIKROPROCESOROWEGO H-167-T. Brak kierunków, są światła awaryjne. Wycieraczki przód i tył nie pracują, brak podświetlania ideogramu kontrolki lamp STOPU, nie działa również nadmuch Dodam że auto narazie ma tylko gaz, więc w jakiś sposób nie jest zasilany układ komputera gazu i wtrysku. Jest za...
Witaj. Ja to myśle, że ty byś chciał aby dokładnie ci pokazać to i to jest uszkodzone. Ale tak to nie da rady . Wcześniej miałeś napisane aby sprawdzić bezpieczniki i przekaźniki w obwodzie sterowania silnika, nie napisałeś czy to sprawdziłeś. Może czas wziąść w rękę schemat i miernik. Napisz czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać cyknięcie...
cytujac pewnego znanego osla "byloby latwiej gdybym nie byl daltonista !" :P Wielkie dzieki za pomoc , wszystko obadalem i sytuacja przedstawia sie nastepujaco , jakby to kogos interesowalo: od lewej czarny (w zasadzie to nie jest to czarny , ale podbny) masa czerwony zasilanie +12V dwa zielone to kierunkowskazy (sterowane +12V) zolty to wyjscie na...
Jeśli masz alternator z poloneza to masę się nie podłącz na żaden kabel tylko jest na obudowie a podłączenie kontrolki nie jest do masy tylko do plusa po stacyjce a z drugiej strony na 15 . napisz czy to jest alternator z poloneza caro czy starszego a kryszt44 dobrze napisał , alternatory są 9d i 6d choć rzadko te ostatnie spotykane on by ci się sam...
Witam. Odepnij wtyczkę od komputera weż kontrolkę i sprawdż na którym z przewodów jest na stale 12V. Znajdż też przewód na którym jest 12V po stacyjce reszta to masa i podłącz wg.schematu póżniej zaizoluj to taśmą i podepnij pod komputer.Zwokę ustaw na maxa.
schematu nie mam, ale to się łatwo rozbiera, popatrz po scieżkach, z pamięci podpowiem,że wchodzi tam : 1 masa 2 masa po wyłączniku drzwiowym 3 zasilanie stałe 4 zasilanie po stacyjce 5 sterowanie lampki masą.
I zaczęło się. Podjechałem pod sklep, zgasiłem samochód zapakowałem zakupy próbuję zapalić a tu zonk, nie pali, kolega szarpnął zapalił, dojechałem do domu zgasiłem i już nie odpalił. Teraz kilka szczegółów, samochód wyposażony jest w układ zapłonowy BOSH, instalację LPG LOVATO. Usterka polega na całkowitym braku iskry, po włączeniu zapłonu nie słychać...
Jeśli ktoś jest zorientowany i może mi pomóc jak sprawdzić co jest przyczyną? Centralka po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie daje żadnych oznak działania (nie świecą się żadne diody). Nie mam schematu instalacji by dokładnie sprawdzić poszczególne punkty. Może ktoś ma i wskaże mi jak to zrobić. Możliwe że sama centralka jest uszkodzona. Jeśli tak...
W sumie, to nie jest potrzebna ani stacyjka, ani przełącznik zespolony. Wszystko można zrobić na wyłącznikach i nawet te nie muszą być ściśle samochodowe (choć było by wygodnie). Osobiście uważam, że jednymi z najwygodniejszych, ze względu na kształt, rozmiar i łatwość montażu, są wyłączniki fiat125/polonez/żuk/nysa i inne polskie produkty motoryzacyjne....
Nie mam schematu. Zaglądałem i tam wszystko wygląda ok. Myślałem ze to może stacyjka,ale to nie to. Może kolega Motronic podpowie w takim razie co odpowiada za te kontrolki i gdzie szukać problemu? Byłbym wdzięczny.
Wojtek nie wiem jaki masz alternator ani regulator, ale jak od żuka czy poloneza to dajesz jeden przewód z diody wzbudzenia do pinu nr 15 na regulatorze i z tego pinu wyprowadzasz też przewód do kontrolki, a drugi styk kontrolki podłączasz do stacyjki pod pin nr 15 jeżeli jest to Ursus.
prosiłbym o jakiś schemat kabli do radia Pierwsze pytanie to jakie masz swoje radio? Po za tym najprościej wziąć miernik w dłoń i odszukać na początek 3 przewody - zasilanie na stałe 12V, zasilanie 12V które pojawia się po przekręceniu stacyjki oraz masę. Kable w kolorach filoetowy+fioletowy z paskiem itd. to pewnie przewody głośnikowe ale dla pewności...
W starym i ile mnie pamięć nie myli jest płytka drukowana i trzy ośmiokonektorowe złącza. I tam nie ma żadnych technologii kosmicznych - wystarczy wyjąć żaróweczki, wziąć multimetr i pomierzyć - 30 min i schemat rozrysowany. Do wskażników typu paliwo, olej i temperatura dochodzą trzy styki: masa, zasilanie i sygnał. Do obrotomierza: zasilanie, masa,...
Witam. Wiem, że temat jest dość oklepany, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem nigdzie. Kilka pytań. Do sterownika centralnego zamka podpietych jest 6 przewodów, z czego jeden to + a reszte jest porozdzielana na poszczegolne silowniki i dodatkowo jeden do siłowników i równocześnie do masy. Oprócz przewodów zakończonych złączkami, są 2 przewody,...
Padł regulator napięcia w ruskim ciągniku Władimirec T25 (już trzeci raz). Podobno istnieje możliwość bez większych przeróbek podmiany tego ruskiego g.....a na elektroniczny od Poloneza. Może ktoś z was to już robił, bardzo proszę o wszelkie porady i schematy jak to wykonać.:cry: Ciągnik jest dosyć nowy (5-7 lat) alternator też ten najnowszy dwa czy...
Witam Wczoraj zrobiłem według schematu, tylko ja ten + na akumulator z alternatora podłączyłem przez stacyjkę. na początku nie działało bo masy nie podłączyłem pożądnie do regulatora i poprostu nie stykało, ale po poprawieniu masy wszystko działa. mam alternator od poloneza i regulator od VW passata starego modelu, ale taki sam jest jak na tym zdjeci...
Witam. Mam problem z Peugeotem. Jest to model 205 z roku 1989, zasilany gaźnikiem. W samochodzi około dwa lata temu wymieniany był zapłon i mechanik włożył moduł od Poloneza (APE 05) i poprzerabiał trochę. Problem pojawił się na wiosnę 2010 roku, gdy nagle iskra zniknęła. I tak sobie stał nieodpalany. Wymieniłem cewkę, bo miałem stara, żeby sprawdzić...
Koncepcja jest taka, żeby pozostać przy silniku tym co jest i konstrukcji homemade, koniec, kropka. Naturalnie w sekwencję również nie zamierzam się bawić. zostaje ta instalacja, która już w Uniaczu była. Piszę na tym forum właśnie po to, by znaleźć pomoc i odpowiedzi na moje pytania. Naturalnie rozumiem, że uruchamianie silnika na lpg nie jest najlepszym...
Patrz na schemat. Tu nic nie zmieniasz. Masz tam dwa uzwojenia. Od Poloneza nie bardzo. Lepiej Żuk Nysa. Czyli taka
Witam, Widze ze w tej dyskusji zabiera glos duza liczba elektronikow wiec pozwole sobie na pytanie. Chce zmontowac sobie komputerek opublikowany na łamach PE 12/97. Chce zamowic plytke i zaprogramowany uklad (chyba ze ktos mi taniej zaprogramuje tego scalaczka) - zlozyc to i zamontowac w moim Polonezie Caro PLUS. Jak kazdy pewnie zauwazyl w polonezach...
witam, Aby wyjaśnić na czym polega mój problem muszę troszkę napisać. Mianowicie, wyciągałem całą instalację elektryczną z auta, na skutek czego musiałem rozłaczyć alarm (PRESTIGE AMBASADOR 250s) i centralny zamek (EBS ST-1000). podczas podłanczania alarmu i centalnego zamka do nowej wiązki nastąpił problem. Otóz, najpierw podłączyłem alarm według schematu,...
Witam wszystkich serdecznie mam problem z Wózkiem widłowym typu Bułgar (pisze na nim BALKANCER z 1986 r bodajże) oto zdjęcie . Problem polega na tym iż stary alternator się zepsuł i nie ładuje już akumlatora - latałem po złomach szukając alternatora tego typu ale nie znalazłem. Polecono mi zamontować alternator od polenaza. Wiem że ten temat był wielokrotnie...
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Próbowałem kiedyś jeśli chodzi o błędy i po dokładnym sprawdzeniu wszystkiego w gnieździe diagnostycznym 16 pionowym nie ma odczytu sygnałowego za pomocą kontrolki Dodano po 6 Liczba usterek których efektem jest to że auto nie odpala jest tak duża że taniej będzie naprawić gniazdo i wyeliminować choć połowę niż próbować po omacku . Nie koniecznie duża...
Ja mam bardzo prostą instalację gazową .Jest to typowa instalacja firmy Lovato montowana w Polonezach . Jest tylko parownik , mikser i emulator wtryskiwaczy . Nie ma silnika krokowego ani też komputera . Przejechałem na tej instalacji 75000 km. i jestem zadowolony . Wracając do pompy paliwa to zawsze było tak , że po załączeniu stacyjki słyszałem chwilowy...
Schemat powinien ci trochę rozjaśnić o co chodzi. Kupujesz przekaźnik rozwierny(taki, który rozłączy styki gdy zasili się jego cewkę), albo idziesz na szrot po przekaźnik np. z poloneza, który ma możliwość przełączania(w w spoczynku zwarta jedna para styków, po podaniu napięcia przełącza się na drugi styk). Bateria to aku. Rezystor jest dobrany tak,...
Witam A ja kupiłem na allegro włącznik z opóźnieniem, trochę go zmodyfikowałem i od roku działa jak należy. Włącznik składa się z BC517, elektrolita, 3 diód, 4 rezystorów, 2 przekaźników. Ja zmieniłem kondenstor i rezystor (bo one odpowiadają za opóźnienie załączenia) zmieniłęm również przekaźniki (były 2 wyjścia - dobre do Poloneza) bo w moim Seacie...
Zainteresowanych proszę o podpowiedz.Jak podłąnczyć to radio do tego modelu samochodu.Wyjąłem orginał radio Beta. Jak idą napięcia i które kolory kabli z kostki od stacyjki , żeby wpiąć Kenwood na kostkach przejsciowych.Na radiu Beta brak schematu oznaczeń , jak znalezć masę jest nie oznaczeina kolorem kabla czarnym .Może ktoś ma schemat tego modelu.Jest...
Jak już zaczęliśmy od rozrusznika. Do rozrusznika idą dwa przewody, prądowy i nazwijmy go sterujący. Prądowy idzie bezpośrednio z akumulatora, a sterujący przez stacyjkę. Jeżeli kolega odpiął przewody przy rozruszniku to wyeliminował kolega rozrusznik, a nie przewody, które mogą mieć gdzieś po drodze uszkodzoną izolację, to samo dotyczy przewodów do...
Najlepszy dla Kolegi będzie typowo motoryzacyjny przekaźnik Zelmot 541: Fotka na inną okazję, lecz widać co i jak. W sklepie wystarczy powiedzieć: "do światel" i sprzedawca poda dobry. Może być jego zamiennik, do dostania za śmieszne kwoty na alledrogo. Styki tego typu przekaźników to: 85 i 86 sterowanie, 30 zasilanie, 87 styk łączony z 30 podaniu napięcia...
Okej, jutro przy atakuje auto złomy, byłem też w jednym sklepie z częściami do fiata 125p ale był zamknięty może jutro się uda. P.s. niestety 27 muszę wyjechać na 2 tygodnie, ale mam nadzieje że zbiorę wszystko czego potrzebuje przed wyjazdem a po powrocie wezmę się za montowanie. Bardzo Wam dziękuje za pomoc, na prawdę bardzo. Pozdrawiam EDIT: Szukałem...
witam .panowie dzis podpinałem sobioe alternator od poloneza do 330 ,podłączyłem wszystko jak na schematach dostepnych w sieci lecz gdzieś sie pogubiłem bo został mi przewód który szedł do regulatora napiecia ,a jest podpięty do stacyjki pod numerem 30 kolor czerwony i jeszcze nie mam pojęcia gdzie należy podpiąc przewód zielony ze stacyjki o nr.15...
Witam Mam następujący problem - w polonezie atu jest założona instalacja gazowa z sterownikiem VOILA AEB180. Problem polega na tym, jeśli silnik działa i wyłączone są wszystkie odbiorniki to po wyłączeniu silnika stacyjką on dalej działa. Można go zgasić jedynie przez: włączenie świateł mijania, wciśnięcie hamulca lub zdjęcie przewodu z elektrozaworu...
No to te trzy kable to pewnie od cewek ładowania. Jeden wspólny i dwa osobne, te dwa są przełączane w stacyjce w zależności od tego czy jedziesz na światłach czy nie (jedna cewka ma 0,8A, a druga 1,5A), powinieneś je obciążyć np żaróweczką bo z tego co wiem może się taka cewka przepalić, tak słyszałem (tutaj na forum chyba też o tym pisano). 1 cewka...
Jest to przekaźnik ROZWIERNY specjalny i nie jest zastępowalny poprzez zwykły przekaźnik samochodowy. Jego parametry pracy to: rozwarcie styków 5.5 +/- 0.2 V zwarcie styków: poniżej 3.5 V Rezystancja uzwojenia: 29 +/- 2 Omy w temp. 20 'C Podłączenie: 86, 87 - masa (styki te mogą być już zwarte w przekaźniku, zależnie od wersji) 85 - środek uzwojenia...
Po cholerę cztery przekaźniki? Żadne auto nie miało osobnych przekaźników na poszczególne reflektory. Popatrz sobie na schemat reflektorów fiata 125 lub poloneza :D Tam masz przekaźnik świateł mijania i przekaźnik świateł drogowych. Dalej obwód rozdziela się osobne dla każdego włókna bezpieczniki - mijania L i P i drogowe L i P. Czyli w sumie cztery...
Odcięcia zapłonu tam nigdy nie było, dziwne że kluczyka niema w stacyjce a wtryski działają, to polonez cy co. Pasował by też taki wariant że z ECU wyszedł by + na wtryski 2,3 to i pompa by chodziła , ale jakim cudem, diody zabezpieczające klucz wtrysków są podpięte w ECU raczej do masy nie do +, schematu kluczy ECU raczej nie znajdę. Zakładam że prędko...
Chciałbym zabezpieczyć swoje auto przed kradzieżą dodatkowym swoim patentem. Witam Kolegę, stare czasy mi się przypomniały :) najlepszym rozwiązaniem są właśnie własne zabezpieczenia. Kiedy mój Ojciec kupił swojego pierwszego maluszka (fiat 126p) postanowił go zabezpieczyć po tym jak na parkingu włamano się do kilku aut. Decyzja padła na odcięcie zapłonu...