Ja natomiast sprawdziłbym pasek i ewentualnie wymienił.Czy napięcie mierzone na alternatorze czy akumulatorze?
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Na każdym przewodzie w kabinie pokazuje zaniżone wartości w stosunku do akumulatora. Sprawdzę jeszcze plusy z masą bezpośrednio z aku, bo może słabe przejście jest.
jak wbudowany do cholery, nie opowiadajcie pierdół, ok?
Pewnie polonez staruszek, przerywacz bimetal, wiązka zaśniedziała...Spadek napięcia w instalacji i mamy problem, pocieszę Cię,że jeszcze troszkę a po naciśnięciu dodatkowo stopu auto zgaśnie! Do zlokalizowania masz szereg miejsc gdzie występuje spadek napięcia;) Klemy, masy, kostki, bezpieczniki...oczyścić, wymienić końcówki itd...
Nie.Trzeba odkręcić termostat,wlew oleju,rurę do termostatu i linkę gazu ze wspornikiem.Po takich czynnościach człowiek wygląda jak biały inaczej(Murzyn nie wolno pisać)
Mam, bo widziałem już taki moduł po jakimś czasie użytkowania. Wypalone złącze, przegrzany przewód. Dla dobrej pracy - wymiana: wywalić to złącze, wlutować kawałki przewodu 1.5 i 2.5 mm^2 (w zależności od pinu) i ewentualnie zakończyć samochodowym złączem konektorowym.
najprościej to rozmontować układ i dioda po diodzie sprawdzać spadek napięcia na diodzie będziesz miał ok 500-700mv oczywiście sprawdzasz ustawiając multimetr na pomiar diod
Podmień regulator napięcia.
Robiąc stabilizator równoległy musiałbyś mieć te 0.4V na spadek napięcia na oporniku stabilizatora od prądu LED-ów, i przy pracującym silniku 2.4V, czyli prąd 6x większy... Proponuję spojrzeć na rysunek 2 w http://www.elenota.pl/datasheet-pdf/1246... - jakiś podobny tranzystor by się tu przydał do stabilizatora. Wykres z prawej na dole strony...
Dziś za wiele nie zrobiłem bo autko było potrzebne. Dałem dodatkową mase.Przeczyściłem silniczek, nasmarowałem wszystko co trzeba i dalej nic . Moja myśl też nic nie dała.Podgiełem troszke wył. krańcowy bo przecież programator daje impuls w którym wył. ma podtrzymać działanie. A co zauważyłem podczas włączania programatora wyłącza mi się światełko od...
moduł do wymiany,da się podłożyć od poloneza
Odkręć czujnik , podłącz omomierz do wyprowadzeń i zbliżając do niego jakiś kawałek metalu obserwuj zachowanie miernika. Zwróć jeszcze uwagę, czy nie są utlenione połączenia przy module zapłonowym. Wkłócie się przez izolację do przewodu daje prawidłowy odczyt a na utlenionym złączu jest duży spadek napięcia i silnik pracuje nieprawidłowo. W Polonezie...
Szukając po sieci znalazłem schemat modułu do poloneza:
Podaj napięcie prosto z aku. na sterowanie rozrusznika jeśli wtady zapali, to oznacza spadek napięcia na odcinku przewodu aku.-stacyjka albo uszkodzenie samej stacyjki.
sprawdż napięcia po włąniu stacyjki, często zdaża się w PN wypalanie styków w włączniku zapłanu. Powstaje wtedy spadek napięcia na stacyjce, bądź napięcie zanika całkiem w czasie 'kręcenia' rozrusznikiem.
Coś jakby masy brakowało .
Sprawdz czy nie ma czasem spadku napięcia pomiędzy zaciskiem "-" akumulatora a obudową alternatora.
Może zacząć od zwiększenia średnicy przewodów siłownika i zlikwidowania jakichś dziwnych stykowych połączeń po drodze do niego. Można też zasilanie modułu i alarmu wziąć bezpośrednio z akumulatora solidniejszymi kablami, w celu wyeliminowania spadku napięcia.
Masz spadek napięcia podczas rozruchu. Daj klabel zasilajacy bezpośrednio za akumukatora i dobra masę. POZDRAWIAM
Witam wszystkich których zainteresował mój problem. Po wyjęciu z mojego auta modułu sterującego i po podłączeniu do innego poloneza polonez zapalił i chodził bez żadnych problemów , po podłączeniu czujnika wału sytuacja jak wyżej cewka zapłonowa też dawała iskrę w innym aucie. Spawdzałem napięcie wychodzące z wtyku cewki zapłonowej i jest takie jak...
Jeśli akumulator jest niedoładowany to zawsze będziesz miał spadek napięcia, jeżeli bedzie dobry to napiecie nie powinno być niższe niż 13,8V i wyższe niż 14,5V
Bolączka wielu polonezu, walczyłem kiedyś z tym problemem sprawdziłem wszystko co mogło mieć z tym związek, wszyskie luźne wsuwki i połączenia. Problem po jakimś czasie wracał i dałem sobie spokój. Zauważyłem, że jak poruszyłem urz. mikroprocesorowym to kotrolka nie raz gasła, po podgięciu wsuwek w gnieździe tego uządzenia była poprawa, ale problem...
Ja stosowałem diody pięcio lub nawet dziesięcioamperowe, spadek napięcia niewidoczny w jasności żarówek. W niektórych autach (np. Polonez Caro) światło z przeciwmgielnych wydaje się silniejsze niż ze stopów.
Od '97r. nie ma żadnego układu, który by przyciemniał zegary bądź kontrolki, po prostu spadek napięcia po włączeniu świateł, to samo się dzieje jak się zapalają światła stopu taki urok instalacji poloneza.
Za bardzo nadgorliwa syrenka z własnym zasilaniem albo rzeczywiście występuje taki spadek napięcia, że syrenka się drze. Sprawdzić kondycję akumulatora, rozrusznika, główne połączenia masowe i plusowe
Najprawdopodobniej zwarty jest tranzystor w regulatorze i na wirnik cały czas podawany jest maksymalny prąd wzbudzania. Wysokie napięcie ładowania jest typowym objawem zwarcia tranzystora. Chociaż nie wykluczam innej przyczyny. Napisz czy alternator jest 6- czy 9-diodowy. W 6-diodowych obwód wzbudzania podłączony jest przeważnie do stacyjki i przy obciążeniu...
Witam! Mój problem związany jest z niedziałającą poprawnie pompką od spryskiwacza szyby przedniej w Polonezie Caro PLUS 1,6 GLI (1998). Sęk w tym, iż nie wiem dokładnie czy nie jest to wina mikroprocesora. Pompka włączona na "krótko" działa dobrze, jednak włączona w obwód nie uruchamia się po przetrzymaniu włącznika spryskiwacza. Nie włączają się również...
Witam wszystkich mam poloneza atu plus z 2000r zfabryczną instalacją gazową bedini. W instalacji tej w serwisie została wymieniona melbrama w parowniku i został on wyregulowany oraz wymieny filterek dosyć ładnie to chodziło. Teraz samoczynie zrobiło się tak że po przełączeniu na gaz automatycznie obroty spadają mu poniżej 600 nie za kazdym razem czasami...
Pasek jest nowy założony i to z ząbkami. Mierzyłem spadek napięcia między masą bloku silnika a klemą (-) i okazało się że wynosi 0.00V. Oczywiście przy pracującym silniku.
Witam. Jskrzenie przy załączaniu klemy to jak najbardziej normalne. W samochodach jest trochę elektroniki, i w zespołach takich jak zegarek, szybkościomierz, radioodtwarzacz, przerywacz kierunkowskazów i inne są tam kondensatory, które po przerwie w zasilaniu,w momencie załączania powodują widoczne iskrzenie. Spadek napięcia przy dodaniu gazu wskazuje...
Witam. Problem spowodowany jest chyba spadkami napięcia na różnych stykach już trochę skorodowanych. Trzeba pomierzyć napięcia ze "stopem" i bez i szukać. Pozdrawiam.
Napięcie w pełni naładowanego akumulatora wynosi 12.8V więc jeśli ci daje 12.7 to nie ma obawy że padnie, nie będzie po prostu doładowywany w momencie jak masz włączone światła i dmuchawę na wolnych obrotach. Możesz spróbować dać regulację nawiewu na przełączniku od Poloneza, będziesz zmniejszał obroty wentylatora jak staniesz w korku, przy otwartym...
Nie masz tam czasami czujnika spadku napięcia w tym alarmie? Jeżeli jest , wyłącz go. Co z tym przerywaczem od poloneza , gdzie to wpiąłeś i po co? Kierunki wpina się bezpośrednio, można dać bufor diodowy.
Skoro był wymieniany rozrusznik rozumiem, że razem z automatem i dalej problem występuje to może być wina instalacji. Najprościej to sprawdzić podłączając automat rozrusznika na krótko do akumulatora wtedy ,gdy nie chce kręcić z kluczyka jak ruszy to instalacja do przeglądu może są gdzieś luźne styki i jak samochód pojeździ to się grzeją i następuje...
Wszystko się zgadza. Zgodnie z moim szczęściem wybrałem sobie przekaźnik, który nie wiedzieć czemu nie zachowywał się tak jak piszesz. Dopiero kilkukrotne podanie impulsu "zamknij" i "otwórz" spowodowało "rozruszanie" się tego układziku. Teraz jest tak jak być powinno. Impuls i załączenie przekaźnika -> napięcie 12,5 V (akumulator) -> po ok. 1 sekundzie...
Na krótko, czyli masz na myśli metodą złodziejską? Może mógłbyć lepiej wytłumaczyć jak. Tak do kostki stacyjki są wpięte właściwie tylko cztery przewody, to kwestia tylko które zewrzeć. Jakaś wskazówka? Włącz zapłon i zewrzyj przy rozruszniku śrubę do której jest przykręcony gruby kabel z cienkim konektorem. Nie zapomnij dać skrzynię biegów na luz...
Jak już zaczęliśmy od rozrusznika. Do rozrusznika idą dwa przewody, prądowy i nazwijmy go sterujący. Prądowy idzie bezpośrednio z akumulatora, a sterujący przez stacyjkę. Jeżeli kolega odpiął przewody przy rozruszniku to wyeliminował kolega rozrusznik, a nie przewody, które mogą mieć gdzieś po drodze uszkodzoną izolację, to samo dotyczy przewodów do...
Zmierzyłeś sobie różnice potencjałów, czyli spadek napięcia. Wyciągnij bezpiecznik zasilania alarmu, zamiast niego wepnij miernik (miernik ma być wpięty SZEREGOWO z alarmem) ustawiony na zakres pomiaru PRĄDU, czyli AMPERY, a w tym przypadku MILIAMPERY. Jak zmierzysz, to podaj wynik. Do tego czasu nie rób nic.
Koszt diod jest niewielki. Dziwi mnie że stop się też żarzy. Wylutuj diody i porządnie sprawdź spadki napięć powinny być dla poszczególnych diod bardzo podobne
W zasadzie to jesli przewody WN miałyby oporność zwykłych kabli (bliską 0 ) zapewniloby to najmniejsze straty,ale rezystancja przewodów ogranicza prąd w cewce zabezpieczając ją przed uszkodzeniem. przewod WN napięcie rzedu 20-50kV praktycznie bez spadku przenosi sie przez przewody o rezystancji kilka Kohm , wiec rezystancją nie nalezy sie martwic iesli...
Uszkodzenie elektryczne wirnika (przerwa). Pod wpływem siły odśrodkowej następuje przerwa w obwodzie wirnika. Oczywiście należy sprawdzić napięcie na akumulatorze w całym zakresie obrotów a zwłaszcza na wysokich obrotach i przy włączonych odbiornikach (światła), gdyż wtedy szybko spostrzeżemy ewentualny spadek napięcia. Upewnić się o tym uszkodzeniu...
Witam mam problem z kontrolką rezerwy. Żarówka sprawna, umarł czujnik przy pompie. Jak przerobić układ aby kontrolka była strowana nie po czujniku, a po rezystorze pływaka, tak jak to jest np. w polonezie? Myślę o jakimś układzie elekronicznym, który po wykryciu wzrostu rezystancji (ok. 300ohm), lub spadku napięcia, zapali żarówkę
Witam! Niektórzy koledzy elektrodowicze wypalili z wielkich dział! Zanim zaczniesz rozbierać alternator sprawdź ,popraw kontakty,przewód od alternatora do aku. Spadek napiecia na nim objawia sie dokładnie tym co opisałeś. To jest jedna z prawdopodobnych przyczyn,choć nie pomylę sie gdy ten sam objaw ma miejsce gdy przełącznik w stacyjce(styki,konektory...
Jeśli to nie będą złe luzy zaworowe to ja bym postawił na układ zapłonowy. Radzę doprowadzić POLDKA do takiego stanu kiedy zgaśnie i niechce odpalić, a następnie zdjąć kabel wysokiego napięcia ze świecy i sprawdzić czy jest iskra. Do kabla nie zapomnij podłączyć jakiejś świecy bo inaczej możesz uszkodzić moduł zapłonowy. Jeśli nie będzie iskry to 95%,...
Podłączyłem tak jak napisałeś z tym że + wziąłem bezpośrednio z aku, dziwne jest to że napięcie utrzymuje sie na poziomie 14,45V gdy auto trochę postoi (zaraz po odpaleniu) a gdy pojeżdżę to spada do ok 13,95V, próbowałem dać plus po stacyjce ale występuje spadek napięcia na przewodach o 0,1V i przy takim podłączeniu napięcie rośnie do ok 14,55V (zaraz...
Też miałem poldka, ale gaźnikowego i też nie lubił bardzo niskich Panowie. Ale ja nie piszę o bardzo niskich obrotach. Obroty były tylko trochę niższe prawie nie do odróżnienia od prawidłowych. Też miałem poldka, ale gaźnikowego i też nie lubił bardzo niskich, Swego czasu też miałem poldka gaźnikowca ale on odpalał nawet na tak słabym akumulatorze...
Jeżeli sprawdziłeś wszystko na innym aucie tzn że wszystkie elementy są sprawne ale trzeba jeszcze sprawdzić instalację w Twoim aucie pod kątem spadków napięcia lub braku masy . Co do zasilania na moduł to o ile pamiętam powinien tam być stały plus więc to jest ok.
wyćiąg wsówki z alternatora i zewrzyj je na chwile razem powinno być widać wyrażny spadek obrotów silnika oraz iskrzenie na tych wsówkach . sprawdz na szóstce śrubce alternatora czy jest napięcie [tylko nie miernikiem a konkretną żarówką]
A może mi kolega wypunktować w jaki sposób należy stwierdzić czy w samochodzie jest ładowanie czy nie? Bez demontażu alternatora. Jeśli pomierzenie napięć w instalacji to zbyt mało żeby się upewnić to ja nie wiem jaka jest procedura i chętnie się dowiem. Na "cienkim, niebieskim" przewodzie do alternatora mam około 10,8V po zapłonie. Spadek napięcia...
Nieprawidłowe. Powinna zgasnąć tuż po zapaleniu silnika - przekroczeniu ok 500obr/min i zapalić się dopiero po jego zgaszeniu lub spadku obrotów poniżej 500obr/min. Wartość obrotów zależy od przekładni pasowej. Przydał by się pomiar napięcia ładowania.
Rozrusznik wraz z akumulatorem mam w domu. Kabel masa podłączyłem do obudowy, plus pod nakrętkę rozrusznika. Cienki kabel ze złączki rozrusznika do plusa aku i zatrybiło. Pisałem że między masą a kablem po stacyjce (na konektorze przy rozruszniku) jest ponad 12v. Wydaje mi się że nawet jeśli kabel po stacyjce byłby gdzieś uszkodzony i wystąpiłby spadek...
Akumulator Topla nie wiem nawet jakiej to produkcji ma 12 lat wcześniej w oplu kadecie 1,7 diesel teraz w oplu combo 1,7 diesel używany praktycznie codziennie w ostatnie mrozy nie wyciągany z auta i działa!!!!Niewiarygodne co? Ja miałem akumulator Topla to wytrzymał 9 lat. 5 lat w oplu 1,7 gdzie opel bardzo ciężko palił, przy -5st.C już trzeba długo...
Aby zaoszczędzić sobie i klientowi długotrwałch procedur sprawdzania instalacji i sterownika wystardzy zamontować sprawną sondę. Absolutnie się z tym nie zgodzę . Sondę można "zmusić " i do pracy i do reakcji. Albo zrobie to propanem czy innym wynalazkiem albo testem tzw. WOT podczas jazdy bez brudzenia rąk ,a nawet można zubożyć mieszankę siedząc...
Zdarzają się takie uszkodzenia w akumulatorze że niby wszystko jest OK, gęstości wzorowe, pomiary obciążeniowe OK, a wymusza z alternatora duży prąd i w związku z tym spadek napięcia i inne cuda w elektryce, wszystko ustępuje po wymianie akumulatora. Sprzedaję akumulatory i miałem już takie ciekawe przypadki, co więcej taki akumulator zamontowany do...
Coś mieszasz. Daj schemat do tego. 2. Nie, to co opisałeś (LM + npn) nie jest nisko stratne, mogłeś trafić na stabilizator LDO - o mały spadku napięcia. Wygląda na to, że właśnie o takim układzie mówimy. Niestety schematu nie mam. Jest to regulator prędkości wentylatora z Poloneza 3. A jaki może mieć przebieg na wyjściu stabilizator napięcia? Stały...
Ostatnio alternator (chyba alternator) zaczął wariować. Polonez Atu Plus - rocznik 2000. Objawy: podczas jazdy co jakiś czas napięcie w instalacji zaczyna spadać do dość nieprzyzwoitego poziomu (wartości podam później, bo jeszcze ni zmierzyłem) - na oko, do około 8 może 9 V. Spadek nastepuje łagodnie, w ciągu kilku sekund. Przez kilkanaście sekund takie...
ładuje w granicach 13,8-13,9V. To ładowanie jest zbyt niskie, szczególnie gdy jeździ się krótkie odcinki. Po za tym w czasie tej kolizji akumulator mógł ucierpieć na wskutek wstrząsu. Część masy czynnej spłynęła z płyt. Nic nie napisałeś o tym jak wiekowy jest ten akumulator. Postaraj się go naładować prostownikiem do "pełna" i potem obserwuj ( multimetrem...
Tak u Ciebie przypadkowo tak ma być ale inni mają z tym problem, jest jeszcze jeden sposób na spowolnienie bądź przyspieszenie silnika , przez zastosowanie innego napięcia zasilania na jeden silnik, najprościej jest to zrobić włączając szeregowo z silnikiem diody prostownicze (muszą mieć odpowiedni prąd przewodzenia) na jednej diodzie uzyskujemy spadek...
Podłącz podtrzymanie pamięci do stalego plusa a zasilanie odłączane od zapłonu do wyłączalnego plusa. Raczej nie poprawiaj fabryki. To że CD nie znajduje ścieżki może być oznaką słabego lasera. A spadek napięcia podczas kręcenia i tak może wyłaczać radio. U mnie tak sie dzieje w 190D gdy rozruszniki musi zakręcić 5 cylindrami o dość dużym jeszcze ciśnieniu...
Te 12,6V na wolnych obrotach przy wyłączonych wszystkich odbiornikach to za mało, sprawdź pasek klinowy. A spadek napięcia w instalacji wynika z prawa Ohma. Każdy styk to pewna rezystancja. Napisałeś że zakonserwowałeś styki, ale czy je wcześniej oczyściłeś? Luźne i brudne klemy, w przewodach kwitną błękitne kryształy siarczanu miedzi a to też pogarsza...
Od pewnego czasu podczas jazdy zapala się (czasem żarzy się) kontrolka ładowania akumulatora. Dzieje się tak raczej przy nagrzanym silniku, od obrotów biegu jałowego do około 2200 obr/min. Po zwiększeniu obrotów lampka gaśnie, wyłączenie odbiorników (świateł, radia) raczej nie pomaga. Samochód to Polonez Caro Plus 1.6 GSI, typ alternatora A125-70p firmy...
weź zarówkę reflektorową,im mocniejsza tym lepsza.Podłącz ją do zacisku pradowego altka (albo te płaskie terminale,albo ta śruba z nakrętką M6)Czy zarówka się swieci?Jeżeli tak to połączenie alt->aku jest ok.Zapal silnik.Zmierz napięcie na tej śrubie.Jest w granicach 14V?Jest ok.Powyżej tej wartości-sprawdź na akumulatorze.Jeżeli tez znacznie wykracza...
Jeśli masz nowy typ chłodnicy (wąską, montowaną od 1995 roku) to są w niej dwa miejsca na czujnik. Jeden był fabrycznie wykorzystany, i włączał jeden wentylator. Drugie miejsce było przeznaczone na drugi czujnik, który włączał wentylator przy wyższej temperaturze, kiedy pierwszy nie dawał rady. W polonezach z silnikiem diesla dwa wentylatory były standardem....
Zrobiłem samochodzik sterowany przez telefon, za pomocą arduino. Do napędzania służy mi stary silnik od wycieraczek w polonezie. Arduino steruje silnikiem za pomocą przekaźników. Do zasilania silnika służą mi 3 ogniwa Li-Ion połączone szeregowo, co daje max 12,6V i min 8,25V. Natężenie bez obciążenia 1A podczas jazdy średnio 4A. Gdy samochodzik pojeździ...
Dopiero zrobiłem prądnicę, przymocowałem 12 rur o długości 1,1m do tarczy od poloneza, przełożenie łańcuchowe prawie takie same jak piachu2 (1:4,7). Mam kupione profile do zamocowanie prądnicy i ceownik. Zamierzam kupić 2 sztangi 6m rury o średnicy 48,3mm. Z dwóch rur zrobię 4 rury 3m. Znajomy z rodziny pospawa mi maszt z płaskowników i 3 rur 3m, a...
Witam Sprawdziłem te złączkę jednak to nie pomogło. Jednak nastąpił przełom w awarii! Przypadkiem mi sie przypomniało że mam stare przekaźniki z poloneza a w moim UNO zamiast przekaźników są tylko takie dziwne wsuwki metalowe. Wsunąłem jeden w gniazdo środkowe i zapaliła się po wciśnięci przycisku kontrolka ogrzewania tylnej szyby i wygląda na to że...
Na takich 100W to ja mam halogeny dalekosiężne , nawet tiry klękają i swoje gaszą. Za takie 100W to bym podchodził i bejsbolem tłukł takim ciemniakom lampy. Takie naprawdę oslepiają i ostatecznie można nie zauważyć tego co istotne , pieszego na poboczu, nie wspomijając czegos nieoznakowanego/nieoświetlonego i o nieszczęscie nietrudno... pomijając kwestię...
Witam serdecznie. Zmierz napięcie jakie do nich dochodzi i szukaj miejsca jego spadku. Może to być w kostce wskaźników, kostce stacyjki, zaśniedziały bezpiecznik lub po drodze. Spróbuj wyciągnąć bezpiecznik od gazu i sprawdź co to dało. pozdrawiam.
Skoro komputer nie jest informowany ani o stanie alternatora (sprawności elektrycznej) ani o jego temperaturze pracy , to co powoduje to "inteligentne" ładowanie ?? Czy to sam alternator jest tak inteligentny ??Rozbierałem nie jeden alternator i ten w mojej M 6 też rozbierałem po szoku jakim był spadek do 12,9 V. Przemierzyłem wszystkie podzespoły i...
A jaki jest prąd anodowy lampy EBL21? Na schemacie 34mA u mnie 26mA/.../ U mnie spadek napięcia na rezystorze 82omy jest 4,2V.. Napięcie polaryzacji mniejsze od znamionowego, a mimo to prąd anodowy również mniejszy? To niestety oznaka zużycia lampy EBL21, przy czym jeszcze szybciej niż pentoda zużywały się w niej diody detekcyjne. Zakładając oczywiście...
Witam Proponuje poszukać dobrej książki typu "sam naprawiam" może być np. od Poloneza i poszukać sobie charakterystyki wydajności alternatora (prąd w funkcji obrotów). Wykres taki da odpowiedź. 90A to jest maksymalne dopuszczalne obciążenie przy określonych obrotach (zapewne większych niż 2000RPM), wraz ze spadkiem obrotów wydajność alternatora gwałtownie...
Jeżeli zadowolisz się tylko pojawianiem się i zanikaniem prądu w przewodzie, to może zastosować jakiś czujnik indukcyjny. A czemu nie chcesz robić detekcji podłączając odseparowane obwody do wejścia układu? Sprawdź jak działają fabryczne układy nadzoru oświetlenia. Były montowane m.in. w "późnych" polonezach i lublinach. Produkowała je firma APE z...
Tutaj mycie, kombinacje z dyszami, czy rurkami emulsyjnymi wg mnie nic nie da. To może i na pewno ma ma wpływ na moc i dynamikę silnika. Ale wróćmy do początku. Jest to wina głowicy czy błędnej regulacji gaźnika? Głowicę bardzo łatwo sprawdzić czy są szczelne zawory, wystarczy sprawdzić ciśnienie sprężania jakie jest co do wartości i czy jest równe...
Kolego! Może lepiej przeczyścić i przesmarować mechanizm? Pójdzie "jak burza" - aż się zdziwisz ile taki "banalny" zabieg może przynieść korzyści. Można też zasilanie do styku szczotki wysuniętej ze sterfy neutralnej (czyli tej od większej szybkości) - styk " D ", kolor przewodu szary - zasilić bezpośrednio z akumulatora przez przekaźnik. Po tych kilku...
Ja mam Atu + i powiem że wtrysk wielopunktowy jest dobry tylko gdy chcemy montować gaz - możemy zainstalować instalacje sekwencyjną. Spadek mocy na gazie jest znaczny Blacha siada gdzie tylko może, po jeździe po kałużach jest wszędzie mokro Dopiero dzisiaj to przeczytałem więc dorzucę to i owo, gazownicy nie potrafią poprawnie zainstalować i wyregulować...
Najpierw się przywitam, bom tu nowy... Zatem: Witajcie !:sm21: Na codzień wysiaduję na autokąciku, ale do Was wpadłem z takim oto pytaniem... Mam opóźniacz oświetlenia wnętrza (EWZ-10 od poloneza). Gaśnie po upływie ok. 10 sekund lub natychmiast po dodaniu napięcia, czyli np. po przekręceniu kluczyka w stacyjce... Wzorem lepszych samochodów, postanowiłem...
Wina jest na przerywaczu(dawno pewnie nie czyszczony i powoduje zakłócenia). Najlepiej wymień przerywacz na nowy zestaw tzn. "młoteczek" i "kowadełko". koszt około 10zł. Na wypalonych stykach powstają fałszywe impulsy które obrotomierz wykrywa:/ Nie zaszkodzi wymienić również kondensator 0,22uF przy przerywaczu. Zmierz i podaj napięcie zasilania obrotka...
To najprawdopodobniej oznacza, że ten kondensator już się nadaje do wyrzucenia. Dodam, że taki "wzrost pojemności" zazwyczaj jest okupiony spadkiem napięcia maksymalnego i wzrostem prądu upływu. Okazało się, że kondensator jest jeszcze starszy i pamięta czasy, gdy na ulicach królowały Polonezy, Duże i Małe Fiaty. Testowałem mierniki i brałem, co było...
Naklej na radiatorze ostrzeżenie - Uwaga może poparzyć! :D Kol. Krzysiu, przy obciążeniu do 3A to jakieś 45W strat zamienionych w ciepło, spoko ten radiator odprowadza. Robiłem też wersję 15A na trzech sztukach, stosowałem radiator z wiatrakiem zakupionym w sklepie komputerowym. Nie było żadnych problemów. Jednak najbardziej niezawodna moja konstrukcja...
bo nie będę musiał ingerować w płytkę wyciągniętą z autka. Wydaje mi się że będziesz musiał ponieważ mam duże wątpliwości czy w ten sposób dasz radę wysterować zewnętrzne tranzystory . To że mostek H w wielu przykładach rysowany jest jako styki jest tylko po to aby łatwiej zrozumieć zasadę pracy , w rzeczywistości rolę styków dla tranzystorów bipolarnych...
W takim układzie kondensator nie spełni żadnej roli. Podwyższy Ci tylko napięcie 12V( - spadek na mostku) o pierwiastek z 2 (inna sprawa się ma w prądzie przemiennym, ale to już odbiega od tematu) Przydało by się by te silniki nie wibrowały w rytm sieci Tak ze 4700uF powinno starczyć. O czym kolega pisze? Skoro kolega wyprostuje napięcie mostkiem lub...
Witam ponownie. Mój temat został usunięty prawdopodobnie za zły dział. Wklejam ponownie: Samochód Polonez Caro Plus 1.6 GLI +gas 2001r, bosh. Wracając sobie do domku, po jakichś 80km samochód zaczął szarpać i prychać, zjechałem na stację CPN i okazało się, że akumulator jest rozładowany, jako że miałem przy sobie prostownik, podładowałem aku na stacji...
Generalnie-nic mu nie jest.Problem polega na tym że masz spadki napięcia na instalacji,nie będę szczegółowo opisywał zjawiska.Należało by sprawdzić czy dobrze łączy bezpiecznik świateł stop w swojej oprawce.Odnaleźć go,wyjmij, i listki w skrzynce bezpieczników wyczyść ,najlepiej się to robi wiertełkiem 5mm.Jezeli to nie pomoże to do wymiany wyłacznik...
WV Podejrzewam, że alternator nie ma szczotek. Silnik zaś, zasilany jest gaźnikami i nie ma sprzężenia zwrotnego! Nie tędy droga. Jednak minimalny spadek obrotów powinien być, ale minimalny a nie 200 RPM! marek1024 Zażyj sobie coś na uspokojenie, bo za bardzo panikujesz i gubisz tropy. Pisałem o kontroli mas. Szczególnie masy regulatora alternatora!...
W trakcie wolnej jazdy (skręty/parkowanie/dojeżdżanie do skrzyżowania) oraz na postoju sterownik Bingo przełącza się automatycznie na benzynę. Dzieje się tak tylko przy nagrzanym silniku (>70°C). Silnik przygasa, po czym wraca do obrotów znamionowych. Następuje wyłączenie sterownika Bingo i w zależności od ostatnio przeprowadzonych czynności sterownik...
Mi to wygląda na upaloną masę silnika. Zamontuj porządną plecionkę silnik - buda, sprawdź klemą masową i jej połączenie z nadwoziem. Adminie, napisałem wyżej, że "Brak "masy" wykluczyłem, bo podłączyłem kabel masowy nadwozia z silnikiem i żadnych zmian." Założyłem dziś kupioną nową plecionkę dedykowaną dla poloneza ale nie ma żadnych zmian. Męczyłem...
typowa usterka w polonezie winny jest moduł elektroniczny sterujący praca kierunkowskazów , wycieraczek, tylnej szyby ogrz. ,kontrolka stop zbyt czuły próg działania trybu pracy z uszkodzoną jedną z żarówek kierunkowskazów ( szybko miga kierunkowskaz) rada jest taka: 1.. zlikwidować spadki napięcia na instalacji elektrycznej tzn . sprawdź wszystkie...
Jaki za mały? akumulator 12V 85 Ah 380A Ja mam 12 V 98 Ah i odpala niezależnie od warunków. Kiedyś odpaliłem go (z konieczności) w zimie na aku 12 V 55 Ah z Poloneza - zapalił od strzała. Po drugie w życiu aku 85 Ah nie będzie miał prądu ledwie 380 A - zapewne jest to ze 2x więcej. Moim zdaniem taki akumulator do ursusa jak najbardziej wystarczy.
Nie wiem co chcesz podnosić skoro napięcie jest utrzymywane przez regulator właśnie na poziomie 14-14.4V. Nie wiem jaki samochód masz na myśli ale jeśli jest to PF126p albo POLONEZ to poprawę oświetlenia radzę zacząć od poprawy badziewnej instalacji, czyli zwiększenia przekroju przewodów, dodania przekaźników i wymiany badziewnych gnijących konektorów....
Po cholerę cztery przekaźniki? Żadne auto nie miało osobnych przekaźników na poszczególne reflektory. Popatrz sobie na schemat reflektorów fiata 125 lub poloneza :D Tam masz przekaźnik świateł mijania i przekaźnik świateł drogowych. Dalej obwód rozdziela się osobne dla każdego włókna bezpieczniki - mijania L i P i drogowe L i P. Czyli w sumie cztery...
Zalecane dwie diody 100A skoro Ci 50A padła,weź też pod uwagę gabaryty diody +radiatory czy mieszczą się do prostownika ,jeśli wejdą to osobiście zalecam 2 x100A a jak masz dużo miejsca to i 2 x320A nie zawadzi, nadmiar prądu diod nie ma nic wspólnego z wydajnością trafo prąd będzie taki jak wcześniej (przed uszkodzeniem diod) no może ciut większy ze...
Jak wiadomo instalacja elektryczna w maluszkach pozostawia wiele do życzenia. Bawie się z nią już od długiego czasu. Wymieniłem standardowe bezpieczniki topikowe na porcelanowe, poprawiłem ładowanie poprzez poprowadzenie kabla bezpośrednio z alternatora do akumulatora. Mam przekaźniki na światłach przednich H4, dmuchawie (zmodyfikowane ogrzewanie),...
Mam zbliżony problem u mnie w Polonezie z silnikiem Rovera. Gdy silnik jest zimny wszystko jest ok. Zapala bez najmniejszego problemu, nawet po dłuższym postoju. Nigdy nie miał i nie ma instalacji gazowej. Po rozgrzaniu silnika nagle zaczyna tracić całą moc (obroty powoli spadają, konieczna staje się redukcja biegu). Spadkowi mocy towarzyszy jednoczesny...
Nie troche a duzo za malo. A duzo masz tych odbiornikow? Jakie jest napiecia gdy nie sa powlaczane? W ktorym miejscu mierzysz - na alternatorze czy na akumulatorze? Mysle ze mozesz miec walniety regulator napiecia, wzglednie np. szczotki w alternatorze zeszly. Niewykluczone tez sa spadki napiecia na kablach ("zmeczone " kable albo np. brudne kontakty...
Wrócę jeszcze do max prądu czujnika. Zależy on od wykonania danego czujnika i jest podawany przez producenta czujnika. Podaję przykładowe linki: http://www.biall.com.pl/katalog/pdf/10/0... http://www.introl.pl/introl2001/czujniki... http://www.trautomatyka.pl/temperatura/w...
Podjedź do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego, który ma części do rozruszników i poproś o komplet tulejek do rozrusznika. Wyczyść wszystko porządnie, przeszlifuj papierkiem. Smar łt 43 lub coś podobnego. I ma chulać, nie wiem w czym problem. To są wdzięczne rozruszniki tylko trzeba je dokładnie poskładać. Jakie masz kolego problemy, napisz dokładnie. Mierzyłęś...
http://obrazki.elektroda.net/5_124350623... Ja to tak widzę. Dioda, dowolna. Może być 1n4148 może być 1n4007. Pełna dowolność. Rezystor przy bramce mosfeta, myślę z przedziału 50 - 100 Ohm by był elegancki. Drugi rezystor wraz z kondensatorem powinny być dobrane empirycznie. Kondensator może być elektrolitem, myślę że na próbę można wpiąć 10uF...
witam ponownie, sprawdziłem czujnik płynu w kolektorze i wydaje mi sie że jest dobry-napięcie zasilania jest 4,96V (chyba dopuszczalny spadek), dokładniej to sprawdziłem i tak: przy ok 50°C napiecie jest tak ok 3,5V a przy ciepłym tak ok 95°C napięcie wynosi 2,3V czyli prawidłowo bo w czujniku ma maleć oporność ze wzrostem temperatury, więc to napiecie...
-Rozrusznik kręci . Może za wolno ale nie jestem tego pewien. -Iskra przerywana i słaba. Pytanie - Czy ta słaba iskra ma związek z wolno obracającym się wałem który napędzany jest podczas rozruchu przez rozrusznik Odpowiedź na pytanie - to jest więcej jak pewne. Aku prawdopodobnie nie całkiem naładowane, mała wydolność prądowa i związane z tym duże...
spadek napięcia rozruchu spadek napięcia agregat spadek napięcia lodówka
led4004 manta revox tuner fiata punto kontrolka poduszki
hewalex sterownik hewalex sterownik
Toyota Starlet 1998: Opis pinów gniazda diagnostycznego Najlepsze suszarki Bosch: WTX87KH0PL i WTX87EH0PL