pewnie padł staguś .Najszybciej podstawić drugi i będzie wiadomo.Impuls jak był to nie znikł .
W skrzynce z przekaźnikami i bezpiecznikami.
Pewny sposób to zrobić to jak fabryka karze ,na oryginał i będzie latać
https://obrazki.elektroda.pl/5644950100_... Witam Szanownych Kolegów z Elektrody, Mam przyjemność zaprezentować autorski projekt testera diagnostycznego przeznaczonego dla samochodów FSO Polonez. Mam nadzieję, że niniejsza prezentacja wniesie odrobinę koloru na forum, które od dłuższego czasu tonie w szarej serii artykułów o ponownym...
No właśnie częstą winą braku powrotów jest uszkodzony sterownik sam kiedyś z tym walczyłem objaw był identyczny i po sprawdzeniu wszystkiego co mogło mieć z tym związek padło na sterownik.
Żadna z porad nie jest właściwa. Masz skorodowane lub poluzowane masowe kabeloczko w okolicy lewego błotnika wewnętrznego, nim jest masowana lampa przednia lewa i sterownik silnika.
W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
ciśnienie ma być 0,8 bara,a rezystancja jest zależna od temperatury,dlatego radzę podpiąć do kompa,bo wtedy będzie dokładnie widac jaką temperature czyta sterownik silnika
Witam. Te objawy które przedstawiłeś świadczą o tym że twój polonez dostaje jednocześnie benzyne i gaz. Dlatego pracuje na dwa gary bo go zalewa. Wydaje mi się że masz albo walnięty sterownik do przełączania paliwo/gaz albo któryś z elektro-zaworów się nie domyka. Powodzenia.
Wymień cewkę znowu. Skoro błąd nie daje się skasować, a nie wiesz w końcu czy to przerwa czy zwarcie, to kup nówkę, najlepiej oryginał. Sterownik silnika widzi nieprawidłowe obciążenie na kablu i tyle.
Jakiego programu używasz? http://obrazki.elektroda.pl/2223682200_1... Przy prawidłowym podłączeniu, mimo wtrysku równoległego (full-group) nie powinno być problemu z sekwencyjnym odłączaniem pojedynczych wtrysków benzyny przez sterownik LPG.
Tak jest to możliwe nie wiem czy u ciebie sterownik centralnego zamka jest w alarmie czy jako oddzielny moduł.Jeśli jest to oddzielny moduł to przewody sterujące są przy masterze Jest to siłownik z pięcioma przewodami zamontowany od strony kierowcy jest tam dwa przewody zasilające siłownik i trzy przewody do sterowania.Musisz skorzystać z tych przewodów...
Jak podłączyć Sterownik zamka centralnego LB-402 https://allegro.pl/oferta/sterownik-zamk... W załączniku schemat podłączenia uniwersalnego sterownika LB-402
w sterowniku ustawia się próg obrotów powyżej których przełącza się na lpg, ale nie powinno wracać na benę jak obroty znów spadną , choć sterownik ma i taką opcję w zakłądce przełączanie na benzynę. Trzeba wstawić 0 w okienku minimalne obroty na lpg. Oprogramowanie staga jest bardzo intuicyjne więc z pewnoscią poradzisz, a instrukcja i inne materiały...
Lampka Check Engine powinna zgasnac po uruchomieniu silnika, w przeciwnym wypadku sterownik silnika wykrywa blad w instalacji elektrycznej silnika. Musialbys odczytac kod bledu jaki zapisal sobie w pamieci komputer. Byc moze jest to np. czujnik temperatury i swiece moga byc zalewane. Sprawdz jeszcze napiecie ladowania na wlaczonym silniku, czesto pada...
Witajcie. Jak napisał "wojosu" to masz dwa przekaźniki i jeżeli trafi ci sie taka sytuacja co opisywałeś ,to posłuchaj czy któryś z przekaźników zadziała . Jak tak to połowa sukcesu , bo sterownik się odezwał i najprawdopodobniej żyje , a jak nie ,to pewnie brak zasilania lub dobrej masy. Pewnie jak sam zauważysz ,to po przekręceniu kluczyka w stacyjce...
Czesc, Macie moze zdjecie wnetrza sterownika z poloneza (rover)? Bardzo mi jest potrzebne, pozdrawiam!
a czy da sie kablem co ma dwie K i L cos zrobic by polaczyc w jedna?
Szczerze mowiac mechanik nic nie znalazl na obudowie oprocz naklejki z kodem kreskowym nad ktorym sa jakies numery. Moj poldek ma Silnik 1.6 GLI Dodano po 39 Mam pytanie czy po zakupieniu sterownika bede go musial programować? Czy wystarczy faktycznie wymienić moduł pamięci ze starego sterownika?
Witam. Ten sterownik to alarm-antenka z korpusu. Dokupić sterownik centralnego zamka podpiąć go do alarmu i będzie działać.
Nie znam dokładnie tej wersji Poloneza, ale zakładam, że ten sterownik jest "mózgiem" odpowiadającym za pracę silnika, nie tak jak to było w pierwszych wersjach, podobnie, jak w dużym fiacie, czyli cewka WN, przerywacz i świece. Wobec tego albo to podłączasz, albo robisz układ taki, jak opisałem. Oczywiście to co opisałem jako instalacja zapłonowa nie...
To te mikroprocesory zasilają też sterownik silnika i resztę świateł? Jutro zobaczę czy w obu autach są takie same, zamienię miejscami i zobaczę czy problem się przeniesie.
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
Wskaźnik równolegle do cewki przekaźnika. Tak, jak pisałem styk przekaźnika normalnie zwarty (właczony). Gdy przekaźnik zostanie załączony (krańcówka), to rozwiera styk i odłącza silnik. A przełącznik dźwigniowy trój-pozycyjny, załatwi sprawę. Ale mam pytanie dotyczące tego siłownika: Jak załączysz mu zasilanie i dojedzie do końca, to jak odłączysz...
Witam! A sprawdziłeś przełącznik przy kierownicy? Sterownik wycieraczek jest i znajduje się w skrzynce bezpieczników. Pozdrawiam.
Sprawdź czy działają inne kluczyki . Jesli nie to posypał sie program w immo , często wystepuje w Polonezie przy odlączaniu akumulatora . Gdyby co mogę zgrać immo i sterownik .
Witam, poszukuję schematu elektroniki sterowania silnikiem do Poloneza 1.6 GSI (wielopunktowy wtrysk). Jest to sterownik firmy Delco z dwiema kostkami - czerwona i biała Byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc
No i śmiga Polonez jak wściekły. Oczywiście bez tego warystorka.
Sprawdz kostke na stacyjce to moze byc powodem niewylaczania silnika , a jesli chodzi otakontrolke i szybe to w polonezie jest sterownik znajduje sie skrzynce bezpiecznikow
Cześć. Może takie nietypowe pytanie. Czy jest dostępny program sterujący tym silnikiem. Podobno jest to porosty sterownik więc może ktoś ma. Interesuje mnie zasada pracy takiego sterownik od strony programowej? Możecie pomóc? Nie pytam o cos nowszego typu Bosch bo to pewnie jakaś tajemnica.
Najlepiej to ten sterownik włożyć do jakiegoś jeżdżącego poloneza, tak było by najprościej.
Witam Mam poloneza 1,6 GSI mam zamiar wymienić sterownik silnika na inny ale immobilajzer blokuje co trzeba zrobić by przyjął nowy komputer? Pozdrawiam Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
To był sterownik silnika
Wiesz, masz słuszność ale jak stać mnie na malucha to nic mi to nie da że polonezem się jedzie wygodniej - zdaję sobie sprawę ale mam co mam i na tym muszę popracować Dajesz porównania oderwane od rzeczywistości. Skoro nie było Cię stać lub szkoda pieniędzy na odpowiednią automatykę to trzeba było sobie odpuścić podłogówki i zrobić wszędzie ogrzewanie...
No to jeszcze jedno pytanie. Z tego co wiem to mimo iż immo jest poza sterownikiem to jego fizyczne odcięcie sprawy nie załatwia... Czy ktoś podmieniał juz sterownik w mpi?
Posiadam portka 1.4 sterownik sim. z podciśnieniem na jednej wtyczce. Wyczyściła się pamięc 24c. Czy ktoś może ma wsad do niej. Bardzo prosze o pomoc Pozdrawiam
a odkręć filtr powietrza i daj zdj tylko jak byś mógł lepszym aparatem jak działa wtrysk Dodano po 35 bo jeśli leje się z niego to mógł paść sterownik wtrysku
silnik i sterownik ma z opla?
stawiam na sterownik panowie
Aby uruchomić zimny silnik benzynowy do komory spalania należy podać bogatą mieszankę paliwową.Jezeli rozgrzany silnik pracuje normalnie ,a zimny trudno uruchomić to na 100% awaria tkzw.ssania. Kiedyś ssanie zaciągano linką dziś tę funkcję realizuje sterownik wtrysku.
A czy resetowałeś pan sterownik silnika jak zalecałem?
Chyba rzeczywiście sekwencji się nie da, skąd centralka gazowa będzie "wiedzieć", który wtrysk gazowy odpalić skoro do dyspozycji jest jeden sygnał czyli jeden wtrysk dla wszystkich. A w sekwencji to sterownik silnika tak naprawdę poprzez centralkę steruję wtryskami gazowymi.
Podłącz masę do szarego sondy. Coś mi się wydaje że nie ma tam masy ze sterownika bo, tu nie wiem, albo ze sterownika jej nie ma bo tak wymyslili i ma być z wydechu abo sterownik jest zepsuty - jeśli to taki sam jak w oplach 1.6 to często po latach padały tzn zwylke singapurskie lutowanie puszczało. Dla pewności możesz zmierzyć napięcie na szarym. Może...
mechanika to zapchany katalizator lub źle fazy rozrządu, elektryka to wytarty potencjometr, uszkodzony MAP sensor ( wewnątrz sterownika), zwalony\nieszczelny wężyk do MAP, lub padł sterownik MEMS co częste.
Sterownik nie przełącza na gaz gdyby przełączył a zawór nie otworzył to silnik by zgasł.Sprawdź napięcia na sterowniku.
Poniżej schemacik uzupełniony, przekaźnik dowolny z cewką na 12V.
Być może masz rozprogramowany sterownik LPG.
W polonezie niewiele,możesz do kontroli wprowadzic sterownik w tryb pracy awaryjnej.
I nic to nie da, to charaktrystyczny sterownik i chodzi tylko z immo lub emulatorem.
W najgorszym przypadku uszkodziłeś sterownik ,w najlepszym bezpiecznik .PO czerwonym przychodzi stały plus i podałeś go na sterownik, brawo.
Zwykły fejsik VAG załatwia sprawę. Do tego musisz mieć program do tego wtrysku. Jest inny niż do poloneza na multecu. Sprawdź czujnik temp. może sterownik widzi zimny silnik
Aby nie robić bałaganu, podpinam się pod wątek. Samochód to Polonez caro+ na wielopunktowym wtrysku. Immo blokuje wtryskiwacze. Mam taki problem: sterownik silnika nie rozpoznaje mi kluczyków - kontrolka miga z częstotliwością 2 Hz. Sprawdzałem sondę i połączenie z centralką - wszystko ok. Z centralki wychodzi siedem przewodów. Dwa z nich idące do sterownika...
i co Panie elektrit sterownik padl ?? :-)))) artur dzieki za informacje jak sie sprawa rozwiazala :-)
no i po co szukać na macajewa? Kabel do poloneza i widzisz czy sterownik widzi spoczynkową pozycję przepusnicy ( okolo 0,7V), czy widzi 0,40 barna MAP, jak widzi temp.silnika
A może wystarczy zresetować sterownik silnika ?
Czujnik walu korbowego prawdopodobnie przy osiagnieciu temp nawala. Sprawdzic jaka opornosc posiada czujnik temperatury silnika dla sterownika.
Masz uszkodzony sterownik silnika, to częsty objaw. Naprawa prosta, mogę go naprawić po przesłaniu np pocztą.
Panowie, czujnik położenia wału OK. Dziś założyłem drugi. A gdzie jest umieszczony sterownik? Cewka nowa, moduł zapłonowy OK, czujnik położenia wału i bezpieczniki OK. Co może być nie tak? Samochód chodził, a nagle przestał... Jest mi bardzo potrzebny bo do pracy mam 20 km. Może być możliwe ze sterownik padł? Gdzie on się znajduje?
Sterownik silnika ECM znajduje się pod siedzeniem pasażera. Sterownik immobilajzera jest pod deską rozdzielczą mniej więcej na wysokości stacyjki po prawej stronie kierownicy (male plastikowe pudeleczko z napisem 'daewoo-FSO megamos'). Z tego co piszesz to masz książkę Morawskiego "Naprawa eksploatacja Polonez" tam jest schemat blokowy jak postępować...
Wymieniłem sterownik silnika i wszystko jest ok 😊
Po pierwsze to sprawdził bym co sygnalizuje sterownik silnika. W polonezie mozna bezproblemowo "wybłyskać" kod błędu. Jest to dokładnie opisane w książce "sam naprawiam" do tego samochodu. Znajdziesz gdzieś do ściągnięcia bez problemu :)
Musisz zobaczyć kontrolką, nie miernikiem, przy podłączonej pompie, czego nie dostaje, plusa czy może ginie masa. Potem iść w kierunku zasilania. Przekaźnik, jego zasilanie i sterowanie. Aż trafisz na usterkę. Może ona tkwić w sterowniku silnika lub jego zasilaniu i to on, nie wystawia sterowania na masę. Sterownik silnika sprawdź jak pompę, żarówką...
Miałem podobny, a może nawet identyczny problem, zaczęło się od zaświecania kontrolki CE, później pojawiły się falowania obrotów 500-1500obr na min. Problem występował tylko na gazie, pojawiły się strzały w dolot podczas dodawania gazu, później wszystko przeniosło się na benzynę Usterka: Cewka WN Polonez C+ sterownik bosch jednopunkt
Zastanow sie jaki masz silnik najpierw bo ten pierwszy link to sterownik ale raczej nie od Twojego poloneza.
Cześć. Nazbierało się trochę dłubaniny przy samochodach. Pierwsza sprawa to mój własny projekt. Polonez GSI 2001 r z fabryczną instalacją LPG marki BELDINI, potrzebuję zlikwidować LPG (koniec legalizacji), usunąć sterownik i emulator wtrysków zgodnie ze sztuką. Auto kiepsko pali z benzyny. Wymieniłem: Sonda lambda listwa wtryskowa pompa paliwa filtr...
rzeczywiście, dobry sposób na przetestowanie, czy sterownik całkuje sygnał, czy podaje go wprost, ale muszę opanować manualnie, jak się tam wpiąć w sposób nieniszczący dla izolacji i dla styków, no i napięcie bateryjki to co najmniej 1,2V, co na to powie sterownik? a jeśli chodzi o auto, to po zapaleniu jest 0,3, a w miarę nagrzewania maleje !!!!!
Na sterownik idzie niebieski dwupinowy, na zegary czarny jednopinowy.
Witam! Musze zasiegnac waszych opinii bo mnie juz brakuje pomyslow. Znajomy ma poldka 1,6GSI z gazem dzis mu zgasl i juz wiecej nie odpalil. Iskra jest, benzynka leci chodz nie wiem czy nie za bardzo bo az sie wylewa bokami, jedyne co mi przychodzi do glowy to, ze wtryskiwacz lub sterownik jest walniety. Ma ktos moze jakis pomysl?
Stawiam na uszkodzony sterownik AL700 choć nie na 100%
Dzisiaj kupiłem na szrocie sterownik i po zamianie dalej jest to samo:( Dodam że ten sterownik jest z takimi 3 diodami.
Nie mam takiego autka, ale może obroty spadają do 550 jak samochód stoi i jest na luzie. Rolę może odgrywać temperatura silnika - dopóki nie ma temperatury normalnej to obroty trzymają się na 1500 (oczywiście to ustala sterownik silnika :) )?
zaznaczony strzałką na obrazku, jak również jakaś blaszka, do której nic nie jest podłączone, do czego ona ma służyć? Zobaczę na dniach, do czego ta blaszka może służyć... Kojarzy mi się, że denerowała mnie bardzo przy zdejmowaniu pokrywy zaworów, więc chyba była do czegoś przyczepiona... W wersjach GLE najpewniej była to dźwigienka do ssania. Polonez...
Tak jak pisałem, tylko w drugą stronę, dawno tego nie robiłem. Wtedy się będzie wysuwał. Albo znajdź kogoś z testerem. Jak bedzie odpowiednio wysunięty sterownik resztę sam wyreguluje.
Ja miałem z 96r. i tam nie było imo oznaczenie silnika to K16 1,4 MPi a sterownika MKC101610 ,z tego co kiedyś czytałem to były dwa sterowniki różniły się numerami i sterownik z Rovera nie pasował do poloneza ponieważ miał imo.
Chciałem zapytać o poradę. Posiadam Poloneza 1.6 GLi z wtryskiem MonoMotronic 1.7 firmy Bosch. Samochód ma przejechane 128 tys km. W zeszłym roku zmieniłem silnik na inny, z przebiegiem ok.65 tys km. Wszystko było dobrze do jesieni tego roku. Usterka ma następującą postać: - samochód zaczął źle odpalać rano - pracują początkowo 3 cylindry, po kilku...
To niebieskie to urządzenie mikroprocesorowe. Steruje awaryjnymi, kierunkowskazami, wycieraczkami, ogrzewaniem tylnej szyby. Stosowane w Caro. Wcześniej w autach był taki sterownik dosc dużych rozmiarów zlokalizowany obok licznika. Aby do niego się dostać potrzebny był demontaż licznika.
Podobne objawy powodowało kiedyś mi zanieczyszczenie koła "koronowego" i czujnik położenia wału nie sczytywał sygnału prawidłowo (strzelał) przeczyszczenie pomogło. Ale tu podmienione i drugi silnik i nie ma zmiany. Czy wszystkie połączenia/ciągłość na lini czujnik położenia wału - sterownik - cewka sprawdzone ?
Wtryskiwacz jest zasilany stale plusem a sterownik podaje impuls masy o określonym czasie trwania i otwiera wtryskiwacz
Panowie, czy dobrze zrozumiałem sens całej roboty: Sterownik silnika z mikrokontrolerem Motoroli 68HC11F1 będzie działał z centralka immo bez podłączonej cewki/sondy/anteny (zakładając, że po prostu nie ma jej w samochodzie) tylko gdy przeprogramowanej Motoroli towarzyszyć będzie centralka immo z przeprogramowaną pamięcią?
Witam.Mam problem z polonezem.1.6(b+g) wtrysk jednopunktowy bosch.Mianowicie, auto nie odpala na benzynie.Na początku paliwo nie dochodziło do wtrysku,okazało się ze filtr paliwa jest zapchany (filtr wymieniony). Pompa zbyt niskie ciśnienie(wymieniona). Paliwo dochodzi lecz wtrysk nie pracuje(wymieniony). Po wymianie gdy zakręcę rozrusznikiem(próba...
Nie ustawia się , wymienia się moduł lub czujnik. . Jaki moduł człowieku, z zeznań wnioskuję że ma MPI a więc na Multecu S, więc kątem zapłonu steruje sterownik silnika zaś iskrę wytwarza cewkomoduł.
13 - sonda lambda , nieprawidłowy sygnał 14 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, zbyt wysoki sygnał 15 - j/w, zbyt niski sygnał 17 - wadliwe działanie wtryskiwacza lub wtryskiwaczy 19 - Czujnik położenia ZZ, brak lub nieprawidłowy sygnał 21 - czujnik położenia przepustnicy zbyt wysoki sygnał 22 - j/w, zbyt niski sygnał 24 - czujnik prędkości samochodu,...
Kolego, na 99% to złącze diagnostyczne :-), bo to chyba sterownik BOSCH'a jest, a one mają tam złącze :-)
Witam mój przypadek jest bardzo podobny Polonez trak 1.6 GLi ale u mnie mieszanka jest uboga.Silnik po rogrzaniu pociągnie na jedyce i dwujce a później dostaje doła i ledwie się ciągnie na wolnych obrotach.Podpiąłem się pod sterownik i jest błąd 44.Puki silnik nie rozgrzany tzn ok 60 stopni to sonda chodzi ok 320mv a jak dostanie 90 stopni to spada...
No w rurkę wkręciłem śrubę i owinolem teflonem bo krokowy jest ciągle otwarty, już kupiłem dwa krokowe i ciągle to samo .... Regulacja reduktora i instalacji LPG jak nie pomoże to szukaj uszkodzenia w sterowniku LPG i sprawdź działanie sondy lambda bo jak będzie padnięta to sterownik dostaje złe wartości i na ich podstawie reguluje(otwarty krokowy)
Nadeszła wiekopomna chwila. Przyszedł mixer przeznaczony do przeróbki. Mixer pochodzi z Poloneza z monowtryskiem Multec TBI, wyposażony w sterownik Voila, parownik Tomasetto Achille 100HP. Polonez posiadał sondę lambda oraz silnik krokowy do regulacji. Jak zapewniał właściciel, Polonez na LPG osiągał 150km/h bez szarpania, dławienia itp. Książkowe osiągi...
Jeśli masz wymontowany przełącznik to odłącz kostkę z przewodami z centralki gazu. Samochód powinien palić tylko na benzynie. Zrób próbę jak pisałem wyżej. Chodzi o to aby wyeliminować całkowicie centralkę gazu. Podejrzewam, że jeśli nie masz przełącznika a do wymuszenia benzyny musisz przepinać jakieś złączki to Twoje Bedini jest dalekie od fabrycznego....
Podłącz pod komputer diagnostyczny i prawdę ci powie. Pod koniec ubiegłego tysiąclecia sprawdzali mi sterownik silnika w takim samym pojeździe, jak pamiętam wejście było gdzieś pod maską.
Sterownik wtryskiwacza Bosch nie wtryskuje paliwa do kolektora ssącego przy zimnym silniku .Pytanie dlaczego?
Przestań się ośmieszać. Tak jak gadaliśmy, popatrz w przekaźnik zasilający w vcdsie ida na 0, Ej polonez polonez, pokazałeś jak mało się znasz. W momencie kiedy sterownik utraci zasilanie zrywa diagnoze z testerem. VAG nie pokaże nic. Żadnych zerowych obrotów. Po prostu pokaże komunikat "moduł sterujący nie odpowiada". Nawiasem mówiąc do najlepsza metoda...
Kabelek sprawdzalem nie jest obluzowany jutro sprubuje kupic ten sterownik a moze ktos przypuszcza co moglo w nim pasc?
Pod cewkami zapłonowymi jest moduł elektroniczny który steruje cewkami. W trybie awaryjnym zapłon wyznaczany jest z czujnika położenia wału. W trybie normalnym przetworzony w module zapłonowym sygnał z czujnika położenia wału wraca na sterownik (styk B5), a ze sterownika przychodzi sygnał momentu zapłonu (D4)
Rozebrałem kierownice i tam jest wszystko w porządku. Próbowałem też ją opuszczać i podnosić przy okazji trąbiąc - i nic. A gdzie mógłbym znaleźć ten sterownik centralnego? Ewentualnie jak on może wyglądać?
Jeśli dobrze. Podlączyłeś przewody po alarmie to sprawdź sam wyłącznik awaryjnych. Wcześniej odłącz akumulator czasami się sterownik zawieszał. Jeśli dobrze pamiętam to przerwa w włączniku powodowała właśnie to cykanie. Na starym urządzeniu mikroprocesorowym też tak się dzieje?
Masz uszkodzony sterownik silnika, typowy objaw, ale łatwo naprawialny. Ps-"pomorze" to może być np środkowe.
SADA JEST OK I TO NA 100% spadek do 0.1 po puszczonym pedale zawsze byl i zawsze bedzie i wszystko jest ok jesli nie trwa zbyt dlugo. (az sterownik zwiekszy mieszanke)
Zastanawiam się czy czasami nie potrzeba było do tego kabla zwierać pinów od samodiagnozy. Jak ktoś cos takiego używał to niech napisze czy czasami dane na ekranie nie zmieniaja sie z odświerzaniem około 1.6 sekundy na ekran. Jeżeli tak to napewno trzeba zewrzec piny AB w złaczu - inaczej sterownik nie wysyła komunikatów aldl-160.
ad1 nie powinien ale moze być różnie ad2 podłącz sterownik z gazu do komapa i sprawdź ustawienia lub jedź do gaziarzy
Witam, też mam poloneza tylko 1.4 rover :) jak wiadomo polonez jest to świetny samochód i sentymentalny a nie dziadostwo jak golf czy inne auta, ale cóż w pierwszej kolejności do wykręcenia sonda i sprawdzić czy katalizator nie jest zatkany i nie blokuje większego ciśnienia spalin, potem sprawdź impulsy z czujnika wału przy obrotach wysokich, jednak...
Do regulacji prędkości wystarczy prosty regulator PWM. http://obrazki.elektroda.net/28_12469920...
sterownik polonez sterownik wtrysk polonez sterownik wycieraczka polonez
jowisz kineskopy integra uzbrajanie wzmacniacz tl081
falownik hybrydowy nivona uzupełnij
Klawisze laptopa ACER nie działają, tylko pikają - przyczyny i rozwiązania Wieża Thomson MS4200 - Gubienie stacji radiowych