Ten "duży czerwony element"to warystor na 17 V wpiety równolegle do napiecia zasilania.Pełni on role zabezpieczenia nadnapięciowego.Mozesz go po prosty usunąć z obwodu.Ja tak robię. Spawara jak spawara-napiecie ponad 20V,poszło po kablach i warystor zwarł.
Czujnik walu korbowego prawdopodobnie przy osiagnieciu temp nawala. Sprawdzic jaka opornosc posiada czujnik temperatury silnika dla sterownika.
No właśnie częstą winą braku powrotów jest uszkodzony sterownik sam kiedyś z tym walczyłem objaw był identyczny i po sprawdzeniu wszystkiego co mogło mieć z tym związek padło na sterownik.
Do regulacji prędkości wystarczy prosty regulator PWM. http://obrazki.elektroda.net/28_12469920...
Poniżej schemacik uzupełniony, przekaźnik dowolny z cewką na 12V.
Wskaźnik równolegle do cewki przekaźnika. Tak, jak pisałem styk przekaźnika normalnie zwarty (właczony). Gdy przekaźnik zostanie załączony (krańcówka), to rozwiera styk i odłącza silnik. A przełącznik dźwigniowy trój-pozycyjny, załatwi sprawę. Ale mam pytanie dotyczące tego siłownika: Jak załączysz mu zasilanie i dojedzie do końca, to jak odłączysz...
Żadna z porad nie jest właściwa. Masz skorodowane lub poluzowane masowe kabeloczko w okolicy lewego błotnika wewnętrznego, nim jest masowana lampa przednia lewa i sterownik silnika.
ciśnienie ma być 0,8 bara,a rezystancja jest zależna od temperatury,dlatego radzę podpiąć do kompa,bo wtedy będzie dokładnie widac jaką temperature czyta sterownik silnika
pewnie padł staguś .Najszybciej podstawić drugi i będzie wiadomo.Impuls jak był to nie znikł .
W skrzynce z przekaźnikami i bezpiecznikami.
żeby podłączyć potrzebuje schemat przewodów siłownika czyli jaki kolor przewodu podłączyć do przewodów sterownika
Odczytaj transpondery i wpisz do immo i sterownika
0,45V podkłada sterownik.
Może trzeba byłoby odczytać błędy sterownika.
Dawno robiłem Poloneza i nie pamiętam. Jeżeli twierdzisz, że tak jest, to pozostał sterownik.
Sprawdź masy a zwłaszcza sterownika
Pewny sposób to zrobić to jak fabryka karze ,na oryginał i będzie latać
Sprawdź ciągłość przewodów od wtryskiwacza do sterownika.
Panowie cefka jest ok .Co miales na mysli piszac ;sterownik;
Chyba czegos niewiem?, bo jeszcze nie widzialem fabrycznego /immo/ w Polonezie. to jeszcze mało widziałeś A najlepiej wywalić immo z nowego sterownika
co za bład siedzi w sterowniku podejrzewam albo immo jezeli jest albo zasilanie sterownika
Czy jest możliwość uzyskania zapłonu bez komputera i głównej wiązki silnika? To właśnie ECU steruje cewką zapłonową, raczej mija się z celem wynajdywanie układu zapłonowego od nowa, najtaniej chyba i tak będzie uruchomić docelowy sterownik.
Tam jest nie 24c tylko 93c46. Nic się nie wyczyściło,spokojnie,jeżeli uszkodzona wsadź nawet czystą. Co trzeba bedzie procek tam zapisze,nie martw się. Sprawdź ten opornik SMD 680 om koło niej.
Sterownik nie przełącza na gaz gdyby przełączył a zawór nie otworzył to silnik by zgasł.Sprawdź napięcia na sterowniku.
Czesc, Macie moze zdjecie wnetrza sterownika z poloneza (rover)? Bardzo mi jest potrzebne, pozdrawiam!
Sprawdź czy działają inne kluczyki . Jesli nie to posypał sie program w immo , często wystepuje w Polonezie przy odlączaniu akumulatora . Gdyby co mogę zgrać immo i sterownik .
raczej nie bo sam bym sobie nie poradził. Bardziej interesuje mnie jak taki program działa (jego algorytm). Pytają czy jest dostępny miałem na myśli raczej dostęp w sieci bo to że w procesorze a nie w baterii to chyba oczywiste.
To był sterownik silnika
Mam pytanie czy ten sterownik obsłuży sterownik polonez rover. U mnie nawet nie przejdzie adaptacji bo naraz wyłacza wszystkie wtryski benzynowe i włącza 1 gazowy i miota silnikiem jak oszalały. Wtryski BRC pomarańczowe , reduktor omvl 200KM, ciśnienie 1,2bar.
Szczerze mowiac mechanik nic nie znalazl na obudowie oprocz naklejki z kodem kreskowym nad ktorym sa jakies numery. Moj poldek ma Silnik 1.6 GLI Dodano po 39 Mam pytanie czy po zakupieniu sterownika bede go musial programować? Czy wystarczy faktycznie wymienić moduł pamięci ze starego sterownika?
stawiam na sterownik panowie
na moje to czerwone swiatelko swieci sie jak przekrecasz kluczykiem i pobor masz pradu bez ładnowania, czyli teraz nie ma poboru, zobacz czy kable zapłonowe i cewka są w porządku. lub jak koledzy podłączenie do zasilania sterownika.
Sprawdż napięcie bo to co Ci się spaliło to chyba był warystor zabezpieczający przed za wysokim napięciem.(oczywiście jak zapali :) ) Zobacz mój post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Niestety drugi taki sterownik nie ruszył po usunięciu warystora
W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
Mam takie pytanie: gdzie jest schowany sterownik pracy wycieraczek w samochodzie jak w temacie ? Tylko proszę poważnie....:D
Sprawdz przy butli,czy nie wypadł kabelek od rezerwy.Jeżeli jest na miejscu,to go wypnij i przyłóż do masy.Jak lampka się zapali sygnalizując rezerwę,to poprostu padł czujnik rezerwy.Jak się nie zapali,to wina może leżeć po stronie przewodu lub sterownika.
Czy ktos z szanownych grupowiczow wie jakimi programami mozna diagnozowac Polonezy z roznymi sterownikami? Bede wdzieczny za pomoc; ewentualnie moze jakies linki do stron z takim oprogramowaniem i schematami interfejsow.
Zmierzyć kompresję. Sprawdzić synchronizację silnika. W tym silniku przy zerwanym pasku iskra będzie normalna.
Czujnik wygląda ok. Na mojego nosa trzeba grzebać w sterowniku (MEMS)
Masz problem z podłączeniem masy sterownika bingo.
https://www.otomoto.pl/oferta/sterownik-... Cały zestaw z 3-ema kluczykami za 150zł. Emulator - http://www.autotronika.pl/files/file/POL...
Wystarczy zmienić ustawienia w sterowniku LPG.
Być może masz rozprogramowany sterownik LPG.
Odłącz i podłącz z powrotem wtyk sterownika silnika... w Polonezach to pomaga.. :)
Warto sprawdzić, czy ten plus tam w ogóle jest. Zasilanie wtryskiwacza leci ze stacyjki przez bezpiecznik koło sterownika silnika.
A co tam do rozpatrywania. Takie same końcówki mocy siedzą w sterowniku od poloneza caro plus. A taki sterownik kupi za "copke grusek".
Problem rozwiązany. Znajomy powiedział mi, że wadą była "wadliwa masa" od sterownika LPG.
W najgorszym przypadku uszkodziłeś sterownik ,w najlepszym bezpiecznik .PO czerwonym przychodzi stały plus i podałeś go na sterownik, brawo.
Witam. Ten sterownik to alarm-antenka z korpusu. Dokupić sterownik centralnego zamka podpiąć go do alarmu i będzie działać.
Za schowkiem masz 2 bezpieczniki, jeden od zasilania sterownika, drugi od pompy, jak nie pojawia się tam napięcie, to szukaj pomiędzy nim a stacyjką (włącznie z kostką stacyjki)
Witam. Pilnie poszukuję listy kodów usterek do poloneza GSI na sterowniku Delco. Od dwóch godzin szukam po necie i nic. Pozdrawiam
Witam. Te objawy które przedstawiłeś świadczą o tym że twój polonez dostaje jednocześnie benzyne i gaz. Dlatego pracuje na dwa gary bo go zalewa. Wydaje mi się że masz albo walnięty sterownik do przełączania paliwo/gaz albo któryś z elektro-zaworów się nie domyka. Powodzenia.
Witam . Jak dobrze pamiętam to jeden jedno pin. jest czujnik temperatury na desce rozdzielczej . Dwa piny do sterownika świec żarowych a jeszcze jeden jedno pin. to czujnik ciśnienia oleju .
Chodzi bardziej o podpięcie sterownika silnika itp.
kzwp: mało danych. Który to model poloneza? Podaj rocznik i jak wygląda przerywacz. W swojej karierze poldożery miały kilka rodzajów przerywaczy (od bimetalicznych po jakieś zespolone mikroprocesorowe sterowniki).
już ci raz pisałem że to wada fabryczna tych sterowników.
Problem, czy w tym Polonezie jest w ogóle centralny z kluczyka, może by autor napisał jak teraz zamyka auto???
Witam! A sprawdziłeś przełącznik przy kierownicy? Sterownik wycieraczek jest i znajduje się w skrzynce bezpieczników. Pozdrawiam.
Wymień cewkę znowu. Skoro błąd nie daje się skasować, a nie wiesz w końcu czy to przerwa czy zwarcie, to kup nówkę, najlepiej oryginał. Sterownik silnika widzi nieprawidłowe obciążenie na kablu i tyle.
No to jeszcze jedno pytanie. Z tego co wiem to mimo iż immo jest poza sterownikiem to jego fizyczne odcięcie sprawy nie załatwia... Czy ktoś podmieniał juz sterownik w mpi?
dzieki
a odkręć filtr powietrza i daj zdj tylko jak byś mógł lepszym aparatem jak działa wtrysk Dodano po 35 bo jeśli leje się z niego to mógł paść sterownik wtrysku
a moze cos z przewodami od sterownika do cewki
Mieszalnik mam tomasetto AT 07 ,sterownik stag2-W
Sprawdz kostke na stacyjce to moze byc powodem niewylaczania silnika , a jesli chodzi otakontrolke i szybe to w polonezie jest sterownik znajduje sie skrzynce bezpiecznikow
a skąd wziąłeś tą c46? immo jest w sterowniku. Podchodzi któryś ze sterowników z opla.
Do poloneza to każdy będzie dobry ze średniej i wyższej półki. Najważniejsze to poprawny montaż i regulacja
Aby uruchomić zimny silnik benzynowy do komory spalania należy podać bogatą mieszankę paliwową.Jezeli rozgrzany silnik pracuje normalnie ,a zimny trudno uruchomić to na 100% awaria tkzw.ssania. Kiedyś ssanie zaciągano linką dziś tę funkcję realizuje sterownik wtrysku.
Pomoże mi ktoś jak mam wyregulować sterownik bingo s4 w polonezie z silnikiem rovera 1,4 16v ?
A czy resetowałeś pan sterownik silnika jak zalecałem?
Witam musisz dogrzebać się do sterownika zamka centralnego, sprawdzić czy na przewodach są napięcia(czy bepieczniki nie popalone), później można luknać na przekaźniki w tym sterowniku(widziałem popalone styki takich przekaźników),(w polskim sterowniku od poloneza wymieniałem scalak) no i oczywiście sprawdzić same siłowniki podając napięcia.
Podłącz masę do szarego sondy. Coś mi się wydaje że nie ma tam masy ze sterownika bo, tu nie wiem, albo ze sterownika jej nie ma bo tak wymyslili i ma być z wydechu abo sterownik jest zepsuty - jeśli to taki sam jak w oplach 1.6 to często po latach padały tzn zwylke singapurskie lutowanie puszczało. Dla pewności możesz zmierzyć napięcie na szarym. Może...
poprzednie wtryski wymyłem dimmerem ty jesteś normalny że tak zapytam ?? Jak ty takie rzeczy robisz jak mycie aparatury wtryskowej Dimerem... Co nim jeszcze wymyłeś ? Płytkę drukowaną sterownika wtrysku ?
Ten silnik diesla z poloneza ma sterownik tylko do świeć żarowych i nic więcej z elektroniki takiej skomplikowanej.
Tak jest to możliwe nie wiem czy u ciebie sterownik centralnego zamka jest w alarmie czy jako oddzielny moduł.Jeśli jest to oddzielny moduł to przewody sterujące są przy masterze Jest to siłownik z pięcioma przewodami zamontowany od strony kierowcy jest tam dwa przewody zasilające siłownik i trzy przewody do sterowania.Musisz skorzystać z tych przewodów...
Nie mam takiego autka, ale może obroty spadają do 550 jak samochód stoi i jest na luzie. Rolę może odgrywać temperatura silnika - dopóki nie ma temperatury normalnej to obroty trzymają się na 1500 (oczywiście to ustala sterownik silnika :) )?
Witam Koleżaneczkę ! Jeżeli mnie pamięć nie myli jest to mikroprocesorowy sterownik prędkości wycieraczek9Zazwyczaj umieszczony po lewej stronie pod deską , na grodzi) Programowanie odbywa się tylko na pierwszym biegu ! Włacz 1 bieg. Pyrzyciągnij dźwignię do kierownicy, odczekaj max 16sek, przyciągnij jeszcze raz.Wycieraczki będą bujały się w odstępach...
Wypnij przewody od wtryskiwacza ze sterownika gazowego i je zmostkuj. Może w sterowniku gazowym masz jakąś przerwę.
To zadanie szkolne czy coś w tym rodzaju? Bo dobór środków jest trochę dziwny, jak na rok 2020. Dosłownie biorąc tę rodzinę (bez żadnych extra literek) to w baterii się zrobi wir, jak w baku Poloneza.
Czasówkę tam masz? Przetarte przewody w Polonezie to niezwykła rzadkość i sama z siebie raczej nie wytępuje. W starszych Polonezach nie było przekaźnika ani sterownika to i pewnie w Plusie też nie było.
Dzięki Fachman za rady ale niestety najprawdopodobniej uszkodzony jest sterownik. Wymontowałem cały silnik i podłączyłem go do innego poloneza i wszystko jest w porządku. Pozostało mi jedynie zająć się sterownikiem. :roll: Lutownica w rękę i do dzieła (nawyżej to tylko 80zł :wink: )[/b]
Bardzo proszę o omówienie i ewentualnie przesłanie schematu sterownika: kierunkowskazów, wycieraczek, awaryjnych do poloneza. Sterownik ten ma oznaczenie APE07. Głównie zależy mi na zasadzie działania wykrywania przepalonej żarówki w światłach stop, jak również wykrywanie dodatkowej żarówki w światłach stop co uwidacznia się wykrywaniem przyczepki a...
Dzięki za pomoc, ale chyba jednak nic z tego nie będzie. DOS nie jest w stanie uruchomić sterowników do interfejsu.
beny73-73 chodzi mi tylko o odchylenie ogona gdy napięcie na prądnicy przekroczy zadaną wartość. Jestem w trakcie przeróbki mojego wiatraka po rozwaleniu śmigieł przy silnym wietrze . Robię też sterowanie ogona siłownikiem napędzanym silnikiem od wycieraczek samochowych , jako siłownik przerobię lewarek od poloneza . Całość sterowana sterownikiem "RENPIO"...
Brak masy w tylnej lampie,sterownik wykrywa niewłaściwe obciążenie przez to.Możliwe też że jest wciśnięty klawisz "jazda z przyczepą",lub błędnie podpięte światło trzeciego stopu.
Sprawdź pompę paliwa , silnik 1,4 16V 103KM, polonez rover nie ma kontrolki sterownika i nie było silnika 1,6 rovera w polonezie
pewnie uszkodzony sterownik,co typowe w nim.
Zwykły fejsik VAG załatwia sprawę. Do tego musisz mieć program do tego wtrysku. Jest inny niż do poloneza na multecu. Sprawdź czujnik temp. może sterownik widzi zimny silnik
Po pierwsze to sprawdził bym co sygnalizuje sterownik silnika. W polonezie mozna bezproblemowo "wybłyskać" kod błędu. Jest to dokładnie opisane w książce "sam naprawiam" do tego samochodu. Znajdziesz gdzieś do ściągnięcia bez problemu :)
jest to sterownik układu wtryskowego i zapłonowego
..kabelek robiłem i wg. bialego schematu i wg. czarnego.....(zamienione rezystory)..sterownik jest oryginalny polonez...aluminiowa puszka od razu widać że polski z napisem FSO Polonez 1.6 z katalizatorem....
A może wystarczy zresetować sterownik silnika ?
Ale ludzie opowiadacie brewerie,jeżeli podpieli coś tak wspaniałego jak rover-testbook do tego poloneza to na 100 % można ufać.Na mojego nosa uwalony sterownik,ogólnie mają niechlubną sławę.
Tyle to ja wiem , tylko na stronie nie ma już tego laptopa, znalazłem pod niego sterowniki ale na win.7, bo z takim został kupiony, ale ma już win 10. W menagerze , nie ma też nic do czego te sterowniki zaistalować. No cóż, z poloneza mercedesa nie zrobisz. Moim zdaniem pozostaje instalacja jakichś wątpliwej jakości sterowników zastępczych, lub przeinstalowanie...
dzieki za odpowiedzi wychodzi na to ze trzeba kabel a samemu zrobic
Nie spotkałem się z możliwością "wybłyskania" raczej... Jakie masz złącze ALDL, chociaż raczej pewnie przy sterowniku "fiatowskie" 3-pinowe?
I nic to nie da, to charaktrystyczny sterownik i chodzi tylko z immo lub emulatorem.
Z braku funduszy jezdze na starej instalacji do tej pory i jakos to jeszcze dziala.
Kolego kris_25 gratuluje sukcesu i utarcia nosa serwisantom wielkie brawa za rozwiązanie problem . Kolego psooya tej wartości zwykły miernik nie zmierzy tylko specjalistyczny lub oscyloskop ważne że autor problem rozwiązał .Kolego ociz tak na marginesie VW Golfa i Poloneza Caro projektował ten sam konstruktor wczoraj miałem chwile i rozebralem obudowy...
Okrągłe złącze? Jeszcze nie widziałem okrągłego złącza w Crafter. Hehe miałem to samo przeczytaj http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php... Tak jak kolega napisał crafter ma osobną zakładkę w VCDS, moduły są na innych kanałach.
polonez sterownik sterownik wtrysk polonez sterownik wycieraczka polonez
klawiatura przestala dzialac warystor pralka symbol silnika
BRC PTS-01, Sequent 24/32 – czerwony, czarny, zielony, biały kabel: funkcje przewodów LPG BRC czujnik 4-przewodowy – podłączenie do STAG-4 Plus, kolory kabli, konfiguracja MAP i Temp