Termostat do wymiany. Skąd ta pewność? Może gość robi odcinki po 5km i ma ustawiony nadmuch na maksimum? Wtedy nie ma opcji żeby się rozgrzał do normalnej temperatury.
Bezpośrednio ,zegar czujnik.
Znając go- tak.
Kolega pisze że, ma 14.3V ładowanie więc wszystko w porządku ponadto jeżeli ma 2 razy 6V 165 ah to jest normalne że po zastartowaniu alternator musi uzupełnić pobrany prąd więc wyższa temperatura przez parę minut jest zjawiskiem normalnym. Jeżeli jednak temperatura utrzymuje się przez cały czas najprawdopodobniej są zużyte akumulatory i alternator ładuje...
A sprawdziłeś odczyt z czujnika temperatury cieczy, może jest on uszkodzony i daję do ECU informację że silnik ma za niską temperaturę.
Tą dźwignią regulujesz dopływ powietrza z zewnątrz. Druga- temperatura powietrza
Tak.
Czujnik temperatury lubił padać i dawać takie objawy. Jak jeszcze śmierdzi niespalonym paliwem gdy usterka występuje to na 100% czujnik temperatury do zmiany.
sprawdz czujnik temperatury
Kolega termostat posiada w silniku? A jak z temperaturą na zegarach? Instalacja gazowa jest? Płyn w układzie jest? Zawór działa, czy sprawdzone tylko położenie dźwigienki? jaka temperatura przewodów do nagrzewnicy?
Tak termostat jest najczęstszą przyczyną braku lub słabego ogrzewania.możesz to sprawdzić przysłaniając częściowo chłodnicę.Wtedy będzie wiadomo czy jak podniesie się temperatura czy będzie lepsze ogrzewanie
Czujnik walu korbowego prawdopodobnie przy osiagnieciu temp nawala. Sprawdzic jaka opornosc posiada czujnik temperatury silnika dla sterownika.
lub czujnik temperatury wody
niewiem co sie dzieje ale jak jest zimny mam problemy na benzynie niechce wchodzic na obroty jazda jest tylko możliwa przy delikatnym operowaniu gazem czym cieplejszy silnik tym lepiej jak sie rozgrzeje objawy ustepują,natomiast na gazie ten problem niewystępuje wszystko jest ok.ktos mi podpowiedział iż to może byc czujnik temperatury w układzie chłodzenia...
jestem świeżo (jakieś 2 m-ce ;) ) po operacji wsawienia wskazówkowego wskaźnika temeratury w cc700; proponuje nie adaptować wskaźnika z poldka, tylko kupić fabryczny wskaźnike; elegancko się mocuje trzema (lub czterema) nakrętkami m3 do obudowy zegarów; wszystko jest fabrycznie przyszykowane; koszt w ASO 43zł, na szrocie (jak znajdziesz, mi się nie...
Nie będzie. Już sama zmiana zasilania spowoduje błędne wskazania zegara. A głowica jest nagrzana dużo bardziej niż płyn. Zresztą jej temperatura bardzo się zmienia w zależności od miejsca użebrowania.
Mialem taki sam problem i co się okazało ,po skręceniu modułu na trzecią srube występował bląd .Także popuść podstawę modułu żeby nie występowały napręzenia.
Przy predkosci do 15-19km/h wskazowka skacze od 0 do 25km/h i slychac slabe bardzo slabe stuki w okolicy licznika wiec bede musial ta linke przeznaczyc na straty i sie przejsc do sklepu po nowa ,a mam jeszcze jedno pyt ostatnio zaowazylem dziwna maz pod korkiem olejowym konsystencja budyniu waniljowego czyzby juz uszczelka dokonala zywota? A ile robisz...
Nie prościej zamontować dedykowany czujnik z poloneza ?
Bez problemu, najlepiej destylowaną lub przynajmniej miękką, żeby nie było problemu z kamieniem. Pamiętaj tylko o wzrastającej temperaturze zamarzania, aby zimą nie było niespodzianki.
Sprawdz parametry czujnikow temperatury
moze bc uszkodzona uszczelka pod glowica
"spinacz" - dzięki za szybką odpowiedź względem żarówki, - złapała mnie chyba jakaś pomroczność ciemna, uszło mojej uwadze, że rezystancja żarówki rośnie wraz ze wzrostem temperatury.
Dziwne pytanie z tą tolerancją. Zakładasz oryginalny czujnik od poloneza i musi chodzić
Z tyłu silnika. Multimetrem rezystencja= temperatura.
Witam. Mam taki problem z temperaturą w polonezie. Nagrzewa się dosyć szybko do temp 100stopni po czy odrazu spada na 70-80 stopni i na postoju dochodzi do 90. Jak jest przechłodzony to wiadomo że termostat ale dziwne jest te 100. Może być tak że z opóźnieniem otwiera i zostaje otwarty? Dodano po 2 Nie chcę uszkodzić upg. Zwłaszcza że płynu nie pobiera...
Jak w prosty sposób sprawdzić czujnik temperatury, ponieważ wskaźnik pokazuje tak mi sie wydaje zawyżoną temperature, chłodnica załącza sie dopiero jak wskazówka na wskaźniku wskazuje czerwone pole, wymieniłem termostat na silniku, termostat w chłodnicy i dalej to samo stąd podejżenie że czujnik źle wskazuje lub wskaźnik, Może ktoś wie jakie powinny...
niech macgyver powie cos o czujniku temperatury
potrzebuję czujnik temp do komputera,ma dwie złączki,w sklepie polecają od opla (niebieski) ale wtyczki nie pasują , czy pasuje chociaż gwint i temperatura ,on też jest z Boscha?
Raz miałem taki przypadek .Okazało się ,że zamulony był kolektor i płyn nie ogrzewał czujnika. To chyba w motocyklu m-ki WSK miałeś ten przypadek, bo na pewno nie w Polonezie. Czujnik temperatury jest w obudowie termostatu.
mozliwe ze szwankuje czujnik temperatury
W kolektorze ssącym czujnika temperatury
Ok ale one sa wszystkie takie same jak wpisze polonez czujnik temperatury to jest kilka roznych, a musze wymienic ten od kompa bo go ukrecilem niechcacy ale jego to juz wogole nigdzie nie widze w necie.
czujnik temperatury silnika znajduje się z tyłu silnika , najlepiej go zobaczysz na kanale
zdecydowanie jednoprzewodowy,czyli w sumie niepotrzebny
To zależy który czujnik.Bo jeden jest podłączony do komputera(dwuprzewodowy),a jeden jest podłączony do wskaźnika temperatury(jednoprzewodowy).
sprawdz czujnik temperatury cieczy
Witam czy autko posiada katalizator Pzdr Oczywiście że tak od nowości wszystko oprócz materiałów eksploatacyjnych w orginale :(
analizy spalin nikt nie robił, lecz z rury leci czarny dym i sadze. Co do silnika to pracuje w normalnych temperaturach.
Witam Pytanie może i śmieszne ale niemoge znaleśc nigdzie odpowiedzi Gdzie w polonezie znajduje się czujnika temperatury który ma się znajdować w kolektorze dolotowym. Może pytanie wygląda tak jakbym sam sobie na nieodpowiedział ale jednak niewiem Najłatwiej by było jak by ktoś znalazł jakieś foto
w 97r abimex?
Nie----- będą przyjeżdżać i pytać jak szybciej przełaczyć na gaz i jak oszukać czujnik temperatury.
Gdzie znajduje sie czujnik temperatury potrzebny do wskaźnika w Polonezie Caro 1.6 Diesel ?
Były ''poldki'' z dwoma czujnikami w chłodnicy i z dwoma wentylatorami, ale że z dwoma czujnikami i jednym wentylatorem jednobiegowym to się nie spodziewałem.
Witam Gdzie w polonezie 1,4 z silnikiem rovera znajduje się czujnik temperatury powietrza i jakie kolory kabelków od niego odchodzą ? Pozdrawiam.
Tylko trzeba powiedzieć, że do Cinquecento :) Chociaż pasują też podobno od np poloneza...
Może się ulatniać do silnika, przez nieszczelne zawory. Jaka temperatura przełączania?
Sprawdź czujnik temperatury silnika dla ECU. Możliwe że padł i na gorąco pokazuje że jest zimny - zalewa silnik.
trrzeba założyć zapłon tyrystorowy i po problemie.jeżdze od trzch lat tylko na lpg i temperatura -15 nie stanowi problemu.przedtem na zapłonie tranzystorowym przy niskij temperaturze klapa.
Witam mam mały problem z moim polonezem. A wiec gdy silnik pracuje z wylotow ogrzewnia wydobywa sie cieple powietrze z dymem natomiast temperatura silnika skacze od 90 stopni w gore i w dół. I teraz nasuwa sie pytanie z kad ten dym ?? Jak usunac ta usterke ?I dlaczego ta temperatura tak skacze ? Za odpowiedz dziekuje Pozdrawiam
Nie ciepłym silniku również masz problem z odpaleniem? Bo na zimnym to chyba nie dziwne przy teraźniejszych temperaturach powietrza.
Pomysł interesujący, ciekawy i niebanalny, ale czy na pewno aż tak bardzo praktyczny i niezbędny? układ przydaje sie dla celów edukacyjnych oraz do starszych samochodów typu polonez czy maluch ;] Tutaj byłbym ostrożny. Przy opisywanym max czasie rozruchu 3 sekundy raczej nie miałbym szans uruchomić swojego poloneza przy temperaturze -10 st. C Ale dla...
Na 99%winny termostat.
można tylko taki posiadam w domu. dzięki za pomoc
Witam To co opisujesz jest realne. Masz przytkany wężyk plastikowy łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Gdy temperatura płynu wzrasta rośnie także jego objętość i zarazem ciśnienie płynu wzrasta. Przez układ zaworków umieszczonych w "zakrętce" chłodnicy nadmiar płynu zostaje przemieszczony do zbiorniczka wyrównawczego. Jednak jego powrót...
Buduję coś takiego wykorzystałem sposób budowy Panelu w/g schematu zrób to sam resztę troszkę zmodernizowałem dodaję to w załącznikach proszę o opinie fachowców w tej dziedzinie całość myślę podłączyć do bojlera płaszczowego 150 litrów dodatkowo zrobiłem zabezpieczenie przed zagotowaniem wody z termostatu z poloneza który w razie wyższej temperatury...
Witam, mam zegary sc 900 spi, po prawej stronie puste pole znaczek fiat, sam prędkościomierz na linkę i wskaźnik paliwa. Chcę dołożyć po prawej stronie wskaxnik temperatury z poloneza. Pytanie do starszej grupy elektrodowiczów, jak zdejmować wskazówki z analogowych zegarów żeby nie uzkodzić ustroju miernika, czy djęcie wskazówek jest równoważne z kalibracją?
Czyli te niby kierownice powietrza , przecież można sterowac zaworkiem ogrzewania . I albo zaworkiem by sie sterowało albo klapami a tu taka podwójna regulacja. W polonezie jak masz klapy to nie ma zaworka i odwrotnie.Zaleta klap-mniejsza bezwładnoćś cieplna.Precyzyjniejsza regulacja temperatury.
Tylko regulator? Uszkodzony może raz działać prawidłowo a raz nie, zależnie od temperatury? We wcześniejszym alternatorze jak padł regulator to albo nie było ładowania albo napięcie było za wysokie ale cały czas niezależnie od temperatury.
Silnik może być rozgrzany, ale czy w obecnych temperaturach rozrusznik będzie gorący? byłym sceptyczny.
Sprawdz czujnik temperatury i zapłon
Po zgaśnięciu silnika sprawdź, jaką temperaturę ma reduktor.
Do poloneza ze "standardowym" silnikiem jest kilka rodzajów termostatów, ja osobiście spotkałem 3 na 87 stopni, 92 i na 94 każdy z nich miał to wybite na metalowej części. I tak pewnie jest w Twoim przypadku że ten "oryginalny" ma temperaturę otwierania konkretnie określoną. Obejrzyj ten stary termostat czy nie ma na nim podanej temperatury.
sygnał wysyła czyjnik temperatury
Skoro tak już sprawa poszła do przodu to może uzyskałbym jeszcze informację który kabelek jest odpowiedzialny za przesył informacji o temperaturze powietrza? :):):)
Sprawdź bezpieczniki.
Czyli w takim razie mogę wykorzystać wskaźnik temperatury z poloneza z okrągłymi licznikami? ponieważ taki posiadam i będzie on kompatybilny z czujnikiem z laguny?
Dołączam się do tematu. Czy problem został rozwiązany?
Witam . Jak dobrze pamiętam to jeden jedno pin. jest czujnik temperatury na desce rozdzielczej . Dwa piny do sterownika świec żarowych a jeszcze jeden jedno pin. to czujnik ciśnienia oleju .
Chyba jedynie dołożenie czujnika temperatury od np. poloneza albo cinquecento sporting (miało przecież silnik 1.1) który posiadał wskaźnik. Nie wydaje mi się, aby było wyprowadzenie sygnału z ECU.
Może czujnik temperatury lub jego obwód.
[Jesli zapalisz silnik zimny i przejdziesz nim na gaz a po chwili zgasisz to jest normalne od razu gorzej zapala poniewaz pozostalosci gazu nie zdazyly odparowac i trzeba chwilke odczekac lub chwile dluzej pokrecic.] Mam podobne objawy ale to normalne jak kolega wyżej ci napisał w tych temperaturach
Sprawdź czujnik temperatury, i jego zasilanie.
Witam Mam takie pytanie jak przystosować seryjny wskaźnik i czujnik z Poloneza do w miarę poprawnego pokazywania temperatury w silniku chłodzonym powietrzem ? Dodam że wskaźnik pochodzi z Poloneza Caro (logometr) a czujnik seryjny z Poloneza/125p typ FWTW-5,11 . Z tyłu cylindra w głowicy wy frezowałem wnękę montażową na czujnik lecz cały układ ma za...
Podstawową zasadą jest-nawet jeśli masz automatyczny przełącznik-żeby odpalać auto na benzynie(przełącznik od gazu w pozycji:"tylko benzyna"), a dopiero jak wskazówka od temperatury wody "drgnie" to przełączasz na gaz(gaz do prawidłowego działania potrzebuje nieco wyższej temperatury.
Polonez łapie temperaturę, po przejechaniu około 2km wszystko dosłownie się gotuje, węże syczą pękają, nie da rady odkręcić odrazu korka od zbiornika płynu chłodniczego bo kumuluje się tam nie opisane ciśnie ;) Żaden z wentylatorów się nie załącza mimo tego że są sprawne- sprawdzałem na krótko, chłodnica jest ciepła u góry a nie na dole gdzie są czujniki....
ciśnienie ma być 0,8 bara,a rezystancja jest zależna od temperatury,dlatego radzę podpiąć do kompa,bo wtedy będzie dokładnie widac jaką temperature czyta sterownik silnika
(at)gimak wentylator przy 120km/h, co on by miał wtedy robić? Jego wydajność w porównaniu z pędem powietrza to jak pierd komara przy bombie atomowej. Może masz rację, specjalnie się nad tym nie zastanawiałem pisząc to co napisałem wyżej. Taki wniosek mi się nasunął po obserwacji zachowania się temperatury i pracy wentylatora w FSO-1500 (duży fiat -...
Witam ponownie. Nim się zabrałem za montaż radia, ojciec podjechał do mechanika (wiejski warsztat) i razem zamontowali radio, mechanik nic za to nie chciał. Problem jest w tym, że normalnie włączam radio, gra spokojnie przez kilkanaście minut i nagle zaczyna głośno grać. Tak poza tematem: ten sam mechanik zamontował w tym polonezie miernik temperatury,...
witam w pierwsze kolejności posprawdzaj węże czy nie są pozałamywane i czy się nie pocą to znaczy czy nie są po sieknięte bo wtedy podczas rozgrzewania płyn wypycha do wyrównawczego a podczas stygnięcia zamiast ściągać płyn spowrotem do do chłodnicy ciągnie powietrze
resetowałem go już kilka krotnie i dalej to samo co ciekawsze jak silnik jest zimny pracuje normalnie . A wydaje mi sie , że cisnienie w cylindrach bedzie w normie ponieważ nie traci mocy , no i zapala bez problemu bez wzgledu na temperatury .
Gdy silnik się rozgrzeje do ok 80°, lampki na tablicy rozdzielczej mi gasna i predkosciomierz mi spada czasami do zera Zalacza sie wentylator? Moze jest jakies zwarcie w obwodzie wentylatora albo czujnika temperatury?
Tak, to ten czujnik w głowicy, z jednym stykiem. Będzie pasował czujnik z Poloneza albo z Punto I (w wersji ze wskaźnikiem), a może i z Alfy. Czy będzie współgrał ze wskaźnikiem - trzeba zobaczyć jakie parametry miał oryginalny czujnik od tych wskaźników.
czujnik temperatury /dla komputera/ do sprawdzenia
Tak dziać zaczeło sie około miesiąca temu. Po 2 godzinach to silnik zdąży wystygnąć więc temperatura nie ma tu raczej znaczenia.
Masa to poprostu [-] , sprawdż jej połączenie z silnikiem i nadwoziem [odkręć przewody , oczyść styki , przez np. "masę" silnika podczas rozruchu przepływa prąd rzędu kilkuset amper i z czasem powodując coraz szybsze utlenianie styków [ temperatura styku] .
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Rozumiem, że Poloniez nie ma i nie miał instalacji gazowej? Obroty jałowe za wysokie... W Polonezie niby takie objawy dawał głównie czujnik temperatury płynu (zła wartość, nie błąd - nie musiał być sygnalizowany)...
To chyba ja tutaj skierowałem z tym pytaniem z innego forum, może wyjaśnie boost- doładowanie, sygnał z mapsensora liniowy 0-5v tps - położenie przepustnicy, tak samo sygnał 0-5v sonda szerokopasmowa jak ma już kontroler to też daje liniowy sygnał 0-5v w zależności od składu mieszanki (AFR) (tak przynajmniej jest z sondą innovate której ja używam) EGT...
no tez tak myślałem ale powiedz mi jaki to ma związek z temperaturą? bo ewidentnie ma.
Witam Mój problem polega na tym iż wentylator chlodnicy nie włącza sie gdy silnik pracuje lecz dopiero po zgaszeniu silnika sie załacza mimo iz temperatura wskazuje ponad 90 °
Może elektrozawór "działa inacze" czyli jest uszkodzony (lub ma brudne konektory) i nie puszcza gazu. Mam nadzieję że nie jesteś "rzeźnikiem" i nie palisz zimego auta na gazie w takich temperaturach :) .
co ma czujnik temperatury do tego???? napewno to nie będzie to Dodano po 3 wymien kompa w poloni
Niektóre samochody mają zbyt dobre chłodzenie w zimę i silnik nie może osiągnąć odpowiedniej temperatury. Silnik który nie osiągnął odpowiedniej temperatury cieczy chłodzącej (ok 90 stopni) pracuje z obniżoną sprawnością, a po drugie nie jest dogrzana kabina pasażerska. Dzieje się to głównie w starych samochodach np. polonez, lublin itd.
Być może zeby do linki się dostać to wystarczy rozkręcić same zegary ale nie wiem dokładnie bo nie sprawdzałem. Ja jak rozręcałem to wyjmowałem odrazu całą deskę ale nie po to żeby się do linki dostać tylko po to żeby nagrzewnicę wymienić. A co do nagrzewania to żeczywiście polonez dosyć szybko łapie temperaturę ja osobiście miałem okazję porównać to...
Sprawdź ładowanie w aucie
Witam. Najprawdopodobniej masz zainstalowany czujnik temperatury na reduktorze i jest to jak najbardziej prawidłowe, przejście z benzyny na gaz można płynnie regulować w zależności od temperatury i obrotów.
Sprawdź czujnik temperatury silnika.
Moze masz uszkodzony termostat? Temperatura silnika utrzymuje sie w normie?
W Polonezie też tak było, że poniżej pewnej temperatury (chyba właśnie około 5°C) po uruchomieniu silnika automatycznie włączało się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek ale jednak sygnalizowane było to kontrolką. Ponadto w zależności od temperatury czas, po którym następowało automatyczne wyłączanie był różny.
temperatura polonez czujnik temperatura polonez wskaźnik temperatura polonez
szyba drzwi honda radio fabryczny toyota corolla schemat uzwojenia szlifierki
Samsung BN94-00759A, BN41-00649A – schemat płyty głównej PS-42V6S, typowe usterki, Service Manual Adaptacja sprzęgła hydrokinetycznego Mercedes W211 E350 4MATIC 722.9 – procedura XENTRY