Termostat do wymiany. Skąd ta pewność? Może gość robi odcinki po 5km i ma ustawiony nadmuch na maksimum? Wtedy nie ma opcji żeby się rozgrzał do normalnej temperatury.
A sprawdziłeś odczyt z czujnika temperatury cieczy, może jest on uszkodzony i daję do ECU informację że silnik ma za niską temperaturę.
Bezpośrednio ,zegar czujnik.
Kolega pisze że, ma 14.3V ładowanie więc wszystko w porządku ponadto jeżeli ma 2 razy 6V 165 ah to jest normalne że po zastartowaniu alternator musi uzupełnić pobrany prąd więc wyższa temperatura przez parę minut jest zjawiskiem normalnym. Jeżeli jednak temperatura utrzymuje się przez cały czas najprawdopodobniej są zużyte akumulatory i alternator ładuje...
Tą dźwignią regulujesz dopływ powietrza z zewnątrz. Druga- temperatura powietrza
jestem świeżo (jakieś 2 m-ce ;) ) po operacji wsawienia wskazówkowego wskaźnika temeratury w cc700; proponuje nie adaptować wskaźnika z poldka, tylko kupić fabryczny wskaźnike; elegancko się mocuje trzema (lub czterema) nakrętkami m3 do obudowy zegarów; wszystko jest fabrycznie przyszykowane; koszt w ASO 43zł, na szrocie (jak znajdziesz, mi się nie...
Nie będzie. Już sama zmiana zasilania spowoduje błędne wskazania zegara. A głowica jest nagrzana dużo bardziej niż płyn. Zresztą jej temperatura bardzo się zmienia w zależności od miejsca użebrowania.
Czujnik temperatury lubił padać i dawać takie objawy. Jak jeszcze śmierdzi niespalonym paliwem gdy usterka występuje to na 100% czujnik temperatury do zmiany.
Znając go- tak.
sprawdz czujnik temperatury
Tak.
"spinacz" - dzięki za szybką odpowiedź względem żarówki, - złapała mnie chyba jakaś pomroczność ciemna, uszło mojej uwadze, że rezystancja żarówki rośnie wraz ze wzrostem temperatury.
Kolega termostat posiada w silniku? A jak z temperaturą na zegarach? Instalacja gazowa jest? Płyn w układzie jest? Zawór działa, czy sprawdzone tylko położenie dźwigienki? jaka temperatura przewodów do nagrzewnicy?
Przy predkosci do 15-19km/h wskazowka skacze od 0 do 25km/h i slychac slabe bardzo slabe stuki w okolicy licznika wiec bede musial ta linke przeznaczyc na straty i sie przejsc do sklepu po nowa ,a mam jeszcze jedno pyt ostatnio zaowazylem dziwna maz pod korkiem olejowym konsystencja budyniu waniljowego czyzby juz uszczelka dokonala zywota? A ile robisz...
Czujnik walu korbowego prawdopodobnie przy osiagnieciu temp nawala. Sprawdzic jaka opornosc posiada czujnik temperatury silnika dla sterownika.
moze bc uszkodzona uszczelka pod glowica
Tak termostat jest najczęstszą przyczyną braku lub słabego ogrzewania.możesz to sprawdzić przysłaniając częściowo chłodnicę.Wtedy będzie wiadomo czy jak podniesie się temperatura czy będzie lepsze ogrzewanie
niech macgyver powie cos o czujniku temperatury
mozliwe ze szwankuje czujnik temperatury
lub czujnik temperatury wody
W kolektorze ssącym czujnika temperatury
potrzebuję czujnik temp do komputera,ma dwie złączki,w sklepie polecają od opla (niebieski) ale wtyczki nie pasują , czy pasuje chociaż gwint i temperatura ,on też jest z Boscha?
Jaka będzie tolerancja(dokładnośc) wskazań ?? +/-10*C Tanio kupiłeś i co z tego jak to nie ma obudowy żadnej ? Jak to zamontujesz żeby działało w takim wynalazku przez parę lat, a nie zgniło. Chyba że zakręcisz w słoiku po np. majonezie...
Jak w prosty sposób sprawdzić czujnik temperatury, ponieważ wskaźnik pokazuje tak mi sie wydaje zawyżoną temperature, chłodnica załącza sie dopiero jak wskazówka na wskaźniku wskazuje czerwone pole, wymieniłem termostat na silniku, termostat w chłodnicy i dalej to samo stąd podejżenie że czujnik źle wskazuje lub wskaźnik, Może ktoś wie jakie powinny...
Sprawdz parametry czujnikow temperatury
analizy spalin nikt nie robił, lecz z rury leci czarny dym i sadze. Co do silnika to pracuje w normalnych temperaturach.
Nie----- będą przyjeżdżać i pytać jak szybciej przełaczyć na gaz i jak oszukać czujnik temperatury.
Witam. Mam taki problem z temperaturą w polonezie. Nagrzewa się dosyć szybko do temp 100stopni po czy odrazu spada na 70-80 stopni i na postoju dochodzi do 90. Jak jest przechłodzony to wiadomo że termostat ale dziwne jest te 100. Może być tak że z opóźnieniem otwiera i zostaje otwarty? Dodano po 2 Nie chcę uszkodzić upg. Zwłaszcza że płynu nie pobiera...
Może być kabel (zły styk) od minusa akumulatora do karoserii. Generalnie rezystancja od strony masy zwiększa się co powoduje zwiększenie wskazań. Skokowo - więc to nie będzie temperatura silnika, oszalał sam miernik. :-)
w 97r abimex? A dlaczego nie? Końcówka produkcji normalnych polonezów, zanim dorwali się eksperci z Korei.
Tylko regulator? Uszkodzony może raz działać prawidłowo a raz nie, zależnie od temperatury? We wcześniejszym alternatorze jak padł regulator to albo nie było ładowania albo napięcie było za wysokie ale cały czas niezależnie od temperatury.
Do poloneza ze "standardowym" silnikiem jest kilka rodzajów termostatów, ja osobiście spotkałem 3 na 87 stopni, 92 i na 94 każdy z nich miał to wybite na metalowej części. I tak pewnie jest w Twoim przypadku że ten "oryginalny" ma temperaturę otwierania konkretnie określoną. Obejrzyj ten stary termostat czy nie ma na nim podanej temperatury.
Bez problemu, najlepiej destylowaną lub przynajmniej miękką, żeby nie było problemu z kamieniem. Pamiętaj tylko o wzrastającej temperaturze zamarzania, aby zimą nie było niespodzianki.
Z tyłu silnika. Multimetrem rezystencja= temperatura.
sprawdz czujnik temperatury cieczy
można tylko taki posiadam w domu. dzięki za pomoc
Czyli te niby kierownice powietrza , przecież można sterowac zaworkiem ogrzewania . I albo zaworkiem by sie sterowało albo klapami a tu taka podwójna regulacja. W polonezie jak masz klapy to nie ma zaworka i odwrotnie.Zaleta klap-mniejsza bezwładnoćś cieplna.Precyzyjniejsza regulacja temperatury.
Podstawową zasadą jest-nawet jeśli masz automatyczny przełącznik-żeby odpalać auto na benzynie(przełącznik od gazu w pozycji:"tylko benzyna"), a dopiero jak wskazówka od temperatury wody "drgnie" to przełączasz na gaz(gaz do prawidłowego działania potrzebuje nieco wyższej temperatury.
resetowałem go już kilka krotnie i dalej to samo co ciekawsze jak silnik jest zimny pracuje normalnie . A wydaje mi sie , że cisnienie w cylindrach bedzie w normie ponieważ nie traci mocy , no i zapala bez problemu bez wzgledu na temperatury .
Gdy silnik się rozgrzeje do ok 80°, lampki na tablicy rozdzielczej mi gasna i predkosciomierz mi spada czasami do zera Zalacza sie wentylator? Moze jest jakies zwarcie w obwodzie wentylatora albo czujnika temperatury?
Może się ulatniać do silnika, przez nieszczelne zawory. Jaka temperatura przełączania?
[Jesli zapalisz silnik zimny i przejdziesz nim na gaz a po chwili zgasisz to jest normalne od razu gorzej zapala poniewaz pozostalosci gazu nie zdazyly odparowac i trzeba chwilke odczekac lub chwile dluzej pokrecic.] Mam podobne objawy ale to normalne jak kolega wyżej ci napisał w tych temperaturach
trrzeba założyć zapłon tyrystorowy i po problemie.jeżdze od trzch lat tylko na lpg i temperatura -15 nie stanowi problemu.przedtem na zapłonie tranzystorowym przy niskij temperaturze klapa.
Witam Gdzie w polonezie 1,4 z silnikiem rovera znajduje się czujnik temperatury powietrza i jakie kolory kabelków od niego odchodzą ? Pozdrawiam.
Nie ciepłym silniku również masz problem z odpaleniem? Bo na zimnym to chyba nie dziwne przy teraźniejszych temperaturach powietrza.
Witam, mam zegary sc 900 spi, po prawej stronie puste pole znaczek fiat, sam prędkościomierz na linkę i wskaźnik paliwa. Chcę dołożyć po prawej stronie wskaxnik temperatury z poloneza. Pytanie do starszej grupy elektrodowiczów, jak zdejmować wskazówki z analogowych zegarów żeby nie uzkodzić ustroju miernika, czy djęcie wskazówek jest równoważne z kalibracją?
Podmień cewke zapłonową na początek, ewentualnie czujnik temperatury silnika.
Mialem taki sam problem i co się okazało ,po skręceniu modułu na trzecią srube występował bląd .Także popuść podstawę modułu żeby nie występowały napręzenia.
W korpusie monowtrysku, jest do niego podłączona 2 pinowa wtyczka, kable bodajże niebieski i czarny
Skoro tak już sprawa poszła do przodu to może uzyskałbym jeszcze informację który kabelek jest odpowiedzialny za przesył informacji o temperaturze powietrza? :):):)
W swoim Cinquecento mam wkręcony czujnik temperatury z poloneza Caro, pasował bez problemu. Zrób wskaźnik najpierw, potem myśl nad czujnikiem.
Świece mam nowe, a rozrzut obrotow jest na gazie i na benzynie, z tym, ze na gazie to juz w ogole auto gasnie czesciej na wolnych obrotach. Teraz jezdze na benzynie, we wtorek mam jechac na pomiar cisnienia w cylindrach, choc tylko z tego powodu, ze spece nie wiedza co jest. A jesli chodzi o sonde lambda, tak, wiem, pracuje poprawnie po osiagniecu pewnej...
Sprawdz czujnik temperatury i zapłon
Nie świeci się żadna lampka awarii tzn. wszystko na desce rodzielczej pokazuje OK... Zastanawiam się czy to faktycznie nie czujnik temperatury, bo zauważyłem też takie dziwne zjawisko, że np. gdy jadę powiedzmy 60km/h, a następnie wrzucę na luz to auto trzyma wysokie obroty do momentu aż się zatrzymam. Po zatrzymaniu po chwili opadają do takich jak...
Po zgaśnięciu silnika sprawdź, jaką temperaturę ma reduktor.
To zależy który czujnik.Bo jeden jest podłączony do komputera(dwuprzewodowy),a jeden jest podłączony do wskaźnika temperatury(jednoprzewodowy).
niewiem co sie dzieje ale jak jest zimny mam problemy na benzynie niechce wchodzic na obroty jazda jest tylko możliwa przy delikatnym operowaniu gazem czym cieplejszy silnik tym lepiej jak sie rozgrzeje objawy ustepują,natomiast na gazie ten problem niewystępuje wszystko jest ok.ktos mi podpowiedział iż to może byc czujnik temperatury w układzie chłodzenia...
sygnał wysyła czyjnik temperatury
Masa to poprostu [-] , sprawdż jej połączenie z silnikiem i nadwoziem [odkręć przewody , oczyść styki , przez np. "masę" silnika podczas rozruchu przepływa prąd rzędu kilkuset amper i z czasem powodując coraz szybsze utlenianie styków [ temperatura styku] .
Gdzie znajduje sie czujnik temperatury potrzebny do wskaźnika w Polonezie Caro 1.6 Diesel ?
Witam.Jak w temacie Caro 1,6 GLI 95r.jednopunktowy wtryskbez sondy Lambda.Samochód odpala w miarę normalnie,i na biegu jałowym ma prawidłowe obroty po dodaniu gazu też wszystko w porządku.Wchodzi na obroty i trzyma.Problem pojawia się po wrzuceniu biegu i próbie np ruszenia.Po chwili obroty spadają i silnik się dławi aż do zgaśnięcia,chyba że w porę...
Silnik może być rozgrzany, ale czy w obecnych temperaturach rozrusznik będzie gorący? byłym sceptyczny.
Sprawdź czujnik temperatury silnika dla ECU. Możliwe że padł i na gorąco pokazuje że jest zimny - zalewa silnik.
Chyba jedynie dołożenie czujnika temperatury od np. poloneza albo cinquecento sporting (miało przecież silnik 1.1) który posiadał wskaźnik. Nie wydaje mi się, aby było wyprowadzenie sygnału z ECU.
Może czujnik temperatury lub jego obwód.
Sprawdź czujnik temperatury, i jego zasilanie.
Witam Mam takie pytanie jak przystosować seryjny wskaźnik i czujnik z Poloneza do w miarę poprawnego pokazywania temperatury w silniku chłodzonym powietrzem ? Dodam że wskaźnik pochodzi z Poloneza Caro (logometr) a czujnik seryjny z Poloneza/125p typ FWTW-5,11 . Z tyłu cylindra w głowicy wy frezowałem wnękę montażową na czujnik lecz cały układ ma za...
Witam mam pytanie jak podłaczyć woltomieerz w samochodzie. :) Woltomierz jest firmy Pafal z tyłu ma trzy zaciski w środku ma dwie cewki i diodę połączoną równolegle z jedna cewką . ustrój wygląda podobnie jak we wskażnikach temperatury w polonezie lub innych samochodach Pomocy .
Nie prościej zamontować dedykowany czujnik z poloneza ?
Raz miałem taki przypadek .Okazało się ,że zamulony był kolektor i płyn nie ogrzewał czujnika. To chyba w motocyklu m-ki WSK miałeś ten przypadek, bo na pewno nie w Polonezie. Czujnik temperatury jest w obudowie termostatu.
Witam czy autko posiada katalizator Pzdr Oczywiście że tak od nowości wszystko oprócz materiałów eksploatacyjnych w orginale :(
Witam. Najprawdopodobniej masz zainstalowany czujnik temperatury na reduktorze i jest to jak najbardziej prawidłowe, przejście z benzyny na gaz można płynnie regulować w zależności od temperatury i obrotów.
Witam Sprawdź O ile na zimnym silniku nie wywala płynu[ z oznakami pęcherzy powietrza ] ze zbiorniczka , to głowica i uszczelka OK . W miarę rozgrzewania silnika poziom płynu będzie się podnosił [ to normalne ] . Bo w/g opisu masz nieszczelność , co powoduje zapowietrzanie się układu , w skutek czego nie można utrzymać odpowiedniej temperatury . Pozdrawiam
czujnik temperatury /dla komputera/ do sprawdzenia
no tez tak myślałem ale powiedz mi jaki to ma związek z temperaturą? bo ewidentnie ma.
Witam Mój problem polega na tym iż wentylator chlodnicy nie włącza sie gdy silnik pracuje lecz dopiero po zgaszeniu silnika sie załacza mimo iz temperatura wskazuje ponad 90 °
Witam mam mały problem z moim polonezem. A wiec gdy silnik pracuje z wylotow ogrzewnia wydobywa sie cieple powietrze z dymem natomiast temperatura silnika skacze od 90 stopni w gore i w dół. I teraz nasuwa sie pytanie z kad ten dym ?? Jak usunac ta usterke ?I dlaczego ta temperatura tak skacze ? Za odpowiedz dziekuje Pozdrawiam
Tak dziać zaczeło sie około miesiąca temu. Po 2 godzinach to silnik zdąży wystygnąć więc temperatura nie ma tu raczej znaczenia.
Witam . Jak dobrze pamiętam to jeden jedno pin. jest czujnik temperatury na desce rozdzielczej . Dwa piny do sterownika świec żarowych a jeszcze jeden jedno pin. to czujnik ciśnienia oleju .
Były ''poldki'' z dwoma czujnikami w chłodnicy i z dwoma wentylatorami, ale że z dwoma czujnikami i jednym wentylatorem jednobiegowym to się nie spodziewałem.
Witam Mam problem z instalacja Lpg firmy Bedini w moim aucie Polonez Caro Plus rocznik 1998 silnik CB (full szpryca), problem polega na tym ze nie ma przy parowniku urządzenia odpowiedzialnego za pomiar temperatury czego wynikiem jest to ze nie mogę automatycznie przełączyć zasilania z benzyny na gaz po osiągnięciu temp. 30 stopni i 2 tys. obr. Chciałbym...
witam mam pytanie czy wie ktos gdzie sie znajduje czujnik temperatury powietrza IAT w polonezie 1.5gli na jedno punktowym wtrysku
ciśnienie ma być 0,8 bara,a rezystancja jest zależna od temperatury,dlatego radzę podpiąć do kompa,bo wtedy będzie dokładnie widac jaką temperature czyta sterownik silnika
jak patrzysz na silnik od przodu to widzisz pompę wodną,a po prawej masz termostat dochodzą do niego dwa grube węże,oraz przewód elektryczny od czujnika temperatury.-
Na 99%winny termostat.
Sprawdź czujnik temperatury silnika.
Tylko trzeba powiedzieć, że do Cinquecento :) Chociaż pasują też podobno od np poloneza...
Ok ale one sa wszystkie takie same jak wpisze polonez czujnik temperatury to jest kilka roznych, a musze wymienic ten od kompa bo go ukrecilem niechcacy ale jego to juz wogole nigdzie nie widze w necie.
Może elektrozawór "działa inacze" czyli jest uszkodzony (lub ma brudne konektory) i nie puszcza gazu. Mam nadzieję że nie jesteś "rzeźnikiem" i nie palisz zimego auta na gazie w takich temperaturach :) .
Moze masz uszkodzony termostat? Temperatura silnika utrzymuje sie w normie?
Witam To co opisujesz jest realne. Masz przytkany wężyk plastikowy łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Gdy temperatura płynu wzrasta rośnie także jego objętość i zarazem ciśnienie płynu wzrasta. Przez układ zaworków umieszczonych w "zakrętce" chłodnicy nadmiar płynu zostaje przemieszczony do zbiorniczka wyrównawczego. Jednak jego powrót...
(at)gimak wentylator przy 120km/h, co on by miał wtedy robić? Jego wydajność w porównaniu z pędem powietrza to jak pierd komara przy bombie atomowej. Może masz rację, specjalnie się nad tym nie zastanawiałem pisząc to co napisałem wyżej. Taki wniosek mi się nasunął po obserwacji zachowania się temperatury i pracy wentylatora w FSO-1500 (duży fiat -...
Buduję coś takiego wykorzystałem sposób budowy Panelu w/g schematu zrób to sam resztę troszkę zmodernizowałem dodaję to w załącznikach proszę o opinie fachowców w tej dziedzinie całość myślę podłączyć do bojlera płaszczowego 150 litrów dodatkowo zrobiłem zabezpieczenie przed zagotowaniem wody z termostatu z poloneza który w razie wyższej temperatury...
To chyba ja tutaj skierowałem z tym pytaniem z innego forum, może wyjaśnie boost- doładowanie, sygnał z mapsensora liniowy 0-5v tps - położenie przepustnicy, tak samo sygnał 0-5v sonda szerokopasmowa jak ma już kontroler to też daje liniowy sygnał 0-5v w zależności od składu mieszanki (AFR) (tak przynajmniej jest z sondą innovate której ja używam) EGT...
Być może zeby do linki się dostać to wystarczy rozkręcić same zegary ale nie wiem dokładnie bo nie sprawdzałem. Ja jak rozręcałem to wyjmowałem odrazu całą deskę ale nie po to żeby się do linki dostać tylko po to żeby nagrzewnicę wymienić. A co do nagrzewania to żeczywiście polonez dosyć szybko łapie temperaturę ja osobiście miałem okazję porównać to...
Z tą sondą to gazownicy się nie postarali wymyślając taki kit, ona ma się rozgrzać do temp ok 300°C to zajmuje niewiele czasu nawet gdyby miała temperaturę początkową - 30 stopni.
Sprawdź bezpieczniki.
czujniki są na chłodnicy.Zdjąc wtyczki z nich i zmostkować-wentylator powinien ruszyć.Są włączane w temperaturze 97 st.C
Woda wypychana jest z głowicy przez pompe wodną gdyby ten zaworek puszczał na zewnątrz silnika to by robił fałszywy obieg płynu. Obieg płynu jest z dołu z przodu silnika do góry do tyłu silnika i tam jest najcieplej i tam wywala silikonowe ścieżki z powodu zmian geomeri głowicy spowodowanej różnicą temperatur. W polonezach wywala częściej bo jest debilny...
co ma czujnik temperatury do tego???? napewno to nie będzie to Dodano po 3 wymien kompa w poloni
polonez temperatura czujnik temperatura polonez wskaźnik temperatura polonez
fałszywe powietrze cewka motor sprawdzić sterownik mach3
zelmer mikrofalówka kuchenka zelmer
Zasada działania mechanizmu różnicowego: wpływ na prędkość półosi Ile wylewki samopoziomującej na m²? Obliczenia i porady