Nie napisąłeś dokładniej czy to gaźnikowy czy wtrysk. Ja kiedyś w gaźnikowym miałem taki przypadek, że na wyższych obrotach mi się wyłączał a przyczyna był przerwany (zmęczenie materiału) kabelek wewnatrz rozdzielacza zapłonu. Przerwany był tak sprytnie, ze izolacja była cała tylko żyła pękła. Jak dostawał wibracji to sie rozłączał a zlokalizować było...
mogę prosić o jakiś link do tej autodjagnozy lup krótką instrukcję
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
z boku żarówki oprawki tej plastikowej jest styk do niego dotknij kabel przekrec zapłon i po sprawie
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
jeżeli strzelał to może rozregulował ci się zapłon sprawdź czy cały aparat zapłonowy nie obraca się jeżeli tak to może to być przyczyną. Równierz zawory mogą powodować, przedewszystkim sprawdź zapłon.
Wiec jak wytłumaczyć ten fakt: polonez 1.6 1989r ... gaz podawany do gażnika poprzez 2 dysze (odwiert w gażniku)... Auto na trasie (ok.650km) spaliło 6.2 litra a w miescie (w okresie zimowym) 7.5-8 litrów max przy czym auto przy zmianie na drugi bieg potrafiło zerwac kołami...... Polonezy i 125p miały skopany aparat zapłonowy, w którym wyrabiały się...
Witam! Strzały te raczej pochodzą od cewki zapłonowej, chodź gdy pasek rozrządu przeskoczy przestawi się zapłon i też będzie taki objaw. Zaś czujnik położenia wału miał by objaw że samochod nie palił by, ale możesz zmierzyc go omomierzem i sprawdź czy nie zarósł brudem od spodu.
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa). Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie...
Witam. Mam podobny problem a mianowice kilka dni temu jadąc do pracy zapaliła sie kontrolka Check Engine i auto osłało ale zaraz zgasła i wszystko ok było. Jak wracałem do domu znów sie zapaliła i auto stanęło. Poruszałem wszystkimi widocznymi wtyczkami pod maską oraz bezpiecznikami i za którymś razem odpali. Problem wrócił dziś rano. Nie chciał odpalić...
Witam robię swapa do Poloneza 1.8 dohc z Fiata cromy do Poloneza chciałbym zmienić zapłon aparat usunąć gdyż przeszkadza bo jest przy ścianie grodzi owej silnik będzie mieć gaźniki chciałem dać zapłon np z poloneza gli na cewce dwuiskrowej cewke moduł silnik miał monowtrysk więc czujniki jakieś są całego wtrysku np z 1.6 gsi nie przełoże chyba że bym...
Polonez atu plus 1.6 gsi pompa paliwa chodzi bez zapłonu,dopiero wyciągnięcie bezpiecznika ją wyłącza,wcześniej auto przerywało i na ciepłym silniku gasnęło...
Witam wszystkich serdecznie. W swoimi życiu miałem styczność z wieloma wersjami Poloneza, czy Fiata 125, ale z GSI 1,6 z wielopunktowym wtryskiem, bezpośrednio w cylindry, spotkałem się po raz pierwszy. Proszę o opisanie regulacji zapłonu i składu mieszanki paliwowo- powietrznej. Dodam, że jest to rocznik 2001, i prawdopodobnie i mocy 100 KM.
Witam. Posiadam poloneza 1.6 GLE i mam takie pytanie. Jaki ustawić zapłon to znaczy na którą kreskę na obudowie rozrządu. Bo już zgłupiałem która kreska która. Każdy pisze odwrotnie. Dodano po 4 Zamykam temat bo już ustawiłem. Jest dobrze
Gdzieś to dawno temu wyczytałem, możliwe że w jakieś wersji silnikowej Audi 80. Może chodziło o przepustnicę (throttle body) do K-Jetronic, bo w przepustnicach do wtrysku użycie łożysk igiełkowych jest dość typowym rozwiązaniem. Tymczasem w typowych gaźnikach stosowano zwykłe łożyska kulkowe: Nie, nigdy nie było takiego problemu. W maluchach to raczej...
1. Podłączasz lampę - plus.minus, najłatwiej do akumulatora, przewód sygnałowy na przewód pierwszego cylindra. 2. Luzujesz śrubę dociskającą aparat zapłonowy. 3. Odpalasz silnik. 4. kierujesz lampę na koło pasowe i znaki na nim, które dobrze było wyczyścić (jeszcze przed odpaleniem silnika - łatwiej jest). 5. Poprzez przekręcanie aparatu ustawiasz zapłon...
Potrzebujesz pomocy drugiej osoby. Odłączasz wtyczkę wtryskiwacza benzynowego i podłączasz miernik pod tą wtyczkę. Ktoś wsiada do samochodu i włącza zapłon a ty obserwujesz na którym pinie wtyczki pojawia się +12V. Po ustaleniu przecinasz przy wtyczce przewód na którym nie było napięcia i tam podłączasz przewody od sterownika LPG.
Mojemu znajomemu to po pewnym czasie nie chciał Polonez podjechać pod wysoką górę na gazie...dobra regulacja to podstawa - zapłon i dobra iskra
Witam. Moje pytanie jest takie jak w temacie, jak wymienić cewke w aparacie zapłonowym w polonezie i czy wymieniając ją nie przestawi się zapłon
Wygląda na wyrobioną wkładkę elektryczną w stacyjce.Spróbuj włączyć zapłon i poruszać kluczykiem jeżeli kontrolki zgasną to wiesz gdzie usterka.P
Może paliwo się cofa po dłuższym czasie. Spróbuj kilkakrotnie włączyć i wyłączyć zapłon przed odpaleniem.
Sprawdz czujnik temperatury i zapłon
Obecnie wszystkie koncerny półprzewodnikowe oferują dedykowane do układów zapłonowych tranzystory IGBT. W ilosciach masowych są tanie jak barszcz ale na otwartm rynku detalicznym są w zasadzie neidostępne. W 1998 roku skradziono mi z samochodu (moze raczej wyrobu samochodopodobnego) Polonez Caro moduł zapłonowy. Moduł był koszmarnie, potwornie drogi....
wiec jak włanczam zapłon nie świeci sie lampka ładowania nie wiem co jest tego przyczyną?
Chwilę z tym walczyłem zanim doszedłem, że to cewka w aparacie. U mnie objawiało się to zanikiem iskry po przejechaniu ok 6km. Gdy postał 2 godz to zapalał bez problemu, aby następnie paść po przebiegu w/w. Wymiana jest banalna. Później oczywiście zapłon trzeba ustawić.
Witam ma Polonez 1500 "I wersja poloneza" – zaczyna mi dużo palić paliwa może mi ktoś wytłumaczyć jak mam ustawić gaźnika ( zapłon mam ustawiany dobrze )
Pod cewkami zapłonowymi jest moduł elektroniczny który steruje cewkami. W trybie awaryjnym zapłon wyznaczany jest z czujnika położenia wału. W trybie normalnym przetworzony w module zapłonowym sygnał z czujnika położenia wału wraca na sterownik (styk B5), a ze sterownika przychodzi sygnał momentu zapłonu (D4)
Witam, w polonezie nie działa pokrętło zmiany wylotu nawiewu (dmucha cały czas na szybę i na nogi, nie da się zmienić, żeby dmuchało np. na twarz). Na zdjęciu zaznaczyłem, które pokrętło nie działa. Na początku myślałem, że przekręcając pokrętło, pociągam za jakąś linkę, ale tak nie jest. Rozebrałem panel i nie mam pojęcia, na jakiej zasadzie to działa....
Czy zapłon napewno dobrze ustawiony? A tam się ustawia zaplon?
mam poloneza caro.trudno go uruchomić na benzynie i gazie. Po długim kręceniu zaskakują po koleji cylindry. gdy silnik nabierze obrotów chodzi jak pszczółka. czy to może być usterka modułu h-161.
Zapłon rozdzielaczowy czy bez?
Witam Samochód miał czasami problemy z uruchomieniem silnika i nie wiem czy to ma jakiś związek ale ostatnio poszedł dym, jak udało mi się ustalić z komputera pokładowego, spalił się tam jakiś element który wyglądał jak płaska pastylka wielkości 5zł całkiem się zwęgliła, zdjęcie pokazuje miejsce w którym był ten element zostały tylko dwie nóżki. Proszę...
Witam! Jestem mechanikiem maszyn ale jeżeli chodzi o samochody, to jestem początkujący. Problem zapewne dotyczy elektryki, bądź elektroniki dlatego zwracam się z prośbą o pomoc. Marka Polonez rok95. Poldożer - jak go nazywam ma dziwną usterkę, mianowicie brzęczy przekaźnik zapłonu, ten co znajduje się pod schowkiem od strony pasażera. Grzechocze najczęściej...
Witam, Poldek Caro plus 97 rok GLI. Poldek nie chce odpalić. Normalnie kręci rozrusznikiem, pompa działa, słychać ją. Była niedawno wymieniana. Przewody również. Świece chyba też. Nie chce odpalić zarówno na benzynie jak i na gazie. Sprawdziłem kostkę stacyjki, wygląda jak nowa. Przy poruszaniu ją podczas kręcenia przestał na chwilę kręcić. Ale to chyba...
trrzeba założyć zapłon tyrystorowy i po problemie.jeżdze od trzch lat tylko na lpg i temperatura -15 nie stanowi problemu.przedtem na zapłonie tranzystorowym przy niskij temperaturze klapa.
Samochód zgasł podczas jazdy i już nie odpalił.Musiałem go holować z 2km i oczywiście probowałem odpalić go na biegu - bezskutecznie.Na miejscu okazało sie brak iskry na każdej świecy..Wymieniłem moduł na używany ale sprawny( sprawdzany w innym poldku palił jak marzenie) nadal Brak iskry..czujnik obrotu wału czysty..paliwo i lpg jest..pompka paliwowa...
Witam. Ostatnio mam problemy z zapalaniem mojego poldka Rozrusznik ledwo co kręci i pobiera taka ilość prądu ze bardzo szybko rozładowuje akumulator. Zauważyłem ze dzieje się tak tylko wtedy kiedy silnik jest zimny. Kiedy ciepły to kręci bardzo dobrze. Akumulator na pewno nie ma winy. W innym polonezie kręci jak szalony. Dzisiaj rozebrałem sprawdziłem...
Wtam mam problem z poldasem.Po uruchomieniu na zimno wypalam szluga a woda ma już 90 stopni po czym zaczyna sadzić wode ze zbiorniczka wyrównawczego.Poszedłem na łatwiznę zmieniłem termostat:nie.dalej sprawdziłem pompę wody:nie.Zmieniłem nawet uszczelkę pod głowica jak bóg przykazał planowanie 0,25 mm fakt stare śruby,ale każda dobita na 7do8 kg/m i...
mam starszego poldka ,wali mi bezpiecznik po zał.stacyjki ,bezpiecznik jest od wycieraczek,spryskiwacz,i dmuchawa,jak zlokalizowac najłatwiej usterke,czy wszystke kable zasilajace te urzadzania wychodza pojedynczo z bezpiecz? czy jest to jeden przewod i pozniej dopiero sie rozchodza na urzadzenia?gdzie mam szukac?kiepski jest dostep do skrzynki
Hej, bardzo prosiłabym o pomoc.Wczoraj rano mój baronek normalnie odpalił i było wszystko w porządku,odwiozłam córkę do szkoły i zatankowałam paliwka,po czym przyjechałam do domku:) Niestety parę godzinek później gdy go odpaliłam dalej było wszystko w porządku niestety po ujechaniu jakiś 600 metrów coś się zchrzaniło:( Baronkowi zaczeło strzelać w gaźnik...
przypadkiem trafiłem na ten temat chodzi mi po glowie podobna rzeźba silnik rover najlepiej turbo skrzynia z poloneza 1.4 most od fiata 132/argenta a nawet + samonośna rama o nadwoziu na razie nic nie piszę bo to nie wiąże się z tym tematem wał trzeba będzie zamówić skrzynia i most powinny wytrzymać nową moc bo pojazd będzie lekki :twisted: więc odpowiadając...
Witam ma poldka z 97 caro plusa , jak go kupilem krecil sie do 4,5 tys obrotow i gasl na niskich ale dalo sie jezdzic -mialem przebicie na kablach zalonowych , jak ostatnio dojezdzalem na CPN braklo mi paliwa i od tej pory zatankowalem go itp ale niemam iskry na swiecach , i niewiem co padlo i co dalej z nim robic to jest na jedno punktowym wtrysku...
Witam od razu przejdę do rzeczy : w samochodzie nie działały mi : wycieraczka tylna i wentylator <ogrzewanie wnętrza samochodu> wiec zajrzałem to skrzyneczki z bezpiecznikami i był przepalony bezpiecznik tylnej wycieraczki to go wymieniłem. a bezpiecznika od wentylatora nie wymieniłem bo akurat nie miałem <i w ogóle nie wiem jak poznać czy...
Zapłon dobrze ustawiony? Może przyspieszacz zapłonu.
Witam. po usunieciu z musu w moim Polonezie immobilizera ktorzy imoobilizowal go na amen (a zgrozo skaszanil sie w drodze powrotnej z przegladu okresowego ;d), postanowilem przywrocic do zycia centralny zamek ozeniony z "oslawionym" alarmem american legend (oczywiscie dostal typowej przypadlosci - piloty zgubily zasieg, zarazem zostalem bez centralnego...
Powiedzcie mi proszę jak kontrolka ma sie zachowywać ? U mnie jest tak :Włączam zapłon kontrolka sie zaświeca i po 3 sekundach gaśnie nawet nie musze zapalać silnika a ona gaśnie ,czy tak ma być ,czy ona powinna zgasnąć po zapaleniu silnika ??/
Witajcie. Mam problem z Polonezem Caro 1.6 GLE. Układ zapłonowy jest tam banalnie prosty, a jednak mnie przerasta. :| W trakcie jazdy samochód zgasł, po pewnym czasie odpalił, dojechał na miejsce parkingowe, i tam został. Po tygodniu nieużywania odpalił, ale w trakcie jazdy zgasł - przed zgaśnięciem obrotomierz w dziwny sposób skoczył na wysokie wartości....
Witam jestem elektrykiem samochodowym ale nie chodzi mi o naprawy cudzych aut tylko mojego sportowego poloneza :) nie dawno założyłem ze szrotu nową pompe paliwa jest sprawna i ciśnie 6 barów :) ale to tak na marginesie, pewnego dnia jechałem do roboty na gazie bo regulowałem gaz i chciałem sprawdzić ile spali noi gaz się skończył przełączyłem na benzyne...
Witam, mam problem z polonezem caro plus 97 rok wtrysk bosch, pb+gaz, po nocy jak jest zimno na dworze wystarczy 0 stopni nie uruchamia się pompa paliwa tzn, nie słychać że pracuje podczas przekręcenia kluczyka na pozycje zapłon, czasem po kilku krotnym przekręceniu odzywa się pompa i można uruchomić silnik, wymieniłem już: pompę paliwa, kostkę stacyjki,...
Polonez truck plus po 5 minutach gotuje płyn chłodnica zimna parownik ciepły nagrzewnica ciepła. Pomóżcie co to może być. Termostat, pompa, uszczelka pod głowicą? Po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego widać przepływający płyn więc pompa wg mnie odpada. Czy jeśli jest uszkodzona uszczelka to chłodnica będzie lodowata? Pytam ponieważ nie mam garażu...
Siemka mam problem z moim caro plusem 1.6gli bosch minaowicie podczas pracy na luzie gdy dodam gazu do 2000-3000obr. auto lekko się telepie, później podczas jazdy samochod nie ma mocy gdzy wejdzie na 2k obr i dalej obroty nie ida auto nie przyspiesza mocy nie ma wcale po puszczeniu gazu auto gaśnie później ciężko odpala chyba że wyłącze zapłon i jeszcze...
Jeśli myślisz o założeniu zapłonu z eleganta do zwykłego malucha, to moze nie wyjść, bo jest tam kilka przeróbek, których nie widać gołym okiem: zmieniona głowica, zmienione fazy rozrządu - inny wałek. Nie wiem czy silnik ze zwykłego malucha wytrzyma zapłon o dwóch przełączanych wyprzedzeniach. Poza tym do modułu potrzebnych jest kilka dodatkowych czujników,...
Gdy właczam zapłon silniczek wciaga trzpien o jakies 2-3 mm i tak zostaje az do wyłączenia zapłonu i po wyłaczeniu wraca do pozycji z przed właczenia zapłonu.
Tylko że olej przypuszczam że znalazł się tam przez przewód który jest podłączony do pokrywy zaworów. Czy może to być uszkodzenie pierścieni tak niestety jedną z przyczyn zalewania filtra olejem mogą być uszkodzone pierścienie ale przy tym silniku o ile nie był nigdy zagotowany to raczej żadkość. Natomiast bardzo często łamią się pierścienie świeżo...
Gdzie polonez a gdzie honda!!! Polonez ma zapłon bateryjny z przyspieszaniem odśrodkowo-podciśnieniowym a xlka cdi... Sprawdź na zwarcia miedzyzwojowe cewkę zasilającą CDI - znajduje sie pod lewym deklem. To typowa przypadłość tych maszyn. Uważaj bo cewek jest kilka - ładowanie, światła i ta właśnie o której piszę. Po kolejne pod prawym deklem jest...
Prwdę powiedziawszy-nie wiem,choć raz experymentowałem,i podpiąłem Techa1 pod złącze ALDL w polonezie,wybrałem jako C16NZ (bo układ wtrysku zblizony konstrukcyjnie) i wybrałem F6.Pojawił sie komunikat "tryb awaryjny włączony" i silnik zmienił gang.Zrobiłem sobie wtedy znaki na kole i obudowie (kredą) i patrzałem-w trybie awaryjnym zapłon był cofnięty...
Kolego przytknij palcem na pierwszym cylindrze i obracaj wałem ,poczujesz sprężanie i to jest to Wypnij kopułkę patrz na palec ma być tak ustawiony jak pierwszy przewód na kopułce .Potem tylko dograć i gotowe.
Łojezu. Musisz jednak dostać się do silniczka - źle założona dźwignia na silniczku. Przed jej przestawieniem włącz zapłon żeby silnik się zatrzymał tam gdzie chce.
Witam serdecznie Poldek znów chodzi dzięki wszystkim za pomoc :) przydała się!!! A teraz co zrobiłem przeczyściłem styki kopułki świece wymieniłem na nowe i da pewności sprawdziłem i ustawiłem w warsztacie zapłon i jak na razie POLDER śmiga Jeszcze raz dzięki za pomoc!!!
Dysze mogły się zapchać. A iskra jest na wszystkich cylindrach? Świece nie są zalane? Zapłon dobrze ustawiony?
Witaj! W tradycyjnym silniku Poloneza czy Fiata znajdował się gaźnik,który miał pływak,zawór pilnujący poziom paliwa,oraz dysze główne i wolnych obrotów. Pływak ustawiało się odpowiednim wałkiem 6mm tak by zachować odpowiedni poziom paliwa w komorze gaźnika. Wolne obroty regulowało się odpowiednią śrubką - zmniejszało obroty na przypustnicy a zwiększału...
Macnij z grubego przewodu (od aku.) na rozruszniku na elektromagnes (cienki przewód ), będziesz wiedział stacyjka czy rozrusznik. (wyłączony zapłon i na luzie) Możesz również podłączyć żarówkę między przewód elektromagnesu i masę, będziesz widział , czy jest podawane napięcie na włącznik rozrusznika.
Sprawdzałeś zapłon i jego ustawienie?
Witam, otóż mam Poloneza 1.4 16v rover. Sytuacja wygląda następująco na benzynie samochód bez dodawania gazu odpala, i jeździ bezproblemowo, zawsze odpalam na benzynie i po chwili przełączam na gaz, gaz jest zamontowany zwykły na śrubie i do tego jeszcze aktuator, gazu po mieście mi spala 10l/100km czyli spalanie jest dobre pozatym moc ma, jednak przy...
Witam.Z tego co opisujesz napewno uszkodzony masz parownik, można go naprawić(są komplety naprawcze BRC AT90P).Jeśli chodzi o zapłon należy zmienić z 10 na około 13 stopni .
przy przełączaniu stacyjki z wyłączony na zapłon powinien się ruszyć
Zapłon oczywiście też na warsztacie ustawiać ? Od poprzedniego właściciela wiem, że ten silnik jest jakiś dziwny bo jak ustwiony jest zapłon na strobolu to sie nie bardzo da jeździć, zawsze trzeba poprawiać na słuch.
polonez odcina zapłon moduł zapłon polonez przestawić zapłon polonez
czujnik temperatury karcher wymiana grzałki schemat jelcz
Wymiana slip maty w Denon DN-S1200 - krok po kroku Twardy reset sterownika VW Passat B5 FL 1.9 TDI AVB