Do sprawdzenia zapłon.
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Ja musiałem widzieć jakiś inny artykuł Stefana Roguskiego, bo tam były cztery ramiona wirnika, więc pewnie był to zapłon do Poloneza lub 125p. Może ten?
To zapłon o wyzwalaniu magnetorezystancyjnym, jak np polonez-elektronik lub Fiat Uno.
Cewka od poloneza,ale nie elektronika Typ BE200B lub 4232 (zdaje się...)
Kolego jak diagnozujesz migowo to włączasz tylko zapłon,nie uruchamiasz silnika to ci coś wymiga.
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
z boku żarówki oprawki tej plastikowej jest styk do niego dotknij kabel przekrec zapłon i po sprawie
Witam. Moje pytanie jest takie jak w temacie, jak wymienić cewke w aparacie zapłonowym w polonezie i czy wymieniając ją nie przestawi się zapłon
Czy głowica magnetofonowa będzie w stanie wysterować moduł GL-118 z poloneza?
Witam, znajomy montujący turbo w polonezie (na LPG I generacji:D) poprosił mnie o zmontowanie dla bezpieczeństwa czegoś co odetnie zapłon. Jako że zaciekawił mnie takowy bajer postanowiłem również dla siebie coś podobnego wyskrobać. Przedstawiam wam schemat z kilkoma podstawowymi pytaniami odnośnie poprawności: http://obrazki.elektroda.pl/7963414300_1...
to nie klikniesz na pomógł ,bo nie podam. :) Błedu nie popełnisz,jakkolwiek byś nie podpiął. Dochodzi tam sygnał z aparatu,i jezeli zalutujesz odrotnie,iskrę będziesz miał,ale samochód nie zapali,bo zapłon będzie zbyt wczesny. Wtedy w tej wtyczce co dochodzi do modułu (kabel ekranowany zielony) zamienisz sobie miejscami konektorki. Albo przelutujesz...
Dobrze Elektrit, jak są znaki i zawory się zmieniają to nie trzeba już kręcić wałem - ustawiamy od razu czwarty cylinder. Pozdrawiam.
Witam. Mam podobny problem a mianowice kilka dni temu jadąc do pracy zapaliła sie kontrolka Check Engine i auto osłało ale zaraz zgasła i wszystko ok było. Jak wracałem do domu znów sie zapaliła i auto stanęło. Poruszałem wszystkimi widocznymi wtyczkami pod maską oraz bezpiecznikami i za którymś razem odpali. Problem wrócił dziś rano. Nie chciał odpalić...
mały przycisk monostabilny ukryty Dawno temu, w polonezie caro (benzyna, zapłon rozdzielaczowy) zastosowałem ukryty w okolicy cięgna ssania wyłącznik bistabilny zwierający styki przerywacza. Rozrusznik kręcił do padnięcia akumulatora, a silnik nie zagadał.
Da się zrobić bardzo wiele rzeczy. Ale: 1. W wsk masz inne napięcie zasilania. I do tego niestabilne (brak regulatora napięcia). 2. W polonezie zapłon występuje co 180 stopni OWK (obrotu wału korbowego), a wsk co 360 (jeden pełny obrót). 3. Twoja wiedza chyba na prawdę jest mała, skoro nawet oznaczenia na obrotomierzu źle interpretujesz. Tam jest: +12V,...
Ale nie odpala :/
Witam. Posiadam poloneza 1.6 GLE i mam takie pytanie. Jaki ustawić zapłon to znaczy na którą kreskę na obudowie rozrządu. Bo już zgłupiałem która kreska która. Każdy pisze odwrotnie. Dodano po 4 Zamykam temat bo już ustawiłem. Jest dobrze
Nie napisąłeś dokładniej czy to gaźnikowy czy wtrysk. Ja kiedyś w gaźnikowym miałem taki przypadek, że na wyższych obrotach mi się wyłączał a przyczyna był przerwany (zmęczenie materiału) kabelek wewnatrz rozdzielacza zapłonu. Przerwany był tak sprytnie, ze izolacja była cała tylko żyła pękła. Jak dostawał wibracji to sie rozłączał a zlokalizować było...
Kolego przytknij palcem na pierwszym cylindrze i obracaj wałem ,poczujesz sprężanie i to jest to Wypnij kopułkę patrz na palec ma być tak ustawiony jak pierwszy przewód na kopułce .Potem tylko dograć i gotowe.
Witam robię swapa do Poloneza 1.8 dohc z Fiata cromy do Poloneza chciałbym zmienić zapłon aparat usunąć gdyż przeszkadza bo jest przy ścianie grodzi owej silnik będzie mieć gaźniki chciałem dać zapłon np z poloneza gli na cewce dwuiskrowej cewke moduł silnik miał monowtrysk więc czujniki jakieś są całego wtrysku np z 1.6 gsi nie przełoże chyba że bym...
Szukasz przewodu od zapłonu i masz napięcie dopiero jak kluczyki przekręcisz na zapłon.
Kończą mi się pomysły co może być przyczyną ciężkiego zapłonu Partnera 1,9d. Sprawdziłem już: Ciśnienie na cylindrach jest ok, luzy zaworowe ok, rozrząd ustawiony na blokady jak ma byc, wtryskiwacze ok, pompa zmieniona z lucasa na boscha od poloneza zapłon ustawiany, paliwo sie nie cofa, świece grzeja, a auto czy to ciepłe czy zimne bardzo cieżko pali...
Sprawdz czujnik temperatury i zapłon
Bardzo możliwe. Zapłon "Poloneza" (cewka zapłonowa) pobiera ok. 6-8A prądu. Skąd tyle weźmiesz? Oryginalny zapłon jest bez akumulatora i to w tym motocyklu jest istotne.
Jak to jest caro na szprycy to w jaki sposób mógł się tam przestawić zapłon?
Mojemu znajomemu to po pewnym czasie nie chciał Polonez podjechać pod wysoką górę na gazie...dobra regulacja to podstawa - zapłon i dobra iskra
aparat pszesyla impulsy do modulu ten na cewke cewka na rozdzielacz czyt. kopulke wiec pies jest pogrzebany w tych elementach ktore wymienilem pozdr
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Polonez atu plus 1.6 gsi pompa paliwa chodzi bez zapłonu,dopiero wyciągnięcie bezpiecznika ją wyłącza,wcześniej auto przerywało i na ciepłym silniku gasnęło...
witam. dostalem takie 2 linki wiec temat gazu mozna by zakonczyc ew. komentowac to co jest napisane na stronach http://www.fsoautoklub.pl/?action=techni... http://www.fsoautoklub.pl/?action=techni... strony znalazl kolega adjar Teraz pytanie jak w wymienionym w temacie polonezie wyregulować zapłon. teguluje sie przekrecajac cos takiego pod kopulka...
Ale było to rozwiązanie awaryjne podobnie jak zapłon elektroniczny z Poloneza a konkretnie kabelki rozdzielacz -moduł.
Witam. Mam problem z cewką WN. Przerobiłem swój motor z oryginalnego zapłonu na zapłon od Poloneza (gl-118) Wszystko gra, moto działa, teraz potrzebuję mniejszej cewki WN żeby schować ją pod zbiornik. Wielkość, połowę tej od poloneza. Od czego można założyć cewkę do tego modułu? Proszę o pomoc bo ciepło idzie a moto by się przydało odkurzyć ;)
jeżeli strzelał to może rozregulował ci się zapłon sprawdź czy cały aparat zapłonowy nie obraca się jeżeli tak to może to być przyczyną. Równierz zawory mogą powodować, przedewszystkim sprawdź zapłon.
Może paliwo się cofa po dłuższym czasie. Spróbuj kilkakrotnie włączyć i wyłączyć zapłon przed odpaleniem.
Zapłon rozdzielaczowy czy bez?
Witam ma Polonez 1500 "I wersja poloneza" – zaczyna mi dużo palić paliwa może mi ktoś wytłumaczyć jak mam ustawić gaźnika ( zapłon mam ustawiany dobrze )
Wygląda na to że miałeś zacięty elektrozawór na parowniku, który powinien się otworzyć dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem a z tego co piszesz puszczał gaz od razu po przekręceniu kluczyka na zapłon.
A może byś tak poszukał w googlach. Mam linka ale żeby nie łamać regulaminu wyśle ci na pw Pozdr.J.
mogę prosić o jakiś link do tej autodjagnozy lup krótką instrukcję
A co z regulacją gazu kiedy była przeprowadzana a co do zaworów przy żle ustawionym zapłonie bendą stukać tak że radzę sprawdzić zapłon
Witam.Jeśli masz 2 podwójne cewki,to zamień je miejscami.Będziesz wiedział czy kończy się cewka.Zawsze możesz podmienić cały cewkomoduł.Mogą jeszcze być podparte zawory na 1i4,ale obstawiam zapłon.
immo odcina tylko wtrysk zapłon chodzi :)
Chwilę z tym walczyłem zanim doszedłem, że to cewka w aparacie. U mnie objawiało się to zanikiem iskry po przejechaniu ok 6km. Gdy postał 2 godz to zapalał bez problemu, aby następnie paść po przebiegu w/w. Wymiana jest banalna. Później oczywiście zapłon trzeba ustawić.
Przewody są dobre.Jak nie było iskry to postukałem po module na aparacie i się znalazła.Czy powodem słabej iskry może być też moduł ?jest koloru żułtego i bez mocy.podczas jazdy w gazie wyczuwane są dziury -ciągnie i nie jak by wypadał zapłon.
Układ w sumie podobny do abimexu polonezowego, jak kluczuje wtryskiwacze przy kręceniu, to padł moduł z cewkami
Wtrysk nie jest bezpośrednio w cylindry, wielopunkt ale pośredni. Nie wiem jaki tam jest sterownik, ale zdaje się że nie ma możliwości modyfikacji map w prosty sposób w sterowniku dla tego silnika. Pytanie - po co chcesz regulować?
posiada ktoś szchemat iterfejsu do poloneza z systemem zapłonu BOSCH? pilne dzięki
Może ci się przyda: uzwojenie wtórne 19000-26000 zwojów drutem miedzianym Φ0,07-0,1mm; uzwojenie pierwotne 200-400 zwojów drutem miedzianym Φ0,7-0,8mm. (S.Horecki "Elektrotechnika samochodowa")
Czy zapłon napewno dobrze ustawiony?
Witam, od każdego, który miał zapłon przerywaczowy (na platynkach), z polskich: Żuk, Nysa, Fiat 125, Polonez, Tarpan. Tylko powtarzam, cewka ma być przystosowana do współpracy z przerywaczem, bo w tych pojazdach bywały też zapłony elektroniczne.
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Sprawdzałeś zapłon i jego ustawienie?
Czyli na bloku powinno być 1/4/3/2. Nie jest to inne ustawienie tylko zaczyna się od 1 bo na nim ustawia się położenie wału (zapłon). Popatrz na kolejność na bloku czy jest takie samo jak podpięcie na kopułce i położenie wału. Numer powinien być od strony aparatu zapłonowego. Dodano po 12 Spotkałem kiedyś kierowcę który kupił nowe przewody do Poloneza...
Tak,pod warunkiem że transoptor jest w układzie dioda-fototranzystor
Normalnie zapłon ustawiasz zakładająć końcówki na cewki modułu.
TYPOWA USTERKA. Uszkodzoną masz kostkę stacyjki. Tak jak w Polonezie, Żuku, Nysie, Tarpanie. W kostce stacyjki są osobne styki na "ZAPŁON" i drugi na "ODBIORNIKI" (stop, kierunki, zegary, wycieraczki). Przestaje wtedy działać wszystko zasilane +15 poza zapłonem.
przy przełączaniu stacyjki z wyłączony na zapłon powinien się ruszyć
A to prosta sprawa, znajdujesz dwa zasilania kontrolką( kluczyk w pozycji zapłon), zapamiętaj gdzie są i...więcej ich nie dotykaj. Teraz zostały Ci trzy przewody, które możesz śmiało połączyć na chwilę z masą. Tam gdzie zapali się lampka to jest wyjście na wyłącznik drzwiowy. Teraz jeden z pozostałych (dwóch) pinów to masa stała a drugi masa po wyłącznikach...
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Chyba ktoś źle poradził, jest to samochód z zapłonem elektronicznym i ingerencja w układ zapłonowy (tak jak w maluchu czy polonezie) nie jest praktykowana.
Witam! Na stronie fsoautoklub.pl w dziale warto wiedziec, jest schemat elektryczny poloneza z tym modułem i tam własnie są rozpisane wyjścia. pozdrawiam bialywht
Witam. Zapłon bezstykowy zdał egzamin w "polonezie" no może tylko kabelek łączący cewkę impulsową aparatu zapłonowego z modułem ulegał uszkodzeniom (przerywał się). Pozdrawiam.
Dysze mogły się zapchać. A iskra jest na wszystkich cylindrach? Świece nie są zalane? Zapłon dobrze ustawiony?
Wygląda na wyrobioną wkładkę elektryczną w stacyjce.Spróbuj włączyć zapłon i poruszać kluczykiem jeżeli kontrolki zgasną to wiesz gdzie usterka.P
http://obrazki.elektroda.pl/9839134100_1... Dodano po 1 Witam Podłączenie transoptora do układu zapłonu i połączenie dwóch układów razem pokazuje dokładnie załączony przeze mnie powyżej rysunek . Przewód "+" zasilania zapłonu należy podłączyć w miejsce tam , gdzie była poprzednio zasilana cewka zapłonowa używana w zapłonie konwencjonalnym...
Dziękuje wam chłopaki za odpowiedzi mam jeszcze jedno pytanie z czystej ciekawości czy zapłon lampą stroboskopową można ustawić bez zapalania silnika to znaczy włączyć zapłon i przekręcać wałem korbowym wydaje mi się że wtedy też lampa się zaświeci(kiedy pójdzie iskra) a znaki będę widział co wy na to????
Po co szukasz dziury w calym? Swieca, jak nowa. Jesli masz silnik w dobrym stanie, swiece mozesz zostawic w spokoju nawet na 60 - 100 tys. km, choc konstruktor zaleca wymiane co 50 - 60 tysiecy. To nie czasy poloneza z byle jakim gaznikiem.
Zapłon dobrze ustawiony? Może przyspieszacz zapłonu.
wiec jak włanczam zapłon nie świeci sie lampka ładowania nie wiem co jest tego przyczyną?
ja miałem podobny problem ale na gaźniku okazało się że ciągnął lewe powietrze może być to też przyczyna. Mówisz o strzale czy strzela w tłumik? jeżeli tak to sprawdź świece i przewody oraz jak masz ustawiony zapłon. Pozdrawiam
moduł od poloneza jest do poloneza a od hondy do hondy pozdro
Pisałem o kolejności zapłonów, czasy Poloneza. Klient kupił komplet nowych kabli zapłonowych, wyciągnął wszystkie stare naraz i założył nowe bez patrzenia na kolejność zapłonów. Nadlewka z numerami na bloku. Efekt znany.
Kazdy bosch do indukcyjnego aparatu podejdzie. I Polonez, Fiat 125p z zapasów. https://www.autospark.eu/auto-parts/inje... 035 906 083, 191 905 351 A, 191 905 351 B, 191 905 351 C, 211 905 351, 211 905 351 A, 211 905 351 D, 211 905 351 E, 35 906 083, 0 227 100 137, 0 227 100 142
Sporo było pisane o rezystancji cewki tej pod kopułką. Wymontowałem aparat i siedzę nad nim do domu, właśnie sprawdzam cewkę samą luzem podłączoną do miernika. Miernik wskazuje 1.4K Czy to poprawna wartość? Zapłon elektronik polonez 1.5 88rok
Układ przypomina zapłon typu CDI, dlatego sądzę że lepiej byłoby zastosować cewki przeznaczone do zapłonu CDI lub inne niskoindukcyjne (np. 4226 od Poloneza).
to jest proste auto/zabytek. sprawdź czy na krótko rozrusznik działa przewód do aku i bendixa i zapłon na ON.
Wiec jak wytłumaczyć ten fakt: polonez 1.6 1989r ... gaz podawany do gażnika poprzez 2 dysze (odwiert w gażniku)... Auto na trasie (ok.650km) spaliło 6.2 litra a w miescie (w okresie zimowym) 7.5-8 litrów max przy czym auto przy zmianie na drugi bieg potrafiło zerwac kołami...... Polonezy i 125p miały skopany aparat zapłonowy, w którym wyrabiały się...
Cześć ! Zerknij tutaj : http://www.fso.ptk.prv.pl/ Dział : TECHNIKA Rozdział : ZAPŁON Może coś Ci się przyda.
https://obrazki.elektroda.pl/3134620900_... Stare aparaty zapłonowe miały z boku śrubkę po odkręceniu której wlewało się olej do otworu celem smarowania. Do przerywacza można dołączyć moduł zapłonowy z Poloneza i będziemy mieć zapłon elektroniczny. Sprawdż czy masz jednakowe przerwy na wszystkich krzywkach.
Jest to jawa 20p - motorower oldtimer .Posiada instalacje 12V z minusem na masę i zapłon bateryjny. Moc pądnicy ok 65W. Oryginalne cewki zostały przewinięte i poprzez mostki prostownicze zasilają akumulator i instalację .
mam zablokowane radio tzn. znam kod tylko mam te kreseczki. wyczytałem tutaj na forum ze musi być cały czas pod zasilaniem i wyczytałem także że ma być podpięte do dwóch plusów czyli podobno ma być zapłon włączony. ja mam poloneza i mam tylko dwa przewody - i +. wydaje mi się, że w moim przypadku nie ma znaczenia czy zapłon jest włączony czy nie byle...
Sprawdź zapłon i ciśnienie sprężania.
Aby odpalić musisz na stałe zewrzeć przewód prądowy będzie to najgrubszy przewód zacisk zdaje sie nr.30 z przewodem z zacisku nr15 to jest zapłon a na chwilę dotknąc przewód nr50 to jest rozrusznik
Najprościej z Poloneza. Jeśli kupisz nowy gdzieś.
W polonezie nie ma czujnika spalania stukowego
Cewka ma rezystancję uzwojenia pierwotnego 0,6 oma (elektronik) lub okolo 3 omy (klasyczny,przerywaczowy) cewka oznaczona jako 4226(na bakielitowym izolatorze)-elektroniczny zapłon cewka oznaczona jako BE200B lub 4232(na bakielitowym izolatorze)-zaplon klasyczny (przerywaczowy)
Kupisz i oryginalny ( Bosch, Ducellier, Magneti Marelli), kupisz i zamiennik. Można też zamontować od poloneza.
Witam Sprawdziłbym jeszcze raz zapłon i zawory,czy pracuje równo?
ostatnio wymieniałem kilka elementów w moim fiacie 125p i musiałem odkrecić aparat zapłonowy bo inaczej nie było dojścia dopiero po jakimś czasie zorientowałem się że ten wałek z wieloklinem sie przestawił ... i nie wiem teraz jak znowu ustawic zapłon napiszcie mi wszystko co i jak powinno być od podstaw, bo prubowałem już 10000 kombinacji i rece mi...
Witek, był w Żuku zapłon elektroniczny, tak jak w polonezie GLE. Ale uwaga-Zuk palił 1-2-4-3
witam wszystkich:> Jestem tu nowy, mam taki problem podłączyłem obrotomierz do wsk-i na wolnych obrotach pokazuje 1000rpm a jak dodam gazu to warjuje skacze po całej skali. Co się stało?????:cry: Mam wsk-e 125, a obrotomierz mam od Poloneza Caro 1.6 GLi (zapłon Abimex'u) Proszę o pomoc Z góry wszystkim dziekuje
Cewka uszkodzona. Pierwotne powinno mieć 0,7 0,9Ω, wtórne 10-11kΩ.
To ja bym stawiał na późny zapłon ,w gli nie ma regulacji ,jedyne co możesz sprawdzić to czujnik podciśnienia . Najlepiej jak by zapłon sprawdził jakiś fachowiec lampą, niech zaznaczy na kole 30st i zerknie czy przyspiesza zapłon jak trzeba.
Zakładasz chińczyka i dziwisz się że nie chodzi. Przewaliłem trochę poldków i nie padnięta cewka to naprawdę rzadkość.Jak chcesz się zabezpieczyć to kup se moduł na ,,zapas" bo one lubią padać , a cewki te oryginalne to przeżyją jeszcze tego poldka.
Piszę z pamięci ale w kodowanie pilotów to coś takiego: - wcisnąć przycisk serwisowy - Przekręcić zapłon 7 razy w ciągu 5 sek - nacisnąć dwukrotnie przycisk pilota - wyłączyć zapłon Powinno działać
Przebicie w cewce spowodowało uszkodzenie modułu.
Witam. W sumie to prawda ale czy taki czujnik będzie aż tak precyzyjny jak oryginalny czujnik halla? Mój kuzyn zakładał zapłon bezstykowy do jawy 350. Był to zapłon z poloneza tylko zeszlifował 2 rogi tego namagnesowanego "śmigiełka". Załozył moduł zapłonowy i cewke chyba z malca. Napisz ilo cylindrowy jest ten motocykl. Jeśli potrzebujesz taki aparat...
Ja bym obstawiał zapłon, lub zawory.
polonez odcina zapłon moduł zapłon polonez schemat zapłon polonez
zamek electrolux przeróbka silnika prądnicę iskrownik ustawić
Kosiarka elektryczna STIGA przestała działać po wjechaniu w wysoką trawę Gdzie wlutować trymer do regulacji chodu zegara kwarcowego?