Witam Chciałbym się podzielić sposobem naprawy hulajnogi. Po włączeniu hulajnogi brak błędu dopiero po ruszeniu koła silnika wyświetla się błąd E3. Przyczyną usterki jest uszkodzony enkoder wewnątrz silnika. Poniżej pokazuje jak naprawić uszkodzony silnik i przywrócić hulajnogę do sprawności. https://obrazki.elektroda.pl/2483346300_...
mógł też odpaść magnes. Odpaść może nie, ale sam magnes mógł się poluzować (najczęściej taki magnes nabijany jest na oś wirnika silnika). Po prostu silnik zaczyna pracować, a zamontowany magnes nie nadąża za obrotami wirnika. Takie magnesy wyglądają różnie, na przykład tak: https://obrazki.elektroda.pl/3518163600_... https://obrazki.elektroda.pl/3139711100_...
Witam. Silnik elektryczny z wentylatora chłodnicy wymagał naprawy, wymiany łożyska przedniego. Po rozebraniu zanurzyłem stojan w odrdzewiaczu, który niestety rozpuścił blaszki trzymające magnesy. Żeby go wyczyścić i pomalować to te magnesy wyjąłem i nie sprawdziłem jak one miały być ułożone. Po złożeniu teraz mam taki problem że silnik w ogóle nie ma...
Witam,mam problem z klejeniem magnesów czy może ktoś sprawdzić czy moje przemyślenia są słuszne? Silnik ma 24 żłobki wychodzi 4 pary magnesów czyli razem 8 musze nakleić zachowując fabryczny skos? .magnesy 40x10x4. a ile można wkleić najwięcej żeby zyskać na mniejszych obrotach? załączone zdjęcia przedstawiające ten silnik. zaznaczone tak jak ja to...
Zamontowalem magnetyzery, niestety ssunął się po wężu i przetarł chłodnice kszt 400zł . Uwazac gdzie montujecie drgania silnika powoduja przetarcia wszystkiego co w zasiegu.. Ku przestrodze dla eksperymentatorów. Efekty moich rocznych obserwcji subiektywnie: może nie pomogly, ale nie zaszkodzily - w dislu duzej różnicy nie zauwazylen moze odbije sie...
Hejka! Mam taki problem. Od dłuższego czasu gdy odpalam silnik w aucie wzmacniacz po prostu się wyłącza i świeci się dioda protect. Gdy silnik nie pracuje wzmacniacz działa ok. Napięcie na zaciskach aku przy rozruchu to 14,4V po nagrzaniu silnika spada do około 14V. Na postoju przy wyłaczonym silniku jest 12,5V. Mam podłaczony kondensator. Podłączałem...
Witam, mam silniczek do łódeczki, lecz mam problem, silnik po odpaleniu nie równo chodził, po chwili zaczynał pracować na jednym cylindrze. Po ściągnięciu głowicy, ukazała się przyczyna takiego zachowania. Do komory cylindra dostawała się woda z układu chłodzenia, (uszkodzona uszczelka), widoczne na gładzi osady w miejscu przecieku. Wszystko jasne,...
Witam, zakupiłem niedawno silnik Mercury 40KM dwusuwowy. Silnik pali ładnie, trochę nierówno pracuje ale problem jest większy, czasami rozrusznik nie wyłącza się już po odpaleniu silnika i dalej kręci się. Przestaje pracować dopiero po zdjęciu klemy z akumulatora, nie zdarza się to za każdym razem a że silnik jest głośny to czasami nie słyszę czy rozrusznik...
Witam, w silniku DC 12V ok 400-500w, mam urwane dwa magnesy oryginalne, mam inne zamienniki,nie są tej samej wielkości, czy mogę je wkleić ? dodam, iż były one wklejone na ciepło klejem, ale owy klej się rozpuścił ponieważ silnik się przegrzewał pod obciążeniem, teraz planuję skleić je klejem -spawanie na zimno -załączam pomocnicze zdjęcia, proszę o...
Mam rozrusznik oryginalny do silnika BRIGGS&STRATTON w mojej kosiarce SNAPER który podłączony do akumulatora 36Ah z wielkim trudem zakręca silnik, a przewody rozruchowe robią się gorące. Rozebrałem rozrusznik celem sprawdzenia stanu tulejek łożyskowych, czy wirnik nie ociera się o stojan. Stwierdziłem że, stan tulejek jest b.dobry, i nie widać najmniejszych...
Witam kupilem silnik zaburtowy Mercury 4,5 km. problem jest taki ze nie moge odpalic . iskra jest ,paliwo w gazniku tez jest. Tylko po wykreceniu swiecy swieca jest sucha .z tego co widze to niedochodzi paliwo do komory spalania. Dodam ze gaznik jest wyczyszczony i wszystkie dysze sa nowe.Prosze o pomoc w czym moze byc problem.
Witam, chciałbym naprawić silnik z wentylatora samochodowego W w silniku odkleiły się magnesy od dobudowy (prawdopodobnie ze starości ). W siniku jest 4 magnesy. Magnesy różnią sie polaryzacją. Magnesy przyciągania się do siebie parami w taki sposób "((" . kiedy zamienię pary przyciągają się tak ")(" . Nie pamiętam jak magnesy były wcześniej wklejone...
Witam, może wie ktoś czemu mi wywala paliwo przelewem (dziurą, która się znajduje w dekielku zakrywającym komorę pływakową). Jak pompuje gruszką, to wywala paliwo w tym dolnym gaźniku tylko (posiada on 2 gaźniki).
Witam, mam cinquecento sportinga 108tys km. Stojąc na światłach samochód mi zgasł i nie mogłem go odpalić (nie łapał immobilazjer) i postanowiłem (a raczej samochody stojące za mną), że podjadę na pobocze na samym rozruszniku samochód podjechał ze 2 metry i rozrusznik stanął. Przekręcam kluczyk i cisza, czy to objaw spalenia rozrusznika? Wcześniej samochód...
Problem z silnikiem zaburtowym Mercurym 40KM czterosuwem trzy cylindrowym. Silnik odpala i na wolnych obrotach tak gdzieś do 1/4 położenia manetki pracuje równo do momentu gdy próbuje dodać więcej gazu. Wtedy zaczyna się dławić i gaśnie. Czy macie może jakieś pomysły jaka może być tego przyczyna?
W moim starym magnetofonie ZK120 silnik przestał pracować. Po jego wybudowaniu zauważyłem ciekawą sytuacje. Otóż wówczas gdy obróciłem go wiatraczkiem w dół, wał silnika obracał się bez oporu, jeśli obróciłem go do normalnej pozycji, silnik zatrzymywał się. -jak wyjaśnić tą sytuacje, - jak zakwalifikować silnik, czy jest do uratowania.
Witam Rozrusznik ma 2 wejścia na automacie 1 gruby kabel z aku po zapłonie i 1 cienki podający zasilanie do wyrzucenia bendixa przy kręceniu . Ja już z nerwów zgłupiałem po przyłożeniu napięcia na grube wejście to od aku , rozrusznik kręci bardzo szybko, po przyłożeniu na cienkie wejście kręci wolniej. Czy to nie ma być tak : przykładam napięcie na...
Proszę o pomoc bo mam mały problem. Urządzenie służy do obcinania kabla, wciąga na odpowiednią długość i noże obcinają. Na początku były upalone 2 szczotki. Silnik ma oznaczenie MT30U4 36, jest silnik prądu stałego z magnesami stałymi, posiada 4 szczotki na wirniku. Steruje nim sterownik serwo regler z przekształtnikiem PWM zbudowanym na tranzystorach...
Witam. Mam zagwozdkę w temacie instalacji elektrycznej w motocyklu Honda Magna. Regularnie psuje świece zapłonowe. Po kilku minutach pracy świece do wymiany. Motorek stary, po wywrotce z lekkim ślizgiem zaczęły się cuda. Mile widziana jakaś podpowiedź, gdzie szukać. Dostęp do części trudny, więc wolałbym zawęzić krąg poszukiwań. Mile widziana jakaś...
Witam Jak wspomniałem silnik odpala na strzał pracuje na wolnych idealnie Po wpłynięciu i dodaniu gazu przerywa jak by miał brak paliwa: Wymieniłem całą linię paliwowa paliwo jest Zmierzylem cisnienie bylo 1cylinder 5bar 2- 4bary 3- 10bar 4- ? Brak dojścia Z próbą olejowa bez zmian Ustawiłem zawory ssący na 0.2 wydech na zimnym 0.3 Próba ciśnienia na...
Jak wiadomo ( jedni wieżę drudzy nie ) magnetyzery poprawiają pracę silnika i oszczędzają paliwo. Może ktoś ma schemat magnetyzera tylko nie "zwykłego" ale elektronicznego. Miałem kiedyś taki shemat, ale zaginoł mi w akcji - teraz przydał by się. Mam jeszcze schemat magnetyzera do odkamieniania wody-jeśli kogoś interesuje. Pozdrawiam
Witam zostałem poproszony o zobaczenie dlaczego silnik zaburtowy nie odpala. Jest to silnik firmy Mercury taki jak na fotce https://obrazki.elektroda.pl/2176839000_... Nie było iskry przez uszkodzony moduł zapłonowy. Został wymieniony ale dalej nie odpala ze względu na brak podawania paliwa przez gaźnik. Pompka paliwa działa i paliwo...
bęben zaczyna wirować podczas prania i wyskakuje F-06 F06 to usterka napędu. Z opisu wynika że poluzował się magnes w tacho silnika.
Magnes tachoprądniczki na wirniku poluzowany ew. triak silnika do wymiany.
sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Prądniczka jest na silniku po przeciwnej stronie kółka pasowego, sprawdź czy nie poluzował się magnes (wirniczek) prądniczki.
Poluzowany magnes prądniczki tachometrycznej znajdujący się na końcu wirnika za komutatorem. Można go wkleić na kropelkę.
Coś się poluzowało, możliwe że w środku silnika np. magnes.
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Był taki temat na Forum dokładnie z taką pralką 7 mignięć co 10 minut pracy silnika - poszukaj. Tam po kolei sprawdzono przekaźniki, tranzystory sterujące przekaźnikami a wyszło na to,że magnes od tacho poluzował się na osi silnika. Coś w tym rodzaju.
Masz błędy F07 i F06. Zrób to o co prosiłem a mianowicie fotkę silnika od strony tacho. Z tego co piszesz to będziesz miał poluzowany magnes prądnicy tachometrycznej( takie coś... na osi wałka po przeciwległej stronie koła pasowego, pod beżową osłoną :) )
Sprawdź prądniczkę tachometryczną na silniku, może być poluzowany magnes, sprawdź też połączenia w kostce silnika.
Magnes nie jest poluzowany na silniku?
Silniczek, sie raczej nie spalił, byc moze poluzowal sie na osi :) Silnik ktory napedza programator sklada sie z cewki nawienietej na okraglum karkasie i magnesu osadzonego na osi. Czasami zdaza sie tak, ze ten magnez sie poluzuje i nie kreci programatora. Polecam tam zajzeć (chyba ze sie nie czujesz na silach). Silnik o ile dobrze kojaze mozna odkrecic...
Zmierz rezystancję cewki prądniczki, sprawdź czy nie poluzował się jej magnes a silnik sprawdź wg. tego sposobu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
A jak sprawdziłeś tacho? Może magnes poluzowany?
(mam wrażenie że próbuje rozkręcić się do maksymalnych obrotów). Sprawdź prądniczkę tachometryczną silnika, może być poluzowany magnes.
sprawdź połączenia wiązki prądniczki tacho od modułu do silnika, ewentualnie uszkodzony(poluzowany) magnes prądniczki. no chyba że mechanicznie "rozpada" się krzyżak bębna
Sprawdz czy nie poluzował się magnes tachogeneratora .Powinien znajdowac się na ośi silnika po przeciwnej stronie kółka napędowego.Powodzenia.
jeszcze jakiś inny pomysł. Magnes na silniku nie jest poluzowany ?
Sprawdź cewke tacho na silniku, oraz wewnątrz magnes czy się nie poluzował jak również połączenia z płytką.
Sprawdź jeszcze magnes na tacho czy się nie poluzował
Witaj kolego , skoro świeca i gażnik były ruszone to zacznij od tego {szczelinomierze musiał byś mieć dwa} lecz jest inny sposób przetnij żyletkę wzdłuż na dwa wąskie paski poluzuj dwa wkręty mocujące cewkę wsadzasz te paski w skrajnych położeniach pomiędzy cewkę a koło gdzie jest magnes dociskasz cewkę dokręcasz śruby powinno zadziałać , masz wtedy...
Sprawdź też czy nie kończą się szczotki silnika lub nie poluzował się magnes tachoprądniczki.
Sprawdź cewke tacho na silniku zobacz czy nie poluzował się magnes w środku cewki.
Kolego zdjęcie tego wirnika jest banalnie proste musisz po prostu wkręcić śrubę do środka ale o gwincie nie takim jaki trzyma wirnik tylko większym taki jaki jest w środku bieżni łożyska wirnik jest osadzony na stożku jak nie masz takiej długiej śruby to jest inne wyjście młotek i przez klocek delikatnie bijesz w pakiet raz z jednej raz z drugiej strony...
Po pierwsze, chińczyki "w dużej budzie" mają przypadłość wybijania się łożyska stożkowego na dole główki ramy. Zbyt mocne dokręcenie łożyskowania powoduje że kierownicę jak magnes przyciąga do pozycji środkowej, natomiast zbyt luźne dokręcenie powoduje stukanie podczas jazdy po nierównościach i hamowaniu. Po drugie, przy silnikach 4T notorycznie padają...
Napięcie wzrasta względem obrotów. Sprawdź magnes na prądniczce może sie poluzował?
Sprawdź magnes prądniczki czy nie jest poluzowany lub pęknięty.
Niesprawny tachometr silnika, sprawdź rezystancję cewki, jakość połączeń w kostce silnika a przede wszystkim jego magnes, możliwe że poluzowany lub pęknięty.
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na silniku a szczególnie jej magnes, sprawdź czy się nie poluzował.
Popraw luty na przekaźnikach i sprawdz czy magnes przy pradnicy niejest poluzowany.
Sprawdź dokładnie tachometr,może coś sie dzieje z magnesem (poluzowany,pęknięty), sprawdź jakość połączeń przewodów z tacho w kostce silnika
Miałem kilka takich przypadków jak ten i było to , poluzowany lub uszkodzony magnes tacho,zwarte uzwojenia tacho albo uszkodzona elektronika.Zakłucenia od silnika nie.
Mruga 7 razy. Moduł,silnik,okablowanie sprawdzone. Sprawdź prądniczkę tachometryczną, zobacz czy nie jest poluzowany jej magnes.
Miałem to samo. Przekręcił się, poluzował lub opadł magnes na szprysze, który daje sygnał do czujnika, więc czujnik nie odbierał sygnału. Przekręciłem magnes tak, by czujnik mógł złapać sygnał. I błąd sam się zlikwidował. Dodano po 3 Chociaż ja mam silnik wspomagający pedały, więc pewnie to inny system.
Silnik posiada tachometr cewka i magnes nie są poluzowane, zmierzyłem opor cewki 85om co dziwne po podłączeniu pralka zaczeła normalnie pracowac ciekawe jaka mogła byc przyczyna tych kłopotów. Dzięki za podpowiedż
Sprawdź magnes prądniczki tacho, może być pęknięty lub poluzowany, dobrze obejrzyj kostkę silnika (jakość połączeń) Czy chodzi o ten magnes w środku na klucz torx? Jest z dwóch części i jest luźny, wysuwa się. Kostka nie zasniedziala, grzałki jeszcze nie sprawdzałem na upłynnośc http://obrazki.elektroda.net/91_12281292...
Witam! Do sprawdzenia silnik - złącza na silniku, szczegolnie przewody od prądniczki tacho, oraz sama prądniczka ( pęknięty, lub poluzowany magnes). Nie wiem ile pralka ma lat, i jak często pierzesz, ale dla laika pasek może wyglądać na dobry, a po zakupie nowego widać rożnice. Narazie sprawdź silnik i przewody do niego idące. Jeżeli silnik okaże się...
Witam! Otzrmałęm radę że prawdopodobną przyczyną złych obrotów bębna może być poluzowany lub odkręcony magnes tachometru. Proszę o radę gdzie on się znajduje na silniku, po przeciwnej stronie koła pasowego, nie ma nic do dokręcania, cewka jest zakryta krążkiem blachy na trwałe (w krążku otwory w obudowie wypusty) za pomocą powyginanych wypustów. Dzie...
Sprawdź magnesy na tacho, czasem się luzują i taki jest efekt. :) Co za trafna odpowiedź. Poluzował się właśnie ten magnesik na osi silnika. Dzięki. :wink:
Jeszcze jedna bardzo ważna rzecz. Tarcza z magnesami trzyma się osi silnika na śrubie - z prawoskrętnym gwintem. Przy przełączeniu w "lewo" odkręci się... Pomyślałem o tym. Między tarczą a kołem pasowym, jest silikonowa podkładka średnicy koła pasowego. Po 6 godzinach testów nic się nie poluzowało. A jakby co to zawsze można kapnąć niebieskiego kleju...
Polecam przeczytanie (zawartości linków też !) http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ) Jak nie chcesz rozbierać podsufitki i uzupełniać płaszczyznę metalową połączoną z masą w wielu miejscach pod tym plastykowym dachem, to zostaje montaż w głównej metalowej...
Też kiedyś próbowałem na odpalonym, ale raz wciągneło mi zarnik. Nie wiem jakim cudem, ale tak się stało. W tym silniku ciężko cokolwiek jakimś zestawem zrobić bo wszędzie ciasno i nic nie widać. Próbuj wyciągnąć wtrysk, zamiast niego podłączyć adapter z powietrzem i próba delikatnego wbicia zarnika do środka. Jest możliwość że jak się poluzuje to go...
Sprawdz silnik, szczotki, komutator, prądniczkę tacho, podłącz silnik bezpośrednio na 230V. Na przednim panelu pisze WISL 105 na naklejkach jest napewno dopisane więcej. Jeżeli silnik dobry, pooglądaj moduł. Dodano po 18 Jeszcze zapomniałem dodać że podłączając silnik bezpośrednio do sieci, ruszy na pełnych obrotach, ponieważ pominięte zostanie tacho....
Moim zdaniem należy wymontować silnik(z tego co pamiętam to 2 śruby) i sprawdzić miernikiem jak zachowuje się cewka tachometryczna.Często spotykam się z takim zjawiskiem że ruchy rewersyjne są ok a jak ma wirować to poluzuje się magnes przy cewce i moduł odczytuje błędne informacje. Pozdrawiam
Kiedyś opracowałem dwa układy. http://obrazki.elektroda.net/60_12635628... http://obrazki.elektroda.net/55_12635628... Pierwszy znakomicie stabilizuje obroty silników, nawet przy bardzo małych prędkościach. Drugi jest gorszy, ponieważ minimalna prędkość jest większa, a do wyłączenia silnika potrzebny jest wyłącznik. Myślę, że właśnie...
Dzień dobry mam problem z xboxem 360 najstarszej rewizji płyty Otóż po płyty wsadzeniu stoi w miejscu laser się jakby od czasu do czasu po wsadzeniu płyty rusza a (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot płyta st... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstsze przyczyny objawu „laser czasem drgnie, ale płyta stoi w miejscu” w najstarszych Xbox 360 (napędy...
Może brama ma za duże luzy i odległość magnesu umieszczonego na belce przesuwnej bramy jest za duża od zamontowanej na stałe skrzynki w której zabudowane są kontaktrony i jest brak sygnału z kontaktronu.Sprawdz magnesy zabudowane na belce bramy.Muszą one być precyzyjnie zabudowane na belce aby precyzyjnie najeżdzały w odpowiednim momencie na zabudowane...
Ano zgadza się, a naprawa się nie udała. Dowcip w tym, że przed naprawą (magnes pęknięty na pół) silnik zaczynał się obracać z bardzo dużą prędkością i stawał, a po naprawie i dwóch praniach, gdzie ruchy rewersyjne były ok, tylko nie wchodził na wirowanie. Lecz w tym wypadku nie pękł, a poluzował się na mosiężnej tulei. Udało mi się dostać w handlu...
poluzować laptop poluzować napinacz poluzować turbina
preamp gitara basowy smarowanie ciśnieniowe silnika vivanco sygnał
Śmigło w pochłaniaczu odłączyło się - co zrobić? Schemat bezpieczników Suzuki Grand Vitara - lokalizacja i wartości