Witam Chciałbym się podzielić sposobem naprawy hulajnogi. Po włączeniu hulajnogi brak błędu dopiero po ruszeniu koła silnika wyświetla się błąd E3. Przyczyną usterki jest uszkodzony enkoder wewnątrz silnika. Poniżej pokazuje jak naprawić uszkodzony silnik i przywrócić hulajnogę do sprawności. https://obrazki.elektroda.pl/2483346300_...
mógł też odpaść magnes. Odpaść może nie, ale sam magnes mógł się poluzować (najczęściej taki magnes nabijany jest na oś wirnika silnika). Po prostu silnik zaczyna pracować, a zamontowany magnes nie nadąża za obrotami wirnika. Takie magnesy wyglądają różnie, na przykład tak: https://obrazki.elektroda.pl/3518163600_... https://obrazki.elektroda.pl/3139711100_...
bęben zaczyna wirować podczas prania i wyskakuje F-06 F06 to usterka napędu. Z opisu wynika że poluzował się magnes w tacho silnika.
Magnes tachoprądniczki na wirniku poluzowany ew. triak silnika do wymiany.
sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Prądniczka jest na silniku po przeciwnej stronie kółka pasowego, sprawdź czy nie poluzował się magnes (wirniczek) prądniczki.
Poluzowany magnes prądniczki tachometrycznej znajdujący się na końcu wirnika za komutatorem. Można go wkleić na kropelkę.
Coś się poluzowało, możliwe że w środku silnika np. magnes.
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Był taki temat na Forum dokładnie z taką pralką 7 mignięć co 10 minut pracy silnika - poszukaj. Tam po kolei sprawdzono przekaźniki, tranzystory sterujące przekaźnikami a wyszło na to,że magnes od tacho poluzował się na osi silnika. Coś w tym rodzaju.
Masz błędy F07 i F06. Zrób to o co prosiłem a mianowicie fotkę silnika od strony tacho. Z tego co piszesz to będziesz miał poluzowany magnes prądnicy tachometrycznej( takie coś... na osi wałka po przeciwległej stronie koła pasowego, pod beżową osłoną :) )
Sprawdź prądniczkę tachometryczną na silniku, może być poluzowany magnes, sprawdź też połączenia w kostce silnika.
Magnes nie jest poluzowany na silniku?
Silniczek, sie raczej nie spalił, byc moze poluzowal sie na osi :) Silnik ktory napedza programator sklada sie z cewki nawienietej na okraglum karkasie i magnesu osadzonego na osi. Czasami zdaza sie tak, ze ten magnez sie poluzuje i nie kreci programatora. Polecam tam zajzeć (chyba ze sie nie czujesz na silach). Silnik o ile dobrze kojaze mozna odkrecic...
Zmierz rezystancję cewki prądniczki, sprawdź czy nie poluzował się jej magnes a silnik sprawdź wg. tego sposobu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
A jak sprawdziłeś tacho? Może magnes poluzowany?
(mam wrażenie że próbuje rozkręcić się do maksymalnych obrotów). Sprawdź prądniczkę tachometryczną silnika, może być poluzowany magnes.
sprawdź połączenia wiązki prądniczki tacho od modułu do silnika, ewentualnie uszkodzony(poluzowany) magnes prądniczki. no chyba że mechanicznie "rozpada" się krzyżak bębna
Sprawdz czy nie poluzował się magnes tachogeneratora .Powinien znajdowac się na ośi silnika po przeciwnej stronie kółka napędowego.Powodzenia.
jeszcze jakiś inny pomysł. Magnes na silniku nie jest poluzowany ?
Sprawdź cewke tacho na silniku, oraz wewnątrz magnes czy się nie poluzował jak również połączenia z płytką.
Sprawdź jeszcze magnes na tacho czy się nie poluzował
Witaj kolego , skoro świeca i gażnik były ruszone to zacznij od tego {szczelinomierze musiał byś mieć dwa} lecz jest inny sposób przetnij żyletkę wzdłuż na dwa wąskie paski poluzuj dwa wkręty mocujące cewkę wsadzasz te paski w skrajnych położeniach pomiędzy cewkę a koło gdzie jest magnes dociskasz cewkę dokręcasz śruby powinno zadziałać , masz wtedy...
Sprawdź też czy nie kończą się szczotki silnika lub nie poluzował się magnes tachoprądniczki.
Sprawdź cewke tacho na silniku zobacz czy nie poluzował się magnes w środku cewki.
Kolego zdjęcie tego wirnika jest banalnie proste musisz po prostu wkręcić śrubę do środka ale o gwincie nie takim jaki trzyma wirnik tylko większym taki jaki jest w środku bieżni łożyska wirnik jest osadzony na stożku jak nie masz takiej długiej śruby to jest inne wyjście młotek i przez klocek delikatnie bijesz w pakiet raz z jednej raz z drugiej strony...
Po pierwsze, chińczyki "w dużej budzie" mają przypadłość wybijania się łożyska stożkowego na dole główki ramy. Zbyt mocne dokręcenie łożyskowania powoduje że kierownicę jak magnes przyciąga do pozycji środkowej, natomiast zbyt luźne dokręcenie powoduje stukanie podczas jazdy po nierównościach i hamowaniu. Po drugie, przy silnikach 4T notorycznie padają...
Napięcie wzrasta względem obrotów. Sprawdź magnes na prądniczce może sie poluzował?
Sprawdź magnes prądniczki czy nie jest poluzowany lub pęknięty.
Niesprawny tachometr silnika, sprawdź rezystancję cewki, jakość połączeń w kostce silnika a przede wszystkim jego magnes, możliwe że poluzowany lub pęknięty.
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na silniku a szczególnie jej magnes, sprawdź czy się nie poluzował.
Popraw luty na przekaźnikach i sprawdz czy magnes przy pradnicy niejest poluzowany.
Sprawdź dokładnie tachometr,może coś sie dzieje z magnesem (poluzowany,pęknięty), sprawdź jakość połączeń przewodów z tacho w kostce silnika
Miałem kilka takich przypadków jak ten i było to , poluzowany lub uszkodzony magnes tacho,zwarte uzwojenia tacho albo uszkodzona elektronika.Zakłucenia od silnika nie.
Mruga 7 razy. Moduł,silnik,okablowanie sprawdzone. Sprawdź prądniczkę tachometryczną, zobacz czy nie jest poluzowany jej magnes.
Miałem to samo. Przekręcił się, poluzował lub opadł magnes na szprysze, który daje sygnał do czujnika, więc czujnik nie odbierał sygnału. Przekręciłem magnes tak, by czujnik mógł złapać sygnał. I błąd sam się zlikwidował. Dodano po 3 Chociaż ja mam silnik wspomagający pedały, więc pewnie to inny system.
Silnik posiada tachometr cewka i magnes nie są poluzowane, zmierzyłem opor cewki 85om co dziwne po podłączeniu pralka zaczeła normalnie pracowac ciekawe jaka mogła byc przyczyna tych kłopotów. Dzięki za podpowiedż
Sprawdź magnes prądniczki tacho, może być pęknięty lub poluzowany, dobrze obejrzyj kostkę silnika (jakość połączeń) Czy chodzi o ten magnes w środku na klucz torx? Jest z dwóch części i jest luźny, wysuwa się. Kostka nie zasniedziala, grzałki jeszcze nie sprawdzałem na upłynnośc http://obrazki.elektroda.net/91_12281292...
Witam! Do sprawdzenia silnik - złącza na silniku, szczegolnie przewody od prądniczki tacho, oraz sama prądniczka ( pęknięty, lub poluzowany magnes). Nie wiem ile pralka ma lat, i jak często pierzesz, ale dla laika pasek może wyglądać na dobry, a po zakupie nowego widać rożnice. Narazie sprawdź silnik i przewody do niego idące. Jeżeli silnik okaże się...
Witam! Otzrmałęm radę że prawdopodobną przyczyną złych obrotów bębna może być poluzowany lub odkręcony magnes tachometru. Proszę o radę gdzie on się znajduje na silniku, po przeciwnej stronie koła pasowego, nie ma nic do dokręcania, cewka jest zakryta krążkiem blachy na trwałe (w krążku otwory w obudowie wypusty) za pomocą powyginanych wypustów. Dzie...
Sprawdź magnesy na tacho, czasem się luzują i taki jest efekt. :) Co za trafna odpowiedź. Poluzował się właśnie ten magnesik na osi silnika. Dzięki. :wink:
Jeszcze jedna bardzo ważna rzecz. Tarcza z magnesami trzyma się osi silnika na śrubie - z prawoskrętnym gwintem. Przy przełączeniu w "lewo" odkręci się... Pomyślałem o tym. Między tarczą a kołem pasowym, jest silikonowa podkładka średnicy koła pasowego. Po 6 godzinach testów nic się nie poluzowało. A jakby co to zawsze można kapnąć niebieskiego kleju...
Polecam przeczytanie (zawartości linków też !) http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ) Jak nie chcesz rozbierać podsufitki i uzupełniać płaszczyznę metalową połączoną z masą w wielu miejscach pod tym plastykowym dachem, to zostaje montaż w głównej metalowej...
Też kiedyś próbowałem na odpalonym, ale raz wciągneło mi zarnik. Nie wiem jakim cudem, ale tak się stało. W tym silniku ciężko cokolwiek jakimś zestawem zrobić bo wszędzie ciasno i nic nie widać. Próbuj wyciągnąć wtrysk, zamiast niego podłączyć adapter z powietrzem i próba delikatnego wbicia zarnika do środka. Jest możliwość że jak się poluzuje to go...
Sprawdz silnik, szczotki, komutator, prądniczkę tacho, podłącz silnik bezpośrednio na 230V. Na przednim panelu pisze WISL 105 na naklejkach jest napewno dopisane więcej. Jeżeli silnik dobry, pooglądaj moduł. Dodano po 18 Jeszcze zapomniałem dodać że podłączając silnik bezpośrednio do sieci, ruszy na pełnych obrotach, ponieważ pominięte zostanie tacho....
Moim zdaniem należy wymontować silnik(z tego co pamiętam to 2 śruby) i sprawdzić miernikiem jak zachowuje się cewka tachometryczna.Często spotykam się z takim zjawiskiem że ruchy rewersyjne są ok a jak ma wirować to poluzuje się magnes przy cewce i moduł odczytuje błędne informacje. Pozdrawiam
Kiedyś opracowałem dwa układy. http://obrazki.elektroda.net/60_12635628... http://obrazki.elektroda.net/55_12635628... Pierwszy znakomicie stabilizuje obroty silników, nawet przy bardzo małych prędkościach. Drugi jest gorszy, ponieważ minimalna prędkość jest większa, a do wyłączenia silnika potrzebny jest wyłącznik. Myślę, że właśnie...
Może brama ma za duże luzy i odległość magnesu umieszczonego na belce przesuwnej bramy jest za duża od zamontowanej na stałe skrzynki w której zabudowane są kontaktrony i jest brak sygnału z kontaktronu.Sprawdz magnesy zabudowane na belce bramy.Muszą one być precyzyjnie zabudowane na belce aby precyzyjnie najeżdzały w odpowiednim momencie na zabudowane...
Ano zgadza się, a naprawa się nie udała. Dowcip w tym, że przed naprawą (magnes pęknięty na pół) silnik zaczynał się obracać z bardzo dużą prędkością i stawał, a po naprawie i dwóch praniach, gdzie ruchy rewersyjne były ok, tylko nie wchodził na wirowanie. Lecz w tym wypadku nie pękł, a poluzował się na mosiężnej tulei. Udało mi się dostać w handlu...
Dzisiaj wreszcie znalazłem czas aby zobaczyć i sprawdzić "tacho" przy silniku o którym mi napisaliście. Tachometr był na sowim miejscu raczej nic się tam nie poluzowało, ale mimo to docisnąłem pierścień segera który dociska tacho do wałka, sprawdziłem styki na kostce, szczotki (wszystko tam jest ok). Po uruchomieniu jest o tyle lepiej, że pralka nadal...
ależ oczywiście, mocowanie anteny wyłącznie w metalowej karoserii (wiertara, wiertełko 12, chusteczka na otarcie łez i jedziemy blachę na wylot :) trzeba tylko tam zabezpieczyć jakimś sprejem na korozję). :) "Kondensator" wiesz, z pewnością są lepsze przewody od h155 ale ten zdał u mnie egzamin na piątkę (jest zdecydowanie lepszy od standardowo instalowanego...
Witaj. Niestety mimo, że słychać włączający się silnik to kołem mogę lekko kręcić w przód. W tył trochę hamuje. Zatrzymane koło nie wznawia ruchu po uruchomieniu silnika. Oczywiście silnik pracuje tylko po uruchomieniu pedałów i natychmiast zaprzestaje po ich zatrzymaniu. Muszę ponownie zdjąć koło, odkręcić pokrywę i spróbować uruchomić silnik w imadle...
Ok po wielu trudach udało się przywrócić do życia bramę. Głównymi sprawcami usterek był transformator oraz czujnik silnika tzw. czujnik Halla. Czujnik który zakupiłem na allegro oraz wymieniłem niestety nie działał (być może inny model był. Kupiłem dwie sztuki z innych partii, ale na chwilę obecną nie będę sprawdzał czy drugi zadziała. Może kiedyś z...
(at)ElektrodaBot w gniszdzie flex s47 jest napiecie . Cos cyka w okolicy silnika a na elektromagnesie jest 100v zamiast 250. Csy wymiana elektromagnesu zalatwi sprawe nie wlaczajacego sie odkurzacza . ? Mierzylem miernikiem ustawionym (omomierz) na 20k i wyszlo 5.14 na magnesie (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Sama wymiana elektromagnesu...
Zaryzykowałem i odkręciłem całą górną pokrywę. Byłem zdziwiony, gdyż na talerzy już znajdowało się parę fragmentów kurzu i jakiś biały miękki "paproch". Tak była zaparkowana głowica: https://obrazki.elektroda.pl/7912135200_... A z tego miejsca wydobywa się to cykanie po podłączeniu zasilania. Z ciekawości zapodałem zasilanie i słychać...
Czasami warto zerknąć do koła magnesowego, potrafi się poluzować i naśladować zacierający się silnik.
P.S. Jak zwykle za szybko. Wyjaśniam, że chodzi o odkrycie przez Ciebie ukrytych przez ZE faktów dotyczących nie powodowania przez neodym żadnych uszkodzeń w magnesie hamujacym licznika indukcyjnego. Odnosząc sie do rys na tarczy. Rysy nie są spowodowane tarczą na której dane licznika. Tarcza wirująca, aluminiowa, wystaje ok. 1/2 cm przed tarczą z danymi....
Wymieniłem tarczę łożyskową, próbowałem delikatnie przekręcać i dalej to samo. Śrubki poluzowałem nawet do tego stopnia, że wirnik zaczął ocierać o stojan. Problem tkwi albo w smarowaniu łożyska, albo w komutatorze - bo w zasadzie wszystko jest blisko siebie i grzeje się razem. Trudno więc określić, skąd ciepło pochodzi. Ponadto wymieniłem oprawy szczotek...
Posiadam tokarkę domowej roboty i mam takie pytania.Czy silniczek przedstawiony na zdjęciu poniżej można zasilić zasilaczem 12v, a jeśli tak to jaki(jakie) to może być zasilacz.Chciałbym też zapytać jeszcze o dwie rzeczy ile amper ma ten silniczek,a drugie to to że rozebrałem go aby go wyczyścić po wyczyszczeniu wziąłem trochę smaru i posmarowałem 2...
Co znalazlem w sieci. http://obrazki.elektroda.pl/1056434300_1... BłądKey 1Key 2Key 3Key 4LED 4 01Nie świeciNie świeciNie świeciBłyskaNie świeci 02Nie świeciNie świeciBłyskaNie świeciNie świeci 03Nie świeciNie świeciBłyskaBłyskaNie świeci 04Nie świeciBłyskaNie świeciNie świeciNie świeci 05Nie świeciBłyskaNie świeciBłyskaNie świeci 06Nie świeciBłyskaNie...
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
..prosze mi powiedzić dokładnie gdzie się znajduje prądniczka tacho,szukałem koło silnika i nie moge jej znaleść,doradził mi ktoś,że mógł się poluzować jakiś magnesik.
Przyczyny szukaj raczej w silniczku skoro po puknieciu idzie to tak jakby sie szczotki przyklejaly do wirnika albo magnes sie poluzowal.
To jest pralka Direct Drive i silnik jest bezszczotkowy, koło magnesowe bezpośrednio przykręcone na oś bębna, wokoło na zbiorniku przytwierdzone cewki. Jeśli chodzi o złe podłączenie czegoś to raczej wykluczam ponieważ nic nie odpinałem z okablowania, jedynie mogły się poluzować jakieś konektory przy module. Łożysko mniejsze zostawiłem ponieważ było...
https://obrazki.elektroda.pl/2090466900_... Kolejny artykuł o narzędziach — zgodnie z obietnicą z poprzedniego odcinka również o wkrętaku elektrycznym, ale ... bardziej wysublimowanym. ;) Prezentowany dziś wkrętak, a raczej zestaw wkrętaka elektrycznego, z podstawowymi akcesoriami to coś, czego mi od dawna brakowało. Mały, zgrabny...
poluzować napinacz poluzować turbina silnik wiertarki magnes
ściągnąć obudowa działa elektrozaworu podciśnienia bascom projekt
prosty pomiar pojemności kondensatora schemat instalacji elektrycznej
SIMATIC S5 – wgrywanie programu z EPROM, procedura Overall Reset, modele 6ES5 Launch X-431 brak 8-cyfrowego kodu aktywacyjnego – co zrobić?