plan b) nie dał efektów. Wygląda iż prawidłowy kierunek to a) - pompa myjąca a konkretnie jej turbina. Co do weryfikacji przekaźnika to: - jest sterowany napięciem stałym 5v z fioletowego kabla. Biały i czarny to zasilanie 220v silnika. - jest sprawny (przez porównanie ze schematem i innym prawidłowo działającym przekaźnikiem) - praktyczne działanie...
No tam jest śruba kontrująca trzeba poluzować tak by dało się kręcić palcami. Przy okazji możesz sprawdzić czy chodzi luźno i czy nie ma luzu na połączeniu sztanga dźwignia zmiennej geometrii. Trzeba uważać po przejeździe żeby się nie dotknąć muszli gorącej i wydechu jak już zrobisz przejazd, ale idzie regulować na rozgrzanym silniku. U ciebie jest...
Musiałbyś poluzować kolektor wydechowy by sprawdzić czy olej idzie z cylindra. Jak będzie sucho to turbina się kończy. Półtora roku bez odpalania silnika? To może być problem. :(
Witam Serdecznie! Wyjąć, łatwo powiedzieć! Jest chyba 8 śrub a raczej 4 nakrętki M8 i 4 śruby M6 ale 2 z nich są niewidoczne, z tyłu i rozkręcić je będzie nie lada wyzwaniem. Powiedżcie jak połączona jest ta turbina z częścią sprężarkową, czy to wyjdzie samo? No i jeszcze wodzik idący do gruchy, jak go poluzować z tyłu , i jakieś jeszcze uszczelki,...
Zamontowanie turbiny nie stanowi dużego problemu .Należy wymontować kolektor wydechowy i odwrócić go o 180 stopni oczywiście bez kolanka wtedy wylot spalin masz z przodu i skierowany do góry. Turbina ma cztery otwory do mocowania a na kolektorze są dwa należy dokładnie wymierzyć i przewiercić w turbinie dwa otwory i bezpośrednio ją przykręcić do kolektora....
Witam, Wygrzebałem ostatnio w domu zabytkowego Zelmera 102b, którego wykorzystywałem jako dmuchawę (do czyszczenia komputerów i innych rzeczy) - tyle że po pewnym czasie zaczął mnie niepokoić bzyczący dźwięk dochodzący z silnika. Po rozebraniu sprzętu okazało się że jedna ze szczotek jest ukruszona, a przez 25 lat pracy między lamelkami zgromadziły...
posiadam skladana turbine goracego powietrza z silnikiem Ecofit, parametry: 230V 50Hz 133Wa 0,6A 2,5uF 400V 830 RPM 29-03-176 4RTA35 180x70R Napisalem wszystko co jest na silniku, problem tkwi w tym ze kreci sie za wolno, nie ma oporow na lozyskach itp, ma dobra bezwladnosc, nie wiem w czym tkwi problem, moze silnik juz jest zuzyty. Bede wdzieczny za...
Przy mocowaniu turbiny zauwarzylem wyciek olejyjest on na gornej pokrywie silnika i gdzies z pod turbiny wycieka olej czy moze to uszkodzic turbo.I jak sprawdzic czy jeszcze dziala.Przyspieszenie zmalalo o 70%. Dziekuje za pomoc!!! Pozdrawiam
Turbina się nie poluzowała, dźwięk i obroty silnika tak jak wcześniej? Jeśli mechanicznie jest wszystko ok to zaczął bym od sprawdzenie czujnika podciśnienia zasobnika na płytce elektroniki
Podłączenie na pełną moc to tak jakbyś podłączył bez regulacji.Jeśli w tym momencie nastąpiło jakieś uszkodzenie mogło je spowodować luz na łożyskach, poluzowanie turbiny, kończące się szczotki itp.
Jakie obroty ma turbo.? Nasmarowali / nasmarowales nypelek od przodu turba? Sztanga na teście chodziła bez przyciąć? Przewody od intercooler sa mocno dokrecone na opaskach i lewy od srodka dwie srubki? Zobacz górę flanszy idacej od coolera czy nie jest podjechana krzywa? Ta strone muszli można zmienić występuje jako zamiennik. Dwie nakretki od góry...
Witam, na początek proponuje sprawdzić czy gruszkę da się poruszyć ręcznie. Jeżeli będzie chodziła, to po kolei sprawdzaj przewody podciśnieniowe. Tak jak kolega wyżej napisał możesz podmienić zaworki. Miałem kiedyś przypadek, że śrubka, która ogranicza ruch sztangi poluzowała się i było spore przeładowanie. Co do czyszczenia turbiny, to wyczyściłem...
(at)ddd12345 Jak kolega powyżej napisał, najpierw CLIP, ale warto też sprawdzić dolot powietrza. Cały, poczynając od filtru powietrza, poprzez turbinę. Żadna rura nie spadła, nie poluzowała się?
A jaką usterkę sugerujesz ? Wiem że kontra na sztandze turbiny się poluzowała i turbo nie podawało, więc na oko ją ustawiałem. Turbo nowe garetta.
piszesz że masz problem z łopatkami od czasu do czasu że się zacinają-tego nie powinno być wogóle. sprawdź sobie przewody dochodzące do turbiny czy nie są na złączkach zaciskowych poluzowane i przesmaruj sobie zawór z turbiny najlepiej WD-40.
ja zrobiłem nastawienie w ten sposób ,że poluzowałem śrubki od serwo motoru turbiny tak aby można było łatwo nim poruszać, włączyłem vagcoma skasowałem błędy i włączyłem test elementów wykonawczych, podczas testu nastawnika turbiny obserwowałem wartość wymaganą przez komputer porównując ją z wartością rzeczywistą osiąganą przez nastawnik nastawiłem...
Problem z ładowaniem to prawdopodobnie uszkodzony przewód podczas wymiany turbiny lub poluzowana nakrętka. Tu akurat potrzeba kilka minut na diagnozę. Sprawdzenie przejścia w przewodach od akumulatora do alternatora oraz samo ładowanie bezpośrednio przy alternatorze. Dwa pozostałe przypadki to temat wymagający trochę więcej zaangażowania przy diagnostyce....
obejrzyj okolice termostatu- koło turbiny miałem przypadek że klientowi poluzowały się śruby od pompy wody i płynęła rzeczka po termostacie
Poskładałem go wczoraj poskręcałem może coś było poluzowane w sumie jest ok. Luzów na wałku brak to sprawdzałem. Odkurzacz ssa jest ok ale przy zatrzymywaniu jak już całkowicie obroty ustają to słychać brzęczenie tych blach w turbinie ale jest to już na samym końcu zatrzymania się odkurzacza.
Mamy kolejne większe mrozy i sytuacja powtarza się. Odciągi poluzowały się. Wszystkie w miarę tyle samo. Najwidoczniej cała górka pracuje.
Witam, proszę o poradę. Vivaro 115km silnik 2.0 DTi na łańcuchu przebieg 180tys km, naglę podczas jazdy stracił moc, błąd p0299 niskie ciśnienie doładowania. Czujnik ciśnienia doładowania sprawdzony, N75 sprawdzony, zawór WG zamknięty ręcznie z pompki podciśnienia a doładowania dalej brak, silnik wkręca się tylko do 3tyś obrotów, brak dymienia. Następnie...
Mogły puścić zaczepy, być może poluzowała się turbinka, lub było jakieś bicie (coś źle wyważone).
Łatwiej jest wyjąć wtrysk i jechać do jakiegoś fachowca, żeby go sprawdzić. Czasem i po regeneracji może się coś stać. Ewentualnie na odpalonym silniku możesz poluzować rurki i sprawdzić czy na wszystkie cylindry daje paliwo.
Halo myśli tam ktoś? Co wy mu doradzacie żeby sprawdził luzy łożyskowe w turbinie? Albo że się zatarła? Gość pisze, że "turbo się nie załącza" to znaczy, że sam nic nie sprawdzi. Ja radze nic już więcej nie wymieniaj a zwłaszcza wlacznika turbiny. Tylko jedz do dobrego warsztatu na diagnostyke. a może pękł wałek, a moze poluzowała sie nakretka i turbina...
Witam, zazwyczaj za głośną pracę odkurzacza odpowiadają zużyte łożyska. Mogą wyglądać ok, ale mają wystarczające luzy żeby już hałasować w końcu wirnik ma od kilku do kilkunastu tysięcy obrotów na minutę. To że iskrzą szczotki na komutatorze to normalne (chyba że iskry zawijają się na około komutatora to w tedy już można się temu przyjrzeć bliżej )....
Wykonaj 011 na trzecim biegu od 1500 obr do 3500 obr. Czy autko puszcza dyma z dołu albo przy granicznych obrotach? Jeśli jesteś pewny układu paliwowego, poluzuj rurę wydechową miedzy katem a turbiną, możliwe ze katalizator zaklejony i trzyma, kolejne co mi na myśl przychodzi to sprawdziłbym ustawienie rozrządu, możliwe że po naprawie pompy, góra przestawiona.
P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem ( masy lub objętość przepływu powietrza obwód zakres/wydajność problem) P0101 to też niezgodność wskazań MAF z TP, czyli przepustnicą. Zerknij na przepustnicę (VSC) i jej czujnik położenia a przede wszystkim na podciśnienia (ten nieruchawy EGR może być wskazówką) Ten błąd daje popalić jednak...
1.7 Dti to nie żaden common rail. Pompa elektronicznie sterowana. Żeby zwiększyć ciśnienie doładowania musisz znaleźć koło turbiny taką puszkę podciśnieniową, z niej wychodzi takie cięgło do turbiny i to cięgło ma na końcu gwint zabezpieczony nakrętką. Musisz poluzować tą nakrętkę, zdjąć koniec cięgła z dźwigni i o ile pamiętam skrócić cięgło, czyli...
Hmm właściwie o co chodzi z tą membraną, czy należy poluzować czy może dokręcić. O ile się nie myle to jest to urządzenie wielkości kurzego jajka.
A skąd pomysł żeby tyle rzeczy wymienić? Diagnozował ktoś to auto? Bo od tego by trzeba raczej zacząć a nie od wymian osprzętu. Najlepiej zrobić logi dynamiczne, szczególnie w momencie gdy jest ten problem. Jeździłem po mechanikach i każdy mówił wymień to i to to wymieniałem Dodano po 22 Po pierwsze turbo nie jest nowe a regenerowane. Dwa pełna diagnostyka...
Jeśli szum bądź syk powietrza wzrasta znacznie przy mocniejszym dodaniu gazu (nawet przy dynamicznym przyspieszaniu z niskiej prędkości), to najprawdopodobniej jest to właśnie nieszczelność w dolocie za turbiną. To zawsze powoduje dymienie turbodiesla, a jeśli się pogorszy, auto zacznie tracić moc, a w końcu pojawi się błąd i wejdzie w tryb awaryjny....
witam , to co opisujesz kolego to zapowietrzanie może być ten trop... lecz to co napisałem wcześniej bardzo podobny przypadek, nie zawsze wkręcał się na obroty strasznie mulił piany nie widziałem bo czarne przewody paliwowe. ewidentny brak paliwa na kompie wyszło sonda lub turbina turbinę wymieniłem i dalej to samo i w końcu poluzowałem kolektor wydechowy...
Dzień dobry, jadąc dziś Autem wsłuchiwałem się w prace turbiny i szukałem "dziwnych dźwięków". Auto ma 27lat, więc jest już słabo wygłuszone i wiele elementów np. w kokpicie jest już poluzowanych. Jednak znam własne auto na tyle, aby stwierdzić, które z tych dźwięków są "niepokojące". I tak jak mówiłem jadąc dziś jestem prawie pewien, że ten DZIWNY...
Witam ja też walczyłem ze swoją ale mam polo 09' 1.6 tdi cr 75 Wymieniłem gruszkę było ok ale po pół roku z poluzowała się kontra i się wszystko rozregulowało. Chciałem ustawić samemu przez vcds ale nie mogłem znaleźć w vcds nic co by mi mogło pomóc w sprawdzeniu natężenia gruszki na podciśnieniu. Wiem ze ma byc 4.3 V bez podciśnienia a na od 0.65-0.85...
To tak, nic sie nie blokuje, wszystko chodzi jak powinno. Jeden mechanik doradził mi żebym zajrzał w rure od turbiny która tłoczy powietrze do kolektora dolotowego, tam rura jest czysta, nie jest bardzo ubrudzona olejem. Teraz silnik znowu nie pali, tak jakby znowu pompa zdechła. poluzowałem rurke od pierwszego cylindra a brat kręcił rozrusznikiem,...
co do weżyków to kolega ma racje,nalezy je dokładnie sprawdzić czy sie nie poluzowały lub nie popekały i ciagną lewe powietrze.co do kolejnego elementu to owa cześc nazywa sie kapsuła sterowania wraz z czujnikiem kopiowania owy element odpowiada za prawidłową prace silnika i turbiny,zreszta jest na niej usytuowany.
A jeszcze zapytam czy taka nieszczelność pod kątem spalin może wpływać znacząco na moc czy raczej nie? Tak czuje że auto jakby później wstaje, czy to możliwe? No chyba że zmienili gruchę i jest tak poluzowana że boost jest słaby. Niestety teraz serwisy mają urlopy i cały czas auto szeleści i nie mam w końcu zrobionej tej nieszczelności, muszę poczekać...
[quote="basand12] najbardziej denerwuje mnie to,ze nie mam komunikatow z kompa o trybie awaryjnym.W aucie mam opcje autodiagnoza i tam tez jest cisza.[/quote] Pojechałeś kolego maksymalnie i powinno ci się nieźle dostać do słuchu. Wróćmy do początku to że nie masz zarejestrowanych tzn. odczytanych błędów oznacza że: 1 Tandetny komputer diagnostyczny...
Laguna 2 1,9 dci 120km podczas rozpędzania brak mocy od 2000obr zaczyna ciągnąc,2700obr dostaje kopa aż gumy zagrają. Podłączyłem pod kompa wyskoczył błąd =zawór elektromagnetyczny ciśnienia doładowania za duża ilość zakupiłem nowy zawór turbiny dalej to samo . Podmieniłem czujnik ciśnienia doładowania wraz z wtyczką - była popękana -brak efektu. Wyjąłem...
Witam Szanownych forumowiczów. Posiadam Audi A6 2.5 TDI (znam nieprzychylne opinie na temat tego silnika więc prosiłbym o ich nie wyrażanie). Ostatnio postanowiłem wymienić świece żarowe gdyż auto miało lekki problem z rozruchem, tzn trzeba było troszkę dłużej pokręcić żeby zapaliło. Mechanik wymienił 3 świece gdyż były upalone, dodatkowo wymienił kopułki,...
Mam wrażenie że trzeba jakoś wyciągnąć metalowe szyny trzymające szczotki choć nie wydaje się to łatwe. Raczej trzeba zdemontować turbinę i pod nią będą długie śruby. Zbijasz blaszaną osłonę, odkręcasz nakrętkę i masz. Zobacz też czy nie rozsypały się łożyska, bo może to być zarówno przyczyna jak i skutek poluzowania silnika.
Sprawdzałem i był jeden waż poluzowany - łatwo sprawdzić, bo odrazu olej zaczyna z takiego miejsca cieknąć - ale po poprawnym założeniu dalej to samo. Wczoraj sprawdziłem ładowanie - jest od 0,95 na obrotach biegu jałowego do 2,43 bara jak się mocniej przyciśnie (około 3,5 tys obrotów). Co do pomiaru dynamicznego to nie wiem jaki współczynnik ma być...
temat rozwiązany.Ośka od przepustnicy EGR poluzowała się właśnie w rzeczonej przepustnicy i to w taki sposób,że na zimno ośka chwytała a po rozgrzaniu przepustnicy puszczała.Dopiero po demontażu dało się wyczuć ,że przepustnica z dużym oporem przemieszcza się względem ośki pod naporem kciuka.Po podgrzaniu palniczkiem luzowała się prawie całkowicie.Ciekawe...
Wczoraj jak był mocny wiater i prądnica bez obciążenia i paska to w wiatraku mi się śruby poluzowały i jest to już 3 przypadek w tym roku. Dziś w niedziele musiałem dokręcać je, by nie powtózyć sytuacji połamania się śmideł bo raz urwało mi się i drugi raz to w wyniku poluzowania się śrub śmidło zawadzało do podstawy i połamało jedno z pięciu płat....
Rozumie że bezpośrednią przyczyną wejścia na wysokie obroty jest uszkodzona turbina. To prawda że nie mierzyłem ciśnienia cylindrów lecz po sprawdzeniu rozrządu kręciłem rozrusznikiem i kręci z oporami jak przed awarią. jest wrażenie kompresji jak również zachowuje się normalnie żadnych stuków. Poluzowałem przewód do wtrysku i też wygląda że napęd daje...
Cześć, czy ktoś się orientuje - silnik 1,8 turbo 20V, prawdopodobnie "przecieka" powietrze przy próbie sprawdzania szczelności pod napinaczem rozrządu - uszczelką. Czy to ma znaczenie dla doładowania? Czy to już jest pomijane i jest za turbiną? Mechanik nie chce tego robić, bo wg niego trzeba wszystko rozebrać itd., założyć nowe, a to ogromne koszty...
Witam Auto ma małe problemy z odpałem na zimnym silniku juz przy +15st. im chłodniej tym gorzej. Niby odpala na dotyk ale trzęsie i kopci. Jak chwile pochodzi wszystko wraca do normy. Jeździ tak jak na 110-tke przystało. Sprawdzane chyba wszystko. Po krótce opisze. Świece ok, prąd do świec ok, dawka ok, zapłon ok, koło na wale sprawdzałem czy się nie...
A wiec przystąpiłem do roboty •Zdemontować kolo prawe •Zdemontować wszelkie osłony, pokrywy silnika, które zasłaniają głowice i rozrząd •Odłączyć akumulator •zdemontować przewody układu chłodzenia z termostatu •Zdemontować przewody poliwowe wraz z przelewowymi •poodpinać wszelkie wtyczki prądowe z termostatu, wtrysku,...
O ile zdąży zdławić silnik zanim korbowód wyjdzie bokiem :) Plus po co ryzykować dzikie obroty silnika. Jedyna szansa to dławienie na biegu hamulcem, bo aby zdjąć wąż to trzeba poluzować mocowania węża , a każdy kierowca ma pod ręką akurat odpowiedni klucz :) (realnie czasu jest mało, bo po 20 sekundach nic nie widać naokoło samochodu) Wiem przerabiałem...
Cześć wszystkim. Mam taki problem. Auto to fiat bravo z 2007 roku, 150 koni. Problem jaki trapi to autko jest następujący. Podczas normalnej jazdy, autko zająknęło się (coś ponoć chrupnęło, wzdrygło silnikiem) i auto stracilo moc w dolnym zakresie obrotów. Powyzej 2500-2700 czuć było że idzie normalnie. W tym stanie przejechane ok 30 km, bo nie bylo...
Moze byc zbyt duza dawka paliwa tak jak pisz aKoledzy , lub nieco rozregulowany kat wtrsyku. Mozesz sprobowac zmniejszyc dawke . Jak staniesz przodem do auta to zboku pompy po prawej stronie ejst taka srubka z nakretka kontrujaca poluzuj ja troche i przekrec minimalnie chyba dos iebei juz nie pamietam. dawka nieco sie zmniejszy , bedziesz slyszal po...
Tymczasowo poruszam się bmw e36 325TD 96r samochód stał 2 lata przepalany co parę miesięcy. Udało mi się usunąć większość bolączek tego samochodu jednak jestem dalej nie zadowolony z jego mocy , przy próbie auto maksymalnie rozpędziło sie do 160 km/h (180 z górki) przy katalogowych 196. Na początku zrobiłem serwis filtry olej , zalałem nowe paliwo z...
dopiero dziś otrzymałem pompę, oczywiście udało mi się obsadzić ją w aucie, tylko jest nie za dobrze. Diesel jak to diesel trzeba go odpowietrzyć, mam w układzie pompkę ręczną i jakoś dałem radę, odpaliłem auto poluzowałem wtryskiwacze żeby opuścić powietrza i auto jakoś chodzi. Dokładnie praca silnika wygląda tak: zapala normalnie trzyma ładnie wolne...
poluzować napinacz poluzować magnes silnik wymiana turbina turbina
oporność głośnik jumper błąd eeprom alpine
luźny napinacz rozrząd luźny napinacz rozrząd
Jak rozszerzyć funkcje Rigol DSO7014? Kod bezpieczeństwa Sony XAV-622 - jak odzyskać?