Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Napięcie pokazane na zdjęciu jest podczas kręcenia rozrusznikiem z czerwono czarnego przewodu. Są jeszcze biało czarny, który odłączyłem , biało czerwony, pomarańczowy do cewki zapłonowe i zielony- masa
Dzisiaj przyjżałem się do kąd prowadzi zerwany przewód żółty i czerwony i okazuje się że dochodzą one do któregoś z modułów pod siedziskiem z tyłu , i te kolory przewodów są inne ktoś to przedłużył po prostu - w rzeczywistości są to kolory niebieski , oraz pomarańczowo czarny
Bardzo sensownie Pan napisał. Kiedyś w kosiarce była tylko cewka i też ten przewód odłączali i iskra była. Inny schemat zapłonowy? Na początku testów gdy było podpięte tylko uzwojenie wtórne też kilka razy na świecy była iskra tylko taka inna taka bardziej pomarańczowa dlatego się zdziwiłem. Zrobię tak. CU podłącze tylko do cewki a przewód od gaszenia...
Pomarańczowa kopułka? Jeśli tak to wymień na czarną i przy okazji palec.
W kostce cewki jest to połączone tak: U U jeden zielony do komputera, drugi zielony do modułu (kluczowanie cewki), druga zwarta para to czerwony do zasilania modułu i pomarańczowy, czyli plus po stacyjce, cewka zwiera te dwie pary przewodów, czyli wiarygodny pomiar można robić tylko przy podłączonej wtyczce, ale skoro napięcie nie zanika, to stawiam...
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
Witam Miałem kiedyś podobny problem w vektrze wszystko sparwdziłem i okazało sie nakońcu że do komutera wszystko ładnie wchodzi ale już nic z niego nie wychodziło. sprawdź czy na kabelu który idzie z komutera do aparatu zapłonowego jes jakies napięcie bo u mnie nie było i była to wina komutera musisz jakoś komputer sprawdzić. a i jeszcze sparwdź czy...
sprawdź czy iskra jest dobra (gruba i pomarańczowa)i spróbuj ustawić zapłon. Pomoge ci w tym jak będe wiedział jaki to typ aparatu zapłonowego i układu zasilania
Jeżeli nie odpala i na LPG to szukaj przyczyny w instalacji elektrycznej. Na początek złącze na module zapłonowym, dalej iskra na świecach. I jeszcze jedno. Po przełączeniu kluczyka lampka kontrolna silnika (pomarańczowa) świeci się czy mruga? A tak przy okazji to nie ma gumy pomiędzy kolektorem ssącym a wydechowym.
Dokładnie jak przedmówca powiedział.Palec żeście sprawdzali na ciagłość (czyli czy opornik w palcu jest sprawny),a sytuacja jest taka ze palec ma przebicie do ośki aparatu.Kopułka-no może,ale by było widać wyraźny slad ścieżki prądowej od styku weglowego,do podstawy kopułki,no chyba że w kopułce jest multum wilgoci. Jeszcze bym sprawdził jak iskra jest...
Witam chciałem podmienić cewkomoduł motoplata. Zakupiłem chiński moduł z czerwonym radiatorem "tuning" 2t i najzwyklejszą cewkę zapłonową. Podłączyłem kolejno: Czarny - masa Pomarańczowy - cewka zapłonowa Czarno czerwony - niebieski kabel zapłonu motoplat Biało czerwony - czarny kabel z zapłonu motoplat Niestety iskra nie pojawiła się wcale,na innym...
Witam, mam problem z podłączeniem modułu do DT 125. Kupiłem nowy moduł oraz impulsator, ale jakbym tego nie podpinał to nie daje iskry. Moduł oczywiście AC. Wychodzą z niego kable: pomarańczowy, biało-czerwony, czarny, czarno-czerwony oraz czarno-biały. Pomarańczowy podpinam pod cewkę, biało-czerwony pod impulsator, czarno-czerwony pod cewkę zasilającą,...
Mario dziękuję za obszerną odpowiedź. Nie napisałem wcześniej co było sprawdzane : podmieniane były świece, przewody WN, cewki WN nie podmieniałem nie jestem w posiadaniu, ale tak jak piszesz zbadam ją multimetrem. Po wczorajszym szukaniu iskry, podpiełem multimetr w kostki : iskrownik- moduł. I tak : na czerwonym kablu po kopnięciu kopką pojawia się...
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika. Impulsator sprawdziłem badając jego rezystancję, mieściła się w widełkach serwisówki. Właśnie nie rozumiem...
Ponarzekałeś sobie... i nie dajesz szansy aby ci pomóc. Twój wybór. Nam nic do tego. Nie przesadzaj.Po prostu chcę wszytko sprawdzić zanim napiszę coś więcej.Dziś sprawdzałem napięcie przy kablach które ida do cewek (czerwono - czarny) i jest na nich 12V czyli do cewek prąd dochodzi a iskry brak.Druga sprawa to przy cewkach są jeszcze dwa kable pomarańczowy...
Witam mam problem z fiatem brava 1.4 12v a mianowicie auto jeździło do pewnego czasu aż zaczęło szarpać i stanęło. Jak w temacie brak iskry wymienione świece, kable, cewka i czujnik położenia wału, przekaźnik wtryskowo-zapłonowy sprawny, po przekręceniu kluczyka pompa pracuje. Do cewki jest wtyczka na 3pin (2 zielone i pomarańczowy) wyczytałem na forum...
Jak włączę zapłon zaświeca się pomarańczowy kluczyk i gaśnie po chwili więc jest tak jak powinno być. Czyli immo możemy wykluczyć. Mam schemat i zgodnie ze schematem powinien być ten przekaźnik silnika a ja nigdzie go nie widzę, mógł by ktoś wskazać mi gdzie on się znajduje ?
Witam Panowie nie mam jak dostarczyć motocykla do elektronika. Sprawdziłem cewkę, wg DTR-ki: - uzwojenie pierwotne : 2,75ohm +/-10% - uzwojenie wtórne; 7,9 kohm +/-20% Zmierzone: - 3,6 ohm - 8,12 kohm Po przekręceniu stacyjki pomiędzy masą a przewodem pomarańczowym (idzie z modułu) jest napięcie 12,4V (równe napięciu na aku.). Pomiędzy masą przewodem...
Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny: Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do: * Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć...
Witam Mam problem z piecem Elexia Comfort, mianowicie niezależnie czy piec ma uruchomić grzanie Co czy CWU pojawia się błąd 60. Opiszę pokrótce zachowanie pieca: Piec startuje, elektroda zapłonowa daje normalnie iskrę (4-5 razy) piec zapala (pojawia się płomień), ale nie zapala się pomarańczowa kontrolka, że występuje płomień, po chwili gaz jest odcinany...
podłączyłem już wszystko, silnik kreci lecz nie pali, nie świeci nawet pomarańczową kontrolka błędów, która normalnie przy każdym załączeniu powinna świecić. Iskry nie ma na świecach, paliwa też nie podaje.... Jak to podłączyłeś? Gdybyś to zrobił to by działało. Silnik 8V nie będzie chodził na sterowniku od 16V. 1,6 8Vma aparat zapłonowy a 1,4 16V...
Mógłbyś podać kod modelu i rocznik modelowy, bo tych skuterów było kilka wersji. Stacyjka powinna mieć obwód gaszenia, chyba że zastosowano moduł DC-CDI. Przewód pomarańczowy przypuszczalnie służy jako CHECK kontrolki poziomu oleju. W Hondach w latach '90 stosowano moduły zapłonowe dość niskiej jakości, na tanim laminacie lutowanym na fali i zalane...
siema niestety nie udało mi sie kupić tych części bo sklep był zamknięty przeczyściłem cały aparat zapłonowy i popryskałem WD ale istra nadal tylko na 1 świecy od kopułki podłączyłem świecę bezpośrednio pod cewkę by zobaczyć jaka jest iskra a co się okazało że iskra jet ale bardzo pomarańczowa i nie za duża to już w komarze jest większa ale nie wiem...
Ok poczekam Ważne info będzie dla mnie. Bo jak nie odpalę to opyle go ze stosowną informacją Jeśli padł Ci, czy tam poprzedniemu właścicielowi, inwerter (klucze na wejściu), to Twój stojan może wyglądać jak u mnie: https://obrazki.elektroda.pl/8957851500_... A jeśli akurat zwarcie było na tej fazie, na której jest podpięte zasilanie...
A jaki problem aby sprawdził dwie rzeczy -czy na pomarańczowym kablu do cewki jest plus za stacyjką -czy jak się zwiera do masy zielony ( ale przez żarówkę wyjętą z reflektora) kłapie elektrozawór gazu, uruchiamia się pompka paliwa
Pomarańczowy przewód w wiązce tylnej,niebieski w przedniej. Sprawdź kostke pod stacyjką-na 90%ona. Prąd na niej ma być na kablu brązowym,a po przekręceniu kluczyka na brązowym,czarnym i niebieskim. Ps: Maluch jest tak prostym samochodem ze poddaje w wątpliwość czy naprawdę on stoi w jakimś warsztacie i nie mogą go uruchomić.
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
Dzień dobry, mam problem. Otóż padł mi oryginalny układ zapłonowy CDI z dwusuwowego silnika 80cm^3, w internecie znalazłem ten sam, ale za 80zł, więc bez większego zastanowienia kupiłem jakiś "New Racing CDI" za 15zł i cewkę zapłonową za kolejne 15. Problem pojawił się dopiero po mniej optymistycznym spojrzeniu. Otóż ten moduł "New Racing" ma kilka...
Witam , Mam problem z DT 80 LC II 53v , mianowicie chodzi o brak iskry . Podejrzewam moduł zapłonowy.Do modułu prąd dochodzi , jednakże z modułu do cewki wysokiego napięcia już go nie ma . I teraz pytanie czy pomiędzy modułem a cewką powinien być prąd? (u mnie na module jest to kabel koloru pomarańczowego) Miałbym też prośbę dotyczącą znalezienia schematu...
Aby mieć iskrę musisz podłączyć: ISKROWNIK: 1. NIEBIESKO BIAŁY - IMPULSATOR? Tak 2. CZARNO CZERWONY - CEWKA IMPULSATORA? Nie - cewka zasilająca CDI Te dwa przewody łączysz bezpośrednio z modułem zapłonowym, z tymi samymi zgadzającymi się przewodami. MODUŁ: 3. POMARAŃCZOWY? Cewka WN (czarny konektor) 4. CZARNY? Masa (zielony konektor) 5. CZARNO BIAŁY?...
Witam niedawno nabyłem skuter Benzer Oregon 2 T i mam problem nie ma iskry to zapewne modul bo się wypią a nie wiem jak był podpięty i nie moge złapać iskry proszę o pomoc kable wychodzące z modulu 1. Czerwony z czarnym paskiem 2.Czarny z białym paskiem 3. Różowy z białym paskiem 4.Czarny bez paska 5. Pomarańczowy bez paska :D :D Kable wychodzące ze...
Bardzo dawno miałem do czynienia z Jawą a z dwucylindrową mało. Patrząc na załączone schematy nie potrafię zgadnąć jak steruje się iskrą dla dwóch cylindrów i gdzie podłączyć dwie cewki zapłonowe. Podłączenie do jednego zasilania i napędzanie jednocześnie dwóch obwodów to chyba niedorzeczne. Jak czytam schemat to akumulator jest tutaj marginalny (dla...
witam .Ja sobie poradziłem w ten sposób; wymontowałem te dwa króćce między którymi przeskakuje iskra; przeczyściłem papierkiem ściernym następnie założyłem z powrotem .Następnie zamieniłem kolejność na wyjściu z modułu(S i AV) ;okazało się że iskra zaczęła przeskakiwać, ale nie inicjuje płomyczka zapalającego;następnie wziąłem cienki przewód i jeden...
Witam ponownie. Otóż po kilku godzinach namysłu postanowiłem,że wymienię 3 rzeczy przez które fiacik może nie odpalać. Pierwszą z tych rzeczy jest sterownik taki jak na tym foto ----> http://obrazki.elektroda.pl/3260524100_1... <---- drugą rzeczą jaką wymieniłem jest cewka zapłonowa do której dochodziły 3 przewody ----> http://obrazki.elektroda.pl/6972803200_1...
Wiec tak: Wyjąłem cewkę świece i zauważyłem ze na dwóch pierwszych świecach (patrząc od strony akumulatora) jakby nie było iskry gdyż tam gdzie jest iskra był ciemno czarny kolor a na dwóch pozostałych taki ostry pomarańczowy. Wpiąłem w gumki cewki świece i sprawdziłem iskra jednak jest na wszystkich.Na podpiętej wyjętej cewce tłoki wszystkie się ruszają...
Napisz po kolei gdzie jakie przewody gdzie idą. Tzn. na wtyczce lub module zapłonowym masz numery od jeden do jedenaście. Musisz napisać po kolei gdzie idą przewody dla każdego numeru gold pinu (łącznie z kolorem tego przewodu). Przykład: Pin 1. nie używany 2. ciśnieniowy zawór różnicowy (czarny) 3. cewka I ciśnieniowego zaworu różnicowego (pomarańczowy)...
Witam, Dziękuję za cenne uwagi. Niestety jestem laikiem w sprawach pieców gazowych i nie posiadam specjalistycznej aparatury pomiarowej. Jednak moje spostrzeżenia są następujące: 1) Trafo jest ok bo generuje wysokie napięcie a przewody są całe niesparciałe. Iskra na elektrodzie zapłonowej jest ładna i niebieska a nie czerwona czy pomarańczowa. 2) Wentylator...
Witam wszystkich. Wiem ze podobne tego typu problemy były juz wałkowane na forum ale nic nie moge znaleźć co by mi mogło pomóc. A mianowicie problem dotyczy corsy b z 94 roku. Mianowicie podjełem sie wymiany silnika na większy tzn. z 1.2i 8v 45km 33kw o ozn. X12SZ na 1.4i 8v 60km 44kw o ozn C14NZ . Przygotowując sie do tej przekładki zaopatrzyłem się...
Witam. Swego czasu zakupiłem do skutera zapłon Polini Electronic Ignition. Ostatnio chciałem go podłączyć lecz problem polega na tym, że ktoś wcześniej przerobił fabryczne kostki na wsuwki, zostawił tylko jedną fabryczną, która łączy iskrownik i impulsator z modułem zapłonowym i mam problem z podłączeniem. Próbowałem łączyć kable kolorami, oglądałem...
Witam! W tym sam. pada cewka w aparacie, jest to silnik mitsubishi, cewkę można "wyprowadzic" na zewnątrz. Mam serwisówki do tych pojazdów, więc jak się jutro nie uporasz, to Ci cos podeślę bo teraz idę spac(proszę się przypomnieć), a ja mam lepsze wynalazki do naprawy - citroen XM - 20 przewodów pomarańczowych, 10- brąz, 10 zielonych, cztery białe,...
Dzień dobry, próbuję naprawić quada Arctic Cat Ace Trade 376 cc, 2004r,z automatyczną skrzynią biegów, w którym nie ma iskry. Poniżej wypiszę rzeczy, które do tej pory sprawdziłem/zmierzyłem. Odnosił będę się do załączonego schematu, a dokładniej do kostki przyłączeniowej modułu CDI oznaczonego numerem 11. 1.Przewód czerwono-niebieski RED/BLU (Brake...
Witam serdecznie. Może problem był dość duży ale jak często bywa dość prosty w rozwiązaniu. Przyczyną spalania PB w czasie pracy na gazie była wina zaśniedziałego złącza zasilania cewki zapłonowej. Słaby przepływ prądu spowodował prawdopodobnie słabą iskrę a skoro gaz gorzej się pali nie było dobrego spalania owej mieszanki więc i słaba moc. dlatego...
Proszę sprawdzić przewod czarno bialy czy nie jest zwarty do masy gdy stacyjka jest przekręcona na zapłon na wstępie należało by zadać pytanie czy masz Sym 125 na gaźniku czy 125i na wtrysku bo to ogromna różnica; często z rutyny omijana; piszesz, że masz skuter z rocznika 2013, a te modele z dopisanym "i" są na wtrysku; z tego co ja doczytałem to...
astra 95/1.6/combi/ problem z odpalaniem/nie pali/nieregulararnie. posiadam go od 1 miesiąca więc nie wiem od kiedy problem istnieje. po zakupie na drugi dzień kuny przegryzły kable zapłonowe 2szt. wymieniłem<podczas jazdy zaświeciła mi sie na jakiś czs może 1godzina kontrolka pomarańczowa -chyba od analizy spalin czy jakoś tam:-). 2 dni później...
Witam przepraszam za dłuższą nieobecność spowodowana była ona moją pracą. Wykonałem test z użyciem żarówki o to co zaobserwowałem na kostcce szerokiej http://obrazki.elektroda.pl/3075775200_1... Na pinie 1 od lewej strony na górze żarówka nie świeci kabel przychodzący do pinu po rozebraniu kostki ma kolor czarny Pin 2 od lewej pusty...
Witam Mam taki problem z wozkiem, rozrusznik kreci ale nie odpala...doszedlem ze to aparat zaplonowy nie podaje iskry, prad dochodzi ale nie ma iskry na aparacie i na pomaranczowo swieci "oko". Gdzies jest jakis blad...czy ktos ma jakis pomysl jak w sprawdzic czy to napewno aparat zaplonowy ? lub ktos moze wie jak resetuje sie takie komputery ?
Witam Potrzebuję info jaką kupić neonówkę i jak najlepiej podłączyć do cewki WN. Mam Simsona s51 i problem.Jak jadę to przerywa,jakby nie było paliwa podczas jazdy/albo zapłonu, a jak przejedzie te kilkadziesiąt m to nagle odzyskuje wigor. Te nenówka ma być na kierownicy i będzie sobie "mrygać" w takt zapłonu:) jak coś nawali-to będę wiedział czy rozwalić...
na bemzynie to samo??? ale czy można jakoś sprawdzić te świece i kable???? W maluchu to sprawdzałem wyciagajac i kladac na silnik, potem ruszalem kolem pasowym i patrzylem na iskre. Jak byla niebiesko-fioletowa i przeskakiwala miedzy elektrodami to w porzadku, a jak po izolatorze to ma przebicie. Jak iskra pomaranczowo-czerwona to za niskie napiecie...
Ok troche ciezko zrozumiec po tym co napisales ale od poczatku napisze ci jak powinno byc .: Jesli z tego co rozumiem zamieniles pin nr.1 z pinem nr.3 i wtedy masz iskre na 2 i 3 cyl. (oczywiscie po tej zamianie zmieniles kolejnosc kabli WN) bo jesli tylko kable w kostce to nie odpali bo kolejnosc cyl.sie nie zgadza. A wniosiek wychodzi z tego taki...
pomarańczowa iskra uciekająca iskra zapłonowa słaba iskra zapłonowa
dioda laserowa magnetofon m9115 astra carpass
praca inżynierska mechatronika praca inżynierska mechatronika
Podłączenie przepływomierza Excela United Electric Moduł Casio 2784 - brak wskaźnika niskiej baterii