Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
Możesz napisać co było powodem wymiany części, które były uszkodzone? Czy wymieniony stator ma tyle samo cewek do oryginał? Bo jeśli inne, to sprawa jest oczywista. Zaproponowałbym wykonanie testu obciążeniowego samego alternatora. Dwie metody. Pierwsza to zwarcie wyjścia i pomiar prądu (najlepiej miernikiem cęgowym). Druga to podłączenie ok. 100W w...
mierzyć częstotliwość tych pików albo ich amplitudę Dobra idea, zgadzam się, że lepsze to niż tylko pomiar spadku napięcia na kablu, ponieważ niesie ze sobą informację o prędkości obrotowej silnika. Posiadacze benzyniaków mogą pozyskać sygnał prędkości silnika z obwodu pierwotnego jednej z cewek zapłonowych, ale ja nie jestem zwolennikiem zbytniego...
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem pewien czy dobrze wybrałem dział, jeśli nie - to proszę o przeniesienie. Mam problem ze statorem do DRZ 400, mój stary stator ma opór między każdą z cewek w granicach ~1.2 ohm, oraz pomiędzy którąkolwiek z cewek i masą 1.5 ohm, co nie zgadzało się z wartościami z książki serwisowej, kupiłem więc używany...
Teraz mi powiedzcie, serwisówka podaje że pomiar wykonujemy dla napięcia stałego, trochę mnie to zastanawia. Miernik ustawiasz jak do pomiaru napięcia stałego, ale mierzysz przez adapter do picków. Aby była jasność. Mierzymy wartość szczytową (pick) przebiegu podobnego do sinusoidy. Można to zrobić oscyloskopem (który masz ale o tym nie wiesz :D )...
1. Pomiar napięcia przy wzmacniaczu - wzmacniacz wysterowany na max. bez zniekształceń - zrobiłeś. 2. Pomiar napięcia przy początku kabla zasilającego (przy akumulatorze) - wzmacniacz wysterowany na max. bez zniekształceń - zrobiłeś. I teraz tak - jeśli jest różnica między pierwszym a drugim pomiarem to winny kabel zasilający wzmacniacz/konektory/styki...
Niepotrzebnie robiłeś pomiar prądu zasilającego CDI. Lepiej gdybyś zrobił oscylogram napięcia zasilającego CDI, przy podłączonym module i cewce WN. Powinno być widać do jakiego napięcia ładuje się kondensator w zapłonie. Oscylogram napięcia na wyjściu modułu też jest bardzo mylący, podchodzi pod błąd pomiarowy. Dziwi mnie bardzo konstrukcja koła magnesowego....
Jeżeli już masz te 5000 obr/min to po kilku minutach bez obciążenia cewka w której jest zwarcie zrobi się cieplutka.
Zgadza się - alternator mokry. Przemierz dokładnie cewki - najlepiej metodą techniczną - pomiar omomierzem mało dokładny. Mierzysz same cewki, bez okablowania, wyjęte z silnika.
Witam . Jak odłączył przewód 15 na regulatorze(powinny być dwa-kontrolka -zacisk D+alternatora),to oznacza że ma alternator 9-cio diodowy.Po odłączeniu przewodu 67(DF) regulatora,lub na alternatorze,gdyż kontrolka dostaje masę z cewki regulatora napięcia.Drugim sposobem jest pomiar napięcia na zaciskach B+(30 alternator Polonez,Fiat) i na zacisku w...
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
Jak sprawdzam, czy jest jakieś przejście na tej cewce, a masie to omomierz nic mi nie wskazuje Jeśli nie wskazuje żadnego oporu (ok 300ohm) to cewka jest uszkodzona. Zrób pomiar rezystancji przy samej cewce (jak najbliżej np na lutach, prawdopodobnie może być uszkodzony kabel)
Pomiar indukcyjności moim zdaniem lepiej pasuje do cewek zasilających CDI oraz cewek WN. W zasadzie żadne serwisówki nie podają indukcyjności uzwojeń, a ograniczają się jedynie do pomiaru oporności.
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Przestańcie pierdoły opowiadać o wzbudzeniu i diodzie prostowniczej AC regulator. Regulator rectifier podłączony jest do cewki ładowania i z tego obwodu zasilane są: akumulator światła stop klakson i ewentualnie kierunkowskazy. AC regulator, podłączony do cewki oświetleniowej, to równoległy ogranicznik napięcia do świateł. I tyle w temacie
Dzięki za odpowiedź. Wariactwa tzn. napięcie skakało od 0 do 8V. Musiałbym oscyloskop podpiąć, ale to w sumie już nie ważne. Sprawdziłem alternator i moim zdaniem jest ok. Rezystancja cewek 0,7 ,ale to nie pomiar, ważne że nie ma zwarcia do masy. Napięcia na poszczególnych cewkach takie same i rosną z obrotami 60-90V. Kupiłem tym razem dobry regulator,...
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
W starej wersji (nowsze miały mostek 9 diodowy - 6 mocy i 3 małe) Fiata 125p środek gwiazdy był wyprowadzony na zewnątrz i podpięty do przekaźnika z cewką 6V. To był przekaźnik ze stykiem NC, który gasił lampkę ładowania w momencie gdy na uzwojeniach stojana pojawiało się napięcie. Nie miał żadnego wpływu na napięcie ładowania, ba, mogło go w ogóle...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Cześć Mam powracający problem z niedoładowanym akumulatorem i psującymi się regulatorami. Wg pomiarów jest ok a po krótkim czasie regulator pada.(ostatnio miesiąc wytrzymał) i akumulator robi sie niedoładowany około 12V a ladowanie z 14 robi się 12,5V przy właczonych światłach mijania. Cewka alternatora sprawdzona na zwarcie do masy ,rezystancje i napięcie...
A może by tak prościej? prądy napięcia.... Najprostszym sposobem jest pomiar pod obciążeniem. Układ zap. w Pana przypadku nie jest zależny od acu, więc: -wykonujemy przyrząd pomiarowy :) w postaci żarówki 35W 12V ( 6V zależy od instalacji) do której są przylutowane kabelki i tu są dwie możliwości układ z masą czy bez. Sposób sprawdzenia: Masowe cewki...
Walcze z tym ustrojstwem i nie moge sobie poradzić. Zacząłem od podstaw czyli od sprawdzenia wiązki, jest ok. Porównywalna z drugim quadem. Niestety sprawny quad ma alternator 3 fazowy, wychodzą z niego 3 kable zółte a drugi (pacjent) ma jednorazówkę i wychodzi kabel różowy i żółty. Jednak robiąc pomiar na przejście do masy wyniki mam takie: zółty -...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Ale pomiar rezystancji nic odkrywczwego nie daj bo mogą być zwarte zezewoje z pojedynczej cewce. Po drugie niemożliwe jest żeby wszystkie się upaliły i dawały równo 5V, panowie trochę szacunku i myślenia. Ale w czym widzisz problem, mierzysz każdą z trzech faz alternatora osobno do masy i oporność ma się mieścić w w tych podanych z serwisówki. Oczywiście...
To jest motocykl wg googla i for internetowych ten model ma tendencje do palenia żarówek i jest to wada fabryczna. Co do cewki jest to cewka połączona w gwiazdę z 3 wyprowadzeniami w której indukuje się napięcie nie ma tutaj standardowego alternatora jako osobnego podzespołu. Co do procedur pomiarowych to robię je nie pierwszy raz z trafnym rezultatem...
Dzień dobry, próbuję naprawić quada Arctic Cat Ace Trade 376 cc, 2004r,z automatyczną skrzynią biegów, w którym nie ma iskry. Poniżej wypiszę rzeczy, które do tej pory sprawdziłem/zmierzyłem. Odnosił będę się do załączonego schematu, a dokładniej do kostki przyłączeniowej modułu CDI oznaczonego numerem 11. 1.Przewód czerwono-niebieski RED/BLU (Brake...
Zacznę od brązowego koloru i przegrzania. Jechałem 2- 3 godziny dziennie wymieniając akumulator, więc alternator mógł się przegrzać pracując na zwarciu. Wymieniam oba elementy, więc nie ma problemu - pytanie czy sprawdzając stary regulator nie uszkodzę cewek ? Pomiar regulatora nie wykazuje przerw ani zwarć ( normalne parametry diodowe ). Silnik ma...
Dziękuję za przedstawione ciekawe propozycję Dzięki informacjom z artykułu naukowego, wiadomo o prądach jakie występują na takiej zwartej cewce. Wygląda to tak: Bezoporowe zwarcie jednej cewki uzwojenia fazowego (rys. 7c) wywołuje w zwojach zwartych prąd 6,5 razy większy od prądu fazowego przed zwarciem. Gęstość prądu sięga wówczas 50 A/mm2. 906879...
Oba uszkodzone albo oba źle podłączone. Uszkodzenie możliwe, ale to byłby spory pech przy sprawdzeniu ich przez sprzedawcę (dawał gwarancje rozruchową, więc nie pozbywał się chyba złomu). Podłączenie + i masy zakładam, że były ok. Natomiast przewody kontrolki oraz zasilania regulatora nie są oryginalne (coś wcześniej było przerabiane tj. kolory kabli...
Każdy samochód ma swoje indywidualne zapotrzebowanie na energię elektryczną. Rozumiem z opisu, że zmierzyłeś prąd płynący między akumulatorem i rozrusznikiem (instalacją) przy pracującym silniku? czy też między alternatorem i akumulatorem (instalacja)? Jeśli tak jak w drugim przypadku to 5 A nie jest wielkim poborem. Cewka zapłonowa przecież ma oporność...
Jeżeli diody w mostu były by uszkodzone np zwarte to nie zależnie od zapłonu aku rozładowałby sie do zera przez diodę i uzwojenie do masy .Kontrolka po zapaleniu gaśnie . Jest tak aku ma napięcie 12v przy wyłączonym zapłonie pomiar prądu pobieranego wynosi 0 .Po przekręceniu kluczyka prąd wzrasta na chwile do 6A kiedy uruchamia sie pompa paliwa a następnie...
Tylko skąd bład czujnika jeśli w parametrach widzi obroty? Z interpretacją widocznych na ekranie obrotów trzeba uważać - wcale nie muszą pochodzić z czujnika na wale korbowym. Drugim punktem odczytu obrotów jest alternator który wysyła sygnał do modułu FR. Jest jeszcze trzeci sygnał - z czujnika na wale rozrządu. Ale w tej chwili nie pamietam gdzie...
Wirnik można również sprawdzić w prosty sposób, zasilając go napięciem z akumulatora. Po podaniu napięcia na pierścienie powinien przyciągać do siebie stalowe przedmioty. Jednocześnie przy odłączaniu jednego z przewodów zasilających powinien powstać łuk elektryczny jak przy każdej cewce zasilanej prądem stałym.Jest to bardzo prymitywny sposób ale pozwalający...
Kolego Rapelec! Z uznaniem czytam kolegi uwagi dlatego,że w większości są one słuszne. Jest kilka aspektów tego problemu: - tu nie chodzi o cewkę tylko transformator WN /lub autotransformator/ - taki transformator może być impulsowy lub na napięcie sinusoidalne w szczególności 50 Hz - podejrzewam, że w obu przypadkach istotny jest kształt i wielkość...
(at)ElektrodaBot . Poproszę cię o pomoc Agregat chłodniczy Relec Froid TR22 nie mogę znależć schematu instalacji elektrycznej lub dokumentacji serwisowej . Po prostu nie dostępna , dasz radę ? . Bezpośrednia odpowiedź 1. Relec-Froid nigdy nie publikował kompletnych schematów TR-22 w otwartych źródłach; dokumentacja krąży wyłącznie w serwisach partnerskich...
Witam Wszystkich. Czy ktoś ze zgromadzonych może mi pomóc ogarnąć sprawę ładowania aku w motorze ? Motocykl z 2004 Honda Hornet. Problem w tym ze powyżej 3 tys obr nie ładuje..A oto opis sytuacji: Napięcie akumulatora 12.6 V. Załączam zapłon (świecą światła) prąd mierzony na + dodatnim przewodzie z aku (-) 5.8 A Odpalam silnik.. 1500 obr/min - Napięcie...
Od pewnego czasu podczas jazdy zapala się (czasem żarzy się) kontrolka ładowania akumulatora. Dzieje się tak raczej przy nagrzanym silniku, od obrotów biegu jałowego do około 2200 obr/min. Po zwiększeniu obrotów lampka gaśnie, wyłączenie odbiorników (świateł, radia) raczej nie pomaga. Samochód to Polonez Caro Plus 1.6 GSI, typ alternatora A125-70p firmy...
Przy realnej rezystancji ... to jest 3 rzędy wielkości mniejsza wartość. W takim razie nie ma co kompensować ... Na dodatek: indukcyjność szeregową kompensuje się kondensatorem szeregowym, w rezonansie składowa bierna = zero. Tu mamy składową bierną o 3 rzędy wielkości mniejszą, niż składową czynną - pomiar jest wątpliwy, a o usłyszeniu zapomnij ......
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
Mam Peugeota 206 1.6 16v tu5jp4... Odświeżę trochę powyższy wątek - otóż mam z nim problem już od paru ładnych lat. Nie zwracałem na to zbytnio uwagi jako, że ostatnio zaczął mi się dusić i gasnąć. Za pomocą Peugeot Planet dokonałem adaptacji czujnika położenia pedału gazu, samej przepustnicy - wszystko jest ok, odzyskał moc i przyspiesza jak trzeba....
Wyjście W jest podpięte do jednej cewki, przy pomiarze mam próg napięciowy dzięki czemu mierzę tylko jedno maksimum. A mam 6 maksimów na obrót. To po co jest tyle sekcji wirnika i statora? Przypadkiem nie po to aby zwiększyć częstotliwość a przez to zmniejszyć pulsacje na wyjściu?
Do scq Z tymi diodami, chodzi o to, że podczas pracy alternatora, prąd pobierany jest kolejno z dwóch uzwojeń, czyli każde uzwojenie jest cyklicznie odłączane raz na 360° fazowych. Jak wiadomo, przerwanie prądu w uzwojeniu powoduje powstanie SEM samoindukcji, zjawisko niekorzystne w przekaźnikach, gdzie energia poprzez diodę "gaszącą" zwracana jest...
regulatorem ciśnienia paliwa - teraz nie pali sie wcale, to sie dzieje spradycznie Ale : 3 mies.temu była dziwna sytuacja.. stałam w kolejce do ronda, po wrzuceniu 1-ki i ruszeniu,przy próbie dodania gazu stracił moc, słychac było pisk, potem swąd.. czuc było na zewnatrz i w kabinie..po redukcji biegu dopiero ruszył.. dlugo nic sie nie działo az do...
Jak ktos chce moge podesłać kompletny projekt który był uruchamiany na maluchu, 1 magnesik na wale silnika 45 st przed punktem Z ( ja umieściłem go na kole które napedza pasek klinowy do alternatora) + hallotron . Układ ma takie funkcje jak : - charakterystyka wyprzedzenia, w stosunku do obrotów (60 - 7000obr/min) - 30 punktów (pomiędzy sąsiednimi punktami...
Dziękuję za słowa zachęty;) Doskonale wiem że eksperyment kosztuje. Ważne żeby się udał. Na dziś eksperymentuję wirtualnie. Jestem osobą która lubi mieć temat policzony, zaprojektowany i zrozumiany zanim odpalę maszyny do strugania tego ustrojstwa, kupię miedź, magnesy, łożyska czy odleje korpusy. Mam tylko nadzieję że dziesiątki lat rozwijania konstrukcji...
Niestety po podłączeniu mojej przetworki do alternatora nie byłem zadowolony brakuje mocy napięcia już tak bardzo się nie wahały.Ale z mocą to kiepsko. I oczywiście pierwsze straty pali mi się notorycznie tranzystor pierwszy najbliżej zasilania podejrzewam jakiś udar prądowy bo pali się ciągle ten sam. Tak że muszę jednak skombinować jakiś oscyloskop...
1C 2C 3D 4A 5A 6C 7D 8C 9A 10D 11D 12A 13A 14B 15D 16A 17A 18B 19C 20D 21B 22B 23A 24B 25B 26D 27C 28D 29D 30A 31B 32C 33A 34C 35D 36B 37D 38D 39B 40A wersja arkusza x Pierwsze: aparaty i urządzenia elektryczne Kotlarski, Grad temat 1.1 klasyfikacja urządzeń "rozdzielcze( wyłączniki,rozłączniki,odłączniki,bezpie... Drugie; Google grafika: Sterowniki...
https://obrazki.elektroda.pl/4230867400_... O spawarkach tematów jest mnóstwo, na przestrzeni lat tytułowa bohaterka była kilka razy modyfikowana podczas napraw. Ostatnia naprawa, a w zasadzie modyfikacja powstała w ciągu zaledwie doby. Tu drobne wyjaśnienie, sterownik był robiony na szybko i w związku z tym jest mało zdjęć. Tym bardziej,...
Witam ponownie. Jak się okazało po kilku dniach akumulatory zaliczyły zgona i nie zdążyłem pomierzyć ich Rw w stanie agonalnym, zastanawia mnie tylko serwis_gh, skoro rozrusznik jak już wspomniałem kręcił zawsze jak trzeba, co bym uzyskał przez pomiar Rw ? A teraz Mercedes Atego z windą BAR Cargolift. Winda bierze 40A na jałowym i tak do 90A z kistenem...
Witam serdecznie mam dylemat w sprawie alternatora od powyższego motocykla. Szukałem w internecie schematów i nie znalazłem. Z pomiarów wynika że alternator ten składa sie z cewki wirnika której magnetyzm wzbudzany jest za pomocą napięcia 0.2V na jednej z cewek stojana (w stanie bez podłączonego regulatora przy odpalonym silniku - zupełny brak napięcia)...
pomiar cewek przewijanie cewek alternatora pomiar alternatora
volvo silnika korektor audio wzmacniacz unlock alcatel
mlody elektronik bojler ariston
Suszarka Bosch nie działa po zasłonięciu wentylatora Sterowanie długością impulsu napięciem: PWM, NE555, mikrokontrolery