Cześć . Próbuje zmierzyć moc alternatora ( 12V 0,43kW przy 5000rpm ) Jak można to powtarzalnie zmierzyć w bezpieczny dla cewki sposób. Sam alternator to magneto i cewka 3 fazowa połączona w trójkąt o oporności miedzy uzwojeniami 0,6 Ohma. (edytowane na 100% trójkąt ) Pomiar ma...
Cześć Mam powracający problem z niedoładowanym akumulatorem i psującymi się regulatorami. Wg pomiarów jest ok a po krótkim czasie regulator pada.(ostatnio miesiąc wytrzymał) i akumulator robi sie niedoładowany około 12V a ladowanie z 14 robi się 12,5V przy właczonych światłach mijania. Cewka...
od kilku dni z przerwami borykam się z problemami w mojej sv k1n. jakieś 3tyg temu wybrałem się na wycieczkę na mazury i niestety w drodze powrotnej motocykl odmówił posłuszeństwa- padł akumulator. ok, akumulator wymieniony, ładowanie sprawdzone i w normie, ale coś mnie jeszcze tknęło żeby...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po...
Witam . Jak odłączył przewód 15 na regulatorze(powinny być dwa-kontrolka -zacisk D+alternatora),to oznacza że ma alternator 9-cio diodowy.Po odłączeniu przewodu 67(DF) regulatora,lub na alternatorze,gdyż kontrolka dostaje masę z cewki regulatora napięcia.Drugim sposobem jest pomiar napięcia...
Witam serdecznie mam dylemat w sprawie alternatora od powyższego motocykla. Szukałem w internecie schematów i nie znalazłem. Z pomiarów wynika że alternator ten składa sie z cewki wirnika której magnetyzm wzbudzany jest za pomocą napięcia 0.2V na jednej z cewek stojana (w stanie bez podłączonego...
Witam wszystkich, Zakladalem juz ten watek dwa razy ale ciagle jest zamykany, otwieram wiec po raz trzeci. Ostatni post z poprzedniego watku: Problem przypomne byl taki, iz uciekal mi prad z alternatora. Ustalilismy w koncu, ze to nie wina alternatora, ale gdzies na przewodach najpewniej zwarcie...
Witam, po wymianie 3 szt. cewek na razie (odpukać) kolejna się nie zepsuła i żaden jej objaw na to nie wskazuje. Może mieć na to wpływ zarówno jakość kolejnej cewki jak i fakt, że od września nie było upałów i nie przegrzewała się - elekryk uważa, ze padają bo się przegrzewają. Ale...
Pomiar indukcyjności moim zdaniem lepiej pasuje do cewek zasilających CDI oraz cewek WN. W zasadzie żadne serwisówki nie podają indukcyjności uzwojeń, a ograniczają się jedynie do pomiaru oporności.
pukury napisał: ...Skoro do żarówek " lepsze " jest napięcie zmienne to dlaczego w samochodach stosuje się do tego celu napięcie stałe ? ... Nie chcę posądzać cię o złą wolę, więc zakładam, że nie przeczytałeś dokładnie tego co napisałem. Aby było jasne dla wszystkich. Napięcie...
Teraz to widzę inaczej patrząc na schemat (choć pewnie starszej wersji). Na schemacie masz standardowe starożytne rozwiązanie japońskie - wyłącznik dołącza dodatkową cewkę, uzwojenie jest jednofazowe ("bezmasowe"), tylko mostek Graetza do ładowania (żadnego regulatora). U Ciebie jest na...
Jak wysokie napięcie wytwarzała ta prądnica (czy alternator trójfazowy) ? Spróbować pomiaru technicznego możesz ale zasilając cewkę z zewnątrz napięciem przemiennym, wtedy mierząc prąd płynący przez cewkę i napięcie na niej możesz określić jej moduł impedancji Z dla danej częstotliwości...
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można...
Kolego Rapelec! Z uznaniem czytam kolegi uwagi dlatego,że w większości są one słuszne. Jest kilka aspektów tego problemu: - tu nie chodzi o cewkę tylko transformator WN /lub autotransformator/ - taki transformator może być impulsowy lub na napięcie sinusoidalne w szczególności 50 Hz -...
Gratulacje za ładnie opisane problemy. Miło czytać takie wprowadzenie do tematu. :D Jednak mam prośbę. Spróbuj jeszcze raz go sam przeczytać i zastanowić się czy jednak nie brakuje w nim jakiś ważnych informacji. Za dużo przyjmujesz domyślnie. Pisz dokładnie gdzie, jak i w jakich warunkach...
Wyjście W jest podpięte do jednej cewki, przy pomiarze mam próg napięciowy dzięki czemu mierzę tylko jedno maksimum. A mam 6 maksimów na obrót. To po co jest tyle sekcji wirnika i statora? Przypadkiem nie po to aby zwiększyć częstotliwość a przez to zmniejszyć pulsacje na wyjściu?
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem pewien czy dobrze wybrałem dział, jeśli nie - to proszę o przeniesienie. Mam problem ze statorem do DRZ 400, mój stary stator ma opór między każdą z cewek w granicach ~1.2 ohm, oraz pomiędzy którąkolwiek z cewek i masą 1.5 ohm, co...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie...
Witam, dzisiaj troszke pobawilem sie miernikiem przy moim Mondeo. I chcialem skonsultowac kilka wynikow pomiarow. Sklonilo mnie do tego dziwne zachowanie obrotomierza, szarpanie i brak dynamiki w moim autku. 1. Czujnik temperatury nad termostatem przy rozgrzanym silniku 6k ohm, po 20 minutach...
Witam Wczoraj umyłem cześć silnika kola alternatora, później odpaliłem i po 15 min z alternatora poleciał dym. Okazało sie ze szczotka sie ułamała (nie widzę związku z tym myciem ale moze ...) Pytanie - jak sprawdzić regulator napięcia. Cewki i diody sa ok, ale nie wiem jak sprawdzić...
Napięcia za małe! Nie wiadomo jaki regulator założyłeś i jak go podpiąłeś??? Daj zdjęcia jego kabli (kolory) i kostek. Czy robiłeś pomiary napięć samego alternatora pod obciążeniem, jak pisałem? Przykro czytać o twoich niepowodzeniach, ale po trosze sam jesteś nim winien... :cry: ...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja...
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
Jeżeli diody w mostu były by uszkodzone np zwarte to nie zależnie od zapłonu aku rozładowałby sie do zera przez diodę i uzwojenie do masy .Kontrolka po zapaleniu gaśnie . Jest tak aku ma napięcie 12v przy wyłączonym zapłonie pomiar prądu pobieranego wynosi 0 .Po przekręceniu kluczyka prąd...
Mam podobny problem tylko w drugą stronę. Po wymianie łożysk i szczotek (ale czy wymianie bo wkręty miały tak wyrobione gniazda że nie dały się odkręcić nowym bitem) alternator ma 12,5V i po 3 naprawach dalej to samo. Za każdym razem zapłaciłem. Nie muszę pisać że zjadło akumulator....
Oba uszkodzone albo oba źle podłączone. Uszkodzenie możliwe, ale to byłby spory pech przy sprawdzeniu ich przez sprzedawcę (dawał gwarancje rozruchową, więc nie pozbywał się chyba złomu). Podłączenie + i masy zakładam, że były ok. Natomiast przewody kontrolki oraz zasilania regulatora...
I przyczyna leży gdzie indziej. Przepustnica, cewka lub świece. Żadna z tych części nie może być powodem opisanych przez Ciebie problemów. Natomiast niesprawna dioda w alternatorze może powodować dodawanie składowej zmiennej do napięcia stałego, co jest przyczyną niewłaściwego...
Dziękuję za przedstawione ciekawe propozycję Dzięki informacjom z artykułu naukowego, wiadomo o prądach jakie występują na takiej zwartej cewce. Wygląda to tak: Bezoporowe zwarcie jednej cewki uzwojenia fazowego (rys. 7c) wywołuje w zwojach zwartych prąd 6,5 razy większy od prądu fazowego...
Teoretycznie, w schemacie nie ma żadnego "regulatora" prądu ładowania jak wszyscy zauważyliśmy i to jest podstawowy błąd w założeniach. Jednakże, jeśli kolega będzie sterował PWM 4kHz, a bramka tranzystora będzie sterowana nie z porządnego drivera tylko "rezystorów podciągających do...
Spróbowałem prześledzić rysunek i odpowiem, że nie. Mianowicie wychodzi mi, że po dojściu do początku uzwojenia wracasz. W ten sposób SEM będzie się znosiła i efekt pracy zerowy. Nawijamy wszystko w tym samym kierunku. Ilość zwojów zależy od konstrukcji i raczej nie obędzie się bez...
Przy realnej rezystancji ... to jest 3 rzędy wielkości mniejsza wartość. W takim razie nie ma co kompensować ... Na dodatek: indukcyjność szeregową kompensuje się kondensatorem szeregowym, w rezonansie składowa bierna = zero. Tu mamy składową bierną o 3 rzędy wielkości mniejszą, niż...
Niepotrzebnie robiłeś pomiar prądu zasilającego CDI. Lepiej gdybyś zrobił oscylogram napięcia zasilającego CDI, przy podłączonym module i cewce WN. Powinno być widać do jakiego napięcia ładuje się kondensator w zapłonie. Oscylogram napięcia na wyjściu modułu też jest bardzo mylący,...
Wirnik można również sprawdzić w prosty sposób, zasilając go napięciem z akumulatora. Po podaniu napięcia na pierścienie powinien przyciągać do siebie stalowe przedmioty. Jednocześnie przy odłączaniu jednego z przewodów zasilających powinien powstać łuk elektryczny jak przy każdej...
W starej wersji (nowsze miały mostek 9 diodowy - 6 mocy i 3 małe) Fiata 125p środek gwiazdy był wyprowadzony na zewnątrz i podpięty do przekaźnika z cewką 6V. To był przekaźnik ze stykiem NC, który gasił lampkę ładowania w momencie gdy na uzwojeniach stojana pojawiało się napięcie....
W przypadku VW Golfa MK3 sprawa wydaje się prostsza. Tylko Golf 3 mnie interesuje. Dla tego modelu liczniki produkowało trzech producentów. Motometer, TWR i VDO. W przypadku liczników Motometer, wskazówkami ruszają silniczki krokowe. Natomiast w licznikach VDO i TWR wskazówki ruszają się za...
Nie odpowiedziałeś na pytanie na temat przeróbki połączeń cewek zasilających CDI! Coś pisałeś o wadze kierunku nawijania tych cewek, ale wciąż nie zrobiłeś tego co proponowałem! Pomiary indukcyjności to potwierdzają. Zrób to proszę. To naprawdę zajmie niewiele czasu w stosunku do...
Punto 1 (98) 1.1 przebieg 89tyś. Od pewnego czasu mam kłopot z ładowaniem. Alternator zaczyna "mruczeć" (nie znajduję lepszego określenia) i szybko się robi gorący. Mam w samochodzie wpięty pod zapalniczkę wskaźnik napięcia (urządzenie mało wiarygodne ale odczyty z miernika potem) , i...
Jeśli chodzi o podłączenie obrotomierza to muszę najpierw odszukać schemat instalacji Alfy i sprawdzić jaki tam jest podawany sygnał (chyba że ktoś z elektrodowiczów podpowie) A jeśli chodzi o ładowanie to może to być kwestia ładowania (uszkodzona cewka alternatora, prądnicy w zależności...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: Tutaj jest przedstawiona...
No to bylem przy maszynie, a do tego udało mi się dopaść akcesoryjną prądnice. Oto co mamy u pacjenta: Na zdjęciach widoczny jest regulator (oryginał, jaki był założony fabrycznie) i moduł zapłonowy, z którego wychodzą 3 wtyczki, jedna pojedyncza i dwie wielopinowe,...
Stare porzekadło głosi, iż za darmo to można co najwyżej w zęby dostać. Nie odstrasza to jednak niektórych przed próbami uzyskania czegoś za darmo. Jednak darmowe rzeczy rzadko są warte swojej ceny. Nawet jeśli mowa o darmowej energii. Oto kilka urządzeń, które wedle swoich twórców...
przy takich objawach jak ty miałeś w 98% zawsze winny jest alternator. z tego co wyczytałem miałeś zwarcie wewnątrz zwojowe... praktycznie nie do wykrycia, bo przejscie na cewce bedzie, wszystko niby bedzie ok przy pomiarach prostymi narzedziami. niestety pod obciązeniem uwidoczni sie skrucona...
Nie za bardzo łapię o co temu nyemi chodzi a tobie razem z nim. Tym bardziej że jest to wyrwane z kontekstu a język opisów jest wybitnie pogański. Jeżeli masz jednak jakąś cewkę dostępną w tym motorku to zrób pomiary na niej. Ew. na cewkach świetlnych ale bez regulatora ! Znając położenie...
Dzień dobry, próbuję naprawić quada Arctic Cat Ace Trade 376 cc, 2004r,z automatyczną skrzynią biegów, w którym nie ma iskry. Poniżej wypiszę rzeczy, które do tej pory sprawdziłem/zmierzyłem. Odnosił będę się do załączonego schematu, a dokładniej do kostki przyłączeniowej modułu...
Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć...
Jeszcze raz powiem. Trzeba dojśc do ładu z instalacją. Może gdzieś robi się zwarcie. Moze jest jakaś przerwa??? Jak są problemy z rozbieraniem to trzeba dorobić "kawałek" instalacji zewnętrznej tak aby przeprowadzić próby na samym prądnicy a w zasadzie cewce zasilającej. Lepiej poświęcić...
Witam Wszystkich. Czy ktoś ze zgromadzonych może mi pomóc ogarnąć sprawę ładowania aku w motorze ? Motocykl z 2004 Honda Hornet. Problem w tym ze powyżej 3 tys obr nie ładuje..A oto opis sytuacji: Napięcie akumulatora 12.6 V. Załączam zapłon (świecą światła) prąd mierzony na...
Chciałem zaprezentować silnik turbinowy, który zbudowałem na bazie turbosprężarki z silnika Fiata Ducato 1.9 TDI. Silnik jest zbudowany z części, które miałem dostępne lub ewentualnie kupione zostały na złomowcu. Stelaż pospawał mi kolega, a komora spalania została zrobiona...
Tak. Faktycznie. Nie zauważyłem. Mój błąd. :cry: Co nie zmienia faktu, iż są małe szanse na zamontowanie zakupioych elementów tak, aby układ zapłonowy działał prawidłowo. Moim zdaniem musi to chodzić tylko muszę dobrze pokombinować z impulsatorem bo jest trochę spory lecz najmniejszy...
Dziękuję za słowa zachęty;) Doskonale wiem że eksperyment kosztuje. Ważne żeby się udał. Na dziś eksperymentuję wirtualnie. Jestem osobą która lubi mieć temat policzony, zaprojektowany i zrozumiany zanim odpalę maszyny do strugania tego ustrojstwa, kupię miedź, magnesy, łożyska...
Kolego nie jestem lewy w tym i znam się trochę na mechanice ale bez konkretnych wartości pomiarowych jakie są w instrukcji skutera przeważnie,której nie mam ,w sieci też nie ma, nie jestem w stanie określić czy są prawidłowe, nie jestem wróżką a w sieci różnie piszą. Jeśli jesteś taki...
1. Pomiar napięcia przy wzmacniaczu - wzmacniacz wysterowany na max. bez zniekształceń - zrobiłeś. 2. Pomiar napięcia przy początku kabla zasilającego (przy akumulatorze) - wzmacniacz wysterowany na max. bez zniekształceń - zrobiłeś. I teraz tak - jeśli jest różnica między pierwszym...
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość...
--------------------------------------... dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch). Na nastepnej lekcij za tydzien mam mu ustawic na silniku malucha zapłon...
kkknc napisał: ..., to silnik przemysłowy i powinien działać, 0/1 czyli albo bieg jałowy albo praca ma max obrotach. Tego nie wiemy. Autor tematu nie podał takich informacji Cewka jest tak dobrana, aby przy tych obrotach napięcie nie przekroczyło dopuszczalnego. Wręcz utrzymuje się...
Ten obrotomierz z ostatniego linka musi miec zasilanie DC 12/24 V a pobiera sygnał pomiarowy z uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Sprzedawcy do głowy nie wpadło, ze może byc łódz/silnik bez akumulatora :cry: (at)kkknc Po co piszesz o rzeczach, o których nie masz zielonego pojęcia? I...
Sprawdź jaki masz alternator (ile Amper) wzmacniacz pobierze ponad 25A(a w zasadzie ponad 30A) więc myśle że tylko podmiana ewentualna alternatora wchodzi w rachubę (lub zmiana wzmacniacza lub oświetlenia na mniej prądożerne). O cewce nic nie wiem, jaka po co? może ktoś wtajemniczony co odpowie....
A może by tak prościej? prądy napięcia.... Najprostszym sposobem jest pomiar pod obciążeniem. Układ zap. w Pana przypadku nie jest zależny od acu, więc: -wykonujemy przyrząd pomiarowy :) w postaci żarówki 35W 12V ( 6V zależy od instalacji) do której są przylutowane kabelki i tu są dwie...
1C 2C 3D 4A 5A 6C 7D 8C 9A 10D 11D 12A 13A 14B 15D 16A 17A 18B 19C 20D 21B 22B 23A 24B 25B 26D 27C 28D 29D 30A 31B 32C 33A 34C 35D 36B 37D 38D 39B 40A wersja arkusza x Pierwsze: aparaty i urządzenia elektryczne Kotlarski, Grad temat 1.1 klasyfikacja urządzeń "rozdzielcze( wyłączniki,rozłączniki,odłączniki,...
Masa i + do akumulatora jesteś pewny, że do regulatora dochodzą solidne(można sprawdzić podłączając żarówkę przednich świateł)? Do tego czy po kluczyku jest sygnał na regulatorze? Masz multimetr(woltomierz + omomierz)?? Uszkodzenie regulatora(znajdujących się w nim diod prostowniczych)...
witam mam problem z instalacją w moim simsonie gdyż przewinąłem cewki (3) po tyle samo zwoi ,grubszym drutem ,każdą puściłem przez mostek ,minusy na masę,zwarłem plusy z cewek i dokonałem pomiaru (multimetrem) i na niskich obr.miałem 18V,na max.91V (pewnie miernik oszukuje), a prąd wachał...
kiedyś pisałem, bo napaliłem sie na MEW, dalej modzę alternator (czekam na wirnik), łopaty gotowe, jest tylko jedno ale... miesiąc dni temu zbudowałem sobie miernik prędkości wiatru (pomysł z netu). Prosty a piłek do ping-ponga i rowerowy prędkościomierz z opcją mierzenia RPM. Niby jesienią...
To jest motocykl wg googla i for internetowych ten model ma tendencje do palenia żarówek i jest to wada fabryczna. Co do cewki jest to cewka połączona w gwiazdę z 3 wyprowadzeniami w której indukuje się napięcie nie ma tutaj standardowego alternatora jako osobnego podzespołu. Co do procedur...
Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Niniejszym proszę zapiąć pasy i zapraszam do lektury zarówno tych którzy malucha pamiętają, jak i tych którzy mają...
Na wstępie wszystkich witam. Mam problem z motocyklem Kawasaki er6, otóż pod koniec sezonu straciłem ładowanie, okazało się, iż spaliło 3 cewki uzwojenia. Oddałem stator do regeneracji po czym złożyłem wszystko i zacząłem szukać przyczyny. Bardzo dziwne wydaje mi się ładowanie, które...
Problem rozwiązany Pomiary i analizy nic nie pomogły dopiero testy innym sprzętem naprowadziły mnie na usterkę Na pracującym silniku tester CDIF co jakiś czas wydobywał krótki dzwięk jak w przypadku utraty połączenia ,jakieś zakłócenia . Odłączyłem alternator ale bez zmian . Co...
Problem dotyczy Audi Coupe B3. Od zakupu auta praktycznie bez przerwy świeci się kontrolka ABS - zapala się po włączeniu zapłonu i już nie gaśnie, no i sam ABS nie działa. Z tego co się dowiedziałem sterownik nie ma linii danych i dlatego nie można zdiagnozować VAGiem. Wszystkie czujniki...
ok ustalmy pare rzeczy golf byl benzynowy elektryka jest z benzyny i nie mam zamiaru nic tam zmieniac . co do obrotomierza nie chce brac obrotow z alternatora bo to wiazalo by sie z wiekszymi przerobkami i zmiana licznika a tego nie chce robic wiec moj tok rozumowania jest taki : benzyna bierze obroty...
STEROWNIK POMPY DO WODY (NAPĘDZANEJ SILNIKIEM DIESLA) Legenda: [Info sms] - Powiadomienie w postaci smsa [POLECENIE SMS] – polecenie wykonania konkretnego działania przez sterownik, komenda sms którą można wywołać polecenie LCD – informacja wyświetlona na ekranie LCD ...
Przegrzebałem bardzo dużo for internetowych. No i tam piszą, że najlepiej jest kupić wiązkę i alternator. A nie lepiej kupić cały nowy motor??? Jeżeli chcesz kupować nową wiązkę, to podejrzewam że ta w motorze jest ... mocno "zużyta". ??? Czyli zniszczona przez ciebie lub poprzedników....
Teraz mi powiedzcie, serwisówka podaje że pomiar wykonujemy dla napięcia stałego, trochę mnie to zastanawia. Miernik ustawiasz jak do pomiaru napięcia stałego, ale mierzysz przez adapter do picków. Aby była jasność. Mierzymy wartość szczytową (pick) przebiegu podobnego do sinusoidy....
Możesz napisać co było powodem wymiany części, które były uszkodzone? Czy wymieniony stator ma tyle samo cewek do oryginał? Bo jeśli inne, to sprawa jest oczywista. Zaproponowałbym wykonanie testu obciążeniowego samego alternatora. Dwie metody. Pierwsza to zwarcie wyjścia i pomiar prądu...
Też uznałem, że muszę wykonać pomiary na sprawnym silniku. Ciśnienie w tej magistrali można spróbować zmierzyć wkrecając miernik w korek który znajduje się z tyłu bloku. Jutro zobaczę jaki tam odstęp, ale raczej trzeba będzie odkręcić alternator. A bez alternatora na długo nie...
Jak ktos chce moge podesłać kompletny projekt który był uruchamiany na maluchu, 1 magnesik na wale silnika 45 st przed punktem Z ( ja umieściłem go na kole które napedza pasek klinowy do alternatora) + hallotron . Układ ma takie funkcje jak : - charakterystyka wyprzedzenia, w stosunku do obrotów...
Zgadza się - alternator mokry. Przemierz dokładnie cewki - najlepiej metodą techniczną - pomiar omomierzem mało dokładny. Mierzysz same cewki, bez okablowania, wyjęte z silnika.
Od pewnego czasu podczas jazdy zapala się (czasem żarzy się) kontrolka ładowania akumulatora. Dzieje się tak raczej przy nagrzanym silniku, od obrotów biegu jałowego do około 2200 obr/min. Po zwiększeniu obrotów lampka gaśnie, wyłączenie odbiorników (świateł, radia) raczej nie pomaga....
Mam tylko własne przemyślenia, nie budowałem amerykanki, i tak; - łącząc cewki szeregowo uzyskujesz sumę napięć, przy połączeniu równoległym sumę prądów każdej cewki. - duży opór przy dużym poborze, to wynika z praw zachowania energii. Jak chcesz uzyskać 100W na wyjściu, to przy...
I tak zrobiłem, nowy jest akumulator ( ma miesiąc - próbowałem też różne od znajomych w tym żelowe ) kondensatory, cewki w prądnicy zostały wymienione ( wirnik pożyczyłem ) cewki butelkowe również pożyczyłem od całkowicie sprawnego CZ kolegi. Regulator nowy - oryginalny w pełni sprawny...
Przykro mi, że się nie udało.:cry: Jednak uważam, że coś sknociłeś. Układ wg. mojego opisu powinien działać. Po pierwsze w użytym przez ciebie transoptorze, jak w każdym innym, nie ma fotorezystora!!! Więc pomiary rezystancji do nikąd nie prowadzą! Jest fototranzystor. Pewnie nie ściągnąłeś...
Dobrze, bardzo dobrze. Ocena: dostateczny. Tak się pastwili kiedyś nauczyciele. :D Całkiem fajnie rozumujesz. Jednak są pewne błędy... Twoje obliczenia nijak się mają do twoich pomiarów. Trzeba je podzielić przez dwa. Jak widać na oscylogramach (chwała ci za nie!) na jeden obrót wału...
Witam. Trafił do mnie golf 3 2.0 ABA 97r. sprowadzony z Kanady w automacie który w czasie jazdy zgasł i po 10min zapalił przejechał 500m i znów zgasł. Podłączyłem vscan vag i pojawił mi się błąd o czujniku na wale korbowym. Podpiąłem Texę i to samo a w pomiarach parametrów bieżących...
Zacznę od brązowego koloru i przegrzania. Jechałem 2- 3 godziny dziennie wymieniając akumulator, więc alternator mógł się przegrzać pracując na zwarciu. Wymieniam oba elementy, więc nie ma problemu - pytanie czy sprawdzając stary regulator nie uszkodzę cewek ? Pomiar regulatora nie wykazuje...
Fabrycznie powinieneś mieć połączenie na konektorach tulejkowych, widać pewnie się urwały i ktoś skręcił na kostkę instalacyjną. Na przewodzie czarno-czerwonym powinieneś wykrywać rezystancję cewki zasilającej CDI względem masy, ale przy wyłączonej stacyjce jeden ze styków zwiera...
podłączył bezpośrednio pod prądnicę. Podłączony był jeszcze transformator do zasilania modułu. Panowie, trójfazowy alternator nie wchodzi w grę bo nie po to wydałem pieniądze i poświęciłem czas na przewijanie cewek i potem zgranie wszystkiego i przerobienie całej instalacji elektrycznej...
Dzięki za odpowiedź. Wariactwa tzn. napięcie skakało od 0 do 8V. Musiałbym oscyloskop podpiąć, ale to w sumie już nie ważne. Sprawdziłem alternator i moim zdaniem jest ok. Rezystancja cewek 0,7 ,ale to nie pomiar, ważne że nie ma zwarcia do masy. Napięcia na poszczególnych cewkach takie...
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej...
Witam skleciłem projekt mostka h do swojego projektu i potrzebuję fachowej porady. Silnik którym będę sterować pełni dość krytyczną funkcję i chciałbym to po prostu konkretnie zaprojektować, tak żeby nie było niespodzianek. To udało mi się stworzyć na podstawie informacji z internetu. ...
z tego co widzialem w podobnych ukladach tego typu zawsze byl jakis czujnik przekazujacy info o predkosci obrotowej i on tez musi byc na odpowiedniej wysokosci np kola pasowego z alternatora czy istnieje cos bez tego??? ciezko powiedziec nie znam nic co by dzialalo w inny sposob chcac dokonac pomiaru...
Mogą być kabelki w wiązce z prawej strony od modułu silnika w kierunku rozrusznika,pomiary nie pomogą,jedyne wyjscie wyjąć wiązkę i ciągnąć kabelek po kabelku, może któryś się urwie,ale to tylko jedna z możliwych przyczyn Z modułu silnika z boku wychodza trzy wiązki Tylko środkowa...
Każdy samochód ma swoje indywidualne zapotrzebowanie na energię elektryczną. Rozumiem z opisu, że zmierzyłeś prąd płynący między akumulatorem i rozrusznikiem (instalacją) przy pracującym silniku? czy też między alternatorem i akumulatorem (instalacja)? Jeśli tak jak w drugim przypadku...
Niestety po podłączeniu mojej przetworki do alternatora nie byłem zadowolony brakuje mocy napięcia już tak bardzo się nie wahały.Ale z mocą to kiepsko. I oczywiście pierwsze straty pali mi się notorycznie tranzystor pierwszy najbliżej zasilania podejrzewam jakiś udar prądowy bo pali się...
Panowie ma schemat tej linijki w domu wiec go jutro wrzucę . Robiłem to juz dobrych parę latek temu. Jeśli chodzi o obrotomierz to można na dwa sposoby prosty to pobrać informację czyli impulsy z cewki zapłonowej lub też pośrednio bezpośrednio z alternatora napięcie wzrasta w sposób wystarczający...
Historii cd: Pomiary wykonane kiedy samochód fiksuje czyli gaz/benzyna/gaz: ładowanie na akumulatorze i między akumulatorem a masą 13,6, po obciążeniu (klima szyba światła) spada do 13,2 i wraca 13,6 obroty 5k 13,8V miedzyczasie cały czas wł i wył gaz/benzyna/gaz.Teraz najlepsze wyłączam...
Do scq Z tymi diodami, chodzi o to, że podczas pracy alternatora, prąd pobierany jest kolejno z dwóch uzwojeń, czyli każde uzwojenie jest cyklicznie odłączane raz na 360° fazowych. Jak wiadomo, przerwanie prądu w uzwojeniu powoduje powstanie SEM samoindukcji, zjawisko niekorzystne w przekaźnikach,...
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte...
Teraz trochę o powstawaniu moich zwrotnic, kolejnego ogniwa które wykonuje końską orkę w tym moim całym systemie: Tak powstawały sobie z tygodnia na tydzień , z miesiąca na miesiąc. Podstawa pod zwrotnicę wysokotonową (tu narzeknąć trzeba o laminacie …total lipa ten SinusLive,...
Witam! Mam Pandę z 1993r z silnikiem 999FIRE na monowtrysku Weber Marelli IAW 6F.SH Auto ma do dziś autentycznie 50tys. przebiegu. Przywiezione oczywiście z Niemiec 6 lat temu. Do 2005r jeździło w Niemczech jako 25 (mopedcar) czyli miało ograniczoną mechanicznie skrzynię (1, 2 i wsteczny) oraz...
CarMikołaj, pytanie do czego służyć ma ta regulacja? jeżeli chcesz zachować stały stosunek mieszaniny tlenowo-wodorowej do mieszanki paliwowej benzynowej to sam sygnał obrotów Ci nie wystarczy. Przepływ mieszanki a co za tym idzie, napełnienie cylindrów, jest w dużym stopniu zależne od...
Witam Panowie ja też mam drgania i mrowienie silnika(wyczuwalne na fotelach przednich oraz podłodze ) w przedziale 2500-3200 obr/min na postoju oraz w czasie jazdy drgania są odczuwalne podczas samej jazdy i w trakcie hamowania, kiedy zdejmuję nogę z gazu i obroty spadają .Moje auto to BMW...
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie...
Jak sobie miło gdybamy to: midas29 napisał: kontrolka gaśnie a ładowanie 16v/19v na wolnych obrotach To świadczy że ładowanie jest,nie było potrzeby sprawdzania uzwojeń. Co do pomiaru uzwojenia nie podał To wcale nie musi świadczyć że ładowanie jest! To Jawa z przekaźnikiem...
Witam, Baleno '98, 1.3 16V jeszcze na aparacie zapłonowym, ECU Denso. Nie znam dokładnej historii auta, wiem że stało ~rok. Spalony główny bezpiecznik 80A ( reszta wysoko prądowych nietknięta ), po odpięciu alternatora zwarcia brak. Aktualnie działa pompa paliwa, wtryski, brak iskry. Czujnik...
Z uwagi na liczbe magnesów nie moge zrobić 12 pól magnesowych ale wydaje mi się że to nie tędy droga. idealnym rozwiązaniem byłoby dorwać identyczne koło i porobić pomiary. ale skąd wziąść ?????? MOŻESZ zrobić 12 biegunów na wirniku - masz nawet za dużo neodymów - odrzuć 4 i...
Jak Ci pokazuje że jest ok? Miernik w dłoń obciążyć alternator i robić pomiary na akumulatorze. Masz silnika też do oglądnięcia. Gdy uruchamia się klima wzrasta zapotrzebowanie na prąd (cewka kompresora, wentylator) i stąd mogą wynika problemy gdy napięcie spadnie zbyt nisko.
Witam ponownie. Jak się okazało po kilku dniach akumulatory zaliczyły zgona i nie zdążyłem pomierzyć ich Rw w stanie agonalnym, zastanawia mnie tylko serwis_gh, skoro rozrusznik jak już wspomniałem kręcił zawsze jak trzeba, co bym uzyskał przez pomiar Rw ? A teraz Mercedes Atego z windą...
Ale pomiar rezystancji nic odkrywczwego nie daj bo mogą być zwarte zezewoje z pojedynczej cewce. Po drugie niemożliwe jest żeby wszystkie się upaliły i dawały równo 5V, panowie trochę szacunku i myślenia. Ale w czym widzisz problem, mierzysz każdą z trzech faz alternatora osobno do...
mierzyć częstotliwość tych pików albo ich amplitudę Dobra idea, zgadzam się, że lepsze to niż tylko pomiar spadku napięcia na kablu, ponieważ niesie ze sobą informację o prędkości obrotowej silnika. Posiadacze benzyniaków mogą pozyskać sygnał prędkości silnika z obwodu pierwotnego...
sporo mnie nie było, ale problem się nasilił. Byłem u mechanika od alternatorów/akumulatorów/rozrusznikó... i po wykonaniu pomiarów stwierdził że on tu nie ma nic do roboty i nie będzie mnie naciągał na kasę. Ładowanie 13.9V jest marne i aku Centry również ale stwierdził że nie od tego...
Tylko skąd bład czujnika jeśli w parametrach widzi obroty? Z interpretacją widocznych na ekranie obrotów trzeba uważać - wcale nie muszą pochodzić z czujnika na wale korbowym. Drugim punktem odczytu obrotów jest alternator który wysyła sygnał do modułu FR. Jest jeszcze trzeci sygnał...
Witam, problemem jest brak ładowania w Yamaha WR125X, zostały sprawdzone wszystkie elementy , które za to odpowiadają : - akumulator - wymieniony na nowy - bezpiecznik - sprawny - regulator napięcia - sprawdzony, jest sprawny ; podmieniony na zamiennik, ten sam efekt - stator - brak przebicia,...
Zdziwicie się po rozebraniu amperomierza. Z rozebraniem może być trochę problemu - obudowa jest zaciśnięta / zawalcowana i chyba będzie to badanie niszczące... Przypuszczam że wszystkie trzy opisane w tym wątku mają podobną budowę. Jest to specyficzna odmiana ustroju elektromagnetycznego...
Walcze z tym ustrojstwem i nie moge sobie poradzić. Zacząłem od podstaw czyli od sprawdzenia wiązki, jest ok. Porównywalna z drugim quadem. Niestety sprawny quad ma alternator 3 fazowy, wychodzą z niego 3 kable zółte a drugi (pacjent) ma jednorazówkę i wychodzi kabel różowy i żółty....
Panowie potrzebuje Waszej pomocy. Po powrocie z trasy i odstawieniu auta, po dłuższym czasie zaświeciła się belka ostrzegawcza (sam montowałem, podając zasilanie przez bezpiecznik z zabudowy - startuje z kluczykiem. Po otwarciu auta - choinka na licznikach (błąd funkcji silnika i kod kluczyka),...