Pomiar indukcyjności moim zdaniem lepiej pasuje do cewek zasilających CDI oraz cewek WN. W zasadzie żadne serwisówki nie podają indukcyjności uzwojeń, a ograniczają się jedynie do pomiaru oporności.
Możesz napisać co było powodem wymiany części, które były uszkodzone? Czy wymieniony stator ma tyle samo cewek do oryginał? Bo jeśli inne, to sprawa jest oczywista. Zaproponowałbym wykonanie testu obciążeniowego samego alternatora. Dwie metody. Pierwsza to zwarcie wyjścia i pomiar prądu (najlepiej miernikiem cęgowym). Druga to podłączenie ok. 100W w...
Wyjście W jest podpięte do jednej cewki, przy pomiarze mam próg napięciowy dzięki czemu mierzę tylko jedno maksimum. A mam 6 maksimów na obrót. To po co jest tyle sekcji wirnika i statora? Przypadkiem nie po to aby zwiększyć częstotliwość a przez to zmniejszyć pulsacje na wyjściu?
Dzięki za odpowiedź. Wariactwa tzn. napięcie skakało od 0 do 8V. Musiałbym oscyloskop podpiąć, ale to w sumie już nie ważne. Sprawdziłem alternator i moim zdaniem jest ok. Rezystancja cewek 0,7 ,ale to nie pomiar, ważne że nie ma zwarcia do masy. Napięcia na poszczególnych cewkach takie same i rosną z obrotami 60-90V. Kupiłem tym razem dobry regulator,...
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem pewien czy dobrze wybrałem dział, jeśli nie - to proszę o przeniesienie. Mam problem ze statorem do DRZ 400, mój stary stator ma opór między każdą z cewek w granicach ~1.2 ohm, oraz pomiędzy którąkolwiek z cewek i masą 1.5 ohm, co nie zgadzało się z wartościami z książki serwisowej, kupiłem więc używany...
1. Pomiar napięcia przy wzmacniaczu - wzmacniacz wysterowany na max. bez zniekształceń - zrobiłeś. 2. Pomiar napięcia przy początku kabla zasilającego (przy akumulatorze) - wzmacniacz wysterowany na max. bez zniekształceń - zrobiłeś. I teraz tak - jeśli jest różnica między pierwszym a drugim pomiarem to winny kabel zasilający wzmacniacz/konektory/styki...
mierzyć częstotliwość tych pików albo ich amplitudę Dobra idea, zgadzam się, że lepsze to niż tylko pomiar spadku napięcia na kablu, ponieważ niesie ze sobą informację o prędkości obrotowej silnika. Posiadacze benzyniaków mogą pozyskać sygnał prędkości silnika z obwodu pierwotnego jednej z cewek zapłonowych, ale ja nie jestem zwolennikiem zbytniego...
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
Teraz mi powiedzcie, serwisówka podaje że pomiar wykonujemy dla napięcia stałego, trochę mnie to zastanawia. Miernik ustawiasz jak do pomiaru napięcia stałego, ale mierzysz przez adapter do picków. Aby była jasność. Mierzymy wartość szczytową (pick) przebiegu podobnego do sinusoidy. Można to zrobić oscyloskopem (który masz ale o tym nie wiesz :D )...
Teraz to widzę inaczej patrząc na schemat (choć pewnie starszej wersji). Na schemacie masz standardowe starożytne rozwiązanie japońskie - wyłącznik dołącza dodatkową cewkę, uzwojenie jest jednofazowe ("bezmasowe"), tylko mostek Graetza do ładowania (żadnego regulatora). U Ciebie jest na pewno typowy już regulator-rectifier jaki stosuje się jeszcze w...
Zacznę od brązowego koloru i przegrzania. Jechałem 2- 3 godziny dziennie wymieniając akumulator, więc alternator mógł się przegrzać pracując na zwarciu. Wymieniam oba elementy, więc nie ma problemu - pytanie czy sprawdzając stary regulator nie uszkodzę cewek ? Pomiar regulatora nie wykazuje przerw ani zwarć ( normalne parametry diodowe ). Silnik ma...
Witam wszystkich, Zakladalem juz ten watek dwa razy ale ciagle jest zamykany, otwieram wiec po raz trzeci. Ostatni post z poprzedniego watku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Problem przypomne byl taki, iz uciekal mi prad z alternatora. Ustalilismy w koncu, ze to nie wina alternatora, ale gdzies na przewodach najpewniej...
Witam Wszystkich. Czy ktoś ze zgromadzonych może mi pomóc ogarnąć sprawę ładowania aku w motorze ? Motocykl z 2004 Honda Hornet. Problem w tym ze powyżej 3 tys obr nie ładuje..A oto opis sytuacji: Napięcie akumulatora 12.6 V. Załączam zapłon (świecą światła) prąd mierzony na + dodatnim przewodzie z aku (-) 5.8 A Odpalam silnik.. 1500 obr/min - Napięcie...
Jeżeli już masz te 5000 obr/min to po kilku minutach bez obciążenia cewka w której jest zwarcie zrobi się cieplutka.
A może by tak prościej? prądy napięcia.... Najprostszym sposobem jest pomiar pod obciążeniem. Układ zap. w Pana przypadku nie jest zależny od acu, więc: -wykonujemy przyrząd pomiarowy :) w postaci żarówki 35W 12V ( 6V zależy od instalacji) do której są przylutowane kabelki i tu są dwie możliwości układ z masą czy bez. Sposób sprawdzenia: Masowe cewki...
Od pewnego czasu podczas jazdy zapala się (czasem żarzy się) kontrolka ładowania akumulatora. Dzieje się tak raczej przy nagrzanym silniku, od obrotów biegu jałowego do około 2200 obr/min. Po zwiększeniu obrotów lampka gaśnie, wyłączenie odbiorników (świateł, radia) raczej nie pomaga. Samochód to Polonez Caro Plus 1.6 GSI, typ alternatora A125-70p firmy...
podłączył bezpośrednio pod prądnicę. Podłączony był jeszcze transformator do zasilania modułu. Panowie, trójfazowy alternator nie wchodzi w grę bo nie po to wydałem pieniądze i poświęciłem czas na przewijanie cewek i potem zgranie wszystkiego i przerobienie całej instalacji elektrycznej w pojeździe żeby teraz robić najważniejsze rzeczy od nowa. Nie...
Zgadza się - alternator mokry. Przemierz dokładnie cewki - najlepiej metodą techniczną - pomiar omomierzem mało dokładny. Mierzysz same cewki, bez okablowania, wyjęte z silnika.
Chcę mierzyć na pewno wszystkie malutkie prądy przebiegające od cewek do kabla zbiorczego i tam założyć cęgi . Chciałem mierzyć przebiegi pól magnetycznych , tak samo różnice prądowe w dwóch kablach na raz (nie wiem czy możliwe) i i wszystko co do głowy wpadnie podczas eksperymentu czy pracy. Chciał bym mierzyć przebiegi prądu ,impulsy,częstotliwość...
witam mam problem z instalacją w moim simsonie gdyż przewinąłem cewki (3) po tyle samo zwoi ,grubszym drutem ,każdą puściłem przez mostek ,minusy na masę,zwarłem plusy z cewek i dokonałem pomiaru (multimetrem) i na niskich obr.miałem 18V,na max.91V (pewnie miernik oszukuje), a prąd wachał się w granicach 5...6,5 A.Teraz potrzebuję niezawodnego stabilizatora...
https://obrazki.elektroda.pl/7853740500_... Stare porzekadło głosi, iż za darmo to można co najwyżej w zęby dostać. Nie odstrasza to jednak niektórych przed próbami uzyskania czegoś za darmo. Jednak darmowe rzeczy rzadko są warte swojej ceny. Nawet jeśli mowa o darmowej energii. Oto kilka urządzeń, które wedle swoich twórców i propagatorów...
regulatorem ciśnienia paliwa - teraz nie pali sie wcale, to sie dzieje spradycznie Ale : 3 mies.temu była dziwna sytuacja.. stałam w kolejce do ronda, po wrzuceniu 1-ki i ruszeniu,przy próbie dodania gazu stracił moc, słychac było pisk, potem swąd.. czuc było na zewnatrz i w kabinie..po redukcji biegu dopiero ruszył.. dlugo nic sie nie działo az do...
https://obrazki.elektroda.pl/4230867400_... O spawarkach tematów jest mnóstwo, na przestrzeni lat tytułowa bohaterka była kilka razy modyfikowana podczas napraw. Ostatnia naprawa, a w zasadzie modyfikacja powstała w ciągu zaledwie doby. Tu drobne wyjaśnienie, sterownik był robiony na szybko i w związku z tym jest mało zdjęć. Tym bardziej,...
Nie odpowiedziałeś na pytanie na temat przeróbki połączeń cewek zasilających CDI! Coś pisałeś o wadze kierunku nawijania tych cewek, ale wciąż nie zrobiłeś tego co proponowałem! Pomiary indukcyjności to potwierdzają. Zrób to proszę. To naprawdę zajmie niewiele czasu w stosunku do tego, który już straciłeś. Druga propozycja. Trzeba zająć się impulsatorem....
Napięcia za małe! Nie wiadomo jaki regulator założyłeś i jak go podpiąłeś??? Daj zdjęcia jego kabli (kolory) i kostek. Czy robiłeś pomiary napięć samego alternatora pod obciążeniem, jak pisałem? Przykro czytać o twoich niepowodzeniach, ale po trosze sam jesteś nim winien... :cry: Poza tym regulator też musi być przygotowany do swojej roli i nie być...
Witam . Jak odłączył przewód 15 na regulatorze(powinny być dwa-kontrolka -zacisk D+alternatora),to oznacza że ma alternator 9-cio diodowy.Po odłączeniu przewodu 67(DF) regulatora,lub na alternatorze,gdyż kontrolka dostaje masę z cewki regulatora napięcia.Drugim sposobem jest pomiar napięcia na zaciskach B+(30 alternator Polonez,Fiat) i na zacisku w...
Nie za bardzo łapię o co temu nyemi chodzi a tobie razem z nim. Tym bardziej że jest to wyrwane z kontekstu a język opisów jest wybitnie pogański. Jeżeli masz jednak jakąś cewkę dostępną w tym motorku to zrób pomiary na niej. Ew. na cewkach świetlnych ale bez regulatora ! Znając położenie geometryczne cewek względem impulsatora można "przenieść" "kątowo"...
Teoretycznie, w schemacie nie ma żadnego "regulatora" prądu ładowania jak wszyscy zauważyliśmy i to jest podstawowy błąd w założeniach. Jednakże, jeśli kolega będzie sterował PWM 4kHz, a bramka tranzystora będzie sterowana nie z porządnego drivera tylko "rezystorów podciągających do plusa lub masy", to może się okazać, że w jednym cyklu PWM tranzystor...
Jak sprawdzam, czy jest jakieś przejście na tej cewce, a masie to omomierz nic mi nie wskazuje Jeśli nie wskazuje żadnego oporu (ok 300ohm) to cewka jest uszkodzona. Zrób pomiar rezystancji przy samej cewce (jak najbliżej np na lutach, prawdopodobnie może być uszkodzony kabel)
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
Witam serdecznie mam dylemat w sprawie alternatora od powyższego motocykla. Szukałem w internecie schematów i nie znalazłem. Z pomiarów wynika że alternator ten składa sie z cewki wirnika której magnetyzm wzbudzany jest za pomocą napięcia 0.2V na jednej z cewek stojana (w stanie bez podłączonego regulatora przy odpalonym silniku - zupełny brak napięcia)...
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Wykorzystać regulator alternatora od każdego chińskiego motorka, posiadającego 12 woltową instalacje i zasilanie świateł głównych z akumulatora NIE, tak się nie da, stratne regulatory napięcia jako element regulacyjny wykorzystują tyrystor włączany w określonym momencie przebiegu sinusoidy, dlatego pracują tylko i wyłącznie na napięciu zmiennym ograniczając...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Witam Panowie ja też mam drgania i mrowienie silnika(wyczuwalne na fotelach przednich oraz podłodze ) w przedziale 2500-3200 obr/min na postoju oraz w czasie jazdy drgania są odczuwalne podczas samej jazdy i w trakcie hamowania, kiedy zdejmuję nogę z gazu i obroty spadają .Moje auto to BMW 520i 24v Vanos (benzyna bez gazu) .Auto ma przebieg 172000km...
A więc tak… Błąd tkwił w źle założonych magnesach, albo komutator odwrotnie przylutowałem (bo pierwszy mój schemat jaki chciałem wykonać, to rozpołowić wirnik i w miejsce cewki dać magnesy, a że nie udało mi się go rozpołowić, to postanowiłem wstawić magnesy na zewnątrz). W związku z tym cewkę w wirniku pozostawiłem i podłączyłem do niej komutator,...
pukury napisał: ...Skoro do żarówek " lepsze " jest napięcie zmienne to dlaczego w samochodach stosuje się do tego celu napięcie stałe ? ... Nie chcę posądzać cię o złą wolę, więc zakładam, że nie przeczytałeś dokładnie tego co napisałem. Aby było jasne dla wszystkich. Napięcie przemienne jest "dobre" nie dla żarówek (im jest to obojętne!) ale dla...
Przestańcie pierdoły opowiadać o wzbudzeniu i diodzie prostowniczej AC regulator. Regulator rectifier podłączony jest do cewki ładowania i z tego obwodu zasilane są: akumulator światła stop klakson i ewentualnie kierunkowskazy. AC regulator, podłączony do cewki oświetleniowej, to równoległy ogranicznik napięcia do świateł. I tyle w temacie
Czy zamieszczony schemat odpowiada "twojej" rzeczywistości? Tzn. Czy twoja instalacja w zakresie zapłonu jest identyczna? Nie wiadomo "co poeta (konstruktor) miał na myśli?". Trzeba poszukać w sieci informacji o zasadzie działania tego zapłonu. Może na motelek.net? Szczególnie forum. Niestety strona jest niemieckojęzyczna, więc ja ...wysiadam. Trochę...
06061947 niema co się obrażać na amerykankę klasyczna ma bardzo przyzwoite parametry nie wiele odbiegające od założonych . Nie mylić z urządzeniami pokazywanymi na zdjęciach jako amerykanki . Nie wszystko co ma cewki i neodymy jest amerykanką . To podaj jakie śmigło robiłeś z założenia (szybko / wolnoobrotowe ) . Bo 4m już ma swoją moc . Zastanawia...
Problem dotyczy Audi Coupe B3. Od zakupu auta praktycznie bez przerwy świeci się kontrolka ABS - zapala się po włączeniu zapłonu i już nie gaśnie, no i sam ABS nie działa. Z tego co się dowiedziałem sterownik nie ma linii danych i dlatego nie można zdiagnozować VAGiem. Wszystkie czujniki przemierzone omomierzem mają zbliżone wartości ok. 1,2kΩ....
No to bylem przy maszynie, a do tego udało mi się dopaść akcesoryjną prądnice. Oto co mamy u pacjenta: http://obrazki.elektroda.pl/4337822000_1... http://obrazki.elektroda.pl/6421730500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8147453200_1... http://obrazki.elektroda.pl/6461377300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5967641400_1...
https://obrazki.elektroda.pl/2830987100_... Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć takie innowacje...
Witam! Mam Pandę z 1993r z silnikiem 999FIRE na monowtrysku Weber Marelli IAW 6F.SH Auto ma do dziś autentycznie 50tys. przebiegu. Przywiezione oczywiście z Niemiec 6 lat temu. Do 2005r jeździło w Niemczech jako 25 (mopedcar) czyli miało ograniczoną mechanicznie skrzynię (1, 2 i wsteczny) oraz elektronicznie silnik (moc 12KM - było jakieś urządzenie...
Punto 1 (98) 1.1 przebieg 89tyś. Od pewnego czasu mam kłopot z ładowaniem. Alternator zaczyna "mruczeć" (nie znajduję lepszego określenia) i szybko się robi gorący. Mam w samochodzie wpięty pod zapalniczkę wskaźnik napięcia (urządzenie mało wiarygodne ale odczyty z miernika potem) , i tak - przy sprawnie działającym układzie na wolnych obrotach , włączone...
Problem rozwiązany Pomiary i analizy nic nie pomogły dopiero testy innym sprzętem naprowadziły mnie na usterkę Na pracującym silniku tester CDIF co jakiś czas wydobywał krótki dzwięk jak w przypadku utraty połączenia ,jakieś zakłócenia . Odłączyłem alternator ale bez zmian . Co innego może wprowadzać zakłócenia ? - CEWKI. Okazało się że w samochodzie...
Tak. Faktycznie. Nie zauważyłem. Mój błąd. :cry: Co nie zmienia faktu, iż są małe szanse na zamontowanie zakupioych elementów tak, aby układ zapłonowy działał prawidłowo. Moim zdaniem musi to chodzić tylko muszę dobrze pokombinować z impulsatorem bo jest trochę spory lecz najmniejszy jaki znalazłem do kupienia. To jest tylko jeden z problemów i wg....
Witam, po wymianie 3 szt. cewek na razie (odpukać) kolejna się nie zepsuła i żaden jej objaw na to nie wskazuje. Może mieć na to wpływ zarówno jakość kolejnej cewki jak i fakt, że od września nie było upałów i nie przegrzewała się - elekryk uważa, ze padają bo się przegrzewają. Ale błąd cewki (64 i 63) wciąż u mnie występuje - nie zawsze na 100% przypadków...
przewijanie cewek alternatora pomiar alternatora omomierz pomiar cewek
klapka sterowania temperatura nawiewu sterować głośność słuchawka wymiana pierścień tłokowy
instalacja oświetleniowa obliczenia zasilacz impulsowy diagnostyka
Napięcie czujnika prędkości w Mercedesie: szczegóły i pomiary Radio w Mercedesie W211 wyświetla tylko logo