Tak tak 60W. Tylko przy jakich RPM i tylko dla prądu przemiennego. pawelpc14. Pisaniem niesprawdzonych informacji - "jedna pani powiedziała drugiej pani..." fizyki nie oszukasz. Fizyka ma wasze przewijania cewek głęboko w .. poważaniu. Nie wolno karmić niemożliwych do spełnienia nadziei! Tematy o próbach "podniesienia mocy" starych alternatorów ze wzbudzeniem...
Witam, jestem Przemek Usiłuje zamontować alternator ze skutera 4t, mam 2 pytania 1 - czy cewki iskrownikowe z alternatora mogę podpiąć pod mechaniczny przerywacz z awo? będzie to działać? czy też w grę wchodzi przewijanie cewek? 2 - jak najlepiej to podpiąć (schemat) zestaw mam taki jak na foto, impulsator wywalam stożek dorabiam nowy do magneta http://obrazki.elektroda.pl/3282549500_1...
DO JESIOTR1 to ze stojana z 36 żłobkami mogę zrobić silnik BLDC coś jak ten w napędzie rowerowym bo przy 36 zębach na stojanie nawijanych w sekwencji ABCABCABCABCABCABCABCABCABCABCABCABC (każda litera to kolejna faza nawijana w tym samym kierunku) muszę zastosować 48 biegunów magnetycznych Dodano po 9 Do adam20 No ten alternator co masz to ma 2 pary...
To jest alternator 3 fazowy z uzwjeniem połączonym w trójkąt. Jesteś pewien że trójkąt a nie gwiazda? Poza tym jaki to ma wpływ na przewijanie? Na zamieszczonym zdjęciu twornika ile widzisz końców uzwojeń? Ja widzę 6 połączonych parami i wyprowadzonych przewodami jako układ 3~Δ. wystarczy pomyśleć. Na przezwojenie tego twornika ma wpływ brak wiedzy...
Witam. Drut fi 1.0mm spokojnie wystarczy - nawet za gruby . Takim drutem przewijałem " elektrownie " do dużych motocykli - Virago , itp . Nawiasem mówiąc takim drutem przewijałem również stojany do alternatorów samochodowych . Przy średnicy większej niż 1mm ą trudności z układaniem zwojów . No i uważaj - NIE USZKODŹ EMALII ! Możesz nawinąć w taki sposób...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Przywraca się stan zgony z pierwotnym - odwijasz stare uzwojenie, nawijasz nowe, zachowując układ cewek i połaczeń między nimi. Obowiązkowo wymiana izolacji żłobkowej. Lakierowanie, suszenie i volaile. Pełna analogia do przezwajania silników, tylko tutaj nawijasz ceki ręcznie, bezpośrednio w żłobkach.
Sprawdziłem dokładnie stojan chiński, kierunek nawinięcia cewek na nim jest odwrotny niżeli w oryginalnym, pytałem przewijacza czy ma to wpływ na działanie, stwierdził że cewki "trzech faz" nie mają znaczenia jak są nawinięte ale co do tej ceweczki "wspomagającej" nie miał zdania. Sprawdziłem i jest szansa obrócić go tj. stojan aby kierunek nawinięcia...
Nie gniewam się, to prawda to jest dosłownie walka z wiatrakami. Bawiłem się już dawno temu alternatorami oczywiście nie było neodymów tam tylko oryginalne wzbudzenie. Przewijałem stojany, budowałem przekładnie i cóż, nic z tego nie wyszło. Co do obecnego tematu to myślałem o wklejeniu 2 magnesów na cewkę, tylko każdy o przeciwnej polaryzacji. Nie wiem...
...mniejsze czoła cewek... Fizyka jest NIEUBŁAGANA: U=n* dΦ/dt , gdzie: U = wyindukowane napięcie, n = ilość zwojów w cewce, dΦ/dt = szybkość zmiany strumienia magnetycznego objętego cewką. Φ - strumień - jest iloczynem powierzchni objętej cewką i indukcji (indukcja zależy od materiałów magnetowodu). Jeżeli materiału stojana i wirnika...
Miło pomagać komuś, kto wykazuje pełne zaangażowanie i umie pisać poprawnie po polsku więcej niż jedno zdanie.:D Cena przewijania której się można domyślić to kosmos. Ja zrobiłbym to taniej i na pewno dobrze!:cry: Wg mnie problemem jest sfazownie prądów cewek. Tak zasilającej CDI jak i alternatora. Podejrzewam złe kierunki nawinięcia szczególnie cewek...
W necie znalazłem tylko jeden sposób i nie wiem, czy to będzie dobrze. Żłobki 1-4, 2-5..... I tak 24 cewki, po 8 na fazę Kolejność dobra, ale jak wyszło 24 cewki? Podjechałbym z tym alternatorem do zakładu przewijania silników to na pewno doradzą.
podłączył bezpośrednio pod prądnicę. Podłączony był jeszcze transformator do zasilania modułu. Panowie, trójfazowy alternator nie wchodzi w grę bo nie po to wydałem pieniądze i poświęciłem czas na przewijanie cewek i potem zgranie wszystkiego i przerobienie całej instalacji elektrycznej w pojeździe żeby teraz robić najważniejsze rzeczy od nowa. Nie...
Zostawmy filozofom odpowiedź na pytanie gdzie zaczyna się instalacja a gdzie sie ona kończy. Aby rozwinąć temat "malin" musiałbym po raz kolejny napisać ese,j z którego i tak ty jak i większość nie wiele zrozumie, o ile w ogóle dotrwa do ostatniego zdania... Chcesz czytać. Znajdź moje posty o w tematach przewijania cewek w WSK i Jawa50. Możesz zacząć...
Dzięki za odpowiedź Moc zakładam, że oryginalnie około 80W. Mam dwa takie magneta, czyli stojany i koła magnetyczne. Jeden stojan (uszkodzony mechanicznie) właśnie przewijam jak oryginał, czyli drutem 1mm w podwójnej izolacji, uzwojenia pierwsze 80zwoi w prawo drugie w lewo itd 4 cewki do ładowania, a 5 do regulatora i 6 zostaje wysokie napięcie oryginał...
zaraz, zaraz, odpowiedź że niepraktyczny wynika chyba tylko z niezrozumienia. Temat wlasciwie sie przewijal, ale kilka lat temu bez wiekszego echa, nieprofesjonalnie a od tego czasu co nieco sie zmienilo w technice PWM. wiec po pierwsze +- 14.2V/20A na wyjsciu to oryginalne parametry regulatora w technologii obcinania napięcia cewek (zorientowani wiedzą...
Z tego co widzę, przewody szary i niebieski to cewka zasilająca CDI (bezmasowa). Przewód żółty to uzwojenie alternatora do świateł i ładowania, początek uzwojenia musi być połączony z masą. Cewki zasilające CDI też nieciekawie wyglądają. Nie wiem czy opłaca się przewijać uzwojenie świateł, jak za jakiś czas stator padnie z objawem braku iskry.
Witam. Tak czy siak - jest źle . Sprawdź dokładnie jaka ma być rezystancja cewki . W modelach z różnych lat różnie bywa . Ale tak czy siak - około 30Ω to mało . Musisz odwinąć to co zrobiłeś i - jeszcze raz . Te które przewijałem były z pewnością nawinięte o wiele cieńszym drutem 0.15 - 0.17 . Pozdrawiam .
Więc z alternatora jest czerpany za duży prąd, zrób porządek z układem świec żarowych. Grubszym drutem nie nawiniesz bo nie wsypiesz pełnej cewki w kanał. Rysunek jest tak nieczytelny, że pewnei muszę ci dac fotkę jak to jest nawiniete.
Robiłem kiedyś coś takiego, ale przewijałem wszystkie cewki na 12V, dwa razy więcej zwojów o połowę cieńszym drutem i później wszystkie 3 cewki połączyłem jak jak alternator, przez prostownik trójfazowy. Wyjście z prostownika oczywiście do akumulatora 12V. Miałem tego Simsonka jeszcze jakieś 2 lata i problemów z elektryką nie było.
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
przewijanie alternatora pomiar cewek alternatora przewijanie kasety
naprawa sensor airbag indesit instrukcja pralka amica śmierdzi
falownik danfoss akumulator easun lifepo4
Różnicówka wybija przy załączaniu 20 opraw LED 3W Kondensator rozruchowy do napędu Ditec Entrematic